Mercedes GLK i SL
Nemacki Autobild je objavio nove crteze moguceg izgleda nove GLK klase, Mercedesovog manjeg terenca za 2008.godinu i novog modela SL takodje za 2008. Kao sto se vidi GLK lici na veci model GL odnosno GLK ce predstavljati njegovu manju kopiju. Mercedesov buduci konkurent BMW-u X3 i Land Roveru Freelanderu proizvodice se u Bremenu, a najverovatnije ce koristiti platformu buduce C klase. Godina 2008. koja se pominje kao pocetak prodaje odnosi se na Evropu dok ce se GLK u SAD-u pojaviti tokom 2009.godine. Sto se SL-a tice nekih konkretnijih informacija nema sem crteza na kome ovaj dvosed, iskreno, izgleda previse grubo za jednog sportistu odnosno izgleda kao da mu je nakalemljena, za njega prevelika, maska sa malopre pomenutog velikog terenca GL. Nadajmo se da ce auto u stvarnosti ipak odlikovati elegantniji dizajn kao i dosad.


Iza ovog imena krije se zapravo BMW 535 Touring ali u dizel verziji doradjen kod firme G-Power, koja ima 20 godina iskustva u preradama bavarskih automobila. Dakle, BMW 535d sada sa 235Kw(320KS) i 680Nm umesto serijskih 200Kw(272KS) i 560Nm. Tu je i sportski podeseno ogibljenje, koje je, usput receno, spusteno za dodatnih 25 mm pa auto sa punim aerodinamickim kitom sada izgleda kao prilepljen za zemlju. Bez novih tockova se ne moze pa su sada montirani ovi od 20 inca sa gumama 245/30 ZR20 napred i 285/25 ZR20 nazad. I sta donosi skoro 50 dodatnih konja? Npr. maksimalnu brzinu od 270km/h. Ne treba zaboraviti ni upotrebu karbona iznutra na centralnoj konzoli, volanu i oplatama vrata.


Fiat Punto od juna iz Zastave
U Zastavi je potvrdjeno da je obezbedjen novac za transfer Fiatove opreme za sklapanje Punta, koja treba da stigne u Kragujevac do 10.januara sledece godine. Ako sve bude po planu, Zastava ce poceti sa proizvodnjom Punta odnosno Zastave 10, vec u junu naredne godine. Sama Zastava je prodajom nekih svojih preduzeca obezbedila oko 4,5 miliona eura za ovu opremu koju ce dobiti od italijanske firme Komau, zaduzene za transfer Fiatove opreme. Robotizovana linija za punktovanje sasije treba da stigne u Srbiju do kraja januara sledeceg meseca. Opremu ce do maja meseca u Zastavi zajednicki montirati italijanski i domaci strucnjaci s tim sto ce se istovremeno izvrsiti i modernizacija montazne trake sa koje ce silaziti Desetka. Medjutim Zastavi i pored obezbedjenih sredstava i dalje fali dodatnih 8 miliona eura za pomenutu modernizaciju proizvodnih traka, koje ce obezbediti do aprila sa privatizacijom fabrike Zastava specijalni automobili iz Sombora i jos nekih. Ako mozemo da verujemo ljudima iz Zastave, vlada Srbije nece investirati nista od potrebnih para vec ce Zastava sama sakupiti potrebnu sumu izmedju ostalog i uzimanjem kredita kod poslovnih banaka pri cemu se u Zastavi nadaju da ce vlada Srbije dati potrebne garancije za pomenute kredite. Ministar za privredu, Predrag Bubalo, potvrdjuje uveravanja iz Zastave i naglasava da vlada nece izdvojiti sredstva iz Fonda za razvoj, vec ce Zastava sama morati da obezbedi potrebni novac za opremu.

Mercedes Ocean Drive concept
Evo ga najavljeni Mercedesov kabriolet sa 4 vrata na osnovi S klase spreman za salon u Detroitu pocetkom januara naredne godine. Kabriolet u januaru? Zasto da ne! Daleko su vremena kada su platneni krovovi pravili probleme a, bogami, daleko su i vremena od kada su poslednji put kabrioleti sa 4 vrata bili na sceni. Zato Mercedesova fantasticna studija (nazalost to ce i ostati) Ocean Drive mozda dolazi u pravi cas da nas prodrma iz ucmalosti kabrioleta dvoseda i roadstera i pokaze sta to u Mercedesu znaju i mogu. A da mogu vidi se vec po dizajnu.
Secate li se studije Chryslerovog Firepowera? Naravno. Ali na secanju ce sve i da ostane! Naime gospoda iz Detroita su juce, zvanicnim saopstenjem da od serijske verzije nama nista, konacno presekla sve nade onih koje je ovaj proslogodisnji koncept sa 6,1 litarskim V8 motorom odusevio i one koji su se ponadali da ce ga videti u svojoj garazi nekog dana. Jednostavno nije nadjena finansijska racunica za proizvodnju ovog modela, koji bi, da je auto usao u proizvodnju, kostao oko 80000 dolara bez taksi a proizvodio bi se u istoj fabrici sa Viperom.

