home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Obnovljeni Audi A3

4 Dec 2007 - 13:42 Top secret Link

Posle prošlonedeljne promocije Audija A3 Cabriolet (o njemu više OVDE), postalo je jasno kako će izgledati redizajnirana verzija aktuelnog Audija A3. Naime, pre nego što krajem 2009. ili početkom 2010. godine bude zamenjen potpuno novom generacijom, sadašnji Audi A3 doživeće još jedan redizajn. Kako će najverovatnije izgledati prikazuju priloženi renderinzi. Za novi izgled se može slobodno reći da prati već poznati korporativni stil nemačke fabrike, tačnije stil novog Audija A4 i kupea A5. Drugim rečima, redizajnirani A3 dobija oštriji izgled prednjeg kraja, čemu doprinose pre svega karakteristična Audijeva "single-frame" maska hladnjaka i modifikovani branik, kao i prednja svetla, koja će biti restilizovana u maniru većih Audijevih modela. Promena na boku automobila nema, a pozadi će obnovljeni A3 dobiti svetla novog dizajna, u stilu Audija A5 i A4. Što se pogonskih agregata tiče, redizajnirani A3 bi trebao da zadrži većinu motora aktuelne verzije, uključujući i 3,2 litarski V6 sa 250KS, kao i 2,0 TFSI sa 265KS, koji se ugrađuje u sportski Audi S3. Kako sada stvari stoje, ovaj redizajnirani A3 najverovatnije će imati svetsku premijeru na salonu automobila u Ženevi, u martu naredne godine.






Steinmetz Opel Astra H

4 Dec 2007 - 01:46 Tuning Link

Sem dorađenog Opela GT (o kome je nedavno već bilo reči), nemački Steinmetz na salonu tjunera u Esenu (1. – 9. 12. 2007.) izlaže i svoju obradu Opel Astre H. Što se izgleda tiče, Steinmetz je za dinamičniji nastup Astre H predvideo atraktivan aerodinamički kit (i za hatchback i za karavan verziju), koji sadrži novi prednji spojler, ispupčenije pragove, modifikovan zadnji branik, zadnji krovni spojler, aerodinamičnije retrovizore i karakterističnu Steinmetz masku hladnjaka (u obliku pčelinjeg saća). Tu su i spušteno ogibljenje za 30 mm, novi sportski izduvni sistem sa duplim trapezoidnim završetkom visokog sjaja, detalj u vidu novog poklopca otvora za gorivo, atraktivni točkovi veličine od 16 do 19 inča i detalji od aluminijuma i nerđajućeg čelika u unutrašnjosti. Kod dorade motora, Steinmetz se koncentrisao samo na jedan dizel agregat, tačnije na 1,9 litarski CDTI, koji sada raspolaže sa 175KS i 380Nm obrtnog momenta, umesto serijskih 150 konja i 315Nm (maksimalna brzina je skočila na 210 km/h). Ovde i napomena da Steinmetz za svoj rad na motoru daje i dvogodišnju garanciju.

 




Hyundai Motor Co. je juče, sem nekoliko novih detalja o svojoj budućoj luksuznoj limuzini Genesis, objavio i zvaničan logo koji će taj automobil nositi na tržištima Južne Koreje i Kine (što najverovatnije znači da će na ostalim tržištima Genesis zadržati standardni Hyundai logo). Sam amblem i nije nešto posebno, tek crni štit sa srebrnim krilima i natpisom Genesis, ali su zato zanimljiviji novi detalji koji se tiču motorizacije. Pokazale su se tačnim najave da će najsnažniji motor, koji će pokretati zadnje točkove novog Genesisa biti Tau V8 agregat sa 375KS (u kombinaciji sa 6-stepenim automatskim mejačem), dok će ostatak palete činiti 3,3 i 3,8 litarski V6 Lambda motori. O novom Genesisu smo već pisali, a više o njemu možete pročitati OVDE.



