home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Domaće tržište automobila je od pre nekoliko dana bogatije za nekoliko zaista zanimljivih automobila – novu Mazdu2, Suzukijev SX4 u limuzinskoj verziji, proterenski Renault Scenic Qonquest i ekonomičnu Daciu Logan sa snažnijom verzijom 1,5 litarskog dCi dizel motora.

Nova Mazda2 je imala svetsku premijeru još početkom marta na salonu automobila u Ženevi, a sada je ovaj novitet japanske marke konačno dostupan i našim kupcima (uvoznik Mazda-Profil Internacional, Beograd, Karađorđeva 13, tel.011/26-28-200, www.mazda-profil.co.yu). Ne samo dostupan, već i dostupniji. Naime, umesto 13.199 evra, koliko je koštala stara Mazda2, novi model u Srbiji treba platiti samo 10.399 evra sa PDV-om. Toliku cenu ima bazni model sa 1,3 litarskim benzincem od 75KS i CE paketom opreme. Taj bazni model u opremi ima ABS, EBD i EBA elektronske sisteme, servo volan, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, centralnu bravu i kodirani ključ, ali nema klima uređaj. Najjeftinija Mazda2 sa klimom košta 11.899 evra sa PDV-om (model Mazda2 1,3i CE Pro). Inače, najskuplji je model Mazda2 1,5i GT sa motorom od 105KS, koji košta 16.599 evra (takođe sa PDV-om). Za sada se nude samo dva pomenuta benzinska motora od 1,3 i 1,5 litra zapremine sa 75 i 105KS, dok se dizelaš očekuje tek naredne godine. Nova Mazda2 za japanskog proizvođača ne predstavlja samo puku zamenu starog modela, jer prema rečima ljudi iz Mazde, poznati Zoom-Zoom stil ovim modelom evoluira na viši nivo. Ono što međutim predstavlja nemalo iznenađenje jeste činjenica da je nova Mazda2 ustvari kraća od prethodnice. Naime, dužina sada iznosi 3885 mm (-40 mm), visina 1475 mm (-70 mm), jedino je širina povećana za 15 mm, pa sada iznosi 1695 mm. Međuosovinsko rastojanje je međutim ostalo identično – 2490 mm. I prtljažnik je smanjen, i to sa 270 na 250 litara (sa oborenom zadnjom klupom 787 litara). Manja je i masa automobila (u proseku za 100 kg), što je uz poboljšanu aerodinamiku odgovorno za vrlo dobre vozne osobine i nisku potrošnju, dok se kabina odlikuje odličnom ergonimijom i komforom u vožnji. Garancija i dalje traje 3 godine ili 100.000 kilometra. I na kraju, nova Mazda2 se više ne proizvodi u Španiji kao dosad, već na Stari kontinent stiže iz fabrike u Japanu.

Suzukijev SX4 u limuzinskoj verziji predstavljen je još prošle godine na salonu automobila u Pekingu, a sada se konačno može kupiti i kod nas. Suzuki SX4 sa gepekom duži je od standardne varijante modela SX4 za 390 mm pa sada dostiže svih 4490 mm, uz zadržavanje istog međuosovinskog rastojanja od tačno 2500 mm. Jedini motor koji je zasad u ponudi, jeste 1,6 litarski benzinac sa 79kW/107KS, a sa opremom GS (ABS, automatska klima, radio/CD/MP3, daljinsko centralno zaključavanje i el. podizači stakla) u Srbiji košta 18.200 evra sa PDV-om. Domaći uvoznik za Suzuki, beogradski Euro Sumar (Vojislava Ilića 145, tel. 011/488-6076 i 488-9554, www.suzuki-yu.co.yu) za prvih 10 kupaca odobrava popust od 1000 evra, pa za njih cena ovog autombila iznosi 17.200 evra.

Renault je od 2000. do 2003. godine već nudio "terensku" varijantu tadašnjeg Scenica nazvanu RX4. Posle nekoliko godina pauze, u Renaultu su odlučili da ponovo ponude sličan model i to Scenic Qonquest, koji je svoju svetsku premijeru imao početkom marta na salonu u Ženevi. Kao i ranije, ni novi proterenski Scenic nije pravi SUV automobil. Reč je, pre svega, o praktičnom minivenu kome je omogućeno da ponekad siđe sa asfalta i to zahvaljujući povišenom klirensom za 20 mm i većim alu točkovima. I izgled je doteran (tu su novi, moćniji branici i blatobrani, pragovi, krovni nosači i sl.) odnosno sada je mnogo robusniji, skoro u maniru pravih terenaca. Sa ovim modelom Renault planira da konkuriše, pre svega, VW-u koji u ponudi ima 2 slična modela - CrossGolf i CrossTouran. Prodaja ovog Scenica je počela i u našoj zemlji, i to sa 1,6 litarskim benzincem od 110KS, kao i dva dCi dizelaša od 1,5 i 1,9 litara sa 105, odnosno 130KS. Osnovni benzinac kod naš košta 22.245 evra sa PDV-om, a bazni dizelaš sa 105KS treba platiti 23.900 evra. Uvoznik Renaulta za našu zemlju je firma Renault Nissan Srbija d.o.o., Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel.011/2178-111.

