
Ovo su prve zvanične fotografije dugoočekivanog Hyundaijevog Genesisa Coupe, koji je u obliku koncept automobil predstavljen još u novembru prošle godine na salonu automobila u Los Anđelesu, dok će ovu serijsku verziju za nekoliko dana prvi biti u prilici da vide posetioci predstojećeg salona u Njujorku. Novi Hyundaijev sportski 2+2 kupe (dužine 4,63 metra) ima pogon na zadnjim točkovima, a u korejskoj kompaniji napominju da je Genesis Coupe "najuzbudljiviji" Hyundai do sada. Tome doprinose niska linija krova, široka "ramena", petokraki aluminijumski točkovi, dva velika završetka izduvnog sistema i spuštena donja linija zadnjih bočnih stakala. Ukratko, dovoljno agresivan izgled, bez obzira na ugao posmatranja (naročito u poređenju sa sadašnjim Hyundai Coupeom/Tiburonom). Pod haubom se krije 3,8 litarski V6 benzinac sa snagom od 310KS, koja se na zadnje točkove prenosi preko šestostepenog manuelnog menjača (opcija je automatik sa takođe 6 stepeni). Maksimalna brzina ovog V6 modela (teškog 1590 kg) je 240 km/h, a ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi ispod 6 sekundi. Ponudu će upotpuniti i 2,0 litarski turbo četvorocilindraš sa 223KS, a kasnije možda i V8 agregat sa svih 380KS. Verzija sa 223 konja može do 220 km/h, a standardno se oprema manuelnim menjačem sa 6 stepeni, dok je petostepena automatska transmisija opcija. Prodaja Genesisa Coupe u SAD-u treba da počne početkom 2009. godine, i to po (nezvaničnoj) ceni od samo 19.900 dolara, koliko će koštati osnovni model sa 223 konja.
Subaru Legacy i Outback Boxer Diesel

Izvor : www.blic.co.yu
Autor : Aleksandar Andrić
Prva asocijacija na vozila marke „Subaru“ svakako je simetrični pogon na sva četiri točka (čuveni AWD), a druga - (benzinski) bokser motor. Da li će treća uskoro postati dizel ostaje da vidimo, ali da je japanski proizvođač napravio krupan iskorak na tom polju - to stoji. Skupi troškovi razvoja i proizvodnje, s planiranim obimom od samo 100.000 primeraka godišnje, nisu omeli „Subaru“ u nameri da konstruiše sopstveni komon-rejl turbo dizel jedinstvene bokser koncepcije.
Izazov je bio veliki, ali je finalni rezultat dao za pravo japanskim inženjerima koji su početna ograničenja prilično vešto pretočili u prednosti. Motor s dva bloka, dve glave i četiri bregasta vratila jeste skup za proizvodnju, ali je upravo bokser koncepcija pružila i uštede na nekim komponentama. Vodoravno postavljeni cilindri i sinhrono kretanje klipova obezbedili su miran rad motora, pa nije bilo potrebe za ugradnjom takozvanih balansnih vratila koja se za smanjenje vibracija koriste kod linijskih i V turbo dizela. Bokser motori imaju i manju visinu, što povoljno utiče na stabilnost (niže težište) i aerodinamiku vozila (spušteniji prednji deo karoserije). Japanci posebno ističu i kompaktnost novog agregata, kod kojeg je dužina bloka smanjena za 61,3 milimetra u odnosu na dvolitarski benzinac koji je poslužio kao osnova za razvoj.
Na korak do evro 5
Veliki posao obavljen je i na polju ekologije. Na prvom bokser dizelu u
svetu primenjeni su oksidacioni katalizator, DPF filter čađi i EGR
recirkulacija izduvnih gasova, čime se ne samo odgovorilo na evro 4 norme, već
je postavljena dobra osnova da se uz sitnije prepravke i optimizacije dosegnu i
dolazeći evro 5 propisi. To je, uostalom, lako postignuto na prototipu ovog
motora koji je prvi put predstavljen javnosti pre oko godinu dana.
Novi agregat prvo je primenjen na modelima srednje klase - „legasiju“ i
„autbeku“. Dvolitarski dizel, maksimalne snage 150 konja, odlično se uklopio u
okruženje. Stalni pogon na sva četiri točka i ambiciozno projektovan sistem
oslanjanja (napred „mekferson“, nazad „multilink“) dobili su novo značenje
primenom motora koji maksimalni obrtni moment od 350 Nm ostvaruje već na 1.800
obrtaja u minutu. Odličan raspored snage i sasvim solidna ubrzanja dobro
maskiraju jednu od retkih mana „subarua“ s dizel motorom - nedostatak adekvatne
transmisije. Za sada je, naime, u ponudi samo manuelni petostepeni menjač, a za
vozila ovog tipa šestostepene transmisije (ručne i automatske) odavno su
standard kod većine proizvođača.