Gospoda na slici, Bob Lutz i Ed Welburn iz vrhuske GM-a, predstavljaju samo manji deo potpuno novog modela Cadillaca CTS koji ce svoju zvanicnu svetsku premijeru docekati na skorasnjem salonu automobila u Detroitu pocetkom januara 2007.godine. Iako se vidi samo manji deo moze se vec zakljuciti da nastavlja sa Cadillacovim stilom dizajniranja novijih modela sa ostrim ivicama, jasnim geometrijskim oblicima i, zasto da ne, stilom. Kako ce se ovaj luksuzno-sportski model naci i na evropskoj pijaci, osim privlacnog dizajna, prema ranijim najavama trebao bi imati i turbodizel varijantu da bi si povecao sanse u Evropi. Danas, prilikom otkrivanja ovog delica karoserije CTS-a, nije bilo previse detalja o ovom modelu osim smesaka na licima pomenute gospode i optimizma o buducnosti ovog automobila. Tek, najavljen je pocetak proizvodnje za kasno leto naredne godine i pocetak prodaje sirom sveta za jesen 2007.

Lamborghini LM005 Lagartijo
Pisali smo vec o mogucem novom Lamborghinijevom terencu a evo sada i nekoliko dodatnih slicica eventualnog izgleda LM005 Lagartijo modela kako ga nazivaju na sajtu Infomotori.it odakle su i ove slike. Naravno sve sto sledi o ovom super terencu su suve spekulacije i nezvanicne (polu)informacije. Kako je Lamborghini jos od 1998. godine pod kapom VW-a tacnije Audija, deluje sasvim logicno da ce novi LM005 imati masu delova sa Audija Q7 i Porschea Cayenne sto uopste ne mora da znaci nista lose. Motori koje se pominju su benzinci V10 i manji 4,5 litarski V8 kao i jeres za Lamborghini-dizel !! Ali bio bi to monstruozni 5,9 litarski V12 iz Audija Q7 sa svih 500KS i 1000Nm kako i prilici jednom Lamborghiniju. Sta je sve od ovoga tacno pokazace vreme.


Honda klub Srbija
Kako Honda svuda u svetu ima svoje fanove, koji se okupljaju i razmenjuju informacije o automobilima ove marke, red je bio da se i u Srbiji osnuje klub ljubitelja i vlasnika ove marke. Tako vec nekoliko meseci u Beogradu postoji Honda klub Srbija ciji su clanovi vec organizovali nekoliko skupova na kojima su se okupili vlasnici i ljubitelji Honde iz nase zemlje. Godisnja clanarina iznosi 1800 dinara cime se clanovima obezbedjuju i odredjene beneficije tipa popusta pri nabavci delova i koriscenju usluga majstora. Clanovi kluba se okupljaju svake nedelje kod Sportskog centra Banjica. Vise na : www.hondaclub.co.yu
Izvor :AutoBild SCG

Po pisanju japanskih novina, Toyota bi vec iduce godine mogla da pretekne mocni (?) GM po broju proizvedenih vozila i tako skine sa trona GM, koji je vec 75 godina!! najveci prizvodjac na planeti. Ako se ostvare prognoze po kojima ce Toyota ukupno proizvesti 9,45 miliona vozila zajedno sa svojim filijalama Daihatsu i Hino ( 400000 vise nego ove godine ) a GM i dalje bude smanjivao i proizvodnju i broj zaposlenih, to je sasvim izvesno, optimisticni su u Japanu. Dok se ostale auto firme suocavaju sa prodajom i padom profita, u Toyoti su treci kvartal ove godine zakljucili sa 3,44 milijarde dolara profita.

Dodge JC49 crossover
Na slikama je test vozilo buduceg modela Dodgea u crossover kategoriji ( miks SUV-a i MPV-a) koji jos nema zvanicno ime a koristi platformu Dodgea Avengera i Chryslera Sebring. Sve se jos vodi pod kodnom oznakom JC49 i predstavlja odgovor Dodgea tj. Chryslera na Saturn Outlook i slicne modela iz GM-a kao i na Ford Edge i Toyotu Highlander. Model je ocigledno vec u poodmakloj fazi razvoja pa se prezentacija ocekuje tokom 2008. godine kao modela za 2009. Proizvodnja bi trebala biti organizovana u Meksiku, u mestu Toluca gde se vec proizvodi PT Cruiser u kolicini od 150000 komada godisnje, bar se tako nadaju u Chrysleru.