 

U Srbiju je stigla i Dacia Logan sa snažnijim 1,5 litarskim dCi dizelašem, koji raspolaže sa 63kW/85KS pri 3750 o/min. i 200Nm obrtnog momenta pri 1900 o/min. (90 % momenta je inače raspoloživo već od 1500 o/min.). Da podsetimo da je dosad u ponudi bila samo slabija verzija ovog motora sa skromnih 51kW/70KS. Naravno, sa povećanjem snage, poboljšane su i performanse Logana, kako limuzine, tako i karavana (Logan MCV). Konkretno, ubrzanje do 100 km/h je kod limuzine smanjeno sa 15 na 13 sekundi, a kod karavana MCV sa 17,8 na 14,3 sekunde. Međutim, bez obzira na veću snagu, prosečna potrošnja (po fabričkim tvrdnjama) je i dalje skromna, odnosno kod limuzine iznosi 4,6 litara, a kod karavana 5,2 litra dizela na 100 km. I emisija ugljen-dioksida (CO2) je naravno smanjena, pa kod Logana limuzine iznosi 120 grama po kilometru, a kod Logana MCV 137 grama. Cene su za 600 evra više u odnosu na slabiju verziju ovog agregata sa 70 konja, pa najjeftiniji Logan sa ovim motorom u limuzinskoj varijanti kod nas košta 12.168 evra sa PDV-om. I Daciu kod nas prodaje firma Renault Nissan Srbija, Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel.011/2178-111.      





Kao što se i očekivalo, mnogobrojni tjuneri neumorno nastavljaju sa preradama novog retro Fiata 500, pa je tako posle kompanija H&R, Castagna, MS Design i Aznom, i nemački KW automotive GmbH predstavio svoju viziju ovog simpatičnog gradskog automobila. Zahvaljujući promenama na ogibljenju (nove opruge i amortizeri, vešanje napred spušteno do 60, a pozadi do 40 mm), KW Fiat 500 osim sportskijeg izgleda (za šta se brinu i novi alu točkovi, gume i crvena kočiona klješta), dobija i poboljšano upravljanje i bolje vozne osobine, navodno uporedive sa vožnjom kartinga.  



Domaći uvoznik Nissana (Renault Nissan Srbija d.o.o., Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel.011/2178-111, www.nissan.co.yu) od nedavno domaćim kuipcima nudi dva nova modela ovog japanskog proizvođača. To su Nissan Tiida, automobil C segmenta i nova generacija SUV modela X-Trail.

