Volvo konacno u Srbiji
Kako prenosi B92, nas generalni uvoznik za Fordove, firma Grand Motors, od pocetka ove godine je i formalno postao ovlasceni diler za Volvo (putnicki program ), cime se ta marka posle pauze od skoro 20 (!) godina zvanicno vratila na trziste Srbije. Grand Motors je za sada jedini ovlasceni diler Volvoa u nasoj zemlji a kako se navodi u informaciji B92, u pretprodaji je vec isporuceno prvih 20 vozila. Kupcima se nudi kompletan program Volvoa a kako su to automobili vise klase sa istim takvim cenama, sistem prodaje je nesto drugaciji nego za Fordove. Dok se vecina vozila Forda proda sa lagera, Volvo modeli ce se uglavnom porucivati za svakog kupca ponaosob sto u praksi znaci da ce se na modele kojih nema na lageru, cekati do 60 dana. U svom novom poslovnom centru na Novom Beogradu, Grand Motors je opremio poseban izlozbeni prostor za automobile Volvo a tu se nalazi i servis. Na slici Volvo S80.
Ovaj roadster jednosed, cudnog izgleda je kreacija danskog entuzijaste sa imenom Mikkel Steen Pederesen a bio je izlozen na nedavno odrzanom Autosport International Show-u u Velikoj Britaniji. Sa imenom RoadRazer, ovaj roadster male tezine ( zasluga obilato koriscenog karbon fibera kao i tockova od lakih legura ) pokrece 1,3 litarski 4-cilindricni motor iz motocikla Suzuki Hayabusa sa 180KS. To, po prvim procenama, omogucuje ubrzanje do 100 km/h za manje od 3 sekunde. Pomenuta tezina iznosi samo 302 kg (!) sto u nasoj jedinici mere za tezinu ne pokazuje pravu djavolsku narav RoadRazera kao sto to pokazuje tezina merena u funtama a koja iznosi tacno 666 funti (!) Menjac je sekvencijalni sa 6 stepeni pri cemu se brzine menjajuju polugama na volanu. Iako je u osnovi ovaj auto namenjen voznji po trkackim stazama, RoadRazer je ustvari registrovan i za voznju po obicnim putevima a cena se krece oko 50000 funti.
Prodaja Forda u nasoj zemlji u 2006.
Nedavno smo objavili rezultate prodaje domacih uvoznika Toyote i Peugeot-a tokom protekle 2006. godine. Evo i podataka o uspesnoj prodaji Forda. Naime uvoznik Forda za nasu zemlju, Grand Motors, tokom protekle 2006. godine na domacem trzistu, plasirao je 1356 vozila ( 1214 putnickih i 142 lakih komercijalnih vozila ) sto je povecanje od 48,2 % u odnosu na 915 automobila i LKV u 2005. Za 2007. godinu planira se povecanje prodaje na svih 2000 vozila.
Dacia Logan MCV
Logan MCV na probnim voznjama u Italiji upravo testiraju novinari iz celog sveta, a prodaja u Srbiji pocinje krajem februara ili pocetkom marta. Precizna cena se jos ne zna ( pominju ce cifre oko 9000 evra ) a kako je ovaj auto ( sa razlogom) izazvao veliko interesovanje kod nasih kupaca prenosimo (delimicno skracen) tekst o ovom automobilu sa hrvatskog sajta Autonet.hr.
