
Suzuki je blago redizajnirani Swift predstavio u Japanu još pre nekoliko meseci, a sada je stigla i najava da će uskoro biti dostupan i evropskim kupcima. Zaista minorne vizuelne promene (vidljive tek na treći ili četvrti pogled) podrazumevaju doterane branike (drugačiji otvori za vazduh u donjem delu i deo oko svetala za maglu), izmenjenu grafiku zadnjih svetala, kao i nove ukrasne poklopce točkova i novi dizajn 15-inčnih aluminijumskih točkova. Tu su i žmigavci u retrovizorima kod skupljih verzija (uključujući tu i Sport varijantu sa 125KS), a unutrašnjost je dobila kvalitetnije materijale. Ove sitne estetske korekcije svog popularnog modela Suzuki je iskoristio i za promociju pojačanog 1,3 litarskog DDiS dizel agregata (sa filterom čestica čađi), koji umesto 69KS, sada razvija 75KS pri 4000 o/min. i 190Nm obrtnog momenta (ranije 170Nm). I dalje su tu i 1,3 i 1,5 litarski benzinci sa 92, odnosno 102KS, kao i 1,6 litarski agregat sa 125KS, koji pokreće Swift Sport. U Japanu je Suzuki u doterani Swift ugradio i novi 1,2 litarski benzinac od 63kW/86KS (pokreće i novi Suzuki Splash), a za sada nema najava da li će se ovaj motor pojaviti i u evropskoj ponudi. Po prvim najavama, cene za obnovljeni Swift bi trebalo da ostanu na nivou dosadašnjeg modela.

Novi konkurent Bugattiju Veyron (postiže 407 km/h) i američkom SSC-u Ultimate Aero Twin-Turbo (411,76 km/h) stiže iz Švedske i zove se Koenigsegg CCXR Special Edition. O ovom modelu je bilo reči još u martu ove godine kada su na salonu automobila u Ženevi objavljeni prvi detalji, a sada su tu i zvanični renderinzi konačne serijske verzije. Kao što je ranije saopšteno, CCXR Special Edition pokreće 4,7 litarski V8 agregat sa 1018KS pri 7200 o/min. i 1060Nm obrtnog momenta pri 6100 o/min. Motor pokreće biogorivo (bioetanol), ima dva Rotrexova kompresora (1,5 bara), četiri ventila po cilindru i sekvencijalno multipoint ubrizgavanje goriva, a kombinovana potrošnja mu iznosi 22 litra goriva na 100 km (na autoputu 18 litara/100 km). Ubrzanje ovog dvoseda od 0 do 100 km/h traje samo 2,9 sekunde, dok se za maksimalnu brzinu tvrdi da prelazi 250 milja na sat, odnosno 400 km/h (ovo su i dalje fabrički podaci, zvanični tek slede). Uz ovoliku snagu i brzinu ide i podatak o zaustavnom putu, koji od 100-0 km/h iznosi tek 31 metar. Cena ? Tačno 1.575.000 evra.

Francuski Renault će od 2009. godine početi sa proizvodnjom svog novog globalnog niskobudžetnog automobila Sandero i u Južnoj Africi, gde će konkurisati modelima kao što su Toyota Yaris, Kia Picanto, VW Citi Golf, Fiat Palio, Chevrolet Aveo, Opel Corsa Lite i Tata Indica. Novi kompaktni automobil će se proizvoditi u Nissanovoj fabrici Rosslyn, u blizini Pretorije, a za sada Renault ne objavljuje podatke kolika će biti godišnja proizvodnja, niti kolika će biti cena Sandera napravljenog u Južnoj Africi. To će biti poznato u oktobru sledeće godine na salonu automobila Auto Africa Motor Show. Renault će Sandero, osim u Južnoj Africi, proizvoditi i u Brazilu, Argentini, Rumuniji (kao Dacia), Iranu, Indiji, Maroku, Kolumbiji i Rusiji. Prodaja prvo startuje već narednog meseca u Brazilu, dok će Evropljanima biti predstavljen u martu na salonu automobila u Ženevi (prodaja na Starom kontinentu počinje u julu 2008.). Sandero bi kratko mogao da se opiše kao Renault/Dacia Logan u verziji kombi-limuzine sa petora vrata, mada sa drugačijim dizajnom, koji podseća na ostale modele u gami Renault (napred na Clio III i Koleos SUV). Naravno, Sandero je kraći od Logana (402 naspram Loganovih 425 cm), a i prtljažnik je u osnovnoj konfiguraciji manji za skoro 200 litara (Sandero 320, Logan 510 litara). Prema prvim najavama, Evropljani će moći birati između 1,4 i 1,6 litarskih benzinskih motora sa 75, 90 i 105KS, kao i 1,5 dCi dizelaša sa 70 i 85KS.

