Pre nekoliko dana objavili smo par slika nove Impreze WRX u hatchback verziji sa 5 vrata, koja će svetsku premijeru imati na skorašnjem salonu automobila u NewYorku (6.-15. april). Sada su objavljene nove, još bolje fotografije nove Impreze uključujući i slike klasične limuzine sa 4 vrata čiji izgled do sada nije bio poznat. Na ovim slikama nova Impreza izgleda daleko bolje pa će bar malo ublažiti kritike, koje su proteklih dana letele na račun dizajna nove Impreze. Da podsetimo da su se kritike kretale od ocena da je ovo najružniji auto godine do mišljenja u stilu da OVO nije pravi Subaru a da ni u kom slučaju ne može biti legitimni naslednik legendarne Impreze WRX. Kao i ranije i nova generacija Impreze nudiće se u 2 karoserijske varijante : kao hatchback (dužine 4,42 metra) i klasična limuzina sa dužinom od 4,59 metra. Osim novog dizajna Impreza je, po navodima fabrike, sada daleko bezbednija i kvalitetnija. Može se pohvaliti i novim zadnjim vešanjem, nižim težištem, krućom karoserijom, VDC elektronskim sistemom za kontrolu stabilnosti i 6 vazdušnih jastuka u standardnoj opremi u svim verzijama. Nova Impreza WRX biće brža od istoimenog prethodnika i to zahvaljujući 2,5 litarskom turbo motoru sa 225KS i nešto nižoj težini automobila. Naravno novi WRX imaće i bolje vozne osobine zbog pomenute kruće karoserije, nižeg težišta i doteranog ogibljenja. Kasnije dolazi još jača varijanta Impreze. To je WRX STi sa oko 300KS. Naravno bokser motori i integralni pogon i dalje ostaju karakteristika ovog modela i tu nema promena. Motor od 2,5 litra nudiće se i bez turbo punjača a u Evropi će paletu agregata dopuniti i manji 1,5 i 2,0 litarski benzinci i novi turbo dizel sa 180KS. Prodaja se najavljuje za jesen ove godine.
BMW X6 Concept
Ovo su prve zvanične skice željno iščekivanog BMW-ovog sportskog crossover modela X6 (sa 4 sedišta), koji će se u formi koncept automobila (po nekim nezvaničnim informacijama) pojaviti za nekoliko dana na salonu u New Yorku. Osim skica insajderi saopštavaju da novi X6 koristi platformu BMW-a X5 i da ima ugrađen redni 6-cilindrični twin-turbo motor iz modela 335 Ci, koji razvija 306KS. Kao što se vidi sa skica, X6 Concept je praktično spreman za proizvodnju tako da se premijera serijskog modela očekuje u septembru na salonu automobila u Frankfurtu dok će prodaja početi u prvom kvartalu 2008. godine. Inače, kao što smo ranije pisali, BMW će novi X6 proizvoditi u svojoj fabrici u gradu Spartanburg, u američkoj saveznoj državi Južna Karolina. To je i zvanično potvrdio šef BMW-a Norbert Reithofer u nedavnom razgovoru sa novinarima. U Spartanburgu se trenutno proizvode modeli X5 i Z4 a sa dolaskom novog X6, kapaciteti fabrike će narasti na 200.000 komada godišnje.
