home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvor : Glas Javnosti

Sredinom decembra kragujevačka fabrika „Zastava automobili“ trebalo bi konačno da izađe na tender u potrazi za kupcem. Naravno, pod uslovom da dokumentacija bude kompletirana i dostavljena Agenciji za privatizaciju. Prema saznanjima unutar fabrike, postoje indicije da tu „nešto škripi“, da se uporedo pregovara s potencijalnim kupcima, ali i da se istovremeno čini sve da bi se ispoštovali rokovi dobijeni iz Agencije. Zvaničnih informacija o tome ko bi mogao da se nađe među kupcima fabrike iz Kragujevca nema. Juče je u našu redakciju stiglo saopštenje iz Informativne službe „Zastave“ da ovlašćeni predstavnici grupe „Zastava vozila“ i fabrika u njenom sastavu nemaju mandat da saopštavaju informacije o privatizaciji i tenderskoj dokumentaciji, s obzirom na to da kompletan posao u vezi toga vodi Republička agencija za privatizaciju i nadležno Ministarstvo za ekonomiju i regionalni razvoj. - Zato apelujemo na medije da ne izveštavaju na osnovu nezvaničnih i neproverenih informacija i izjava koje navodno potiču iz „Zastavinih“ ili dobro obaveštenih krugova. Ne sumnjajući u dobre namere objavljivanja ovakvih informacija i sadržaja, moramo vam predočiti da to često izaziva negodovanje i podstiče nepoverenje potencijalnih partnera u smislu nepoštovanja poslovnog kodeksa, što može ugroziti do sada postignuto na planu pripreme „Zastave“ za privatizaciju i izbor strateškog partnera - navodi se u saopštenju.

Međutim, predsednik sindikata Zoran Mihajlović kaže da se poseta ministra Mlađana Dinkića Austriji direktno dovodi u vezu sa zainteresovanošću austrijske firme „Magma Štajer“ za kupovinu fabrike. Prema saznanjima sindikata, potencijalnog kupca ili strateškog partnera ove fabrike treba tražiti i u „Dženeral motorsu“ i jednoj kineskoj firmi. - U drugoj polovini decembra, tačnije 17. decembra, delegacija u kojoj će biti i predstavnici poslovodstva ići će u Kinu. Priča oko toga da je „Pežo Sitroen“ zainteresovan za „Zastavu“ je još daleko i tu nema nečeg realnog, a što se tiče indijske kompanije „Tata motors“, oni su zainteresovani za „Zastava kamione“ - tvrdi Mihajlović. Kragujevačka fabrika će se na prodaji naći u paketu, što znači da na prodaju idu „Lakirnica“, „Mehanička obrada“, „Preseraj“, Institut za automobile i „Zastava auto“, firma preko koje ide prodaja „desetke“, odnosno srpskog „punta“.





Iza ovog imena krije se detaljno modifikovani Porshe 911 u obradi nemačkog tjunera 9ff, koji ovog sportistu izlaže na salonu tjuniranih vozila u Esenu (traje do 9. 12. 2007.). 9ff GT9 ima centralno smešten 4,2 litarski redni 6-cilindrični motor sa dva turbo punjača, koji razvija najmanje 910 konja. Po procenama ljudi iz ove kompanije, GT9 može da postigne maksimalnu brzinu od tačno 409 km/h, što bi, ako se naravno potvrdi u praksi, bilo dovoljno da se prestigne Bugatti Veyron (postigao 407 km/h).  



 

Tjuner Giacuzzo je obogatio svoju ponudu novim aero body paketom za najsnažniji serijski Renault Clio, model Clio Sport RS sa 197KS (Giacuzzo ga naravno izlaže i na salonu tjunera u Esenu koji je u toku). Osim spuštenog ogibljenja za 20 mm, Giacuzzo je Clio opremio aerodinamičkim paketom za još agresivniji i opakiji izgled, koji sadrži novi prednji spojler, drugačije pragove, zadnji krovni spojler, zadnji difuzor od karbona, 18-inčne točkove sa gumama 225/35R18 i četiri završetka izduvnog sistema (serijski model ima dva). Motor nije diran, pa 2,0 litarski agregat i dalje razvija 145kW/197KS i 215Nm, što mu omogućava maksimalnu brzinu od 215 km/h i ubrzanje do stotke za 6,9 sekundi.

