home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Tjuning kuća MS Design je kupcima novog Mondea u Wagon (karavan) varijanti ponudila svoj novi stajling kit Fun, koji ovom porodičnom automobila obezbeđuje blagi off-road look. Za to se brinu modifikovani branici sa prednjim i zadnjim difuzorom, kao i veliki MSF2 alu točkovi od 20 inča.





Kao što joj i samo ime kaže, Panda Rossignol je specijalna edicija ovog malog 4x4 vozila, nastala u saradnji italijanskog Fiata i proizvođača sportske opreme Rossignol. Auto je ofarban u posebnu Grey Sfrenato sivu boju (u kojoj su i branici i kvake na vratima), a od opreme treba izdvojiti par B78 Rossignol Bandit skija, krovne nosače, aluminijumske točkove od 14 inča (sa zimskim gumama dimenzija 185/65), ABS, EBD, frontalne vazdušne jastuke i svetla za maglu (tu je i poseban "Rossignol Pure Mountain Company" logo). Za pogon je zadužen 1,3 litarski Multijet 16v agregat sa 70KS pri 4000 o/min. i 145Nm obrtnog momenta pri 1500 o/min. Kupcima će biti ponuđena limitirana serija od samo 200 ovih Pandi 4x4, a cena počinje od 17.500 evra.



I subaru je najavio svoje premijere za 78. salon automobila u Ženevi, koji se ove godine održava od 4. do 16. marta (prva dva dana su namenjena novinarima, a za javnost se salon otvara 6. marta). Nesumnjivo, glavni novitet je premijera Subaruovog prvog dizel motora, mada će pažnju publike sigurno privući i nova generacija modela Forester, koncept automobil G4e i Subaru R1e sa elektropogonom.

Subaru Legacy/Outback 2,0D


Subaru će svoj prvi dizel motor ("Subaru Boxer Diesel") u početku ugrađivati u modele Legacy i Outback, a kasnije i u Imprezu i Forester. Radi se o četvorocilindričnom turbo-dizel common-rail agregatu sa 16 ventila i filterom čestica čađi, zapremine 2,0 litra (tačnije 1998 kubika), koji razvija 110kW/150KS pri 3600 o/min. i 350Nm pri 1800 o/min. (oba modela naravno imaju Subaruov symmetrical AWD pogon na sva četiri točka). Motor emituje 148 grama CO2 po kilometru, dok njegova potrošnja u modelu Legacy sedan 2,0D iznosi 5,6 litara na 100km (maksimalna brzina ovog modela iznosi 208 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8,9 sekunde).

Novi Subaru Forester


Nova, treća generacija Subaru Forestera (eng. šumar, gorštak, brđanin) je dizajnerski nesumnjivo daleko prihvatljivija i privlačnija u odnosu dosadašnji model (to isto važi i za moderniju unutrašnjost sa boljom ergonomijom i kvalitetnijom plastikom), odnosno sada je više nalik standardnim SUV modelima. Sem toga, novi Forester je napravio veliki korak napred i u pogledu bezbednosti, komfora, rafiniranosti i voznih osobina. Poboljšana je i prostranost kabine (naročito za putnike pozadi), što je zasluga većeg međuosovinskog rastojanja (2615 mm, +90 mm), visine (+110 mm), širine (+45 mm) i ukupne dužine vozila (sada 4560 mm, +75 mm). Kao što se i najavljivalo proteklih meseci, nova generacija Forestera koristi potpuno novu platformu, a tu su i kruća karoserija, VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti, disk kočnice sa svim točkovima, BAS sistem (za pomoć pri naglom kočenju) i neizostavni pogon na sva četiri točka (Subaru Symmetrical All-Wheel Drive). U novi Forester će se (bar u početku) ugrađivati 2,0 litarski i 2,5 litraski benzinski bokser motori, dok će se kasnije pojaviti i dugoočekivati 2,0 litarski dizel agregat sa 150KS, čime će Forester konačno postati daleko konkurentniji na tržištu Starog kontinenta.  

