home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

 

Najnoviji Hyundaijev koncept automobil HDC ima svetsku promociju na salonu automobila u kineskom gradu Guangzhou (Guangzhou Auto Show, od 19. do 26. novembra 2007.), a predstavlja najavu buduće limuzine korejske kompanije namenjene kineskom tržištu, koja će se pojaviti u prodaji tokom 2008. godine. Planira se ugradnja 1,6 i 1,8 litarskih benzinskih motora sa 112KS, odnosno 130KS. Što se dimenzija tiče, one izgledaju ovako : dužina/širina/visina/međuosovinsko rastojanje – 4542 mm/1775 mm/1485 mm/2650 mm. Očigledno je kao osnova za HDC poslužila nova generacija Hyundai Elantre, koja se već prodaje u Severnoj Americi. U odnosu na pomenutu Elantru, HDC Prototype se razlikuje po nešto "oštrijem" spoljašnjem dizajnu, pre svega po modernizovanim svetlima napred i pozadi, novoj masci hladnjaka i branicima. Ipak, za neke detaljnije informacije moraćemo još da se strpimo.






Sledeći video prikazuje Audijevu evoluciju od 1972. godine, kada se Audi A4 zvao Audi 80, pa sve do najnovije osme generacije ovog modela predstavljenog na ovogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu.




Izvor : www.blic.co.yu i www.tanjug.co.yu

Japanski automobili su zauzeli devet od prvih deset pozicija na listi najpouzdanijih polovnih vozila u istraživanju časopisa "Vot kar ?" i osiguravajućeg društva "Vorenti dajrekt"

Na prvom mestu našla se "tojota korola" proizvedena od 2000. do 2002. godine kod koje su istraživači otkrili svega tri greške kontrolom 100 takvih modela, u poređenju s pet kvarova na 100 vozila kod drugoplasirane "honde CR-V", objavljeno je danas u Londonu. Istraživanja su potvrdila, kako se ističe, reputaciju pouzdanosti japanskih vozila. "Podaci pokazuju da visoka cena automobila ne govori istovremeno da su pouzdana," ukazao je direktor "Vorentija", Dankan Mekler Fišer.
Treće mesto ravnopravno dele modeli "honda HR-V (1999-2005) i "tojota selika" (2000-2006) sa po šest grešaka na 100 vozila. Na petom mestu nalazi se "Hondin" sportski model S2000 sa sedam grešaka, a jedino nejapansko vozilo među prvih 10 je automobil BMW Serije-3 (1994-2001) sa devet uočenih kvarova koji se nalazi na šestoj poziciji. Među deset najpouzdanijih vozila nalaze se još "Hondini" modeli "sivik"i "akord" sa po devet grešaka i "nisan mikra" s 11 kvarova.
S druge strane, na listi deset najnepouzdanijih vozila na prvom mestu je "alfa romeo GTV" (1996-2003) s 97 grešaka na 100 vozila. Slede "reno ispejs" (1997-2002) sa 77 kvarova, "jaguar XK8 (1996-2006), "reno laguna" (2000-2007), "fijat multipla" (1999-2007), "volvo S80" (1998-2006), "land rover frilander" (2000-2006), kao i "audi olroud" (2000-2005) i "seat alhambra" (2000-2007).
"Vorenti" u izračunavanju indeksa pouzdanosti uzima u obzir, pored učestalosti kvarova, i troškove servisiranja. Direktor "Vorentija" Fišer izjavio je da "Hondin" model "sivik" još od 1991. konstantno potvrđuje da je jedan od najpouzdanijih automobila koji se može naći na tržištu.