Mala potrošnja
Vrhunska stabilnost i precizno upravljanje je nešto što se kod „Subaruovih“
automobila odavno podrazumeva. Japanci su i pored toga dodatno unapredili vozne
karakteristike ugradnjom standardnog uređaja za dinamičku kontrolu (VDCS).
Primenom savremenog dizela (komon-rejl, direktno ubrizgavanje, turbo punjač
varijabilne geometrije lopatica...) „Subaru“ po prvi put može da se pohvali i
veoma niskom potrošnjom goriva. Japanci obećavaju prosek ispod šest litara za
sva tri prikazana vozila („legasi sedan“, „legasi SW“ i „autbek“).
Na kupcima je, dakle, da izaberu koja im varijanta najviše odgovara. Na
autoputu je u prednosti „legasi sedan“, s maksimalnom brzinom od 208 kilometara
na sat. Nešto sporiji, ali svakako upotrebljivi je „stejšn vegon“ iliti
karavan. Bitne razlike u vožnji između tih automobila, gotovo i da ne postoje -
osim činjenice da se veći prtljažni prostor plaća za pet kilometara nižom
krajnjom brzinom. Najatraktivniji deo ovog trija ipak je „autbek“, uprkos
činjenici da je sporiji od oba „legasija“. Izveden je na osnovi SW-a, a ono što
ovaj „subaru“ čini posebnim jeste povišeno rastojanje od tla (+50 mm) i
proterenski dizajn. S karoserijom postavljenom na 195 milimetara iznad podloge,
„autbek“ dozvoljava i ozbiljnije izlete van asfalta gde do izražaja dolazi i
proslavljeni AWD pogon.
Dobra vest je da će se novi bokser dizel uskoro primeniti i kod drugih
„subarua“. Nakon modela srednje klase, sledi nova generacija „forestera“, a
potom i „impreca“. Do tada će verovatno stići i novi tipovi menjača.
Bogata standardna oprema
Pored AWD pogona prvi „Subaruovi“ dizeli stižu i s bogatim sigurnosnim paketima, koji sadrže VDCS (Vehicle Dynamics Control System), ABS+EBD, frontalne i bočne vazdušne jastuke. Tu je i takozvani zimski paket, koji nudi grejanje spoljnih ogledala, odleđivače prednjih brisača i dodatno grejanje prednjih sedišta. Tu su i ksenonska svetla s uređajem za pranje, maglenke, audio-sistem sa šaržerom za šest CD-a, automatska klima, tempomat, kožne obloge upravljača i ručica menjača i pomoćne kočnice... Kao dodatna oprema na raspolaganju su i kožna sedišta, DVD sistem s navigacijom, stakleni krov, električne komande za vozačevo sedište, „smart-kard“ sistem za ulazak u vozilo i startovanje motora bez ključa, aluminijumski naplaci od 17 inča.
Izložbeno-prodajna manifestacija BG CAR SHOW 02 se na
Beogradskom sajmu (Bulevar vojvode Mišića 14, tel. 011/2655-317,
www.sajam.co.yu) održava sve do srede 19. marta. Kompletna ponuda vodećih
svetskih proizvođača automobila (ukupno 455 izlagača iz 30 zemalja) domaćoj
publici i potencijalnim kupcima predstavljena je kroz jedinstvenu scenografiju
sa unificiranim i jednoobraznim izložbenim prostorima, opremljenim u režiji
Beogradskog sajma. Program ove manifestacije je upotpunjen izložbom prateće
industrije, delova i opreme, kao i garažno-servisne opreme i finansijskih
institucija i osiguravajućih društava. U sklopu BG CAR SHOW-a održava se i
izložba motocikala pod nazivom MOTOPASSION, dok je na posebnom poligonu ispred
Hale 3 organizovana škola bezbedne vožnje u organizaciji novoosnovane
Nacionalne vozačke akademije (NAVAK). Ovde i napomena da je za učešće u školi
dobre vožnje potrebno da ponesete vozačku dozvolu i popunjen kupon iz revije
SAT Plus. Cena ulaznice za pojedinačnu posetu iznosi 300 dinara (za grupne
posete cena je 200 dinara), a Beogradski sajam i ove godine poziva posetioce da
porodično posete BG CAR SHOW 02 i MOTOPASSION. Tzv. FAMILLY DAY je ove godine
18. marta, kada će cena povlašćene porodične ulaznice biti 500 dinara, i važi
za decu u pratnji oba roditelja. Pod kupolama Beogradska sajma će se od 1. do
5. aprila održati još jedna manifestacija, tačnije međunarodni salon kamiona,
autobusa i dostavnih vozila - Beotruck 08. Podsećamo da će ulaznica kupljena za
BG CAR SHOW 02 važiti i za izložbu Beotruck 08.
