Toyota je još pre nekoliko meseci u Japanu promovisala model Blade, koji u stvari predstavlja sportsku verziju nama poznatog Aurisa. Blade se do sada nudio samo sa benzinskim 2,4 litarskim V6 motorom od 123kW/167KS i 224Nm, a juče je japanska marka i zvanično predstavila Blade Master G sa 3,5 litarskim V6 motorom, koji razvija 206kW/280KS (pri 6200 obrt./min.) i 345Nm obrtnog momenta. Motor nosi oznaku 2GR-FE (ugrađuje se i u Toyotine modele Estima i Harrier), a uparen je sa 6-stepenim manuelnim menjačem. Kao opcija se nudi i nova 6-stepena automatska transmisija "6 Super ECT", koja omogućava i ručno menjanje brzina komandama na volanu. Pri tom, pogon je i dalje na prednjim točkovima, što Blade Master G čini najsnažnijim modelom među automobilima C segmenta, koji imaju pogon na prednjoj osovini (do sada je tu titulu držala Mazda3 MPS sa 260KS). Drugim rečima, Blade Master G direktno izaziva konkurente u klasi poput VW Golfa R32 od 250KS, BMW-a 130i sa 265KS, Audija S3 sa takođe 265 konja, Opel Astre OPC sa 240, Seat Leona Cupre (240KS), Renaulta Megane Sport (225KS), Forda Focus ST (225KS) i već pomenute Mazde3 MPS. Da podsetimo da najjači benzinski motor koji se ugrađuje u Auris ima samo 124KS, mada Toyota već sprema sportski Auris TS, koji će imati preko 200KS (koliko je to "preko" za sada nije poznato). U svakom slučaju, ako se Blade Master G ikada pojavi u Evropi, pomenuto društvo evropskih jurilica imaće o čemu da razmišlja. Toyota Blade 2,4 sa 167KS se inače nudi i u verziji sa AWD integralnim pogonom, tako da treba očekivati da i ovaj Blade Master G u budućnosti dobije varijantu sa pogonom na sva četiri točka. Zbog porasta snage i performansi, Blade Master G je naravno dobio i pojačan kočioni sistem (veći diskovi i kočiona klješta) kao i par detalja (17-inčni točkovi sa gumama 225/45/17, saćasti prednji gril, i specijalni amblemi na zadnjem delu automobila), koji ga razlikuju od običnog Blade-a. Inače, Blade se od brata blizanca Aurisa razlikuje po drugačijim svetlima (napred xenon, pozadi LED), agresivnijim branicima sa većim otvorima za vazduh, maski hladnjaka, doteranom sportskom ogibljenju i za 40 mm manjoj dužini (širina, visina i međuosovinsko rastojanje su isti za oba modela). Za bezbednost putnika u Blade-u brinu se sistemi kao što su ABS, EBD, BAS, VSC (elektronska kontrola stabilnosti) i TCR (sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova). Sve to uz frontalne i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese kao i airbag za kolena vozača.
Izvor : Tanjug
Brazilac Nelson Pike (Nelson Piquet), trostruki šampion Formule 1, krenuo je ovih dana u autoškolu da bi ponovo dobio vozačku dozvolu, koja mu je oduzeta zbog višestrukog kršenja saobraćajnih propisa, izveštavaju brazilski mediji.
Pike, jedan od trojice Brazilaca koji su osvojili titulu svetskog prvaka u "formuli 1", ostao je bez dozvole u junu zbog prekoračenja brzine i pogrešnog parkiranja. U autoškoli društvo mu pravi supruga Vivijen, kojoj je takođe oduzeta vozačka dozvola. Oboje će morati da prođu osmodnevnu obuku u okviru koje će odslušati 30 sati predavanja pre nego što izađu na ispit da bi povratili dragoceni dokument.
Titulu svetskog prvaka u "formuli 1" Pike je osvajao u tri navrata - 1981, 1983. i 1987. godine.