Ssangyong Actyon Sports stigao u Srbiju
Korejski Ssangyong, koji je poznat po originalnom dizajnu svojih automobila (da ne upotrebimo neku jaču reč) premijerno je na salonu u Beogradu prikazao i sportsku pick up verziju SUV modela Actyon, koji se već nekoliko meseci prodaje i kod nas. Actyon pick up se zvanično zove Actyon Sports a u Srbiji se nudi sa jednim dizel motorom, 2 menjača i 2 paketa opreme (Prestige i Hyper). Motor je 2,0 litarski turbodizel XDI sa 141KS i 310Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1800 do 2700 obrt./min). Iako je težak 1800 kg Actyon Sports po fabričkim tvrdnjama troši samo 8 litara goriva na 100 km. Pogon je 4x4 mada se na nekim tržištima nudi i 4x2 verzija. Unutrašnjost je nepromenjena, koja je po ocenama mnogih moderno dizajnirana i ergonomski dobro rešena. Već osnovni paket Prestige u opremi sadrži automatski klima uređaj, multifunkcionalni kožni volan, alu felne od 16 inča, parking senzore, elektro paket, grejače prednjih sedišta, servo volan, ABS itd a Hyper paket opreme ima i kožna sedišta i alu felne od 18 inča. Cena za Prestige verziju sa manuelnim menjačem iznosi 28.500 evra a Hyper varijanta sa automatskom transmisijom 31.280 evra sa PDV-om. Ssangyong u Srbiji prodaje novosadska Asta, Partizanska 27b, tel. 021/443 236 i zemunski Auto Trend, Cara Dušana 266, tel. 011/3073 300.
Novi 2CV6 Spaček
Ovo su crteži mogućeg izgleda novog Spačeka odnosno 2CV6 kako se auto zvanično zvao (proizvodio se od 1948. do 1990. godine). Crteže je objavio jedan francuski magazin a da li će auto stvarno biti napravljen (verovatno na bazi novog Citroena C3) i izgledati baš ovako videćemo 2009. godine za kada je navodno zakazana prezentacija. Uostalom, zašto da ne. Posle reinkarnacije Bube, Minija, sada i novog Fiata 500, bilo bi lepo videti i novi Spaček.
Chery Shooting Sport Concept
Kineski Chery za predstojeći domaći salon automobila u Šangaju priprema nekoliko interesantnih koncept vozila a među njima se izdvaja ovaj Shooting Sport Concept. Nažalost osim ovih crteža drugih informacija o ovom modelu nema. Ipak radi se o zanimljivoj kombinaciji coupe i karavan automobila, karoserijskoj formi poznatoj i kao Shooting Brake.
Obnovljeni Ssangyong Kyron
Korejski Ssangyong je, osim po svojim terenskim modelima, poznat i po jedinstvenom i originalnom dizajnu istih. To je nekoliko puta pokrenulo lavinu kritika na neke od njihovih modela a posebno je u sećanju ostalo zgražavanje javnosti na model Rodius/Stavic a kritika nisu pošteđeni ni novi Actyon ni malo stariji Kyron. Zato i ne iznenađuju ove prve fotografije obnovljenog Kyron-a, koji su napravljene negde u Južnoj Koreji na kojima se vidi "ispravljeni" dizajn ovog modela za koji se Korejci nadaju da će biti bliži ukusu kupca nego do sada. A sudeći po tome da je auto na slici nemaskiran, premijera se može očekivati vrlo brzo ali u ovom trenutku nema informacija o nekom preciznijem terminu. Nema ni podataka o eventualnim promenama na mehanici odnosno da li će biti novih motora. Budući da su preomene uglavnom estetske (nova maska i branici napred i kompletno prerađen zadnji kraj) ni dimenzije se neće bitnije razlikovati od aktuelnog modela, koji je dužine 4,66 metra. Da podsetimo da se postojeći Kyron može kupiti i kod nas a model 200XDi sa 2,0 litarskim dizelašem od 141KS košta 29.990 evra sa PDV-om.
Novi Mercedes CLK
Sledeće godine Mercedes će promovisati novu generaciju modela CLK kao konkurenta novom coupeu BMW serije 3. Na crtežu (by Schulte Design) vidite kako bi mogao da izgleda ovaj model a upadaju u oči, pre svega, nova "kockasta" prednja svetla kakva će imati i nova E klasa. U celini auto ima nešto oštrije linije u odnosu na aktuelni model. Motori, koji će pokretati novi CLK biće preuzeti iz C klase pa tako i 3,5 litarski V6 agregat sa 272KS i V8 od 5,5 litara. Naravno u ponudi će biti i AMG varijanta sa V8 motorom od oko 500 konja. Novi CLK imaće i bezbednosni sistem Pre-safe a možda i aktivno vešanje ali će sigurno u ponudi biti integralni 4Matic pogon. Iako će premijera verovatno biti u martu sledeće godine na salonu u Ženevi, kako sada stoje stvari, prodaja će početi tek krajem te 2008. godine.
