home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

 

Za sve fanove japanskog Lexusa, koji već mesecima nestrpljivo čekaju na dolazak njihovog "M3 killera", sportskog modela IS-F, japanska kompanija je rešila da pokrene website posvećen ovom automobilu. Novi website sadrži fotografije eksterijera i interijera, video klipove Lexusa IS-F u akciji, kao i detaljne informacije o automobilu, uključujući i mogućnost da sami kreirate svoj primerak sa vašim izborom boja. Inače, Lexus će Amerikancima predstaviti novi IS-F na SEMA salonu tjunera, koji počinje 30. oktobra. Da podsetimo, IS-F pokreće 5,0 litarski V8 agregat sa snagom od "preko 400 konja", što je dovoljno da ovaj konkurent BMW-u M3, Audiju RS4 i Mercedesu C 63 AMG do 100 km/h stigne za samo 4,9 sekunde. Kao što vidite, Lexus je IS-F opremio agresivnim spoljašnjim aero body paketom, BBS aluminijumskim točkovima od 19 inča i Brembo kočnicama. Tu se još i sportsko ogibljenje, kao i 8-stepena transmisija sa komandama za menjanje brzina na volanu.

 





Mazda je u Japanu lansirala novu specijalnu ediciju svog uspešnog roadstera MX-5 (negde poznat kao Miata), nazvanu Prestige Edition. MX-5 Prestige Edition, koji se bazira na modelu MX-5 RHT (sa el. sklopivim tvrdim krovom), biće na raspolaganju samo na domaćem, japanskom tržištu, a nudiće se sa manuelnim 6-stepenim ili 6-stepenim automatskim menjačem. Poenta ove edicije, kao i bezbroj ostalih pre nje, ogleda se pre svega u bogatijoj opremi, koja u ovom slučaju podrazumeva grejana crna kožna sedišta (prošivenih sivim koncem), podešavanje visine vozačevog sedišta za 30 mm, 17-inčne aluminijumske točkove firme BBS, Mazdin DSC sistem (elektronska kontrola stabilnosti) i nova svetla za maglu, dok se kao opcija nude i bočni vazdušni jastuci. Kupci Mazde MX-5 Prestige Edition (pokreće je benzinac zapremine 2,0 litra) imaju na raspolaganju sedam boja za karoseriju, a cene se kreću ovako : za verziju sa manuelnim menjačem treba izdvojiti 2.950.000 jena (18.050 evra), a varijanta sa automatskom transmisijom košta 3.050.000 jena ili 18.650 evra.

 

S druge strane, Mazda u Velikoj Britaniji za sportski model RX-8 nudi novi paket prosto nazvan Sport Pack, koji sadrži Eibach spušteno sportsko ogibljenje, srebrne desetokrake aluminijumske točkove od 18 inča, nove aerodinamičke bočne suknjice u boji karoserije, srebrni poklopac rezervoara za gorivo i RX-8 dekorativne trake na bokovima automobila. Sport Pack je vredan preko 1700 funti ali ga Mazda kupcima u Velikoj Britaniji naplaćuje samo 350 funti (502 evra).



