BMW 5 za 2007.


Prosle su vec 3 godine od prezentacije poslednje evolucije BMW-ove vise srednje klase a kako su se u medjuvremenu pojavili novi konkurenti poput Audija A6 i obnovljene Mercedesove E klase, u Minhenu su odlucili da je pravo vreme za manje doterivanje njihove Petice. Naglasak je upravo na blagom faceliftu u vidu doteranih branika, prednjih svetala, pragova, vise hroma na grilu napred i grafike zadnjih svetala. Iznutra se takodje ocekuju manja doterivanja. Sve ovo vazi i za M5, koji osim pomenutih sitnica na obicnoj Petici, dobija i vece i agresivnije prednje branike sa povecanim otvorima za vazduh kao i doterane pragove. Da li ima i nekih promena na mehanici nije poznato a na slikama, napravljenih ovih dana po Minhenu, su obicna serija 5 ( prva slika ) i M5 na drugoj slici.
Prodata 53 Porschea (!) u Bosni

Ovo je zaista zanimljiva vest. U zemlji gde prosecna plata iznosi 500KM (250 eura) tokom ove godine je prodato ni manje ni vise vec svih 53 Porschea. Najvise je bio popularan model 911, za razliku od nase zemje gde je Cayenne na vrhu prodaje. U BiH sa 4 miliona stanovnika nasao se i kupac za 356000 maraka vredan Cayenne Turbo koga onaj prosecni stanovnik BiH sa pocetka teksta moze videti u svome vlasnistvu ako stedi punih 60 godina (!) naravno ako pri tome nista da jede i ne trosi tokom tih dugih godina ! Zasto pominjem broj stanovnika ? Zato sto nasa zemlja ima nesto preko 10 miliona istih sa priblizno istim primanjima, a samo 20 prodatih Porschea tokom 11 meseci ove godine.Prosle godine prodaja ( doduse u formi SCG ) je bila slicna; prodato je 25 Porschea. Po ovome ispada da je Bosna za nas vec stvarno postala Zapad, bar sto se tice prodaje Porschea !