U nemačkoj kompaniji AC Schnitzer ne odmaraju. Naime, samo par dana posle Minija Cooper R56, iz njihove kuhinje stiže još jedna kreacija, i to na bazi BMW-a Z4 M Coupe. Osim zanimljivog odabira boja za karoseriju (narandžasti deo automobila imitira linije legendarnog BMW-ovog roadstera 507) i novog aero body paketa, ovaj AC Schnitzer Profile Concept donosi i promene na motoru, ogibljenju, izduvnom sistemu i interijeru. Snaga rednog 6-cilindričnog motora, zapremine 3,4 litra je sa serijskih 343KS podignuta na 350 konja i 370Nm obrtnog momenta dok je za prenos te snage na zadnje točkove zadužena AC Schnitzerova Short Shift transmisija. "Skinuto" je i elektronsko ograničenje maksimalne brzine na 250 km/h. Agresivniji aerodinamički kit podrazumeva doterani prednji i zadnji branik, pragove sa otvorima za vazduh, spojler na poklopcu prtljažnika, zadnji difuzor i kao vrhunac-mali krovni spojler diskutabilnog izgleda. Tu su i dodatni otvori za vazduh na haubi motora, novi sportski izduvni sistem sa trapezoidnim hromiranim završecima i originalni AC Schnitzerovi Type V 20-inčni točkovi (9.0J x 20 napred, odnosno 10.0J x 20 nazad sa gumama 235/30 ZR 20 napred i 295/25 ZR 20 pozadi). Za bolje vozne osobine zaduženo je dorađeno ogibljenje (AC Schnitzer Racing), testirano na stazi Nirburgring. Interijer je obogaćen AC Shnitzerovim trkačkim sedištima, upotrebom karbona (centralna konzola) i aluminijuma (pedale, odmorište za nogu, ručica ručne kočnice) kao i patosnicama od velura.
Novi Continental GT Speed je najjači serijski model Bentleya u njegovoj istoriji i istovremeno prvi, koji postiže maksimalnu brzinu veću od 200 milja na sat ili 322 km/h. Ova potentnija verzija veoma uspešnog Continentala GT namenjana je kupcima, kojima su najvažnije visoke performanse i agilnost u vožnji (čemu doprinose sportski set-up ogibljenja i karoserija spuštena za 10 mm napred, a pozadi za 15 mm). Spoljašnost Continentala GT Speed se u odnosu na standardni Continental GT razlikuje po širim i nižim otvorima za vazduh u prednjem braniku, uspravnijem prednjem grilu, većim izduvnim cevima kao i širim 9.5J 20-inčnim točkovima (pogon je naravno integralni na sva četiri točka, a menjač 6-stepeni automatski, firme ZF). Kao opcija se nude i karbon-keramičke kočnice. A sad motor, koji je i poenta GT Speeda. Naime, 6,0 litarski W12 agregat u Continentalu GT Speed razvija 15 odsto više obrtnog momenta i devet odsto više snage u odnosu na "običan" Continental GT, tačnije GT Speed ima 610KS i 750Nm obrtnog momenta. To je dovoljno da ovaj luksuzni sportista postigne makimalnu brzinu od 326 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 4,5 sekundi. Za poređenje, standardni Continental GT sa 560KS i 650Nm obrtnog momenta stiže do 100 km/h za 4,8 sekundi a maksimalna brzina mu iznosi 318 km/h. Inače, inspiracija za novi Continental GT Speed je pronađena u legendarnim Speed modelima, koji su se prvi put pojavili još 1923. godine.
Nemački Hamann je za sve one, kojima standardni Range Rover Sport nije ni dovoljno atraktivan ni dovoljno snažan, pripremio novi stajling paket kao i povećanje snage 4,4 litarskog V8 benzinskog motora i 2,7 litarskog V6 dizelaša. Na raspolaganju su i potpuno prerađen interijer i opcioni 23-inčni alu točkovi. V8 benzinac sada razvija 349kW/475KS pri 5740 obrt./min. i 610Nm obrtnog momenta pri 3500 obrt./min. dok V6 dizelaš posle dorade raspolaže sa 165kW/225KS pri 4000 obrt./min. i 510Nm pri niskih 1900 obrt./min. Za bezbedno zaustavljanje se brinu ventilirajući diskovi, prečnika 380 mm. Obe verzije se opremaju atraktivnim aero body paketom, koji sadrži novi prednji branik (sa integrisanim dnevnim svetlima i svetlima za maglu), proširenja blatobrana, zadnji spojler kao i mali krovni spojler.
3. avgusta sada već daleke 1961. godine, nastao je legendarni Renault 4, koji je obeležio celu jednu epohu. Povodom njegovog 46. rođendana, Klub Renault 4 Srbija (www.renault4serbia.com) u petak 3. avgusta 2007., organizuje okupljanje vlasnika i ljubitelja ovog automobila. Okupljanje počinje u 18 časova, na parkingu ispred "Sava Centra". Planiran je kolektivni odlazak po tortu u obliku Renault 4 i nakon toga vožnja do Ade Ciganlije. Inače, za 32 godine proizvodnje u 16 zemalja sveta, "četvorka" je prodata u preko osam miliona primeraka (tačnije 8.135.424), što ga čini najprodavanijim francuskim automobilom ikada. Njegova izdržljivost donela mu je razne laskave epitete poput „pobednika vremena” ili „lend rovera za siromahe”. Oni zlobniji nazvali su ga „šalterom” (zbog načina otvaranja prozora), a menjač brzina – kišobranom.