Konačno, posle meseci i meseci čekanja, novi Mitsubishi Lancer Evolution X je od danas moguće naručiti kod Mitsubishijevih dilera u Japanu, dok će Evropljani, Amerikanci i ostatak sveta ovaj model moći kupiti tek sredinom naredne godine (prvo zvanično pojavljivanje u javnosti će inače biti na salonu automobila u Sidneju 11. oktobra). Novi Lancer Evolution X (ili kraće EVO X) se u Japanu za sada nudi u dve verzije : kao GSR i RS, pri čemu RS predstavlja olakšanu varijantu ovog modela. RS varijanta isključivo dolazi uparena sa manuelnim 5-stepenim menjačem, dok će GSR od kraja novembra ove godine Japanci moći dobiti i sa novim Twin Clutch SST 6-stepenim automatizovanim manuelnim menjačem sa duplim kvačilom (u ovom trenutku se i GSR verzija oprema samo pomenutim manuelnim menjačem sa 5 brzina). Novi Twin clutch SST menjač (Sport Shift Tansmission) po navodima fabrike nudi brže "šaltovanje" i manju potrošnju u odnosu na prethodni konvencionalni ručni menjač. U standardnoj opremi se nalaze Recaro sedišta, kožni volan, multifunkcionalni displej, frontalni vazdušni jastuci (bočni i vazdušne zavese su opcija), vazdušni jastuk za kolena vozača, AFS prednja svetla, koja se okreću u smeru vožnje, dok se uz doplatu nudi i tzv. Premuim Package, koji podrazumeva 18-inčne BBS aluminijumske točkove i kožnu unutrašnjost. Novi EVO X raspolaže sa Mitsubishijevim S-AWC (Super All Wheel Control) sistemom za kontrolu trakcije i novom generacijom integralnog AWD (All Wheel Drive) pogona, koji zajedno poboljšavaju upravljanje, kontrolu i stabilnost automobila. I GSR i RS verzije pokreće četvorocilindrični 2,0 litarski DOHC MIVEC turbo motor sa 206kW/280KS (evropska i američka verzija imaće 295KS) pri 6500 o/min. i 422Nm obrtnog momenta pri 3500 o/min., koji se u odnosu na prethodnika odlikuje manjom težinom (za 12 kg), boljim odzivom i manjom emisijom štetnih gasova. U Mitsubishiju napominju da se u odnosu na prethodni EVO IX, novi EVO X odlikuje osetno poboljšanim voznim osobinama, preciznijim upravljanjem i smanjenim vibracijama i bukom. Sem toga, EVO X ima i širi trag točkova, duže međuosovinsko rastojanje (sada 2649 mm), niže težište, za 20 mm skrećen prednji prepust i odličnu distribuciju težine. Dužina novog EVO X iznosi 4496 mm, širina 1811 mm, a visina 1481 mm. Cene u Japanu izgledaju ovako : GSR sa menuelnim 5-stepenim menjačem košta 3.495.450 jena (21.425 evra ili 30.473 američkih dolara), budući GSR sa Twin Clutch SST 6-stepenom transmisijom ima cenu od 3.750.600 jena (22.990 evra ili 32.697 dolara), a RS (na trećoj slici) košta 2.997.750 jena (18.375 evra ili 26.134 dolara).



U godini Golfa, povodom jubileja - 25 miliona proizvedenih Golfova, firma Porsche SCG, generalni uvoznik Volkswagen vozila za našu zemlju (tel.011/3042-400, www.volkswagen.co.yu), pravi novu prodajnu akciju koja počinje 01. oktobra. Pod sloganom „Gospodar grada“, Volkswagen promoviše novi paket opreme, pod nazivom King Paket. U jednom paketu nalaze se klima uređaj Climatronic, radio MP3, četvoro vrata sa elektropodizačima prozora, aluminijumske flene od 16 inča i centralni naslon za ruku. Ušteda na ovom paketu iznosi 435 evra. Pored ovog paketa, u periodu od 01. oktobra do 11. novembra, Volkswagen u Srbiji poklanja i besplatnu metalik boju na kojoj se štedi 450 evra, a u saradnji sa Porsche Leasingom dobija se i besplatan kasko na godinu dana. U akciji učestuju svi Volkswagen dileri u Srbiji.



