Delta4x4, nemački specijalista za obradu SUV modela, u svom prepoznatljivom stilu doterao je japanske pick up modele Mitsubishi L200 i Nissan Navara. Ističu se moćnom i dominantnom pojavom a namenjeni su vlasnicima, koji kroz svoje vozilo žele da izraze individualnost i pokažu da se razlikuju od drugih. Prvo šta upada u oči jesu veliki točkovi i povišen klirens (rastojanje od tla) oba automobila. Delta4x4 je za Mitsubishi L200 odabrao točkove od 20 inča i Pirelli gumama 305/50-20 a za Nissan Navaru felne od takođe 20 inča ali sa gumama 325/50-20. Za sportski izgled zaslužni su bul bar napred, polirani pragovi, proširenja blatobrana i novi sportski izduvni sistem. Bavarski tjuner je još pojačao i motor Nissan Navare, sa serijskih 174 na okruglo 200KS.
Američki Mallett je i dosad bio poznat po preradama Pontica Solstice i ugradnji V8 motora sa 400 i više konjskih snaga pod haubu ovog modela a sada su ljudi u ovoj firmi rešili da Solstice i vizuelno pretvore u pravu zver željnu krvi (valjda zato i crvena boja) za kojom će se okretati prolaznici. Naime, za salon tjunera SEMA u Las Vegasu (počinje 30. oktobra), Mallett već sada najavljuje izuzetno agresivno oblikovan Solstice, koji svoj nasilan karakter najavljuje već i imenom-Pitbull Edition ! Poenta ove edicije, pored snažnog V8 motora, jeste aero body kit, koji Solstice napred proširuje za 102 a pozadi za 127 mm što omogućava ugradnju veoma širokih točkova pod blatobrane. Naravno Solstice Pitbull Edition će biti napravljen u ograničenom broju primeraka a ovaj aero body paket (od fiberglasa ili karbon fibera, već po želji kupca) koštaće 16-18.000 dolara ili 11.700-13.200 evra.
Još jedna (četvrta) prerada Fordovog Mustanga za poslednjih mesec dana ! Ovoga puta radi se o primerku, koji je doterala američka kompanija za modifikovanje Fordovih modela Steeda Autosports. Model je nazvan prosto Steeda GT500 i kao bazu koristi Shelby GT500 Mustang, koji razvija 500 konja. Naravno Steeda GT500 ima pojačan motor pa raspolaže sa preko 600KS a koliko je to, još se ne zna jer u press saopštenju preciznog podatka nema. Neki američki sajtovi špekulišu da se radi o konjici od 625 do 644KS. Obrada motora je samo vrh ledenog brega jer Steeda je za GT500 predvideo detaljno prerađeno ogibljenje i menjač, jače kočnice i novi izduvni sistem. Cena za ceo Steeda GT500 paket iznosi u SAD-u 13.995 dolara.