Subaru je ovih dana počeo da prodaje novi Justy, koji predstavlja najmanji model u evropskoj paleti ovog proizvođača. Novi Justy je inače evropskoj publici prvi put prikazan na nedavnom salonu automobila u Frankfurtu, a kako napominju u ovoj japanskoj fabrici, nova generacija Justy-a nudi prostranu kabinu, izuzetne manevarske sposobnosti (minimalni prečnik zaokreta je 9,4 metra), ekonomičan motor i malu emisiju CO2 (118 g/km). Međutim, više privlači pažnju ono što nema nego ono što ima. Naime, novi Justy nema pogon na sva četiri točka i nema bokser motore; dakle upravo ono po čemu je Subaru i najviše poznat. To i nije čudno, budući da je ovaj Justy samo klon već nekoliko godina dobro poznatog Daihatsua Sirion (Daihatsu će i proizvoditi novi Justy, i to u svojoj glavnoj Ikeda fabrici, u japanskoj Osaki). Razlike između dva Japanca se svode samo na drugačiju prednju masku i znak proizvođača, dok je sve ostalo praktično isto. Za Subaru saradnja sa drugim brendovima u proizvodnji malih automobila nije nikakva novost. Tako je Justy predstavljen 1995. bio samo brat blizanac tadašnjeg Suzukija Swift, a i prethodni Justy GX3 iz 2003. je klon aktuelnog Suzukija Ignis (da sve bude zamršenije, oba Subarua je i proizvodio Suzuki u svojoj mađarskoj fabrici). Sada je mesto Suzukija zauzeo Daihatsu, odnosno Toyota, budući da je ova poslednja vlasnik Daihatsua. Novi Subaru Justy je tako kraći, širi i niži od svog prethodnika, budući da su mu dimenzije ovakve : dužina 3610 mm, širina 1665 mm i visina 1550 mm. Ovde i podatak da zapremina prtljažnika iznosi 225 litara, a sa preklopljenim zadnjim sedištima raste na 630 litara. Novi Justy će, bar u početku, pokretati samo jedan trocilindrični benzinski 1,0 litarski motor sa 12 ventila i snagom od 69KS pri 6000 o/min. i 94Nm obrtnog momenta pri 3600 o/min. (u kombinaciji sa manuelnim 5-stepenim menjačem). Maksimalna brzina mu iznosi 160 km/h, a ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) je 13,6 sekundi. Standardna oprema za ovako mali automobil je zaista bogata, a podrazumeva ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), frontalne i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, aluminijumske felne, klima uređaj, radio/CD plejer, alarm, centralno daljinsko zaklučavanje i el. podizače sva četiri stakla. Ova oprema se konkretno odnosi na Justy 1,0 R, koji se prodaje u Velikoj Britaniji, gde cena ovog automobila iznosi 8495 funti ili oko 11.800 evra (u cenu je uključena i garancija u trajanju od 5 godina ili 60.000 milja – 96.000 km). Subaru planira prodaju 1000 Justy-a u V. Britaniji godišnje, dok se u celoj Evropi očekuje prodaja od 6000 komada na godišnjem nivou.

