home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Carlsson Mercedes C Estate

23 Nov 2007 - 00:46 Tuning Link

Posle Mercedesa C klase u limuzinskoj verziji, tjuner Carlsson sada i za C klasu Estate (karavan) nudi svoj paket za poboljšanje izgleda, performansi i voznih osobina. Za moćniji izgled brine se aerodinamički paket i originalni Carlssonovi Brilliant točkovi od 19 inča sa Dunlop SP Sport Maxx gumama, dimenzija 225/35 ZR19 napred i 255/30 ZR19 pozadi. U pomenuti aero body paket spadaju novi prednji spojler, dodatna svetla u prednjem braniku, "suknjice" sa strane automobila, novi branik pozadi sa difuzorom, Carlsson maska hladnjaka i 4 izduvne cevi novog izduvnog sistema. Skraćene sportske opruge zaokružuju ovaj paket i zaslužne su za kako za dinamičniji izgled (spušteno ogibljenje), tako i za značajno poboljšano upravljanje. U unutrašnjosti samo je mašta (ili bolje reći novac) limit za ostvarenje vaših želja. U jednoj rečenici; luksuzna kabina sa najkvalitetnijim materijalima (koža, alkantara, drvo...). Što se motora tiče, ljubiteljima dizelaša su na raspolaganju Carlssonovi C-Tronic CD22 i CD32 paketi za povećanje snage u modelima C220 CDI i C320CDI, dok je CK35 kit namenjen za povećanje snage kod benzinskog modela C350. Kod dizelaša porast snage i obrtnog momenta iznosi oko 20 % u odnosu na serijske verzije ovih agregata, a to je postignuto zahvaljujući, između ostalog, reprogramiranoj elektronici motora i novom sportskom filteru za vazduh. Konkretno, model C220CDI sada raspolaže sa 204KS (+34KS) i 480Nm obrtnog momenta (ranije 400Nm), što je dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h bude za sekundu bolje od standardnog, fabričkog automobila. Kod verzije C320CDI sa V6 dizelašem, snaga je porasla na 269KS (ranije 224KS), dok maksimalni obrtni moment sada iznosi masivnih 612Nm (na raspolaganju u rasponu od 1600 do 2300 o/min.). I ovde je ubrzanje do stotke bolje za sekundu nego kod fabričkog modela. Po navodima Carlssona, ovi motori ne samo da su snažniji, nego im je i prosečna potrošnja (samim tim i emisija CO2) manja za oko 10 %. I na kraju benzinac C350, koji iz 3,5 litarskog V6 motora serijski razvija 200kW/272KS i 350Nm obrtnog momenta, a uz pomoć Carlsson CK35 performance kita sada na raspolaganju ima 217kW/295KS i 385Nm. Da ne zaboravimo i performanse. Maksimalna brzina 270 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 6 sekundi (0,4 sekunde bolje od serijske varijante).






Smart u Americi

23 Nov 2007 - 00:40 Vesti Link

Izvor : www.net.hr

Na putevima San Fransiska i Silikonske doline američkom tržištu je predstavljen Smart Fortwo čija komercijalizacija u SAD-u počinje u januaru sledeće godine (po ceni od 11.590 dolara pa naviše). Tako najkraći serijski automobil kreće na najveće automobilsko tržište sveta. Kako kažu u Smartu, novi Fortwo je pravi automobil u pravo vreme za američke vozače. Jer, Amerikanci su danas suočeni s rastućim cenama goriva, sve većim gradskim gužvama kao i ekološkim restrikcijama.
Mesto prezentacije je pažljivo odabrano; Kalifornija je najvažnije tržište u SAD-u, a Silikonska dolina je vodeće područje u polju dizajna, tehnologije i zaštite okoline. Amerikancima se Smart Fortwo predstavlja kao vozilo koje simboliše zadovoljstvo života, stil i slobodan pogled na svet. Besklasno vozilo namenjeno svima, namenjeno vozaču 21. veka koji pozitivno gleda na eru različitih gadžeta, koji nam olakšavaju svakodnevni život, poput i-Maca, i-Poda ili i-Phonea.