Subaru G4e Concept


Studija Subaru G4e (predstavljena prvi put na prošlogodišnjem salonu u Tokiju) je maleni gradski automobil za pet osoba, izrađen od aluminijuma i sa elektropogonom (ima litijum-jonske baterije smeštene ispod poda automobila). Cilj dizajnera je bio da u ovom konceptu (sa međuosovinskim rastojanjem od 2,65 metra) dobiju automobil sa prostranim interijerom i sportskim eksterijerom, a sve to upakovano u kompaktne dimenzije. Subaru G4e sa jednim punjenjem baterija ima autonomiju od oko 200 kilometara, pri čemu je zanimljivo da je za samo 15 minuta moguće napuniti 80% kapaciteta.baterija (u stanicama za punjenje na lokacijama u gradu, kao što su supermarketi, bolnice ili javne zgrade). Da bi se ove baterije u potpunosti napunile preko kućne utičnice potrebno je osam sati. Inače, prostrana i komforna unutrašnjost je u kombinaciji crvene i bele boje, dok je osvetljenje instrumenata u plavoj boji (sve sa ciljem da se dobije živopisna atmosfera).

Subaru R1e

 

Subaru je najavio da će proizvodnja modela R1e sa elektropogonom (ima litijum-jonske baterije) početi 2009. godine, odnosno tačno godinu dana ranije nego što je bilo planirano. Subaru R1e je razvijen zajedno sa kompanijom Tokyo Electric Power Company i sa jednim punjenjem baterija ima autonomiju od 50 milja (80 km), dok mu maksimalna brzina iznosi skromnih 100 km/h. Iako autonomija od 80 km nije baš imprsivna, stvar popravlja činjenica da se 80% kapaciteta baterija može napuniti za samo 15 minuta. Cena za ovaj model još nije određena, ali u Subaruu se nadaju da ona za ovaj automobil (namenjen samo kupcima u Japanu) do 2012. ili 2013. godine pasti na 17.500 američkim dolara (masovnija produkcija pomenutih litijum-jonskih baterija bi mogla da spusti cenu automobila na oko 13.000 dolara ili 8815 evra). Subaru inače planira da 2009. godine u Japanu plasira 100 primerka modela R1e.



 

Posle doterivanja Audijevog kupea A5/S5 (o tome više OVDE), belgijski tjuner Caractere je bacio oko i na Volkswagenov Golf V u Variant, odnosno karavan varijanti. Rezultat njihovog rada jeste privlačniji izgled ovog, pre svega porodičnog automobila, što je zasluga novog stajling paketa koji podrazumeva novi prednji branik sa većim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerom, novu masku hladnjaka (oivičenu crvenom linijiom), nove preagove, zadnji krovni spojler i atraktivnije aluminijumske točkove od 19 inča. Naravno, Caractere stajling kit za Golf zadovoljava ISO9000 standarde kvaliteta i nove evropske standarde o zaštiti pešaka.

 



Na aukciji održanoj u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, registarska tablica sa brojem 5 prodata je za rekordnu sumu od svih 6,75 miliona američkih dolara ! Na ovoj aukciji održanoj u prestonici Abu Dabiju prodata je i tablica sa brojem 7 (za 2,97 miliona dolara), ali najveće nadmetanje se tek očekuje sledeće nedelje kada će na prodaju biti ponuđena tablica sa brojem 1. Kako kaže Abdullah Al Mannaei, koji vodi aukciju registraskim tablicama, "što je cifra na tablici manja, to je njena cena veća". Zato se zaista sa velikim nestrpljenjem očekuje nadmetanje za tablicu sa brojem 1, tim pre što je ponosni vlasnik broja "5" (izvesni Talal), već najavio da je za "jedinicu" spreman da ponudi 15 do 20 miliona dolara !! Ima se, može se...   



Mitsuoka Galue 204

9 Feb 2008 - 00:42 Noviteti Link

 

Japanska kompanija Mitsuoka je uglavnom poznata po svom sportskom modelu Orochi i preradama pojedinih Nissanovih modela, koji su posle njihovog "tretmana" ličili na neke evropske klasične modele (pre svega na Jaguar), a njihov najnoviji rad, model Galue 204, bazira se na aktuelnoj Toyoti Corolli Axio. Najveće promene su ustvari na prednjem i zadnjem kraju, dok su bokovi automobila praktično ostali neizmenjeni. Napred Galue 204 liči na dosadašnje prerade Mitsuoke (karakterističan hladnjak i okrugla svetla), dok je uzor za rešenje zadnjeg dela verovatno bio neki od modela Cadillaca. Za pogon su i dalje zaduženi Toyotini 1,5 i 1,8 litarski motori, a kupci sem verzije sa pogonom napred, mogu dobiti i varijantu sa pogonom na sva četiri točka.




