
Hyundai i30 CRDi osvojio je laskavu titulu "2007 CARSguide Car of the Year", što je prvi put da je ova nagrada u Australiji dodeljena nekom korejskom automobilu. Žiri je Hyundaiju i30 nagradu dodelio na osnovu kriterijuma kao što su dizajn, upravljanje, performanse, bezbednost, inovativnost, funkcionalnost, kvalitet i vrednost. Međutim to nije sve, jer je i30 CRDi ovojio i titulu "2007 CARSguide Green Car of the Year", odnosno priznanje za ekološke vrednosti njegovog dizel motora. Hyundai i30 CRDi je osvojio ukupno 94 poena od mogućih 99, a na listi vidite kako su se plasirali ostali automobili u ovom izboru:
- Hyundai i30 CRDi (94 poena)
- VW Golf GT TSi (86 poena)
- Mazda2 Maxx (75 poena)
- Mitsubishi Lancer VR (71 poena)
- Mercedes-Benz C280 (66 poena)
- Holden Ute SV6 (56 poena)
- Ford Mondeo Zetec (37 poena)
- Subaru Impreza RS (32 poena)
- BMW X5 3.0d (31 poena)
- BMW 335i sedan (25 poena)
- Volvo C30 T5 (21 poena).

Nova generacija Škode Fabije Combi (karavan) predstavljena je javnosti još sredinom septembra ove godine na salonu automobila u Frenkfurtu, a ovih dana (od 19. do 30. novembra) specijalizovani automobilski novinari imaju priliku da ovaj model isprobaju na prezentaciji, koja se održava u našem komšiluku – u Hrvatskoj, tačnije u Splitu. Ovo je inače i prva svetska promocija nekog automobila u Hrvatskoj, a prezentaciji će prisustvovati oko 700 novinara iz 25 zemalja. Fabia Combi druge generacije je dugačka 4239 mm (skoro 25 cm više u odnosu na standardnu Fabiju hatchback), široka 1642 mm, visoka je 1498 mm, a raspolaže prtljažnikom čija zapremina u osnovnoj konfiguraciji iznosi 480 litara (180 litara više od aktuelnog hatchbacka i 54 litra više u odnosu na prvu Fabiju Combi, koja je inače prodata u oko 640.000 primeraka i čija proizvodnja se nastavlja do kraja ove godine). To je više od neposrednih rivala jer Peugeot 207 SW raspolaže sa 337 litara, a novi Renault Clio GrandTour sa 439 litara. Kada se obore i zadnja sedišta volumen korisnog prtljažnog prostora u novoj Fabiji Combi raste na 1460 litara, što je za 235 litara više od stare Fabije Combi od koje je novi model duži za 7 mm, a viši za 46 mm. Zahvaljujući ovakvim dimenzijama nova Fabia Combi ima prostraniju kabinu, a putnicima pruža veću udobnost (više mesta za putnike pozadi, a tu je i veliki broj raznih ostava i pregrada za sitnice). Prvi utisci govore da je unutrašnjost urađena osetno kvalitetnije, a moguće je naručiti i praktičan držač za bicikle u prtljažniku. Iako se o ukusima ne raspravlja, za izgled novog zadnjeg dela se može reći da je skladan i lepo uklopljen u ostatak karoserije, a pada u oči i prilično položen C stub, više u stilu nekog hatchback automobila a ne karavana. Paletu motora čine benzinski agregati od 1,2 litra (sa 51kW/70KS), 1,4 litra (sa 63kW/86KS) i 1,6 16V sa 77kW/105KS, a od dizelaša na raspolaganju su 1,4 TDI PD u verzijama sa 51kW/70KS i 59kW/80KS, kao i veći 1,9 litarski TDI PD sa 77kW/105KS. Svi motori se serijski kombinuju sa manuelnim 5-stepenim menjačem, dok je kod najjačeg benzinca sa 105KS moguće doplatiti i automatsku transmisiju sa šest brzina.
