Organizacija EuroNCAP ponovo je radila ono sta zna najbolje-unistvala je automobile radi provere bezbednosti i to udarom automobila u prepreku pri brzini od 64 km/h. Najnovije "zrtve" bili su Chrysler Voyager, Chevrolet Captiva, VW Eos i Volvo C30. Iako je vecina rezultata ocekivana ni ovoga puta nije moglo bez iznenadjenja. Ovaj put za ( neprijatno ) iznenadjenje pobrinuo se aktuelni Chrysler Voyager koji je za zastitu putnika osvojio samo 1,5 zvezdicu od mogucih 5 a bas nijednu za zastitu pesaka ! Ostali su prosli ocekivano : Captiva i Eos dobili su po 4 zvezdice za bezbednost putnika a Volvo C30 svih 5. Ipak za zastitu dece u automobilu Chrysler je dobio odlicnih 4 zvezdice a za zastitu pesaka, kao sto je vec receno, nijednu jedinu zvezdicu. Ukupno je zasluzio samo 20 bodova. Chevrolet Captiva osim 4 zvezdice za bezbednost putnika, dobio je 3 zvezdice za bezbednost dece a 2 zvezdice za sigurnost pesaka, ukupno 31 bod. VW Eos, pored pomenute 4 zvezdice za sigurnost putnika, ima i 4 zvezdice za bezbednost dece i 2 za sigurnost pesaka. Ukupno 31 poen dakle isto kao Chevrolet Captiva. I na kraju Volvo C30. Osim 5 zvezdica za sigurnost putnika, osvojio je i 4 zvezdice za sigurnost dece u vozilu ali samo ( !?) jednu zvezdicu za sigurnost pesaka.Ukupno Volvo-u C30 pripada 34 poena najvise u ovoj seriji crash-testova. Na prvoj slici Volvo C30 a na drugoj nesrecni Chrysler Voyager.
Novi Citroen C5
U Citroenu za jesenji salon automobila u Frankfurtu pripremaju novu, drugu po redu generaciju modela C5. Kao sto se i ocekivalo mehanika je pozajmljena sa Peugeota 407 a nudice se kao i dosad u 2 karoserijske varijante; limuzina i karavan ( Break ). U duzinu bi trebao da meri 4,75 metra i time bi bio ozbiljan konkurent i VW Passatu i novoj Renault Laguni koja je takodje najavljena za jesen. U kabini se ocekuje vise mesta i po sirini i po visini a karakteristicni upravljac sa nepokretnim centralnim delom, poznat iz Citroena C4, bice upotrebljen i na novom C5. Od motora se za sada pominju pre svega dizelasi i to 2,0 HDI i 2,2 HDI sa 150 i 170KS kao i 2,7 V6 HDI sa 208KS. Na slikama moguci izgled novog C5.
Americki Hummer, koji je u vlasnistvu GM-a, pripremio je doteranu i obogacenu gamu modela H3. Buduci da je dosad Hummer H3 u Evropi prodavan u americkoj verziji sa samo jednim motorom od 3,5 litra sa 220KS i 4-stepenim automatskim menjacem, bilo je neophodno prosirenje ponude ovog modela. Tako je sada verzija za 2007. godinu obogacena ponudom i 3,7 litarskog motora sa 244KS i 328Nm obrtnog momenta kao i uvodnjem u ponudu i rucnog menjaca sa 5 stepeni. Za mesto proizvodnje ove nove globalne verzije Hummera H3 odabrana je Juzna Afrika. Na kraju i informacija da se Hummer moze kupiti i u nasoj zemlji preko firme HMR Beograd ( www.hmr.co.yu ).
Novi Fiat Bravo i zvanicno
Toliko dugo ocekivani ( i kod kupaca i kod prodavaca Fiata ) novi Fiat C segmenta sa starim-novim imenom Bravo, konacno je danas svetskoj javnosti predstavljen i zvanicno na promociji za novinare iz celog sveta ( njih preko 1000 ) i to na domacem terenu, u Rimu. Naslednik neuspesnog prethodnika Stila, bas zato da bi se napravio ostar raskid sa tim modelom, donosi izuzetno svez i atraktivan dizajn koji je istovremeno i sportski dinamican i elegantan mada ga mnogi zbog slicnosti sa uspesnim Grande Puntom vec nazivaju Grande Grande Punto. To naravno nije nista lose posto Grande Punto vazi za izuzetno uspeo i privlacan model u svom segmentu koji celu grupaciju Fiat izvlaci iz krize u kojoj je prethodnih godina tavorio. Jedan od razloga Fiatovih problema je upravo i neuspeh modela Stilo dakle modela koga Bravo nasledjuje.