Nissan je najavio da će na predstojećem salonu automobila u Ženevi (4. – 16. mart 2008.) evropskoj publici po prvi predstaviti tri svoja automobila : sportski GT-R, novi SUV Murano i koncept automobil Pivo 2.Svi navedeni automobili su inače već poznati svetskoj automobilskoj javnosti, budući da su GT-R i koncept Pivo 2 promovisani na prošlogodišnjem 40. salonu u Tokiju, a Murano na salonu u Los Anđelesu.   

Nissan GT-R


Kao što smo ranije pisali, novi Nissan GT-R (više se ne zove Skyline GT-R) je japanski odgovor na sportske automobile poput Porschea 911 Turbo i Corvette Z06, a ostavljajući po strani njegov atraktivan izgled, najviše pažnje naravno privlači twin-turbo 3,8 litarski V6 agregat sa 353kW/480KS pri 6400 o/min. i 588Nm obrtnog momenta u rasponu od 3200 do 5200 o/min. Snaga se na sva četiri točka prenosi preko "GR6" automatskog šestostepenog menjača sa duplim kvačilom i komandama za menjanje brzina na volanu. Performanse izgledaju ovako : od mirovanja do 100 km/h novi GT-R ubrzava za 3,6 sekunde, četvrt milje (402 metra) prelazi za 11,7 sekundi, dok je maksimalna brzina 192 milje na sat ili 309 km/h. Ovde i podatak da je Nissan GT-R nemačku stazu Nirburgring prešao za 7 minuta i 38 sekundi, što je bolje od Mercedes McLarena SLR (7 min i 40 sec), Porschea 911 Turbo (takođe 7 min i 40 sec) i Corvette Z06, kojoj treba 7 minuta i 42 sekunde. O izuzetnim voznim osobinama uopšte ne treba trošiti reči... Inače, novi GT-R je dugačak 4655 mm, širok 1895 mm, visok 1370 mm, težak 1750 kg (u konstrukciji su obilato korišćeni aluminijum i karbon fiber), prtljažnik je veličine 315 litara, količnik otpora vazduhu Cd iznosi 0,27, dok su točkovi veličine 20 inča sa gumama dimenzija 255/40ZR20 napred, odnosno 285/35ZR20 nazad. Oosnovni Nissan GT-R Base u Japanu košta 7.770.000 jena ili nepunih 48.000 evra. Nažalost, cena u Evropi će sigurno biti daleko viša od pomenute cifre (biće saopštena na salonu u Ženevi).

Novi Nissan Murano


Iako agresivniji i sportskiji, izgled novog Murana se ipak ne razlikuje drastično od aktuelne verzije, tako da bi moglo reći da se ovde više radi o evoluciji dosadašnjeg modela (predstavljenog 2003.), uz dodatak nekih stilističkih detalja viđenih na Nissanu Rogue. Najveće promene su zadesile prednji deo automobila (nova svetla, maska, branik, hauba), dok se pozadi prvo primećuju nova LED svetla (nisu više onako vertikalna), a potom i modifikovani poklopac prtljažnika. Treba pomenuti i nove aluminijumske točkove veličine 20 inča i proširenja blatobrana (sa naglašenijim lukovima). Unutrašnjost je detaljno redizajnirana (izgleda ozbiljnije i kvalitetnije), a od opreme (bilo standardne bilo opcione) treba istaći dugme za start motora, DVD navigacioni sistem sa inkorporiranim muzičkim hard drive-om od 9.3GB, Bose audio sistem, Intelligent Key, priključak za iPod, kameru za vožnju unazad, grejana sedišta napred i pozadi, detalje od aluminijuma i drva, stakleni panoramski krov, koji se proteže i iznad drugog reda sedišta... Standardna bezbednosna oprema obuhvata ABS, elektronsku kontrolu stabilnosti, traction control, frontalne i bočne vazdušne jastuke, kao i vazdušne zavese. Pokreće ga 3,5 litarski V6 benzinski motor sa 265KS i 325Nm obrtnog momenta, uparen sa Xtronic CVT kontinualnom transmisijom. Inače, prodaja novog Murana na evropskom tržištu počinje u oktobru ove godine.  

