Italijanski Lamborghini je objavio novi zvaničan video o novoj verziji svog najmanjeg modela Gallardo, koji je svetsku premijeru imao na nedavno završenom salonu automobila u Ženevi. Novi Gallardo je dobio dodatak LP560-4 u imenu, gde broj 560 označava snagu motora u KS, a broj 4 pogon na sva četiri točka (snaga se raspodeljuje u odnosu 30% napred i 70% pozadi). Za pogon je zadužen novi 5,2 litarski V10 FSI agregat sa direktnim ubrizgavanjem, sa pomenutih 560 konja (412kW) pri 8000 o/min. i 540 Nm obrtnog momenta pri 6500 o/min. (za poređenje, aktuelni 5,0 litarski V10 agregat ima 520KS i 510Nm). Zahvaljujući smanjenju težine od 20 kg (sada 1420 kg) i snažnijem motoru, Gallardo LP560-4 ima bolji odnos težina/snaga, tačnije on iznosi 2,5 kg po KS, maksimalna brzina je 325 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje 3,7 sekundi, a do 200 km/h mu treba samo 11,8 sekundi. Gallardo LP560-4 ima takođe poboljšanu trakciju, upravljivost i stabilnost pri velikim brzinama, kao i novo ogibljenje i optimizovanu aerodinamiku. Gallardo LP560-4 će biti dostupan sa manuelnom i opcionom e-gear sekvencijalnom transmisijom, koje su modifikovane kako bi prenele veću snagu i obrtni moment lakšem i efikasnijem sistemu pogona na sva četiri točka. Ovaj novi Gallardo se i vizuelno razlikuje od dosadašnje verzije, što je zasluga doteranog prednjeg (nova svetla i branik sa tri otvora za vazduh) i zadnjeg dela automobila (drugačija svetla, crni gril koji se prostire celim zadnjim delom, četiri izduvne cevi i veliki difuzor), kao i novih 19-inčnih točkova sa Pirelli P-Zero gumama (napred 235/35 ZR 19, pozadi 295/30 ZR 19). Ovaj dvosed je inače dugačak 4345 mm, širok 1900 mm, visok 1165 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2560 mm, a raspored težine je 43% napred i 57% nazad. Što se kočnica tiče, standardno se ugrađuju diskovi od 365 m napred i 356 mm pozadi, dok se kao opcija nude karbon-keramičke kočnice sa diskovima od 380 mm napred, odnosno 356 mm nazad. Serijska oprema (između ostalog) podrazumeva prednje i bočne vazdušne jastuke, dvozonski klima uređaj, Lamborghini Multimedia System (uključujući i USB konektor), sportska sedišta sa el. podešavanjem, Bi-Xenon prednja svetla i LED dnevna svetla.

Korejska Kia je za ovogodišnje izdanje salona automobila u Njujorku pripremila dve premijere: studiju Koup concept (izgleda veoma blizu ulasku u serijsku proizvodnju) i restilizovanu verziju limuzine Optima, koju mi u Evropi znamo pod imenom Magentis. Za odličan i prilično agresivan izgled (veliki otvor za vazduh u prednjem braniku, "naborana" hauba, dva završetka izduvnog sistema, zadnji difuzor od karbona, LED prednja i zadnja svetla, atraktivne alu felne od 19 inča, sportski uređen interijer) Koup concepta zaslužan je Kijin America Design Center u Kaliforniji, mada mnogi primećuju određene sličnosti sa nekim Hondinim modelima. Pod haubom se krije 2,0 litarski Theta II turbo motor sa 290KS i 391Nm obrtnog momenta (u rasponu između 2000 do 4000 o/min.) i koji raspolaže novom Kijinom GDI (Gasoline Direct Injection) tehnologijom direktnog ubrizgavanja. Pogon je na prednjim točkovima, a menjač je automatski sa šest stepeni prenosa. Koup concept je inače dugačak 4485 mm, širok 1845 mm, visok 1428 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2650 mm. Drugi Kijin novitet na salonu u Njujorku jeste obnovljena limuzina Optima (četvrta slika), koja je osvežena doteranim eksterijerom i interijerom, ojačanim motorima i većom bezbednošću (standard su 6 vazdušnih jastuka, TPMS sistem za nadgledanje pritiska u gumama, ABS, BAS, ESC i TCS sistemi). Iako nekima možda ovaj ristajling dolazi prerano, konkurencija u D segmentu je i te kako brojna i žilava, tako da svako doterivanje ima smisla. Uglavnom, doterani Magentis donosi promene na prednjem i zadnjem kraju automobila, koje uključuju novu masku (sa hromiranim okvirom), drugačija svetla napred i pozadi i promenjen dizajn branika. Paletu motora čine novi 2,4 litarski četvorocilindraš sa 175KS i 229Nm i revidirana verzija 2,7 litarskog V6 agregata sa 190KS i 249Nm (ovaj poslednji je uparen sa petostepenom automatskom transmisijom).