 



Posle Carlssona i Brabusa, sada i nemačka tjunerska kuća Lorinser promoviše svoju obradu novog Mercedesa C klase u Estate (karavan) verziji. Premijera se naravno održava na salonu tjunera u nemačkom Esenu, koji traje do 9. decembra ove godine. Lorinser je za C klasu Estate predvideo nove prednje blatobrane sa velikim otvorima za vazduh, atraktivnije pragove, modifikovane branike, spušteno ogibljenje, nove točkove (sa karakterističnim oblikom turbine) i pojačanja benzinskih i dizel motora. Radi se o benzincima C 200 Kompressor i C 350, a kod dizelaša snaga je povećana na modelima C 200 CDI, C 220 CDI i C 320 CDI. Tako je motor verzije C 200 Kompressor pojačan sa 135kW/184KS na 160kW/218KS, a obrtni moment sa 250 na 295Nm (snaga je povećana zahvaljujući, između ostalog, reprogramiranoj elektronici motora i ugradnji novog sportskog filtera za vazduh). Benzinac C 350 je pojačan na 224kW/305KS i 380Nm (standardni model ima 200kW/272KS). Kod dizelaša stvari stoje ovako : model C 200 CDI posle dorade u Lorinseru razvija 115kW/156KS i 360Nm (fabrički 100kW/136KS i 270Nm), model C 220 CDI je ojačan za 21KS, pa raspolaže sa 191KS i 480Nm, dok C 320 CDI sada razvija 261KS i 580Nm obrtnog momenta.



Nemačka tjuning kompanija G-power, koja ima višedecenijsko iskustvo u obradi modela bavarskog BMW-a, od nedavno nudi novu "igračku", namenjenu svima onima sa istančanim ukusom i naravno dovoljno dubokim džepovima. To je BMW M5 Hurricane, a već i samo ime dovoljno govori o čemu se to ovde radi. Ovaj automobil je naime opremljen 5,0 litarskim V10 agregatom (koji u fabričkoj verziji raspolaže sa 373kW/507KS i 520Nm obrtnog momenta), a G-power nudi dva paketa za povećanje snage ovog motora : EVO I i EVO II. Prvi paket podrazumeva povećanje snage na 467kW/635KS i 600Nm, kao i maksimalnu brzinu od 330 km/h. EVO II kit je naravno zanimljiviji, a sa njim BMW M5 Hurricane razvija 537kW/730KS i 700Nm obrtnog momenta. Brzina ovog modela kod EVO II paketa je elektronski ograničena na 340 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 4,2 sekunde, do 200 km/h treba mu 10,4 sekunde, a do 300 km/h 29,5 sekundi. Pravi odgovor na Brabus CLS Rocket i Brabus Bullit (ovaj poslednji na bazi novog Mercedesa C klase).




Tjuning kompanija Hartge, poznati specijalista za doradu modela bavarskog BMW, od sada vlasnicima BMW-a 335i i 335d Coupe (model E92) i 335i Coupe-Cabrio (E93), nudi novi aerodinamički kit, koji sadrži elemente poput novih spojlera napred i pozadi, atraktivnijih pragova, novih "bubrega", spojlera na poklopcu prtljažnika i difuzora pozadi. Ovaj Hartgeov paket podrazumeva i novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka, a u kabini i novi dizajn brzinomera (izgraviran na 300 km/h).

  



Porsche je preko svoje oficijelne dilerske mreže ponudio novi aerodinamički body kit za model 911 Turbo Coupe (serija 997), koji raspolaže sa snagom od 353kW/480KS. Sportski paket, odnosno Aerokit (testiran naravno u vazdušnom tunelu) sadrži novi prednji spojler i potpuno novi poklopac motora sa velikim i fiksiranim zadnjim krilom. Ove elementi mogu da se naruče samo u paketu i ofarbani su u boju karoserije (u kojoj su sada i "suknjica" na zadnjem braniku i pragovi vozila). Za poboljšanu stabilnost i nešto dinamičniji vizuelni nastup 911-ice Turbo, ovaj nemački proizvođač traži 4500 evra (bez poreza).