Nissan Pivo 2 Concept


Iako je na prošlogodišnjem 40. salonu automobilu u Tokiju (27.10. – 11.11.2007.) glavna Nissanova premijera bio potpuno novi model GT-R, još jedan novitet iz ove fabrike je privukao veliku pažnju posetilaca (i to ne samo zbog čudnog dizajna i nama zanimljivog imena). To je koncept gradskog automobila Pivo 2, koji u osnovi predstavlja nastavak originalne studije Nissan Pivo, predstavljene 2005. godine. I novi Pivo 2 ima elektropogon (litijum-jonske baterije) ali ono što je najveći "fazon" jeste putnička kabina, koja može da se okreće za svih 360 stepeni, čime se eliminiše potreba za vožnjom u "rikverc" i automobil čini daleko pokretljivijim. Tu nije kraj jer se i točkovi ove studije okreću za 90 stepeni, a time je omogućeno bočno kretanje i olakšano parkiranje. Nissan je u Pivo 2 ugradio još i "by-wire" tehnologiju za kočnice i upravljenje, kao i sistem nazvan "Robotic Agent", koji može da razgovara sa putnicima na japanskom ili engleskom jeziku (sem za zabavu i "druženje", služi i za pružanje informacija o stanju osnovnih funkcija automobila pa do informacija o najbližem slobodnom parking mestu). Drugim rečima, "Robotic Agent" treba da omogući putnicima putovanje bez stresa i da stvori "jedinstven odnos između automobila i vozača".



Izvor : Audi

Ova skulptura Audija TT u XXL veličini (u razmeri 2,5:1) je već oduševila ljude u Berlinu, Pekingu i Hong Kongu, a u sledećih pet nedelja i minhenski fudbalski fanovi imaće prilike da je vide ispred tamošnje Allianz Arene. Vreme postavljanja ovog ogromnog Audija TT (dužine 10,2 metra, širine 4,5 metra, visine 3,25 metra i težine preko 10 tona) nije izbrano slučajno. Naime, tokom narednih nekoliko nedelja fudbalski klub FC Bayern München (Audijev partner) odigraće dve derbi utakmice sa dva rivala u borbi za titulu iz Bremena i Hamburga, a u DFB kupu i sa klubom 1860 München. Oni koji nisu u mogućnosti da uživo vide Audi TT XXL u Minhenu, moći će 12. februara da pogledaju dokumentarac o celom događaju koji će snimiti Audi tv (na sajtu www.audi.com/tv).      



Chevrolet HHR E85

8 Feb 2008 - 13:27 Noviteti Link

Salon automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show) je i mesto promocije Chevroletovog retro modela HHR, koji sem benzina može da koristi i etanol E85 gorivo (mešavina 85% etanola i 15% benzina). Chevrolet HHR E85 je istovremeno i prvi automobil sa četvorocilindričnim motorom u Severnoameričkoj paleti General Motrsa, koji kao gorivo može da koristi ili benzin ili etanol E85. Za pogon su inače zadužena dva četvorocilindrična ecotec agregata; jedan zapremine 2,2, a drugi 2,4 litra. Po podacima fabrike, HHR E85 emituje do 23% manje CO2 po kilometru u odnosu na standardni HHR koji kao gorivo koristi benzin. GM će tokom ove godine predstaviti 11 novih tzv. FlexFuel modela (koji mogu da koriste i benzin i etanol E85), a za sledeću ih planira još 15.