Iako su ljudi iz Alfe postavili poseban sajt (www.alfanaming.it) kako bi stanovnicima Italije, Francuske, Španije, Nemačke, Japana i Velike Britanije omogućili da glasaju za ime nove Alfe u kompakt klasi, rukovodstvo italijanske fabrike je ipak rešilo da čitavu stvar uzme u svoje ruke i ne prihvati naziv Furiosa, koje su posetici iz pomenutih zemalja odabrali između ukupno 12 ponuđenih (Agea, Enos, Everson, Fira, Furiosa, Milo, Mod, Nevo, Solea, Sparvo, Velvetta i Ventura). Bez obzira što su sami predložili ime Furiosa, u Alfi sada smatraju da je ovaj naziv previše blizak filmskom serijalu "The Fast and the Furious", a reč Furiosa takođe asocira na ženu koja je besna, što nije u skladu sa imidžom, koji u Alfi žele da promovišu novim modelom. Sa ovom novom Alfom završava se i era sadašnjeg numeričkog označavanja Alfinih modela. Naime, buduće Alfe imaće individulana i prepoznatljiva imena, koja će izazivati uzbuđenje i žudnju. Kako bilo, nova Alfa će se pojaviti na salonu automobila u Ženevi sledeće godine, a nosiće ime koji počinje slovom R. Ima li neko neki novi predlog ?

Hyundai i30 CRDi osvojio je laskavu titulu "2007 CARSguide Car of the Year", što je prvi put da je ova nagrada u Australiji dodeljena nekom korejskom automobilu. Žiri je Hyundaiju i30 nagradu dodelio na osnovu kriterijuma kao što su dizajn, upravljanje, performanse, bezbednost, inovativnost, funkcionalnost, kvalitet i vrednost. Međutim to nije sve, jer je i30 CRDi ovojio i titulu "2007 CARSguide Green Car of the Year", odnosno priznanje za ekološke vrednosti njegovog dizel motora. Hyundai i30 CRDi je osvojio ukupno 94 poena od mogućih 99, a na listi vidite kako su se plasirali ostali automobili u ovom izboru:
- Hyundai i30 CRDi (94 poena)
- VW Golf GT TSi (86 poena)
- Mazda2 Maxx (75 poena)
- Mitsubishi Lancer VR (71 poena)
- Mercedes-Benz C280 (66 poena)
- Holden Ute SV6 (56 poena)
- Ford Mondeo Zetec (37 poena)
- Subaru Impreza RS (32 poena)
- BMW X5 3.0d (31 poena)
- BMW 335i sedan (25 poena)
- Volvo C30 T5 (21 poena).

Nova generacija Škode Fabije Combi (karavan) predstavljena je javnosti još sredinom septembra ove godine na salonu automobila u Frenkfurtu, a ovih dana (od 19. do 30. novembra) specijalizovani automobilski novinari imaju priliku da ovaj model isprobaju na prezentaciji, koja se održava u našem komšiluku – u Hrvatskoj, tačnije u Splitu. Ovo je inače i prva svetska promocija nekog automobila u Hrvatskoj, a prezentaciji će prisustvovati oko 700 novinara iz 25 zemalja. Fabia Combi druge generacije je dugačka 4239 mm (skoro 25 cm više u odnosu na standardnu Fabiju hatchback), široka 1642 mm, visoka je 1498 mm, a raspolaže prtljažnikom čija zapremina u osnovnoj konfiguraciji iznosi 480 litara (180 litara više od aktuelnog hatchbacka i 54 litra više u odnosu na prvu Fabiju Combi, koja je inače prodata u oko 640.000 primeraka i čija proizvodnja se nastavlja do kraja ove godine). To je više od neposrednih rivala jer Peugeot 207 SW raspolaže sa 337 litara, a novi Renault Clio GrandTour sa 439 litara. Kada se obore i zadnja sedišta volumen korisnog prtljažnog prostora u novoj Fabiji Combi raste na 1460 litara, što je za 235 litara više od stare Fabije Combi od koje je novi model duži za 7 mm, a viši za 46 mm. Zahvaljujući ovakvim dimenzijama nova Fabia Combi ima prostraniju kabinu, a putnicima pruža veću udobnost (više mesta za putnike pozadi, a tu je i veliki broj raznih ostava i pregrada za sitnice). Prvi utisci govore da je unutrašnjost urađena osetno kvalitetnije, a moguće je naručiti i praktičan držač za bicikle u prtljažniku. Iako se o ukusima ne raspravlja, za izgled novog zadnjeg dela se može reći da je skladan i lepo uklopljen u ostatak karoserije, a pada u oči i prilično položen C stub, više u stilu nekog hatchback automobila a ne karavana. Paletu motora čine benzinski agregati od 1,2 litra (sa 51kW/70KS), 1,4 litra (sa 63kW/86KS) i 1,6 16V sa 77kW/105KS, a od dizelaša na raspolaganju su 1,4 TDI PD u verzijama sa 51kW/70KS i 59kW/80KS, kao i veći 1,9 litarski TDI PD sa 77kW/105KS. Svi motori se serijski kombinuju sa manuelnim 5-stepenim menjačem, dok je kod najjačeg benzinca sa 105KS moguće doplatiti i automatsku transmisiju sa šest brzina.