Ponovo Citroen 2CV6 Spaček
O novom Citroenu 2CV6 Spačeku već smo pisali a sada je britanski AutoExpress objavio više detalja i par novih renderinga reinkarnacije ovog legendarnog automobila. Na slikama vidite kako AutoExpress zamišlja izgled novog Spačeka i to na osnovu informacija insajdera. Dakle moderna interpretacija klasičnog dizajna koji je odmah prepoznatljiv i ne dozvoljava da se ni pod razno ne pomeša sa nekim drugim automobilom. Kako AutoExpress lepo zapaža, sada i Citroen sa novim Spačekom želi da se okoristi šarmom originalnog modela (predstavljenog 1948. godine a proizvodnja prekinuta tek 1990.) kako su to već uradili VW sa novom Bubom, BMW sa Minijem ili Fiat sa novim 500 (koji doduše tek treba da se pojavi u prodaji). Oživljavanje legendi automobilizma ionako je aktuelni trend u auto industriji. Novi Spaček će zadržati glavne dizajnerske karakteristike originala mada sa nekim promenama koje naravno zahteva tržište na početku 21. veka. Ostaju i dalje karakteristična prednja hauba sa Citroen-ovim logom, neizmenjeni bokovi kao i prekriveni zadnji točkovi dok su prednja svetla sada inkorporirana u prednje blatobrane. Kao podsećanje na pokretni krov starog Spačeka i novi model će imati slično rešenje kao i stakleni krov kao opciju. I u kabini će novi Spaček zadržati isti minimalistički duh prethodnika sa velikim upravljačem i brzinomerom u retro stilu. Kao kontrast retro izgledu, Citroen će za novi Spaček iskoristiti najmoderniju tehnologiju i materijale pa će karoserija automobila verovatno biti napravljena od plastičnih panela a pogon će biti hibridni (kombinacija dizel motor/elektromotor) što će smanjiti potrošnju i emisiju štetnih sastojaka. Kao i u slučaju Minija i novog Fiata 500, i vlasnici novog Spačeka će imati veliku mogućnost personalizacije svog primerka kroz veliki izbor različitih boja karoserije, presvlaka za sedišta i opcija poput pokretnog krova ili krova sa panoramskim staklom. Što se mehanike tiče novi Spaček imaće prednji pogon i trebalo bi da koristi komponente Citroena C3 i C4. Naravno budući da će i novi Spaček (poput Minija) biti lifestyle automobil a u gami Citroena zauzimaće mesto iznad modela C3, treba očekivati i visoku cenu. Dok u Citroenu drže zatvorena usta u vezi sa eventualnom proizvodnjom ovog automobila, insajderi AutoExpress-a nagoveštavaju da će se koncept verzija novog Spačeka pojaviti tokom 2009. godine.
Obnovljena Lancia Musa
Na slici je redizajnirana Lancia Musa (brat blizanac Fiatovog modela Idea) tokom ispitivanja u Italiji dok će zvanična premijera ovog MPV modela u novom ruhu biti održana na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu. Obnavljanje stiže posle nešto više od 3 godine provedene na tržištu i obuhvatiće kako prednji (maska, svetla, branici) tako i zadnji deo vozila (branici, svetla) kao i doteranu unutrašnjost. Prema nekim informacijama, Lancia planira da u novu Musa-u ugradi i Fiatov 1,4 litarski turbo motor sa 120KS.
VW Passat Coupe i obnovljeni Passat
Posle coupe modela sa 4 vrata iz Mercedesa a uskoro i BMW-a, Porschea i Aston Martina, na tržište će stići i odgovor VW-a. Novi veliki VW Coupe sa 4 vrata baziraće se na Passatu i biće dužine 4,9 metra, dakle kao i sadašnji Audi A6. Za poređenje aktuelni Passat limuzina ima 4,77 metra. Da li će se zvati jednostavno Passat Coupe ili će poneti neko novo ime za sada nije poznato. Na prvoj slici vidite najnoviji crtež mogućeg izgleda ovog modela, koji bi prema nemačkom magazinu Auto Zeitung imao svetsku premijeru već u januaru 2008. godine na salonu u Detroitu. Kako i priliči coupe-limuzini, C stub je veoma položen i zajedno sa niskim krovom i visokom donjom linijom prozora daje elegantan i dinamičan izgled ovom modelu dok je prednji kraj kompilacija već poznatih VW-ovih dizajnerskih rešenja interpretiranih na drugačiji način. Osnovni pogonski agregat biće 2,0 litarski FSI motor sa 150KS, a ostatak benzinske palete čine 2,0 L TFSI sa 200KS i 3,6 litarski V6 sa 280KS. Od dizelaša se zasad pominje 2,0 TDI sa 140 i 170KS. U VW-u planiraju i dalje pa za 2009. najavljuju redizajn aktuelnog Passata u sedan i karavan verzijama, koji će dobiti atraktivniji prednji deo u stilu Eosa. Dakle, tu su nova svetla i branici a naročito se ističe upadljiva i velika hromirana maska u obliku slova V, koja se nastavlja u centralni deo branika.