Nissan je još u martu ove godine najavio skoru prodaju svog kompaktnog modela Tiida u Evropi, koji se već nekoliko godina nudi kupcima (kao Nissan Versa) u Japanu, Americi, Australiji i Kini, a sada je konačno stigao i u Srbiju. Već na prvi pogled je jasno da Tiida neće osvajati kupce nekim "boli glava" dizajnom, već funkcionalnošću i prostranošću, kvalitetom, bogatom opremom i relativno pristupačnom cenom. Tiida se svojim dimenzijama gura u tzv. Golf klasu, a koliko će imati uspeha pokazaće vreme. Postoje dve karoserijske varijante : hatchback sa 5 vrata i klasična sedan verzija sa odvojenim gepekom i 4 vrata. Hatchback je dužine 4295 mm, a klasična limuzina sa 4 vrata ima 4474 mm ali im je međuosovinsko rastojanje identično i iznosi 2600 mm. Ista je i širina (1695 mm), kao i visina automobila (1535 mm). Tih 179 mm razlike u dužini limuzine u odnosu na hatchback primećuje se u prtljažniku, odnosno njegovoj veličini, koja u sedan verziji iznosi 500 litara, dok hatchback raspolaže sa samo 300 litara. Samo, jer tu zapreminu ima recimo i manja Škoda Fabia (sa 3,99 metra dužine). Ipak, nije sve tako crno jer Tiida hatchback ima kliznu zadnju klupu (pomera se napred/nazad za 240 mm) pa se zapremina gepeka može uvećati na 425 litara ali naravno nauštrb mesta na zadnoj klupi. Za poređenje, VW Golf je dugačak 4204 mm (dakle kraći od Tiide) i ima volumen prtljažnika od 330 litara, Toyota Auris (4220 mm i 355 litara), a Opel Astra ima dužinu od 4250 mm i prtljažnik od 350 litara. Ovde ne treba zaboraviti i Fiatov novitet, model Linea, sa 4560 mm dužine i 500 litara u gepeku, a koji kod nas košta od 12.390 evra pa naviše. Toliko o nekim osnovnim brojkama, a da čujemo objašnjenje Nissana za ne baš atraktivan dizajn ovog modela. Po njihovim rečima : "ako se želi napraviti nešto novo ili radikalno, ponekad se možemo naći u opasnosti da izgubimo veliki broj potencijalnih kupaca, koji ne dele sa nama tu viziju. Zbog toga Tiida izgleda tako uzdržano jer nam je funkcionalnost bila važnija od estetske privlačnosti ". U principu veoma mudro jer je dovoljno podsetiti se negativnih iskustava upravo Nissanovog partnera, francuskog Renaulta, koji je doživeo tržišni debakl sa futurističkim modelom Avantime. Tiida će u Evropu stizati iz Nissanovih pogona u Meksiku, a planirana je godišnja prodaja od oko 30.000 primeraka. Novi Nissanov predstavnik u C segmentu popuniće rupu u evropskoj ponudi ove marke, tačnije Tiida će se ugnezditi između modela Note i Qashqai. Jednostavnije rečeno, Tiida je namenjena kupcima, koji su nekada kupovali Sunny i Almeru pa čak možda i Primeru. A takvi, ipak prednost daju kvalitetu, pouzdanosti, prostranosti, funkcionalnosti a ne estetskoj atraktivnosti, odnosno dizajnerskim eksperimentima. "Takvi" kupci imaju na raspolaganju 2 benzinska i jedan dizel motor. Manji benzinac je zapremine 1,6 litara, raspolaže sa 81kW/110KS i 153Nm (186 km/h, ubrzanje do stotke za 11,1 sekundu), sledi ga benzinac od 1,8 litara sa 93kW/126KS i 173Nm (195 km/h i ubrzanje od 10,4 sekunde), a paletu agregata zaključuje 1,5 dCi dizelaš sa 78kW/105KS i 240Nm (186 km/h i ubrzanje od 11,3 sekunde). U osnovi veoma skromna paleta ali je skromna i potrošnja dizelaša od 5,2 litra goriva na 100 km. Benzinac sa 110 konja se zadovoljava sa 6,9 a snažniji od 126KS sa 7,8 litara goriva. U Nissanu predviđaju da će upravo na dizel verziju otpadati oko 50 % prodaje. Manji benzinac sa 110 konja serijski dolazi sa ručnim 5-stepenim menjačem, dok je automatik sa 4 brzine dostupan kao opcija. Snažniji benzinac i dizelaš serijski su upareni sa manuelnom 6-stepenom transmisijom. Aduti Tiide su i udobnost i komfor kao i par detalja, koji olakšavaju svakodnevno korišćenje ovog automobila. Recimo, vrata se otvaraju pod zaista velikim uglom pa je ulazak i izlazak iz vozila maksimalno olakšan. Dodajte tome sedišta šira od proseka ove klase, kao i kabinu dužu za 55 mm od VW Passata (!) i postaće jasno da Tiida nudi putnicima izuzetnu prostranost i ugodan boravak u kabini i tokom dužih putovanja. Tiida će se nuditi sa 3 paketa opreme (Visia, Acenta i Tekna), a sve verzije serijski imaju ABS, EBD i BAS elektronske sisteme, klima uređaj, frontalne vazdušne jastuke, radio CD,  el. prednja i zadnja stakla, servo volan i centralnu bravu. Skuplji paketi sadrže i automatsku klimu, senzore za kišu i mrak, sedišta u kombinaciji koža/tkanina, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti i sl. Najjeftinija Tiida u Srbiji košta 15.890 evra sa PDV-om, a radi se o modelu sa benzinskim 1,6 litarskim motorom i paketom opreme Visia. Osnovna Tiida sa jačim 1,8 litarskim benzincem od 126KS staje 17.870 evra, a bazni 1,5 litarski dizelaš treba platiti 18.215 evra. Doplata za metalik boju staje 320 evra.