Nova Mazda6 u Srbiji od januara 2008. po ceni od 20.990 evra

Dugoočekivana nova generacija Mazde6 uskoro će biti dostupna i kupcima u Srbiji. Prodaja naime počinje u januaru 2008. godine, a cene počinju od 20.990 evra, koliko će koštati bazna limuzinska verzija opremljena 1,8 litarskim benzincem sa 120KS. U početku će kupcima u Srbiji Mazda6 biti ponuđena samo kao klasična limuzina sa četvoro vrata i tri benzinska motora, dok će se modeli sa dizel motorom, kao i kombi-limuzina sa 5 vrata i karavan pojaviti u prodaji nekoliko meseci kasnije. Mazdine automobile u Srbiji prodaju firme Profil Internacional iz Beograda (Karađorđeva 13, tel. 011/3280 37 22), zatim AC Auto iz Zemuna (Cara Dušana 236, tel. 011/316 29 28) i Grand M iz Novog Sada (Bulevar Vojvode Stepe 50, tel. 021/542 800). Ovde i napomena da se sada već stari model Mazde6 trenutno u Srbiji nudi sa popustom u iznosu od 2300 evra (samo za automobile koji će biti isporučeni do kraja ove godine). Inače, Japanci su potpuno novu generaciju Mazde6 prvi put zvanično predstavili sredinom septembra na salonu automobila u Frankfurtu, a nedavno su mogli da je isprobaju i specijalizovani automobilski novinari na posebnoj prezentaciji održanoj u našem komšiluku, tačnije u Budimpešti. Suvišno je ponavljati šta je dosadašnja "Šestica" značila za Mazdu, njenu prodaju i imidž, ali nije na odmet podsetiti da je sada već stara Mazda6 od početka 2002. do maja ove godine u Evropi prodata u 440.000 primeraka (od toga samo u Nemačkoj 120.000). Naravno, Japanci od novog modela očekuje još bolje prodajne rezultate, a da li će tako i biti videćemo kada stignu prvi prodajni rezultati. Kao i ranije, i nova generacija Mazde6 će se nuditi u tri karoserijske varijante : kao klasična limuzina sa četvoro vrata, hatchback sa petora vrata i kao Wagon, odnosno karavan. Čisto dizajnerski posmatrano (a to se moglo i očekivati), Mazda i sa novom "Šesticom" nastavlja sa predstavljanjem stilski atraktivnih i dinamičnih automobila; sve u skladu sa poznatom "Zoom-Zoom" filozofijom, ali koja je sada evoluirala na viši, tzv. Kizuna nivo (što bi moglo da se protumači kao "emotivna veza između čoveka i mašine"). Naravno, poput privlačne spoljašnjosti, i unutrašnjost odiše modernim, dinamičnim stajlingom (poboljšana ergonomija i komfor, a kvalitetniji materijali se ionako podrazumevaju). Nova Mazda6 je u obliku klasične limuzinske verzije sa četvoro vrata duža za 65 mm, šira 15 mm i viša za 5 mm u odnosu na istoimenu prethodnicu (sada dužina/širina/visina iznose : 4735 mm/1795 mm/1440 mm), što će omogućiti pre svega više mesta za putnike na zadnjim sedištima (u kabini ima za 20 mm više mesta za noge, a 9 mm za ramena). Takođe je produženo i međuosovinsko rastojanje za 50 mm i iznosi 2725 mm. U slučaju karavana, dužina je narasla za 75 mm, a visina za 10 mm. Prema najavama iz Mazde, načinjen je i značajan skok u pogledu kvaliteta celog vozila. Mehanički se nova Mazdina limuzina srednje klase (D segment) oslanja na nedavno predstavljeni Ford Mondeo, što naravno ne čudi budući da je američki gigant vlasnik japanske kompanije. Ovde je možda zanimljivo napomenuti da osnovna verzija novog Ford Mondea (1,6 litarski benzinac sa 110KS) u Srbiji košta praktično isto kao i bazna varijanta nove Mazde6, tačnije konkretni Mondeo kod treba platiti 20.800 evra, a Mazdu6 20.990 (s tim što Ford na Mondeo daje garanciju u trajanju od 4 godine a Mazda odobrava