Gemballa Mirage GT

1 Okt 2007 - 01:26 Tuning Link

Porsche Carrera GT je i u "običnoj", standardnoj varijanti dovoljno snažan i atraktivan automobil ali to očigledno nekim ljudima sa dovoljno dubokim džepovima nije dovoljno. Za takve nemački Gemballa nudi vizuelno doteranu i osnaženu Mirage GT verziju ovog modela. Primerak na slikama, koji je napravljen za "poznatog profesionalnog fudbalera", jedan je iz limitirane serije od samo 25 primeraka Gemballe Mirage GT. Pre svega, atraktivnom crnom-žutom kombinacijom boja izgleda kao životinja spremna da napadne, čak i kada miruje. Modifikacijom elektronske kontrolne jedinice motora, kao i novim izduvnim sistemom od nerđajućeg čelika (sada sa četiri umesto dva završetka), Gemballa je uspeo da iz 5,7 litarskog V10 agregata dobije dodatnih 60 konja i 20Nm obrtnog momenta (sada 672KS i 610Nm), što za posledicu ima i smanjenje vremena potrebnog za ubrzanje do 100 km/h za 0,1 sekundu, koje sada iznosi 3,8 sekunde. Vizuelne promene Gemballe GT u odnosu na fabrički primerak Carrere GT se, između ostalog, odnose na dodatne otvore za vazduh na novom prednjem spojleru, nove bočne "suknjice" sa otvorima za ventiliciju zadnjih kočnica, modifikovani zadnji kraj (poboljšana aerodinamika za bolje prianjanje), kao i na drugačiju liniju krova sa intregrisanim otvorom za vazduh u novi Gemballin hardtop. Točkovi su veličine 19 inča napred (gume 265/35 ZR19), odnosno 20 inča nazad (gume 335/30 ZR20). U kabini gospodari crna boja (alkantara, koža, karbon), a dodati su i novi audio sistem, kao i displej na centralnoj konzoli, koji prenosi sliku sa kamere na krovu, čiji je zadatak praćenje situacije iza automobila. Cena za ove modifikacije na Carreri GT iznosi svih 229.800 evra, plus porez.

 



Američka televizijska mreža NBC planira da već sledeće jeseni ponovo vrati na male ekrane akcionu TV seriju Knight Rider, koja se u originalu emitovala tokom osamdesetih godina prošlog veka. Sem po Davidu Hasselhoffu, koji je glumio bivšeg policajca Michael Knighta, serija je ostala upamćena pre svega (mnogi će reći i isključivo) zbog specijalno pripremljenog automobila, tačnije Pontiaca Firebird Trans-Am, nazvanog K.I.T.T. (skraćeno od Knight Industries Two Thousand). NBC planira da prvo snimi dvosatni tzv. pilot TV film, a od njegovog uspeha zavisi da li ćemo već sledeće jeseni gledati i novi TV serijal Knight Ridera. U ovom trenutku još nije odlučeno koji automobil će zameniti Pontiac Firebird Trans-Am u ulozi K.I.T.T.-a., a što se tiče Davida Hasselhoffa, nema nikakvih indicija da li će biti deo novog serijala Knight Ridera.



Brilliance je upravo počeo sa prodajom svog modela BC3 coupe na domaćem, kineskom tržištu, i to po ceni od 15.000 do 21.400 američkih dolara (10.600 do 15.100 evra). Ovaj sportski 2+2 kupe, dužine 4,48 metara, pokreće četvoroclindrični 1,8 litarski turbo benzinac, koji razvija 125kW/170KS i 235Nm obrtnog momenta, a uparen je sa 5-stepenim manuelnim ili 4-stepenim automatskim menjačem. Maksimalna brzina koju postiže je 210 km/h, dok ubrzanje od 0 do 100 km/h po tvrdnji fabrike traje 9,7 sekundi. Brillaince BC3 coupe smo u Evropi po prvi put mogli da vidimo još na ovogdišnjem salonu automobila u Ženevi. Naravno, Kinezi nisu došli u Evropu samo da izlažu ovaj model, već i da ga prodaju, pa je njegovo lansiranje na Starom kontinentu planirano za sledeću godinu (još se nažalost ne zna cena), a moguća je i komercijalizacija u Americi. Sem BC3 coupea, evropska ponuda ove kineske kompanije će naredne godine biti bogatija i za kompaktni model BS2, za koga je u Nemačkoj najavljena osnovna cena od 12.900 evra.

