Iz Zastave sledece godine 17500 automobila

Tokom 2006. Zastava je prodala 14060 vozila ali je proizvela 10250. Nesto nije u redu sa njihovom matematikom? Ne. Sve se razjasni kada se dodaju automobili proizvedeni prosle godine ( oko 1150 ) i 3060 Zastava 10 koje jos uvek stizu iz Italije a od juna sledece godine i konacno iz Kragujevca. Za sledecu 2007. u Kragujevcu planiraju proizvodnju 17500 vozila a od toga svih 4000 komada Zastave 10, koja ce se izvoziti i u susedne zemlje kao sto su Bugarska, BiH, Rumunija, Hrvatska i druge. Iz Zastave najavljuju i novi ugovor sa Fiatom o proizvodnji jos jednog novog modela u Zastavi ali se ne precizira kog. Mozda nova Fiat Linea?


Nemacki Hamann vec je obradio novi Mini i iz simapticnog malise napravio opaku zver kako po izgledu tako i po voznim osobinama. Estetske promene se svode na standardno dodavanje novih spojlera ( pozadi sa difuzorom ), pragova, novih duplih izduvnih cevi, alu tockova od 17 inca, kao i sportskog filtera za vazduh i kvaka na vratima od brusenog aluminijuma. Specijalitet ovog Minija je ogibljenje koje moze da se podesava po visini i to napred za 50 a pozadi za 30mm.
Citroen C3 Streetlounge


Posle modela C8, C4 Picasso(sledece godine stize i verzija za 5 putnika), Xsare Picasso, Berlinga, iz Citroena ce tokom 2008. godine stici jos jedan monovolumenski auto; C3 Streetlounge koji ce nastati na platformi novog C3 a cija ce premijera biti nekoliko meseci ranije tokom te iste 2008. Kako ce i novi Berlingo biti prezentovan takodje 2008. vidi se da ce Citroen bas biti aktivan narednih godina i to u segmentu manjih vozila ali se istovremeno namece pitanje kanibalizma u sopstvenoj firmi jer ce novi C3 Streetlounge i putnicka verzija novog Berlinga ciljati prakticno na iste kupce. Treba reci da ime Streetlounge nije zvanicno potvrdjeno ali ono sto se zna jeste da ce C3 Streetlounge kao konkurent Opel Merivi, Fiat Idei, Nissan Noteu, Renaultu Modus i drugima, biti dugacak 3980mm i medjuosovinskog razmaka 2570mm sto znaci da je napravljen na platformi Peugeota 207 i naravno buduceg C3. Interesantnog i simpaticnog dizajna, C3 Streetlounge privlaci paznju i velikim staklenim povrsinama posebno velicinom vetrobrana. Kao i kod vecih MPV-ova iz Citroena, naglasak i kod ovog modela je na prostranosti, udobnosti i prakticnosti putnicke kabine i velicini prtljaznika (verovatno 410 litara) dok ce zadnja klupa moci da se pomera i po duzini i time stvara fleksibilnije transportne mogucnosti. Pokretace ga naravno cela paleta benzinskih i dizel motora i to od 75 do 150KS za benzince dok ce dizelasi biti 1,4 i 1,6 litarski HDi sa 90 odnosno 110KS koji ce biti opremljeni tzv. FAP filterom protiv cadji. I jos mesto proizvodnje. To je grad Trnava u Slovackoj.
Osvezenje za Chrysler 300C


Na slikama je doterani Chrysler 300C za sledecu godinu. Prve slike, koje su lovci na novitete uspeli da naprave, govore da su promene u spoljasnjem dizajnu pre svega usmerene na zadnji deo automobila, pa je taj deo i kamufliran. To sto prednji kraj na ovim fotografijama nije promenjen u odnosu na postojecu verziju ne znaci da ristajlingom nece biti zahvacene i prednje svetlosne grupe i impozantna maska ali ovo su tek prvi prototipovi nove verzije uspesnog Chryslera 300C na ulicama, pa je jos rano davati neke zakljucke. Ono sto se zna jeste da ce unutrasnjost pretrpeti drasticne promene; pre svega centralna konzola i instrument tabla na ciji kvalitet je dosad bilo najvise zalbi. Za sada se ne zna termin zvanicne promocije.