Nemački Hamann obradio je novi BMW X5 u svakom pogledu : od performansi, ogibljenja, točkova, unutrašnjosti do aerodinamičkih dodataka na eksterijeru za individualniji i atraktivniji izgled; praktično ništa nije ostavljeno netaknuto. Nove aerodinamičke komponente poput prednjeg i zadnjeg branika, zadnjeg krovnog spojlera i proširenja blatobrana, brinu se za sportskiji nastup ovog bavarskog SAV automobila. Kada se radi o ovako velikom vozilu svaka dodatna konjska snaga dobro dođe pa je Hamann ponudio i performance kit za povećanje snage kako benzinskih tako i dizel motora. Osnovni benzinac 3,0si dobio je 10kW/14KS više pa sada raspolaže sa 210kW/286KS, najsnažniji benzinac 4,8i sada ima 274kW/383KS (13kW/18KS više od serijskog) i na kraju dizelaš 3,0d, koji je i najbolje prošao. Dobio je novih 22kW/30KS čime je ukupna snaga narasla na 195kW/265KS i 600Nm. Pored doterivanja estetike i porasta snage, Hamann-ov X5 ima i bolje vozne osobine a možda najzanimljivija ponuda za ovaj BMW se tiče velikog izbora originalnih Hamann-ovih točkova. Na raspolaganju su naime čak 4 različita kompleta točkova jedinstvenog dizajna veličine od 20 do čak 23 inča. Osim BMW-a X5, Hamann se pozabavio i doterivanjem izgleda Ferrari-ja 612 Scaglietti iako mnogi tvrde da tu nema šta mnogo da se doda ili oduzme. U svakom slučaju Nemci su uspeli da novim točkovima, prednjim spojlerom i suknjicama sa strane još više istaknu dinamičnost pa i da dodaju još malo agresivnosti u izgled ovog Ferrari-ja.
Weber predstavio svoj superauto
Možda se sećate (a možda i ne) da smo nedavno pisali o najavi švajcarske kompanije Weber Sportscars (dobavljač auto delova) da će na salonu Top Marques Auto Show, koji se održava u Monaku, predstaviti superauto iz sopstvenog razvoja, koji će moći da dostigne i prestigne magičnu granicu od 400 km/h. Iako su mnogi (s pravom !) sumnjali u njihove smele najave, to se ipak dogodilo. Weberov superauto (doduše još uvek kao koncept) predstavljen je i zvanično u Monaku pa su pred vama i slike ovog neobično oblikovanog automobila. Dakle radi se o ekstremnom sportskom automobilu, napravljenom sopstvenim Weberovim snagama, čija je šasija napravljena od aluminijuma i teška je samo 65 kg. Po navodima Webera novi super auto može preko 400 km/h dok se ubrzanje do 100 km/h procenjuje na 2,7 sekundi. Karoserija je naravno od karbon fibera, da bi se redukovala težina a motor, koji pokreće Weber-ov superautomobil jeste centralno smešten 7,0 litarski V8 supercharged sa 900KS i 1050Nm. Pogon je na sva 4 točka a menjač poluautomatski sekvencijalni sa 6 stepeni. Ceo pogonski sklop je razvijen u samom Weberu, koji će i proizvoditi neke delove. Zanimljivo da Weberov super auto ima 4 rezervoara za gorivo ukupne zapremine 110 litara ali su zbog bolje raspodele težine, rezervoari smešteni po jedan na svaki ugao automobila. S obzirom da je masa praznog vozila samo 1100 kg a time je i odnos težina-snaga veoma povoljan, Weberove tvrdnje o maksimalnoj brzini i ubrzanju ne izgledaju nerealno. Standardna oprema će sadržati unutrašnjost u koži i karbon fiberu, volan sa kontrolama u stilu formule 1, keramičke kočnice prečnika 380mm, traction control, kompletan audio i satelitski navigacioni sistem, kameru za pregled vožnje u nazad itd. I ponovo ponavljamo da koliko god tvrdnje iz švajcarske kompanije izgledale realne, moraćemo ipak da sačekamo da se u praksi provere njihove tvrdnje.