Bavarska tjuning kompanija Loder1899 na salonu tjuniranih vozila u Esenu (1. – 9. 12. 2007.) promoviše dva zanimljivo doterana automobila : jedan ionako ekskluzivni Aston Martin V8 Vantage Volante i jedan velikoserijski model Ford Mondeo. Loder1899 je već ranije predstavio svoju obradu Aston Martina V8 Vantage u Coupe verziji, a salon u Esenu je idealna prilika da se javnosti pokaže i njihov V8 Vantage u Volante (kabriolet) varijanti. Kao i kod kupea, Loder1899 je za V8 Vantage Volante predvideo paket za poboljšanje aerodinamike i performansi ovog modela. To je postignuto novim aerodinamičkim dodacima od karbon fibera (prednji spojler, zadnji difuzor, poklopac motora) i pojačanjem V8 motora, koji sada razvija 425 konja (ranije 385KS). Sem aerodinamike i motora, Loder1899 je u ovaj Aston Martin ugradio i novi sportski izduvni sistem, nove aluminijumske točkove od 20 inča i za 35 mm spušteno ogibljenje.

Loder1899 Ford Mondeo


Drugi novitet ove kompanije za salon u Esenu jeste ovaj Ford Mondeo. Osim prilično diskretnih vizuelnih modifikacija (prednji spojler, zadnji krovni spojler, modifikovan zadnji branik), Ford Mondeo u obradi Lodera1899 karakteriše i novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika, za 35 mm spušteno sportsko ogibljenje (može da se podešava po visini) i pojačani 2,5 litarski motor. Pomenuti motor je zahvaljujući promenama na elektronskoj kontrolnoj jedinici i novom izduvnom sistemu dobio dodatnih 50 konja, pa sada razvija ukupno 270KS. Tačka na i su 20-inčni alumimijumski petokraki točkovi (u crnoj ili srebrnoj boji) sa gumama dimenzija 245/30R20 i dvobojna karoserija. 



Iako auto na ovim crtežima na prvi pogled izgleda kao neki novi Lotusov superautomobil, ovde se ipak radi o novom projektu američke kompanije Hennessey. To je Hennessey Venom GT za čiji izgled je bio zadužen Britanac Steve Everitt. Ipak, više od izgleda privlači pažnju ono što se krije ispod poklopca motora. To je centralno smešten 8,5 litarski bi-turbo V10 agregat sa 1000KS pri 5200 o/min. i 1500Nm obrtnog momenta pri 4200 o/min. Snaga će se na zadnje točkove prenosti preko šestostepenog menjača ili opcione sekvencijalne transmisije. Imajući u vidu pomenutu snagu i težinu od 1225 kg (odnos težina/snaga je 1,225 kg/1KS), ne iznenađuje najavljeno ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) za samo 2,4 sekunde, do 100 milja na sat (skoro 161 km/h) mu treba 5,3 sekunde, dok će dostizanje 300 km/h trajati oko 14 sekundi. Teoretska maksimalna brzina iznosi 421 km/h, što bi, ako se potvrdi u praksi, bilo dovljno da se sa trona zbaci najbrži serijski automobil, američki SSC Ultimate Aero Twin-Turbo (nedavno je postigao 411,76 km/h). Za zaustavljanje će se inače brinuti karbon-keramičke kočnice. Prema sadašnjim planovima, Hennessey bi Venom GT trebalo da predstavi tokom 2009. godine, a ako zanimanje bude dovoljno veliko, moguća je proizvodnja veoma ograničene serije.