(Dalje)
Japanski predlog Zastavi
Iz danasnjeg Blica tekst o zanimljivom japanskom predlogu Zastavi :
Japanska kompanija Sojitz corporation zainteresovana je za inoviranje automobila koje proizvodi Zastava tehnologijom Nisana i ulaganje u kragujevačku fabriku vozila. O namerama Sojitza upoznat je juče i ministar za privredu Predrag Bubalo. Kako je za Blic izjavio glavni i odgovorni urednik službenog sajta Zastave Dragan Radojević, predstavnik japanske kompanije Takaši Koneko je zatražio kontakt sa odgovornim ljudima u Zastavi zbog „modernizovanja pre svega automobila Florida kako bi se uz domaći Punto, odnosno Zastavu 10 prodavao na tržištima Bliskog i Srednjeg istoka i Afrike“. Sojitz je japanska kompanija koja je već modernom tehnologijom Nisana unapredila proizvodnju vozila u Iranu. Oni su u svom pisanom obraćanju zatražili i da Zastava pošalje studiju o perspektivama poslovnog ulaganja, što je nagoveštaj da ova firma može postati i dugo očekivani „strateški“ partner koji će srpsku automobilsku industriju izvući iz teškoća u kojima se danas nalazi, kaže Dragan Radojević. Za razvoj novog modela automobila u Zastavi je potrebno 1,2 milijarde evra, i taj novac za sada ni kragujevačka fabrika ni država nemaju. Da bi fabrika automobila radila rentabilno i tako opstala, a sa njom i 70.000 radnika iz cele Srbije u 55 gradova, mora godišnje da proda najmanje 50.000 vozila. Projekat sa domaćim Puntom ne rešava ni delić ovog problema, jer je planirano da se u prvoj godini nakon ulaganja od 11 miliona evra u nove montažne linije napravi tek 5.000 ovih automobila.
Izvor : blic.co.yu
Sve je spremno za skori trzisni start nove Honde Civic u sportskoj Type R verziji. Kao i Type S ( koji se nudi sa 1,8 litarskim benzincem sa 140KS koliko razvija i 2,2 CDTi dizelas koji se takodje ugradjuje u Type S ) i ova verzija Civica nudi se u karoserijskoj varijanti sa 3 vrata kombinujuci sportske osobine i prakticnost Civica sa 5 vrata ( oboriva zadnja klupa u odnosu 60/40 i prtljaznik od 485 litara po VDA normama ). Auto, gledano sa strane izgleda skoro isto kao i porodicna verzija sa 5 vrata, koja ionako lici na coupe sa 3 vrata a zasluga za to pripada skrivenoj bravi na vratima pozadi. Naravno Type R nije namenjen porodicnoj upotrebi vec uzivanju u svakodnevnoj sportskoj voznji a to se vidi vec spolja po diskretnijem nego sto se ocekivalo aero body kitu karoserije. Povecani otvori za vazduh na prednjem braniku sa dodatnim spojlerom, pragovi, doterani zadnji branik, novi tockovi od 18 inca ( gume 225/40 R18 ) i prednja sacasta maska i to je to. A da! Jos Hondin logo u crvenom polju kao znak ljute verzije. Ogibljenje je naravno tvrdje podeseno a trag zadnjih tockova prosiren za 20 mm. Napred su ventilirajuci diskovi od 300 mm a pozadi 260 mm. Klirens ( rastojanje od tla) iznosi 134 mm a za poredjenje kod verzije Type S iznosi 150 mm. Menjac je 6-stepeni manuelni. Dimenzije ove verzije sa 3 vrata : D x S x V 4275 mm/1785 mm/1445 mm. Tezina iznosi 1301 kg a zapremina rezervoara 50 litara. Ipak ono najvaznije, ispod haube kuca potentan motor od 1998 ccm sa 148Kw/201KS pri 7400 obrt./min ! E to je Honda ! Obrtni moment je 193Nm pri 5600 obrt./min. dok maksimalna brzina iznosi 235 km/h uz ubrzanje do stotke od 6,6 sekundi. Pritom potrosnja ostaje na prihvatljivih 9,1 litara na 100 km. Na kraju cena. U ovom trenutku ona nije precizirana ali se u zapadnoj Evropi kalkulise sa sumom od 29500 evra ( konkretno se ova cifra odnosi na zemlje Beneluksa ) kada zvanicno pocne prodaja u martu.
