Audi Q5 : prve slike?

Ovo su navodno prve slike novog Audijevog kompaktnog SUV modela Q5 u njegovoj definitivnoj formi, skenirane iz sledećeg izdanja nemačkog magazina AutoBild. Iako se autentičnost ovih fotografija još ne može potvrditi, one pokazuju da je prednji deo Q5 mešavina aktuelnih Audijevih modela A4 i Q7, dok se ostatak karoserije može opisati kao umanjena verzija većeg Q7 (sa izuzetkom zadnjih svetala, koje podsećaju na ona sa prošlogodišnje studije Cross Cabriolet Concept). Zvanična svetska premijera je inače planirana za predstojeći salon automobila u Ženevi (4. – 16. mart 2008.), kada će biti poznati svi detalji, kao i odgovor na pitalanje jesu li ovo stvarno zvanične slike ili samo dobar fotošop. U svakom slučaju, Q5 predstavlja Audijev odgovor na slične modele iz BMW-a (X3) i Mercedesa (GLK). Ovde i podsećanje da je pomenuti Audi Cross Cabriolet Concept dugačak 4,62, širok 1,91, visok 1,63 metra, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2,81 metra, što su dimenzije koje možemo očekivati i za serijski Q5. Što se palete pogonskih agregata tiče, možemo očekivati benzince 2,0 TFSI sa 210KS, 3,2 V6 sa 265KS i 4,2 litarski V8 sa 330KS, a od dizelaša se za sada pominje 3,0 litarski TDI agregat, koji je bio ugrađen u Cross Cabrilet Concept. Ovaj V6 motor razvija 176kW/240KS i 500Nm obrtnog momenta, a već sada ispunjava buduće Euro6 norme, koje stupaju na snagu 2014. godine. Očekuje se da će se raspon cena za Q5 kretati od 35.000 do 50.000 evra.

Osim Porschea, koji je juče predstavio trkački model 911 GT3RS Cup S (o njemu više OVDE), i BMW promoviše svoj novi trkački automobil, kojim se od sledeće sezone vraća u Američku Le Man Seriju (ALMS). Novi BMW M3 ALMS je napravljen na bazi četvrte generacije BMW-a M3, a bavarska kompanija je iskoristila salon automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show) da ga po prvi put pokaže javnosti. Pokreće ga modifikovana verzija 4,0 litarskog V8 motora iz standardnog M3, što u praksi znači da ovaj agregat umesto serijskih 309kW/420KS i 400Nm obrtnog momenta, sada raspolaže sa 485KS i 500Nm (u paru sa šestotepenom sekvencijalnom transmisijom). BMW M3 ALMS se od serijskog brata razlikuje i po široj i lakšoj karoseriji (težina automobila iznosi 1150 kg), aerodinamičkom paketu, doteranom ogibljenju, aluminijumskim točkovima od 18 inča, novim kočionim sistemom (diskovi napred od 380 mm, nazad od 332 mm)...

Posle obrade Audija Q7 sa imenom PPI ICE Q7 (o tome više OVDE), nemačka tjuning kuća PPI Automotive Design GmbH je doterala i Audijev sportski model R8. Da krenemo od srca : PPI Audi R8 Razor pokreće pojačani 4,2 litarski V8 motor, koji umesto fabričkih 4309kW/20KS i 430Nm, sada raspolaže sa 348kW/460KS i 465Nm obrtnog momenta (zasluga reprogramirane elektronske kontrolne jedinice motora i novog sportskog filtera za vazduh). To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za tačno 4 sekunde i najveću brzinu od 311 km/h (za poređenje, serijski Audi R8 može do 301 km/h, dok mu ubrzanje do stotke iznosi 4,6 sekunde). Sem motorom, PPI Automotive se pozabavio i izgledom, pa je R8 Razor dobio novi aerodinamički paket od karbon fibera (čine ga prednji spojler, bočni i otvori za vazduh u prednjem braniku, pragovi, zadnji difuzor, novo podešavajuće zadnje krilo), zatim 19-inčne magnezijumske PPI MA G9 točkove (gume Michelin Pilot Sport, dimenzija 235/35 ZR19 napred, 305/30 ZR19 nazad), sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika i doteranu unutrašnjost (novi PPI upravljač, PPI koža i elementi od karbon fibera).