Jeep je objavio prve slike doteranog Grand Cherokee-ja, koji će svoju svetsku premijeru imati na salonu u New Yorku (6.-15. april). Osim malih, ali zaista malih vizuelnih promena spoljašnjosti i unutrašnjosti, najveća novina je ustvari potpuno novi benzinski 4,7 litarski V8 motor, koji zamenjuje postojeći iste zapremine ali ima 24% više snage i 6% više obrtnog momenta. Tačnije sada raspolaže sa 217kW/291KS i 437Nm obrtnog momenta. Uz povećanje snage ide i veća ekonomičnost ovog motora. Malo nelogično ali je tako mada Jeep nije objavio za koliko je smanjena potrošnja. Uz to novi motor može da koristi etanol E85 kao pogonsko gorivo. U Grand Cherokee se ukupno ugrađuje 5 motora, 4 benzinca i jedan dizel. Osim pomenutog novog 4,7 litarskog V8, od benzinaca su u ponudi i 3,7 litarski V6, 5,7 L HEMI V8 i 6,1 litarski HEMI V8, koji pokreće model SRT8 a tu je i 3,0 L common-rail dizel. Pomenuli smo i vizuelne promene na karoseriji obnovljenog Grand Cherokee-ja ali su one toliko male da ih nećete ni zapaziti na prvi pogled. Na drugi pogled primetićete malo povećani gril hladnjaka, više zaobljena prednja svetla, nove branike i svetla za maglu a pozadi i promenjenu grafiku zadnjih svetala. U Jeep-u navode da sve ove sitne promene samo još više naglašavaju autentični Jeep-ov karakter. I unutrašnjost je doživela promene ali Jeep još nije objavio slike kabine da se u to uverimo mada se pominju i veći kvalitet upotrebljenih materijala, bolja završna obrada...
Lada Kalina 1119 hatchback u Srbiji
Kalina kao klasična limuzina sa 4 vrata i fabričkom oznakom 1118 se u Srbiji prodaje još od septembra prošle godine po ceni od 8790 evra sa PDV-om a na salonu automobila u Beogradu prikazana je i 190 mm kraća kombi-limuzinska verzija sa oznakom Kalina 1119. Dimenzije joj iznose : DxŠxV 3850 mm/1670 mm/1500 mm a težina 1050 kg. Cena (sa uračunatim sajamskim popustom) iznosi 8500 evra sa PDV-om . Bez obzira na manje dimenzije, u Ladi tvrde da i ovaj model pruža jednaki komfor i prostor kao i limuzina ali je naravno ceh kraćih dimenzija platio prtljažnik, koji umesto 400 litara, koliko ima limuzina, sada raspolaže sa samo 260 litara. Motor je isti kao u limuzini odnosno radi se o benzincu od 1,6 litra zapremine i 59kW/80KS. Sa njim postiže maksimalnih 180 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 13,5 sekundi uz fabrički deklarisanu potrošnju od 7,5 litara. Serijska oprema sadrži vazdušne jastuke za vozača i suvozača, servo volan podesiv po visini, metalik boju, putni komjuter, alarm, kodirani ključ, elektro paket i drugo. Uvoznik (Jugo Lada, Patrijarha Joanikija 17 d, tel. 011/234 0117) daje garanciju od 2 godine ili 35.000 km pa šta pre isteke.