Alfa Romeo se posle 13 godina "izgnanstva", od sledeće godine ponovo vraća na tržište SAD-a i to u velikom stilu. Naime, prvi model Alfe, koji će videti Ameriku od 1995. godine, biće prelepi sportista 8C Competizione, a to je prošlog vikenda i zvanično potvrdio Jim Selwa, pri čovek kompanije Maserati North America, koja će biti zadužena za distribuciju modela 8C Competizione. Od ukupno 500 primeraka, koliko će ih biti proizvedeno, u SAD-u će završiti tačno 99 komada Alfe 8C Competizione u Coupe verziji (svi su naravno već prodati) dok se kasnije planira i produkcija 500 komada u otvorenoj Spider varijanti (na drugoj slici). U svakom slučaju, ovo će biti jedna od najekskluzivnijih Alfi u istoriji. 8C Competizione će u Americi koštati preko 200.000 dolara dok će njena cena u Evropi iznositi 159.300 evra. Alfu 8C Competizione pokreće 4,7 litarski V8 motor sa 331kW/450KS i 470Nm obrtnog momenta, a snaga se preko 6-stepene transmisije prenosi na zadnje točkove (od 20 inča). Raspored težine je idealnih 50:50 odsto, ubrzanje do 100 km/h iznosi 4,5 sekunde a maksimalna brzina je oko 300 km/h. Inače, karoserija 4,34 metra dugačkog dvoseda, napravljena je od karbon fibera. Posle 8C Competizione, Alfa će u SAD-u lansirati i modele 159 i Brera.
Novi Hyundai Coupe/Tiburon imaće zadnji pogon
Proteklih meseci se nagađalo i špekulisalo da li će novi Hyundai Coupe (u Americi Tiburon) imati i dalje pogon na prednjoj osovini ili će se Korejci ipak odvažiti i novi model ponuditi sa pogonom pozadi (uostalom, to i dolikuje pravom sportisti, kakav će biti novi Coupe/Tiburon). Nagađanjima je konačno došao kraj jer je Hyundai i zvanično potvrdio da će novi Coupe/Tiburon imati pogon na zadnje točkove. Istovremeno sa ovom potvrdom, pojavile su i dosad najbolje špijunske slike nove generacije ovog modela, čija premijera se očekuje krajem 2008. ili 2009. godine. Na ovim slikama, napravljenim u američkoj Dolini smrti, odmah se primećuje da je budući Coupe dimenzijama daleko premašio aktuelni model, naročito u širini. Kako će novi Coupe/Tiburon imati tzv. BH platformu buduće Hyundaijeve luksuzne limuzine Genesis, za očekivati je da dobije i njen 4,6 litarski V8 motor. Sa tom motorizacijom i prihvatljivom cenom, novi Coupe/Tiburon bi mogao da zagrize deo tržišnog kolača u klasi sportskih coupea, gde do sada nije bio prisutan, i da izazove glavobolje već etabliranim igračima. Zanimljivo da pojedini američki sajtovi sumnjaju da će Coupe/Tiburon zadržati to ime, budući da novi model donosi zaista velike promene. Hyundai novi Coupe/Tiburon inače razvija pod šifrom BK, dok ga inžinjeri interno nazivaju Hyundai Mustang, što dovoljno govori o ambicijama i zadatku novog Coupe/Tiburona !
Audi TT Speedster
Prošle nedelje je britanski CarMagazine objavio nekoliko zanimljivih skica budućih modela nemačkog Audija, za koje se tvrdi da se radi o zvaničnim crtežima, koji su procureli iz Audijeve centrale u Ingolštatu. Da podsetimo, radilo se o skicama Audija A1, R8 Spider i novom A7. Međutim, to nije sve od Audija u narednom periodu. Naime, pored pomenutih modela, Audi ima još par novih projekata, a među njima izdvaja se i atraktivni TT Speedster. Prema nemačkom Autobildu, rukovodstvo Audija je dalo zeleno svetlo za projekat modela TT Speedster, koji će biti veoma sličan prototipu Audi TT Clubsport Quattro Concept od pre nekoliko meseci, odnosno TT Speedster će se bazirati na njemu. Pomenuti koncept je privukao veliku pažnju javnosti pa ljudima iz VW-a nije bilo teško da se odluče da na tržište puste njegovu serijsku verziju pod imenom TT Speedster. Kako se čuje, TT Speedster će se pojaviti već tokom 2008. godine, ali zasad nije poznato koliko primeraka će biti proizvedeno i po kojoj ceni. Motor bi trebao da bude 2,0 litarski TFSI sa 147kW/200KS.