Nemačka tjuning kuća WaM ("WheelsandMore") je do sada bila poznata pre svega po svojim atraktivno dizajniranim točkovima, ali su sada rešili da se bace na kompletno preuređivanje jednog ionako atraktivnog automobila kakav je nesumnjivo Mercedes CLS55 AMG. Pored novih 20-inčnih hromiranih WaM točkova (sa stotinama Swarovski kristala, a po želji i sa pravim dijamantima !!), njihov CLS55 AMG je bogatiji i za novi aerodinamički paket (novi branici sa većim otvorima za vazduh, novi gril, završeci izduvnih cevi i spojler na prtljažniku od karbon fibera), spušteno ogibljenje i, kao vrhunac svega, kit za pojačanje V8 agregata. Motor sada raspolaže sa konjicom od tačno 600 konja (ili 450kW), što je zasluga (između ostalog) reprogramirane elektronike motora, novog sportskog izduvnog sustema od nerđajućeg čelika i sportskog filtera za vazduh. Po tvrdnjama nemačke kompanije, njihov CLS55 AMG postiže maksimalnu brzinu od 320 km/h. Inače, WaM svoj rad naplaćuje 175.000 evra...

Premijera Ericssona M480 Concept (zajedno sa Ericssonovim BMW-om M5) održana je na nedavnom Tokyo Auto Salonu (japanski sajam tjunera), a njegova glavna karakteristika (pored pojačanja 4,0 litarskog V8 motora sa standardnih 420KS na 480KS i atraktivnijeg aerodinamičkog paketa) jeste i obilata upotreba karbona, što je smanjilo njegovu težinu u odnosu na fabrički model za svih 180 kg (odnos težina/snaga sada iznosi 2,91kg/KS). Karbon je (između ostalog) upotrebljen za izradu haube motora, poklopca prtljažnika, prednjeg spojlera i mnogobrojnih elemenata u interijeru. Tačka na i su novi aluminijumski BBS točkovi, međutim treba reći da u ovom trenutku još nema podataka o performansma ovog BMW-a (serijski M3 inače do 100 km/h stiže za 4,9 sekunde i postiže elektronski ogrničenih 250 km/h).

Izvor : www.tanjug.co.yu
Francuski Peugeot našao se protekle godine na čelu nepopularne liste s više
od 80.000 povučenih vozila zbog tehničkih problema, iako su kompanije u celini
gledano imale manje takvih slučajeva nego u 2006, pokazalo je istraživanje
nemačkog časopisa "Auto-moto-sport." Oko 80.000 automobila Peugeot
307 povučeno je zbog problema sa sistemom ABS kojim se sprečava blokada točkova
tokom kočenja i sa elektronskim programom stabilnosti (ESP), navodi list posle
analize svih povlačenja u 2007. Na tehnički pregled je pozvano još oko 6.900
modela Peugeot 807. Na drugom mestu našla se General Motorsova (GM) filijala
Opel sa 68.680 povučenih vozila, a sledi Fiat sa svojim markama Alfa Romeo i
Lancia. Čak i proizvođači najskupljih automobila kao što su Audi, BMW i Porsche
imali su povlačenje pojedinih modela, čak i onih izrađenih 2001, prenela je
agencija DPA. BMW je prošle godine pozvao na kontrolu 6.400 najnovijih modela
BMW X5 i BMW 120d, dok je Mercedes opozvao svega 243 modela G-klase. Ima
kompanija koje minule godine uopšte nisu povlačile svoja vozila, među kojima su
Cadillac, Saab, Seat, Škoda i Subaru. Vlasnici Nissanovog modela Qashqai imali
su četiri neplanirane posete servisima da bi popravili, između ostalog,
pokvarenu bravu na zadnjim vratima i oštru ivicu držača prednjeg vazdušnog
jastuka. Protekle godine oko 440.000 automobila je povučeno na nemačkom
tržištu, u poređenju s više od 700.000 u 2006, naveo je časopis.

Kao što je nedavno i najavio sa jednim renderingom, Suzuki je danas na salonu automobila u Čikagu i zvanično promovisao svoj novi pick up model Equator. Ipak, Equator i nije baš potpuni novitet, jer se ovde u stvari radi o Nissanu Frontier, samo sa značkom Suzukija i sa promenjenim izgledom prednjeg dela (svetla, gril, hauba, branik). I proizvodnja će se odvijati u Nissanovim pogonima u Tenesiju, a njegova prodaja u Americi počinje u poslednjem kvartalu ove godine. Cena još nije poznata ali bi trebalo da bude jeftiniji od brata iz Nissana. Paleta pogonskih agregata obuhvata 2,5 litarski četvorocilindraš sa 152KS i 231Nm, kao i 4,0 litraski V6 sa 261KS i 380Nm. Equator može biti opremljen i elektronskim zatvaračem zadnjeg diferencijala, Nissanovom VDC elektronskom kontrolom stabilnosti, Hill Descent Controlom (sistem za pomoć pri vožnji nizbrdo) i Hill Start Assistom (pomoć pri startu na uzbrdici), dok se ABS, EBD, frontalni i bočni vazdušni jastuci podrazumevaju. U ponudi će biti dve vrste kabine (Extended Cab i Crew Cab), točkovi od 16 i 17 inča, manuelni menjači sa 5 i 6 stepeni, kao i petostepena automatska transmisija. Kako bilo, i Equator bi trebalo da pomogne Suzukijevoj ekspanziji na tržištu SAD-a, gde je ova japanska kompanija prošle godine ostvarila svoj cilj i prodala preko 100.000 automobila.