Najstariji Rolls Royce (model 10hp iz 1904. godine) prodat je na aukciji londonske kuće Bonhams za rekordnih 3.521.500 funti (4.910.000 evra ili 7.242.000 dolara). Time su oborena dva rekorda : prvo, ovo je najveća suma ikada plaćena za neki Rolls Royce, i ujedno najveća isplaćena za neki oldtajmer, koji datira iz perioda pre 1905. godine. Zanimljivo da je postignuta krajnja cena čak 3,5 puta viša od prvobitne procene. Stručnjaci su naime prognozirali da će Rolls Royce 10hp dostići cenu od tačno milion funti, ali je očigledno zanimanje bilo daleko veće nego što se u prvi mah pretpostavljalo. Pre ovog modela, najviše para je plaćeno za Rolls Royce Silver Ghost Double Pullman Limousine iz 1912. godine (1,48 miliona funti). Kupac modela 10hp je inače privatni kolekcionar iz Velike Britanije, tako da će ovaj dvosed ostati u svojoj postojbini. Ovaj primerak Rolls Royca 10hp je četvrti ikada proizvedeni automobil britanske marke, a od 1904. godine promenio je tri vlasnika i uprkos starosti od 103 godine nalazi se u voznom stanju. Kako kažu u aukcijskoj kući : "kupac može da odmah uđe u auto i da ga odveze" ! Rolls Royce je model 10hp predstavio na salonu u Parizu 1904. godine, a u februaru 1905. i na Olympia Showu u Londonu. Sa prodajom ovog Rolls Royca 10hp menja se i lista najskupljih automobila u 2007. godini, koju smo nedavno obajvili. Naime, magazin Business Week nedavno je sastavio listu najskupljih automobila u 2007. godini, a najjeftini automobil na listi je Alfa Romeo 8C 2300 Corto iz 1932. godine, koji je u junu ove godine prodat za "tričavih" 2.819.000 američkih dolara (dva puta više od cene Bugattija Veyron). Najskuplji ove godine je bio Ferrari 330 TRI/LM iz 1962., koji je u maju promenio vlasnika za rekordnih 9,3 miliona dolara, čime je poneo i titulu najskupljeg Ferrarija svih  vremena. Ipak ovaj Ferrari nije i najskuplji auto ikada prodat na nekoj aukciji. Rekord i dalje drži Bugatti Type 41 Royal Sports Coupe iz 1931. godine, koji je 1987. prodat preko aukcijske kuće Christie's za 11 milona dolara. Evo kako izgleda kompletna lista 16 najskupljih automobila 2007. godine :

  1. $9.300,000 - 1962 Ferrari 330 TRI/LM
  2. $7.242.000 – 1904 Rolls Royce 10hp
  3. $5.700,000 - 1953 Ferrari 340/375 MM
  4. $5.500,000 - 1966 Shelby Cobra
  5. $4,950,000 - 1959 Ferrari 250 GT
  6. $4,510,000 - 1931 Bentley 4_-Liter
  7. $4,455,000 - 1959 Ferrari 250 GT
  8. $4,400,000 - 1935 Duesenberg SJ
  9. $3,740,000 - 1933 Delage D8S
  10. $3,564,000 - 1970 Ferrari 512S
  11. $3,520,000 - 1884 DeDion, Bouton et Trepardoux
  12. $3,267,000 - 1966 Ferrari 206 SP Dino
  13. $3,118,500 - 1953 Ferrari 340 MM
  14. $2,970,000 - 1912 Rolls-Royce Silver Ghost Double Pullman
  15. $2,821,500 - 1960 Ferrari 250 GT SWB Competizione
  16. $2,819,000 - 1932 Alfa Romeo 8C 2300 Corto