Potencijalni kupci u SAD-u animiraju se još od maja na "street smart" road showu koji obilazi 50 velikih gradova, a očekuje se da će ga ukupno isprobati više od 75 hiljada ljudi.
Do sada je više od 30.000 Amerikanaca ostavilo depozit od 99 dolara za njegovu kupovinu; prodajna mreža obuhvataće 70 centara u velikim gradovima SAD-a.
S ove strane Atlantika ovaj mali dvosed (čija prva generacija je predstavljena još 1998.) je vrlo popularan. Prvi model izabralo je 770.000 kupaca, koji su veći automobil zamenili sa ovim simpatičnim dvosedom ili ga dodali svom kućnom voznom parku kao idealno gradsko vozilo.



Land Rover je još sredinom septembra ove godine na salonu automobila u Frankfurtu objavio jednu veoma nejasnu, tzv. teaser sliku svog budućeg modela Range Rover Coupe SUV, ali od tada u javnost nije procurela nikakva nova informacija u vezi ovog modela sa dvoja vrata. Za kupce koji nemaju strpljenja da čekaju, rešenje ipak nudi britanska kompanija LSE Design, koja će proizvesti tačno 100 komada svog Range Rover Sport Coupea. Njihov kupe na bazi Range Rovera Sport imaće karoseriju od karbon fibera, panoramski stakleni krov, LED svetla svuda unaokolo, točkove od 22 inča i motor sa preko 500KS (ne precizira se koliko, samo se navodi 500+ KS). Mada nema zvaničnih podataka, očekuje se maksimalna brzina od 260 km/h i ubrzanje do 100 km/h za oko 5,5 sekundi. Uz doplatu LSE Design će potencijalnim kupcima ponuditi i jedinstven brzinomer sa dijamantima (!) na svakih 10 milja na podeoku. Cena naravno neće biti mala, prema prvim najavama iznosiće preko 200.000 američkih dolara (oko 135.000 evra).



Land Rover Defender SVX

22 Nov 2007 - 22:06 Noviteti Link

Na balu britanskog Crvenog Krsta 22. novembra predstavljena je nova specijalna verzija već odavno legendarnog Land Rovera Defender, nazvana SVX. Sa Defenderom SVX Land Rover će obeležiti 60-godišnjicu ove ikone među off-road vozilima, a prvi primerak Defendera SVX-a je poklonjen britanskom Crvenom Krstu. Defender SVX će se nuditi u dve verzije : kao model 90 soft top (kabrio) i model 90 station wagon, a karakteriše ih, između ostalog, crna metalik boja, modifikovani prednji gril, LED zadnja svetla, petokrake aluminijumske felne, novi pragovi, pojačani aluminijumski zaštitnik ispod prednjeg dela vozila, Recaro sportska sedišta (!), aluminijumski vrh ručice menjača, Garmin satelitska navigacija, audio sistem sa "sabvuferom", dok model 90 soft top (na slici) ima i metalik srebrni zaštitni kavez. Tu su naravno i posebne oznake i pločica sa serijskim brojem. Naime, Land Rover će tržištu ponuditi samo 200 primeraka Defendera SVX (140 komada modela 90 soft top i 60 komada 90 station wagona). Proizvodnja počinje narednog proleća, a cene će biti objavljene u decembru ove godine. Iako Defender SVX izgleda veoma različito u odnosu na originalni, spartanski opremljen model iz 1948. godine, iz Land Rovera poručuju da i novi SVX predstavlja u suštini veoma praktično vozilo, sa kojim možete da idete skoro svuda.



