home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA
Sagmajster Dakar 2019

Već dobro poznata izreka našeg vojvode, heroja Velikog rata, pravog Srbina iz Struganika, ŽIVOJINA MIŠIĆA – „Ko sme taj može, ko ne zna za strah taj ide napred“……mogla bi da bude podstrek i našem brilijantnom šampionu moto krosa, GABORU SAGMAJSTERU.

Čuveni BIG MEN, kako ga oslovljavaju mnogi iskusni DAKAR učesnici, jedini je sa ovih prostora, pored MIRANA STANOVNIKA iz Slovenije, uspeo baš puno puta da stigne na cilj najtežeg, najpoznatijeg, najsurovijeg, najpopularnijeg i najprivlačnijeg auto-moto maratona na svetu. MIRAN JE na DAKARU bio čak 19 puta, 3 puta je uspeo da bude brži od mnogih i da zauzme 13. mesto u generalnom a naš GABOR je 8 puta bio na cilju.

Za minulih 40 godina, od kako je krajem decembra 1978. hrabri karavan krenuo iz PARIZA prema SENEGALU, u AFRICI, pa do danas, na DAKAR MARATONU je ODUSTALO nekoliko HILJADA TAKMIČARA. Samo su najsmeliji, najhrabriji i najkvalitetniji stigli na CILJ. Zato se i onaj poslednji vozač na DAKARU, na kraju finalne etape, smatra HEROJEM. DAKAR RELI je ove godine prepolovljen u dužini i po mnogima je to PRAVA STVAR. Kažu mudri ljudi da je smisao života biti u svemu UMEREN i čini se da je DAKAR dobio najrazumniji ITINERER (stazu), od 5000 km. Da li je to malo….naravno da NIJE. Biti na takvoj ruti VAN PUTA nezamislivo je riskantno i teško. Ako se neko pita ZBOG ČEGA SE LJUDI izlažu takvom mučenju i stresovima, rekli bismo da to mogu samo oni POSEBNI, osobe koje žele da osete draž ADRENALINA, da preispitaju svoje mogućnosti, da provere da li su sposobni za nešto IZNAD PROSEČNOSTI.

Takmičenje na DAKAR RELIJU podrazumeva i ne mala finansijska sredstva a mogu ih obezbediti samo oni SPOSOBNI za tako nešto, oni KOJI JE NE ZNAJU ZA STRAH I IDU NAPRED.

Iz dalekog PERUA, iz glavnog grada te zemlje, stigao je novi raport našeg PREDRAGA MILINKOVIĆA – novinara RTS-a i vernog pratioca GABORA SAGMAJSTERA.PEDJA je već 10. put na DAKAR RELIJU i evo šta nam je javio..

Tri i po sata trajao je administrativni i tehnički pregled za Dakar reli. Ozbiljna kontrola svih dokumenata, predavanja o novim pravilima bezbednosti i korišćenju navigacionih instrumenata, provera ispravnosti vozila, GPS sistema i signalizacije za opasnost samo su deo  procedure, koja vam stavlja do znanja da vas čeka teško takmičenje.

– Sve smo brzo završili, a to „brzo“ trajalo je skoro četiri sata. Prošli smo glatko sve kontrole, zato što smo pripremili motor i svu dokumentaciju. Znamo dobro šta nam treba i nigde nije škripalo. Tamo gde je bila veća gužva, mene su puštali preko reda jer imam specijalnu karticu „Legenda Dakara“, koju dobijaju vozači sa deset i više učešća na ovom reliju – govori SAGMAJSTER.

Svaki put kad je reli prolazio kroz Limu, Dakar tim Srbije ugostio je Miloš Lazarević, koji već 28 godina živi u Peruu. Želeo je da nam ovaj grad pokaže iz jednog drugog ugla.

– Mislim da je velika stvar što Srbija i ove godine ima svog takmičara na Dakar reliju. Velike zemlje i proizvođači žele da budu ovde, to je stvar prestiža. Poštujem Gabora Sagmajstera zbog upornosti i odvažnosti. Uvek smo se sretali u Limi i nastavili smo tradiciju. Hteo sam da se ekipa malo opusti i vidi Limu iz druge pespektive sa Pacifika. Čini mi se da je svima prijala vožnja jahtom – rekao je Miloš Lazarević, koji je kao inženjer Energoprojekta došao u Peru 1990. godine, a danas je uspešan privrednik.

Posle nekoliko stresnih dana zbog finalne pripreme motora Sagmajster i njegov kolega iz Rumunije Emanuel Đeneš, kao i oni koji će ih pratiti na putu dugom 5.000 kilometara od 7. do 18. januara,  konačno su mogli da se malo opuste. Ali već danas je start, od sutra kreće reli i jedna sasvim drugačija priča puna iskušenja, vrućine, pustinje i vožnje po Andima.

Karavan 41. DAKAR RELIJA 2019. krenuće na put na BADNJI DAN, 6.1.2019. oko 21 čas po vremenu u SRBIJI. Vremenska razlika sa LIMOM je 6 sati.

Izvor: Mojsvetbrzine.rs

Toyota očekuje pobedu na Dakaru 2019.

Ovogodišnji Dakar će biti drugačiji od svih dosadašnjih. Skraćen je, pa traje 10 dana, vozi se samo u jednoj državi, Peruu, a od oko 3.000 kilometara specijalnih ispita, čak 70% voziće se po pesku i dinama. Kako sami vozači ocenjuju i priznaju, dine su nepredvidivi i najteži brzinski ispiti, a prednost od 15 minuta na početku brzinca lako može da se istopi u 45 minuta zaostatka.

Toyota Dakar

Iako je prošle godine pobedu odneo Carlos Sainz u Peugeotovom fabričkom bagiju, drugo i treće mesto zauzeli su vozači tima Toyota Gazoo Racing South Africa, Nasser Al-Attiyah i Giniel de Villiers i pokazali da je Hilux veoma konkurentan. Uz činjenicu da se Peugeot povukao iz takmičenja, a da fabrički Mini bagi nema mnogo pređenih trkačkih kilometara, Glyn Hall, tim menadžer Toyota Gazoo Racing South Africa sa dosta optimizma očekuje sutrašnji start i veruje da bi Toyota mogla doći do istorijske pobede. Al-Attiyah, koji iza sebe ima dve pobede na Dakaru, je čak zadovoljan što će se većina brzinaca voziti po dinama, i da Toyota Hilux upravo u takvim uslovima isma svoju šansu da dođe do pobede. Šta više, Al-Attiyah je i prošle godine imao priliku za pobedu, ali je kvar diferencijala sprečio da dođe do najvišeg stepenika postolja.

Šef tima Hall kaže: “Ovogodišnje vozilo je malo menjano u odnosu na prošlogodišnje, koje je bilo veoma konkurentno. Smanjili smo sistem hlađenja koji je bio previše efikasan prošle godine. Dosta smo radili na ogibljenju i amortizerima, pa je Hilux udobniji po vozače, koji sede dosta visoko. Restiktor na usisniku vazduha motora je sužen za 1 mm, što znači oko 5% manje snage, ali smo malo izmenili karakteristiku motora”.

Pored Nassera Al-Attiyaha i Giniela de Villiersa, treći vozač za tim Toyota Gazoo Racing South Africa je Bernhard ten Brinke, koji je prošle godine zabeležio jedn etapnu pobedu.

Start relija je iz glavnog grada Perua, Limi, a završetak ponovo u Limi 17. januara uz samo jedan planirani dan odmora koji će biti 12. januara.

Izvor: Dmotion.rs

Foto: Toyota



čitanja : 845



Komentari