Suzuki je za 2008. godinu, osim novog modela Splash, pripremio i novi 4-cilindrični 1,2 litarski benzinski K12B agregat, koji će se osim u pomenutom Splashu, uskoro naći i pod haubom modela Swift i Ignis. Motor ima dve bregaste osovine i četiri ventila po cilindru i razvija snagu od 63kW/86KS, a karakteriše ga miran rad, ekološka podobnost i velika štedljivost. Naime, prema fabričkim podacima, sa ovim agregatom, Suzuki Swift troši prosečno samo 4,8 litara goriva na 100 km.
Hennessey Venom 1000 Twin Turbo odnosno Dodge Viper, prerađen u američkoj kompaniji Hennessey, pobedio je Bugattija Veyron u ubrzanju do 200 milja na sat (322 km/h). To se desilo na uporednom testu, koji je organizovao američki magazin Road & Track. Hennessey Venom 1000 Twin Turbo je tu brzinu postigao za 20,3 sekunde dok je Veyronu (inače najbržem serijskom automobilu na svetu) za to trebalo skoro četiri sekunde više, odnosno 24,2 sekunde. Za poređenje, Hennessey Venom 1000 Twin Turbo ima 8,6 litarski V10 motor sa dva Garrett turbo punjača i raspolaže sa 1000KS dok 8,0 litarski W16 agregat Bugatti Veyrona uz pomoć četiri turbo punjača razvija 1001KS. Na pomenutom uporednom testu učestvovali su i Ruf Rt12, Mercedes-Benz McLaren SLR, Lamborghini Murcielago, Lingenfelter Corvette Mercedes CLK63 AMG Black Series. Video pokazuje kako Hennessey Venom pobeđuje Veyrona u trci "ko će pre do 200 milja na sat".
Toyota je juče u Japanu predstavila novu generaciju modela Ist, koji se najverovatnije (i nažalost) neće prodavati u Evropi (uostalom ni njegov prethodnik nije bio dostupan kupcima sa Starog kontinenta), dok je Amerikancima nova Toyota Ist već poznata pod imenom Scion xD. Inače, prva generacija ovog modela je promovisana u maju 2002. godine kao manji automobil B segmenta, koji je svojevremeno uspeo da se nametne kupcima zahvaljujući svom pomodnom spoljašnjem izgledu i praktičnoj unutrašnjosti. Da bi i dalje održala interesovanje kupaca za ovim automobilom, Toyota je predstavila novi Ist sa još dinamičnijim i privlačnijim izgledom, kome doprinose i atraktivni točkovi od 16 inča. Za razliku od prethodnika, novi Ist ima nešto drugačiju paletu pogonskih agregata, pa se umesto 1,3 i 1,5 litarskih benzinaca, sada ugrađuju motori od 1500 i 1800 kubika. Verziju sa 1,5 litarskim motorom je moguće dobiti i sa 4WD integralnim pogonom dok se 1,8 litarski nudi samo u varijanti sa prednjim pogonom. Novi Ist ima i veće dimenzije, pa dužina iznosi 3930 mm (+75 mm), širina 1725 mm (+30 mm), visina 152 mm (+5 mm) dok je međuosovinsko rastojanje produženo za 90 mm i iznosi 2460 mm. Osim manuelnih menjača, u ponudi će biti i klasična automatska kao i CVT transmisija. Za bezbednost će se brinuti frontalni i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese kao i aktivni nasloni za glavu. Inače, prodaja u Japanu će početi 25. avgusta, a cene će se kretati od 13.960 dolara pa naviše.