Porsche je proširio porodicu svog modela 911 novom GT3 Cup S verzijom, koja je kreirana isključivo za takmičenja (u skladu sa FIA GT3 propisima). GT3 Cup S se bazira na modelu 911 GT3 RS, a karakterišu ga širi blatobrani, veći točkovi (BBS od 18 inča), nešto izmenjen prednji deo, reprogramirana elektronika motora, modifikovani izduvni sistem, delovi ogibljenja preuzeti sa jačeg modela GT3 RSR, pojačane kočnice (diskovi napred su prečnika 380 mm, a pozadi 355 mm) i šire zadnje krilo, koje je postavljeno i nešto više. Za pogon je zadužen šestocilindrični 3,6 litarski bokser motor sa 324kW/440KS pri 8000 o/min. i 430Nm obrtnog momenta pri 7250 o/min. (u paru sa 6-stepenim menjačem). Auto je težak 1170 kg, a pogon je na zadnjim točkovima. Isporuke Porschea 911 GT3 Cup S trkačkim timovima će krenuti u aprilu ove godine, a cena automobila iznosi 250.000 evra (bez poreza).

Acura je danas na salonu automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show) i zvanično prikazala redizajniranu verziju svoje limuzine RL, koja je sem dorađenog izgleda dobila i doterano ogibljenje, poboljšanjo upravljanje, unapređenu unutrašnjost, kao i potpuno novi 3,7 litarski V6 motor. Ovaj agregat razvija 300KS i 367Nm obrtnog momenta, a uparen je sa Hondinom petostepenom Sequential SportShift automatskom transmisijom, koja podrazumeva i komande za ručno menjanje brzina na upravljaču (RL inače i dalje ima Acurin SuperHandling All-Wheel Drive pogon na sva četiri točka). Što se spoljašnjeg izgleda tiče, najveće promene su izvršene na prednjem i zadnjem delu automobila (novi branici, svetla, maska,poklopac prtlažnika), dok su bokovi praktično neizmenjeni. Tačka na i su novi sedmokraki aluminijumski točkovi točkovi od 18 inča (sa Michelin gumama), koji zamenjuju dosadašnje veličine 17 inča, kao i 5 novih boja za karoseriju. Od opreme (bilo standardne bilo opcione) treba izdvojiti (između ostalog) unapređenu verziju Acurinog AcuraLink satelitskog navigacionog sistema, kameru za vožnju unazad, grejanje i hlađenje prednjih (kožnih) sedišta, koja se podešavaju u 10 smerova, AFS prednja svetla, upravljač i ručicu menjača presvučene kožom/drvetom, ACC adaptivni cruise control, Acura/Bose Sound System sa 10 zvučnika, pravo drvo na prednjem panelu, šest vazdušnih jastuka, TPMS sistem za nadgledanje pritiska u pneumaticima... Inače, prodaja redizajniranog RL-a će u SAD-u početi na jesen ove godine, a budući da ovaj model predstavlja brata blizanca Honde Legend koja se prodaje i u Evropi, za očekivati je da i Legend uskoro doživi zatezanje bora.