Posle skoro 20 godina (!) švedski Volvo je konačno dobio novog zastupnika za Srbiju, beogradski Grand Motors, koji je na salonu u Beogradu izložio skoro celokupnu gamu vozila ove marke (fale novi C70 i V70/XC70). Među njima posebno mesto zauzima najmanji model C30, koji bi mogao da se opiše i kao naslednik modela 480 s kraja prošlog veka. I kao i pomenuti 480, i C30 je hatchback automobil, dimenzija DxŠxV : 4252 mm/1782 mm/1447 mm a međuosovinskog rastojanja od 2640 mm. Dizajnerski gledano, najzanimljiviji je zadnji deo automobila sa velikim svetlima i poklopcem prtljažnika u celosti napravljenog od stakla kao kod Peugeot-a 107, Citroena C1 i Toyote Aygo dok prednji kraj liči na mešavinu ostalih, većih modela iz game švedskog proizvođača. U C30 se ugrađuje 8 motora od toga 5 benzinaca i 3 dizelaša. Benzinci su od 1,6 litara (100KS), zatim 1,8 sa 125KS, sledi 2,0 L sa 145 konja pa 2,4 litarski sa 170KS i najjači 2,5 litarski sa 220KS u modelu T5. Dizelaši su od 1,6 litra (109KS), 2,0 L sa 136 konja i 2,4 litarski sa 180KS u modelu D5. I cene za kraj. Najjeftiniji Volvo C30 u Srbiji treba platiti 20.650 evra (sa 1,6 litarskim benzincem od 100 konja i opremom Base) a najskuplji benzinac T5 košta 34.764 evra sa PDV-om i ful opremom. Kod dizel verzija najjeftiniji je 1,6D sa Base paketom opreme, koga treba platiti 23.380 evra a najskuplji je D5 sa Summum paketom opreme, koji staje 38.220 evra sa PDV-om. Da pomenemo i cene osatlih modela Volvo-a. Model S40 košta od 24.990 do 41.120 evra, sledi model V50 sa cenama od 26.620 do 42.750 evra pa S60 sa cenama od 30.900 do 44.890 evra. Tu je i coupe-cabrio model C70 a da bi uživali u njemu treba vam od 39.900 do 52.760 evra. Najveća limuzina S80 zapada od 41.450 do 69.990 evra a za XC90 treba odvojiti od 52.490 do 80.790 evra sa PDV-om. Kao što smo rekli novi zastupnik za Volvo u našoj zemlji je beogradski Grand Motors (Novi Beograd, III bulevar 21, tel. 011/20 90 630), koji osim Volvo-a, u Srbiji prodaje Ford i od skoro i Land Rover.
Najjača Panda sa oznakom 100HP na ovogodišnjem salonu automobila u Beogradu ima srpsku premijeru a iako mala po dimenzijama privlači veliku pažnju publike a naročito mlađe. Kako joj i ime kaže motor joj rapolaže sa tačno 100KS ili 74kW pri 6000 obrt./min. i 131 Nm pa sa njim Panda 100HP dostiže 185 km/h i ubrzava do 100 km/h za 9,5 sekundi. A i potrošnja nije velika. Po fabričkim podacima troši 6,5 litara na 100 km. Naravno jači motor nije jedino čime ova Panda raspolaže. Pored vizuelnih spoljašnjih promena (agresivniji prednji kraj sa većim otvorima za vazduh i novom maskom, prošireni blatobrani, novi pragovi itd), koji doprinose atraktivnosti i privlačnosti, tu su još čvršće i niže ogibljenje (za 18 mm), ručni menjač sa 6 stepeni, jače kočnice i širi točkovi od 15 inča sa gumama 195/45 R15. Zanimljiv je i sportski mod, koga vozač aktivira pritiskom tastera a manifestuje se kroz brži i precizniji odziv upravljača i pedale gasa. Cena za ovakvu Pandu iznosi 13.747 evra sa PDV-om (sa trenutnim sajamskim popustom od 3% cena je 13.335 evra). Za te pare u standardnoj opremi dobija se ABS, frontalni vazdušni jastuci, servo volan, elektro paket, klima, radio CD, kožni volan i ručica menjača, farovi za maglu... Fiat u Srbiji prodaje Delta Auto Moto, Omladinskih brigada 33 a, Novi Beograd, tel. 011/ 20 10 968, internet : www.deltaauto.co.yu
Audi RS6
Audi sprema svog rivala BMW-u M5 i Mercedesu E63 AMG a snimak Audijevog RS6 (na prvoj slici) je nastao tokom finalnih testiranja na nemačkom Nurburgringu. U odnosu na postojeći sportski Audi S6, na test vozilu se zapažaju veći otvori za vazduh u prednjem braniku, širi blatobrani i difuzor pozadi. Kako će izgledati konačna verzija vidite na drugoj slici. RS6 će pokretati isti V10 motor kao i Audi S6 ali će umesto 435KS u Audi-ju S6 razvijati 520 do 550 konja. Premijera RS6 se očekuje u septembru na salonu u Frankfurtu a osim kao limuzina proizvodiće se i u Avant (karavan) verziji.