 



BMW Klub iz Zrenjanina će u nedelju 14. oktobra (sa početkom u 11 časova) organizovati sedmi skup ljubitelja i vlasnika BMW-a. Skup će biti održan ispred motela Šumica u Zrenjaninu. Cilj skupa je da se u Zrenjaninu okupi što više ljubitelja, poštovalaca i vlasnika vozila marke BMW, a očekuje se više od 200 vozila i motocikala iz cele Srbije. Prateći program će obuhvatiti ocenjivanje izgleda izloženih automobila, test spretnosti, "promociju drifta", defile kroz grad, takmičenje u natezanju konopca, merenje snage i istrajnosti u držanju glave motora (glava šestaka) sa i bez bregaste vertikalno u odnosu na telo, i poslastica zvana ŠLAJF NA METAR, pa ko ostavi duže tragove....

Sve u svemu vidimo se - DOBRODOŠLI!

Info: www.bmwclub.org.yu


 



Iako još nema zvanične potvrde, ovo na slikama je nova verzija Mercedes McLarena SLR 722, koji je dobio dodatak GTR u imenu. GTR u ovom slučaju znači da je SLR 722 olakšan za čitavih 300 kg (sada 1300 kg) u odnosu na standardni Mercedes McLaren SLR 722, da je namenjen isključivo za trkačku stazu i da nije, odnosno neće biti registrovan za vožnju po običnim putevima (kao recimo Ferrari FXX). Težina je smanjena zamenom aluminijumskih delova sa onim od karbon fibera, gde god je to bilo moguće, mada za sada nije poznato o kojim se to konkretno delovima radi. Snaga 5,5 litarskog V8 motora je međutim ostala neizmenjena, odnosno i dalje iznosi 478kW/650KS i 820Nm obrtnog momenta. Kako bilo, smanjenje težine se pozitivno odrazilo na performanse, pa tako ubrzanje od 0 do 100 km/h sada traje samo 3,0 sekunde (0,6 sekunde bolje od standardnog SLR 722), dok je maksimalna brzina ostala 337 km/h. Naravno, SLR GTR će biti proizveden u veoma ograničenom broju (pominje se serija od 21 komada), a namejen je srećnicima, koji imaju oko 775.000 evra, koliko bi novi Mercedes McLaren SLR GTR trebalo da košta u Nemačkoj. Inače, broj 722 u stvari označava vreme starta (7 sati i 22 minuta ujutru) pobedničke posade Mercedesa 300SLR na trci Mille Miglia 1955. godine, koju su činili Stirling Moss i Denis Jenkinson.





Ovo su novi koncept automobili, koje je japanski Suzuki pripremio za predstojeći salon automobila u Tokiju (27.10.-11.11.2007.), a sve pod motom : "small car, big future". Na prvoj slici je Suzuki X-Head, koga fabrika kratko opisuje kao lifestyle utility vehicle, koji može poslužiti i kao kampersko vozilo za dve osobe. Prema navodima Suzukija, X-Head sadrži DNK već poznatih modela Jimny i Grand Vitara, a karakterišu ga visoki klirens, veliki točkovi i napadan izgled u stilu Mercedesovog Unimoga. Njegove dimenzije izgledaju ovako : dužina/širina/visina/međuosovinsko rastojanje : 3750 mm/1695 mm/1860 mm/2250 mm, a pokreće ga 4-cilindrični 1,4 litarski motor sa 16 ventila. Pogon je naravno na sva četiri točka. Na drugoj slici se nalazi Suzuki Kizashi 2, a već prema imenu i izgledu je jasno da se ovde radi o novoj verziji Suzukija Kizashi, koga je japanska fabrika izložila na proteklom salonu u Frankfurtu. Kizashi 2 je više proterenska varijanta, pa tako ima viši klirens, veće točkove i nešto robusniji izgled u odnosu na Kizashi iz Frankfurta (između ostalog, promene su doživeli gril hladnjaka, prednja svetla, blatobrani i pragovi). Za pogon je odabran 3,6 litarski V6 motor sa 24 ventila (Kizashi iz Frankfurta je imao 2,0 litarski dizel), a uparen je sa 6-stepenim automatskim menjačem. Dugačak je 4650 mm, širok 1950 mm, visok 1500 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2850 mm. I ovde je pogon na sva četiri točka. Treća slika prikazuje možda i najzanimljivije eksponate Suzukija za salon u Tokiju. Naime, Suzuki PIXY je malo gradsko vozilo na tri točka za samo jednu osobu i sa malom emisijom štetnih gasova, dok Suzuki SSC (Suzuki Shared Coach) praktično predstavlja transportnu jedinicu, koja može da primi dva PIXY-ija i koje ih zatim zajedno transportuje na drugu lokaciju. PIXY je dugačak samo 1300 mm, širok 875 mm, visok 1500 mm, dok dužina SSC-a iznosi 3395 mm, širina 1475 mm, a visina 1880 mm. I konačno, tu je i Suzuki Palette, koji će tokom 2008. godine prerasti u serijski model. Dizajn je tipično japanski (liči na Daihatsu Tanto), a radi se malom MPV automobilu sa četiri sedišta i praktičnim zadnjim bočnim kliznim vratima. Pokreće ga maleni 3-cilindrični agregat sa samo 658 kubika zapremine, a snaga se na prednje točkove prenosi preko automatske 4-stepene transmisije. I još dimenzije za kraj : dužina/širina/visina/međuosovinsko rastojanje : 3395 mm/1475 mm/1735 mm/2400 mm.