PREMIJERE BG CAR SHOW-a :
ALFA ROMEO (Brera), AUDI (novi A4), BMW (X6), CITROEN (C5), FIAT (novi Fiat 500), FORD (obnovljeni Focus), HONDA (Civic Hybrid), HYUNDAI (i10, i30 CW - karavan), JEEP (novi Cherokee), KIA (Pro_cee´d, obnovljeni Picanto), LAND ROVER (Range Rover Sport S/C 2,7TD), LADA (Priora), MAHINDRA Goa DX 2,5 CRDe, MAZDA (nova Mazda6 i obnovljena Mazda5), MITSUBISHI (Lancer 2,0 DI-D dizel), OPEL (obnovljena Zafira), RENAULT (novi Twingo, novi Kangoo, Clio Grandtour i Laguna Grandtour), SSANGYONG (Kyron Prestige 2,7 XDI), SUZUKI (Splash), ŠKODA (novi Superb i Fabia II Combi), TOYOTA (Land Cruiser V8), VOLKSWAGEN (SUV model Tiguan) i VOLVO (novi V70 i XC 70).
Galeriju najzanimljivijih eksponata na ovogodišnjem BG CAR SHOW-u možete pogledati OVDE.

Za predstojeći salon automobila u Njujorku (2008 New York Auto Show) Pontiac je pripremio dve nove verzije svog modela G8: sportski G8 GXP i G8 Sport Truck. Novi Pontiac G8 GXP (na prvoj slici) pokreće 6,2 litarski LS3 small-block V8 agregat, koji raspolaže sa 402KS i 546Nm obrtnog momenta (za 41KS i 23Nm više od standardnog G8 sa 6,0 litarskim motorom), a to je dovoljno da mu ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi 4,7 sekunde (četvrt milje, odnosno 402 metra, prelazi za 13 sekundi). Standardno će se ugrađivati šestostepeni autiomatski menjač, ali će kupci opciono moći da dobiju i Tremec manuelnu transmisiju sa šest stepeni prenosa. Ostali detalji ovog G8 GXP izgledaju ovako : međuosovinsko rastojanje iznosi 2915 mm, trag prednjih točkova je 1592 mm, zadnjih 1608 mm, ogibljenje je naravno podešeno tvrđe u odnosu na standardni G8, poboljšano je upravljanje, ugrađene su jače Brembo kočnice (sa 4-klipnim kočionom kleštima, diskovima od 355 mm napred, a 324 mm pozadi), izgled je nešto agresivniji (zahvaljujući, pre svega, moćnom prednjem delu), točkovi su od 19 inča (sa gumama P245/40 R19), a interijer je bogatiji za nova sportska sedišta, aluminijumske pedale, kožni volan i Blaupunkt audio sistem (u serijskoj opremi biće i ABS, Traction Control i ESP elektronska kontrola stabilnosti). Cene za sada nisu saopštene, dok se prodaja očekuje još tokom ove godine (kao modela za 2009. godinu), kada će ovaj G8 obogatiti Pontiacovu GXP porodicu modela. Pored sportiste G8 GXP, Pontiac će na salonu u Njujorku naredne nedelje publci prikazati i model G8 Sport Truck (slike dva i tri), koji predstavlja pick up model na bazi G8 sedana (od koga ima 100 mm duže međuosovinsko rastojanje, a dužinu za oko 150 mm) i koji vlasniku može da posluži i kao vozilo za rad i za rekreaciju (ipak, na tržištu se ne očekuje pre 2009. godine). I ovde je za pogon zadužen snažni V8 motor, ali zapremine 6,0 litra i sa 270kW/361KS i 522Nm, zaslužan za ubrzanje do 60 milja na sat u trajanju od 5,4 sekunde (menjač je šestostepeni automatik, a pogon je na zadnje točkove). Inače, dužina prtljažnika u G8 Sport Truck-u je 1878 mm, zapremina 1208 litara, nosivost 488 kg, a bez obzira na namenu ovog modela, u Pontiacu su se potrudili da zadrži isti onakav sportski dizajn eksterijera kao što ga ima i sedan verzija (atraktivan prednji kraj, naglašeni lukovi blatobrana, točkovi od 18 ili 19 inča, četiri završetka izduvnog sistema).

