home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Bez obzira što se više ne proizvodi, Smart prve generacije je i dalje veoma privlačan za različite obrade i prerade, ali ovaj Smart Fortwo koji stiže iz kompanije BOOM Trikes je nešto stvarno posebno. Naime, ljudi iz ove firme su iz Smarta izbacili slabašan fabrički motor, a ubacili agregat iz Yamahinog motocikla sa svih 190KS. Rezultat nije izostao, pa BOOM Trikes Smart postiže maksimalnu brzinu od svih 250 km/h (!), dok je po tvrdnjama ove firme, za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno samo neverovatnih 3,9 sekundi !! Sem starog Smarta i Yamahinog motora, potreban vam je i specijalan BOOM kit, koja se naplaćuje od 7999 do 9999 evra, zavisno od opreme.





Kako je krenulo, Subaru će svake nedelje (sve do zvanične promocije 24. oktobra na salonu automobila u Tokiju) objavljivati po jednu tzv. teaser sliku toliko očekivane nove Impreze WRX STi. Naime, posle prve teaser slike od prošle nedelje (na kojoj se vidi prednji kraj automobila), Japanci su juče pustili u javnost drugu sliku, ovog puta zadnjeg dela ove Impreze. Nažalost, sem nove slike (i to naravno veoma zatamnjene da se ne bi videli zanimljivi detalji pre vremena), nema nikakvih novih tehničkih podataka, pa preostaje da ponovimo ono što se do sada zna. Dakle, Impreza WRX STi za 2008. godinu se odlikuje daleko agresivnijim izgledom (prošireni blatobrani, otvor za vazduh na haubi motora, modifikovani branici sa spojlerima, širi pragovi, veliki zadnji krovni spojler, difuzor pozadi sa četiri izduvne cevi, atraktivni alu točkovi) nego upravo predstavljena obična verzija Impreze. Najavu izgleda serijske Impreze WRX STi smo mogli da vidimo još na salonu u Frankfurtu proteklih dana kroz studiju Subaru WRC Concept. Naravno, agresivan izgled bez odgovarajućeg motora i mehanike ne znači mnogo, pa Impreza WRX STi prema do sada dostupnim podacima (jer zvaničnih nažalost još nema) pod haubom ima 2,0 litarski bokser agregat sa turbo punjačem i 221kW/300KS pri 6500 o/min., dok se snaga na sva četiri točka (Subaru Symmetrical AWD) prenosi na podlogu preko manuelnog 6-stepenog menjača. Prema nezvaničnim informacijama, ubrzanje do 100 km/h bi trebalo da iznosi samo 4,5 sekundi. Dužina Impreze WRX STi iznosi 4435 mm, širina 1790 mm, visina 1475 mm, dok je rastojanje između osovina 2620 mm.



Rolls Royce je danas i zvanično objavio prve detalje o svom novom modelu Phantom Coupe, koji u stvari predstavlja produkcijsku verziju koncepta 101EX (prva slika) iz marta prošle godine, a od koga ne bi trebalo značajnije da se razlikuje (što se vidi po nemaskiranom prototipu na drugoj slici). Novim Coupeom se kompletira Rollsova porodica modela Phantom, koju već čine "standardni" Phantom sedan, Phantom Extended Wheelbase (sa dužim međuosovinskim rastojanjem) i kabriolet Phantom Drophead Coupe, a ohrabreni  pozitivnim reakcijama publike i potencijalnih kupaca na pomenuti 101EX, u Rolls Roycu su i te kako uvereni u uspeh novog modela. Phantom Coupe u Rolls Roycu kratko opisuju kao elegantni coupe sa dvoja vrata i četiri mesta, dok šef dizajnera u ovoj britanskoj fabrici (ali u vlasništvu BMW-a) Ian Cameron naglašava da su sa novim modelom želeli da istaknu i sportski potencijal njegovog 6,75 litarskog V12 motora sa 453KS i 720Nm obrtnog momenta. U press saopštenju se još navodi da će novi Phantom Coupe imati aluminijumsku konstrukciju kao i ostali članovi Phantom porodice, da je karoserija kraća u odnosu na Phantom sedan i da je vešanje pretrpelo određene izmene. Ostali detalji će biti objavljeni tokom narednih meseci. Proizvodnja novog Phantoma Coupe će zvanično početi u leto 2008. godine u fabrici u engleskom Goodwoodu (naravno radi se o ručnoj proizvodnji), a njegova cena će se kretati između Phantoma i Phantoma Drophead Coupea.