Na salonu u New Yorku je juče objavljeno ko je dobitnik priznanja Svetski automobil godine (World Car of the Year – WCOTY). Kao što se vidi iz naslova, za 2008. godinu to je nova Mazda2, na nekim tržištima poznata i kao Mazda Demio (Svetski automobil godine inače bira stručni žiri sastavljen od 47 novinara iz 24 zemlje). Mazda2 je ovu prestižnu titulu osvojila u konkurenciji sa još 38 automobila, ispred Forda Mondea na drugom i Mercedesa C klase na trećem mestu. Da podsetimo da je pobednik prošle godine bio Lexus LS460, 2006. godine to je bio BMW serije 3, a 2005. titulu je osvojio Audi A6. Nagrade ovog žirija su ove godine dobili još Audi R8, i to za najbolji dizajn godine (World Car Design of the Year) i najbolji sportski automobil godine (World Performance Car of the Year), dok je nagradu za ekologiju World Green Car of the Year osvojio BMW 118d sa Efficient Dynamics tehnologijom.
Scion Hako Coupe concept

Scion, Toyotin brend namenjen pre svega mlađim kupcima u Americi, na ovogodišnjem salonu automobila u Njujorku (2008 New York International Auto Show) promoviše zaista zanimljivu studiju pod nazivom Hako Coupe concept. U skladu sa njegovim imenom (hako - jap. kutija), ovaj koncept karakteriše naglašeni kockasti dizajn, vertikalno postavljeno vetrobransko staklo, kao i naglašeni lukovi blatobrana, visoka bočna linija, male bočne staklene površine, panoramski krov, petokraki aluminijumski točkovi od 18 inča (sa gumama 225/45 R18), uska LED prednja svetla i moderna ali minimalistički uređena unutrašnjost u kombinaciji crne i narandžaste boje (ima mesta za četiri putnika). Hako Coupe concept je inače dugačak 3701 mm, širok 1730 mm (sa retrovizorima 1880 mm), visok 1461 mm, klirens (rastojanje od tla) mu iznosi 102 mm, dok podataka o mehanici nema, budući da se ovde radi samo o dizajnerskoj studiji.
Suzuki Kizashi 3 na salonu u Njujorku

Kao što je nedavno bilo i najavljeno jednim teaser crtežom, Suzuki je danas na salonu automobila u Njujorku (2008 New York International Auto Show), premijerno prikazao svoju novu studiju sportske limuzine, nazvanu Kizashi 3. Posle Kizashija (promovisan na prošlogodišnjem salonu u Frankfurtu) i Kizashija 2 (predstavljen na salonu u Tokiju 2007.), ovo je dakle već treći model u Suzukijevoj Kizashi (jap. – predigra) seriji koncept vozila i, sudeći po ovim zvaničnim fotografijama, najbliži serijskom primerku koji bi trebao da se pojavi 2010. godine (proizvodiće se u Sagara fabrici u Japanu). Kizashi 3 istovremeno nagoveštava i novi dizajnerski pravac u ovoj japanskoj kompaniji (to posebno važi za veliki prednji gril). Kizashi 3 je dugačak 4650 mm, širok 1900 mm, visok 1450 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2800 mm, a klirens (rastojanje od tla) je 120 mm. Za pogon ovog automobila sa 5 sedišta izabran je novi 3,6 litarski DOHC V6 motor sa 300KS, uparen sa šestostepenom automatskom transmisijom, dok je pogon na sva četiri točka (Advanced i-AWD system). Točkovi su inače od 21 inča i sa gumama dimenzija 255/30ZR21.
VIDEO : Suzuki Kizashi 3