BMW klub iz Zrenjanina će u nedelju 20. maja sa početkom u 11 časova organizovati šesti skup ljubitelja i vlasnika BMW-a. Cilj skupa je da se u Zrenjaninu okupi što više ljubitelja, poštovalaca i vlasnika vozila marke BMW. Očekuje se više od 200 vozila iz cele Srbije kao i gosti iz BMW Kluba Hrvatske i oko 60 BMW motoraša iz Srbije i Slovenije. Prateći program će obuhvatiti ocenjivanje izgleda izloženih automobila, test spretnosti, paljenje guma, defile kroz grad i zabavu do duboko u noć.
Izvor : www.polovniautomobili.com
Nemački ASMA Design predstavlja jednu zaista ekstremnu preradu Mercedesove S klase, sve u skladu sa svojom reputacijom. Novi projekat, nazvan Eagle II Sport Edition, znači da je S klasa dobila novi performance kit za povećanje snage 5,5 litarskog V8 motora (sada 425KS pri 6000 obrt./min.) uparenog sa 7-stepenim automatikom, atraktivniji aero body kit (sa tipičnim ASMA elementima u vidu ogromnih otvora za vazduh u prednjem braniku), karoseriju u dve boje, spušteno ogibljenje i točkove veličine 21 inča (gume 255/30-21 napred i 295/25-21 nazad), koji uz novi sportski izduvni sistem, kompletiraju izuzetan izgled automobila. Rezultat je dominantna pojava pa će se za njim okretati i oni, kojima su automobili sasvim sporedna stvar u životu.
Novi sportski Hyundai coupe sa V8 motorom
Nedavno je Hyundai promovisao koncept luksuzne limuzine Genesis ali to nije jedini model, koji će Hyundai napraviti na njegovoj novoj BH platformi. Kako piše američki Winding Road, osim serijske verzije Genesisa, na istoj platformi Hyundai će ponuditi i njegovu verziju sa dužim međuosovinskim rastojanjem, nazvanu Genesis Plus zatim Kijin luksuzni sedan na bazi Genesisa (Kia je u vlasništvu Hyundai-ja) a na kraju, kao najveće iznenađenje, dolazi i potpuno novi Hyundai-jev sportski coupe sa V8 motorom i pogonom na zadnje točkove ! U ovom trenutku se naravno ne zna ni izgled ni ime budućeg Hyundai-jevog sportiste ali su u Winding Road-u napravili ovaj crtež mogućeg izgleda. Za jedan Hyundai zaista izuzetno atraktivno ! Budući da će platforma biti sa pomenutog Genesisa, za očekivati je da će i motori u novom coupeu biti takođe iz Genesisa. Dakle 3,8 litarski V6 i novi V8 agregat za koga se tvrdi da razvija daleko preko 300KS. Iako se još zna ni okvirna cena za novi coupe, pretpostavlja se da će ipak biti relativno pristupačan a u kombinaciji sa snažnim motorom, novi Hyundai bi mogao da privuče kupce Forda Mustanga a možda i novog Infinitija G37.
Stiže Toyota Endo
Automotive News piše da Toyota planira prezentaciju novog malog automobila na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu, koji bi predstavljao konkurenciju Smartu. Prema ovom časopisu, Toyotin mališan, dužine 3 metra, poneće ime Endo a dizajnerski će biti veoma sličan istoimenom koncept automobilu, predstavljenom u Frankfurtu 2005. godine. Endo će imati nekonvecionalan raspored sedišta u kabini, tačnije to će bi 3+1 konfiguracija gde će sedište iza vozača biti samo pomoćno i na njega će moći da se smesti samo dete. Prodaja bi trebalo da počne u leto 2008. godine po zasad nepoznatoj ceni.