Nova Mazda6 u Srbiji od januara 2008. po ceni od 20.990 evra

Dugoočekivana nova generacija Mazde6 uskoro će biti dostupna i kupcima u Srbiji. Prodaja naime počinje u januaru 2008. godine, a cene počinju od 20.990 evra, koliko će koštati bazna limuzinska verzija opremljena 1,8 litarskim benzincem sa 120KS. U početku će kupcima u Srbiji Mazda6 biti ponuđena samo kao klasična limuzina sa četvoro vrata i tri benzinska motora, dok će se modeli sa dizel motorom, kao i kombi-limuzina sa 5 vrata i karavan pojaviti u prodaji nekoliko meseci kasnije. Mazdine automobile u Srbiji prodaju firme Profil Internacional iz Beograda (Karađorđeva 13, tel. 011/3280 37 22), zatim AC Auto iz Zemuna (Cara Dušana 236, tel. 011/316 29 28) i Grand M iz Novog Sada (Bulevar Vojvode Stepe 50, tel. 021/542 800). Ovde i napomena da se sada već stari model Mazde6 trenutno u Srbiji nudi sa popustom u iznosu od 2300 evra (samo za automobile koji će biti isporučeni do kraja ove godine). Inače, Japanci su potpuno novu generaciju Mazde6 prvi put zvanično predstavili sredinom septembra na salonu automobila u Frankfurtu, a nedavno su mogli da je isprobaju i specijalizovani automobilski novinari na posebnoj prezentaciji održanoj u našem komšiluku, tačnije u Budimpešti. Suvišno je ponavljati šta je dosadašnja "Šestica" značila za Mazdu, njenu prodaju i imidž, ali nije na odmet podsetiti da je sada već stara Mazda6 od početka 2002. do maja ove godine u Evropi prodata u 440.000 primeraka (od toga samo u Nemačkoj 120.000). Naravno, Japanci od novog modela očekuje još bolje prodajne rezultate, a da li će tako i biti videćemo kada stignu prvi prodajni rezultati. Kao i ranije, i nova generacija Mazde6 će se nuditi u tri karoserijske varijante : kao klasična limuzina sa četvoro vrata, hatchback sa petora vrata i kao Wagon, odnosno karavan. Čisto dizajnerski posmatrano (a to se moglo i očekivati), Mazda i sa novom "Šesticom" nastavlja sa predstavljanjem stilski atraktivnih i dinamičnih automobila; sve u skladu sa poznatom "Zoom-Zoom" filozofijom, ali koja je sada evoluirala na viši, tzv. Kizuna nivo (što bi moglo da se protumači kao "emotivna veza između čoveka i mašine"). Naravno, poput privlačne spoljašnjosti, i unutrašnjost odiše modernim, dinamičnim stajlingom (poboljšana ergonomija i komfor, a kvalitetniji materijali se ionako podrazumevaju). Nova Mazda6 je u obliku klasične limuzinske verzije sa četvoro vrata duža za 65 mm, šira 15 mm i viša za 5 mm u odnosu na istoimenu prethodnicu (sada dužina/širina/visina iznose : 4735 mm/1795 mm/1440 mm), što će omogućiti pre svega više mesta za putnike na zadnjim sedištima (u kabini ima za 20 mm više