Izvor : www.danas.co.yu
Delegacija Folksvagena, najvećeg
proizvođača putničkih vozila u Evropi posetila je juče Zastavu gde je sa
poslovodstvom kragujevačke fabrike i nadležnima u Ministarstvu ekonomije iza
zatvorenih vrata razgovarala o predstojećoj privatizaciji Fabrike automobila.
Posle upoznavanja sa uslovima tendera predstavnicima Folksvagena, saznaje
Danas, predstavljeni su proizvodni potencijali pogona (karoserija, lakirnica i
montaža), ali i mehanička obrada i preseraj.
Ovom posetom razrešena je misterija ko se krije iza
"jedne velike evropske kompanije koja je zainteresovana za kupovinu
Zastavine fabrike automobila". Misterija je bila utoliko veća ako se zna
da je Zastava u međuvremenu ponovo uspostavila saradnju sa Fijatom, ali i sa
Dženeral motorsom (preko Opela) kao i da će tokom godine u Zastavi početi da se
proizvodi Opelov model "astra klasik". Bilo je kontakata i sa Tojotom
i još nekim japanskim firmama, kao i sa Fordom, ali je ta američka kompanija
nedavno kupila jednu firmu u Rumuniji i time odustala od dolaska u Kragujevac.
Na Mercedes, Audi i slične kompanije niko nije ni pomišljao pošto je reč o
firmama koje uglavnom proizvode vozila više klase.
S druge strane, ni Folksvagena se niko nije setio
verovatno zbog izjave ministra Dinkića da je već o "velikoj svetskoj
kompaniji koja nikada nije bila zainteresovana za Zastavu". To, međutim,
nije tačno s obzirom na to da je Folksvagen, krajem 80-ih prošloga veka,
privučen Zastavinim "poslom stoleća" (izvoz "juga" u
Ameriku) bio zainteresovan za Zastavu. Folksvagen je tih godina bio spreman da
od Zastave načini ono što je nešto docnije učinio sa češkom Škodom. U toj
nameri, međutim, nije uspeo, pošto je tadašnje poslovodstvo Zastave pregovaralo
sa Fijatom i o formiranju zajedničke kompanije u Kragujevcu. Folksvagen je zato
odlučio da ode u Češku gde je od Škode uspeo da napravi respektabilnog
proizvođača automobila. Zastava i Fijat nikada nisu formirali zajedničku
kompaniju jer je taj poslovni poduhvat na samom startu osujećen međunarodnim
sankcijama SR Jugoslaviji. Ovoga puta odluka o eventualnom partnerstvu između
Folksvagena i Zastave, neće zavisiti od stava poslovodstva Zastave, već
isključivo od procene menadžmenta Folksvagena da li se isplati prihvatiti
tenderske uslove prodaje Fabrike automobila.
Z. Radovanović
Hyundai je na salonu u
Njujorku konačno i zvanično promovisao novi Genesis Coupe, koji je u obliku
koncept automobila predstavljen još u novembru prošle godine na salonu
automobila u Los Anđelesu. Novi Hyundaijev sportski 2+2 kupe (dužine 4,63
metra) ima pogon na zadnjim točkovima, a u korejskoj kompaniji napominju da je
Genesis Coupe "najuzbudljiviji" Hyundai do sada. Tome doprinose niska
linija krova, široka "ramena", petokraki aluminijumski točkovi, dva
velika završetka izduvnog sistema i spuštena donja linija zadnjih bočnih
stakala. Ukratko, dovoljno agresivan izgled, bez obzira na ugao posmatranja
(naročito u poređenju sa sadašnjim Hyundai Coupeom/Tiburonom). Pod haubom se
krije 3,8 litarski V6 benzinac sa snagom od 310KS, koja se na zadnje točkove
prenosi preko šestostepenog manuelnog menjača (opcija je automatik sa takođe 6
stepeni). Maksimalna brzina ovog V6 modela (teškog 1590 kg) je 240 km/h, a
ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi ispod 6 sekundi. Ponudu će
upotpuniti i 2,0 litarski turbo četvorocilindraš sa 223KS, a kasnije možda i V8
agregat. Verzija sa 223 konja može do 220 km/h, a standardno se oprema
manuelnim menjačem sa 6 stepeni, dok je petostepena automatska transmisija
opcija. Prodaja Genesisa Coupe u SAD-u treba da počne početkom 2009. godine, i
to po (nezvaničnoj) ceni od samo 19.900 dolara, koliko će koštati osnovni model
sa 223 konja.