Samo koji dan pošto je i zvanično saopšteno da je novi Fiat 500 postao evropski auto godine 2008., italijanski dizajn studio Carrozzeria Castagna je konačno objavio prve zvanične slike i podatke o svojoj interpretaciji ovog retro mališana, nazvanog Cinquino (nedavno su već pustili u opticaj samo jednu teser sliku ali uz veoma malo propratnih informacija). Kao što se vidi sa ovih fotografija, u milanskoj firmi su odlučili da od novog "500" naprave još individualniji lifestyle automobil za šepurenje gradskim ulicama, iako već i fabrički primerak na tom polju ima šta da pokaže. Promene nisu samo vizuelne, već idu i ispod "kože". Spolja najpre privlači pažnju dvobojna karoserija, na kojoj su A i C stubovi, krov, zadnji krovni spojler, lukovi blatobrana, kućišta prednjih svetala za maglu, prednji spojler i donji deo zadnjeg branika ofrabani u nešto tamniju nijansu od ostalih delova automobila. Paket vizuelnih promena podrazumeva i velike 17-inčne AEZ aluminijumske točkove sa Pirelli P-Zero gumama, dva velika ovalna završetka izduvnog sistema od nerđajućeg čelika i Castanga oznake na B stubovima. Što se unutrašnjosti tiče, dizajneri iz Castagne su površine od tvrde plastike prekrili alkantarom i kožom, a po želji je moguće dobiti i detalje prekrivene karbon fiberom i drvetom. Zanimljivo je da Castagna u saopštenju navodi da je zahvaljujući manjim modifikacijama, povećana i zapremina prtljažnika, i to za 50 litara. A sad, ono glavno ! Uz svo poštovanje prema dizajnerskom umeću firme iz Milana, najviše pažnje ipak zaslužuju promene ispod lima, tačnije ispod poklopca motora. Naime, za sve one kupce koji žele bolje performanse a nemaju strpljenja da čekaju na najavljenu Abarth verziju ovog modela, Castagna je Fiatov 1,4 litarski benzinski agregat sa 16 ventila ojačala ugradnjom mehaničkog kompresora (od 0,4 bara), koji snagu sa standardnih 74kW/100KS diže na svih 114kW/155KS, a obrtni moment sa 131Nm pri 4250 o/min. na 170Nm pri 4500 o/min. Naravno, veća je i maksimalna brzina koja sada umesto 182 km/h iznosi preko 200 km/h, dok je ubrzanje do 100 km/h palo na ispod 10 sekundi. U Castagni su u svoj Fiat 500 Cinquino ugradili i nove Eibach opruge i amortizere, spustili ogibljenje za 30 mm, pojačali kočioni sistem (ventilirajući diskovi od 285 mm) i poboljšali upravljanje. Ipak, nisu saopštili jednu "sitnicu", a to je cena svega ovoga.




Pre nekoliko dana Mazda je saopštila da je njihov model Demio (u Evropi Mazda2) osvojio titulu automobila godine 2008. u Japanu koju od 1991. godine dodeljuje organizacija Automotive Researchers’ and Journalists’ Conference of Japan (RJC). Drugo mesto u ovom izboru je pripalo Honfi Fit (u Evropi Jazz), a treće Subaru Imprezi. Juče je stigla i vest da su Japanci izabrali još jedan auto godine; ovoga puta to je nova Honda Fit (Jazz), a nagradu "Car of the Year Japan" je ovoj Hondi dodelio 60-člani panel sastavljen od automobilskih novinara i privrednih analitičara. U ovom izboru (osnovan 1980. godine) drugo mesto osvojio je Nissan Skyline, a treće mesto je i ovom prilikom pripalo novoj Subaru Imprezi. U izboru učestvuju novi ili redizajnirani automobili koji su se u Japanu pojavili u prodaji od 1. novembra prošle do 31. oktobra ove godine. Inače, ovo je Hondi za poslednjih 10 godina već peta titula automobila godine u izboru ovog žirija.



Pošto je pre nekoliko dana proglašen za evropski Auto godine 2008., novi Fiat 500 je osvojio i nagradu "Auto Europa 2008", koju dodeljuje Italijanska unija automobilskih novinara (Uiga). Ova nagrada je ustanovljena 1987. godine, a dodeljuje se automobilu koji se proizvodi i prodaje u Evropi i nudi najbolju kombinaciju tehnologije, cene i stila. Fiat 500 je dobio ukupno 640 poena, odnosno 232 više od drugoplasirane Kije Cee'd, koja je osvojila 408 poena. Treće mesto je pripalo Peugeotu 308 sa 325 poena. Zvanična dodela ove nagrade biće održana na proleće naredne godine, na godišnjem Uiga skupu. Ovo je već deseta "Auto Europa" titula za automobile iz Fiatove grupacije. Pre Fiata 500, ovu nagradu su dobili Alfa 164 (1988. godine), Fiat Tipo (1989), Fiat Cinquecento (1993), Fiat Punto (1995), Fiat Bravo/Brava (1996), Alfa Romeo 156 (1998), Alfa Romeo 166 (1999), Fiat Panda (2004) i Fiat Grande Punto (2007).   