trogodišnju garanciju). Ipak, Mazda6 je manja i lakša od pomenutog Mondea (dugačak 4,78 metra), a nešto je i lakša od svoje prethodnice (do 35 kg). To će u praksi značiti i nižu potrošnju (do 11,7 %), redukovanu emisiju CO2, kao i dinamičnije vozne osobine. Osim novog dizajna, boljih voznih osobina, veće fukcionalnosti, bolje ergonomije, manje potrošnje, bolje aerodinamike (limuzina ima Cd vrednost 0,27, karavan 0,28), unapređene bezbednosti (ABS, DSC, TCS, BA sistemi i šest vazdušnih jastuka kao standard), Mazda6 se može pohvaliti i bogatijom standardnom i opcionom opremom, u kojoj se nalaze Xenon prednja svetla, LED zadnja svetla, aktivni cruise control, Bluetooth sistem, parking senzori, nadzor pritiska u pneumaticima, dvozonski automatski klima uređaj, grejana sedišta, Bose stereo sistem, glasovne komande itd. Novitet je takođe i 2,5 litarski benzinski motor sa 125kW/170KS i 226Nm obrtnog momenta sa kojim limuzinska verzija postiže 220 km/h i ubrzava do 100 km/h za 8 sekundi, dok karavanu i hatchbacku do stotke treba 8,3 sekunde. Ostatak palete agregata čine već poznati 1,8 litarski (120KS i 165Nm) i 2,0 litarski benzinci (147KS i 184Nm), kao i 2,0 litarski dizelaš sa 140KS i 330Nm (ima i DPF filter čestica). Od menjača će na raspolaganju biti manuelni sa pet i šest stepeni, kao i automatska transmisija sa pet brzina (uz model sa 2,0 litarskim benzincem). Pomenuti automobilski novinari sa početka teksta jedinu veću zamerku su uputili "bezosećajnom električnom servoupravljaču", dok su posebno pohvalili dobre kočnice, koje sjajno odrađuju svoj posao. Takođe su istakli da "vešanje nove "Šestice" omogućava brze prolaske kroz krivine", da "kod preterivanja dolazi do podupravljanja koje ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti donekle toleriše, ali ukoliko preterate, tehnologija čini svoje i vraća vas u područje gde nema opasnosti".

Ako vam se ovaj SUV na slikama učinio poznatim, u pravu ste. O njemu je nedavno već bilo reči, ali kao o Kiji Borrego, jer će se ovaj model tako zvati u Severnoj Americi. U međuvremenu je auto predstavljen u Južnoj Koreji gde je poneo ime Mohave (Majesty Of Hi-tech Active Vehicle). Prodaja na domaćem, korejskom tržištu počinje u januaru 2008. godine, dok komercijalizacija u SAD-u startuje u junu iste godine. Inače, zvanična promocija za Severnu Ameriku biće održana na NAIAS salonu automobilu u Detroitu u januaru 2008. Kao što smo ranije pisali, novi Mohave/Borrego prilično liči na Kijin koncept KCD-II Mesa, koji se takođe pojavio na salonu u Detroitu ali 2005. godine (mada bode oči i velika sličnost prednjeg dela sa nedavno obnovljenom Subaru Tribecom). Kia se nada da će novi SUV kupce privlačiti atraktivnim i prostranim interijerom (nudiće mesta za sedam putnika u tri reda sedišta), kvalitetnim materijalima i višim nivoom završne obrade kabine, povoljnim odnosom plaćeno/dobijeno (garancija u SAD-u trajanju 10 godina ili 100.000 milja !) i stalnim pogonom na sva četiri točka. Usput, Kia konkurente za svoj novi SUV vidi u modelima kao što su Ford Explorer i Jeep Grand Cherokee, a koliko će biti uspešna u borbi sa njima, pokazaće vreme. Amerikanci će Borrego dobiti sa dva benzinska agregata, i to 3,8 litarskim V6 i po prvi put u jednoj Kiji, 4,6 litarskim V8 motorom, dok je za ostatak sveta u planu i ugradnja 3,0 litarskog V6 dizelaša sa 250KS. Standardno će se ugrađivati ZF-ov automatski menjač sa 6 stepeni prenosa.