Izvor : www.tanjug.co.yu

Švedski proizvođač automobila Volvo, koji posluje u okviru američkog Forda, saopštio je da povlači ukupno 56.000 automobila zbog dva nezavisna problema - sa vazdušnim jastucima i motorom.
Oko 18.000 automobila Volvo V70 i XC70 za prodajnu 2008. godini biće povučeno pošto su uočene tehničke greške na vazdušnim jastucima, kao i 38.000 dizelaša Volvo S60, V70, XC70 i XC90 iz 2006. prodatih u Evropi, zbog problema sa sponom na sistemu za ubrizgavanje goriva, izjavila je agenciji AFP portparol Volvoa Marija Bohlin.
Kod bočnih vazdušnih jastuka otkriven je problem u softveru tako da u slučaju sudara s manjim objektima ne reaguju onako brzo kako bi trebalo, objasila je Bohlin.
Povlačenje se odnosi na automobile prodate uglavnom u Velikoj Britaniji, SAD, Nemačkoj, Italiji i Švedskoj.
U drugom slučaju, zbog greške na sponi sistema za ubrizgavanje goriva može doći do ispuštanja dizela.
Poziv za tehnički pregled biće upućen svim vlasnicima potencijalno ugroženih vozila, a popravka će se obaviti besplatno, kazala je Bohlin. 



Ovo je novi ekskluzivni model Maybach 62 S Landaulet (za sada samo u formi studije), koji je svoju svetsku premijeru imao na salonu auromobila "Middle East International Auto Show" u Dubaiju (naravno da mesto promocije nije izabrano slučajno !). Novi polukabriolet se bazira na aktuelnom Maybachu 62 S, a glavni novitet je naravno pokretni krov iznad glava putnika na zadnjim sedištima, za čije otvaranje/zatvaranje je potrebno samo 16 sekundi. Automobil je ofarban u atraktivnu "Antigua White" boju, a u beloj boji su i veliki 20-inčni točkovi, specijalno razvijeni za ovu studiju. Promene je doživeo i interijer, tačnije dodat je pokretni stakleni panel, koji odvaja prednji od zadnjeg dela unutrašnjosti kako bi putnici pozadi mogli da uživaju u potpunoj privatnosti (prednji deo namenjen vozaču je inače u crnoj boji, dok je pozadi sve u beloj koži). Maybach 62 S Landaulet pokreće 6,0 litarski V12 motor sa dva turbo punjača, koji raspolaže snagom od 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta u rasponu od 2000 do 4000 o/min. Kao i svi Maybachovi modeli, i Landaulet deli veliki broj komponenti sa Mercedesovim automobilima, poput elektronski kontrolisanog vazdušnog ogibljenja AIRMATIC DC i COMAND interfejs sistema. Landaulet raspolaže i mnogobrojnim elektronskim sistemima, kao što su SBC kočnice (Sensotronic Brake Control), ABS, ESP (elektronska kontrola stabilnosti), ASR (sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova) i BAS (pomoć pri naglom kočenju). Iako je za sada Maybach 62 S Landaulet zvanično samo koncept, Mercedes navodno ipak planira da proizvede i veoma ograničenu seriju od 20 primeraka ovog ultraluksuznog modela (i to naravno po ultravisokoj ceni). 



