Lincoln MKR zvanicno


Pre nekoliko dana, o cemu smo vec pisali, bez znanja Forda, procurele su slike novog koncepta iz Lincolna pod imenom MKR a sada ta luksuzna filijala Forda, konacno, i zvanicno predstavlja taj koncept spreman za salon u Detroitu, koji pocinje za neki dan. Radi se o luksuznoj coupe limuzini sa 4 vrata poput Mercedesa CLS a zadnje tockove od 21 inca pokrece 3,5 litarski V6 motor ( gorivo etanol E85 ) sa 2 turbo punjaca i 415KS pri 5750 obrt/min. sto znaci 118KS po litri zapremine. Iz Lincolna napominju da taj V6 trosi 15% manje goriva od jednako snaznog veceg V8 motora. Menjac je 6-stepeni dok je zadnje vesanje nezavisno. Atraktivni dizajn dovoljno govori sam za sebe pa ga i ne treba posebno opisivati samo napomena da su svetla pozadi LED tehnologije. Ako se ikada pojavi na trzistu procenjuje se da bi mogao da kosta oko 50000 dolara.

Citroen je spremio jos jednu posebnu seriju svog najmanjeg modela C1 sa imenom Chrono. C1 se pojavio u prodaji u junu 2005. i otada je prodat u 119000 primeraka. Ovom ogranicenom serijom od samo 800 komada, Citroen nudi personalizovani izgled svog malise ali samo Francuzima. Kao i dosad naglasak je na estetici i dodatnoj opremi a ne na motorima i ostaloj mehanici. Motor je 3-cilindricni benzinac od 1,0 litra sa 68KS. Spolja se odmah primecuju dodatne aplikacije na karoseriji u race look fazonu a tu su i novi 14-incni alu tockovi i beli retrovizori. Iznutra je najveci "novitet' ustvari serijski ugradjen obrtoimer (!), po cemu je ova Chrono serija ustvari dobila ime a koga inace u obicnoj serijskoj verziji treba doplatiti 60 evra. I taj obrtomer je bele boje valjda da se uklopi sa istim takvim retrovizorima. RDS radio sa CD plejerom zaokruzuje unutrasnju dodatnu opremu. Boje, koje se specijalno nude za ovu varijantu, su Carlinite grey, Caldera black, Damas blue, Argon blue, Skarlet red i Ra yellow. Cene se krecu od 10950 do 11850 evra.


Pre neki dan smo objavili nezvanicne slike novog kabrioleta iz Rolls Royca ali sa, u tom trenutku dostupnom informacijom, da ce se zvati Corniche. Medjutim samo neki dan kasnije, sam Rolls Royce je objavio zvanicne fotografije tog novog modela i zvanicno ime koje definitivno glasi Phantom Drophead coupe. Kao sto se vidi i po imenu auto predstavlja varijaciju na temu vec postojece limuzine Phantom pa koristi isti V12 motor sa 6,75 litara zapremine. Snaga za Phantom Drophead Coupe nije zvanicno objavljena, a za uporedjenje limuzinski Phantom iz tog motora izvlaci 338Kw(460KS) i 720Nm. Iako nosi i rec Coupe u svom imenu ipak se radi o kabrioletu sa 4 sedista i platnenim krovom. Kao sto smo vec pisali, dizajn ovog Rollsa je preslikan sa studije 100EX iz 2004. a premijera u Detroitu 7. januara. Cena nepoznata ali sigurno nece biti mala a pocetak proizvodnje leto 2007. godine
Bugatti Veyron Sport sa 1200KS

Internetom, posebno nemackim, kruze glasine da Bugatti sprema jos mocniju verziju svog Veyrona i to sa svih 1200KS i sa prostim dodatkom Sport u imenu. Dakle jos jedan korak napred sa novih 199KS u odnosu na serijskih 1001KS i 1250Nm. Kako je i taj "obicni" Veyron dovoljno eksplozivan sa svojim ubrzanjima i maksimalnom brzinom od 407 km/h, mozemo samo da zamislimo mogucnosti ove snaznije verzije. Ali nazalost to su za sada samo glasine pa nam ostaje samo da cekamo. I da se nadamo da ce se ostavariti. Treba doduse podsetiti da je pocetkom 2006. godine, uvek dobro obavesteni, nemacki AutoBild najavio i Super Sport varijantu Veyrona sa svih 1250KS !!
Nove slike BMW-a M3