Uvoznik Kije za Srbiju (Kia auto d.o.o., Ugrinovački put 10m, Zemun, tel.011/316-6903 i 316-5494, www.kia.co.yu) počeo je sa prodajom modela Ceed u karavan verziji, zvanično nazvanim Sporty Wagon. Kako kažu u Kiji, novi Sporty Wagon  "zadržava sve prednosti hatchback verzije, a dodaje ekstra funkcionalnost i olakšano ubacivanje prtljaga u povećani prtljažnik". Ceed Sporty Wagon sa dužinom od 4470 mm premašuje postojeći Ceed hatchback za 235 mm, visina je veća za 10 mm (iznosi 1490 mm), dok su širina i međuosovinsko rastojanje ostali neizmenjeni (širina 1790 mm, rastojanje između osovina 2650 mm). Prtljažnik sada ima zapreminu od 534 litara (mereno do nivoa prozora), a sa oborenom zadnjom klupom ta vrednost raste na 1664 litara (Ceed hatchback raspolaže sa 340, odnosno 1300 litara). Ceed Sporty Wagon se nudi sa 5 motora (tri benzinca i dva dizelaša), manuelnim i automatskim menjačima i širokim izborom dodatne opreme. Osnovni motor je benzinac od 1,4 litra sa 109 konja, slede benzinci od 1,6L i 2,0L sa 122KS, odnosno 143 konja, a u ponudi su i dva dizelaša : 1,6 litarski sa 115 KS i 2,0L sa 140KS. Cene za Ceed Sporty Wagon u Srbiji startuju od 17.490 evra sa PDV-om, koliko treba platiti osnovni model sa benzinskim 1,4 litarskim motorom od 109KS. Međutim, Kia auto d.o.o. odobrava i promotivni popust u visini PDV-a, pa ovaj bazni Ceed karavan trenutno košta 14.822 evra. Ovde i napomena da se i za obični Ceed hatchback odobrava isti popust, pa tako najjeftiniji Ceed sa 1,4 litarskim benzincem sada treba platiti samo 13.127 evra, a za dizelaš Ceed 1,6 CRDi 16.093 evra sa PDV-om. Kao i Ceed hatchback, i Sporty Wagon se proizvodi u novoj Kijinoj fabrici u Slovačkoj i ima garanciju od 7 godina. Inače, Kia će uskoro ponudu modela Ceed proširiti i verzijom sa troja vrata, nazvanom Pro_ceed, koja je svetsku premijeru imala na nedavno završenom salonu automobila u Frankfurtu.




LSD Honda Civic Type R

28 Sep 2007 - 00:30 Tuning Link

Nemačka firma LSD DOORS svoja atraktivna vrata, koja se otvaraju u vis u Lamborghini stilu, sada nudi i vlasnicima već ionako dovoljno privlačne Honde Civic Type R sa 201KS. LSD-ovi kompleti vrata naravno imaju nemački TUV sertifikat, koji potvrđuje da vrata zadovoljavaju sve sigurnosne standarde, odnosno ova vrata su bezbedna kao i vrata na standardnom modelu Civica Type R, dok se vrhunski kvalitet ove prerade naravno podrazumeva. Cena LSD vrata za Civic Type R u Nemačkoj iznosi 1399 evra.      