Mercedes SL 65 AMG

8 Feb 2008 - 01:20 Noviteti Link

Pre nekoliko dana je već bilo reči o dve sportske varijante restilizovanog Mercedesa SL, tačnije o modelima SL 63 AMG i SL 65 AMG, s tim što su bile dotupne samo slike ovog prvog. Konačno, pred nama su sada i prve fotografije snažnijeg SL 65 AMG modela, koga pokreće 6,0 litarski V12 bi-turbo agregat sa 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta (u paru sa 5-stepenom SpeedShift automatskom transmisijom). Uz ovoliku snagu, prosečna potrošnja se i ne čini toliko visokom. Po fabričkim podacima SL65 AMG se naime zadovoljava sa 15,1 litara na 100 km (emisija CO2 iznosi 362 g/km), dok je maksimalna brzina već tradicionalno ograničena na 250 km/h (ubrzanje do 100 km/h traje 4,2 sekunde). Oficijelna svetska premijera ovog redizajniranog roadstera sa metalnim sklopivim krovom (podiže/spušta se za 16 sekundi) će biti održana početkom marta ove godine na salonu automobila u Ženevi (prodaja u Evropi počinje već 5. aprila). Najveće promene su izvršene na prednjem kraju automobila, koji je dobio novi oblik svetala, modernizovanu masku hladnjaka, drugačiji branik, haubu i blatobrane, dok pozadi nema većih promena (doterani branik sa novim difuzorom i integrisanim hromiranim završecima izduvnog sistema). Tu su i veći retrovizori, bočne "škrge" za vazduh, sportski trokraki upravljač, doterana instrument tabla, kvalitetniji materijali u interijeru i atraktivniji dizajn alu točkova. Redizajnirani SL je dobio i novi direktni upravljački sistem sa varijabilnom servo asistencijom (zaslužna za prvoklasno upravljanje i veću agilnost u vožnji), AMG sportsko ogibljenje, jači kočioni sistem, a kao deo standardne opreme svi modeli će imati bi-xenon prednja svetla, Airscarf sistem grejanja, AMG aero body kit, AMG sportska kožna sedišta, aluminijumske točkove od 19 inča i Mercedesov COMAND multimedija sistem. O Mercedesu SL 63 AMG možte pročitati više OVDE.



Ford je na salonu automobila u Čikagu saopštio da će od sledeće godine i u SAD-u krenuti sa prodajom svog komercijalnog vozila Transit Connect, koji se inače proizvodi u Fordovoj fabrici u Turskoj. Transit Connect će kupce tražiti među vlasnicima manjih radnji, i to kao manja i ekonomičnija alternativa modelima kao što su Ford E-series i Dodge Sprinter (Amerikanci će inače dobiti verziju pokretanu 2,0 litarskim četvorocilindričnim motorom i automatskom transmisijom). Ford je tokom prošle godine u Evropi prodao 109.900 Transita Connect, a podsećamo da je ovaj model osvojio i nagradu International Van of the Year 2003, koju mu je dodelio nezavisni žiri sastavljen od specijalizovanih novinara iz 19 evropskih zemalja.



Početak ove godine je doneo i nove popuste na domaćem auto tržištu, a to se pre svega odnosi na automobile sa lagera i proizvedene 2007. godine.  

ALFA ROMEO : Uvoznik ovih italijanskih automobila za Srbiju, beogradski Delta Automoto (Omladinskih brigada 33a, tel.011/2010-955, 2010-968, 2010-969, www.deltaauto.co.yu) spustio je cene svih Alfinih modela iz 2007. godine, pa je tako recimo Alfa 147 1,9 JTD na popustu od 2800 evra (sada košta 21.299 evra), Alfa 159 3,2 JTS je na sniženju od 3186 evra i staje 41.949 evra, dok je Alfa Spider jeftinija za skoro 2400 evra i košta 42.352 umesto 44.722 evra.

HONDA : Zavisno od modela, Honda odobrava popuste u visini od 3 do 5 odsto. Za Hondu Legend i Civic sedan popust iznosi 3%, za Accord i Civic hatchback (sa troja i petora vrata) 5%, dok za Jazz sniženje iznosi 500 evra. Uvoznik Honde za našu zemlju je firma Delta Automoto (Omladinskih brigada 33a, Novi Beograd, tel.011/2010-914 i 2010-926, www.deltaauto.co.yu).

FORD : Generalni uvoznik Forda za našu zemlju (firma Grand Motors, tel. 011/20 90 600, internet : www.ford.co.yu) trenutno domaćim kupcima nudi Fiestu sa 1,4 litarskim benzinskim motorom od 80KS, petora vrata i bogatim paketom opreme, koja se prodaje po posebnoj ceni od 12.990 evra sa PDV-om. U opremi se, između ostalog, nalaze klima uređaj, ABS, svetla za maglu, prednji vazdušni jastuci za vozača i suvozača, servo upravljač, alu točkovi od 15 inča, el. podizači stakala, centralno daljinsko zaključavanje, radio CD/MP3 i metalik boja. Kupac, koji se odluči da ovu Fiestu kupi na operativni lizing, od S Leasinga će na poklon dobiti kasko osiguranje za sve vreme trajanja otplate automobila. U ponudi su i Ford Focus 1,6 i Focus 1,6 TDCi, koji se sa bogatom opremom (klima, prednji i bočni vazdušni jastuci, ABS sa EBD, putni kompjuter, elektro paket, svetla za maglu, R/CD+ 6 zvučnika, alu felne od 16 inča, metalik boja) nude po ceni od 14.990, odnosno 16.490 evra sa PDV-om. Treba reći da je količina ovih Focusa ograničena, ali je isporuka odmah.