Auto casopis Car magazine je objavio nekoliko novih i zaista ekskluzivnih slika (naravno nezvanicnih) nove verzije BMW-a M3, koje prenosimo. Na slikama je gotova varijanta M3 kakva ce biti (po nekim informacijama) predstavljena vec u martu, na salonu u Zenevi ali samo kao koncept dok se serijska verzija cuva kao veliki novitet za domaci teren, za salon u Frankfurtu u septembru ove godine ( mada se po internetu mogu naci i spekulacije da ce se novi M3 naci u prodaji u Evropi vec tokom leta! ). Po poslednjim informacijama motor ce biti 4,0 litarski V8 sa 420KS a menjac 7-stepeni SMG. Kako je nedavno preneo Autoblog.com, Ulrich Bruhnke, prva faca M odeljenja BMW-a, je najavio da bi novi M3 ipak trebao biti gotov za pomenuti Frankfurtski salon sto bi znacilo da prodaje pocinje tek pocetkom 2008.godine. Ali mozda ove slike gotovog M3 iz Car magazina stvarno najavljuju da je ceo projekat vec pri kraju pa nije nerealno ocekivati koncept M3 vec u Zenevi. Autocar najavljuje cenu od 71000 evra u EU.
Ford Interceptor-Mustang sedan ?


Pa ne bas. Iako je novi koncept Interceptor, spreman za salon u Detroitu, napravljen na (produzenoj) platformi Mustanga i koristi V8 motor iz aktuelnog Mustanga GT, iz Forda se svojski trude da prikazu Interceptor kao samostalan model a ne kao najavu limuzinske verzije Mustanga, za koju u Fordu odlucno tvrde da je nece biti kao ni karavana odnosno shooting brake varijante. Naime poslednjih dana su americki AutoWeek i Automotive News pisali o navodnim planovima Forda da ce nova generacija Forda Mustang biti ponudjena i u sedan i karavan verzijama ali su iz Forda to odlucno demantovali. Ipak po zakljucima americkih auto portala novi Interceptor ipak dodje nesto kao Mustang limuzina ali sa drugacijim izgledom. Da bi se sto vise razlikovao u odnosu na Mustang, Fordu je posluzio i prototip Forda F-250 Super Chief star vec godinu dana od koga je preuzeta impozantna prednja maska. U skladu sa pretecim imenom ceo spoljasnji dizajn Interceptora je dosta agresivan mada veoma lici na Chryslerov 300C, koji je i meta ovog koncepta. Kako Fordu fali atraktivan sedan, serijska verzija ovog koncepta, ako je bude, bice odlicna alternativa kupcima. Za pogon je odabran 5,0 litarski V8 motor (povecani 4,6 litarski motor iz pomenutog Mustanga GT) sa 400KS i pogonom na etanol E-85. Pogon je na zadnje tockove (velicine 22 inca), menjac rucni sa 6 brzina, duzina 5121mm a medjuosovinsko rastojanje iznosi 3068mm.
Fiat Grande Punto Abarth

Kako prenosi britanski Auto Express, krajem 2007.godine Fiat ce predstaviti najjacu verziju Grande Punta sa oznakom Abartha, koji kao kucni tjuner, sprema Punto sa preko 200KS (sadasnji Grande Punto ima najvise 130KS i to iz 1,9 litarskog dizelasa). Za sada se ne zna zapremina motora, samo to da ce imati 2 turbo punjaca a da ce Abarth verzija Punta zahvaljujuci njemu ubrzavati do 100km/h za oko 7 sekundi. Sa ovim osobinama lako staje uz bok Renaultu sport Clio197. Iz Fiata obecavaju bolje vozne osobine i upravljivost a u vezi s tim i povecan trag tockova. Spolja Abarth Punto dobija agresivniji izgled u vidu novih branika ( napred crni prednji deo sa takodje crnom maskom u stilu Pande 100HP ), pragova, zadnjim krovnim spojlerom, hromiranih retrovizora, vecih tockova... Cena se procenjuje na 15000 funti.
Chery F11

Kineski Chery, koji je upravo potpisao pismo o namerama sa Chryslerom o zajednickoj proizvodnji malog globalnog automobila, namerava da od 2009. godine pocne sa produkcijom ovog luksuznog modela F11 na slici. Ocigledno je dizajn inspirisan kineskom verzijom Rovera 75 pod imenom Roewe 750e sto je posebno vidljivo sa strane koja je kao preslikana sa engleskog originala a i velika hromirana maska nije mnogo drugacija. Za sada se najavljuju dva motora i to 3,0 litarski V6 i 4,2 V8 iz sopstvenog razvoja ali nepoznate snage kao sto su nepoznati i drugi podaci vezani za ovaj model. Ime F11 ce verovatno u serijskoj varijanti biti promenjeno.
Chevrolet Camaro cabrio po drugi put