Mazda je upravo objavila slike doterane verzije malog modela Carol za 2007.godinu. Rec je o modelu napravljenom pre neku godinu zajednicki sa Suzukijem ( u njegovoj verziji se zove Alto ) a sad je dosao red da se malo obnovi za novu prodajnu sezonu. Auto je u Japanu prilicno popularan pre svega medju zenama i to zbog svog simpaticnog izgleda, malih dimenzija i prakticnosti. U Mazdi se nadaju da ce novom osvezenom verzijom privuci jos vise kupaca a takvih bi trebalo samo u Japanu biti oko 800 mesecno. I sta je to novo na Carolu ? Nista senzacionalno. Tek spolja se primecuju novi prednji branik, sa njim bolje estetski uklopljena maska, novi zmigavci sada odvojeni od prednjih svetala, u crno obojeni A stub, lajsne kao i novi branik pozadi. Vecih promena ima iznutra. Sedista su potpuno nova a tu je i nekoliko novih materijala za oblaganje kabine kao i nov dizajn oplate vrata. Uz par novih ostava za sitnice i povecan kvalitet izrade to je to. Mazdai je dodala 2 nove boje za karoseriju, pominje se i manja potrosnja goriva ali se ne precizira za koliko. Motor je zapremine 660 kubika sa 2 bregaste osovine a pogon ili samo na prednje tockove ili integralni. Menjaci koji su na raspolaganju su 5-stepeni rucni i 2 automatska; jedan sa 3, drugi sa 4 stepena. Cene se u Japanu krecu od 6500 do 9080 americkih dolara.
Iza ovog imena krije se niko drugi do stari, prastari Fiat 131 proizveden u Etiopiji. Iako, kada se pomene Etiopija prva asocijacija svakako nisu automobili, u ovoj africkoj zemlji se od nedavno prave ovi stari Fiati, koji kao nekada posle 2. sv. rata u istocnoevropskim zemljama, imaju zadatak motoracije stanovnistva i zato je izabran ovaj provereni i robustan, a pre svega pristupacan auto, koji se nekoliko decenija proizvodio u Tofasu ( Fiatova filijala u Turskoj ). Dakle ovaj etiopski model je ustvari turski Tofas Sahin, nekakva mesavina Fiata 131 i Regate, poznat kao izdrzljiv i lak za odrzavanje. I kako je uopste doslo do ove proizvodnje u Etiopiji ? Radi se o joint-venture projektu holandske firme Trento engineering i etiopijske Ethio-holland, koje je iznedrila fabriku automobila u mestu Modji, 65 km juzno od prestonice Etiopije, Adis Abebe. Delovi se iz Turske i dalje dopremaju u Etiopiju ali sa ciljem da ih u buducnosti bude vise lokalne proizvodnje. Model je nazvan DOCC ( Dutch Overseas Car Company ) a proizvodi se u fabrici cija je gradnja pocela tokom 2005. a zavrsena sredinom 2006. godine tako da je iz nje nedavno izasao i prvi primerak lokalno napravljenog automobila.
Nemacka tuning firma Cobra, koja od 1993. godine uglavnom nudi dodatnu i tuning opremu za terence i minivanove, predstavlja svoju ponudu za ulepsavanje Toyotinog SUV-a RAV4. Ono po cemu su poznati u Cobri; masivni branici, pragovi i prednji bull-bar, su i na ovom modelu dobili zadatak da pruze agresivniji i privlacniji izgled u cemu su i uspeli. Treba pomenuti da prednji bull-bar zadovoljava propise EU o zastiti pesaka a osim pomenutih elemenata opreme, tu su i prosireni blatobrani, izduvne cevi od nerdjajuceg celika, nove alu felne sa gumama niskog profila i drugi detalji poput hromiranih retrovizora.
Prema podacima organizacije ACEA ( udruzenje evropskih proizvodjaca automobila ) prodaja automobila na Starom kontinentu u prvih 11 meseci ove godine porasla je za 0,8% u odnosu na isti period prosle godine. Tacnije u tom periodu sirom Evrope prodato je 14.289.000 vozila a najvise automobila VW grupacije ( 2.704.844 ) sto je povecanje za 6,7%, a najvisi porast unutar VW-a ima Skoda sa rastom od 9,3%. Po rezultatima posebno se izdvaja Fiat kome prodaja posle godina krize vrtoglavo raste. Naime Fiat grupacija ( Fiat, Alfa Romeo i Lancia ) zabelezila je prodaju od 1.045.000 automobila u odnosu na 884.000 prosle godine sto je povecanje za 18,2% a sam Fiat belezi rast od 23%. Od japanskih marki najuspesnija je Toyota sa porastom prodaje u ovom periodu za 9,6%. Daimler-Chrysler kao grupacija ima solidno povecanje broja novoregistrovanih automobila za 3%, zahvaljujuci pre svega dobroj prodaji Mercedesa ( 660.000 komada ) dok je Smart smanjio prodaju za citavih 22%. Mercedesov najljuci konkurent BMW ima povecanje od 0,2% ( 714.000 prodatih vozila ) ali zato Mini ( slicno Smartu kod Mercedesa ) ima veliki pad prodaje svojih automobila u pomenutom periodu i to za svih 13% ( prodao 104.000 komada ).
Izvor : Politika
Toyota FT-HS Sports Hybrid concept
Iz naslova ste vec saznali pola stvari o ovom futuristickom hibridnom konceptu koga Toyota cuva kao premijeru za salon u Detroitu. Dakle FT-HS je sportista agresivnog stila koga pokrece kombinacija benzinskog i elektromotora ukupne snage oko/ili nesto vise od 400KS. Tacna snaga nije poznata ali je benzinski V6 motor zapremine 3,5 litara i pokrece ovu studiju do 60 milja na sat (96km/h) za oko 4 sekunde. Ni bela boja na samom automobilu nije tu slucajno vec simbolise cistiji hibridni pogon. Prototip je napravljen u Toyotinom Kalifornijskom dizajn studiju i mozda predstavlja najavu buduceg sportiste Toyote, u neku ruku naslednika Supre. Da li ce serijska verzija izgledati bas ovako ili nesto slicno, verovatno necemo saznati ni tog 7. januara kada zvanicno Toyota bude promovisala ovu studiju u Detroitu. Verovatno ni to da li ce i serijski primerak imati hibridni motor kao standard sto s obzirom na ambicije i iskustvo Toyote i Lexusa sa hibridima i ne bi bilo neko iznenadjenje. Ili ce se mozda u Japanu odluciti samo za obican benzinski V8 motor. Kako je spoljasnost klinastog oblika sa jasnim geometrijskim oblicima, ni iznutra nije mnogo drugacije, a citava kabina je podredjena potrebama samo vozaca gde je i centralna konzola okrenuta vozacu, kako je to nekada lepo radio BMW. Zato u dizajn centru Toyote unutrasnjost ovog 2+2 coupea opisuju kao "Solo space". Mada treba napomenuti da je auto ustvari i targa jer se metalni krov spusta unazad i zauzima mesto iznad poklopca prtljaznika a putnicima omogucuje uzivanje skoro kao kod pravog kabriloleta narocito ako se istovremeno spuste bocni prozori. Za sportsko uzivanje u voznji i odlicne vozne osobine brine se, osim ostalog, idealan raspored tezine po osovinama, tacnije 50% napred i 50% nazad. Tu su i tockovi od 21 inca sa gumama 245/35 ZR 21 napred i 185/30 ZR 21 nazad. Kako bilo izgleda da cemo na serijsku varijantu cekati do kraja 2008. godine kao modela za 2009. a cena bi, ako se obistine optimisticke prognoze iz Toyote, za ovaj auto, koji predstavlja buducu konkurenciju Nissanu 350Z i buducem Skyline-u GTR bila oko 35000 dolara. Sam izgled FT-HS-a mnogo lici na atraktivni koncept Lexus LF-A od pre skoro 2 godine koji je odusevio mnoge ali od njegove proizvodnje do sada nije bilo nista. Mozda Japanci ovim novim konceptom, sada sa Toyotinim znakom, zele da se iskupe svima onima koji su zeleli da vide Lexus LF-A u svom vlasnistvu ali u Toyoti, kao vlasniku Lexusa, tada nisu imali dovoljno hrabrosti da pokrenu proizvodnju.
Stigli Skoda Roomster i Citroen C4 Picasso
Novi Skodin MPV, Roomster, i zvanicno je pre nekoliko dana predstavljen na nasem trzistu u reziji generalnog uvoznika za Ceske automobile kod nas, firme AutoCacak. Ovo prostrano porodicno vozilo dimenzija DxSxV 4205mm x 1684mm x 1607mm i medjuosovinskog rastojanja od 2617mm pokrecu benzinski motori od 1198, 1390 i 1598 kubika sa snagom 47Kw(64KS), 63Kw(86KS) i 77Kw(105KS). Tu su i dizelasi od 1,4 i 1,9 litra. Manji 1,4 TDI se nudi u 2 verzije i to sa 51Kw(69KS) i jaci sa 59Kw(80KS). Veci dizelas 1,9 TDI raspolaze sa motorom od 1896 ccm i snagom od 77Kw(105KS). Jos nekoliko podataka o najosnovnijoj benzinskoj verziji 1,2 HTP. Tezina mu iznosi 1150kg a nosivost 515kg a do 100km/h ubrzava za 16,8 sekundi uz maksimalnu brzinu od 155km/h. Pri tome trosi prosecno (fabricki deklarisanih) 6,6 litara goriva na 100km puta. Najekonomicniji je naravno 1,4 TDI sa 59KW(80KS) koji prosecno guta tek 5,1 litar. Za sve Roomstere medjutim vazi zapremina tovarnog prostora od 450 litara odnosno svih 1780 kada se obori zadnja klupa sto je za 160 litara vise od Octavie Combi od koje Roomster ima i 4 centimetra duze medjuosovinsko rastojanje. Skuplje varijante Roomstera imaju i mogucnost pomeranja zadnje klupe po duzini za 150 mm. A sada cene koje najvise i zanimaju nase kupce. Najjevtiniji Roomster sa 1,2 HTP benzincem i osnovnim, baznim paketom opreme ( ABS, vazdusni jastuk za vozaca, servo volan, deljiva zadnja klupa, predoprema za radio i jos neke sitnice ) kosta 11900 eura sa PDV-om a najskuplji je 1,9 TDI sa paketom opreme Sport sa cenom od 19600 eura sa PDV-om. Telefon AutoCacka u Konjevicima kod Cacka je 032/303 525 a poslovnice na Novom Beogradu ( adresa Treci Bulevar 9a ) je 011/30 72 820. Internet adresa : http://www.autocacak.co.yu
Citroenov novitet koji je upravo zapoceo svoj zivot na nasem trzistu je novi MPV C4 Picasso. Rec je o automobilu gde je naglasak na recima komfor, prostranost, prakticnost i osvetljenost ( videcete i zasto). Auto je duzine 4,59 metra i visine 1,66 metar a namenjen je udobnom prevozu 7 putnika dok zapremina prtljaznika zavisi od rasporeda sedista. Osnovna velicina istog je 576 litara kada treci red sedista nije u funkciji a kada se obori i srednji red sedista prtljaznik ima svih 1951 litar. A sada o pomenutoj osvetljenosti. Povrsina vetrobrana naime iznosi 6,4 kvadratna metra pa zaklapa vertikalni ugao vidljivosti od 70 stepeni !! Treba reci da C4 Picasso nece zameniti Xsaru Picasso jer je od nje kudikamo veci ( u svim pravcima ), napredniji, komforniji, bezbedniji i naravno skuplji. Ugradjuju se benzinski motori od 1,8 i 2,0 litra sa 125 odnosno 143KS i dizelasi HDi od 1,6 i 2,0 litra zapremine sa 109 i 136KS. Cene se na nasem trzistu krecu od 22700 eura sa PDV-om za najjevtiniji benzinac sa osnovnim paketom opreme pa sve do skoro 32000 eura koliko zapada najskuplji dizelas sa automatskim menjacem i najbogatijem paketom opreme. Web prezentacija naseg uvoznika na : http://www.vitrogroup.co.yu