"Početno nepoverenje prema automobilu koji se zove Dacia čini se da je potpuno nestalo. Logan je sada doživeo manji redizajn, a na njegovim temeljima je nastao automobil moderne koncepcije predstavljen u Parizu kao MCV (Multi Convival Vehicle). Auto se već od oktobra prodaje u Rumuniji, a početkom ove godine pojaviće se na svim važnim evropskim tržištima. (Dalje)Nemacki tjuner IMSA predstavlja svoju preradu Lamborghinijevog Gallarda u spyder verziji. Odmah da kazemo; auto sada ima 610KS ( serijski 500KS ) i 655Nm ! To znaci 122KS po litri zapremine. Motor je V10 zapremine 5,0 litara, smesten centralno a automobil ima integralni ( AWD ) pogon. Zahvaljujuci tome Gallardo je, uprkos povecanju snage, zadrzao odlicnu stabilnost i upravljivost. Uglavnom i dalje je to auto za svaki dan. Uz motor, IMSA je dodao diskretan paket spojlera i nove tockove i to 245/30 ZR 20 napred i 325/25 ZR 20 nazad. U unutrasnjosti atmosferu oplemenjuje upotreba alkantare, koze i aluminijuma. Menjac je rucni sa 6 brzina.
Novi Mercedes C klase i zvanicno
Pre neki dan pojavile su se slike konacnog izgleda nove Mercedesove C klase ali naravno nezvanicne, koje su ko zna kako procurele u javnost kroz Mercedesovu brosuru namenjenu dilerima. Od danas medjutim tajni vise nema. Ovo su zvanicne slike Mercedesa C klase nove generacije ( fabricki kod W204 ). Ekskluzivne fotografije su pred vama, a koje se kao virus sire internetom pa ih tako i mi prvi u Srbiji objavljujemo. Za pocetak spremna je limuzinska varijanta a u septembru, na salonu u Frankfurtu, stize i karavan sa tradicionalnom Mercedesovom oznakom- model T. Sport Coupe medjutim, stize tek 2010. godine. Planira se i AMG C63 varijanta sa 6,2 litarskim V8 motorom i 450KS. Kao sto se vidi, kao dizajnerski uzor je posluzila veca i luksuznija S klasa s tim sto sve verzije nove C klase nece imati isti prednji gril vec ce se zavisno od varijante opreme odlikovati i razlicitom prednjom maskom. Skuplje Avantgarde i ( buduca AMG ) verzije imace masku sa povecom trokrakom zvezdom u centru a "jeftinije" verzije poput paketa opreme Classic i Elegance, imace klasican prednji gril sa horizontalnim linijama i znakom Mercedesa na haubi. Ukratko izgled tih skupljih varijanti je slican izgledu Mercedes CL coupe-a a jeftinije vise nalikuju S klasi. Naravno novi dizajn nije sve sto C klasa donosi. Iz Mercedesa porucuju da su sa test vozilima presli preko 24 (!) miliona kilometara da bi C klasa bila u vrhu svoje srednje klase ( konkurenti Audi A4 i BMW 3 pre svega ) u pogledu udobnosti, bezbednosti, voznih osobina, koriscenja novih tehnologija... Sa povecanom duzinom i medjuosovinskim rastojanjem, stvorili su se uslovi za povecani komoditet na zadnjim sedistima. Slicnan dizajn nije jedino sto "C" povezuje sa S klasom. Sa veceg modela su preneti, pre svega, elektronski bezbednosni sistemi, koji ispravljaju greske vozaca. U cilju povecanja bezbednosti, sve verzije C klase su serijski opremljene sa ESP-om, sistemom za elektronsku kontrolu stabilnosti. U poredjenju sa prethodnikom, dimenzije su naravno povecane ali ne drasticno. Duzina je narasla za 55mm ( sada ukupno 4580mm ), sirina za 42mm a medjuosovinsko rastojanje za 45mm i iznosi 2760mm. Povecana je i zapremina rezervoara sa 62 na 66 litara. Uz sve to i prtljaznik je veci za 20 litara pa sada zapremina istog iznosi 475 litara ( sto je vise za 15 litara u odnosu na BMW 3 i Audi A4 ). Paleta motora obuhvata za sada sledece agregate :
-C180K 156KS i 230Nm (pre 143KS)
-C200K 184KS i 250Nm (pre 163KS)
-C230 V6 204KS i 245Nm
-C280 V6 231KS i 300Nm
-C350 V6 272KS sa 7-G automatskom transmisijom
-C200 CDI 136KS i 270Nm (pre 122KS)
-C220 CDI 170KS i 400Nm (pre 150KS)
-C320 CDI 224KS i 510Nm
U Mercedesu isticu da su uprkos povecanju snage ( za 13% ) ova 4 motora, uspeli da ostvare manju potrosnju za 6%. Tako sada dva manja dizelasa tj. C200 ( potrosnja smanjena sa 6,4 na 6,1 litar ) i C220 sa rezervoarom od 66 litara sada imaju autonomiju od 1000 km. Jos mozda interesantan podatak o kolicniku otpora vazduha koji kod nove C klase iznosi odlicnih Cw 0,27. Prodaja pocinje posle salona u Zenevi, dakle od marta nadalje i to po ceni od 37400 evra za baznu verziju sto je samo 500 evra skuplje u odnosu na dosadasnju cenu. Uz napomenu da cena vazi za zapadnu Evropu. U nastavku jos nekoliko slika.