Mercedes je uspeo da sudskom odlukom spreči izlaganje malog kineskog vozila Shuanghuan Noble (na slici) na predstojećem salonu automobila u Bolonji (5.- 16. 12. 2007.). Naime, presudom se zabranjuje Martin Motorsu (evropskom distributeru kompanije Shuanghuan Automobile) da izlaže Noble na salonu u Bolonji, što je već drugi put da je nemački prozvođač uspeo da spreči pokazivanje ove kineske kopije svog Smarta na nekom evropskom auto salonu (prvi put se to desilo pre skoro tri meseca na salonu u Frankfurtu). Za evropsko tržište Noble je inače promenio ime u Bubble, jer ime Noble već koristi jedan britanski proizvođač sportskih automobila. U Martin Motorsu tvrde da Bubble nije puka kopija Smarta, jer, za razliku od nemačkog originala, Bubble ima četiri sedišta i motor smešten napred. Međutim, dovoljno je pogledati sliku i sve je jasno... Shuanghuan inače u svojoj ponudi ima još dve kopije poznatih automobila. To su Shuanguan CEO (kopija starog BMW-a X5 i Toyote Land Cruiser) i SUV model UFO, koji nije ništa drugo do bezobrazna kopija prethodne Toyote RAV4.



Specijalizovani žiri nemačkog magazina Autobild SportsCars dodelio je Audiju R8 svoju godišnju nagradu "SportsCar 2007". Ovu prestižnu nagradu (dodeljuje se samo čistokrvnim sportskim automobilima) je na salonu tjuniranih vozila u Esenu primio Werner Frowein, direktor Audijevog odeljenja quattro GmbH, koje je zaslužno za razvoj ovog sportskog automobila sa 420KS (quattro GmbH i proizvodi Audi R8 u Nekarsulmu, i to ručno). Žiri je naglasio da je ova nagrada dodeljena Audiju R8, između ostalog, zbog toga što trenutno predstavlja najkompletnije vozilo sa najatraktivnijom karoserijom u sportskom segmentu i što nije pokazao nikakve ozbiljnije nedostatke.  



Internetom su danas počele da kruže do sada najbolje slike novog Subaru Forestera, i to skenirane iz procurele japanske brošure. Subaru će inače prve zvanične fotografije i detalje o novom Foresteru (na engleskom šumar, gorštak, brđanin) objaviti 23. decembra ove godine, a u tu svrhu je na zvaničnom sajtu japanske kompanije počelo i odbrojavanje do oficijelne prezentacije. Na istom sajtu (LINK) možete videti i jednu zatamnjenu tzv. taser sliku novog Forestera, ali kako je to već običaj u poslednje vreme, slike su opet pre vremena procurele na internet tako da tajni više nema. Bar što se tiče spoljašnjeg izgleda, gde je Subaru očigledno napustio ne baš uspešni dizajnerski pravac započet sa prvom verzijom modela Tribeca. Mada, ruku na srce, i novi model nije neki lepotan (bar sudeći po ovim prvim slikama), iako je dizajnerski nesumnjivo daleko prihvatljiviji i privlačniji u odnosu na još uvek aktuelni model. Kako bilo, nova generacija ovog crossovera će biti napravljena na platformi nove Impreze (naravno modifikovana za off-road upotrebu), a i paleta motora bi trebalo da bude slična kao kod Impreze. Sudeći prema ovoj skeniranoj brošuri, u novi Forester će se (bar u početku) ugrađivati 2,0 litarski benzinski bokser motor, koji u atmosferskoj verziji raspolaže sa 148KS i 190Nm, a u varijanti sa turbo punjačem 230KS i 317Nm. Prvo zvanično pojavljivanje novog Forestera na nekom salonu možemo očekivati već u januaru 2008. na NAIAS salonu automobila u Detroitu.

     