Land Rover SUV TT
Nije u pitanju nikakva saradnja sa Audijem odnosno nije Land Rover napravio sportski auto po ugledu na Audi TT, bar ne jos. Radi se naime o planovima, o novom lakom SUV-u koji bi ustvari predstavljao mesavinu sportskog coupea manjih dimenzija sa 3 vrata i SUV-a cija bi svrha za Land Rover bila da privuce sto vise novih, mladih kupaca i da prosiri sadasnju paletu modela ove engleske marke; dakle upravo ono sto je TT uradio za Audi pa zato Englezi svoj novi projekat interno nazivaju njihovim TT-jem. Serijska varijanta ce naravno poneti neko drugo ime ali tek ako u naredne 3 godine ceo projekat dobije zeleno svetlo. A i ako ga dobije pojavice se u prodaji tek tamo oko 2013.godine. Novi model po planovima Land Rovera treba da bude pristupacan, atraktivan, pravi off-road coupe zabavan za voznju. Planiraju se 2 varijante na istoj osnovi; tzv. laki coupe-SUV sa niskim krovom a visokim kirensom (prva slika) i prilagodjen uredjenim putevima kao i robusnija varijanta sa naglaskom na pravim off-road karakteristikama i drugacijim dizajnom sa visim krovom (druga slika).