(Dalje)
Prvo o novom 1,6 litarskom motoru za model 207. Radi se o benzincu sa 120 KS koji se dosad ugradjivao samo u Mini Cooper ( zajednicka saradnja BMW i PSA grupacije koja je vec dovela do razvoja 1,6 litarskog turbo benzinca sa 150KS ) a koji zamenjuje dosadasnji sa 10 KS manje iz iste zapremine. Osim novog motora, kao opcija, Peugeot 207 se od sada moze naruciti sa 4-stepenim automatskim menjacem sa sekvencijalnim promenama brzina. Drugi novitet iz Peugeota je specijalna verzija modela 107 sa imenom Sport XS namenjenog prodaji u Velikoj Britaniji. Radi se o verziji sa 3 vrata, koja ce od februara biti na raspolaganju mladjim kupcima koji cene individualnost i trkaci izgled automobila. Sport XS se nudi u 4 boje : Diamond White sa crvenim trakama na karoseriji, Laser Red ( bele trake ), Raven Black ( sa crvenim trakama ) i Zircon Grey i grafitnim trakama na karoseriji. Osim palete posebnih boja, ova specijalna verzija ima i 14 incne alu tockove, obrtomer, dodat spojler na prednjem braniku, pomenute ukrasne trake na karoseriji, dupli zavrsetak izduvne cevi ... Unutra se primecuju novi kozni volan prosiven crvenim koncem, crveni vrh rucice menjaca, kao i prstenovi oko otvora za ventilaciju iste crvene boje. Na slici Peugeot 107 Sport XS.
U zapadnoj Evropi je pocela prodaja dizel verzije najveceg Hyudaijevog modela Grandeur. Motor je zapremine 2,2 litra sa 155KS i 343Nm obrtnog momenta. Sa njim Grandeur postize maksimalnih 202 km/h uz ubrzanje do 100 km/h od 11,9 sekundi.I najvaznije kod dizelasa; potrosnja. Ona, po tvrdnjama iz Hyundaija, iznosi prosecno 7,9 litara na 100 km. Za cenu od 44995 evra ( ogromna suma za jedan Hyundai ! ) standardno se dobija automatska klima, cruise control, 17 incne alu felne i jos mnogo toga sto bi nam oduzelo mnogo prostora ali je pitanje koliko ce kupaca u Evropi biti spremno da odvoji toliku sumu pored jake konkurencije iz Mercedesa, BMW-a, Audija i ostalih bez obzira na njihovu vecu cene. U Evropi, u ovoj klasi, sama povoljna cena jednostavno nije dovoljna za uspeh. Kako ce dakle proci Grandeur dizel pokazace vreme.