Chrysler je pre nekoliko dana (tačnije 3. decembra) krenuo sa pretprodajom prve limitirane serije željno očekivanog Dodge Challengera SRT8 sa 6,1 litarskim V8 HEMI motorom. Posle samo par dana stiže i vest da je Chrysler već primio 6000 narudžbina, a od toga samo u toku prvog dana prodaje čak 4300 kupaca položilo je depozit za kupovinu Challengera SRT8. Istovremeno sa ovim informacijama o prvim rezultatima prodaje, pojavili su se i detalji vezani za paletu pogonskih agregata i paketa opreme i za ostale verzije Challengera. Pomenuti Challenger SRT8 imaće 5-stepeni automatski menjač, a kasnije će ponudu dopuniti i manuelni menjač sa 6 stepeni i slabiji motori, tačnije 3,5 litarski V6 i 5,7 litarski V8 HEMI. Modeli sa manuelnim menjačem dobiće i novi HSA sistem (Hill Start Assist) za pomoć prilikom starta na uzbrdici. Planovi dalje predviđaju promociju kabriolet verzije u 2009. godini, a tokom 2011. novi 4,0 litarski Phoenix motor zameniće najmanji 3,5L V6 agregat. Tu nije kraj, jer će najjači Challenger SRT8 kasnije dobiti veći i jači 6,4 litarski motor sa 450 do 500KS. Što se opreme tiče, Challenger SRT8 biće opremljen aluminijumskim točkovima od 20 inča (sa gumama širine 245 mm), audio sistemom sa 13 zvučnika, svetlima za maglu, zatvaračem diferencijala, otvorom za vazduh na haubi motora, zadnjim spojlerom, kožnim volanom i kožnom ručicom menjača. Serijska verzija Challengera SRT8 biće promovisana u februaru naredne godine na salonu u Čikagu (Chicago Motor Show), a biće dostupan u tri boje, i to crnoj, srebrnoj ili HEMI narandžastoj (svaki primerak iz prve serije imaće i pločicu sa serijskim brojem). Challenger SRT8 za 2008. će se inače proizvoditi u Chryslerovoj fabrici u kanadskom Bramptonu, gde se već sklapaju Dodge Charger, Charger SRT8, Magnum, Magnum SRT8, Chrysler 300C i Chrysler 300C SRT8. 



Slično bratskom Citroenu, koji je za salon automobila u Bolonji (Bologna Motor Show, 5. – 16. 12. 2007.) pripremio "šareni" Nemo Concetto (o njemu više OVDE), i Peugeot će na istom salonu promovisati novi koncept automobil na bazi svog modela Bipper (koji u osnovi naravno nije ništa drugo do Citroen Nemo, samo sa oznakom Peugeota). Kao i kod Nema Concetto, i Bipper Beep Beep stavlja naglasak pre svega na atraktivan stajling; tačnije u ovom slučaju upotrebljena je crno-crveno-bela kombinacija boja za karoseriju (crni bokovi i crveno-bela hauba i krov), kakvu ima i pobednički trkački automobil Peugeot 908 HDi FAP (sa Peugeotom 908 HDi FAP francuski proizvođač je osvojio ovogodišnje Le Mans Series prvenstvo i drugo mesto na legendarnoj trci 24 sata Le Mana). Budući da 908 HDi FAP ima dizel agregat, Peugeot je odlučio da i u Bipper Beep Beep ugradi dizelaš, i to 1,4 litarski HDi, koji raspolaže sa 55kW/70KS i 160Nm obrtnog momenta pri 1750 o/min. (uparen sa manuelnim 5-stepenim menjačem). Motor naravno ima FAP filter čestica čađi, pa emisija CO2 iznosi 119 grama po kilometru. Od ostalih detalja na Bipperu Beep Beep treba izdvojiti još zatamnjena stakla (čija boja treba da podseća na vizir trkačke kacige), stilizovanu glavu lava na bokovima u beloj boji (znak Peugeot Sporta), prednje kočione diskove od 313 mm i atraktivne crne aluminijumske točkove od 18 inča sa gumama Michelin Pilot Sport, dimanzija 225/45 R 18.