Vec tokom 2007. godine pojavice se blago modifikovana Hyundaijeva uspesna limuzina srednje klase Sonata. Estetske promene nece biti velike tek toliko da se odrzi svezina ovog modela od 4,8 metara duzine i korak sa novijim modelima konkurenata. Tako primecuju se nova veca prednja maska sa vise hroma, blage intervencije na branicima i lajsnama, prozirna prednja svetla i drugaciji dizajn tockova. I iznutra promene su minimalne a nema vesti o eventualnim promenama na motorima i mehanici. Inace Sonata se od sredine ove godine nudi i sa 2.0 litarskim CRDi dizelasem sa 140KS i 305Nm, koji je dostupan i nasim kupcima.

Citroen Berlingo za 2007.
Ovaj tesko zakamuflirani mini dostavnjak jeste nova generacija Citroena Berlingo jednog od brace blizanaca iz PSA grupacije lansirane jos daleke 1996.godine. Tada su naime pomenuti Citroen i njegov klon Peugeot Partner stvorili potpuno novu klasu automobila ali su stvorili i mnogo ljutih konkurenata pa se vreme za zamenu odavno primaklo. Jeste da su oba modela osvezena 2002. godine ali konkurencija je u medjuvremenu izbacila masu modela kao sto je Fiat Doblo, Ford Connect, Opel Combo, VW Caddy i drugi pa se tako nova verzija zeljno iscekuje i kod kupaca i prodavaca Citroena i Peugeota. Kako se saznaje potpuno nova generacija pomenutih blizanaca pojavice se vec tokom 2007. godine sa velikom paletom benzinskih motora a narocito dizelasa. Kako se ocekuje i Fiat ce napraviti svoj model Minicargo na njihovoj osnovi a spolja ce ga razlikovati samo drugaciji prednji deo dok ce se proizvodnja odvijati u Fiatovoj fabrici u Turskoj u pogonima Tofasa. To ce biti logican nastavak visedecenijske saradnje PSA i Fiata na razvoju i proizvodnji dostavnih vozila. Ove godine ta saradnja je iznedrila cak 2 zajednicka projekta ; Fiat Ducato i manji dostavnjak Fiat Scudo i naravno njihove francuske verzije : Peugeot Boxer i Citroen Jumper odnosno Peugeot Expert i Citroen Jumpy.

