
Volkswagen Grupa bi krajem februara ove godine mogla da odluči o ulasku u Formulu 1 za Audi i Porsche
Fanovi Formule 1 s nestrpljenjem očekuju da li će Volkswagen Grupa sa svoje dve marke Audi i Porsche ući u ovaj zahtevni i skupi projekat od sezone 2026., ali čini se da, barem prema pisanju uglednih Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) i Reutersa, odluka neće biti doneta pri kraja februara ove godine. Naime, nadzorni odbor Volkswagena bi tada trebalo da odlučuje o ovoj vrućoj temi, piše Tportal.hr.
Ne treba ni napominjati koliko je ulazak u sam vrh motorsporta, a to Formula 1 svakako jeste, važan za nemački koncern u celini, ako ništa drugo, zbog marketinških aktivnosti.
Nagađalo se da bi već ovih nedelja u Wolfsburgu moglo da se odluči o premijernom nastupu Audija, odnosno povrataku Porschea u najcenjeniji svetski šampionat pod okriljem FIA-e na svetu. Ipak, nije tajna da se očekuje da će se Audi i Porsche pridružiti Formuli 1. U sedištu Audija u Ingolstadtu su novi propisi o motorima za premijernu klasu nedavno eksplicitno pohvaljeni u pismu odgovornima za Formulu 1 i tako još jednom pobudili velika očekivanja.

Još uvek je nejasno u kojoj bi meri obe marke mogle da uđu u Formulu 1. Tako FAZ sada izveštava da bi Audi i Porsche mogli da startuju kao 'vlastiti trkački timovi'. U isto vreme, međutim, list navodi informaciju da Audi pregovara o kupovini McLarena, dok Porsche razgovara o saradnji s Red Bullom.
Ako Audi na kraju kupi celu kompaniju McLaren, uključujući drumske automobile, naravno bilo bi prirodno preimenovati trkački tim u Audi - ali još uvek pod rukovodstvom šefa McLaren tima Andreasa Seidla i s trkačkim automobilima Formule 1 koje su razvili McLarenovi inženjeri.
Što se Porschea tiče, stvari su složenije, jer je poznato da ova premium sportska marka već duže vreme razgovara s Red Bullom o saradnji. Međutim, nije za očekivati da će ovaj uspešan tim sa svetskim šampionom Maxom Verstappenom za samo četiri godine prodati svoj tim i potpuno prepustiti teren Porscheu. Čak ni finansijski unosna ponuda Porschea ne bi trebalo da bude presudna za Dietricha Mateschitza, austrijskog milijardera i vlasnika marke energetskih napitaka Red Bull. Pogotovo ako se zna da će Formula 1 u budućnosti biti znatno jeftinija zbog ograničenja troškova i jednostavnijih motora. Tako se očekuje da bi Porsche mogao da samo isporučuje F1 timu Red Bulla svoje motore.
Nisu svi za ulazak u Formulu 1
Prema pisanju portala Automobilwoche, sada postoji početni otpor planovima koncerna iz redova Volkswagenovih zaposlenih. Takozvana 'Lista 2 (Mi za vas)', koji će se takmičiti na predstojećim izborima za radničke savete u martu protiv aktuelne predsednice radničkog saveta Daniele Cavallo, u poruci su kritikovali mogući ulazak u Formulu 1.
U pismu koje potpisuju Michael Maginski i Norbert Lem stoji: 'Dok Volkswagen beleži značajan pad prodaje zbog pandemije i nedostatka čipova, a kolege se masovno šalju na skraćeno radno vreme, planiranje uključivanja u Formulu 1 dolazi u neprikladnom trenutku.'
Izvor: Tportal.hr
Foto: arhiva