Lotus je predstavio novu specijalnu (i naravno limitiranu) verziju modela Elise S, kojom obeležava 40 godina proizvodnje u svojoj fabrici Hethel u Velikoj Britaniji. Novi Elise S 40th Anniversary se bazira na osnovnom modelu Elise S, ali se od njega razlikuje po nekoliko jedinstvenih detalja, koji ga odvajaju od standardnog modela. Pre svega, tu su unikatna narandžasta boja karoserije (u istoj boji su i kočiona klješta), crni šestokraki točkovi, tvrdi "hardtop" krov, crna kožna sedišta (prošivena narandžastim koncem), centralna konzola i delovi oplate vrata takođe u narandžastoj boji, kao i posebne pločice sa serijskim brojem primerka. U standardnoj opremi su i dva vazdušna jastuka, dok se kao opcija nude automatski klima uređaj i Lotusov Traction Control. Elise S 40th Anniversary pokreće Toyotin 1,8 litarski motor sa 134KS, što je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 6,1 sekundu i maksimalnu brzinu od 205 km/h. Biće proizvedeno samo 50 primeraka, a prodavaće se samo u Evropi. Nemci će dobiti 15 komada, Švajcarci 10, Francuzi i Belgijanci po 5, Italijani 6, dok će preostalih 9 primeraka kupce naći u ostalim zemljama Starog kontinenta. U Nemačkoj cena iznosi 39.995 evra (sa uključenim porezom).
15 najskupljih automobila 2007.

Magazin Business Week sastavio je listu 15 najskupljih automobila u 2007. godini, a ako ste mislili da su na vrhu te liste automobili poput Bugattija Veyron ili Lamborghinija Reventon, prevarili ste se. Štaviše, ovi supersportski modeli se čak nisu ni našli na ovom spisku. Najjeftiniji automobil na listi je Alfa Romeo 8C 2300 Corto iz 1932. godine, koji je u junu ove godine prodat za "tričavih" 2.819.000 američkih dolara (dva puta više od cene Bugattija Veyron). Najskuplji ove godine je bio Ferrari 330 TRI/LM iz 1962., koji je u maju ove godine promenio vlasnika za rekordnih 9,3 miliona dolara, čime je poneo i titulu najskupljeg Ferrarija svih vremena. Ipak ovaj Ferrari nije i najskuplji auto ikada prodat na nekoj aukciji. Rekord i dalje drži Bugatti Type 41 Royal Sports Coupe iz 1931. godine, koji je 1987. prodat preko aukcijske kuće Christie's za 11 milona dolara. Evo kako izgleda kompletna lista 15 najskupljih automobila 2007. godine:
- $9.300,000- 1962 Ferrari 330 TRI/LM (na slici)
- $5.700,000 - 1953 Ferrari 340/375 MM
- $5.500,000 - 1966 Shelby Cobra
- $4,950,000 - 1959 Ferrari 250 GT
- $4,510,000 - 1931 Bentley 4_-Liter
- $4,455,000 - 1959 Ferrari 250 GT
- $4,400,000 - 1935 Duesenberg SJ
- $3,740,000 - 1933 Delage D8S
- $3,564,000 - 1970 Ferrari 512S
- $3,520,000 - 1884 DeDion, Bouton et Trepardoux
- $3,267,000 - 1966 Ferrari 206 SP Dino
- $3,118,500 - 1953 Ferrari 340 MM
- $2,970,000 - 1912 Rolls-Royce Silver Ghost Double Pullman
- $2,821,500 - 1960 Ferrari 250 GT SWB Competizione
- $2,819,000 - 1932 Alfa Romeo 8C 2300 Corto

Izvor : www.pressonline.co.yu
Srbija će za nekoliko godina dobiti najmoderniji autodrom, na kome će se održavati trke evropskih i svetskih šampionata u motociklizmu i automobilizmu, najavio je juče predsednik Međunarodne automobilske federacije (FIA) Maks Mozli na sastanku sa srpskim premijerom Vojislavom Koštunicom. Koštunica je tokom prijema predsednika FIA rekao da je auto-sport jedan od najpopularnijih i dodao da bi autodrom imao veliki značaj za razvoj automobilskog sporta u Srbiji, ali i za domaći turizam i promociju zemlje. Prema pisanju pojedinih medija, Maks Mozli želi da uloži oko 95 miliona evra u manje razvijene automobilske sredine, a Srbija je na vrhu te liste. Osim moderne staze, u saradnji sa Auto-moto savezom Srbije trebalo bi da bude izgrađen i poligon za specijalna vozila, kao što su vatrogasne službe, policija, Hitna pomoć, za šta Mozli već ima projekat. Kako se navodi u saopštenju Vlade Srbije, u razgovoru Koštunice i Mozlija bilo je reči i o najuspešnijem automobilisti Milošu Pavloviću, koji ima velike šanse da uskoro nastupi u Formuli 1.