Brabus Smart Black Star
Tek sto se pojavio, novi Smart Fortwo ce uskoro dobiti i tjuniranu verziju u reziji Brabusa. Njihova varijanta, koja ce razvijati 110KS dostizace oko 160km/h uz ubrzanje do 100km/h za oko 10 sekundi. Za poredjenje serijski benzinci razvijaju 61, 71 i 84 KS. Naravno iz Brabusa porucuju kako ce i tako mali auto posle njihove dorade uz tvrdje podeseno sportsko ogibljenje i direktniji volan pruziti odlicne vozne osobine i pravi sportski uzitak u voznji. Zvanicna promocija se ocekuje za nekoliko meseci, mozda vec u martu naredne godine na salonu u Zenevi. Do tada evo slike prototipa sa testiranja novog Brabusa Fortwo Black Star kako ce se zvanicno zvati. Ako se obistine nezvanicne najave o ceni od oko 36000 (!) eura na brdovitom Balkanu nece bas imati puno kupaca gde vecina i dalje automobile kupuje "na metre".

Ali bez brige. Nece to biti bilo kakav dizelas vec 6,0 litarski V10 iz Audija Q7 sa svih 500KS i 1000Nm obrtnog momenta ! Sve ovo vazi samo ako se obistine tvrdnje insajdera iz fabrike koji jos potvrdjuju da se razmisljalo i o V8 dizelasu ali da je ovaj V10 dobio prednost. Sada samo mozemo da zamislimo performanse ovog dizel R8 modela. Ako benzinac sa 420KS i 430Nm postize 301km/h i ubrzanje do stotke za 4,6 sekundi onda bi dizelas sa vecom snagom trebao da ubrzava do 100km/h za manje od 4 sekunde.

Daihatsu je za trziste Indonezije spremio posebnu verziju poznatog SUV-a Terios. Radi se produzenoj varijanti gradskog terenca koji se od standardne verzije razlikje po produzenoj karoseriji za 140mm i 2 dodatna sedista pa tako sada ovaj SUV moze da primi svih 7 putnika. Auto ce proizvoditi Daihatsuova fabrika u Indoneziji Astra Daihatsu Motor (ADM) , koja ce mesecno izbacivati po 1000 komada ovog modela. Ovaj Grand Terios pokrece 1,5 litarski motor sa 109KS a predstavlja odgovor japanske fabrike na povecanu traznju za ovakvim vozilima u Indoneziji i njihovom konstantnom rastu trzisnog udela.

Kao odgovor na nedavno najavljenu Opel Corsu van i Renault najavljuje osvezeni Clio Campus van i to po nesto nizoj ceni od pomenutog Opela. Clio Campus van za 2007. godinu donosi nekoliko estetskih promena u vidu novih branika, zadnjih svetala i nizeg polozaja registarske tablice pozadi, koja se sada nalazi na zadnjem braniku a ne vise na zadnjim vratima. Motor je naravno dizel i to 1,5 CDi sa 68KS i 160Nm, koji se istice svojom ekonomicnoscu i mirnim radom. Kod vozila ovakve namene najvaznije su maksimalna nosivost (iznosi 535kg) i zapremina tovarnog prostora, koja je ovde 950 litara. Serijska oprema je bogata iako je ovaj novi model za 2007. cak prilicno pojevtinio u odnosu na model za 2006. U opremi se nalaze 2 vazdusna jastuka i elektronski bezbednosni sistemi ABS,EBD i BAS. Od sada se u ponudi nalazi i nova crna boja tzv. Pearl Black.