Ford je za salon automobila u Čikagu pripremio i fabrički doteranu Sport verziju Forda Edge, najprodavanijeg crossover vozila srednje veličine u Americi. U osnovi ovaj Edge Sport je namenjen kupcima koji od svog automobila traže sportskiji i agresivniji izgled, što znači da je ovde naglasak pre svega na estetskom doterivanju, a da promena na motorima i mehanici nema. Edge Sport se standardno oprema aluminijumskim točkovima od 20 inča sa Pirelli Scorpion Zero gumama (kao opcija na raspolaganju su i točkovi opd 22 inča), novim aero body paketom (doterani prednji branik sa velikim otvorom za vazduh, nižim grilom i integrisanim svetlima za maglu, novi pragovi i modifikovani zadnji branik; sve u boji karoserije), dva završetka izduvnog sistema, zatamnjenim svetlima napred i pozadi, doteranim interijerom (kožna sedišta, kožni volan i vrh ručice menjača), kao i posebnim Sport oznakama.
VIDEO : Ford Edge Sport
Opel Meriva Concept na salonu u Ženevi

Opel je objavio prvu zvaničnu skicu svog novog koncept vozila, koji će biti izložen na predstojećem salonu automobila u Ženevi (od 4. do 16. marta 2008.). Radi se o Merivi Concept, kojom nemačka fabrika najvljuje dolazak nove generacije ovog modela, čija je aktuelna verzija predstavljena prvi put još 2002. godine na salonu u Parizu. Meriva Concept preuzima mnogobrojne dizajnerske elemente sa nekih ranijih GM-ovih studija (recimo Opel Flextreme), a odmah se primećuje i zanimljiv detalj u vidu bočne linije, koja opada odmah posle B stuba i zatim se uzdiže prema C stubu. U svakom slučaju, Meriva Concept izgleda daleko dinamičnije i sportskije u odnosu na aktuelni model, ali treba podsetiti da je ovo ipak samo koncept automobil, a da će se serijska verzija nove Merive najverovatnije prilično razlikovati. Meriva Concept će inače biti jedna od ukupno tri svetske premijere koje je Opel pripremio za salon u Ženevi. Što se serijske Merive druge generacije tiče, kako stvari sada stoje, trebalo bi da se pojavi na tržištu 2009. godine, a biće napravljena na platformi Opel Corse. Pored većih dimenzija, nova Meriva će nuditi i više mesta u komfornijoj unutrašnjosti, viši kvalitet upotrebljenih materijala, veću bezbednost i bogatiju standardnu opremu. U ovom trenutku nema konkretnih informacija o paleti motora, ali će se u njoj svakako naći 1,3 i 1,7 litarski CDTI dizelaši i 1,6 litarski turbo benzinac (svi motori će biti opremljeni stop-start tehnologijom kako bi se smanjila potrošnja goriva i redukovala emisija CO2).
Novi Chevrolet Traverse, koji će imati svetsku premijeru na salonu
automobila u Čikagu, predstavlja četvrtog člana GM-ove Lambda porodice srednje
velikih crossover modela, u kojoj se već nalaze Buick Enclave, GMC Acadia i
Saturn Outlook. Što se izgleda tiče, odmah se primećuje da novi Traverse karakteriše
oštar prednji kraj, koji velikim delom podseća na rešenje primenjeno na
aktuelnom Chevroletu Malibu. Takođe, velika pažnja je posvećena aerodinamici
vozila kako bi se smanjila potrošnja i šum vetra u kabini, u kojoj u tri reda
sedišta ima mesta za 7 ili 8 osoba (i drugi i treći red sedišta imaju mogućnost
sklapanja u odnosu 60:40). Za pogon je zadužen samo jedan V6 DOHC benzinski
agregat sa direktnim ubrizgavanjem, zapremine 3,6 litra, koji razvija 213kW/286KS
i 345Nm obrtnog momenta (uparen je sa 6-stepenom Hydra-Matic 6T75 automatskom
transmisijom). U ponudi će biti verzije sa pogonom samo na prednjim i pogonom
na sva četiri točka (vešanje je inače nezavisno napred i nazad), dok se u opremi
(bilo standardnoj ili kao opcija) nalazi šest vazdušnih jastuka (uključujući i
bočne vazdušne zavese koje pokrivaju sva tri reda sedišta), elektronska
kontrola stabilnosti, ABS, PBA pomoć pri naglom kočenju, traction control, disk
kočnice na sva četiri točka, točkovi od 17 inča (nude se i oni od 18 i 20
inča), DVD navigacioni sistem i DVD zabavni sistem, Bluetooth konekcija, grejanje
i hlađenje prednjih sedišta, parking senzori, kamera za vožnju unazad, krovni
nosači, žmigavci u retrovizorima (koji imaju grejanje), zadnji krovni spojler,
el. panoramski krov, dva završetka izduvnog sistema, TPMS sistem za nadgledanje
pritiska u gumama... GM nije objavio podatak vezan za potrošnju ovog modela,
jedino se pominje da mu autonomija sa jednim rezervoarom iznosi oko 800 km. Proizvodnja
Traversa počinje u trećem kvartalu ove godine, a cene će biti objavljene
naknadno (trebalo bi da bude najjeftiniji model u pomentoj Lambda porodici).
VIDEO : Chevrolet Traverse