Hyundai je danas u Južnoj Koreji konačno i zvanično predstavio svoj novi luksuzni model Genesis, ali je ta ekskluzivna prezentacija u Hyundai-Kia Namyang R&D centru bila zatvorenog tipa, na koju su pozvani samo određeni novinari, analitičari, doktori i advokati (ovi potonji su očigledno i ciljna grupa novog automobila). Prisutni su takođe mogli da na licu mesta uporede novi Genesis sa modelima Mercedesa i BMW-a, kojima korejski proizvođač želi da otme bar deo kolača luksuznih limuzina. Dovde sve u redu, ali ono što bode oči je Genesisov spojašnji dizajn, naročito njegovih bokova. Kao što se vidi, primetna je (ne)namerna sličnost sa aktuelnim BMW-om serije 5 (model E60). Genesis namenjen prodaji na domaćem, korejskom tržištu pokretaće dva V6 Lambda benzinska motora, i to 3,3 litarski sa 265KS i 3,8 litarski sa 305KS (standardno upareni sa šestostepenim automatskim menjačem). Što se Amerikanaca tiče, oni će dobiti Genesis opremljen pomenutim 3,8 L V6 agregatom, kao i 4,6 litarski V8 Tau agregat, koji raspolaže sa 380KS. Od opreme, Genesis će imati Xenon svetla, Bluetooth konekciju, Smart Cruise Control (tempomat), DIS (Driver Information System) informativni sistem za vozača, satelitsku navigaciju, Harman/Becker Lexicon Audio System, dugme za start motora, ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti i najmanje 8 vazdušnih jastuka. Podsećamo da je pre neki dan Hyundai Motor Co. objavio i zvaničan logo koji će Genesis nositi na tržištima Južne Koreje i Kine (što znači da će na tržištima "ostatka" sveta Genesis zadržati standardni Hyundai logo). Sam amblem i nije nešto posebno, tek crni štit sa srebrnim krilima i natpisom Genesis. Inače, Hyundai je istoimeni koncept automobil promovisao još u aprilu ove godine na salonu automobila u Njujorku, a ova serijska verzija će biti predstavljena i na predstojećem NAIAS salonu u Detroitu u januaru 2008. godine. Genesis najavljuje Hyundaijev ambiciozan plan da se ozbiljnije umeša u borbu za kupce luksuznih limuzina, pre svega u Severnoj Americi, a osnovna verzija u SAD-u bi trebalo da košta oko 30.000 američkih dolara ili 20.340 evra.

 



Toyota Land Cruiser V8

5 Dec 2007 - 00:56 Noviteti Link

Toyota je novi Land Cruiser V8 (naslednik Land Cruisera 100) u Evropi premijerno predstavila krajem oktobra ove godine na salonu automobila u Sankt Peterburgu, a na tržište Starog kontinenta stiže u martu naredne godine (u Nemačkoj recimo prodaja startuje 8. marta). Novi Land Cruiser V8 (razvijen pod motom "The King of Four-Wheel Drives"), sem novog dizajna, donosi i povećane dimenzije (dužina 4950 mm, širina 1970 mm, visina od 1865 do 1910 mm; zavisno od verzije), više mesta u kabini (tri reda sedišta i mesta za osam osoba), novu platformu, novi KDSS (Kinetic Dynamic Suspension System) hidraulični sistem vešanja, smanjenje vibracija i buke, unapređeni pogon na sva četiri točka (snaga se raspodeljuje između prednjih i zadnjih točkova preko Torsenovog centralnog diferencijala) i poboljšanju upravljivost i stabilnost. Paletu motora čine 4,7 litarski V8 VVT-i benzinac sa 288KS pri 5400 o/min i 445Nm pri 3400 o/min. (uparen sa 5-stepenim automatskim menjačem, potrošnja 14,4 litara na 100 km) i 4,5 litarski D-4D V8 turbo-dizel motor sa 286KS pri 3600 o/min. i 650Nm u rasponu od 1600 do 2800 o/min. Dizelaš ide u paru sa novim 6-stepnim automatskim menjačem, postiže 210 km/h, do 100 km/h ubrzava za 8,2 sekunde, a prosečna potrošnja mu iznosi 10,2 litara dizela na 100 km (fabrički podatak). Za bezbednost putnika se brine 10 vazdušnih jastuka (uključujući i one za kolena vozača i suvozača), ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), BA (pomoć pri naglom kočenju), VSC (elektronska kontrola stabilnosti), A-TRAC (Active-Traction Control), aktivni nasloni za glavu i Pre-crash Safety sistem, a od ostale opreme treba još izdvojiti satelitsku navigaciju, Smart Entry i Smart Start sistem i Bluetooth konekciju. Kao što je napomenuto na početku, prodaja novog Land Cruisera startuje u martu 2008., a cene u Nemačkoj izgledaju ovako : za 4,5 litarski V8 dizelaš cena iznosi 69.900, a za 4,7 litarski VVT-i benzinac 79.900 evra.