Kia Carens na popustu od 2000 evra

Domaći zastupnik južnokorejske Kije (Kia Auto d.o.o., tel: 011/316-6903 i 316-5494, internet : www.kia.co.yu) počeo je danas sa zimskom prodajnom akcijom za monovolumen Carens, koji je nedavno stigao na naše tržište. Akcijski popust se odnosi na sve pakete opreme i obe 2,0-litarske varijante motora – benzinski CVVT motor sa 145 KS i turbodizelski CRDi sa 140 KS (oba motora ispunjavaju emisioni standard Euro IV). Tako je pri kupovini Carensa sada moguće uštedeti 2.000 evra. Već u osnovi Carens u standardnoj opremi po akcijskoj ceni od 16.290 evra (sa PDV-om) sadrži bogatu opremu: vozačev i suvozačev vazdušni jastuk, ABS kočioni sistem sa elektronskom raspodelom kočione sile EBD, zadnjim svetlima za maglu, zvučno i svetlosno upozorenje za nevezan sigurnosni pojas, klima uređaj, centralno zaključavanje, električni podizači prednjih i zadnjih stakala, električno podešavanje bočnih ogledala, automatsko isključivanje svih električnih potrošača pri zaključavanju vozila, 16-colske aluminijumske felne (205/60/R16), mnoštvo pretinaca i fioka. U ponudi je nekoliko paketa, a osim toga vredi istaknuti i mogućnost 7 sedišta, gde su dva sedišta u trećem redu sklopiva u prtljažno dno i u slučaju da nisu u upotrebi sa prtljažnim dnom tvore sasvim ravno dno. Naravno na sve pakete modela Carens važi trogodišnja garancija (do 100.000 pređenih km) te šestogodišnja garancija na koroziju. Sva vozila su dostupna odmah i putem svih načina finansiranja. Količina raspoloživih vozila je ograničena, a ova ponuda važi do isteka zaliha.
Inače, Kia Auto d.o.o. još uvek odobrava velike popuste i na druge automobile ove marke, pa tako osnovni Picanto košta 6990 evra, cene za Rio startuju od 9990 evra, za SUV model Sorento popust iznosi svih 5000 evra (njegova osnovna LX verzija košta 27.490 evra sa PDV-om), Sportage je jeftiniji 3000 evra (osnovni Sportage 2,0 2WD košta 19.990 evra), dok su Ceed i Ceed SW (karavan) jeftiniji za iznos PDV-a, tačnije za 18 %. Tako osnovni Ceed hatchback (1,4 litarski benzinac) sada košta 13.127, najjeftiniji Ceed dizel 1,6 CRDi staje 16.093 evra, a Ceed SW 14.822 evra. Za Ceed korejska fabrika odobrava i garanciju u trajanju od 7 (sedam !) godina.


Dok mi još uvek čekamo na novi Ford Focus RS sa oko 280KS (ako ga uopšte i bude), britanska firma BBR ne gubi vreme i nestrpljivima već nudi svoju verziju aktuelnog Focusa ST, koji posle njihove obrade dobija naziv Focus ST-350. I to sa punim pravom, jer 2,5 litarski motor u ST-350 uz pomoć novog turbo punjača, reprogramirane elektronike motora i novog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika, sada razvija svih 356KS i 515Nm obrtnog momenta (standardna, fabrička varijanta ima 223KS i 320Nm). Rezultat je (limitirana) maksimalna brzina od 165 milja na sat (265 km/h) i ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) u trajanju od 5 sekundi (serijski ST može do 241 km/h, a ubrzanje mu iznosi 6,7 sekundi). I cena ove obrade ? 9795 funti ili oko 13.600 evra, a u cenu je uračunato i spušteno ogibljenje.
