
Nemački tjuner Lorinser će na salonu automobila u Ženevi početkom marta izložiti svoje obrade Mercedesa SL 65 AMG i C klase T-Model (Mercedesova oznaka za karavan modele). Baza za Lorinser SL Nardo3 je Mercedes SL 65 AMG, a u nemačkoj tjuning kući su iz 6,0 litarskog V12 biturbo motora (standardno raspolaže sa 450kW/612KS) izvukli dodatnih 35kW/48KS, pa sada njihov SL Nardo3 razvija 485kW/660KS i svih 1013Nm obrtnog momenta. Uz ovoliku snagu ne iznenađuje podatak o maksimalnoj brzini. Ona naime iznosi 325 km/h, dok standardni Mercedes SL 65 AMG ima elektronsku blokadu, koja mu ne dozvoljava više od 250 km/h. Sem pojačanja motora, nemački tjuner je SL Nardo3 opremio i svojim aerodinamičkim kompletom (novi prednji kraj i ispupčeniji pragovi, drugačiji zadnji branik, modifikovani bočni otvori za vazduh), impresivnim aluminijumskim točkovima (u obliku turbine) i sportskim izduvnim sistemom od nerđajućeg čelika. Uz nova sportska sedišta i alkantaru u unutrašnjosti, to je to i ono što treba da opravda Lorinserov slogan "Moving perfection". Naravno, perfekcija košta, pa ne iznenađuje cena od 195.000 evra (u Nemačkoj), a treba napomenuti da će u ovom automobilu moći da uživa samo mali broj (bogatih) srećnika, jer je planirana serija od samo 50 komada. Lorinser C klasa T-Model se bazira na Mercedesovom modelu C320 T CDI i umesto serijskih 164kW/224KS raspolaže sa 192kW/261KS. Lorinser je za karavansku C klasu predvideo i novi aero body paket, koji uključuje atraktivnije pragove, modifikovane branike, spušteno ogibljenje i nove točkove od 19 inča (takođe u obliku turbine).

I Ferrari je prošlu godinu završio sa rekordnim brojkama. Tako je za 12 meseci 2007. godine ostvaren promet od ukupno 1,668 milijardi evra, što je za 15,3% više nego 2006. kada je promet iznosio 1,447 milijardi evra (i profit je za 45,4% veći nego godinu dana ranije i iznosi 266 miliona evra). Što se prodaje tiče, kupce je tokom 2007. godine našlo 6465 Ferrarija (ili 14% više nego 2006.). Najveći rast je zabeležen u Azijsko-Pacifičkom regionu (47,2%), Bliski istok ima rast od 32,3%, SAD 7,7%, Velika Britanija 8,2%, Nemačka 5,9%...

Pošto je nedavno Hamann predstavio dorađeni BMW M3 Coupe (serija E92), to isto je sada uradio i nemački tjuner Hartge, koji je kupcima ponudio dva različita paketa modifikovanja elektronske kontrolne jedinice BMW-ovog V8 motora. Uz pomoć prvog paketa M3 postiže 291 km/h, dok uz drugi paket idu i Pirelli P-Zero gume za brzine do 340 km/h. Hartge je na svoj M3 ugradio i 20-inčne aluminijumske točkove (gume napred 245/30, pozadi 285/25 ili 295/25), novi spojler na poklopcu prtljažnika, kućišta retrovizora od karbona, Hartge trokraki kožni volan, aluminijumske pedale, aluminijumski vrh ručice menjača i ručne kočnice, detalje od karbona i posebne patosnice. Ukoliko vas sve ovo zanima, treba da znate da ukupna cena Hartge paketa za M3 može dostići i svih 6000 evra...

Posle modela 911 GT3 Cup S predstavljenog prošle nedelje (o tome više OVDE), Porsche je juče promovisao i modifikovani GT3 RSR, odnosno najsnažniji trkački auto na bazi Porschea 911. Što se izgleda tiče, GT3 RSR je dobio modifikovani prednji kraj (u cilju poboljšanja aerodinamike) i dodatne spojlere, dok je zadnji kraj (uključujući tu i zadnje krilo) isti kao i kod prethodnika. Za pogon ovog 1200 kg teškog automobila je zadužen 3,8 litarski šestocilindrični bokser motor sa 342kW/465KS pri 8000 o/min. i 430Nm obrtnog momenta pri 7250 o/min., koji snagu na zadnje točkove prenosi preko šestostepenog sekvencijalnog menjača. Inače, cena za GT3 RSR iznosi 349.800 evra (bez poreza).