Izvor : www.novosti.co.yu
Gotovo tri četvrtine domaćinstava u Srbiji poseduje
automobil, a više od polovine vozi kola starija od 15 godina. Trećina vlasnika
vozi „Zastavine“ modele, za njima slede „Opelova“ i „Folksvagenova“ vozila. Više
od četvrtine vozača izjavilo je da želi da kupi novi automobil u sledeće dve
godine.
Prema rezultatima istraživanja agencije „Sinovejt“ i magazina „Vrele gume“,
koje je rađeno telefonskim putem na uzorku od 600 ispitanika, starosti između
18 i 65 godina, na putevima Srbije najviše ima „jugo korala“. Od „Opelovih“
vozila najmasovniji je „kadet“, dok među „Folksvagenovim“ četvorotočkašima
najviše ima „golfa 2“. Jedan auto ima 76 odsto anketiranih, dva vozila 21
procenat, dok svega tri odsto poseduje tri i više.
- Automobile koji nisu stariji od godinu dana ima svega
četiri odsto ispitanika, dok gotovo 30 odsto poseduje vozila koja su stara od
jedne do 10 godina - kaže Sanja Prvulović, istraživač agencije „Sinovejt“. -
Svega nešto više od četvrtine anketiranih namerava da kupi auto u sledeće dve
godine. O kupovini novih automobila razmišlja 39 odsto, dok bi se 47 procenata
odlučilo za polovno vozilo. To su većinom visokoobrazovani muškarci do 30
godina starosti, koji imaju porodicu i primanja veća od 32.000 dinara. Svi bi
najviše želeli neki od modela „Folksvagena“, „Opela“ ili „Pežoa“.
Najveći broj potencijalnih kupaca spreman je da za nov auto plati od 6.000 do
10.000 evra, dok bi za polovno vozilo „izbrojali“ od 2.000 do 4.000 evra. Mnogi
imaju i nerealna očekivanja, jer za sumu od 4.000 do 6.000 evra žele novi
„opel“.
U zemljama u okruženju stvari su nešto drugačije. Čak 89 odsto domaćinstava u
Hrvatskoj ima automobil. Istraživanje je pokazalo da je vozni park ove zemlje
znatno mlađi, sa svega 12 odsto vozila starijih od 15 godina, a da su
najpopularniji modeli „opela“, „folksvagena“, „fijata“ i „renoa“.
PROŠLE godine u Srbiji prodato je više od 56.000 novih automobila, što je za 18
odsto više nego u 2006. godini. Najviše je prodato „Zzastavinih“ vozila, slede
„Opel“, „Folksvagen“, „Škoda“, „Pežo“... Prodaja modela „opel astra klasik 2“
povećana je prošle jeseni posle ukidanja carine na ovo vozilo.

Mada je proizvodnja Forda GT prestala, to ne predstavlja prepreku za brojne firme koji i dalje razvijaju različite pakete za povećanje snage njegovog V8 motora i pakete za unapređenje izgleda ovog retro automobila. Najnovija obrada Forda GT stiže iz britanske firme Avro Motor Cars, koja je zajedničkim snagama sa kompanijom Roush Technologies napravila limitiranu ediciju 720 Mirage GT. Zahvaljujući, pre svega, Whipple kompresoru, snaga Avro 720 Mirage Forda GT je porasla na 720KS pri 6950 o/min. i 815 Nm obrtnog momenta pri 4800 o/min., što je dovolno za maksimalnu brzinu od 220 milja na sat ili 354 km/h. Sem pojačanog motora, Avro Motor Cars je na 720 Mirage GT ugradio i 6-klipna AP Racing kočiona klešta, spustio ogibljenje za 25 mm, proširio trag točkova (i napred i pozadi) za 5 mm i skinuo zadnji branik (u nastojanju da se smanji težina automobila). Za atraktivnost se brine i Arancia Metallica narandžasta boja karoserije, kao i crni točkovi. Inače, biće napravljeno samo deset komada modela Avro 720 Mirage Ford GT, a svaki će imati i jedinstvenu pločicu sa serijskim brojem u interijeru.