Video : Tesla Roadster

30 Sep 2007 - 01:30 Noviteti Link

 



Fiat 500 by Aznom

30 Sep 2007 - 01:24 Tuning Link

Posle kompanija H&R, MS Design i Castagna, koji su već promovisali prerade novog retro Fiata 500, sada i italijanski Aznom predstavlja svoju personalizovanu varijantu ovog malog automobila. Italijani se nisu bavili preradom motora i ostale mehanike, već su zanimljivim bojama i upotrebom novih materijala poradili na atraktivnijem izgledu eksterijera i interijera. Prvo što upada u oči je naravno dvobojna karoserija, a tu su i novi 17-inčni Mak Passenger XLR aluminijumski točkovi (umesto standardnih od 16 inča) sa Yokohama Parada pneumaticima. Što se unutrašnjosti tiče, i ona je dvobojna, a upotrebljeni su materijali koji nisu uobičajeni u ovoj klasi : alkantara, koža i drvo. Inače, Aznom kupcima nudi tri različita nivoa opremljenosti kabine, i to "Amiable", "Intriguing" i "Seducente". Prvi nivo košta 4500, drugi 6500, a treći, koji je najekskluzivniji (sve u koži), olakšaće vas za najmanje 8500 evra.  



Danas su se konačno pojavile prve zvanične fotografije i detalji BMW-ovog modela serije 1 u Cabrio verziji koja, bar prema ovim prvim slikama, predstavlja dizajnerski možda i najuspešniju varijantu ovog najmanjeg modela u ponudi bavarske marke. Da li će tako misliti i kupci, videćemo već početkom 2008. godine kada krene u prodaju. Kao što se i pretpostavljalo, kabriolet varijanta serije 1 ipak ima konvencionalni platneni umesto metalnog sklopivog krova, kakav je ugrađen na BMW seriju 3 CC (Coupe-Cabrio). Razlog je finansijske prirode (jeftiniji za proizvodnju), kao i to da platneni krov zauzima manje mesta od metalnog (prtljažnik je zapremine 240 litara). Pomenuti platneni krov se inače podiže/spušta za 22 sekunde, a tu operaciju je moguće izvoditi do brzine 40 km/h. Auto ima mesta za četiri osobe, dužina iznosi kao i kod serije 1 Coupe, dakle 4,36 metra, širina je 1,75 metra, dok je visina 1,41 metar. BMW serija 1 Cabrio će se nuditi u četiri benzinske verzije, odnosno kao 118i (ima 143KS), 120i (170KS), 125i (218KS) i 135i sa 306KS, dok je za ljubitelje dizelaša rezervisan  model 120d Cabrio sa 177KS. Naravno, i ovaj BMW ima pogon na zadnjoj osovini. BMW-ov EfficientDynamics program (obuhvata Brake Energy Regeneration - regeneracija kočione energije, zatim drugu generaciju High Precision Direct ubrizgavanja kod 135i, kao i Start&Go funkciju) brinuće se za smanjenje potrošnje goriva i emisije štetnih gasova. Za bezbednost su, između ostalog, zaduženi i elektronski sistemi kao što su DTC (Dynamic Traction Control) i DSC (Dynamic Stability Control). A kako novi Cabrio izgleda u vožnji, pogledajte na videu.