Kao sto smo i najavili pre nekoliko dana, Chevrolet ce na predstojecem salonu u Detroitu prikazati koncept svog Camara u cabrio izdanju. Moglo bi se reci da je to koncept koncepta posto i sam Camaro za sada predstavlja studiju koja ce 2009. godine prerasti u serijski model. Sam cabrio bi trebao krenuti u produkciju tek 2010. godine a do tada evo nekoliko novih impresija ovog cabrija koje je objavio americki Winding Road. Kako je Camaro i u obicnoj coupe verziji posle predstavljanja koncepta u januaru ove godine, takodje u Detroitu, podigao dosta prasine, tako se i ova verzija ocekuje sa dosta nestrpljenja. Jednostavno u americkoj se javnosti podrazumevalo da ce novi Camaro dobiti i neizbeznu cabrio verziju tako da sada stvari sa ovim konceptom samo dolaze na svoje. Camaro cabrio ce medjutim, bar sada tako izgleda, zadrzati platneni pokretni krov u skladu sa tradicijom na koju u Chevroletu obilato racunaju da ce im pomoci u prodaji ne samo ovog cabrija vec i obicne coupe verzije kada konacno pocne prodaja pomenute ali daleke 2009.godine. Od motora se pominju V8 sa 300KS pa navise i manji V6.


Na proslom salonu automobila u Detroitu, americki ASC je izlozio koncept Hummera H3 sa platnenim krovom preko cele duzine istog, a na sledecem salonu u Detroitu, za nekoliko dana, i sam Hummer ( u vlasnistvu GM-a ) izlaze svoju interpretaciju Hummera H3 u Open top verziji. Kao i kod ASC-a radi se o platnenom krovu u stilu harmonika vrata, koji se moze zaustaviti u bilo kom trenutku kretanja i tako otvoriti tacno onoliko koliko zelite i ako ste bas romanticno raspolozeni, sa voljenom osobom posmatrati zvezde. Salonski primerak je atraktivno doteran sa kombinacijom srebrne karoserije i crnih 20 incnih tockova. Drugi novi model iz GM-a, spreman za Detroit, je novi model srednje klase Malibu iz Chevroleta o kome smo vec pisali ali evo sada konacno i zvanicnih fabrickih fotografija nove nade Chevroleta u borbi sa Hondom Accord i Toyotom Camry. Auto je napravljen na produzenoj FWD Epsilon platformi koju vec koriste Pontiac G6, Saturn Aura i Saab 9-3 ali je duzi od njih kao i od konkuranata. Treba reci da je dizajn ove nove verzije kudikamo privlacniji od prethodnika a to se odnosi posebno na ukusno stilizovanu unutrasnjost koja vec koketira sa visom klasom. Motori su, za sada 2,4 litarski sa 4 cilindra i 164KS i 3,6 litraski V6 sa 252KS pri cemu je ovaj snazniji uparen sa automatskim 6-stepenim menjacem.

Vec dugo se govori i pise o mogucoj saradnji americkog Chryslera i kineskog Chery-a na zajednickoj proizvodnji (u Kini) malog modela namenjenog prodaji sirom sveta a evo stigla je i zvanicna potvrda o toj saradnji. Naime prvi covek americkog dela Daimler-Chryslera, Tom LaSorda potpisao je pismo o namerama sa predstavnicima Chery-a sto je prvi korak na tom putu. Sada ugovor treba da odobri i vrhuska samog Daimler-Chryslera i kasnije jos i kineska vlada. Kada sva papirologija bude potpisana i odobrena, proizvodnja novog malog globalnog modela ce poceti veoma brzo, a najverovatnije prvi model iz Kine bice Dodge Hornet ciji smo prototip videli u martu u Zenevi. Mada, treba reci da nije zvanicno potvrdjeno koji ce se model uopste proizvoditi i pod kojim imenim, a vecina analiticara smatra da ce to biti upravo Hornet. I tako prvi kineski auto, koji ce se prodavati u SAD-u, nece biti kineske marke vec domaci, americki i to po veoma povoljnij ceni, koju Chrysler ne bi nikada postigao da se auto pravi u SAD-u.

Upravo tako. Ne samo da ce se novi mali Renault Twingo proizvoditi u Sloveniji, u fabrici Revoz u Novom Mestu, vec ce Ranault organizovati svetsku promociju Twinga u Sloveniji za oko 800 novinara koliko ce ih biti pozvano u junu naredne godine da prisustvuju tom dogadjaju i test voznjama. Kako ce novi Twingo izgledati moglo se naslutiti vec pre nekoliko meseci na osnovu Twinga concept prikazanom na salonu u Parizu koji je imao novi motor 1.2 16v sa svih 100KS. Naravno postojace i verzije sa slabijim motorima ( 60 i 75KS ) a po prvi put se najavljuje ugradnja dizelasa. Kada novi Twingo, i po kojoj ceni, stize na trziste, jos nije poznato. Na slici crtez Twinga u serijskoj varijanti nastao na osnovi pomenutog Twinga concept.
Toyota Auris sa 3 vrata