Carlsson Mercedes C Estate

23 Nov 2007 - 00:46 Tuning Link

Posle Mercedesa C klase u limuzinskoj verziji, tjuner Carlsson sada i za C klasu Estate (karavan) nudi svoj paket za poboljšanje izgleda, performansi i voznih osobina. Za moćniji izgled brine se aerodinamički paket i originalni Carlssonovi Brilliant točkovi od 19 inča sa Dunlop SP Sport Maxx gumama, dimenzija 225/35 ZR19 napred i 255/30 ZR19 pozadi. U pomenuti aero body paket spadaju novi prednji spojler, dodatna svetla u prednjem braniku, "suknjice" sa strane automobila, novi branik pozadi sa difuzorom, Carlsson maska hladnjaka i 4 izduvne cevi novog izduvnog sistema. Skraćene sportske opruge zaokružuju ovaj paket i zaslužne su za kako za dinamičniji izgled (spušteno ogibljenje), tako i za značajno poboljšano upravljanje. U unutrašnjosti samo je mašta (ili bolje reći novac) limit za ostvarenje vaših želja. U jednoj rečenici; luksuzna kabina sa najkvalitetnijim materijalima (koža, alkantara, drvo...). Što se motora tiče, ljubiteljima dizelaša su na raspolaganju Carlssonovi C-Tronic CD22 i CD32 paketi za povećanje snage u modelima C220 CDI i C320CDI, dok je CK35 kit namenjen za povećanje snage kod benzinskog modela C350. Kod dizelaša porast snage i obrtnog momenta iznosi oko 20 % u odnosu na serijske verzije ovih agregata, a to je postignuto zahvaljujući, između ostalog, reprogramiranoj elektronici motora i novom sportskom filteru za vazduh. Konkretno, model C220CDI sada raspolaže sa 204KS (+34KS) i 480Nm obrtnog momenta (ranije 400Nm), što je dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h bude za sekundu bolje od standardnog, fabričkog automobila. Kod verzije C320CDI sa V6 dizelašem, snaga je porasla na 269KS (ranije 224KS), dok maksimalni obrtni moment sada iznosi masivnih 612Nm (na raspolaganju u rasponu od 1600 do 2300 o/min.). I ovde je ubrzanje do stotke bolje za sekundu nego kod fabričkog modela. Po navodima Carlssona, ovi motori ne samo da su snažniji, nego im je i prosečna potrošnja (samim tim i emisija CO2) manja za oko 10 %. I na kraju benzinac C350, koji iz 3,5 litarskog V6 motora serijski razvija 200kW/272KS i 350Nm obrtnog momenta, a uz pomoć Carlsson CK35 performance kita sada na raspolaganju ima 217kW/295KS i 385Nm. Da ne zaboravimo i performanse. Maksimalna brzina 270 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 6 sekundi (0,4 sekunde bolje od serijske varijante).




Smart u Americi

23 Nov 2007 - 00:40 Vesti Link

Izvor : www.net.hr

Na putevima San Fransiska i Silikonske doline američkom tržištu je predstavljen Smart Fortwo čija komercijalizacija u SAD-u počinje u januaru sledeće godine (po ceni od 11.590 dolara pa naviše). Tako najkraći serijski automobil kreće na najveće automobilsko tržište sveta. Kako kažu u Smartu, novi Fortwo je pravi automobil u pravo vreme za američke vozače. Jer, Amerikanci su danas suočeni s rastućim cenama goriva, sve većim gradskim gužvama kao i ekološkim restrikcijama.
Mesto prezentacije je pažljivo odabrano; Kalifornija je najvažnije tržište u SAD-u, a Silikonska dolina je vodeće područje u polju dizajna, tehnologije i zaštite okoline. Amerikancima se Smart Fortwo predstavlja kao vozilo koje simboliše zadovoljstvo života, stil i slobodan pogled na svet. Besklasno vozilo namenjeno svima, namenjeno vozaču 21. veka koji pozitivno gleda na eru različitih gadžeta, koji nam olakšavaju svakodnevni život, poput i-Maca, i-Poda ili i-Phonea.

Potencijalni kupci u SAD-u animiraju se još od maja na "street smart" road showu koji obilazi 50 velikih gradova, a očekuje se da će ga ukupno isprobati više od 75 hiljada ljudi.
Do sada je više od 30.000 Amerikanaca ostavilo depozit od 99 dolara za njegovu kupovinu; prodajna mreža obuhvataće 70 centara u velikim gradovima SAD-a.
S ove strane Atlantika ovaj mali dvosed (čija prva generacija je predstavljena još 1998.) je vrlo popularan. Prvi model izabralo je 770.000 kupaca, koji su veći automobil zamenili sa ovim simpatičnim dvosedom ili ga dodali svom kućnom voznom parku kao idealno gradsko vozilo.



Land Rover je još sredinom septembra ove godine na salonu automobila u Frankfurtu objavio jednu veoma nejasnu, tzv. teaser sliku svog budućeg modela Range Rover Coupe SUV, ali od tada u javnost nije procurela nikakva nova informacija u vezi ovog modela sa dvoja vrata. Za kupce koji nemaju strpljenja da čekaju, rešenje ipak nudi britanska kompanija LSE Design, koja će proizvesti tačno 100 komada svog Range Rover Sport Coupea. Njihov kupe na bazi Range Rovera Sport imaće karoseriju od karbon fibera, panoramski stakleni krov, LED svetla svuda unaokolo, točkove od 22 inča i motor sa preko 500KS (ne precizira se koliko, samo se navodi 500+ KS). Mada nema zvaničnih podataka, očekuje se maksimalna brzina od 260 km/h i ubrzanje do 100 km/h za oko 5,5 sekundi. Uz doplatu LSE Design će potencijalnim kupcima ponuditi i jedinstven brzinomer sa dijamantima (!) na svakih 10 milja na podeoku. Cena naravno neće biti mala, prema prvim najavama iznosiće preko 200.000 američkih dolara (oko 135.000 evra).