Za Detroit Dodge je spremio novu, jos jacu evoluciju svog sportiste Vipera SRT10 sa povecanom snagom na svih 600KS( pre 510 ). Dodatnih 90 konja naravno nije jedino sta donosi unapredjeni model, jer snage ustvari nikad nije nedostajalo. Smanjeno je i vreme potrebno za ubrzanje do 60 milja na sat (96km/h) na ispod 4 sekunde. Zvanicnih podataka nema ali se pretpostavlja da ce biti izmedju 3,5 do 3,9 sekundi. Uzgred Viper SRT10 za 2008. ima i povecanu zapreminu V10 motora sa 8,3 na 8,4 litre a ono vaznije, inzenjeri su poradili jos na ogibljenju, povecali kocnice i smanjili zaustavni put, doterali menjace, sto sve zajedno treba da poboljsa upravljivost i trakciju, odnosno vozne osobine na koje su se dosad zalili americki novinari. Za bolje hladjenje motora, sada su tu povecani otvori na haubi, koji doprinose jos agresivnijem izgledu ionako brutalne Dodgeove otrovnice. Uz dve paralelne bele linije (opcija) utisak je kompletan. Kao i dosad i osvezeni Viper bice dostupan kao coupe i kao roadster.


Pisali smo vec o novom Nissanovom crossoveru sa imenom Rogue i objavili tada dostupan crtez dela automobila a evo sada automobila u konacnom obliku. Zvanicna premijera naravno na salonu u Detroitu za nekoliko dana, tacnije 7. januara, sto se poklapa sa datumom promocije nove Mazde Tribute ili CX5, jednog og mogucih konkurenata ovog Nissana. Ostali rivali bice Toyota RAV4, Hyundai Sante Fe i Honda CRV mada samo u Severnoj Americi buduci da dolazak Rogua u Evropu bar za sada nije planiran. Po izgledu Rogue sledi dizajnerski pravac veceg modela Murano a delimicno i novog Qashqai-ja, pre svega napred. Motor koji ga pokrece ja za sada benzinac od 2,4 litra sa 175KS ( uz CVT transmisiju ) a kasnije ce mu se verovatno pridruziti jos neki. Pogon moze biti samo na prednje tockove ili uz doplatu inegralni.


Kako smo vec pisali o Bravo-u, sada samo nekoliko novih slika novog Fiatovog aduta u kompakt klasi cija ce promocija biti 29. januara u Rimu. Slike koje objavljujemo naravno nisu zvanicne fabricke a na njima novi Bravo zaista pokazuje da ima cime da izazove etablirane konkurente u tzv. Golf klasi. Prvi put je dostupna i jasna slika gotove unutrasnjosti bez ikakvih maski kao sto je dosad bio slucaj sa nezvanicnim fotografijama.


Audijev novi TT privlaci paznju gde god se pojavi pa tako ni tjuneri nisu imuni. Pisali smo o preradama i doradama ovog Audija od strane Oettingera, Schuberta, ABT-a i MTM-a a evo sada i LLTEK Motorsporta. Njihov TT je doduse jos u fazi razvoja nekih detalja na automobilu ali su pustili ovih nekoliko preliminarnih fotki tek da obratimo paznju na njih i da vidimo sta to trenutno rade. A da rade, rade. LLTEK je inace poznat po dodatnoj opremi za Audi, BMW, Porsche, VW i Mercedes a ovaj primerak TT-a je njihov najnoviji projekat. Kada sve bude zavrseno imace i otvaranje vrata nagore u Lamborghini stilu a dotada na ovim slikama vidimo dodat aero body kit u vidu novih branika, pragova, spojlera, retrovizora, izduvnih cevi, originalnih alu felni sa povecim tockovima a uz sve to i spusteno ogibljenje. Karoserija u narandjasto-crnoj kombinaciji boja ionako predstavlja samo jos slag na torti.
Toyota prodala 1650 automobila u nasoj zemlji

Tokom 2006. godine Toyota je u Srbiji prodala 1650 vozila sto je povecanje od 35% u odnosu na proslu godinu. Najznacajniji za ovaj uspeh su novi model Yarisa i RAV4. Prvi cini svih 30% ukupne prodaje a drugi oko 15%. U Toyoti za narednu godinu planiraju prodaju 1850 automobila a da bi u tome uspeli najavljuju pocetak prodaje nekoliko novih modela medju kojima su najznacajniji novi Auris i nova Corolla. Auris se ocekuje negde oko salona automobila u Beogradu, dakle krajem marta naredne godine a Corolla ( u pocetku samo kao sedan ) u maju 2007. Najavljuje se i obnovljeni model Corolla Verso. Na slici nova Corolla.