mesta za noge, a 9 mm za ramena). Takođe je produženo i međuosovinsko rastojanje za 50 mm i iznosi 2725 mm. U slučaju karavana, dužina je narasla za 75 mm, a visina za 10 mm. Prema najavama iz Mazde, načinjen je i značajan skok u pogledu kvaliteta celog vozila. Mehanički se nova Mazdina limuzina srednje klase (D segment) oslanja na nedavno predstavljeni Ford Mondeo, što naravno ne čudi budući da je američki gigant vlasnik japanske kompanije. Ovde je možda zanimljivo napomenuti da osnovna verzija novog Ford Mondea (1,6 litarski benzinac sa 110KS) u Srbiji košta praktično isto kao i bazna varijanta nove Mazde6, tačnije konkretni Mondeo kod treba platiti 20.800 evra, a Mazdu6 20.990 (s tim što Ford na Mondeo daje garanciju u trajanju od 4 godine a Mazda odobrava trogodišnju garanciju). Ipak, Mazda6 je manja i lakša od pomenutog Mondea (dugačak 4,78 metra), a nešto je i lakša od svoje prethodnice (do 35 kg). To će u praksi značiti i nižu potrošnju (do 11,7 %), redukovanu emisiju CO2, kao i dinamičnije vozne osobine. Osim novog dizajna, boljih voznih osobina, veće fukcionalnosti, bolje ergonomije, manje potrošnje, bolje aerodinamike (limuzina ima Cd vrednost 0,27, karavan 0,28), unapređene bezbednosti (ABS, DSC, TCS, BA sistemi i šest vazdušnih jastuka kao standard), Mazda6 se može pohvaliti i bogatijom standardnom i opcionom opremom, u kojoj se nalaze Xenon prednja svetla, LED zadnja svetla, aktivni cruise control, Bluetooth sistem, parking senzori, nadzor pritiska u pneumaticima, dvozonski automatski klima uređaj, grejana sedišta, Bose stereo sistem, glasovne komande itd. Novitet je takođe i 2,5 litarski benzinski motor sa 125kW/170KS i 226Nm obrtnog momenta sa kojim limuzinska verzija postiže 220 km/h i ubrzava do 100 km/h za 8 sekundi, dok karavanu i hatchbacku do stotke treba 8,3 sekunde. Ostatak palete agregata čine već poznati 1,8 litarski (120KS i 165Nm) i 2,0 litarski benzinci (147KS i 184Nm), kao i 2,0 litarski dizelaš sa 140KS i 330Nm (ima i DPF filter čestica). Od menjača će na raspolaganju biti manuelni sa pet i šest stepeni, kao i automatska transmisija sa pet brzina (uz model sa 2,0 litarskim benzincem). Pomenuti automobilski novinari sa početka teksta jedinu veću zamerku su uputili "bezosećajnom električnom servoupravljaču", dok su posebno pohvalili dobre kočnice, koje sjajno odrađuju svoj posao. Takođe su istakli da "vešanje nove "Šestice" omogućava brze prolaske kroz krivine", da "kod preterivanja dolazi do podupravljanja koje ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti donekle toleriše, ali ukoliko preterate, tehnologija čini svoje i vraća vas u područje gde nema opasnosti".