Nekoliko puta smo već pisali o dugotrajnim pregovorima nemačkog Volkswagena i malezijskog Protona, koji su trebali da rezultiraju ili partnerstvom ovih kompanija ili VW-ovom kupovinom Protonovih akcija. Međutim, iako je početkom ove godine već objavljena (doduše nezvanična) vest da je Volkswagen potpisao i pismo o namerama o preuzimanju 51 odsto deonica Protona, juče je nemački proizvođač zvanično saopštio da su pregovori sa Protonom prekinuti. Ovo je inače već drugi put u poslednje dve godine da VW nije uspeo da postigne dogovor sa malezijskom kompanijom, koja se inače nalazi u državnom vlasništvu. Prema Volkswagenovom zvaničnom saopštenju, rukovodstvo VW-a i malezijska vlada su odlučili da obustave dalje pregovore o međusobnoj saradnji ili kupovini akcija Protona. Bez obzira na ovakav razvoj događaja, nemački proizvođač će istražiti mogućnosti za "aktivnije angažovanje u regionu ASEAN-a i još više intenzivirati svoje prodajne aktivnosti u regionu". S druge strane, malezijska vlada je odlučila da više neće tražiti stranog partnera za Proton. Inače, osim VW-a, za Proton su ranije bili zainteresovani i francuska PSA grupacija (Peugeot i Citroen) i američki General Motors.



Chrysler LLC je objavio prve skice svoja tri nova koncept automobila spremna za NAIAS salon automobila u Detroitu, koji se održava u januaru 2008. godine. Radi se o ekološki podobnim modelima Chrysler ecoVoyager concept, Dodge ZEO concept i Jeep Renegade concept.

 

Chrysler EcoVoyager concept

ecoVoyager concept je hibridni automobil sa četvora vrata i za četiri putnika, tzv. "one-box" dizajnom, sa elektromotorom (litijum-jonske baterije) i hidrogenskim gorivim ćelijama (zajednički daju ovom Chrysleru autonomiju od preko 300 milja ili 480 kilometara). Kombinovana snaga iznosi 200kW/272KS što je dovoljno za ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) za oko 8 sekundi. Prema Chryslerovom saopštenju, ecoVoyager raspolaže sa zaista prostranom kabinom, za čiji dizajn je inspiracija pronađena u luksuznim avionima. ecoVoyager concept je dugačak 4856 mm, širok 1915 mm, visok 1600 mm, a međusovinsko rastojanje iznosi 2946 mm.

 

Dodge ZEO concept

Druga Chryslerova studija spremna za salon u Detroitu je Dodge ZEO concept, koji predstavlja auto sa četiri vrata i za četiri putnika, za čiji pogon je zadužen elektromotor sa litijum-jonskim baterijama. Snaga mu iznosi 250kW, ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) je ispod 6 sekundi, dok radijus kretanja iznosi oko 250 milja (402 km). I ZEO concept poseduje "hrabar i izražajan" Dodgeov dizajn, a namenjen je "vozačkim entuzijastima". ZEO concept je dugačak 4390 mm, širok 1743 mm, visok 1290 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2792 mm. Nažalost, kao i u slučaju Chryslera ecoVoyager drugi podaci o ovom automobilu još nisu poznati.

 

Jeep Renegade concept

I na kraju Jeep Renegade concept, odnosno poslednji član ove Chryslerove trojke prototipova za salon u Detroitu. Po izgledu možda i najzanimljiviji (nisko vetrobransko staklo, zaštitni luk, otvori na donjim delovima vrata), Renegade concept odlikuju pre svega aluminijumska konstrukcija (kako bi težina bila što manja) i hibridni pogon, koji čine elektromotori (kombinovane snage 85kW/114KS) sa litijum-jonskim baterijama i BLUETEC dizel agregat male zapremine (ne pominje se tačna zapremina). Dužina Renegade koncepta je 3885 mm, širina 1598 mm, visina 1431 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2580 mm.