Sem nedavne obrade Aston Martina Vanquish S, nemački tjuner Mansory se pozabavio i manjim modelom V8 Vantage, namenjen onim individualcima, koji teže perfekciji i koji naravno imaju višak para. Za takve je Mansory pripremio svoje viđenje ovog Aston Martina, koga karakteriše novi aerodinamički paket, a koji podrazumeva redizajnirani prednji kraj sa integrisanim spojlerom i dodatna četiri svetla, aluminijumske otvore za vazduh na haubi, ispupčenije pragove, trkačke retrovizore od karbon fibera, izraženiji spojler na poklopcu prtljažnika, modifikovan zadnji branik sa difuzorom (od karbona) i četiri hromirana završetka izduvnog sistema (i to veoma zanimljivog rasporeda). Tu naravno još nije kraj, pa je Mansory svoj Aston Martin V8 Vantage opremio i spuštenim ogibljenjem (za 20 mm), Brembo kočnicama (diskovi napred i nazad prečnika 405 mm), aluminijumskim 20-inčnim točkovima (sa gumama 255/35/20 napred, a nazad 285/30/20), kao i unapređenim interijerom u kome su upotrebljeni samo najkvalitetniji materijali. Između ostalog, tu su set aluminijumskih pedala, aluminijumska ručica ručne kočnice, detalji od karbon fibera i ekskluzivne Mansory patosnice. Motor je 4,3 litarski V8, koji raspolaže snagom od 279kW/380KS pri 7200 o/min. i 410Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za najveću brzinu od 280 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 5 sekundi.




Chevrolet Tahoe Hybrid

28 Sep 2007 - 00:25 Noviteti Link

Konačno su poznati podaci o potrošnji dva nova hibridna SUV modela iz General Motorsa, o čijoj ekonomičnosti se poslednjih meseci više puta samo nagađalo. Chevrolet Tahoe Hybrid (kao i njegov brat blizanac GMC Yukon Hybrid) sa 2WD pogonom u gradu troši 11,2 litara goriva na 100 km, a na otvorenom putu 10,7 litara. Verzija sa 4WD pogonom i u gradu i na otvorenom putu troši isto, tačnije 11,8 litara. Za poređenje, standardni Chevrolet Tahoe 2WD sa 5,3 litarskim V8 motorom u gradu "guta" 16,8 litara. Inače, Tahoe Hybrid pokreće 6,0 litarski V8 agregat u kombinaciji sa elektromotorom, čija kombinovana snaga iznosi 244kW/332KS i 498Nm obrtnog momenta. Cena za Tahoe Hybrid startuje od 40.000 dolara.



MG TF LE500

28 Sep 2007 - 00:23 Noviteti Link

Obnovljeni MG TF, koji se od nedavno ponovo proizvodi u dobro poznatoj fabrici Longbridge u Birmingemu (ali sada sa novim kineskim vlasnikom), krajem godine će se pojaviti u limitiranoj seriji LE500 (LE - Launch Edition) sa brojnim kozmentičkim promenama (modifikovani stajling eksterijera i interijera). Kao što mu i ime kaže, MG TF LE500 će kupcima u Velikoj Britaniji biti ponuđen u samo 500 primeraka, a svaki će naravno imati pločicu sa serijskim brojem i bogatu standardnu opremu koja, između ostalog, uključuje kožna sedišta, klima uređaj, ABS i EBD elektronske sisteme, hardtop krov u boji karoserije, 16-inčne aluminijumske točkove, kočiona klješta u crvenoj boji, radio CD plejer, klavirski lak u unutrašnjosti, posebne LE500 oznake, a tu je i garancija u trajanju od tri godine. Motor je 1,8 litarski i razvija snagu od 98kW/133KS. 



MTM Audi Q7 K500

27 Sep 2007 - 00:46 Tuning Link

Nemački tjuner MTM (Motoren Technik Mayer) je posle obrade Bentleya Continental GTC (o kome smo nedavno pisali), svoju pažnju usmerio i na Audijev SUV model Q7 sa TDI V8 dizelašem. U režiji MTM-a taj 4,2 litarski dizel motor u Audiju Q7 K500 sada razvija okruglo 500 konja ili 368kW (serijski model 240kW/326KS), što je dovoljno da Q7 K500 do 100 km/h ubrza za 5,3 sekunde, dok mu maksimalna brzina iznosi 282 km/h (ne zaboravimo da je ovaj 509 cm dugačak SUV težak 2,2 tone). Za poređenje, standardni Q7 stiže do 100 km/h za 6,4 sekunde, a maksimalna brznina je 236 km/h. Danak je plaćen u potrošnji, koja u proseku prema tvrdnjama MTM-a za Q7 K500 iznosi 13,6 litara dizela na 100 km. Naravno da MTM nije doradio samo motor, već su promene doživeli i kočioni sistem (diskovi su 380 mm napred, pozadi 358 mm, opcija karbon-keramičke kočnice), spušteno ogibljenje, a tu su i sportski izduvni sistem, novi devetokraki 21-inčni točkovi i diskretan prednji spojler.