Engleski X Works Automotive doradjuje Mitsubishijeve EVO modele i stvara sopstvene i originalne automobile slicno Prodrive-u koji modifikuje Subaru i stvara svoj model P2 na osnovi Impeze. X Works Automotive, kao sto je napomenuto, koristi Mitsubishi EVO kao osnovu za svoj X1 cija je sasija napravljena od kompozitnih materijala. Motor je naravno Mitsubishi i to 4-cilindricni 2,0 litarski turbo sa 350KS s tim sto je moguca i varijanta sa svih 500 konja ! Upotreba ovih materijala je omogucila da auto ima malu tezinu ( 1180 kg ) ali istovremeno zadrzava cvrstu platformu. Ovaj coupe ( dvosed naravno ! ), krece uskoro u prodaju po ceni od 70000 evra i to u Velikoj Britaniji posto za sada nema planova za prodaju van Ujedinjenog Kraljevstva.
Prodaja Aurisa na Zapadu pocinje vec u prvom kvartalu ove godine po ceni od 17990 evra za najosnovniji model sa 1,4 litrskim benzinskim motorom od 97KS i 3 vrata. Ova cena i one koje slede vaze konkretno za zemlje Beneluksa ( Belgija, Holandija i Luksemburg ) dok cemo na cene ovog naslednika Corolle hatchback kod nas, morati da sacekamo salon automobila u Beogradu koji pocinje 23. marta. Za poredjenje, sadasnja cena najjefinije Corolle u Holandiji iznosi 17290 evra sto znaci da poskupljenje od onih 700 evra nije veliko povecanje u odnosu na napredak koji Auris donosi u odnosu na Corollu. Standard za sve verzije, pored neizbeznog paketa vazdusnih jastuka, jeste i ABS, radio sa CD playerom, elektricna prednja stakla i retrovizori i sl. Snazniji benzinac 1,6L sa 124KS kosta od 20020 evra. Dizelasi, a to su 1,4 D-4D sa 90KS, 2.0 D-4D sa 126 konja i 2,2 D-CAT sa 177KS kostaju 22320 evra, 25850 evra odnosno 30270 evra. Jos jedanput ovo su cene verzija sa 3 vrata a za varijantu od 5 vrata trazi se doplata od 700 evra. Na slici prva zvanicna fotografija Aurisa sa 3 vrata. O Aurisu vise u nasoj rubrici Predstavljamo.
VW Golf V Variant
Golf V se nalazi na trzistu jos od 2003.godine a nemacki mediji vec spekulisu sa datumom promocije seste generacije ovog bestselera i napominju da se to moze desiti vec sledece godine ! Zato kao veliko iznenadjenje stizu vesti o Golfu V u tzv. Variant ( karavan ) verziji aktuelnog Golfa tim pre sto su u VW-u prilikom promocije Golfa V te 2003. nagovestili da verovatno i nece praviti karavan verziju Golfa V. U medjuvremenu VW je za porodicne ljude umesto karavana ponudio model Golf Plus a kasnije i Cross Golf. Tako da je moguce da su u pravu ono koji tvrde da su najnovije slike ustvari snimci Jette karavan. Uglavnom evo tih novih spijunskih slika ( izvor auto.sk ) ovog karavana napravljenih na severu Evrope tokim fabrickih testiranja. Nazalost kao sto vidite, ono najzanimljivije, izgled zadnjeg dela automobila, se ne vidi od naslaga snega. Od motora se pominju benzinci od 1,6L ( 75Kw/102KS ) i 2,0L sa 110Kw/150KS. Od dizelasa ponuda obuhvata motore 1,9TDI ( 77Kw/105KS ) i 2,0 TDI sa ( 103Kw/140KS ). Mada se pominje i mogucnost ugradnje i 1,9 TDI motora sa 66Kw/90KS.