Nova Subaru Impreza
Iz Subarua stize brz odgovor na bacenu rukavicu iz Mitsubishija, koji je nadavno u Detroitu promovisao desetu evoluciju svog sportiste Lancer EVO X. Naime vec u aprilu, na salonu u New Yorku, Subaru ce predstaviti novu generaciju Impreze. Ali umesto klasicne limuzine i nekakvog ( polu )karavana na koje smo navikli tokom proteklih godina, nova Impreza ce biti kombilimuzinskog ( hatchback ) oblika karoserije a sam dizajn ce biti inspirisan Subaruovim konceptom B5 TPH predstavljenog ppretprosle godine. Novu Imprezu pokretace 1,5 i 2,0 litarski benzinski boxer motori sa 4 cilindra dok ce STi verziju sa turbo punjenjem pokretati doradjeni aktuelni 2,5 litarski motor. Kasnije je moguce ocekivati i WRX varijantu sa oko 300KS mada ona za sada nije potvrdjena. Na prvoj slici je zamaskiran prototip a na drugoj crtez moguceg izgleda nove Impreze.
Zastava Florida In HDI diesel
Kako je najavljeno iz njihove direkcije za marketing, Zastava za ovu godinu planira pocetak serijske proizvodnje Floride sa pogonom na dizel gorivo. Da podsetimo, kragujevacki proizvodjac je na Salonu automobila u Beogradu 2005. godine vec predstavio prototip Floride In 1.4 HDI sa motorom na dizel gorivo marke Peugeot koji francuski proizvodjac ugradjuje u modele 206 i 207 i Citroen C3. Kako je tada objavljeno motor ima snagu od 50Kw/68KS i 150Nm obrtnog momenta. Sa njim Florida postize 155 km/h i trosi navodno manje od 5 litara goriva, tacnije 4,5 litra, bar tako tvrde u Zastavi. Cak se pominje potrosnja od 3,5 litra dizela pri brzini od 90 km/h. Ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 14,5 sekundi a osim motora, u Floridu HDi ugradjen je i Peugeotov 5-stepeni manuelni menjac. Ovaj dizel motor inace zadovoljava standarde Euro 4. Sada je ovaj projekat blize realizaciji i kupcima, tako da se ocekuje da na predstojecem 45. medjunarodnom Salonu automobila u Beogradu bude medju najinteresantnijim eksponatima, ne samo iz programa Zastave. Florida sa dizel motorom i nekoliko novih elektronskih sistema, naci ce se nakon sajma, dakle vec krajem marta, u redovnoj ponudi kragujevacke fabrike. Nezvanicno cena ce biti za oko 100.000 dinara ( 1250 evra ) visa od Floride sa 1,6 L PSA motorom, sto znaci da ce Florida 1,4 HDI dizel kostati oko 520.000 dinara ili oko 6600 evra sa PDV-om.
Kako prenosi Reuters, kineski Nanjing Auto, vlasnik brenda MG, planira da za nekoliko meseci pocne sa ponovnom proizvodnjom ovih automobila u Engleskoj. U informaciji se navodi da je planirana godisnja proizvodnja do 6000 komada sportskog modela TF i to u bivsoj maticnoj fabrici MG-a u Longbridgeu. Ipak od oko 5000 radnika koji su izgubili posao zbog bankrota fabrike pre dve godine, samo ce njih 250 dobiti posao na na novoj liniji za proizvodnji ovog modela. Nanjing Auto je pre 2 godine za 53 miliona funti kupio MG a prosle godine je kineska kompanija cak najavila i izgradnju fabrike u SAD-u, u Oklahomi mada za sada nema konkretnih planova kada bi to moglo da se desi. Uglavnom Kinezi ce poceti sa proizvodnjom MG-a u Engleskoj u aprilu ili maju.