Ako vam se ovaj SUV na slikama učinio poznatim, u pravu ste. O njemu je nedavno već bilo reči, ali kao o Kiji Borrego, jer će se ovaj model tako zvati u Severnoj Americi. U međuvremenu je auto predstavljen u Južnoj Koreji gde je poneo ime Mohave (Majesty Of Hi-tech Active Vehicle). Prodaja na domaćem, korejskom tržištu počinje u januaru 2008. godine, dok komercijalizacija u SAD-u startuje u junu iste godine. Inače, zvanična promocija za Severnu Ameriku biće održana na NAIAS salonu automobilu u Detroitu u januaru 2008. Kao što smo ranije pisali, novi Mohave/Borrego prilično liči na Kijin koncept KCD-II Mesa, koji se takođe pojavio na salonu u Detroitu ali 2005. godine (mada bode oči i velika sličnost prednjeg dela sa nedavno obnovljenom Subaru Tribecom). Kia se nada da će novi SUV kupce privlačiti atraktivnim i prostranim interijerom (nudiće mesta za sedam putnika u tri reda sedišta), kvalitetnim materijalima i višim nivoom završne obrade kabine, povoljnim odnosom plaćeno/dobijeno (garancija u SAD-u trajanju 10 godina ili 100.000 milja !) i stalnim pogonom na sva četiri točka. Usput, Kia konkurente za svoj novi SUV vidi u modelima kao što su Ford Explorer i Jeep Grand Cherokee, a koliko će biti uspešna u borbi sa njima, pokazaće vreme. Amerikanci će Borrego dobiti sa dva benzinska agregata, i to 3,8 litarskim V6 i po prvi put u jednoj Kiji, 4,6 litarskim V8 motorom, dok je za ostatak sveta u planu i ugradnja 3,0 litarskog V6 dizelaša sa 250KS. Standardno će se ugrađivati ZF-ov automatski menjač sa 6 stepeni prenosa.

Lotus je predstavio novu specijalnu (i naravno limitiranu) verziju modela Elise S, kojom obeležava 40 godina proizvodnje u svojoj fabrici Hethel u Velikoj Britaniji. Novi Elise S 40th Anniversary se bazira na osnovnom modelu Elise S, ali se od njega razlikuje po nekoliko jedinstvenih detalja, koji ga odvajaju od standardnog modela. Pre svega, tu su unikatna narandžasta boja karoserije (u istoj boji su i kočiona klješta), crni šestokraki točkovi, tvrdi "hardtop" krov, crna kožna sedišta (prošivena narandžastim koncem), centralna konzola i delovi oplate vrata takođe u narandžastoj boji, kao i posebne pločice sa serijskim brojem primerka. U standardnoj opremi su i dva vazdušna jastuka, dok se kao opcija nude automatski klima uređaj i Lotusov Traction Control. Elise S 40th Anniversary pokreće Toyotin 1,8 litarski motor sa 134KS, što je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za 6,1 sekundu i maksimalnu brzinu od 205 km/h. Biće proizvedeno samo 50 primeraka, a prodavaće se samo u Evropi. Nemci će dobiti 15 komada, Švajcarci 10, Francuzi i Belgijanci po 5, Italijani 6, dok će preostalih 9 primeraka kupce naći u ostalim zemljama Starog kontinenta. U Nemačkoj cena iznosi 39.995 evra (sa uključenim porezom).
15 najskupljih automobila 2007.