Vest koja je uzbudila javnost proteklih dana o mogucoj saradnji, pa cak i spajanju Toyote i Forda, dobila je epilog sa zvanicnim saopstenjem iz Forda u kome se kaze bukvalno sledece : "Sastajemo se sa razlicitim proizvodjacima automobila na redovnoj bazi radi razmatranja pitanja od zajednickog interesa". I to je to. Nista vise tako da opet ostaju samo nagadjanja o cemu su razgovarali predstavnici Forda i Toyote na najvisem nivou prosle nedelje u Tokiju. Posle tog sastanka su naime krenule spekulacije ne samo o saradnji na polju hibridnih vozila vec i o mogucem spajanju dva giganta. Veoma slicno saopstenje je stiglo i iz Toyote Iz ovih saopstenja dakle nista konkretno ali bode oci ono o "razmatranju pitanja od zajednickog interesa" sto ce ponovo rasplamsati spekulacije sta se krije iza svega toga. U medjuvremenu dok Fordu pada prodaja kod kuce, ta ista Toyota povecava i to konstantno prodaju i udeo na trzistu SAD-a pa ce mozda vec tokom sledece godine skinuti upravo Forda sa 2. pozicije najprodavanije marke na podrucju SAD-a. Ne lezi li upravo tu razlog iznenadnog zanimanja Toyote za Ford jer bi zajednicki nastup ozbiljno ugrozio poziciju broj 1 koju ima njihov najveci konkurent GM ?
Beogradski salon automobila od 22.3. do 1.4. 2007.
Nas Beogradski Salon automobila odrzace se, kao sto se vidi vec iz naslova, od 22. marta do 1. aprila naredne godine i to pod pokroviteljstvom organizacije OICA (medjunarodno udruzenje konstrukora automobila) u cijem se zvanicnom kalendaru i nalazi. Kako se nas salon odrzava odmah posle onog poznatijeg u Zenevi (6.-18.mart) ocekuje se repriza najvaznijih svetskih premijera sto ce jos vise povecati ionako veliko interesovanje i izlagaca i posetilaca.


Posle vise najava i nagadjanja bice, nece biti serijske verzije koncepta 100EX od pre neku godinu, iz Rolls Royca su stigle zvanicne slike i najava o premijeri novog kabrioleta sa 4 sedista na osnovi te studije ali sa tradicionalnim imenom Corniche. Premijera naravno za nekoliko dana na salonu u Detroitu sto i nije iznenadjenje buduci da SAD predstavlja izuzetno vazno trziste za Rolls Royce. Kao sto se vidi sa slika impozantni izgled je u celosti prenesen sa pomenutog prototipa, ukljucujuci izgled prednjih LED svetala i haubu od nerdjajuceg celika. Vrhunski luksuz i najkvalitetniji materijali u unutrasnjosti se podrazumevaju kao i cena do neba (cena se jos ne zna kao ni termin pocetka prodaje). Zvanicnih podataka o motoru nema ali se pretpostavlja da ce biti ugradjivan 6,8 litarski V12 iz Phantoma sa 338Kw(460KS) i 720Nm. U nastavku jos nekoliko slika.
(Dalje)Novogodisnji popusti i pokloni jos jedanput