Nemacka tjuning firma JE Design prestavila je svoj najnoviji projekat prerade Seatovog Leona FR ( kako stilski tako i doterivanjem performansi ), koji ovog "obicnog" sportskog hatchbacka pretvara u izuzetno privlacan i pozeljan automobil. Bit cele prerade je 2,0 TDI motor koji sada umesto serijskih 125Kw(170KS) raspolaze sa 142Kw(193KS) i povecanim obrtnim momentom na svih 410Nm. Benzinac iste zapremine, dakle 2,0 TFSI sada ima zivahnih 180Kw(244KS) i 355Nm pri 1850 obrt/min. Da kompletiraju ceo paket prerada i dobiju na vecoj agresivnosti, u JE Designu su dodali 19-incne tockove, spustili ogibljenje za 35mm, dodali nove branike sa masivnim otvorima za vazduh, pragove, obrve na prednjim svetlima, 4 izduvne cevi, skinuli Seatovu znacku i sl. Vrata u Lamborghini stilu koja se otvaraju vertikalno su opcija. Posle prerade ovih obicnih verzija Leona, bice zanimljivo videti sta JE Design moze da uradi sa, vec serijski potentnom verzijom, Leon Cupra.
Pisali smo o uspesnoj prodaji VW koncerna u 2006. godini pomenuvsi i prodaju Lamborghinija koji je u vlasnistvu istog. Sada malo detaljnije o prodaji samog Lamborghinija. Popularnost Lamborghinija posljednjih godina snazno raste u celom svetu, a to se vrlo pozitivno odrazilo i na prodaju. U 2006. godini prodato je 2087 automobila, sto predstavlja rast od cak 30.4 % u odnosu na 2005. kada ih je prodato 1600. Prodajni rezultat postignut protekle godine najbolji je u istoriji firme. Zajedno s rastom prodaje raste i broj dilera. U 2005. godini ih je bilo 65, a vec u 2006. brojka je narasla na 100. SAD je i dalje najbolje trziste za Lamborghini. Uz rast od 37 % ukupni broj prodatih automobila iznosi 876. Evropsko je trziste zabelezilo rast od neverovatnih 50 % i ukupno 746 prodatih automobila. U maticnoj Italiji ostalo je 134 Lamborghinija, a porast prodaje iznosi 31 %.
Izvor : autogodine.hr
I2B Project Raven LeMans concept
Verovatno se secate ( a mozda i ne ) najave superautomobila iz Bugarske sa imenom Wildcat koji bi trebalo da napravi tamosnja firma I2B. To medjutim nije njihov prvi auto. Jos 2005. godine napravljen je projekat sa imenom Raven ( gavran, grabljivac ). U osnovi radi se o sportskom automobilu napravljenom za LeMans sa klasicnom koncepcijom-centralno smestenim motorom i pogonom pozadi. Auto je napravljen tako da bude sto aerodinamicniji i sa sto nizim tezistem. Tada je napravljen i prvi model u razmeri 1:10 a bilo je planirano da se pojavi u LeMansu 2006. ali zbog pomankanja para to se nije desilo. Sve je ostalo samo na papiru cekajuci bolja vremena. Na papiru to je izgledalo ovako : DxSxV 4600mm/2010mm/1100mm i medjuosovinsko rastojanje 2600mm. Planiran je V10 turbo motor sa 500KS a tezina ne bi smela da predje 1200kg. I jos tockovi; napred 255/40 ZR20 i pozadi 335/30 ZR20.
Dodge Viper SRT10 Coupe Mopar concept
Dok je glavna zvezda na standu Dodgea na salonu u Detroitu bio "obicni" Viper SRT10 coupe sa 600KS, Mopar, Chryslerova divizija za tuning i povecanje performansi, pokazala je sta zna. Koliko god bilo impresivno 600 konja u Viperu SRT10, Mopar je u Detroitu pokazao jos snazniju verziju sa svih 675KS. Nije tajna kako su u Moparu dobili dodatnih 90 konja u odnosu na prethodni Moparov Viper. Jednostavno, po devizi "nema zamene za kubikazu", prosto su povecali zapreminu V10 motora na 8,4 litra. Ustvari motor je isti kao i kod pomenutog serijskog Vipera SRT10 sa 600KS ali su u Moparu dodali jos 75 konja pre svega zahvaljujuci boljem hladjenju. Moparov Viper jos ima podesivo ogibljenje i crne tockove od 19 inca sa Michelinovim gumama. Uz sve to boja automobila je atraktivna antracit-siva u kombinaciji sa crvenim trakama duz karoserije.