Indijski elektroauto Greeny AC1 naći će se u prodaji u Nemačkoj već ovog leta po ceni od 13.000 evra. Ovaj četvorosed je dugačak 2,64 metra a njegove zadnje točkove pokreće elektromotor sa 18KS. Naravno sa ovakvom snagom ne treba ni očekivati čuda pa 680 kg težak auto do 50 km/h ubrzava ta 11 sekundi dok je najveća brzina 80 km/h. Autonomija sa jednim punjenjem iznosi skromnih 80 kilometara.
Volvo V60 i XC100
Prema najnovijim glasinama, švedski Volvo planira proširenje svoje game vozila sa nekoliko radikalnije dizajniranih novih modela. Prvi je na redu crossover model V60 (na prvoj slici iz švedskog magazina AutoMotorSport), koji će najverovatnije nastati na platformi nove limuzine S60 o kojoj smo nedavno pisali. Drugi novitet, koji će se možda zvati XC100 (druga slika, iz AutoBilda), predstavljaće najluksuzniji model u paleti Volvoa i zauzeće mesto iznad sadašnjih S80 i XC90 modela. Ovaj luksuzni automobil (u obliku karavana, tačnije u shooting brake formi) imaće pogon na sva četiri točka kao standard i moći će da primi do sedam putnika. Dizajnerski će podsećati na koncept VCC iz 2003. godine. U razvoju XC100 Volvo će koristiti neke delove sa manjih automobila iz svoje game a ovaj model bi mogao da bude i prvi serijski Volvo opremljen hibridnim pogonom.
Rinspeed, švajcarski specijalista za obradu Porschea, upravo je predstavio svoju najnoviju preradu aktuelnog Porschea 911 Turbo (fabričke oznake 997). Auto nosi oznaku Le Mans 600 što odmah daje do znanja kolika se snaga sada nalazi ispod odela. Osim povećanja snage, Švajcarci su se potrudili da sa novim aero body paketom ovom Porscheu podare atraktivniji izgled, koji privlači pažnju ali koji je istovremeno i dovoljno diskretan da ne predstavlja neukusno preterivanje. Rinspeed je u Le Mans 600 ugradio dva VTG turbo punjača, modifikovao interkulere, dodao nove sportske filtere za vazduh i novi sportski izduvni sistem. Modifikacije su bile dovoljne da snaga 3,6 litarskog motora sa serijskih 480KS i 620Nm poraste na pomenutih 441kW/600 konja i svih 800Nm obrtnog momenta. Po tvrdnjama švajcarske firme, ovaj Porsche 911 Turbo Le Mans 600 do 100 km/h stiže za 3,3 sekunde, do 200 km/h za 10,9 sekundi a postiže maksimalnih 343 km/h (serijskom modelu do stotke treba 3,9 sekundi a stiže do 310 km/h). Aero body kit, koji sem estetske funkcije ima uticaja na bolje prianjanje a time i na ostvarivanje boljih voznih osobina, obuhvata novi prednji i zadnji branik (napred sa novim spojlerom, drugačije oblikovanim otvorima za vazduh i dodatnim svetlima a pozadi sa integrisanim završecima izduvnih cevi), suknjice sa strane, koje vizuelno savršeno povezuju prednji i zadnji branik, nove retrovizore i novo zadnje krilo. Za bolji kontakt sa podlogom brinu se 20-inčni Rinspeed-ovi alu točkovi sa gumama 245/30- 20 napred i 325/25-20 pozadi. Ostale dorade uključuju modifikovano podešavajuće ogibljenje a koje je Rinspeed razvio u saradnji sa Bilstein-om i koje osigurava veoma precizno upravljanje. Naravno automobilu sa tolikom snagom i brzinom trebaju i snažne kočnice. Za efikasno zaustavljanje se brinu diskovi od 380 mm napred i 360 mm pozadi sa kočionim klještima u upadljivoj žutoj boji.