Drugi Nissanov novitet na našem tržištu je novi X-Trail, koji je i dalje vrlo, vrlo sličan odlazećem X-Trailu (tek na treći pogled vide se najočiglednije promene; ogromni C stub i duži zadnji prepust). Stari model je bio izuzetno uspešan (prodato preko 800.000 komada) pa u Nissanu jednostavno nisu hteli da eksperimentišu sa dizajnom. Kako bilo, novi X-Trail donosi, ako ne potpuno nov, ono bar bitno poboljšan spoljašnji dizajn, paletu agregata koju čine 4 motora, doteran pogon na 4 točka (ALL MODE 4WD), komforniju i prostraniju kabinu i bogatiju standardnu opremu. Inače, X-Trail nove generacije je dobio dodatnih 175 mm u dužinu pa sada ista iznosi 4630 mm, širina je veća za 20 mm (1785 mm), visina za 10 mm (1685 odnosno 1770 mm-zavisi od krovnih nosača), a međuosovinsko rastojanje je produženo za 5 mm (sada 2630 mm). Povećan je i prtljažnik, čija osnovna zapremina iznosi 410 litara, a zahvaljujući duplom dnu, korisna zapremina može biti i svih 603 litara (sa oborenom zadnjom klupom volumen raste na svih 1773 litra). U kabini se odmah primećuje da se instrument tabla više ne nalazi na sredini već tačno ispred vozača. U Nissanu obećavaju da je i ergonomija poboljšana, kao i kvalitet upotrebljenih materijala i same završne obrade. Viša pozicija sedenja i velika preglednost se podrazumevaju. Budući da je prvi X-Trail bio izuzetno uspešan model za Nissan, dizajneri su kod nove verzije morali da se drže proverene formule što znači da je i novi model i dalje kompaktni SUV sa ozbiljnim off-road mogućnostima, a sve to sa performansama u vrhu svoje klase. Drugim rečima, X-Trail se vozi lako i jednostavno kao i običan putnički automobil ali i dalje zadržava odlične off-road karakteristike iako nema redukciju pogona. Ovde i napomena da je X-Trail dobio i novu C platformu, koju već koristi novi model Qashqai. Kod X-Traila platforma je, u odnosu na Qashqai, naravno malo modifikovana, a klirens (rastojanje od tla) iznosi 200 mm. Prednje vešanje je sa udvojenim trouglastim ramenima dok je pozadi provereni multilink. Pomenuli smo doterani ALL MODE 4WD pogon. Osnovni pogon je na prednjoj osovini, a kada je uključena opcija AUTO (u slučaju proklizavanja), priključuje se i zadnji par točkova i to do odnosa raspodele od 50 odsto. Za najteže uslove na raspolaganju je i LOCK opcija, ali samo dok brzina ne pređe 40 km/h. Svaki novi X-Trail sada u serijskoj opremi ima klima uređaj, frontalne i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, radio/CD, el. paket, putni kompjuter, ABS, EBD, BAS i ESP elektronske sisteme i alu točkove od 16 inča. Od motora se izdvaja poboljšana verzija postojećeg 4-cilindričnog benzinca od 2,5 litra sa 124kW/169KS i 233Nm. U ponudi su još 3 motora i to 2,0 litarski benzinski motor od 104kW/141KS (196Nm) i 2 dizelaša sa 110 i 127kW, odnosno 150 i 173KS (sa 320, odnosno 360Nm). Najbrži je dizelaš sa 173KS, koji postiže maksimalnih 200 km/h, dok je najstartniji jači benzinac, koji do stotke ubrzava za 9,8 sekundi. Sve verzije se serijski opremaju 6-stepenim manuelnim menjačem, a kao opcija se nude i automatski menjač sa 6 brzina i CVT transmisija. Cene u Srbiji se kreću ovako : za najjeftiniji model sa 2,0 litarskim benzincem od 141 konja, osnovnom XE opremom i 4x2 pogonom treba izdvojiti 26.790 evra sa PDV-om, snažniji benzinac od 2,5 litra i 169KS košta od 36.850 evra, dok dizelaši staju od 27.910 evra (model sa 150KS), odnosno od 32.780 evra (verzija sa 173KS). Doplata za metalik boju iznosi 430 evra, a garancija je tri godine ili 100.000 km.