Nova godina samo sto nije a oni koji su cekali sa kupovinom automobila, racunajuci na velike popuste, docekali su svojih 5 minuta, pardon jos 3 radna dana do isteka ove godine do kada nasi zastupnici odobravaju zaista primamljive popuste. Na prvom mestu je ponuda Honde. Pored Accorda sa popustom od 1150 eura za osnovnu verziju Comfort sa 155KS i koji jos traje, sada je aktuelan "stari" model CRV, koji zbog smene generacija, odnosno dolaska novog modela, kosta manje za citavih 4000 eura ! Dakle kod nas jos aktuelni model umesto 33800 kosta samo 29800 eura sa PDV-om. Radi se o 2,2 litarskoj dizel ES verziji sa 140KS dok najjvetiniji 2,0 litarski benzinac zapada sada 26800 eura.
Nova ponuda stize i iz Porschea SCG. Kod kupovine Audija A6 zastupnik poklanja koristan poklon u vidu kompleta zimskih guma uz posebnu ponudu za kupovinu tog modela preko Porschea leasing cime se stedi 4000 eura. Isti uvoznik i za modele Seata odobrava popust od 6% ali samo za automobile sa lagera. I jos iz Porschea SCG ponuda za Porsche Cayenne S koji mozete pazariti za 4 do 7 % jevtinije, zavisno od verzije. Kako osnovna verzija tog Cayenna zapada 75100 eura, popust je stvarno veliki.
Popust od 5 % odobrava Skoda za skoro sve svoje modele kao i Chrysler ali samo za Sebring dok je za PT Cruiser odobren popust od 3 %.
Za Juznokorejske marke Chevrolet i Hyundai takodje se odobravaju primamljivi popusti. Chevrolet za Spark odobrava snizenje za okruglih 1000 eura, za Aveo 700 eura a za Lacetti svih 1500 eura. Treba napomenuti da ovi popusti vaze i tokom januara 2007. Hyundai-auto odobrava popuste za sve modele izuzev za Santa Fe pa tako najmanji Atos kosta 6999 eura sa PDV-om sto je 2193 eura manje od redovne cene. Accent 1,4 GL sada kosta 10999 eura sto je snizenje za 1500 eura u odnosu na punu cenu.
I za kraj jos jednom podsecamo da od nove godine Dacia Logan poskupljuje za 20% zbog uvodjenja carine na taj auto koja se dosad nije naplacivala zbog postojanja medjudrzavnog sporazuma Srbije i Rumunije. Kako Rumunija 1. januara ulazi u EU sporazum vise ne vazi pa Dacia poskupljuje za pomenuti iznos. Dakle preostaloje jos samo nekoliko dana za kupovinu Dacie po sadasnjim povoljnim cenama. Kako ce izgledati cene vidimo na primeru baznog, najjevtinijeg Logana, koji ce umesto sadasnjih 7000 kostati preko 8000 eura. Takodje od 1.1. 2007. Integra motors vise nece biti generalni zastupnik Dacie za nasu zemlju, vec je uvoz preuzeo direktno Renault a Integra motors postaje samo jedan od dilera za prodaju te marke u Srbiji. Na slici dosadasnji model Honde CRV na popustu.


Honda lepo popunjava svoju ponudu SUV-ova, tako da posle nove generacije modela CR-V evo stize i naslednik manjeg HR-V. Novitet (pre svega za Severnu Ameriku) nosi ime Crossroad i pruza mogucnost prevoza za 7 putnika za razliku od drugog Hondinog lifestyle modela Element, koji je registrovan samo za cetvoro. Treba reci da ni ime Crossroad nije novo u Hondinoj istoriji jer se tim imenom oznacavala Hondina verzija Land Rovera Discovery tokom devedesetih godina. Novitet je dimenzija DxSxV : 4267mm x 1778mm x 1651mm. Pokrecu ga 2 benzinska motora od 1,8 i 2,0 litra sa 140 odnosno 150KS. Ne zaboravite da je auto pre svega namenjen Amerikancima tako da trenutni nedostatak dizela i nije nedostatak. Ako ga ikad vidimo u Evropi verovatno ce imati i Hondin 2,2 litarski dizel sa 140KS. Pogon moze biti integralni 4WD ili samo na prednje tockove. Ah da! Ove ekskluzivne slike su opet pre vremena procurele u javnost bez volje Honde poput Jaguara C-XF ili Licolna MKR. Crossroad treba da se pojavi u prodaji negde sredinom februra naredne godine a mozda ga mozemo ocekivati i na salonu u Detroitu.
Napravljen nacrt uredbe o preregistraciji "Crnogoraca"
U ovo predizborno vreme, sve je vise lepih obecanja vlasnicima automobila sa crnogorskim tablicama o pozitivnom resenju njihovog problema. Naime nas ministar za kapitalne investicije, Velimir Ilic opet je, u izjavi Tanjugu, podgrejao nade svih tih vlasnika (njih mozda i 100000) da ce za male pare resiti problem i crnogorske tablice zameniti za srpske. Kako kaze ministar njegovo ministarstvo je napravilo nacrt uredbe o preregistraciji tih vozila i sada se taj predlog nalazi na proceni nadleznih sluzbi. Nisu poznati detalji ali da podsetimo da je pomenuti ministar najavljivao preregistraciju uz simbolicnu taksu od 300 eura po vozilu. Sta ce biti od svega toga videcemo ali je vec krajnje vreme da neko presece i resi ovaj problem, koji se vuce godinama, pa kako god se zavrsilo.