Posle restilizovanog SUV-a ML (o njemu više OVDE), još jedan Mercedesov model je ovih dana prošao kroz kuru podmlađivanja. Ovog puta radi se o B klasi, koja je posle tri godine provedene na tržištu (i 325.000 prodatih primeraka) osvežena modifikacijama na spoljašnjosti, unutrašnjosti, kao i ekonomičnijim motorima (zahvaljujući seriji unapređenja, motori sada troše do 7% manje goriva nego ranije). Novost je i Mercedesova "ECO" stop-start tehnologija i flex-fuel model B170 NGT (sa 116KS), koji može da koristi i benzin i prirodni gas. Estetske promene na eksterijeru nisu velike i obuhvataju, pre svega, nešto drugačiji prednji kraj sa novom maskom hladnjaka i agresivnijim branikom, kao i redizajniranu haubu, dok se ostatak spoljašnjih kozmetičkih intervencija svodi na doterana zadnja svetla i zadnji branik, nove retrovizore, kvake na vratima i pragove u boji karoserije (unutrašnjost je osvežena novim materijalima i opcionom Artico kožom za sedišta). B klasa se i dalje nudi sa paletom od šest pogonskih agregata, i to sa dva CDI dizelaša (modeli B180 CDI i B200 CDI sa 80kW/109KS, odnosno 103kW/140KS) i četiri benzinca. Benzinski modeli su B150 (ima 95KS), B170 (116KS), B200 (136KS) i najjači B200 Turbo sa 142kW/193KS i 280 Nm obrtnog momenta.

Na nedavnom crash testu (krajem februara) nezavisne organizacije Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) Nissanov pick up model Navara postigao je katastrofalne rezultate, tačnije Navara je dobila samo 1 (jednu !) zvezdicu za bezbednost odraslih putnika, što je velikim delom bila posledica spore aktivacije vazdušnih jastuka. U Nissanu nisu gubili vreme, tako da su vrlo brzo usledile dorade na Navari (posebno na pomenutom sistemu aktiviranja vazdušnih jastuka), koja je na ponovljenom Euro NCAP crash testu osvojila tri zvezdice za sigurnost odraslih putnika, četiri za bezbednost dece i dve zvazdice za sigurnost pešaka.

Posle meseci nagađanja, konačno je poznato zvanično ime i definitivan izgled novog Alfinog sportskog hatchbacka sa troja vrata. Neće se zvati ni Junior, ni Furiosa, već Alfa Romeo Mi.To, što predstavlja kombinaciju prva dva slova italijanskih gradova Milano i Torino. Novi Mi.To inače koristi platformu Fiata Grande Punto, a i dimenzije su im slične, odnosno Mi.To je dugačak 406 cm, širok 172 cm, visok 144 cm, dok je inspiracija za dizajn očigledno došla iz najatraktivnijeg automobila ove italijanske kuće – modela 8C Competizione (to se pre svega odnosi na izgled prednjeg dela, zadnjih LED svetala i stakala na vratima bez okvira). Ovde i napomena da za sada još uvek nema oficijelnih fotografija unutrašnjosti, čiji izgled, po navodima same fabrike, predstavlja ultimativni izraz italijanskog stila sa vrhunskim materijalima i velikom pažnjom posvećenom detaljima. Što se motorizacije tiče, Alfa Romeo navodi da će Mi.To pokretati paleta od četiri benzinska i dizel agregata (svi sa turbo punjačem), sa rasponom snage od 90 do 155KS (kasnije će uslediti i jače motorizovane varijante). Vozaču će na raspolaganju biti Alfin DNA sistem za podešavanje režima rada motora, vešanja, upravljivosti i menjača, i to u tri moda: Dynamic (sportski), Normal (gradski) i All-Weather (za maksimalnu bezbednost čak i pri otežanim uslovima vožnje). Uz odlične performanse i upravljivost, Alfa najavljuje da Mi.To nudi i maksimalnu aktivnu i pasivnu bezbednost, čemu doprinosi i Alfin VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti kao deo standardne opreme. Zvanična promocija za novinare je planirana za jun ove godine, a jedan od glavnih konkurenata novoj Alfi biće izuzetno uspešni BMW-ov Mini.