CHEVROLET : Na popustu su i Chevroletovi modeli Spark, Lacetti dizel, Aveo sa troja i petora vrata, kao i Aveo sedan sa 4 vrata. Maleni Spark može biti vaš već za 6840 evra, Lacetti sa dizel motorom od 120KS staje 15.340 evra, osnovni Aveo sa 3 vrata košta 8650 evra, a cene za Aveo sedan počinju od 9510 evra (u sve navedene cene je uračunat PDV). Više podataka o Chevroletovim modelima možete naći na internet adresi: www.gm-chevrolet.co.yu

CITROEN : Od 11. februara, firma Vitro Group (Radnička 22, tel. 011/35 38 555, internet : www.citroen.co.yu), ovlašćeni uvoznik ovih francuskoh automobila za našu zemlju, u saradnji sa Hypo Leasingom kreće sa odobravanjem posebnih uslova prilikom kupovine automobila na operativni lizing. Najvažnija novina je da će visina mesečne rate, umesto dosadašnjih 50% plate, moći da iznosi 100% plate. Kupac takođe dobija i besplatno kasko osiguarnje za prve tri godine otplate.

ZASTAVA : Za sva putnička vozila iz proizvodnog programa Zastava u primeni je komercijalni popust od 10% na fabričku cenu vozila. Popust važi za sve vidove prodaje: avansne i gotovinske uplate, uplate putem odobrenog kredita i lizinga. Popust se primenjuje od 03.02.2008.godine.

PEUGEOT : I dalje su u ponudi modeli Peugeot 307 1,6 D.SIGN i 307 1,6E OXYGO sa specijalnim paketima opreme koji donose uštedu od 2000 evra, dok je Peugeot 307 HDi jeftiniji za 1000 evra. I za manji Peugeot 207 važi posebna ponuda. Naime, tokom trajanja ove ponude model 207 Trendy 1,4E se nudi po izuzetnim uslovima uz mesečnu ratu od 191 evro, učešće je 20%, a period otplate traje 84 meseca. Peugeot 207 Trendy 1,4 E karakteriše i izuzetna oprema : klima uređaj, radio CD, ABS, prednji vazdušni jastuci za vozača i suvozača, servo volan, kodirani ključ, centralna brava, board kompjuter, metalik boja, 5 vrata, el. podizači prednjih stakala i svetla za maglu. Peugeot u Srbiji prodaje beogradski Verano Motors (Vojvode Stepe 352, tel.011/3094-500, www.verano.co.yu). 

FIAT : Na popustu u iznosu od 5% su modeli Grande Punto 1,4 Dynamic, Bravo 1,4 Dynamic i Linea 1,4 Dynamic (svi automobili su proizvedeni 2007. godine). Fiat u našoj zemlji prodaje Delta Automoto iz Beograda (Omladinskih brigada 33a, tel. 011/30 10 603, internet: www.deltaauto.co.yu).

SUZUKI : Zastupnik Suzukija za Srbiju, beogradski Euro Sumar (Vojislava Ilića 145, tel. 011/488-6076 i 488-9554, internet : www.suzuki-yu.co.yu) odobrava popust za ograničenu količinu modela Suzuki Ignis 1,3 2WD u iznosu od 1928 evra (sada košta 11.800 evra), kao i za SX4 Sedan proizveden 2007., koji sada staje 16.390 evra, umesto redovnih 17.200 evra.

MITSUBISHI : I zastupnik Mitsubishija za Srbiju, beogradski Velauto (Đuje i Dragoljuba bb, tel. 011/2321-055 i 2321-277, internet : www.velauto.co.yu) daje popust na Pajero iz 2007. godine u iznosu od 3500 evra.