Lexus je danas u Japanu i zvanično lansirao novi sportski model IS-F, koga mnogobrojni fanovi ovog brenda već mesecima (ne)strpljivo očekuju još od januarskog salona automobila u Detroitu. Pomenuti fanovi su takođe svih ovih meseci čekali da Japanci konačno objave i detalje u vezi snage njegovog 5,0 litarskog V8 motora, a to je konačno obelodanjeno danas. Dakle, V8 agregat u Lexusu IS-F raspolaže sa konjicom od 311kW/423KS pri 6600 o/min. i 505Nm obrtnog momenta. Ovaj japanski "M3 killer" sa težinom 1690 kg ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 4,9 sekundi, dok Lexus maksimalnu brzinu procenjuje na 185 milja na sat ili skoro 298 km/h. Motor je uparen sa 8-stepenim Sport Direct Shift menjačem, koji ima komande za menjanje brzina na volanu, a bazira se na transmisiji iz modela LS460. IS-F je naravno pretrpeo brojne izmene na ogibljenju (između ostalog novi su amortizeri i opruge), kočionom sistemu, aerodinamici, a tu su i novi BBS točkovi od 19 inča sa gumama dimenzija 225/40R19 napred, odnosno 255/35R19 nazad. Cena za IS-F u Japanu počinje od 7.660.000 jena ili nepunih 47.000 evra, a Lexus planira da godišnje proda 7000 primeraka ovog modela (od čega preko 5000 u SAD-u, a u samom Japanu oko 500). Inače, Lexus će ovog konkurenta BMW-u M3, Audiju RS4 i Mercedesu C 63 AMG Amerikancima predstaviti na SEMA salonu tjunera, koji počinje 30. oktobra u Las Vegasu.

   



Volkswagen Touareg R50

4 Okt 2007 - 12:36 Noviteti Link

Volkswagenova sportska R porodica će pored modela Golf R32 i Passat R36 za neki dan dobiti novog, trećeg člana. To je VW Touareg R50, čija svetska premijera je najavljena za predstojeći salon automobila u Sidneju, koji počinje 11. oktobra. Volkswagen za sada još nije saopštio konkretne podatke o snazi V10 TDI dizel motora, koji pokreće ovaj Touareg, ali se u zvaničnom saopštenju za medije ističe da će brojke biti daleko više od 230kW/313KS i 750Nm obrtnog momenta, koliko ovaj agregat razvija u standardnoj verziji. Sem pojačanog motora, VW Touareg R50 će dobiti i agresivniji body paket, veće točkove i gume, dorađeno ogibljenje, kao i sportskiji izgled unutrašnjosti (za promene na eksterijeru i interijeru bilo je zaduženo Volkswagenovo odeljenje Individual GmbH). Kao i pomenuti Golf R32 i Passat R36, i novi Touareg R50 ima naravno VW-ov 4Motion integralni pogon.  



Francuska PSA grupacija (Peugeot i Citroen) je tokom jučerašnjeg dana objavila prve oficijelne fotografije svoja dva nova laka komercijalna vozila, razvijena u saradnji sa italijanskim Fiatom (sasvim logičan nastavak višedecenijske saradnje PSA grupacije i Fiata na razvoju i proizvodnji dostavnih vozila). U stvari, ovde se radi o jednom jedinom modelu, koji će se od kraja ove godine komercijalizovati pod tri različita imena. O Fiatovom članu ove porodice, modelu Fiorino, pisali smo pre neki dan, a sada su konačno dostupne i prve zvanične slike francuskih blizanaca - modela Peugeot Bipper i Citroen Nemo. Naravno, budući da se ovde radi o blizancima, sva tri modela je međusobno veoma teško razlikovati jer se razlike svode samo na oznake proizvođača, a i proizvodiće se u istoj fabrici, tačnije u pogonima kompanije Tofas, Fiatovog turskog partnera. Kao i Fiat Fiorino, i Citroen Nemo i Peugeot Bipper će se nuditi i u komercijalnoj i u putničkoj varijanti. Sve ono što je rečeno za Fiorino, važi i za Nemo i Bipper. Dakle, svojim kompaktnim dimenzijama, visokom linijom krova, bočnim kliznim vratima i dvokrilnim vratima prtljažnika, novi Citroenov i Peugeotov komercijalac nudi veliku prilagodljivost i cilja kako na manje firme za dostavu robe u gradskim sredinama tako i na mlađe kupce, kojima treba auto za sportske aktivnosti. Ovaj komercijalac je dugačak 3,86 metra, prostor za teret je dužine 1,5 metara, a korisna zapremina istog iznosi 2,5 kubna metra (kada se obori i suvozačko sedišto, zapremina raste na 2,8 kubika, a dužina prostora za teret na 2,5 metra). Nosivost ovog komercijalca (zajedno sa vozačem) inače iznosi 610 kg. Kabina se opisuje kao prostrana, komforna i ergonomična, a deo serijske opreme čine servo volan, ABS, vazdušni jastuk i točkovi od 15 inča, dok će se uz doplatu, između ostalog, moći dobiti i uvek korisni parking senzori. Prodaja Citroena Nemo i Peugeota Bipper počinje krajem ove godine, a paleta motora će (bar u početku) obuhvatati jedan dizelaš i jedan benzinac. To su 1,4 litarski HDI dizel sa 70KS i benzinac iste zapremine ali sa 75KS.