Mazda će novinarima 5. decembra na salonu automobila u Bolonji (za širu publiku se otvara 7. 12. i traje do 16. 12. 2007.) promovisati restilizovanu verziju svog kompaktnog MPV modela Mazda5. Vizuelnih promena i nema mnogo; ipak tu su redizajnirani prednji i zadnji branik, modifikovana prednja svetla, novi gril, novi aluminijumski točkovi od 16 i 17 inča i daljinsko otvaranje bočnih kliznih vrata (opcija). Manjih promena ima i u unutrašnjosti (osvežena centralna konzola sa novom DVD navigacijom i audio sistemom, nove boje i materijali, novi dizajn presvlaka za sedišta), bogatija je i paleta boja za karoseriju, a tu su i doterane kočnice i revidirano ogibljenje, koje se brine za veću stabilnost i komfor (osim toga poboljšana je i zvučna izolacija). Dvolitarski benzinski MZR motor (sa 147KS i 184Nm) je modernizovan (ima S-VT sekvencijalni sistem upravljanja ventilima), pa sada (uz manju potrošnju i redukovanu emisiju CO2) maksimalni obrtni moment postiže pri manjem broju obrtaja nego ranije (i dalje su u ponudi 1,8 litarski benzinac sa 116KS i 2,0 L dizel agregat u verzijama sa 110 i 143KS). Takođe, u doteranoj Mazdi5 Japanci su predstavili dve nove transmisije, tačnije 6-stepeni manuelni menjač (kao standard), dok je 5-stepena automatska transmisija dostupna kao opcija. Obnovljena Mazda5 će inače na evropsko tržište stići početkom 2008. godine.




Pošto je u oktobru na salonu komercijalnih vozila u Amsterdamu (Road Transport Show) promovisao dostavnu verziju svog novog modela Nemo, Citroen je najavio da će na predstojećem salonu automobila u italijanskoj Bolonji (Bologna Motor Show, 5. – 16. 12. 2007.) izloži i koncept automobil na osnovi ovog kompaktnog i praktičnog vozila. Studija živahnih boja je nazvana Citroen Nemo Concetto ("koncept"), a može da se shvati i kao najava skore promocije putničke verzije ovog modela, koja će se pojaviti početkom naredne godine (ovde i podsećanje da su Peugeot i Fiat već predstavili putničke varijante Nemovih blizanaca – modela Peugeot Bipper i Fiat Fiorino). Budući da nosi isto ime kao i glavni lik (mala riba) iz Diznijevog crtanog filma "Finding Nemo", Citroen Nemo Concetto je ofarban u istu kombinaciju narandžaste i bele boje (u beloj boji su i točkovi), pa istovremeno prikazuje i svet i vrednosti Nema, kao i bezbrojne mogućnosti personalizacije ovog Citroenovog modela. Kako napominju u Citroenu, Nemo Concetto zbog svoje veličine pripada svetu "malih" (poput ribice u pomenutom filmu), ali mu upravo ta osobina predstavlja i veliku prednost, jer mu kompaktne dimenzije olakšavaju kretanje i parkiranje u urbanim sredinama. Drugim rečima, Nemo Concetto objedinjuje inteligentni koncept sa kompaktnom spoljašnošću i prostranim interijerom. Nemo Concetto šalje i poruku o sposobnosti Citroena da kreira vozila koja imaju karakter, vozila koja se prilagođavaju životima svojih vlasnika...poput ribe u vodi !




Nedavno restilizovana Kia Sportage od sada je dostupna i kupcima u našoj zemlji. Naime, domaći uvoznik ovih korejskih vozila (Kia Auto. d.o.o., Ugrinovački put 10m, Zemun, tel. 011/316-6903, 316-5494, internet : www.kia.co.yu) počeo je sa prodajom obnovljenog Sportagea, koji se vizuelno i ne razlikuje mnogo od stare verzije. Tačnije promene se svode na restilizovani prednji gril, kućišta prednjih svetala u crnoj boji, veće spoljašnje retrovizore, nove alu točkove, veći izbor boja za karoseriju i branike, koji su sada u potpunosti u boji karoserije. U Kiji takođe naglašavaju da obnovljeni Sportage putnicima sada nudi još udobniju i rafiniraniju vožnju (poboljšana zvučna izolacija, nova prednja sedišta sa dužom i širom površinom za sedenje, više mesta za glave putnika pozadi, točkovi od 16 inča sa gumama 215/65 R16 kao standard). Osim toga poboljšane su i vozne osobine (preciznije upravljanje, ogibljenje je nešto kruće, smanjeno je naginjanje karoserije), a pojačane su i kočnice, koje su zaslužne da zaustavni put od 100 km/h do 0 km/h sada iznosi 41,6 metara. Paleta motora obuhvata 2,0 litarski DOHC benzinac sa 106kW/145KS i 2,0 litarski CRDi turbo-dizelaš sa 103kW/140KS. Ovaj potonji postiže maksimalnih 177 km/h, do 100 km/h stiže tza 12 sekundi, a prosečna potrošnja (po fabričkim podacima) iznosi 7,1 litar dizela na 100 km. Ovaj SUV je dugačak 4350 mm, širok 1800 mm, visok 1695 mm, a zapremina prtljažnika mu iznosi 667 litara (sa oborenim zadnjim sedištima 1886 litara). I dalje su u ponudi verzije sa pogonom ili samo na prednje točkove (2WD) ili na sva četiri točka (4WD). Najjeftiniji Sportage (2,0 litarski benzinac sa 2WD pogonom) u Srbiji košta 19.990 evra, a bazni dizelski Sportage 2,0 CRDi staje 24.990 evra (sve cene su sa PDV-om).