Nemački tjuner Vath Motorentechnik GmbH poradio je na performansama i nešto atraktivnijem izgledu Mercedesa CL 65 AMG. To u praksi znači povećanje snage njegovog 6,0 litarskog V12 motora sa standardnih 612 na 718KS, a rezultat je maksimalna brzina od svih 340 km/h (umesto 250 km/h na koliko je "obuzdan" serijski model). Što se ostalih promena tiče, one se odnose na nove Vathove aluminijumske točkove od 20 inča, pojačani kočioni sistem, spušteno ogibljenje i par novih detalja poput prednjeg spojlera od karbon fibera i difuzora pozadi.

Sem kompanije Mutec, koja je nedavno dobrostojećim kupcima ponudila za 110 cm produženi Rolls Royce Phantom (o tome više OVDE), sada i EDAG istim takvim kupcima nudi svoju obradu ovog luksuznog modela. EDAG, za razliku od Muteca, nije produžio karoseriju, ali se zato njegov Phantom odlikuje jednim zaista zanimljivim "detaljem". Radi se o pokretnom krovu iznad zadnjih sedišta, koji se prostim pritiskom na dugme podiže u vis i na taj način olakšava putnicima ulazak/izlazak u vozilo (naravno, to radi potpuno bešumno).
Novi Ford Ka u septembru

Sem nove Fieste, Ford će ove godine svoju gamu osvežiti i potpuno novom generacijom svog najmanjeg modela Ka, koji je prvi put predstavljen još 1996. godine na salonu automobila u Parizu. I novi Ka će imati svetsku premijeru na salonu u Parizu (u septembru ove godine), a njegov najverovatniji izgled vidite na ovim renderinzima iz britanskog magazina AutoExpress. Sudeći po ovim slikama, i budući Ka odlikovaće kose linije kao i aktuelni model, mada uz veliki uticaj prošle godine predstavljenog Ford Verve koncepta (koji inače najavljuje novu Fiestu). Na novom Fordu Ka se naročito ističe nos automobila, što je, pre svega, zasluga prepoznatljivog Fordovog dizajna branika sa velikim trapezoidnim grilom, kao i velikih prednjih svetala. Agresivnijem izgledu doprinose i točkovi smešeteni u same uglove automobila i kratki prepusti karoserije. Što se interijera tiče, inspiracija za njegov izgled će takođe doći sa pomenutog Verve koncepta, a sem daleko modernijeg dizajna, karakterisaće ga i kvalitetniji materijali i hi-tech oprema. Kao što je već dobro poznato, novi Ford Ka će deliti platformu i motore sa novim Fiatom 500 (benzinci od 1,2 i 1,4 litra sa 69 i 100KS, kao i 1,3L dizel od 75 konja), a i proizvodiće se u istoj Fiatovoj fabrici u Poljskoj. Kasnije će paleta biti proširena i sportskom ST verzijom (zameniće sadašnji Sportka), koju će pokretati 1,4 litarski turbo motor sa 135KS (postoje i najave da će se kasnije pojaviti i snažnija varijanta ovog modela sa svih 155 konja). Novi Ka će se u prodaji naći pred kraj ove godine, dok bi cene trebalo da budu slične onima koje važe za aktuelni model (u Velikoj Britaniji se očekuje da osnovna verzija novog Forda Ka košta oko 7500 funti).