 

 



Fiat je prošle nedelje sa modelom Abarth Grande Punto i zvanično najavio veliki povratak već odavno legendarnog brenda Abarth. Međutim za one sportske entuzijaste kojima taj Abarth Grande Punto sa 114kW/155KS i 206Nm nije dovoljno snažan, Fiat je pripremio i njegovu SS (Super Sport) verziju, koja iz 1,4 litarskog turbo motora izvlači 132kW/180KS i 272Nm obrtnog momenta. Snaga se inače na prednje točkove prenosi preko manuelnog 6-stepenom menjača, dok mu maksimalna brzina iznosi 215 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje 7,7 sekundi (običan Abarth Grande Punto može do 208 km/h, uz ubrzanje do stotke od 8,2 sekunde). Tako se Abarth Grande Punto SS ravnopravno pridružio probranom društvu malih sportista, u kome se već nalaze Opel Corsa OPC (192KS), Renault Clio RS197 (197KS), Mini Cooper S (175KS) i Peugeot 207RC (takođe sa 175KS). Najavu Abarth Grande Punta SS smo inače mogli da vidimo još na nedavnom salonu automobila u Frankfurtu kroz studiju Grande Punto Abarth SS Concept, a sada su pred nama konačno i prve slike serijskog modela. Sem pojačanog motora, Abarth Grande Punto SS (ili na italijanskom esse-esse) karakteriše i spušteno ogibljenje (za 30 mm u odnosu na standardni Grande Punto), direktnije upravljanje, snažnije kočnice, novi izduvni sistem i bolje vozne osobine. Naravno, Abarth Grande Punto SS se i vizuelno razlikuje od sabraće, i to po novoj saćastoj maski hladnjaka, agresivnijim branicima sa većim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom, novim svetlima za maglu, proširenim blatobranima (dodatno oivičenim crnom bojom), širem tragu točkova, moćnijim pragovima, duplom završetku izduvnog sistema, kao i već pomenutim spuštenim ogibljenjem. Atraktivni 18-inčni alu točkovi, kao i dekorativna crvena trka sa natpisom Abarth na donjem delu karoserije, zaokružuju vizuelni nastup ovog Punta. Škorpion, Abarthov zaštitni znak, na prednjoj maski, samo je tačka na i. Ni kabina mnogo ne zaostaje, pa je tako Abarth Grande Punto SS, između ostalog, dobio sportska sedišta, kožni volan i ručicu menjača (prošiveni crvenim koncem), kao i par dekorativnih detalja. Abarth Grande Punto SS biće na raspolaganju kupcima u prvoj polovini naredne godine.




Nekadašnji britanski MG ZT je i zvanično startovao u Kini, ali sada pod novim imenom MG 7 Series (ili prosto MG 7), što je posledica promene vlasništva nad ovom markom, koja je sada u kineskim rukama. Naime, Nanjing MG (koji ima prava na proizvodnju ovog modela) je kineskim kupcima upravo ponudio tri različite verzije modela MG 7 (prva slika) sa 1,8 litarskim turbo motorom od 118kW/160KS i 215Nm obrtnog momenta (u rasponu od 2100 i 4000 o/min.), kao i prestižniji MG 7 L sa 2,5 litarskim V6 agregatom od 130kW/177KS i 240Nm (na drugoj slici). Ono L u imenu ove jače verzije ne označava samo snažniji motor, već pre svega za 200 mm veću dužinu ovog automobila u odnosu na standardni MG 7. Inače, cene za MG 7 će se na kineskom tržištu kretati od 25.500 do 45.700 američkih dolara (18.000 do 32.400 evra), dok cene za ostala tržišta kao i datum početka izvoza tek treba da budu objavljeni.