Auris je nedavno predstavljen kao naslednik Corolle u hatchback verziji i to samo u varijanti sa 5 vrata ( o Aurisu vise u nasoj rubrici Predstavljamo ) a evo i spijunskih slika njegove sportskije verzije sa 3 vrata. Nazalost ono najvaznije se sa ove spijunske slike ne vidi ali Toyota vec ucestvuje sa takvim Aurisom na nekim sportskim takmicenjima odakle je i druga slika ali tesko je reci da li ce i serijska verzija za sledecu godinu biti ista ili razlicita. Ostaje nam da cekamo.
Opel Corsa je auto godine u Srbiji za 2007.

Posle osvajanja titule AutoBest 2007, koju dodeljuju auto novinari iz centalne i istocne Evrope tj. zemalja sa trzistima u razvoju ( o cemu smo vec pisali ), Opelova Corsa 4. generacije je dobila jos jedno vredno priznanje odnosno prestiznu titulu auto godine u Srbiji za 2007.godinu. Ziri, sastavlen od 6 nasih auto novinara u organizaciji Asocijacije automobilskih novinara (AAN) izabrao je, i to veoma ubedljivo sa 51 bodom, Opel adut u B segmentu za najboljeg a titulu ce nositi sve do 31.12. naredne godine. Drugo mesto u konkurenciji ukupno 12 automobila osvojio je evropski auto godine Ford S-MAX ( 20 bodova ), a trece Toyotin RAV4 (16 bodova). Na zacelju su se nasli Fiat Grande Punto i Honda Civic. Tako smo samo nekoliko dana pre zavrsetka ove godine konacno i mi dobili auto godine a titulu Corsa preuzima od dosadasnjeg laureata Toyote Yaris. Doduse Yaris je nosio titulu automobila godine u bivsoj SCG a Corsa tako postaje prvi automobil u istoriji sa titulom auta godine u Srbiji.
Chrysler Nassau i Jeep Trailhawk i zvanicno



Dugo najavljivani i ocekivani koncepti Chrysler grupacije za salon u Detroitu, Chrysler Nassau i Jeep Trailhawk, konacno su predstavljeni na ovim zvanicnim slikama koje su ipak pre vremena dospele u javnost. Posle svih onih crteza i teaser slika koje su jih najavljivale sada konacno mozemo da vidimo sta to u Chrysleru spremaju za buducnost. Prvo Nassau ciji oblik dovodi u nedoumicu da li se radi o limuzini, kombilimuzini ili o coupe-limuzini sa 4 vrata poput Mercedesa CLS. U svakom slucaju ovaj sportsko luksuzni auto za 4 putnika je napravljen na platformi Chryslera 300C i ima pogon na zadnje tockove ( od 21 inca ) kao i automatski menjac sa 5 brzina. Zbog svog izgleda (pre svega napred) i kratkih previsa, auto izgleda manji nego sto zaista jeste. A veliki jeste, bar za nase pojmove. Dimenzije su DxSxV : 4981mm x 1885mm x 1496mm uz medjuosovinsko rastojanje od 3050mm. Motor je 6,1 litarski V8 HEMI sa 425KS pa Nassau ubrzava do 60 milja na sat (96km/h) za 5 sekundi uz maksimalnu brzinu od 265 km/h. Iznutra su se dizajneri opredelili za stil koji ce se dopasti mladima pa je takva i unutrasnja arhitektura-futuristicka i sva u znaku modernih igracki od iPOD-a do MP3 plejera. Ne treba zaboraviti i krov sa velikim staklenim panelima i odsustvo B stuba. Drugi koncept za Detroit jeste Jeep Trailhawk, koji svojim namrgodjenim i ljutitim izgledom baca u senku i Grand Cherokee. Ovaj koncept jeste neka mesavina SUV-a i pick-upa pa izgleda kao nekakav targa SUV sa velikim staklenim umecima na krovu poput Nassaua koji mogu da se skinu. Napravljen je na platformi Jeepa Wranglera i zahvaljujuci svom dugackom medjuosovinskom rastojanju od 2946mm i tockovima od 22 inca Trailhawk nudi udoban prevoz za 4 putnika po autoputevima mada pravi Jeepovi za to bas i nisu namenjeni. Dakle naglasak je vise za urbanu upotrebu a ne na vec legendarnim off-road sposobnostima. Pokrece ga 3,0 litarski dizel sa 215KS naravno 4WD. Unutrasnjost u kozi (sedista, volan) kao da kontrira prednjem panelu sa obilato koriscenim alumijumom. Podaci o dimenzijama i performansama nam u ovom trenutku nisu bili dostupni. U nastavku jos nekoliko slika.
(Dalje)