VIDEO : Alfa Romeo Mi.To
Ford Focus RS stiže 2009. godine

Evropski Ford je još sredinom decembra prošle godine objavio jednu nejasnu teaser sliku budućeg sportskog Focusa RS (odgovor na Subaru Imprezu WRX STi i Mitsubishi Lancer EVO X), a ovo su najnoviji renderi njegovog mogućeg konačnog izgleda. Prema informacijama koje se vrte po internetu, Ford prvo planira da u julu ove godine na salonu automobila u Londonu predstavi Focus RS u obliku koncept automobila, dok će njegova prodaja startovati tek godinu dana kasnije. Zanimljiva je i nezvanična informacija da Focus RS neće imati integralni pogon, već pogon samo na prednjim točkovima, a da će njegov petocilindrični turbo motor razvijati oko 280KS (sadašnji najjači Focus ST inače raspolaže sa 225 konja). Uz snažniji motor, Focus RS će raspolagati i detaljno prerađenim ogibljenjem, modifikovanim izduvnim i kočionim sistemom, doteranim interijerom, dok će se za agresivniji izgled spoljašnjosti brinuti kompletan aerodinamički kit, koji podrazumeva novi prednji branik sa velikim otvorima za vazduh, integrisanim spojlerom i farovima za maglu, zadnji branik sa difuzorom, otvore za vazduh na haubi motora, proširenja blatobrana, ispupčenije pragove (u paketu će naravno biti i novi aluminijumski točkovi od 19 inča). Što se cene tiče, pominju se cifre u rasponu od 21.000 pa do skoro 23.000 funti.

Foto : www.beta.co.yu
Predrag Bubalo, ministar trgovine i usluga Srbije, otvorio je danas manifestaciju BG CAR SHOW 02, koja se na Beogradskom sajmu (Bulevar vojvode Mišića 14, tel. 011/2655-317, www.sajam.co.yu) održava do srede 19. marta. Prilikom otvaranja BG CAR SHOW-a, Predrag Bubalo je ocenio da dolazak tolikog broja izlagača i veliki broj premijernih izlaganja automobila, govori o atraktivnosti srpskog tržišta za svetske proizvođače vozila. Domaći uvoznici i zastupnici automobila, sem ponude aktuelnih modela, izložu i automobile koji se po prvi put pojavljuju na našem tržištu (među njima posebno mesto zauzimaju novi Audi A4, BMW X6, Citroen C5, Fiat 500, Honda Civic Hybrid, Hyundai i10, Suzuki Splash, Škoda Superb i Volkswagen Tiguan). Kompletna ponuda vodećih svetskih proizvođača automobila (ukupno 455 izlagača iz 30 zemalja) domaćoj publici i potencijalnim kupcima predstavljena je kroz jedinstvenu scenografiju sa unificiranim i jednoobraznim izložbenim prostorima, opremljenim u režiji Beogradskog sajma. Program ove manifestacije je upotpunjen izložbom prateće industrije, delova i opreme, kao i garažno-servisne opreme i finansijskih institucija i osiguravajućih društava. U sklopu BG CAR SHOW-a održava se i izložba motocikala pod nazivom MOTOPASSION, dok je na posebnom poligonu ispred Hale 3 organizovana škola bezbedne vožnje u organizaciji novoosnovane Nacionalne vozačke akademije (NAVAK). Ovde i napomena da je za učešće u školi dobre vožnje potrebno da ponesete vozačku dozvolu i popunjen kupon iz revije SAT Plus. Najsrećnijem posetiocu ovogodišnjeg BG CAR SHOW-a pripašće i vredne nagrade – prva nagrada je Opel Astra Classic II (izvlačenje ove nagrade biće poslednjeg dana sajma, 19. marta u 17 sati), dok su druga i treća - put u Peking na Olimpijske igre. Važno je napomenuti da nije reč o osvajanju običnog aranžmana, već o putovanju sa olimpijskom reprezentacijom Srbije. Zanimljivost predstavlja i projekat SMS INFO, a reč je o mogućnosti da svaki pošiljalac SMS poruke dobije odgovor o tehničkim karakteristikama i ceni automobila za koji su zainteresovani, upotpunjen podacima o prodavcu. Posebno zanimljiv događaj biće i 18. Tuning Styling Show, koji će se na Beogradskom sajmu održati sutra, 14. marta sa početkom u 12 sati. Iz bogatog programa na Tuning Styling Show-u izdvaja se međunarodna izložba na kojoj će biti prikazani najlepše sređeni automobili zemalja iz okruženja. Atrakciju će upotpuniti nezaobilazno takmičenje "1 na 1 - dB" za izbor auta sa najglasnijim audio sistemom, izbor najlepše sređenog automobila, atraktivne dens igračice, muzički performansi, plesna grupa Golden Stars i koncert benda High Way. Radno vreme Beogradskog sajma je od 10 do 19 sati (sem 14., 15. i 16. marta kada je Sajam otvoren do 20 sati), dok cena ulaznice za pojedinačnu posetu iznosi 300 dinara (za grupne posete cena je 200 dinara). Beogradski sajam i ove godine poziva posetioce da porodično posete BG CAR SHOW 02 i MOTOPASSION. Tzv. FAMILLY DAY je ove godine 18. marta, kada će cena povlašćene porodične ulaznice biti 500 dinara, i važi za decu u pratnji oba roditelja. Pod kupolama Beogradska sajma će se od 1. do 5. aprila održati još jedna manifestacija, tačnije međunarodni salon kamiona, autobusa i dostavnih vozila - Beotruck 08. Ovde i napomena da će ulaznica kupljena za BG Car Show II važiti i za izložbu Beotruck 08.