Šveđani na salonu u Njujorku predstavljaju novu verziju svog (pro)terenskog modela XC70; tačnije radi se o modelu sa 3,0 litarskim T6 turbo benzincem, koji će se u prodaji naći ove jeseni (cena će biti saopštena naknadno). Pomenuti šestocilindrični motor raspolaže sa 281KS i 400Nm obrtnog momenta, a uparen je sa šestostepenom "Geartronic" automatskom transmisijom. Kao i svi modeli XC70, tako i T6 verzija predstavlja u stvari (polu)terensku verziju karavana V70 sa pogonom na sva četiri točka (Volvo AWD sistem), povišenim klirensom (210 mm ili 74 mm više od Volvoa V70), većim točkovima i robusnijom šminkom na karoseriji (ne treba zaboraviti ni praktični prtljažnik zapremine 575 litara, odnosno 1600 litara sa oborenim zadnjim sedištima).

Izvor : www.tanjug.co.yu
Prodaja novih automobila u
SAD i Japanu, najvećim tržištima vozila na svetu, ove godine će zabeležiti
značajniji pad zbog visoke cene goriva, smanjenja potrošačkog poverenja i problema
sa kojima se suočavaju sami proizvođači, procenjuju stručnjaci.
U SAD će prodaja automobila i lakih kamiona drastično pasti u 2008. godini,
procenilo je odeljenje agencije "J.D.Pauer" koje prati kretanja u atomobilskoj
indutsriji.
Procenjuje se da će prodaja lakih vozila u SAD pasti na 14,95 miliona u ovoj
godini, u poređenju s ranijim predviđanjima od 15,7 miliona jedinica. Najnovija
procena nudi mnogo lošiju prognozu od one koju je objavila većina proizvođača
vozila za 2008. godinu.
"J.D. Pauer" sugeriše da bi američke kompanije mogle da smanje
proizvodnju i troškove mnogo oštrije nego što su to ranije planirale.
Izvšni direktor filijale "J.D. Pauer" za predviđanja u automobilskoj
industriji Džef Ssuster smatra da glavne uzroke manje prodaje u SAD treba
tražiti u padu potrošačkog poverenja i potrošnje, kao i u poremećajima na finansijskom
i ekonomskom tržištu.
Udruženje japanskih proizvođača automobila (JAMA) danas je saopštilo da će
prodaja novih vozila u Japanu u fiskalnoj 2008. godini pasti 0,6 odsto u odnosu
na prethodnu godinu, na 5,3 miliona vozila, zbog visoke cene goriva i usporene
stope privrednog rasta. To bi bio najniži nivo u poslednjih 26 godina.
Prodaja mini vozila, s motorom od 660 kubika ili manje, smanjiće se u ovoj
godini 0,6 odsto, na oko 1,9 miliona jedinica, a isporuke većih vozila pašće
0,5 odsto, na 3,4 miliona komada, prema toj proceni.
Prodaja kamiona porašće u tom periodu 5,3 odsto, na 866.000 jedinica, a
isporuke autobusa pašće 1,9 odsto, na 1.100 komada, procenjuje JAMA.
Nissan na salonu u Njujorku predstavlja već sedmu
generaciju svoje limuzine Maxima, naslednika aktuelnog modela iz 2004. godine (prva
Maxima se
inače pojavila još daleke 1976. godine). Sem potpuno novog izgleda
eksterijera i interijera, veće bezbednosti (ABS, EBD, BAS, VDC i
traction control su standardni deo opreme), nova Maxima je dobila i
pojačani 3,5 litarski V6 agregat sa 290KS i 354Nm obrtnog monenta (u
paru sa Xtronic CVT transmisijom). Bez obzira na jači motor, Nissan
napominje da će potrošnja ostati na nivou sada već starog modela.
Inače, prodaja nove Maxime u Americi počinje u junu ove godine.