Volkswagen Fox Fresh

27 Sep 2007 - 00:44 Noviteti Link

Volkswagen je u prodaju pustio novu Fresh verziju svog najmanjeg modela Fox (dugačak 3,82 metra), koja u Nemačkoj ima cenu od 10.575 evra. Fox Fresh se kupcima nudi sa dva benzinska (1,2L sa 40kW/55KS i 1,4 sa 55kW/75KS) i jednim dizel motorom (1,4 litarski TDI os 51kW/70KS). Spoljašnjost karakterišu branici u boji karoserije i gume dimenzija 185 /60R14 (samo kod benzinaca), dok je unutrašnjost dobila nove "Fresh" presvlake u kombinaciji sive i plave boje, Easy Entry System (sistem za olakšano obaranje prednjeg sedišta sa memory funkcijom), servo volan podesiv po visini i dubini, RCD200 radio sa MP3 plejerom, a tu je i praktična zadnja klupa, koja može da se pomera napred/nazad i koja je simetrično podeljena.  



Giacuzzo Suzuki Swift

27 Sep 2007 - 00:42 Tuning Link

Tjuner Giacuzzo (poznat pre svega po obradama Renaulta i Nissana, mada dorađuje i Hondu, Mitsubishi, Kiju i Daciu) je obogatio svoju ponudu novim vizuelnim paketom i za popularni Suzukijev Swift. Osim spuštenog ogibljenja za 35 mm, Giacuzzo je Swift opremio novim aerodinamičkim paketom, koji mu daje agresivniji i privlačniji izgled. Taj optički paket sadrži novi prednji spojler, modifikovani zadnji branik sa integrisanim završetkom izduvnog sistema, drugačije pragove, zadnji krovni spojler i 17-inčne aluminijumske točkove. Giacuzzo prednji spojler ceni na 239 evra, pragove 335, zadnji branik 225, spušteno ogibljenje 169, a 17-inče alu felne 1399 evra. Sve u svemu 2367 evra.  



Japanski tjuner Wald International (poznat po obradama evropslih automobila poput BMW-a, Mercedesa i Bentleya) od nedavno vlasnicima Lexusa IS 250/350 nudi novi Sportsline aero body paket za agresivniji vizuelni nastup ovog modela. Ovaj body kit sadrži novi prednji spojler, izražajnije bočne "suknjice", modifikovani zadnji branik sa integrisanim difuzorom i dva završetka izduvnog sistema, spojler na poklopcu prtljažnika, nove alu točkove, potpuno crnu masku hladnjaka, a tu su i spušteno ogibljenje i sportski kočioni sistem. Unutrašnjost je oplemenjena Waldovim sportskim upravljačem, kožom, elementima od karbon fibera i originalnim Waldovim patosnicama.