"Autokar" : Zastavina Florida uglađenija od Fieste

Izvor : www.tanjug.co.yu
Britanski magazin "Autokar", u tekstu pod naslovom
"Dajte nam ključeve Floride", izražava iznenađenje dobrim
performansama Zastavinog modela "florida TDC" i ocenjuje da je taj
auto uglađeniji i tiši od "fieste", saopšteno je danas iz
kragujevačke Fabrike automobila.
"Poseta 'Zastavi' nam je pružila i priliku da postanemo prvi novinari sa
zapada za volanom nove 'floride TDC' (dizel varijanta) i iznenadilo nas je
koliko je taj automobil dobar. Istina, plastika u kabini bi mogla da bude
bolja, ali je zato motor više nego dorastao vozilu lakšem od tone. Pored toga,
ovaj agregat je primetno uglađeniji i tiši u 'floridi' nego u 'fiesti",
piše magazin "Autokar" u najnovijem broju a prenosi
"Zastavin" internet sajt.
Navodeći da kragujevačka fabrika "još uvek ima Institut za istraživanje i
razvoj koji je uspeo da u karoseriju starije generacije ubaci 1.4 litarski
motor (pežo-ford)", britanski magazin navodi da je "tako stvoreno
najjeftinije euro 4 vozilo u Evropi".
"Udobnost je takođe prilično dobra, dok nismo zadovoljni kočnicama",
piše magazin i navodi da "florda TDC" košta oko 8.000 evra (6.000
funti), i da u standardnu opremu spadaju klima uređaj i servo upravljač, kao i da
nedostaju vazdušni jastuci.
"Autokar" navodi i da se, na žalost vozača koji žele ekonomičan
automobil, "flordia TDC" neće pojaviti u prodaji na evropskom tržištu,
pošto ne može da dobije prolaznu ocenu za bezbednost prilikom bočnog udarca na
testiranju od nadležnih evropskih institucija.

Posle tri godine provedene na tržištu (i oko 300.000 isporučenih primeraka), Mercedes je odlučio da svoj uspešni model ML podvrgne kuri podmlađivanja, koja ovom SUV-u treba da pomogne u borbi sa konkurentima kao što su BMW X5 i Audi Q7. Kao što je to već običaj kod Mercedesa u poslednje vreme (sa izuzetkom nedavno redizajniranog roadstera SL), doterivanje nekog modela na polovini njegovog života ne donosi neke velike estetske promene, pa je to slučaj i sa ovim modelom. U svakom slučaju, obnovljeni ML karakteriše modernizovani eksterijer (redizajnirani branici, prednja svetla, veća maska, novi retrovizori, drugačiji aluminijumski točkovi od 17, 18, 19 i 20 inča), doterana unutrašnjost (novi četvorokraki multifunkcionalni volan, nove kombinacije boja, sedišta sa atraktivnijim, sportskijim dizajnom, novi zabavni sistem sa dva 8-inčna ekrana za putnike pozadi), povećana bezbednost (PRE-SAFE i NECK-PRO sistemi kao standard) i motori sa manjom potrošnjom goriva (manjim promenama na izduvnom sistemu i elektronskoj kontrolnoj jedinici motora smanjena je potrošnja u proseku za 0,4 litra na 100 km). Paleta motora inače obuhvata V6 i V8 benzinske i dizel agregate sa rasponom snage od 140kW/190KS do 285kW/388KS, kao i 6,3 litarski V8 sa 375kW/510KS pri 6800 o/min. i 630Nm obrtnog momenta pri 5200 o/min. u modelu ML 63 AMG (na četvrtoj slici). Ovaj potonji od 0 do 100 km/h ubrzava za 5 sekundi, dok mu je maksimalna brzina već tradicionalno elektronski ograničena na 250 km/h. Snaga se kod ML 63 AMG na sva četiri točka prenosi preko AMG SpeedShift 7G-TRONIC automatske transmisije (snaga se raspodeljuje u odnosu 40:60 napred/nazad). ML 63 AMG se odlikuje i AMG aero body paketom, AMG sportskim ogibljenjem, petokrakim točkovima od 20 inča (sa gumama 295/40 R 20), AMG sportskim izduvnim sistemom sa 4 hromirana završetka, LED zadnjim svetlima, AMG sportskim sedištima i AMG volanom.