Toyota je za predstojeći salon automobila u Ženevi (4. – 16. mart) pripremila promociju dva svoja nova modela: serijsku verziju prošlogodišnjeg koncepta iQ i novi mali SUV model iz B segmenta, nazvan Urban Cruiser. Nova Toyota iQ može da se shvati i kao odgovor japanskog giganta na Mercedesov Smart (dakle Toyotin "genijalac" protiv Mercedesovog "pametnjakovića"), a treba da raskrsti sa konvencionalnim shvatanjem dizajniranja i razvoja ultra-kompaktnih, gradskih automobila. Tačnije, iQ ima zadatak da reflektuje životni stil svog vlasnika, koji želi da se izrazi i kroz dinamičan i provokativan dizajn svog automobila. Ipak, neki konkretniji detalji o ovoj najmanjoj Toyoti još nisu saopšteni (Japanci su danas naime objavili samo jednu zvaničnu sliku), pa tako nema ni podaatka o motoru koji će ga pokretati (nezvanično se pominje 1,0 litarski benzinac). Ovde podsećanje da je pomenuti iQ concept dugačak samo 2980 mm (425 mm kraći od Toyote Aygo i 770 mm manje od Yarisa), širok 1680 mm, visok 1480 mm, a da ima mesta za četiri putnika (tri odrasla i jedno dete), i to u 3+1 kombinaciji rasporeda sedenja. U odnosu na istoimeni koncept, serijski iQ odlikuje nešto izmenjeni prednji deo (veća svetla, drugačiji "nos" i novi branik), kao i drugačije oblikovana bočna stakla. Drugi Toyotin novitet za salon u Ženevi je model Urban Cruiser, a kao i za iQ, i za njega Japanci u ovom trenutku (sem ove zvanične slike) nisu objavili nikakve konkretnije podatke, ali je očigledno da je ovo u stvari Toyota Ist, koja se već pola godine prodaje u Japanu. Više o Toyoti Ist možete pročitati OVDE.
Volkswagen Touareg GFF za vojne potrebe

Na internetu su se proteklih dana pojavile slike posebne, vojne verzije Volkswagenovog SUV modela Touareg, koji je učestvovao na opsežnim testiranjima nemačke vojske, obavljenim na tenkovskom poligonu u blizini Triera. Nemačka armija naime planira da zameni 23.000 primeraka Mercedesa G klase, a za ceo posao se zainteresovao i Volkswagen, koji je inače za potrebe vojske u periodu od 1978. do 1982. godine izradio 9547 komada modela VW Iltis. Ovaj Touareg GFF pokreće 3,0 litarski TDI motor sa 225KS, ali zbog veće težine (krivac su dodatna ojačanja karoserije, naoružanje i novo ogibljenje firme Farmington Automotive) postiže najveću brzinu od samo 160 km/h.

Nemački tjuner HGP je u aktuelni VW Golf ugradio Volkswagenov 3,6 litarski V6 agregat, koji u standardnoj verziji inače raspolaže sa tačno 300KS. Kako im to nije bilo dovoljno, ljudi iz ove nemačke firme su dodali dva turbo punjača i snaga motora je porasla na svih 477kW/640KS (u paru sa 6-stepenom DSG transmisijom). Drugim rečima, to je za samo 10KS manje od prošlogodišnje fabričke studije Golf GTI W12 650 Concept (o njemu više OVDE), koji je iz centralno smeštenog 6,0 litarskog bi-turbo W12 motora izvlačio 478kW/650KS. HGP Golf je inače težak 1608 kg, pogon je na sva četiri točka (veličine 19 inča), a za zaustavlajnje se brinu diskovi od 390 mm napred i 330 mm nazad. U ovom trenutku nema informacija o performansama ovog HGP Golfa R36 sa 640KS, ali je realno za očekivati da budu bolje od prethodne verzije HGP Golfa, koji je raspolagao sa okruglo 600 konja. Ovaj potonji je naime do 100 km/h ubrzavao za samo 3,8 sekunde, a maksimalna brzina mu je iznosila 327,6 km/h.
UPDATE : U međuvremenu su
postali dostupni podaci o performansama Golfa R36 BiTurbo sa 640KS.
Tako ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 3,6 sekunde, do 200 km/h mu
treba 9,9 sekundi, a maksimalna brzina iznosi svih 333 km/h.