Lamborghini Reventon protiv aviona Panavia Tornado

Spykerov bolid Formule 1 i Bugatti Veyron su se već oprobali u trci sa mlaznim avionima, a evo sada i kratke vesti o izazovu koji je novi Lamborghinijev superautomobil Reventon uputio borbenom avionu Panavia Tornado. Reventon i Tornado su se našli "na crti" početkom ovog meseca na tri kilometra dugačkoj pisti vojnog aerodroma Ghedi u Italiji. Iako je u prvih nekoliko sekundi trke Reventon poveo (ubrzanje do 100 km/h mu naime iznosi samo 3,4 sekunde), Tornado ga je ipak prestigao pred kraj piste i pobedio. Inače, italijanski proizvođač je Reventon predstavio u septembru ove godine na salonu automobila u Frankfurtu, kada je saopšteno da će biti napravljeno samo 20 primeraka ovog zaista ekskluzivnog superautomobila (svaki po ceni od milion evra) za čiji izgled je inspiracija pronađena u aeronautici. Reventon se u osnovi bazira na Lamborghiniju Murcielago LP640, ima karoseriju od karbon fibera, bi-xenon prednja svetla, LED dnevna svetla i LED žmigavce, kočione diskove od karbona, modifikovani sistem hlađenja motora, podešavajući zadnji spojler, a u unutrašnjosti materijale kao što su alkantara, aluminijum, karbon i naravno koža. Kao i kod modernih aviona, i instrumenti u Reventonu se sastoje od tri TFT displeja od tečnog kristala. Pokreće ga 6,5 litarski V12 motor sa 471kW/650KS pri 8000 o/min. i 660Nm obrtnog momenta pri 6000 o/min., a snaga se na sva četiri točka prenosi na podlogu preko Lamborghinijeve robotizovane e-gear transmisije. Reventon do 100 km/h ubrzava za samo 3,4 sekunde, postiže maksimalnu brzinu od 340 km/h, troši u proseku 21,3 litre goriva na 100 km (u gradu 32,3 litre), dok emisija CO2 iznosi svih 495 g/km.
Hyundai HDC Prototype

Najnoviji Hyundaijev koncept automobil HDC ima svetsku promociju na salonu automobila u kineskom gradu Guangzhou (Guangzhou Auto Show, od 19. do 26. novembra 2007.), a predstavlja najavu buduće limuzine korejske kompanije namenjene kineskom tržištu, koja će se pojaviti u prodaji tokom 2008. godine. Planira se ugradnja 1,6 i 1,8 litarskih benzinskih motora sa 112KS, odnosno 130KS. Što se dimenzija tiče, one izgledaju ovako : dužina/širina/visina/međuosovinsko rastojanje – 4542 mm/1775 mm/1485 mm/2650 mm. Očigledno je kao osnova za HDC poslužila nova generacija Hyundai Elantre, koja se već prodaje u Severnoj Americi. U odnosu na pomenutu Elantru, HDC Prototype se razlikuje po nešto "oštrijem" spoljašnjem dizajnu, pre svega po modernizovanim svetlima napred i pozadi, novoj masci hladnjaka i branicima. Ipak, za neke detaljnije informacije moraćemo još da se strpimo.
VIDEO : od Audija 80 do novog Audija A4
Sledeći video prikazuje Audijevu evoluciju od 1972. godine, kada se Audi A4 zvao Audi 80, pa sve do najnovije osme generacije ovog modela predstavljenog na ovogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu.

Izvor : www.blic.co.yu i www.tanjug.co.yu
Japanski automobili su zauzeli devet od prvih deset pozicija na listi najpouzdanijih polovnih vozila u istraživanju časopisa "Vot kar ?" i osiguravajućeg društva "Vorenti dajrekt"
Na prvom mestu našla se "tojota korola"
proizvedena od 2000. do 2002. godine kod koje su istraživači otkrili svega tri
greške kontrolom 100 takvih modela, u poređenju s pet kvarova na 100 vozila kod
drugoplasirane "honde CR-V", objavljeno je danas u Londonu.
Istraživanja su potvrdila, kako se ističe, reputaciju pouzdanosti japanskih
vozila. "Podaci pokazuju da visoka cena automobila ne govori istovremeno
da su pouzdana," ukazao je direktor "Vorentija", Dankan Mekler
Fišer.
Treće mesto ravnopravno dele modeli "honda HR-V (1999-2005) i "tojota
selika" (2000-2006) sa po šest grešaka na 100 vozila. Na petom mestu
nalazi se "Hondin" sportski model S2000 sa sedam grešaka, a jedino
nejapansko vozilo među prvih 10 je automobil BMW Serije-3 (1994-2001) sa
devet uočenih kvarova koji se nalazi na šestoj poziciji. Među deset
najpouzdanijih vozila nalaze se još "Hondini" modeli
"sivik"i "akord" sa po devet
grešaka i "nisan mikra" s 11 kvarova.