Land Rover Defender SVX

22 Nov 2007 - 22:06 Noviteti Link

Na balu britanskog Crvenog Krsta 22. novembra predstavljena je nova specijalna verzija već odavno legendarnog Land Rovera Defender, nazvana SVX. Sa Defenderom SVX Land Rover će obeležiti 60-godišnjicu ove ikone među off-road vozilima, a prvi primerak Defendera SVX-a je poklonjen britanskom Crvenom Krstu. Defender SVX će se nuditi u dve verzije : kao model 90 soft top (kabrio) i model 90 station wagon, a karakteriše ih, između ostalog, crna metalik boja, modifikovani prednji gril, LED zadnja svetla, petokrake aluminijumske felne, novi pragovi, pojačani aluminijumski zaštitnik ispod prednjeg dela vozila, Recaro sportska sedišta (!), aluminijumski vrh ručice menjača, Garmin satelitska navigacija, audio sistem sa "sabvuferom", dok model 90 soft top (na slici) ima i metalik srebrni zaštitni kavez. Tu su naravno i posebne oznake i pločica sa serijskim brojem. Naime, Land Rover će tržištu ponuditi samo 200 primeraka Defendera SVX (140 komada modela 90 soft top i 60 komada 90 station wagona). Proizvodnja počinje narednog proleća, a cene će biti objavljene u decembru ove godine. Iako Defender SVX izgleda veoma različito u odnosu na originalni, spartanski opremljen model iz 1948. godine, iz Land Rovera poručuju da i novi SVX predstavlja u suštini veoma praktično vozilo, sa kojim možete da idete skoro svuda.



Samo koji dan pošto je i zvanično saopšteno da je novi Fiat 500 postao evropski auto godine 2008., italijanski dizajn studio Carrozzeria Castagna je konačno objavio prve zvanične slike i podatke o svojoj interpretaciji ovog retro mališana, nazvanog Cinquino (nedavno su već pustili u opticaj samo jednu teser sliku ali uz veoma malo propratnih informacija). Kao što se vidi sa ovih fotografija, u milanskoj firmi su odlučili da od novog "500" naprave još individualniji lifestyle automobil za šepurenje gradskim ulicama, iako već i fabrički primerak na tom polju ima šta da pokaže. Promene nisu samo vizuelne, već idu i ispod "kože". Spolja najpre privlači pažnju dvobojna karoserija, na kojoj su A i C stubovi, krov, zadnji krovni spojler, lukovi blatobrana, kućišta prednjih svetala za maglu, prednji spojler i donji deo zadnjeg branika ofrabani u nešto tamniju nijansu od ostalih delova automobila. Paket vizuelnih promena podrazumeva i velike 17-inčne AEZ aluminijumske točkove sa Pirelli P-Zero gumama, dva velika ovalna završetka izduvnog sistema od nerđajućeg čelika i Castanga oznake na B stubovima. Što se unutrašnjosti tiče, dizajneri iz Castagne su površine od tvrde plastike prekrili alkantarom i kožom, a po želji je moguće dobiti i detalje prekrivene karbon fiberom i drvetom. Zanimljivo je da Castagna u saopštenju navodi da je zahvaljujući manjim modifikacijama, povećana i zapremina prtljažnika, i to za 50 litara. A sad, ono glavno ! Uz svo poštovanje prema dizajnerskom umeću firme iz Milana, najviše pažnje ipak zaslužuju promene ispod lima, tačnije ispod poklopca motora. Naime, za sve one kupce koji žele bolje performanse a nemaju strpljenja da čekaju na najavljenu Abarth verziju ovog modela, Castagna je Fiatov 1,4 litarski benzinski agregat sa 16 ventila ojačala ugradnjom mehaničkog kompresora (od 0,4 bara), koji snagu sa standardnih 74kW/100KS diže na svih 114kW/155KS, a obrtni moment sa 131Nm pri 4250 o/min. na 170Nm pri 4500 o/min. Naravno, veća je i maksimalna brzina koja sada umesto 182 km/h iznosi preko 200 km/h, dok je ubrzanje do 100 km/h palo na ispod 10 sekundi. U Castagni su u svoj Fiat 500 Cinquino ugradili i nove Eibach opruge i amortizere, spustili ogibljenje za 30 mm, pojačali kočioni sistem (ventilirajući diskovi od 285 mm) i poboljšali upravljanje. Ipak, nisu saopštili jednu "sitnicu", a to je cena svega ovoga.