Evo još jednog zanimljivog automobila sa salona u Beogradu. Reč je o Mitsubishi-jevom Coltu ali u coupe-cabrio varijanti, dakle sa tvrdim sklopivim krovom poput Peugeot-ovog 207 CC ili Nissan Micre CC. Colt Cabrio se prvi put pojavio još pre tačno godinu dana na salonu u Ženevi a sada je eto stigao i kod nas. I to tačno na vreme sa prvim prolećnim danima ali samo za one, koji imaju 20.713 evra sa PDV-om, koliko ovaj mali lepotan (3,88 metra dužine i 1010 kg težine) košta u verziji 1,5 Instyle. Auto dakle pokreće benzinski 1,5 litarski motor sa 80kW/109KS. Mada za uživanje na vetru nije najvažnija maksimalna brzina da kažemo da iznosi 185 km/h a ubrzanje do stotke je 10,5 sekundi uz fabrički deklarisanu prosečnu potrošnju od 6,6 litara. Osim manuelnog u ponudi je i automatski menjač. Za pomenutu sumu od skoro 21.000 evra u serijskoj opremi dobijate klimu, ABD+EBD, servo volan, 4 vazdušna jastuka, elektro paket, alu felne od 16 inča itd. Mitsubishi u Srbiji zastupa beogradski Velauto, Đuje i Dragoljuba bb, tel.011/232 166, 232 2055 i 232 2166, internet : www.velauto.co.yu
Pre nekoliko dana objavili smo prve slike gotove verzije nove Impreze WRX, koje je objavio američki Motor Trend ali koje nisu bile najboljeg kvaliteta jer se radilo o fotografijama skeniranim iz pomenutog magazina. Ipak i te slike su bile dovoljne da se na Subaru obruši lavina kritika za dizajn nove Impreze. Da podsetimo kritike su se kratale od ocena da je ovo najružniji auto godine do mišljenja u stilu da OVO nije pravi Subaru a da ni u kom slučaju ne može biti legitimni naslednik legendarne Impreze WRX. U međuvremenu je drugi američki auto magazin, Road and Track, objavio nove slike, ovoga puta zvanične, koje su malo stišale strasti i bar malo poboljšale prvi negativan utisak o novoj Imprezi. Na osnovu slika iz Road and Track-a, koje prenosimo možete i sami proceniti da li su sve kritike bile na mestu ili ne. Kako bilo, dugo i željno očekivana Nova Impreza WRX biće predstavljena sledeće nedelje na salonu automobila u New Yorku u dve karoserijske verzije ; kao hatchback dužine 4,42 metra (na slikama) i klasična limuzina sa 4 vrata (4,59 metra dužine), čijih slika još nema. Nova Impreza, bar po ovim slikama, kao da je izgubila oštrinu odnosno postala je "mirniji" i komforniji automobil sa prostranom kabinom u kojoj udobno može da se smesti 5 osoba. Ipak bez obzira na neatraktivan izgled, nova Impreza WRX biće brža od istoimenog prethodnika i to zahvaljujući 2,5 litarskom turbo motoru sa 225KS i nešto nižoj težini automobila. Zbog toga se očekuje da će novi WRX ubrzavati do 100 km/h bar desetinku sekunde bolje od prethodnika. Naravno novi WRX imaće i bolje vozne osobine zbog kruće karoserije i doteranog ogibljenja. Cene još nisu poznate ali se prodaja najavljuje za jesen ove godine.