Mi već polako i zaboravljamo na korejski Daewoo i njihove modele iz devedesetih godina prošlog veka poput Tica, Nexie i Espera, ali mnogi od ovih automobila se i dalje proizvode u nama dalekim i egzotičnim zemljama. Tako se Nexia i dalje sklapa u Uzbekistanu, u fabrici UzDaewoo, koja je počela sa radom jula 1996. godine i ima kapacitet za proizvodnju 200.000 automobila godišnje. Veliki deo proizvodnje ove fabrike je završavao na tržištu Rusije, pa je uzbekistanska Nexia godinama predstavljala najprodavaniji strani automobil na tržištu Rusije. Problem za ovu fabriku je nastao kada je GM pre nekoliko godina preuzeo samo korejsku centralu Daewooa, a ne i ostale fabrike, koje je Daewoo svojevremeno gradio kao pečurke posle kiše po raznim zemljama. Ipak, fabrika je u oktobru 2005. godine uspela da sklopi ugovor sa GM-om o produženju licence za proizvodnju Daewoo automobila do 2010. godine. Da bi Nexia i dalje bila konkurentna na tržištu (ne treba zaboraviti da poreklo vodi još od legendarnog Opel Kadeta "suze"), upravo je prošla kroz prilično veliki redizajn, kako spoljašnjosti tako i unutrašnjosti. Obnovljena Nexia je dobila drugačije oblikovane svetlosne grupe (i napred i nazad), novi prednji branik sa većim otvorima za vazduh, novu masku hladnjaka, a tu su i novi zadnji branik i poklopac prtljažnika na kome se sada nalazi i mesto za registarsku tablicu. Zanimljivi su i atraktivnije oblikovani retrovizori sa ugrađenim žmigavcima. Unutrašnjost je osavremenjena novom centralnom konzolom i instrument tablom kao i novim volanom, drugačijim oplatama vrata i presvlakama sedišta i još nekim sitnicama, ali duh prohujalih vremena je i dalje prisutan. Uostalom, koliko su dizajneri bili uspešni, procenite sami po ovim slikama. Za sada nisu saopšteni podaci o eventualnim promenama na motorima i ostaloj mehanici, pa treba sačekati 1. septembar kada će u Rusiji početi prodaja obnovljene Nexie, a tada će biti poznata i konkretna cena.
Posle oficijelnih fotografija i tehničkih specifikacija, BMW je objavio i zvaničan video novog Minija Clubman, koga, podsećamo, pokreću 1,6 litarski benzinac u verzijama sa 120 i 175KS kao i dizelaš iste zapremine sa 110KS.
Peugeot 308 RC Z Concept
Peugeot za frankfurtski salon autombila (11. – 23. septembar) sprema jedan zaista impresivan koncept automobil na bazi novog modela 308. Koliko god da je obični 308 hatchback bio kritikovan zbog prevelike sličnosti sa prethodnikom 307 i manjim modelom 207, toliko će 308 RC Z Concept oduševiti svojim dizajnom, koji nalikuje na zver, spremnu da skoči svakog trenutka. Ukratko bi se dizajn mogao opisati kao moćan, dinamičan i beskompromisan. Osim već poznate prednje "njuške" ovog francuskog lava, pažnju privlače veliki lukovi blatobrana, 19-inčni alu točkovi (gume Michelin Pilot Sport PS2 245/40 R19), zanimljivo oblikovan i nizak krov (zato ovo i jeste 2+2 coupe sa pomoćnim zadnjim sedištima), originalna zadnja (LED) svetla i dvostruki (centralni) završetak izduvnog sistema. Uostalom slike dovoljno govore. Unutrašnjost nije toliko originalna kao spoljašnjost, mada je upotrebom aluminijuma, hroma i kože dobijen čist i elegantan dizajn interijera. Naime, 308 RC Z zadržava isti prednji panel kao i serijski 308, sem nekoliko sitnica u vidu sata postavljenog umesto centralnog otvora za ventilaciju ili doterane centralne konzole. Najviše pažnje u stvari zaslužuju nova sportska sedišta, koja su naravno obložena kožom. Bez obzira što Peugeot 308 RC Z opisuje kao kompaktni 2+2 coupe, mnogi su skloni da poveruju da ovaj koncept u stvari predstavlja najavu budućeg Peugeota 308 u CC (Coupe-Cabrio) verziji. 308 RC Z ima isto međuosovinsko rastojanje (2630 mm) kao i klasični 308, dok dužina iznosi 4276 mm, širina 1840 mm (+25 mm), a visina samo 1320 mm. Zahvaljujući obilatoj upotrebi aluminijuma i karbona (zadnje staklo je od polikarbonata), 308 RC Z je težak samo 1200 kg, što mu omogućava maksimalnu brzinu od 235 km/h, a ubrzanje do 100 km/h traje tačno 7 sekundi. Pri tom, prosečna potrošnja iznosi 6,7 litara na 100 km, a emisija CO2 160g/km. Motor je zajednički proizvod BMW-a i grupacije PSA, odnosno 1,6 litarski turbo benzinac, koji serijski razvija 129kW/175KS, a ovde je pojačan na 160kW/218KS i 280Nm obrtnog momenta (sa overboostom ta vrednost se penje na 300Nm). Publika u Frankfurtu će zaista imati šta da vidi.