Druga generacija Cadillaca Escalade, pocetkom 2007. godine dolazi i u Evropu nudeci novi nivo rafiniranosti, stila, performansi i prepoznatljiv i nepogresiv izgled jednog Cadillaca ali ovog puta sa poboljsanom aerodinamikom. Novi Escalade se oprema 6,2 litarskim V8 motorom sa 301Kw/409KS i 565Nm uparen sa automatskim menjacem sa 6 stepeni. Uz sve nabrojano nudi i prostraniju i komforniju unutrasnjost, bogatu opremu i najvisi moguci kvalitet, bar prema tvrdnjama iz GM-a, ciji je Cadillac deo. Dizajnerski posmatrano, napred samouvereno dominira ogromni, hromirani gril sa velikim Cadillacovim znakom koji zajedno sa samom velicinom automobila i tockovima od 18 inca ( serijski ), ostavlja kod posmatraca mocan utisak. U Cadillacu napominju da su upravljivost, vozne osobine uopste kao i aktivna bezbednost ( Traction control je serijska oprema ) daleko bolje nego kod prethodnika. Sam Escalade od 1999. godine, kada se pojavila prva generacija, predstavlja izuzetno uspesan model Cadillaca koji je uspeo da privuce nove klijente koji ranije nisu uopste razmisljali o Cadillacu. Tako su i zene kupci Escalade-a u cak 32 % slucajeva.
Pre nego sto se pojavi nova generacija Honde S2000 tokom 2008. godine o kojoj smo pisali pre nekoliko sati, pojavice se i Type R sportska verzija aktuelnog modela kao poslednji pozdrav sadasnjeg modela pred penzionisanje. Hondini inzenjeri ce redukovati masu za 100kg pa ce tako Type R umesto 1250, koliko ima aktueli S2000, imati samo 1150 kg. Za auto sa 240 konja odlicna vest. Naime ionako lagani roadster sada ce imati odnos 4,75kg/1KS umesto trenutnih 5,16kg/1KS. Da bi postigli planirano smanjenje tezine, u Hondi ce, izmedju ostalog, iz serijske opreme izbaciti klimu, muziku i SRS vazdusne jastuke koji sad postaju opcija. Cak ce i rezervi tocak morati da ustupi mesto kitu za reparaciju gume. Naravno u paketu promena su i doradjeno ogibljenje i kocnice. Steta sto prema trenutnim informacijama i motor nece pretrpeti izmene tj. povecanje snage da bi jos vise opravdao Type R logo.
Nova Honda S2000
Karijera sadasnje generacije Honde S2000 blizi se kraju pa su tako japanski auto magazini puni nagadjanja kako ce izgledati naslednik. Evo jedne impresije moguceg izgleda nove Honde S2000. Po poslednjim vestima novi S2000 ostace roadster sa motorom napred a pogonom pozadi iako su kolale price da ce i motor i pogon biti napred. Ipak nezvanicno se cuje da ce novi S2000 izgubiti ostrinu po kojoj je dosad bio poznat. Naime umesto da novim modelom udje u zabran evropskih sportskih marki, Honda je za glavnog rivala nameracila Mazdu MX5/Miatu. Umesto sadasnjeg 2,0 litarskog motora sa 240KS, novi S2000 dobice novi VTEC K20A motor sa oko 200 konja uparen sa 6-stepenim rucnim menjacem. Osim toga buduci S2000 umesto platnenog dobice metalni sklopivi krov ali ce uprkos tome tezina ostati na sadasnjem nivou-tacno 1250 kg.
Malezijski Proton, koji je ovih dana pod posebnom paznjom javnosti i strucnjaka zbog namere VW-a da ga stavi pod svoju kontrolu, predstavio je novi, bolje reci detaljno obnovljen model Waja koji se negde zove i Impian kao sto je to slucaj u Velikoj Britaniji, jedinoj zemlji u Evropi gde Proton za sada prodaje svoje automobile. Prvo sto upada u oci jeste nova hromirana prednja maska koja sa ostalim dizajnerskim promenama na prednjem delu ( nova svetla, novi branici sa uvecanim otvorima za vazduh, svetla za maglu, prednja hauba i sl. ) doprinosi daleko privlacnijem izgledu inace prilicno kockaste Waje. I pozadi promene su skromne i svode se na novu grafiku zadnjih svetala, hromiranu lajsnu iznad registarske tablice i promenjene branike. Novi izgled tockova i retrovizora zaokruzuju vidljive promene na spoljasnjosti. Redizajnirana Waja za 2007. godinu je dostupna i u 5 novih boja karoserije a doterani interijer ( u dve nijanse crne i sive boje ) osim novog volana, centralne konzole i poboljsanih sedista donosi i novi, znatno visi kvalitet obrade i upotrebljenih materijala. Od standardne opreme izdvaja se serijski ABS, EBD i dva frontalna vazdusna jastuka u svakoj verziji nove Waje. Uz doplatu tu su i radio/CD pleyer sa Bluetooth konekcijom, kozna unutrasnjost, automatski menjac i senzori za parkiranje. Motor je 1,6 litarski sa 110KS.