Posle mnogobrojnih špijunskih i raznih procurelih slika, Chrysler (vlasnik Dodgea) je danas konačno objavio zvanične fotografije i detalje o novom Dodge Challengeru SRT8, koji će svoju premijeru imati na salonu automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show). Ipak, iznenađenja nema, jer smo zahvaljujući pomenutim procurelim fotografijama već smo bili u prilici da pre vremena vidimo konačan izgled ovog toliko željno očekivanog automobila. Ovaj serijski primerak Challengera SRT8 se inače tek neznatno razlikuje od koncept automobila iz 2006. godine, odnosno razlike se svode na jednostavniji prednji gril, dodati B stub, veće retrovizore, doterane kvake na vratima i na modifikovana zadnja svetla. Chrysler je inače već krajem prošle godine obelodanio cenu za Challenger SRT8 (u SAD-u iznosi 37.995 dolara), čija je pretprodaja već počela 3. decembra 2007. (ponuđena je limitirana serija od 5000 primeraka). Koliko je interesovanje Amerikanaca za ovaj model pokazuje i podatak da je već prvog dana prodaje čak 4300 kupaca položio depozit za kupovinu Challengera (isporuka će inače početi ove jeseni). Pomenuti kupci će biti u prilici da svoj primerak Challengera SRT8 (sa 6,1 litarskim V8 HEMI motorom od 425KS i 569Nm) dobiju u tri boje: crnoj, srebrnoj i HEMI narandžastoj (bez obzira na izabranu boju, svi primerci će na karoseriji imati dekorativne trkačke trake). Challenger SRT8 sa automatskim 5-stepenim menjačem ubrzava od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) za 5 sekundi, a maksimalna brzina mu iznosi 270 km/h (pogon je na zadnjim točkovima). Nakon Challengera SRT8 slediće i jeftinije verzije sa slabijim motorima, čije cene tek treba da bude objavljene (to se očekuje sredinom ove godine). Kako bilo, Dodge će paletu Challengera naknadno proširiti i 3,5 litarskim V6 (u paru sa 4-stepenim automatikom) i 5,7 litarskim V8 motorom (ovaj potonji sa 5-stepenim automatikom i 6-stepenim manuelnim menjačem). Pomenuti 3,5L V6 agregat bi za nekoliko godina trebalo da bude zamenjen Chryslerovim 4,0 litarskim V6 agregatom, a SRT bi već u modelu za 2010. godinu mogao da dobije veći i jači 6,4 litarski motor sa 450 do 500KS. Modeli sa manuelnim menjačem dobiće i novi HSA sistem (Hill Start Assist) za pomoć prilikom starta na uzbrdici. Planovi dalje predviđaju i promociju kabriolet verzije, i to već u 2009. godini. Što se opreme tiče, Challenger SRT8 biće opremljen aluminijumskim točkovima od 20 inča (gume 245/45 R20), Brembo kočnicama, audio sistemom sa 13 zvučnika, svetlima za maglu, zatvaračem diferencijala, elektronskom kontrolom stabilnosti (ESP), traction controlom, BAS sistemom za pomoć pri naglom kočenju, TPM sistemom za nadgledanje pritiska u pneumaticima, frontalnim i bočnim vazdušnim jastucima, bočnim vazdušnim zavesama, otvorima za vazduh na haubi motora, zadnjim spojlerom, kožnim volanom i kožnom ručicom menjača (opcije će biti MyGig Multimedia Infotainment sistem sa navigacijom i el. sunčani krov). Challenger SRT8 je inače dugačak 5023 mm, širok 1923 mm, visok 1448 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2946 mm, težak je 1878 kg (raspored težine je 55,6% napred, 44,4% nazad), a može da primi pet putnika.
VIDEO : Dodge Challenger SRT8

Društvu proizvođača koji već imaju ili razvijaju svoje menjače sa duplim kvačilom pridružiće se i Renault. Naime, posle Fiata i njegovog DDC menjača (o tome više OVDE), sada i ovaj francuski proizvođač najavljuje proizvodnju menjača sa duplim kvačilom. Nažalost, u ovom trenutku nema informacija kada će Renault početi da prodaje svoje automobile opremljene ovakvom transmisijom, mada Automotive News Europe prenosi izjavu svog izvora iz francuske fabrike, koji samo kratko navodi da je menjač na putu i da se neće pojaviti prekasno.