Magazin Business Week sastavio je listu 15 najskupljih automobila u 2007. godini, a ako ste mislili da su na vrhu te liste automobili poput Bugattija Veyron ili Lamborghinija Reventon, prevarili ste se. Štaviše, ovi supersportski modeli se čak nisu ni našli na ovom spisku. Najjeftiniji automobil na listi je Alfa Romeo 8C 2300 Corto iz 1932. godine, koji je u junu ove godine prodat za "tričavih" 2.819.000 američkih dolara (dva puta više od cene Bugattija Veyron). Najskuplji ove godine je bio Ferrari 330 TRI/LM iz 1962., koji je u maju ove godine promenio vlasnika za rekordnih 9,3 miliona dolara, čime je poneo i titulu najskupljeg Ferrarija svih vremena. Ipak ovaj Ferrari nije i najskuplji auto ikada prodat na nekoj aukciji. Rekord i dalje drži Bugatti Type 41 Royal Sports Coupe iz 1931. godine, koji je 1987. prodat preko aukcijske kuće Christie's za 11 milona dolara. Evo kako izgleda kompletna lista 15 najskupljih automobila 2007. godine:
- $9.300,000- 1962 Ferrari 330 TRI/LM (na slici)
- $5.700,000 - 1953 Ferrari 340/375 MM
- $5.500,000 - 1966 Shelby Cobra
- $4,950,000 - 1959 Ferrari 250 GT
- $4,510,000 - 1931 Bentley 4_-Liter
- $4,455,000 - 1959 Ferrari 250 GT
- $4,400,000 - 1935 Duesenberg SJ
- $3,740,000 - 1933 Delage D8S
- $3,564,000 - 1970 Ferrari 512S
- $3,520,000 - 1884 DeDion, Bouton et Trepardoux
- $3,267,000 - 1966 Ferrari 206 SP Dino
- $3,118,500 - 1953 Ferrari 340 MM
- $2,970,000 - 1912 Rolls-Royce Silver Ghost Double Pullman
- $2,821,500 - 1960 Ferrari 250 GT SWB Competizione
- $2,819,000 - 1932 Alfa Romeo 8C 2300 Corto

Izvor : www.pressonline.co.yu
Srbija će za nekoliko godina dobiti najmoderniji autodrom, na kome će se održavati trke evropskih i svetskih šampionata u motociklizmu i automobilizmu, najavio je juče predsednik Međunarodne automobilske federacije (FIA) Maks Mozli na sastanku sa srpskim premijerom Vojislavom Koštunicom. Koštunica je tokom prijema predsednika FIA rekao da je auto-sport jedan od najpopularnijih i dodao da bi autodrom imao veliki značaj za razvoj automobilskog sporta u Srbiji, ali i za domaći turizam i promociju zemlje. Prema pisanju pojedinih medija, Maks Mozli želi da uloži oko 95 miliona evra u manje razvijene automobilske sredine, a Srbija je na vrhu te liste. Osim moderne staze, u saradnji sa Auto-moto savezom Srbije trebalo bi da bude izgrađen i poligon za specijalna vozila, kao što su vatrogasne službe, policija, Hitna pomoć, za šta Mozli već ima projekat. Kako se navodi u saopštenju Vlade Srbije, u razgovoru Koštunice i Mozlija bilo je reči i o najuspešnijem automobilisti Milošu Pavloviću, koji ima velike šanse da uskoro nastupi u Formuli 1.
Kia Carens na popustu od 2000 evra

Domaći zastupnik južnokorejske Kije (Kia Auto d.o.o., tel: 011/316-6903 i 316-5494, internet : www.kia.co.yu) počeo je danas sa zimskom prodajnom akcijom za monovolumen Carens, koji je nedavno stigao na naše tržište. Akcijski popust se odnosi na sve pakete opreme i obe 2,0-litarske varijante motora – benzinski CVVT motor sa 145 KS i turbodizelski CRDi sa 140 KS (oba motora ispunjavaju emisioni standard Euro IV). Tako je pri kupovini Carensa sada moguće uštedeti 2.000 evra. Već u osnovi Carens u standardnoj opremi po akcijskoj ceni od 16.290 evra (sa PDV-om) sadrži bogatu opremu: vozačev i suvozačev vazdušni jastuk, ABS kočioni sistem sa elektronskom raspodelom kočione sile EBD, zadnjim svetlima za maglu, zvučno i svetlosno upozorenje za nevezan sigurnosni pojas, klima uređaj, centralno zaključavanje, električni podizači prednjih i zadnjih stakala, električno podešavanje bočnih ogledala, automatsko isključivanje svih električnih potrošača pri zaključavanju vozila, 16-colske aluminijumske felne (205/60/R16), mnoštvo pretinaca i fioka. U ponudi je nekoliko paketa, a osim toga vredi istaknuti i mogućnost 7 sedišta, gde su dva sedišta u trećem redu sklopiva u prtljažno dno i u slučaju da nisu u upotrebi sa prtljažnim dnom tvore sasvim ravno dno. Naravno na sve pakete modela Carens važi trogodišnja garancija (do 100.000 pređenih km) te šestogodišnja garancija na koroziju. Sva vozila su dostupna odmah i putem svih načina finansiranja. Količina raspoloživih vozila je ograničena, a ova ponuda važi do isteka zaliha.