Nemačka tjuning kompanija delta4x4 (već iz njihovog imena je jasno da su se specijalizovali za doradu SUV modela), na ovogodišnjem salonu tjuniranih vozila u Esenu (1. – 9. 12. 2007.) promoviše novi Jeep Grand Cherokee SRT-8 DUNE, koji se odlikuje brojnim mehaničkim i estetskim promenama. Pre svega, delta4x4 je standardni 6,1 litarski V8 HEMI motor sa 425KS pojačao na ukupno 499 konja, a to je postignuto zahvaljujući, između ostalog, reprogramiranoj elektronici motora i novom sportskom izduvnom sistemu. Rezultat je ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od pet sekundi. Ostale promene se odnose na 100 mm viši klirens (rastojanje vozila od tla), nove petokrake točkove od 23 inča sa Continental Cross Contact gumama (dimenzija 305/40 R23), modernizovani prednji spojler sa integrisanim vitlom, krovni prtljažnik od nerđajućeg čelika, nove pragove, proširenja blatobrana sa dodatnim svetlima i novu kestenjastu boju karoserije.




Abt Volkswagen Touareg

3 Dec 2007 - 00:32 Tuning Link

Novi, tačnije obnovljeni VW Touareg se već neko vreme nalazi na tržištu, a sada i nemački tjuner Abt Sportsline predstavlja svoje sportsko viđenje tog luksuznog SUV modela (premijera naravno na salonu tjunera u Esenu, koji traje od 1. do 9. 12. 2007.). Abt-ov Touareg se, pre svega, ističe novim robusnijim i daleko atraktivnijim spoljašnjim izgledom (iz kog god ugla da se gleda), a za to treba da zahvali potpunom aero body paketu, koji se sastoji od novog prednjeg i zadnjeg branika, bočnih suknjica, proširenja blatobrana, zadnjeg krovnog spojlera i izduvnog sistema sa četiri cevi. Nijedan tjuning zahvat naravno nije kompletan bez novih alu točkova, pa tako Abt oprema Touareg sa BR felnama od 19, 20 ili čak 22 inča. Ukratko, atleta u savršeno skrojenom odelu. Uz to, Abt-ov Touareg je daleko niži i širi nego njegov fabrički brat blizanac. Jednostavno čak i kada stoji ovaj Touareg poručuje da može izaći na kraj sa bilo kojim izazovom. Ispod kože je Touareg dobio doterano vazdušno ogibljenje (samim tim i bolje vozne osobine i upravljivost) i ojačani kočioni sistem (auto od 2,4 tone treba i zaustaviti). Abt Sportsline nudi povećanje snage za 4 motora (3 dizelaša i jedan benzinac), koji pokreću ovaj SUV. To su : 2,5 TDI sa 143kW/195KS (+21KS u odnosu na serijsku verziju), sledi 3,0 TDI u verzijama sa 199kW/270KS i 221kW/300KS (serijski 225KS), pa 5,0 V10 TDI od 265kW/360KS (+47 konja) i na kraju 4,2 litarski V8 benzinac sa 368kW/500KS, što predstavlja "skok" od čak 150KS u odnosu na fabrički model.