Koliko Renault sa novim Twingom u stvari cilja na mlađe kupce, pokazuje i najnovija specijalna verzija ovog modela, napravljena u saradnji sa kompanijom Nokia. Naime, Twingo Nokia Special Edition je opremljen vrhunskom opremom, koja nije uobičajena za automobil ove kategorije, a podrazumeva MPS kompatibilan radio CD od 140W sa priključkom za USB i iPod i komandama na volanu, zatim mobilni telefon Nokia 6110 sa hands-free Bluetooth kontrolom telefona, kao i GPS navigacioni sistem sa vizuelnim i glasovim navođenjem. Twingo Nokia Special Edition će se nuditi sa dva pogonska agregata, i to 1,2 litarskim benzincem sa 75KS, kao i 1,5 litarskim dCi dizelašem od 65KS. Paleta boja za karoseriju obuhvata dve posebne boje nazvane "Pearl Black" i Opaque White", a tu je i novi estetski detalj u vidu Nokia dekoracije na B stubu. Prodaja u Francuskoj počinje 29. oktobra po ceni od 12.950 evra za benzinski model i 14.450 evra za dCi dizelaš. Osim Francuza, ovaj Twingo Nokia će moći kupiti i kupci u Italiji, Nemačkoj, Sloveniji, Belgiji i Holandiji.



Opel Antara Van

4 Okt 2007 - 00:27 Noviteti Link

Na salonu u Amsterdamu (od 25.10. do 3.11.2007.) nemački Opel će izložiti i komercijalnu, odnosno teretnu verziju svog SUV modela Antara. Opel Antara Van se sem visoke pozicije sedenja, robusnosti i velikog tovarnog prostora (dužine 1,70 metara) odlikuje i nosivošću od 760 kg. Antaru Van pokreće turbo-dizel motor (2,0 CDTi) sa DPF filterom čestica čađi, koji razvija 110kW/150KS. 



Nissan je juče u Japanu lansirao potpuno novu generaciju kupea Skyline, za koga japanska kompanija tvrdi da je razvijen da postavi "nova merila u oblasti dinamičnog stajlinga i izuzetnih voznih osobina" (ima niže težište i širi trag točkova u odnosu na prethodnika), dok je "dinamična i glamurozna" unutrašnjost osmišljena tako da pruži pre svega zadovoljstvo u vožnji. Što se performansi tiče, za njih će se pobrinuti novi VVEL 3,7 litarski V6 motor sa 333KS (90 % obrtnog momenta je dostupno od 2400 do 7000 o/min.), a uparen je ili sa 6-stepenim manuelni menjačem ili 5-stepenom automatskom transmisijom. Od opreme (bilo serijske bilo opcione) je potrebno izdvojiti Bi-Xenon prednja svetla, LED zadnja svetla, Inteligentni ključ, HDD navigacioni sistem, DVD, Bluetooth Hands-Free sistem, Bose audio sistem, RearView Monitor sistem (zadužen za praćenje situacije iza vozila preko kompaktne CCD kamere), ABS, EBD (elektronska raspodela kočione sile), BAS (pomoć pri naglom kočenju), VDC (elektronska kontrola stabilnosti), progresivni hidraulički servo upravljač, frontalne i bočne vazdušne jastuke i vazdušne zavese. Nissan Skyline se od juče japanskim kupcima nudi u četiri verzije (370GT, 370GT Type P, 370GT Type S i 370GT Type SP), i to po ceni koja startuje od 3.696.000 jena ili 22.400 evra pa naviše. Nissan inače planira da mesečno u Japanu proda 200 komada novog Skylinea.  




Arden XKR AJ20

3 Okt 2007 - 00:51 Tuning Link

Nemačka tjuning kuća Arden poradila je na kompresorskom V8 motoru Jaguarovog modela XKR, kome je zapremina sa 4,2 povećana na 4,5 litara, ubačena je nova radilica i klipovi, a snaga je porasla na 353kW/480KS i 640Nm obrtnog momenta (pri 3850 o/min.). Zahvaljujući povećanom i ojačanom motoru Arden XKR AJ20 sada postiže svih 305 km/h što ga čini jednim od najbržih Jaguara. U Ardenu (imaju preko 30 godina iskustva u obradama Jaguara i Range Rovera) se nisu zaustavili samo na motoru, već su poboljšali i aerodinamiku ovog Jaguara. Tako je Arden XKR AJ20 opremljen novim aero body paketom razvijenim u aerodinamičkom tunelu, koji je sem za bolje prianjanje zaslužan i za sportskiji izgled. Tačnije, modifikovani su prednji i zadnji branik, postavljeni novi pragovi i zadnji spojler na poklopcu prtljažnika, a tu su i dodatni otvori za vazduh i originalni točkovi veličine 21 inča sa gumama 255/35 R21 napred, odnosno 295/30 R21 nazad. Uz sve ovo XKR AJ20 je dobio i novo sportsko ogibljenje (spušteno za 30 mm), dok se u unutrašnjosti koža i alkantara brinu za viši stepen luksuza.