Nemačka tjuning kompanija G-power, koja ima višedecenijsko iskustvo u obradi modela bavarskog BMW-a, od nedavno nudi dve nove "igračke" za sve one sa istančanim ukusom i dovoljno dubokim džepom. To su BMW M5 i BMW M6 Hurricane. Ovi automobili su opremljeni 5,0 litarskim V10 agregatom koji u fabričkoj verziji raspolaže sa 373kW/507KS i 520Nm obrtnog momenta, a G-power nudi dva paketa za povećanje snage ovog motora : EVO I i EVO II. Prvi paket podrazumeva povećanje snage na 467kW/635KS i 600Nm, kao i maksimalnu brzinu od 330 km/h. EVO II kit je naravno zanimljiviji, a sa njim BMW M5 i M6 Hurricane razvijaju 537kW/730KS i 700Nm obrtnog momenta. Brzina ovih modela kod EVO II paketa je elektronski ograničena na 340 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 4,2 sekunde, do 200 km/h treba im 10,4 sekunde, a do 300 km/h 29,5 sekundi.




Kompanija Guangzhou Auto (kineski joint-venture partner Honde i Toyote) na salonu automobila u istoimenom kineskom gradu (Guangzhou Motor Show – od 19. do 26. 11. 2007.) predstavlja novi koncept hibridnog automobila, nazvanog A-HEV. Dizajn automobila potpisuje italijanska firma Torino Design, čiji šef Giuliano Biasio naglašava da je rad na ovom projektu predstavljao priličan izazov. Naime, Guangzhou Auto je od Italijana naručio automobil sa "sportskim i dinamičnim dizajnom ali da ne bude agresivan". Zahtev je takođe bio da A-HEV ima i aerodinamičan izgled ali da zbog njega ne trpi unutrašnji prostor. Rezultat je prostrano vozilo sa "samoubilačkim vratima" (za lakši ulazak/izlazak putnika), čija dužina iznosi 4550 mm, a visina 1500 mm. Prema saopštenju kineske kompanije, Guangzhou A-HEV je napravljen samo kao dizajnerska studija i ne postoje planovi za njegovu serijsku proizvodnju. Ovo je i prvi automobil ove marke sa novim Guangzhou logom i istovremeno prvi auto koji je Torino Design razvio za neku kinesku firmu, a da to nije Chery.




Posle Peugeota 4007, i njegov brat blizanac Citroen C-Crosser je prošao kozmetički tretman kod nemačke tjuning firme Cobra Technology & Lifestyle. Elegantno stilizovani Cobrini ekskluzivni elementi (prednji "bul bar", novi pragovi, lajsne na prednjem braniku i novi sportski izduvni sistem sa jednim ovalnih završetkom; sve od nerđajućeg čelika i sa visokom sjajem) ovom SUV-u daju dinamičniji izgled u odnosu na standardni model. Prednji "bul bar" (cevi prečnika 60 mm) je naravno prošao obavezne crash testove i zadovoljava sve propise EU vezane za bezbednost pešaka. Sportski izgled 4007-ice upotpunjuju i 16 ili 17-inčni alu točkovi (najveći od 17 inča se zovu Cobra Grenada II i opremaju se gumama 245/55 R 17), a tu su i Cobrine bočne zaštitne lajsne na vratima. Za sve svoje proizvode, Cobra Technology & Lifestyle daje i garanciju u trajanju od 24 meseca bez ograničenja kilometraže.



 

 

 

Japanska tjuning kuća INGS predstavila je modifikovanu verziju Hondinog modela Civic Type-R sedan. INGS se nije bavio preradom Civicovog 2,0 litarskog i-VTEC motora (razvija 221KS), već se više koncentrisao na poboljšanje aerodinamike i voznih osobina. Uz atraktivan INGS aerodinamički paket (sadrži novi prednji i zadnji branik, izraženije pragove i veliko zadnje krilo), ovaj Civic Type-R sedan je dobio i 18-inčne aluminijumske INGS Sports TS06 točkove sa Bridgestone Potenza RE-01R gumama (napred dimenzija 255/35 R18, a 225/40 R18 nazad), zatim novo Endless ZEAL / Function X vešanje, pojačani kočioni sistem, 5Zigen završetak izduvne cevi, Bride ZETA 3 sedišta i Takata / MPH-340R pojaseve za sedišta.