 



Video : Fiat Fiorino

3 Dec 2007 - 00:22 Noviteti Link

 

Fiat je nedavno i zvanično predstavio svoje novo lako komercijalno vozilo, nazvano Fiorino, koje je razvijeno u saradnji sa Peugeotom i Citroenom (logičan nastavak višedecenijske saradnje PSA grupacije i Fiata na razvoju i proizvodnji dostavnih vozila). Francuzi će svoje verzije ovog vozila prodavati kao Citroen Nemo i Peugeot Bipper, a Fiat je ponovo upotrebio ime Fiorino, koje je nekada već koristio za teretnu verziju nekadašnjeg Fiata Uno. Novi Fiorino će se proizvoditi u Turskoj (u pogonima kompanije Tofas, tamošnjeg Fiatovog partnera), a nudiće se i u komercijalnoj (Cargo – prva slika) i u putničkoj varijanti (Combi – druga slika). Svojim kompaktnim dimenzijama, visokom linijom krova, bočnim kliznim vratima i dvokrilnim vratima prtljažnika, novi Fiatov komercijalac nudi veliku prilagodljivost i cilja kako na manje firme za dostavu robe u gradskim sredinama, tako i na mlađe kupce kojima treba auto za sportske aktivnosti. Fiorino je dugačak 3,86 metra, širok 1,71 metra, visok 1,72 metra, prostor za teret kod dostavne Cargo varijante je dužine 1,5 metara, korisna zapremina istog iznosi 2,5 kubna metra, a ukupna nosivost ovog komercijalca je 610 kg (zajedno sa vozačem). Putnička Combi verzija ima i sedišta pozadi, pa nudi mesta za ukupno pet putnika + 270 kg nosivosti (ima naravno i stakla na bočnim kliznim vratima, kao i modifikovan prednji branik). Unutrašnjost novog Fiorina Fiat kratko opisuje kao prostranu, komfornu i ergonomičnu, a deo serijske opreme čine servo volan, ABS, EBD, vazdušni jastuk i točkovi od 15 inča, dok će se uz doplatu, između ostalog, moći dobiti i uvek korisni parking senzori. Ugrađivaće se jedan benzinski (1,4L 16v sa 73KS) i jedan dizel motor (1,3L Multijet sa 75KS), a Fiat naročito ističe njihovu ekonomičnost i ekološku podobnost, što ilustruje podatakom da dizel motor prosečno troši 4,5 litara goriva na 100 km i da emituje 119 grama CO2 po kilometru (ovaj dizelaš postiže maksimalnu brzinu od 157 km/h). U paru sa benzincem ide manuelni menjač sa 5 stepeni, dok je dizelaš osim sa tim manuelnim, moguće dobiti i sa 6-stepenim robotizovanim menjačem. Prodaja novog Fiorina u Italiji počinje u decembru ove godine, a početkom 2008. godine i na ostalim tržištima.



 

Nemački Volkswagen je pokrenuo novi, tzv. teaser sajt, u kome kratkim video klipom pokazuje samo delić novog kupea sa četiri vrata na bazi svog Passata (slično Mercedesovoj CLS klasi), koji će se na tržištu pojaviti tokom 2008. godine. Video klip možete pogledati OVDE. Kako se očekuje, Volkswagen će Passat Coupe predstaviti na salonu automobila u Ženevi narednog proleća. Što se motora tiče, paleta bi trebalo da obuhvata agregate od 1,8 litarskog TSI benzinca sa 160KS, pa sve do 3,6 litarskog FSI V6 motora sa 300KS, koji bi imao i integralni pogon i DSG transmisiju sa duplim kvačilom. Od dizelaša se za sada pominje 2,0 litarski TDI sa 140 i 170KS. Od opcija na raspolaganju će biti stakleni panoramski krov, kamera za vožnju unazad i senzori za parkiranje.