SEAT : Španski proizvođač i dalje na sniženju ima poseban model Cordoba Special Edition, koji umesto 13.700, treba platiti 11.770 evra sa PDV. Ko želi da ovaj automobil kupi na lizing preko Porsche Mobility-a dobiće na poklon i kasko osiguranje na pet godina, a moguće je ugraditi i fabrički uređaj za vožnju na plin sa garancijom. U opremi Cordobe Special Edition se nalazi klima uređaj, ABS, servo volan, farovi za maglu, el. podizači prozora, centralna brava i dva vazdušna jastuka, a isporuka je odmah. To nije sve iz Seata, jer su na popustu svi modeli iz 2007. godine, koji se nalaze na lageru. Seatove automobile kod nas prodaje firma Porsche SCG (Porsche Beograd Ada, tel.011/3530 421, 3530 422, 3530 423, 3530 424, www.seat-scg.com).

ŠKODA : Prodavci ovih čeških automobila (u Beogradu npr. AutoČačak PJ Beograd, Treći bulevar 9, tel. 011/30 72 800, www. autocacak.co.yu) odobravaju sniženje u iznosu od tačno 1000 evra za novu Škodu Fabiju (Fabia II). Taka osnovni model (1,2 litarski benzinac sa 60KS i opremom Classic) umesto 10.561, staje 9561 evra, dok za ostale Škodine modele popust iznosi 7,5 odsto.

NISSAN : Trenutno je aktuelna ponuda u kojoj se Micra nudi sa popustom od 500 evra, Note je jeftiniji za 1250 evra, Tiida za 1000 evra, a za terenac Pathfinder sniženje iznosi 4000 evra (svi su iz 2007. godine). Ovde i informacija da je od nedavno u prodaji i Nissan Tiida u obliku klasične limuzine, koja je za 360 evra skluplja od hatchback varijante sa petora vrata. Osnovna Tiida sedan sa 1,6 litarskim benzincem i 110KS u Srbiji košta 16.250 evra, a bazni dizelaš 1,5 dCi sa 105KS staje 18.575 evra. Nissan kod nas prodaje firma Renault Nissan Srbija d.o.o., Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel. 011/2178-111, internet : www.nissan.co.yu

JEEP, DODGE i CHRYSLER : Zastupnik Jeepa; Dodgea i Chryslera za Srbiju, kompanija Chrysler Balkans d.o.o. (Masarikova 5, Beograd, tel. 011/30 19 351), spustila je cene za Jeep Cherokee, Grand Cherokee, Commander, Chrysler 300C, Chrysler Voyager i Dodge Avenger za 5%. Ukoliko imate troje ili više dece, dobijate i dodatni popust u iznosu od 5% za modele Jeep Cherokee, Grand Cherokee, Chrysler Voyager i Dodge Avenger.

VOLKSWAGEN : Tokom nove prodajne kampanje koja traje do 25. februara, naš uvoznik Volkswagenovih automobila (firma Porsche SCG) uz svaki kupljeni Polo ili Golf, poklanja 4 zimske gume sa alu felnama i metalik boju. Zvaničan sajt domaćeg uvoznika za Volkswagen : www.volkswagen.co.yu  

BMW : Prilikom kupovine BMW-a X3 2,0d sa 177KS (košta 39.880 evra sa PDV-om) na poklon se dobija automatski menjač. Zastupnik ove bavarske marke za Srbiju je kompanija Delta Motors, Beograd, Kralja Milana 31a, tel. 011/ 36 40 351, internet: www.bmw.co.yu

LADA : Uvoznik Lade za našu zemlju, beogradska firma Jugo Lada d.o.o. (Ul. Patrijarha Joanikija 17d, tel. 011/234 0216), još uvek ima na sniženju modele Lada 1118 i 1119 (Kalina). Tako Kalina 1118 (limuzina) košta 8150 evra, a Kalina 1119 (hatchback sa 5 vrata) ima cenu od 8250 evra sa PDV-om.

KIA : Uvoznik Kije za Srbiju (Kia auto d.o.o., Ugrinovački put 10m, Zemun, tel.011/316-6903 i 316-5494, www.kia.co.yu) odobrava zaista velike popuste na automobile ove marke (godište 2007.), pa tako sniženje za Rio iznosi do 2700 evra, za Sorento popust ide i do 5000 evra (pa njegova osnovna verzija košta 27.490 evra sa PDV-om), Sportage je jeftiniji za 3000 evra, Carens za 2000, Magentis 2,0 CRDi staje 5000 evra manje, dok su Ceed i Ceed SW (karavan) jeftiniji za iznos PDV-a, što u praksi znači popust do 3888 evra. Za Ceed korejska fabrika odobrava i garanciju u trajanju od 7 (sedam !) godina.