Nemački tjuner TTP je prilikom nedavne promocije svoja tri turbo paketa za Porsche 911 Carrera (o tome više OVDE) najavio da će uskoro zainteresovanima ponuditi i sličan paket i za Porsche 911 Turbo. To se i desilo, pa su vlasnicima ovog modela na raspolaganju čak četiri TTP turbo paketa za povećanje snage njegovog 3,6 litarskog šestocilindričnog motora, koji u serijskoj verziji raspolaže sa 353kW/480KS i 620Nm obrtnog momenta (dovoljno za maksimalnu brzinu od 310 km/h). Prvi TTP paket podrazumeva rast snage na 520KS i 720Nm (najveća brzina iznosi 320 km/h), drugi paket znači 560KS i 780Nm (330 km/h), treći paket donosi 600KS i 820Nm (335 km/h), dok četvrti paket podrazumeva (između ostalog) dva VTG turbo punjača, novi izduvni sistem, sportski filter za vazduh i reprogramiranu elektroniku motora, što za rezultat ima 650KS i 920Nm (345 km/h). Kome ni to nije dovoljno, TTP priprema i paket sa svih 720KS i 980Nm, što bi trebalo da bude dovoljno za maksimalnu brzinu od 380 km/h.

Chevrolet za martovski salon automobila u Ženevi najavljuje prezentaciju novog, odnosno kompletno prerađenog Chevrolet Avea u hatchback verziji sa troja vrata. Kao i kod nedavno promovisane varijante sa petora vrata (čija prodaja počinje u martu), i ovde se najvažnije promene u odnosu na prethodnika odnose na agresivniji eksterijer (naročito prednji kraj), unapređenu unutrašnjost i novi 1,2 litarski benzinski motor. Najviše pažnje naravno privlači napadni prednji deo, i to pre svega zahvaljujući ogromnoj saćastoj maski hladnjaka, koja je podeljena na dva dela horizontalnom prečkom na kojoj se nalazi i veliki znak Chevroleta. Tu su i nova zakošena prednja svetla, drugačiji branici i hauba dok je zadnji deo osvežen drugačije oblikovanim svetlima. Uopštev uzev, Aveo hatchback sada deluje mnogo dinamičnije i atraktivnije (u stilu većih modela Captiva i Epica), a da sve ne bi ostalo samo na izgledu, tu je i novi 1,2 litarski benzinac sa 62kW/84KS, kome društvo pravi i već postojeći 1,4 litarski, ali koji je malo pojačan pa sada razvija 101KS. Uz ovaj snažniji motor se može dobiti i automatska transmisija, a kasnije će paletu upotpuniti i mali 1,5 litarski trocilindrični dizel agregat. Što se dimenzija tiče, novi Aveo je duži i širi u odnosu na prethodnika (dužina sada iznosi 3920 mm, a širina 1680 mm), dok je međuosovinsko rastojanje ostalo neizmenjeno i iznosi 2480 mm. Zapremina prtljažnika je 220 litara u osnovnoj konfiguarciji, dok sa preklopljenom zadnjom klupom raste na 980 litara. Inače, prodaja obnovljenog Avea sa troja vrata počinje u junu ove godine.

I BMW serija 1 u Coupe varijanti je prošla kroz ruke kompanije Eibach, specijalizovane za dorade ogibljenja. Tako je ovaj BMW dobio Eibachov Pro-Kit Performance set opruga i Pro-Spacer aluminijumske distancijale, što za posledicu ima niže težište automobila (za 30 mm), poboljšano upravljanje i nešto dinamičniji izgled.

Prošle godine je nemački tjuner Novitec obradio Ferrari F430 u kupe verziji i iz njegovog V8 motora (zapremine 4,3 litra) ugradnjom dva Rotrex kompresora i reprogramiranom elektronikom motora izvukao svih 482kW/656KS pri 8200 o/min. i 662Nm obrtnog momenta (serijski model inače ima 360kW/490KS i 465Nm), a sada je isti postupak ponovio i na otvorenoj, Spider varijanti ovog Ferrarija. U režiji Noviteca auto se zove F430 Spider Bi Compressor i postiže najveću brzinu od 348 km/h, dok ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi samo 3,7 sekunde (0,4 sekunde bolje od fabričkog modela). Osim pojačanog motora, F430 Bi Compressor je dobio i sportski aero body paket (testiran u vazdušnom tunelu), zatim nove Brembo kočnice specijalno razvijene za ovaj model i nove točkove od 20 inča sa Pirelli P-Zero gumama, dimenzija 255/30 R20 napred, odnosno 325/30 R20 nazad.