Ponovo o Alfi Junior
Sada ponovo jer su dostupni novi i dosad najprecizniji crtezi ( iz italijanskog Quattroruotea ) moguceg izgleda nove manje Alfe sa legedarnim imenom Junior. Doduse ime nije zvanicno potvrdjeno vec se tako interno fabricki zove ceo ovaj projekat ali ono najvaznjie jeste da je Fiat (vlasnik Alfe) potvrdio da se na ovakvoj Alfi radi i da ce biti spremna da se od 2008. godine, kada se ocekuje prezentacija, uhvati u kostac sa Minijem i novim manjim Audijem. Da bi to i ostvarila dizajn ce biti slican Maseratiju odnosno delovace kao mali Maserati sa izrazito sportskim detaljima u vidu sirokih bokova, agresivnog nosa i prednjih branika sa velikim otvorima za vazduh kao i centralno smestenog zavrsetka izduvne cevi uz svetla pozadi u stilu Alfe 8C Competizione. Sam auto naravno ima karoseriju sa 3 vrata, duzina se procenjuje na malo manje od 4 metra a osnovni motor verovatno novi 1,4 litarski turbo benzinac od 120 i 150KS iz novog Fiata Bravo. A jednog dana mozda i dizel. Mozda. Da bi uspeo pored mehanike i privlacnog dizajna, ne bi smelo da se pretera sa cenom jer Alfe poslednjih godina nisu bas jevtine. Ako se pojavi sa najavljenom cenom od 16000 eura za bazni model, ne treba sumnjati u uspeh.


Iza ovog pomalo dugackog imena krije se, najverovatnije, najava novog sportiste, nova generacija modela NSX, koji se u SAD-u prodaje pod imenom Hondine luksuzne divizije Acura a buduci da je koncept najavljen za salon u americkom Detroitu, ne iznenadjuje da se pojavljuje pod znackom Acure. Naravno iz Honde nema nikakve potvrde o tome. Koliko ova studija otkriva moguci izgled novog NSX-a ostaje nam samo da nagadjamo i cekamo na zvanicnu prezentaciju serijskog NSX-a a do tada ovo je zvanicno skica koncepta Acura Advanced Sports. Usput nema podataka o motoru koji bi bio ugradjen u studiju ali se za novi NSX, nezvanicno, planira 4,5 litarski V10 sa 550KS.

Audi je saopstio da tokom 2007.godine pocinje sa proizvodnjom svog popularnog modela A6 u Indiji u mestu Aurangabad. Materijal i svi delovi neophodni za proizvodnju (?) Sestice stizace iz Nemacke gde ce se radnici najpre obucavati pre nego sto krene produkcija pomenutog modela namenjenog samo indijskom trzistu. U Audiju se nadaju da ce ovim potezom povecati prodaju u Indiju sa ovogodisnjih 300 na 1000 komada svojih modela sledece godine.

Kod Hyundaija znanje je na ceni
Tacno tako. Ko do kraja godine kupi neki od ovih korejskih automobila i pokaze dovoljno znanja moze se nadati glavnoj nagradi-Hyundaiju Atos. Naime svi kupci prilikom kupovine ucestvuju u kvizu iz podrucja automobilizma i naravno poznavanja Hyundaija, a deset najboljih ucesnika ulazi u finale gde pobednik naravno osvaja pomenuti Atos.

Nize cene za japance
Kod uvoznika Honde i Mitsubishija za nasu zemlju, Delta Auta odnosno Velauta traju popusti za modele Honda Accord i Mitsubishi Colt. Prvo Accord, koji sa popustom umesto 20650 eura, sada treba platiti vise nego prihvatljivih 19500 eura sa PDV-om. Rec je o limuzini srednje klase sa benzinskim 2,0 litarskim motorom sa 155KS i veoma dobrim Comfort paketom opreme, koji ukljucuje, izmedju ostalog, 6 vazdusnih jastuka, ABS/EBD/BAS sisteme, dvozonsku automatsku klimu, servo, elektropaket, kodirani kljuc, metalik boju i drugo. Kod Mitsubishija na popustu je Colt u verziji sa 3 vrata i 1,1 L benzinskim motorom sa 75KS a koji umesto 12203 eura sada kosta 10990 eura sa PDV-om. Pritom auto u opremi sadrzi ABS, klimu, servo, frontalne vazdusne jastuke i sl. Na Colt Mitsubishi daje 3-godisnju garanciju plus 10 godina garancije protiv korozije i pride besplatnu pomoc na putu po bilo kom osnovu bilo gde kod nas i u Evropi.