Seat je obogatio ponudu agregata u svojim modelima Leon, Altea i Altea XL, i to sa Volkswagenovim četvorocilindričnim 1,4 litarskim TSI turbo benzincem (tačna zapremina iznosi 1390 ccm). Pomenuti motor razvija snagu od 92kW/125KS i tačno 200Nm obrtnog momenta u rasponu od 1750 do 4000 o/min., a sa njim Seat Leon postiže maksimalnih 197 km/h, prosečno troši 6,4 litara benzina na 100 km (fabrička tvrdnja) i emituje 154 grama CO2 po kilometru.



Mansory Aston Martin DB9

3 Okt 2007 - 00:45 Tuning Link

Aston Martin DB9 je po oceni mnogih jedan od najfascinantnijih i najlepših sportskih automobila današnjice, ali ljudi iz nemačke tjuning kompanije Mansory (specijalisti za obradu Aston Martina, Bentleya i Rolls Royca) su mišljenja da uvek i svuda ima mesta za poboljšanje, pa je tako nastao i ovaj modifikovani DB9. Ukratko, automobil napravljen od strane perfekcionista za perfekcioniste. Mansory Aston Martin DB9 je dobio atraktivan aerodinamički paket, koji podrazumeva redizajnirani prednji kraj sa integrisanim spojlerom i dodatnim svetlima, aluminijumske otvore za vazduh na haubi motora, šire pragove, trkačke retrovizore od karbon fibera, ispupčeniji spojler na poklopcu prtljažnika, modifikovan zadnji branik sa difuzorom (od karbona) i četiri hromirana završetka izduvnog sistema. Mansory je ovaj DB9 opremio i spuštenim ogibljenjem (za 25 mm), Brembo kočionim sistemom (diskovi napred i nazad su prečnika 405 mm), aluminijumskim 20-inčnim točkovima (napred 9x20J sa gumama 255/35/20, a nazad 10.5x20J i gume dimenzija 285/30/20), kao i unapređenim interijerom u kome su upotrebljeni samo vrhunski materijali. Između ostalog, tu su alkantara, koža, drvo (javorovina), set aluminijumskih pedala, aluminijumska ručica ručne kočnice, detalji od karbon fibera i ekskluzivne Mansory patosnice. Motor je 6,0 litarski V12, koji raspolaže snagom od 331kW/450KS pri 6000 o/min. i 570Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min., što je dovoljno za najveću brzinu od tačno 300 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 5 sekundi.




Fiat će 4. oktobra konačno i zvanično predstaviti svoje novo lako komercijalno vozilo, nazvano Fiorino, čije slike su još pre četiri meseca procurele na internet, tako da je neko veće iznenađenje izostalo (bar što se dizajna tiče). Fiorino je razvijen u saradnji sa Peugeotom i Citroenom (logičan nastavak višedecenijske saradnje PSA grupacije i Fiata na razvoju i proizvodnji dostavnih vozila), koji će svoje verzije ovog vozila prodavati kao Citroen Nemo i Peugeot Bipper. Fiat je inače ime Fiorino već koristio za teretnu verziju nekadašnjeg Fiata Uno. Novi Fiorino će se proizvoditi u Turskoj (u pogonima kompanije Tofas, tamošnjeg Fiatovog partnera), a nudiće se i u komercijalnoj i u putničkoj varijanti. Svojim kompaktnim dimenzijama, visokom linijom krova, bočnim kliznim vratima i dvokrilnim vratima prtljažnika, novi Fiatov komercijalac nudi veliku prilagodljivost i cilja kako na manje firme za dostavu robe u gradskim sredinama, tako i na mlađe kupce kojima treba auto za sportske aktivnosti. Fiorino je dugačak 3,86 metra, širok 1,71 metra, visok 1,72 metra, prostor za teret je dužine 1,5 metara, korisna zapremina istog iznosi 2,5 kubna metra, a ukupna nosivost ovog komercijalca je 610 kg (zajedno sa vozačem). Unutrašnjost novog Fiorina Fiat kratko opisuje kao prostranu, komfornu i ergonomičnu, a deo serijske opreme čine servo volan, ABS, EBD, vazdušni jastuk i točkovi od 15 inča, dok će se uz doplatu, između ostalog, moći dobiti i uvek korisni parking senzori. Ugrađivaće se jedan benzinski (1,4L 16v sa 73KS) i jedan dizel motor (1,3L Multijet sa 75KS), a Fiat naročito ističe njihovu ekonomičnost i ekološku podobnost, što ilustruje podatakom da dizel motor prosečno troši 4,5 litara goriva na 100 km i da emituje 119 grama CO2 po kilometru (ovaj dizelaš postiže maksimalnu brzinu od 157 km/h). U paru sa benzincem ide manuelni menjač sa 5 stepeni, dok je dizelaš osim sa tim manuelnim, moguće dobiti i sa 6-stepenim robotizovanim menjačem. Prodaja novog Fiorina u Italiji počinje u decembru, a početkom 2008. godine i na ostalim tržištima.