HYUNDAI : I zastupnik ovog korejskog proizvođača (Hyundai Auto d.o.o., Uzun Mirkova 3a/IV, tel. 011/3283 274 i 3283 167, www.hyundai-auto.co.yu) nudi modele iz 2007. godine sa popustom. Tako su modeli Atos, Getz i Accent na popustu od 500 do 1250 evra (recimo Accent 1,4 je jeftiniji 1000 evra), Hyundai Coupe treba platiti 1000 evra manje, novi i30 je takođe jeftiniji za 1000 evra (ali samo verzije sa bogatijim paketima opreme), Sonata 2,0 sada košta 22.190 evra (sniženje od 2000 evra), dok je Santa Fe 2,2 CRDI sada moguće kupiti za 29.990 evra (verzija sa prednjim pogonom), odnosno za 31.388 evra (varijanta sa pogonom na sva četiri točka). Ovde i podsećanje da Hyundai za svoja vozila odobrava petogodišnju garanciju.

DACIA : Kupovinom Logana proizvedenog prošle godine ostvaruje se ušteda od 390 evra, odnosno bazni Logan košta 7250 evra sa PDV-om. Uvoznik je firma Renault Nissan Srbija d.o.o. (Omladinskih brigada 88, Novi Beograd, tel. 011/2178-111).   



Više o Volkswagenu Routan možete pročitati OVDE.  



Ovo su navodno prve slike novog Audijevog kompaktnog SUV modela Q5 u njegovoj definitivnoj formi, skenirane iz sledećeg izdanja nemačkog magazina AutoBild. Iako se autentičnost ovih fotografija još ne može potvrditi, one pokazuju da je prednji deo Q5 mešavina aktuelnih Audijevih modela A4 i Q7, dok se ostatak karoserije može opisati kao umanjena verzija većeg Q7 (sa izuzetkom zadnjih svetala, koje podsećaju na ona sa prošlogodišnje studije Cross Cabriolet Concept). Zvanična svetska premijera je inače planirana za predstojeći salon automobila u Ženevi (4. – 16. mart 2008.), kada će biti poznati svi detalji, kao i odgovor na pitalanje jesu li ovo stvarno zvanične slike ili samo dobar fotošop. U svakom slučaju, Q5 predstavlja Audijev odgovor na slične modele iz BMW-a (X3) i Mercedesa (GLK). Ovde i podsećanje da je pomenuti Audi Cross Cabriolet Concept dugačak 4,62, širok 1,91, visok 1,63 metra, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2,81 metra, što su dimenzije koje možemo očekivati i za serijski Q5. Što se palete pogonskih agregata tiče, možemo očekivati benzince 2,0 TFSI sa 210KS, 3,2 V6 sa 265KS i 4,2 litarski V8 sa 330KS, a od dizelaša se za sada pominje 3,0 litarski TDI agregat, koji je bio ugrađen u Cross Cabrilet Concept. Ovaj V6 motor razvija 176kW/240KS i 500Nm obrtnog momenta, a već sada ispunjava buduće Euro6 norme, koje stupaju na snagu 2014. godine. Očekuje se da će se raspon cena za Q5 kretati od 35.000 do 50.000 evra.




BMW M3 ALMS

7 Feb 2008 - 12:41 Noviteti Link

Osim Porschea, koji je juče predstavio trkački model 911 GT3RS Cup S (o njemu više OVDE), i BMW promoviše svoj novi trkački automobil, kojim se od sledeće sezone vraća u Američku Le Man Seriju (ALMS). Novi BMW M3 ALMS je napravljen na bazi četvrte generacije BMW-a M3, a bavarska kompanija je iskoristila salon automobila u Čikagu (2008 Chicago Auto Show) da ga po prvi put pokaže javnosti. Pokreće ga modifikovana verzija 4,0 litarskog V8 motora iz standardnog M3, što u praksi znači da ovaj agregat umesto serijskih 309kW/420KS i 400Nm obrtnog momenta, sada raspolaže sa 485KS i 500Nm (u paru sa šestotepenom sekvencijalnom transmisijom). BMW M3 ALMS se od serijskog brata razlikuje i po široj i lakšoj karoseriji (težina automobila iznosi 1150 kg), aerodinamičkom paketu, doteranom ogibljenju, aluminijumskim točkovima od 18 inča, novim kočionim sistemom (diskovi napred od 380 mm, nazad od 332 mm)...