Inače, Kia Auto d.o.o. još uvek odobrava velike popuste i na druge automobile ove marke, pa tako osnovni Picanto košta 6990 evra, cene za Rio startuju od 9990 evra, za SUV model Sorento popust iznosi svih 5000 evra (njegova osnovna LX verzija košta 27.490 evra sa PDV-om), Sportage je jeftiniji 3000 evra (osnovni Sportage 2,0 2WD košta 19.990 evra), dok su Ceed i Ceed SW (karavan) jeftiniji za iznos PDV-a, tačnije za 18 %. Tako osnovni Ceed hatchback (1,4 litarski benzinac) sada košta 13.127, najjeftiniji Ceed dizel 1,6 CRDi staje 16.093 evra, a Ceed SW 14.822 evra. Za Ceed korejska fabrika odobrava i garanciju u trajanju od 7 (sedam !) godina.


Dok mi još uvek čekamo na novi Ford Focus RS sa oko 280KS (ako ga uopšte i bude), britanska firma BBR ne gubi vreme i nestrpljivima već nudi svoju verziju aktuelnog Focusa ST, koji posle njihove obrade dobija naziv Focus ST-350. I to sa punim pravom, jer 2,5 litarski motor u ST-350 uz pomoć novog turbo punjača, reprogramirane elektronike motora i novog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika, sada razvija svih 356KS i 515Nm obrtnog momenta (standardna, fabrička varijanta ima 223KS i 320Nm). Rezultat je (limitirana) maksimalna brzina od 165 milja na sat (265 km/h) i ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) u trajanju od 5 sekundi (serijski ST može do 241 km/h, a ubrzanje mu iznosi 6,7 sekundi). I cena ove obrade ? 9795 funti ili oko 13.600 evra, a u cenu je uračunato i spušteno ogibljenje.
Lamborghini Reventon protiv aviona Panavia Tornado

Spykerov bolid Formule 1 i Bugatti Veyron su se već oprobali u trci sa mlaznim avionima, a evo sada i kratke vesti o izazovu koji je novi Lamborghinijev superautomobil Reventon uputio borbenom avionu Panavia Tornado. Reventon i Tornado su se našli "na crti" početkom ovog meseca na tri kilometra dugačkoj pisti vojnog aerodroma Ghedi u Italiji. Iako je u prvih nekoliko sekundi trke Reventon poveo (ubrzanje do 100 km/h mu naime iznosi samo 3,4 sekunde), Tornado ga je ipak prestigao pred kraj piste i pobedio. Inače, italijanski proizvođač je Reventon predstavio u septembru ove godine na salonu automobila u Frankfurtu, kada je saopšteno da će biti napravljeno samo 20 primeraka ovog zaista ekskluzivnog superautomobila (svaki po ceni od milion evra) za čiji izgled je inspiracija pronađena u aeronautici. Reventon se u osnovi bazira na Lamborghiniju Murcielago LP640, ima karoseriju od karbon fibera, bi-xenon prednja svetla, LED dnevna svetla i LED žmigavce, kočione diskove od karbona, modifikovani sistem hlađenja motora, podešavajući zadnji spojler, a u unutrašnjosti materijale kao što su alkantara, aluminijum, karbon i naravno koža. Kao i kod modernih aviona, i instrumenti u Reventonu se sastoje od tri TFT displeja od tečnog kristala. Pokreće ga 6,5 litarski V12 motor sa 471kW/650KS pri 8000 o/min. i 660Nm obrtnog momenta pri 6000 o/min., a snaga se na sva četiri točka prenosi na podlogu preko Lamborghinijeve robotizovane e-gear transmisije. Reventon do 100 km/h ubrzava za samo 3,4 sekunde, postiže maksimalnu brzinu od 340 km/h, troši u proseku 21,3 litre goriva na 100 km (u gradu 32,3 litre), dok emisija CO2 iznosi svih 495 g/km.