S druge strane, na listi deset najnepouzdanijih vozila na prvom mestu je
"alfa romeo GTV" (1996-2003) s 97 grešaka na 100 vozila. Slede
"reno ispejs" (1997-2002) sa 77 kvarova, "jaguar XK8
(1996-2006), "reno laguna" (2000-2007), "fijat multipla"
(1999-2007), "volvo S80" (1998-2006), "land rover
frilander" (2000-2006), kao i "audi olroud" (2000-2005) i
"seat alhambra" (2000-2007).
"Vorenti" u izračunavanju indeksa pouzdanosti uzima u obzir, pored
učestalosti kvarova, i troškove servisiranja. Direktor "Vorentija" Fišer izjavio je da
"Hondin" model "sivik" još od 1991. konstantno potvrđuje da
je jedan od najpouzdanijih automobila koji se može naći na tržištu.

Izvor : www.tanjug.co.yu
Švedski proizvođač automobila Volvo, koji posluje u okviru
američkog Forda, saopštio je da povlači ukupno 56.000 automobila zbog dva
nezavisna problema - sa vazdušnim jastucima i motorom.
Oko 18.000 automobila Volvo V70 i XC70 za prodajnu 2008. godini biće povučeno
pošto su uočene tehničke greške na vazdušnim jastucima, kao i 38.000 dizelaša
Volvo S60, V70, XC70 i XC90 iz 2006. prodatih u Evropi, zbog problema sa sponom
na sistemu za ubrizgavanje goriva, izjavila je agenciji AFP portparol Volvoa
Marija Bohlin.
Kod bočnih vazdušnih jastuka otkriven je problem u softveru tako da u slučaju
sudara s manjim objektima ne reaguju onako brzo kako bi trebalo, objasila je
Bohlin.
Povlačenje se odnosi na automobile prodate uglavnom u Velikoj Britaniji, SAD, Nemačkoj,
Italiji i Švedskoj.
U drugom slučaju, zbog greške na sponi sistema za ubrizgavanje goriva može doći
do ispuštanja dizela.
Poziv za tehnički pregled biće upućen svim vlasnicima potencijalno ugroženih
vozila, a popravka će se obaviti besplatno, kazala je Bohlin.
VIDEO : Maybach 62 S Landaulet
Ovo je novi ekskluzivni model Maybach 62 S Landaulet (za sada samo u formi studije), koji je svoju svetsku premijeru imao na salonu auromobila "Middle East International Auto Show" u Dubaiju (naravno da mesto promocije nije izabrano slučajno !). Novi polukabriolet se bazira na aktuelnom Maybachu 62 S, a glavni novitet je naravno pokretni krov iznad glava putnika na zadnjim sedištima, za čije otvaranje/zatvaranje je potrebno samo 16 sekundi. Automobil je ofarban u atraktivnu "Antigua White" boju, a u beloj boji su i veliki 20-inčni točkovi, specijalno razvijeni za ovu studiju. Promene je doživeo i interijer, tačnije dodat je pokretni stakleni panel, koji odvaja prednji od zadnjeg dela unutrašnjosti kako bi putnici pozadi mogli da uživaju u potpunoj privatnosti (prednji deo namenjen vozaču je inače u crnoj boji, dok je pozadi sve u beloj koži). Maybach 62 S Landaulet pokreće 6,0 litarski V12 motor sa dva turbo punjača, koji raspolaže snagom od 450kW/612KS i 1000Nm obrtnog momenta u rasponu od 2000 do 4000 o/min. Kao i svi Maybachovi modeli, i Landaulet deli veliki broj komponenti sa Mercedesovim automobilima, poput elektronski kontrolisanog vazdušnog ogibljenja AIRMATIC DC i COMAND interfejs sistema. Landaulet raspolaže i mnogobrojnim elektronskim sistemima, kao što su SBC kočnice (Sensotronic Brake Control), ABS, ESP (elektronska kontrola stabilnosti), ASR (sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova) i BAS (pomoć pri naglom kočenju). Iako je za sada Maybach 62 S Landaulet zvanično samo koncept, Mercedes navodno ipak planira da proizvede i veoma ograničenu seriju od 20 primeraka ovog ultraluksuznog modela (i to naravno po ultravisokoj ceni).