Toyota Mark X ZiO

26 Sep 2007 - 22:30 Noviteti Link

Toyota je danas u Japanu predstavila novi crossover model nazvan Mark X ZiO (na bazi već postojeće limuzine Mark X), koji u zanimljivo dizajniranom pakovanju (oslanja se na dve godine stari Toyotin koncept FSC) putnicima nudi prostran i funkcionalan interijer sa tri reda sedišta i smeštaj za šest ili sedam osoba, dok se za komfornu vožnju brine potpuno novo vešanje. Mark X ZiO je dugačak 4695 mm, širok 1785 mm, visok od 1550 do 1565 mm (zavisno od verzije), dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2780 mm. Pokreću ga dva benzinska motora; slabiji 2,4 litarski VVT-i sa 4 cilindra i 16 ventila, snage 120kW/163KS pri 6000 o/min. i 222Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min., i snažniji 3,5 litarski V6 Dual VVT-i sa 24 ventila, snage 206kW/280KS pri 6200 o/min. i 344Nm pri 4700 o/min. Kupcima su na raspolaganju verzije sa pogonom samo na prednjoj osovini ili 4WD integralni pogon, s tim što je model sa pogonom napred moguće dobiti u paru ili sa CVT transmisijom ili 6-stepenim automatskim menjačem, dok je 4WD varijanta u ponudi samo sa CVT transmisijom. Od pogona zavisi i težina automobila, koja varira od 1570 do 1660 kg. Za bezbednost se pored neizbežnih vazdušnih jastuka i vazdušnih zavesa, ABS-a, EBD-a, BAS-a, brine i Toyotin VSC elektronski sistem kontrole stabilnosti, kao i Pre-crash Safety System sa radarom. Od ostale opreme treba izdvojiti inteligentni Parking Assist system, HDD navigacioni sistem i Smart Entry & Start System (u stvari ključ, koji nije potrebno vaditi iz džepa da bi se otključala/zaključala vrata, a tu je i dugme za startovanje motora). Kako stvari sada stoje, ovaj model nećemo videti u Evropi, dok u Japanu Toyota planira da proda 4000 primeraka mesečno.

 



Nissan će 24. oktobra na salonu automobila u Tokiju konačno promovisati novu generaciju svog sportskog modela GT-R, čija prodaja u Japanu počinje u decembru ove godine (u Evropu i Ameriku stiže sredinom 2008.). U ovom trenutku naravno nisu poznati još svi detalji (kao što se vidi sa ovih tzv. teaser slika, Japanci i dalje kriju definitivan izgled prednjeg i zadnjeg kraja), ali je poznato da će novi GT-R (težak 1590 kg) pokretati 3,8 litarski V6 motor sa dva turbo punjača (nezvanično će razvijati od 480 pa do čak 550KS zavisno od varijante) i da neće biti manuelne transmisije (čak ni kao opcije). Nissan GT-R (više se ne zove Skyline GT-R) će se nuditi u tri verzije : Base, Premium i Black Edition, a osnovni Base model će u Japanu koštati 7,8 miliona jena ili oko 67.700 američkih dolara (što je skoro dva puta menje od cene Porshea 911 Turbo). Kupci Base i Premium verzija moći će da biraju između kabine u sivoj ili crnoj boji, dok Black Edition (kao što mu i ime kaže) uvek dolazi sa crnim interijerom. Bez obzira na verziju, bočni vazdušni jastuci, kao i SRS vazdušne zavese se uvek doplaćuju. U ponudi će biti 6 boja karoserije, i to Dark Metal Blue, Super Black, Titanium Gray, Ultimate Metal Silver, Vibrant Red i White Pearl. Za sada, to je to, ali svakako obećavajuće.




 

Novi Hyundaijev adut u C segmentu, model i30, nije uspeo da na najnovijem crash testu nezavisne organizacije EuroNCAP (European New Car Assessment Programe) osvoji svih pet zvezdica za bezbednost odraslih putnika. Rezultat od četiri zvezdice privlači pažnju i zbog činjenice da i30 u osnovi predstavlja samo Hyundaijevu verziju Kije Ceed, koja se međutim već ponosi sa maksimalnih 5 zvezdica. Nisu mnogo bolji ni rezultati u oblasti zaštite dece, jer je od mogućih 5, Hyundai i30 ovde dobio samo tri zvezdice (Ceed ima 4), dok je za sigurnost pešaka i30 ocenjen sa 2 od moguće 4 zvezdice (koliko doduše ima i Kia Ceed). S druge strane, novi Ford Mondeo i Volkswagenov SUV model Tiguan su u oblasti zaštite sigurnosti odraslih putnika zaradili svih 5 zvezdica, a zanimljivo da su i za bezbednost dece i pešaka osvojili istovetnu ocenu, odnosno 4 zvezdice za sigurnost dece i 2 zvezdice za zaštitu pešaka. Da podsetimo, organizacija EuroNCAP ispituje bezbednost automobila frontalnim udarom u čvrstu prepreku pri brzini od 64 km/h, zatim bočnim udarom od 50 km/h i naletom na lutke (koje simuliraju pešake) pri brzini od 40 km/h.