Pre nekoliko dana Mazda je saopštila da je njihov model Demio (u Evropi Mazda2) osvojio titulu automobila godine 2008. u Japanu koju od 1991. godine dodeljuje organizacija Automotive Researchers’ and Journalists’ Conference of Japan (RJC). Drugo mesto u ovom izboru je pripalo Honfi Fit (u Evropi Jazz), a treće Subaru Imprezi. Juče je stigla i vest da su Japanci izabrali još jedan auto godine; ovoga puta to je nova Honda Fit (Jazz), a nagradu "Car of the Year Japan" je ovoj Hondi dodelio 60-člani panel sastavljen od automobilskih novinara i privrednih analitičara. U ovom izboru (osnovan 1980. godine) drugo mesto osvojio je Nissan Skyline, a treće mesto je i ovom prilikom pripalo novoj Subaru Imprezi. U izboru učestvuju novi ili redizajnirani automobili koji su se u Japanu pojavili u prodaji od 1. novembra prošle do 31. oktobra ove godine. Inače, ovo je Hondi za poslednjih 10 godina već peta titula automobila godine u izboru ovog žirija.



Pošto je pre nekoliko dana proglašen za evropski Auto godine 2008., novi Fiat 500 je osvojio i nagradu "Auto Europa 2008", koju dodeljuje Italijanska unija automobilskih novinara (Uiga). Ova nagrada je ustanovljena 1987. godine, a dodeljuje se automobilu koji se proizvodi i prodaje u Evropi i nudi najbolju kombinaciju tehnologije, cene i stila. Fiat 500 je dobio ukupno 640 poena, odnosno 232 više od drugoplasirane Kije Cee'd, koja je osvojila 408 poena. Treće mesto je pripalo Peugeotu 308 sa 325 poena. Zvanična dodela ove nagrade biće održana na proleće naredne godine, na godišnjem Uiga skupu. Ovo je već deseta "Auto Europa" titula za automobile iz Fiatove grupacije. Pre Fiata 500, ovu nagradu su dobili Alfa 164 (1988. godine), Fiat Tipo (1989), Fiat Cinquecento (1993), Fiat Punto (1995), Fiat Bravo/Brava (1996), Alfa Romeo 156 (1998), Alfa Romeo 166 (1999), Fiat Panda (2004) i Fiat Grande Punto (2007).   



Nekoliko puta smo već pisali o dugotrajnim pregovorima nemačkog Volkswagena i malezijskog Protona, koji su trebali da rezultiraju ili partnerstvom ovih kompanija ili VW-ovom kupovinom Protonovih akcija. Međutim, iako je početkom ove godine već objavljena (doduše nezvanična) vest da je Volkswagen potpisao i pismo o namerama o preuzimanju 51 odsto deonica Protona, juče je nemački proizvođač zvanično saopštio da su pregovori sa Protonom prekinuti. Ovo je inače već drugi put u poslednje dve godine da VW nije uspeo da postigne dogovor sa malezijskom kompanijom, koja se inače nalazi u državnom vlasništvu. Prema Volkswagenovom zvaničnom saopštenju, rukovodstvo VW-a i malezijska vlada su odlučili da obustave dalje pregovore o međusobnoj saradnji ili kupovini akcija Protona. Bez obzira na ovakav razvoj događaja, nemački proizvođač će istražiti mogućnosti za "aktivnije angažovanje u regionu ASEAN-a i još više intenzivirati svoje prodajne aktivnosti u regionu". S druge strane, malezijska vlada je odlučila da više neće tražiti stranog partnera za Proton. Inače, osim VW-a, za Proton su ranije bili zainteresovani i francuska PSA grupacija (Peugeot i Citroen) i američki General Motors.