Još jedan svetski rekord je pao na test stazi Nardo na jugu Italije. Naime, nekoliko dana posle vesti da je AC Schnitzerov model GP3.10 GAS POWERED BMW serije 3 Coupe oborio rekord u maksimalnoj brzini za automobile pokretane TNG-om (postigao je 318,1 km/h), sada stiže i vest da je na istoj stazi Brabusov Maybach 57 SV12 S Biturbo sa 730KS postigao brzinu od 205,2 milje na sat ili 330,6 km/h, čime je ovaj automobil postao "najbrža i najekskluzivnija ultra-luksuzna limuzina na svetu". Time je Brabus oborio sopstveni rekord iz 2005. godine kada je tadašnji Brabus Maybach 57 SV12 Biturbo sa motorom od 640KS postigao 195 milja na sat ili 314 km/h. Motor u rekorderskom Brabusu Maybach 57 SV12 S Biturbo je zapremine 6,3 litra i raspolaže snagom 537kW/730KS i elektronski ograničenih 1100Nm obrtnog momenta (bez blokade ima 1320Nm), a snaga se na zadnje točkove (veličine 21 inča) prenosi preko modifikovane petostepene automatske transmisije. Podsećamo da je isti motor ugrađen i u Brabus Rocket (na bazi Mercedesa CLS), koji sa ostvarenom brzinom od 365,7 km/h drži aktuelni svetski rekord u maksimalnoj brzini za limuzine legalno registrovane za običan saobraćaj.



 


Tjuning kuća TechArt Automobildesign za salon tjunera u Esenu (od 1. do 9. decembra 2007.) priprema svoje viđenje novog Porschea 911 Turbo Cabriolet, koji se odlikuje unapređenim performansama i poboljšanom aerodinamikom. Za performanse se brine šestocilindrični 3,6 litarski bi-turbo bokser motor, koji sada umesto fabričkih 353kW/480KS i 620Nm razvija 630KS i 820Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za samo 3,5 sekunde i maksimalnu brzinu od 345 km/h (serijski model može do 310 km/h, a ubrzanje do stotke mu iznosi 3,8 sekunde). Snaga se na sva četiri točka prenosi preko modifikovanog manuelnog šestostepenog menjača. Povećanje snage je postignuto zahvaljujući, između ostalog, reprogramiranoj elektronici motora, sportskom filteru za vazduh i novom sportskom izduvnom sistemu od nerđajućeg čelika. Kome je 630 konja previše, TechArt nudi i povećanje snage sa 480 na 530KS ili na 580KS. TechArt kupcima nudi izbor od dva aerodinamička paketa, nazvana Aerokit I i Aerokit II, a oba su zaslužna kako za sportskiji izgled (novi prednji spojler, pragovi, zadnji difuzor, podešavajuće zadnje krilo), tako i za bolje prianjanje ovog Porschea. Treba napomenuti da su ovi aerodinamički dodaci razvijeni u vazdušnom tunelu. Tu je i TechArt VarioPlus vešanje, koje dozvoljava spuštanje istog do 25 mm, a svakom vozaču da individualno podešava set-up amortizera ("Normal" i "Sport"). Točkovi su veličine 20 inča (napred 8.5Jx20, pozadi 12Jx20) sa gumama dimenzija 245/30 R 20 napred, odnosno 325/25 R 20 nazad. Gume mogu biti ContiSportContact3 ili Michelin Pilot Sport PS2. Pojačani TechArt sportski kočioni sistem podrazumeva diskove od 390 mm napred i 365 mm nazad. Techart je takođe doterao i unutrašnjost, a to podrazumeva u potpunosti kožni interijer, kao i pedale, odmorište za nogu i vrh ručice menjača napravljene od aluminijuma.