
Audi i Rene Rast su na drugoj DTM trci u Austriji prikazali odličan tempo i strategiju i trijumfovali, zbog čega Rast zaostaje samo 30 poena za Di Restom pred poslednju rundu sezone.
Vodeća trojka – Geri Pafet, Niko Miler i Pol Di Resta – na startu je sačuvala pozicije, dok je Rast krenuo odlično i već u drugoj krivini je preuzeo četvrtu poziciju.
Aktuelni DTM šampion je promenio gume u 16. krugu, posle čega je pretekao svoje rivale. Vozača “mercedesa” Di Restu dobio je u direktnom duelu, nakon što je Škot na još hladnim gumama izašao iz garaže. Pafetovo sporo stajanje u boksu Rastu je dalo još jednu poziciju. U 28. krugu se desilo neminovno, kada je Rast sustigao kolegu po brendu, dotle vodećeg Nika Milera i pretekao ga je bez velike muke u krivini 2.
Niko Miler se održao na startu i, uz najbrži krug, već u trećem krugu pretekao Pafeta. Od tog momenta Švajcarac je bio siguran lider, dok ga nije sustigao Rast. Miler je završio trku na drugoj poziciji, što mu je četvrti podijum zaredom na ovoj stazi.
Predstavniku proizvođača iz Štutgarta, Geriju Pafetu, odmoglo je sporo stajanje, kada su mehančari pogrešili u montiranju zadnjeg desnog točka. Posle toga je u 21. krugu Pafet nakratko izgubio treću poziciju od timskog kolege Di Reste, a na nju se vratio u 26. krugu.
Di Resta je na kraju prošao kroz cilj kao četvrti, međutim, i dalje zadržava lidersku poziciju u generalnom. Predstavnik BMW-a Džoel Erikson je pokazao solidnu vožnju i iako je tokom trke sve više zaostajao, održao se na petom mestu.
Paskal Verlajn je preko ciljne linije prošao kao šesti, za volanom “mercedesa” ispred Tima Gloka u “BMW-u”. Nakon jučerašnje druge pozicije u trci 1, Majk Rokenfeler je već na polovini današnje vožnje potrošio sve DRS krugove, ali je u finišu uspeo da pretekne Edoarda Mortaru za osmu poziciju. Filip Eng je isto učinio u poslednjem krugu i dovezao svoj “BMW” do devete pozicije, dok je Mortara, koji je zbog kazne startovao pet mesta niže u trci, osvojio poslednji poen.
Danijel Hunkadelja je prošao kroz cilj kao 11. posle izletanja u 34.krugu, kada je neuspešno pokušao da prestigne Gloka.
Augusto Farfus, predstavnik “BMW-a” je vodio zanimljivu borbu sa gostujućim trkačem u “mercedesu”, Sebastijanom Ožijeom, ali je odustao u 16. krugu, ubrzo pošto mu je izrečena kazna od pet sekundi zbog lošeg pozicioniranja na startu. Domaći vozač, Lukas Auer odustao je u 27. krugu.
Pol Di Resta i dalje vodi u generalnom plasmanu sa 229 poena, četiri ispred Gerija Pafeta, dok se Rast približio škotskom vozaču na samo 30 poena.
Sledeća runda se vozi od 12. do 14. oktobra na stazi Hokenhajmring, gde će u trouglu Di Resta – Pafet – Rast pasti odluka o prvaku serije za 2018.
Mercedes već na kvalifikacijama osvojio proizvođačku DTM titulu
Prva odluka u aktuelnoj DTM sezoni je pala i pre današnje trke: posle kvalifikacija na Red bul ringu, Mercedes je osvojio konstruktorsku titulu, zahvaljujući bodovima koje su stekli Gari Pafet i Pol di Resta.
Pafet je izborio pol-poziciju u vremenu 1:23.404, a Di Resta treće mesto rezultatom 1:23.632. Pripadajući poeni – tri Englezu, jedan Škotu – znače da konkurencija iz Ingolštata i Minhena više ne može da ulovi “Trokraku zvezdu”.
“Bio sam iznenađen kada sam posle kvalifikacija čuo da smo osvojili konstruktorski naslov”, ispričao je Pafet. “Naš je auto bio najbolji tokom cele godine i čestitam celom timu. Moja ekipa je ludo radila tokom noći, jer nam je auto u jučerašnjoj trci bio oštećen. Krug mi je bio izvanredan.”
Izvoir: Serbiaring.com