Chrysler LLC je objavio prve skice svoja tri nova koncept automobila spremna za NAIAS salon automobila u Detroitu, koji se održava u januaru 2008. godine. Radi se o ekološki podobnim modelima Chrysler ecoVoyager concept, Dodge ZEO concept i Jeep Renegade concept.

 

Chrysler EcoVoyager concept

ecoVoyager concept je hibridni automobil sa četvora vrata i za četiri putnika, tzv. "one-box" dizajnom, sa elektromotorom (litijum-jonske baterije) i hidrogenskim gorivim ćelijama (zajednički daju ovom Chrysleru autonomiju od preko 300 milja ili 480 kilometara). Kombinovana snaga iznosi 200kW/272KS što je dovoljno za ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) za oko 8 sekundi. Prema Chryslerovom saopštenju, ecoVoyager raspolaže sa zaista prostranom kabinom, za čiji dizajn je inspiracija pronađena u luksuznim avionima. ecoVoyager concept je dugačak 4856 mm, širok 1915 mm, visok 1600 mm, a međusovinsko rastojanje iznosi 2946 mm.

 

Dodge ZEO concept

Druga Chryslerova studija spremna za salon u Detroitu je Dodge ZEO concept, koji predstavlja auto sa četiri vrata i za četiri putnika, za čiji pogon je zadužen elektromotor sa litijum-jonskim baterijama. Snaga mu iznosi 250kW, ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) je ispod 6 sekundi, dok radijus kretanja iznosi oko 250 milja (402 km). I ZEO concept poseduje "hrabar i izražajan" Dodgeov dizajn, a namenjen je "vozačkim entuzijastima". ZEO concept je dugačak 4390 mm, širok 1743 mm, visok 1290 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2792 mm. Nažalost, kao i u slučaju Chryslera ecoVoyager drugi podaci o ovom automobilu još nisu poznati.

 

Jeep Renegade concept

I na kraju Jeep Renegade concept, odnosno poslednji član ove Chryslerove trojke prototipova za salon u Detroitu. Po izgledu možda i najzanimljiviji (nisko vetrobransko staklo, zaštitni luk, otvori na donjim delovima vrata), Renegade concept odlikuju pre svega aluminijumska konstrukcija (kako bi težina bila što manja) i hibridni pogon, koji čine elektromotori (kombinovane snage 85kW/114KS) sa litijum-jonskim baterijama i BLUETEC dizel agregat male zapremine (ne pominje se tačna zapremina). Dužina Renegade koncepta je 3885 mm, širina 1598 mm, visina 1431 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2580 mm.



Nemačka tjuning kompanija G-power, koja ima višedecenijsko iskustvo u obradi modela bavarskog BMW-a, od nedavno nudi dve nove "igračke" za sve one sa istančanim ukusom i dovoljno dubokim džepom. To su BMW M5 i BMW M6 Hurricane. Ovi automobili su opremljeni 5,0 litarskim V10 agregatom koji u fabričkoj verziji raspolaže sa 373kW/507KS i 520Nm obrtnog momenta, a G-power nudi dva paketa za povećanje snage ovog motora : EVO I i EVO II. Prvi paket podrazumeva povećanje snage na 467kW/635KS i 600Nm, kao i maksimalnu brzinu od 330 km/h. EVO II kit je naravno zanimljiviji, a sa njim BMW M5 i M6 Hurricane razvijaju 537kW/730KS i 700Nm obrtnog momenta. Brzina ovih modela kod EVO II paketa je elektronski ograničena na 340 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 4,2 sekunde, do 200 km/h treba im 10,4 sekunde, a do 300 km/h 29,5 sekundi.