 



 

 

 

Dobar način kako da Vaš novi Renault Clio 3 izdvojite iz mase (pa makar to bio i osnovni model sa samo 65KS), nudi tjuning firma Carzone Specials. Ovako naime može da izgleda Clio 3 ako se na njega nakalemi Carzone aero body kit nazvan Shogun. Pomenuti aerodinamički kit (i za verziju sa troja i za petora vrata) uključuje potpuno novi i agresivniji prednji branik, set atraktivnijih bočnih "suknjica" i robusniji zadnji branik sa integrisanim duplim završetkom novog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika. Carzone za Clio 3 Shogun nudi i KW "variante 2" kit za spuštanje ogibljenja (i napred i pozadi za 60 mm), a čitav paket zaokružuju i 17-inčni "racer" točkovi sa Dunlop SP Sport 9000 gumama (dimenzija 205/40).




O Bugattiju Veyron u otvorenoj Spider, odnosno Targa verziji već je bilo reči pre nekoliko meseci, a u međuvremenu su se pojavile i nove informacije, koje kažu da se prototip ovog automobila već uveliko testira, a da će se serijska varijanta na tržištu naći tokom naredne godine. Veyron Targa, odnosno Spider (ili kako će se već zvati) neće biti kabriolet u pravom smislu reči, već će imati targa krov, koji će se skidati u stilu Porshea Carrera GT ili Koenigsegga CCX. Naravno, zbog skidanja krova Veyron Targa će biti dodatno ojačan, kako bi se zadržala torziona čvrstoća. Promene će doživeti i performanse, odnosno maksimalna brzina će biti ograničena na 211 milja na sat (340 km/h). Nije toliko impresivno kao kod standardnog Veyrona sa tvrdim krovom, ali za jedan otvoreni automobil i ovo je više nego dovoljno. "Običan" Veyron naime postiže 407 km/h, ubrzava do 100 km/h za 2,5 sekunde (!!), do 200 km/h za 7,3 sekunde, a pokreće ga 8,0 litarski W16 motor sa 1001KS i 1250Nm obrtnog momenta. Ukoliko ste posle svega poželeli jedan Veyron Targa, zakasnili ste. Naime, prema pisanju sajta Autogespot.com (odakle je i ova slika), svi planirani primerci su već unapred prodati.



Opel je na salonu tjunera u Esenu (traje do 9. 12. 2007.) upravo i zvanično promovisao novu specijalnu (i naravno limitiranu) verziju sportske Astre OPC, nazvanu Astra OPC Nurburgring Edition. Zahvaljujući beloj boji karoserije (sa kariranim šarama), velikom zadnjem krovnom spojleru, retrovizorima i B stubu u karbon look-u, kao i već poznatom OPC aerodinamičkom paketu (branici, spojleri, pragovi, centralno smešteni završetak izduvne cevi), ova Astra privlači pažnju gde god da se pojavi, a kupcima će na raspolaganju biti od prvog kvartala naredne godine (biće proizvedeno svega 835 komada). I unutrašnjost se razlikuje u odnosu na običnu Astru OPC (kabina u potpunosti u koži, detalji od karbona i logo serije na naslonima za glavu, kao i na ostavi za sitnice, gde se nalazi i ugravirani serijski broj). Tu nije kraj, jer Astra OPC Nurburgring Edition raspolaže i gumama za visoke performanse, olakšanim točkovima u beloj boji, kao i za 2 mm širim tragom točkova, šro je sve zajedno odgovorno za još bolje vozne osobine. Motor je i dalje poznati 2,0 litarski četvorocilindrični turbo benzinac sa 177kW/240KS, koji Astru OPC do 100 km/h ubrzava za 6,4 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 244 km/h. Snaga se na prednje točkove prenosi preko sportski podešenog manuelnog menjača sa6 stepeni.