Ferrari ove godine slavi tacno 60 godina postojanja pa je red da se to proslavi na pravi nacin. Za tu priliku napravljena je limitirana specijalna serija od simbolicnih 60 komada njihovog modela 612 Scaglietti sa logicnom oznakom 612 Scaglietti 60th Anniversary. Ferrari 612 je i dosad bio poznat po izuzetnim performansama (5,8 litarski V12 motor sa 540KS, ubrzanje 4,2 sekunde do stotke i maksimalnih 320 km/h) i superiornoj upravljivosti. Nova verzija sada to jos vise podvlaci. Automobili iz ove ekskluzivne serije ce se nuditi u dvobojnim tonovima karoserije (crna i tamno siva), kombinujuci klasicne Ferrarijeve boje koje su koriscene na nekim od najpoznatijih modela ove marke. Unutrasnjost je oblozena kozom sa "sofisticiranim kombinacijama boja" i novom generacijom staklenog krova sa podesavanjem stepena zatamnjenja po zelji putnika. Tu su još 19-incni alu tockovi, hromirane izduvne cevi, F1 menjačka kutija, Bose Media System, cruise control i kamera za vožnju unazad. Kao dokaz pripadnosti ovoj seriji, svaki Ferrari 612 Scaglietti 60 th Anniversary ce na centralnoj konzoli imati plocicu sa serijskim brojem.
Jos jedan u nizu clanova VW-ove porodice Cross vozila je i CrossGolf nastao na osnovi Golfa Plus ali kao i CrossPolo i CrossTouran nije pravo terensko vozilo vec ga vise karakterise proterenski look i odgovarajuca sminka. Da bi bar malo opravdao ime, VW je CrossGolfu podario za 20 mm visi kliren ( odstojanje od tla ), vece tockove, plasticne i robusne zastitne elemente po karoseriji sa vise hromiranih delova, krovne nosace i sl. Ali CrossGolf bez obzira na atraktivniji izgled u stilu nekog SUV-a ipak nije dobio jedan od najvaznijih karakteristika "terenaca"-pogon na sva cetiri tocka. I dalje je dakle pogon samo na prednjoj osovini. Sto samo dokazuje da i sam VW nema iluzije da je ovo nesto vise od sminkerskog gradskog auta za one koje vole izgled SUV-ova ali se istovremeno zgrazavaju nad njihovom velicinom i potrosnjom. Za one koji zele pravi SUV tu je Touareg a ako je on prevelik ili preskup krajem godine stize pravi mali SUV iz VW-a sa imenom Tiguan i to na osnovi Golfa. U medjuvremenu tu je CrossGolf. VW ga nudi za 2100 evra skuplje od Golfa Plus Sportline a oprema ga sledecim motorima : prvo najjeftiniji benzinac od 1,6 litara sa 75Kw/102KS i 148Nm, ubrzanjem do 100 km/h za 12,2 sekunde, najvecom brzinom od 173 km/h i potrosnjom od 7,7 litara. Kao sto je receno to je najjeftinija verzija CrossGolfa i u Nemackoj ga treba platiti 22851 evro. Sledi 1,4 TSI benzinac koji iako manje zapremine izvlaci 103Kw/140KS i 220Nm, ubrzava za 9,5 sekundi, dostize maksimalnu brzinu od 195 km/h i trosi 7,2 litra goriva. Kosta 25031 evro. Opet u Nemackoj. Tu su i dizelasi; prvo 1,9 litarski sa 77Kw/105KS i 250Nm, ubrzanjem od 12,1 sekunde i maksimalnom brzinom od 176 km/h. Trosi 5,6 litara dizela na 100 km puta po fabrickim podacima i ceni se na 25544 evra. I na kraju 2,0 litarski turbodizel sa 103Kw/140KS i 320Nm, ubrzanjem za 9,9 sekundi, najvecom brzinom od 195 km/h i potrosnjom od 6 litara. Cena u Nemackoj 27801 evro. VW ce ga izloziti na Salonu u Beogradu od 22. marta kada bi trebalo da bude poznata i cena za nasu zemlju i termin pocetka prodaje.