Novi koncept sportskog automobila, koji će Mazda izložiti na predstojećem salonu automobila u Tokiju, nazvan je Taiki (jap. atmosfera) i predstavlja nastavak, odnosno evoluciju tzv. Flow dizajnerskog pravca, već viđenog na Mazdinim studijama Nagare, Ryuga i Hakaze. U osnovi radi se o najavi mogućeg izgleda nekog budućeg Mazdinog sportskog dvoseda sa motorom napred i pogonom pozadi. Bez obzira na zanimljiv futuristički izgled aerodinamičke karoserije sa kratkim prepustima, pokrivenim zadnjim točkovima (od 22 inča) i vratima koja se otvaraju vertikalno u vis, ono što privlači naročitu pažnju jeste šta se krije ispod te karoserije. To je nova generacija Mazdinog RENESIS rotacionog motora sa dva rotora, nazvanog 16X, koji u odnosu na dosadašnji 1,3 litarski RENESIS agregat u Mazdi RX-8, ima povećanu zapreminu na 1,6 litara (800 ccm x 2) i sistem direktnog ubrizgavanja. Taiki je dugačak 4620 mm, širok 1950 mm, visok 1240 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi tačno 3000 mm. Sem koncepta Taiki, Mazda će na salonu u Tokiju promovisati i novi hibridni model – Mazda Premacy Hydrogen RE Hybrid, koga takođe pokreće rotacioni motor, ali koji kao gorivo koristi vodonik. Hibridni sistem efikasno pretvara energiju dobijenu sagorevanjem vodonika u elektriku, kojom se snadbeva elektromotor. Autonomija ove Mazde sa jednim punjenjem vodonika iznosi 200 kilometara.

 



Renault će na Michelinovom događaju Challenge Bibendum, koji se uskoro održava u Šangaju (14. – 17. novembar), prikazati ekološki i ekonomičan model Logan eco2 Concept, koga pokreće već poznati 1,5 litarski dCi dizel motor sa 63kW/85KS, ali koji emituje samo 97 grama CO2 po kilometru i prosečno troši 3,8 litara dizela na 100 km (standardni Logan 1,5 dCi sa ovim motorom troši u proseku 4,6 litara goriva, a CO2 emisija mu iznosi 120 g/km). Logan eco2 Concept je dakle još jedan u nizu Renaultovih ekoloških i ekonomičnih modela, koji su istovremeno i pristupačni najvećem broju kupaca. Da bi neki model zaslužio Renaultov status eco2 mora da ispuni tri ključna uslova :

1. da je proizveden u fabrici, koja ima sertifikat ISO 14001

2. mora da emituje manje od 140 grama CO2 po kilometru 

3. 95 % delova mora da bude ponovo upotrebljivo

Inače, trenutno 40 % modela u Renaultovoj paleti već ima eco2 status, a ovaj Logan eco2 Concept je proizveden u fabrici Dacia u rumunskom gradu Pitešti, koja je standard ISO 14001 dobila 2005. godine. Da bi se dobila potrošnja od 3,8 litara na 100 km, kao i emisija od 97 grama CO2 po kilometru, Logan eco2 Concept je naravno morao da pretrpi određene izmene. Modifikovan je sistem za ubrizgavanje (kako bi se dobilo poboljšano sagorevanje), promenjeni su prenosni odnosi u manuelnom 5-stepenom menjaču, poboljšana je aerodinamika vozila (cW vrednost umesto 0,36 sada iznosi 0,29), dodate su Michelin Pure gume sa manjim otporom kotrljanja (dimenzija 185/65 R15), a dorađen je i kočioni sistem. Sem toga, vozaču je na instrument tabli na raspolaganju i tzv. Ecoshift indikator, koji ga upozorava kada da promeni stepen prenosa kako bi se postigla što optimalnija potrošnja goriva i redukovala emisija CO2. Inače, od svog lansiranja 2004. godine, Logan je prodat u skoro 640.000 komada (bilo kao Dacia ili kao Renault), a trenutno se prodaje u 55 zemalja.