Kia pro_ceed u Srbiji od 13.490 evra

Jedna od zanimljivijih premijera ovogodišnjeg BG CAR SHOW-a (počinje danas i traje do 19. marta) jeste i ova trovratna verzija Kijinog Ceeda, nazvana pro_ceed. Posle hatchbacka sa petora vrata i karavana, pro_ceed predstavlja treću karoserijsku varijantu ovog Kijinog modela C segmenta (u njemu se nalaze VW Golf, Renault Megane, Citroen C4, Audi A3, Opel Astra, Peugeot 308, Seat Leon, Fiat Bravo, Toyota Auris i drugi). pro_ceed je duži (+ 15 mm) i niži (- 30 mm) u odnosu na verziju sa petora vrata, a kako fabrika naglašava u press saopštenju "donosi više stila u evropski C segment" i nudi kupcima "senzacionalni izgled sa istinskim sportskim osećajem u vožnji, uz zadržavanje praktičnosti i funkcionalnosti popularnog Ceeda sa petora vrata." Inače, pro_ceed se bazira na istoimenom konceptu sa salona automobila u Parizu 2006. godine, a za izgled se pobrinuo Kijin evropski dizajn studio na čelu sa Peterom Schreyerom (radio je 25 godina za VW i Audi a od septembra 2006. za Kiu). Sa dužinom od 4250 mm, širinom 1790 mm, visinom 1450 mm (međuosovinsko rastojanje je ostalo 2650 mm), pro_ceed uprkos svom sportskijem izgledu i manjoj visini, nudi dovoljno veliki prostor za putnike kao i izdašan prtljažnik (340 litara osnovne konfiguracije, sa preklopljenom klupom raste na 210 litara, zadnja klupa deljiva u odnosu 60/40), dok je ulazak na zadnja sedišta olakšan vratima, koja se otvaraju pod uglom od 70 stepeni i koja su za 276 mm duža u odnosu na prednja vrata Ceeda sa petora vrata. pro_ceed ima modifikovan prednji deo i potpuno novi zadnji kraj (novi C stub, zadnji bočni prozor, krovni spojler, svetla, vrata prtljažnika), koji je mnoge podsetio na Audi A3. Novi pro_ceed pokreću sledeći motori : benzinci od 1,4 L (109KS) 1,6 L (126KS) i 2,0 litre (143KS), kao i CRDi dizelaši 1,6 L (u verzijama sa 90 i 115KS) i 2,0 L (140 KS). Osnovni pro_ceed (1,4 L benzinac i oprema LX Cool) u Srbiji sa promotivnim popustom treba platiti 13.490 evra sa PDV-om. Već i taj osnovni model ima zaista bogatu opremu koja, između ostalog, obuhvata frontalne vazdušne jastuke, bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese, ABS, EBD, imobilizator, ručni klima uređaj, progresivni servo upravljač podesiv po visini i dubini, centralno zaključavanje, radio, CD, MP3 audio sistem sa 4 zvučnika, putni računar, el. pokretanje prednjih stakala, zadnji krovni spojler, tonirana stakla, točkove od 15 inča i garanciju u trajanju od sedam godina (uz doplatu od 1500 evra dobija se i 4-stepeni automatski menjač kod benzinaca od 1,6 i 2,0 i kod 1,6 litarskog dizelaša sa 115KS). Zastupnik ovih korejskih automobila u Srbiji je firma Kia Auto d.o.o., a njihov zvaničan sajt je www.kia.co.yu