DaimlerChrysler SCG je na salonu u Beogradu izložio i novu generaciju već odavno legendarnog Jeep Wrangler-a i to u 2 verzije : kratkoj i produženoj Unlimited varijanti sa 4 vrata. Upravo ta duža (na našim slikama) je privukla veliku pažnju posetilaca salona a kako i ne bi kada su veće dimenzije i dodatan par vrata ponudili zaista puno mesta za putnike i njihov prtljag (prtljažnik je veličine 1315 litara). Ipak i dalje je Wrangler ostao pravi terenac zadržavši svoj prepoznatljiv izgled i u novoj generaciji. Dakle, wrangler i dalje ima prilično kockasti dizajn ali i izbačene blatobrane, okrugla prednja svetla i naravno (bez toga ne može) karakterističnu prednju masku u obliku roštilja sa 7 vertikalnih otvora. Wrangler Unlimited zbog svog međuosovinskog rastojanja od 2974 mm nudi mesta za 5 osoba i, kao što smo rekli, prtljažnik od 1315 odnosno ogromnih 2350 litara kada se obore zadnja sedišta ! Dimenzije Unlimited verzije Wrangler-a iznose : DxŠxV 4751 mm/1865 mm/1877 mm a težina 1955 kg. Da pomenemo i veličinu rezervoara-preciznih 79,5 litara. Osim tvrdog modularnog krova iz 3 dela (Freedom), u ponudi je i platneni krov (fabrička oznaka Sunrider), koji se skida za oko 30 sekundi pa Unlimited postaje praktično jedini terenac sa 4 vrata u kabriolet varijanti. I Unlimited, kao i kraća verzija, ima mogućnost preklapanja vetrobranskog stakla i otvaranja vrata pod uglom od 90 stepeni. Ipak ikona je ikona pa je i Wrangled Unlimited i dalje jednostavno i robustno vozilo za sve terene. I to zahvaljujući viskom klirensu, kratkim prepustima karoserije i naravno integralnom pogonu sa Command-Trac sistemom prenosa. U Jeep-u su mnogo uradili da bi Unlimited bio udoban i na asfaltnoj podlozi pa tako ovaj model, između ostalog, ima modernije vešanje, koji vožnju čini komfornijom i sigurnijom. Uz sve to upravljač je direktniji a naginjanje karoserije minimalno. ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti je serijska oprema. Kod nas se Wrangler Unlimited nudi sa common-rail turbo dizel motorom od 2,8 litra sa 130kW/177KS i 400Nm obrtnog momenta. Wrangler Unlimited sa tim motorom postiže180 km/h a prosečno troši 9,9 litara goriva na 100 km, naravno po fabričkim podacima. Menjač je automatski sa 5 brzina. Inače Unlimited može biti opremljen i benzinskim motorom od 208KS i 325Nm i ručnim menjačem sa 6 stepeni prenosa. Cene se kod nas kreću od 30.916 evra za osnovnu verziju pa do 35.636 evra sa PDV-om. Garancija iznosi 2 godine bez ograničenja kilometraže zatim 7 godina za antikorozivu zaštitu i 5 godina ili 80.000 km na sistem za sagorevanje. Servisni interval je na svakih 15.000 km. Automobile Jeep u našoj zemlji prodaje DaimlerChrysler SCG, prodajni salon : Palata Beograd u Masarikovovoj 5, servis u Omladinskih brigada 33, tel. 011/3019 350 3019 351.