Dodge je iskoristio salon automobila u Njujorku da publici prikaže dve nove verzije nedavno promovisanog modela Challenger. Naime, posle Challengera SRT8 (sa 6,1 litarskim agregatom od 425KS i 569Nm), Dodge na salonu u Njujorku predstavlja i osnovnu SE i nešto jaču R/T varijantu ovog automobila, koje se razlikuju po motorima i opremi. R/T varijantu pokreće 5,7 litarski HEMI V8 agregat koji raspolaže sa 370KS i 540Nm obrtnog momenta, u kombinaciji sa automatskim petostepenim menjačem (šestostepena manuelna transmisija je opcija). Challenger R/T inače od 0 do 60 milja na sat (96 km/) ubrzava za manje od šest sekundi. Osnovni Challenger SE nema HEMI motor, već 3,5 litarski V6 sa 250KS i 339Nm u paru sa 4-stepenim automatskim menjačem. Od bezbednosne opreme novih Challengera treba izdvojiti ABS, ESP, BAS, traction control, sistem za nadgledanje pritiska u gumama, bočne vazdušne jastuke...Oba nova Challengera biće na raspolaganju američkim kupcima na jesen ove godine, a proizvodiće se u Chryslerovoj fabrici Brampton u Kanadi.
Saleen S5S Raptor concept na salonu u Njujorku

Američki Saleen je na salonu automobila u Njujorku prikazao koncept svog novog sportskog automobila sa centralno smeštenim motorom. Novi Saleen je nazvan S5S Raptor koji, kako bi težina bila što manja, ima aluminijumsku šasiju i karoseriju od kompozitnih materijala, dok je za pogon zadužen 5,0 litarski V8 agregat sa kompresorom i 650KS i 853Nm obrtnog momenta, koji može da koristi i benzin i E85 etanol gorivo (menjač je šestostepeni manuelni, a pogon je na zadnje točkove). To će biti dovoljno da S5S Raptor postigne maksimalnu brzinu veću od 200 milja na sat (322 km/h), a da do 60 milja na sat (96 km/h) ubrza za nešto preko tri sekunde (tačnije 3,2 sekunde). Serijska proizvodnja novog S5S Raptora zavisi od toga da li će automobil izazvati dovoljno veliko interesovanje posetilaca na salonu u Njujorku. Ako dođe do proizvodnje (2010. godine), cena bi prema prvim najavama iznosila oko 185.000 američkih dolara.

Novi italijanski superautomobil Spada TS Codatronca je rezultat rada dizajnera Ercole i Paola Spade iz kompanije SpadaConcept i italijanske firme UK Garage. Zvaničnu premijeru imaće 24. aprila u Montekarlu, dok će prodaja starovati sredinom ove godine (za proizvodnju će biti zadužena firma SpadaVettureSport iz Torina). Inače, Ercole Spada je bivši šef dizajnera u Zagatu i radio je na razvoju automobila kao što su Aston Martin DB4, Alfa Romeo TZ i Lancia Fulvia Zagato Sport. I upravo je Alfa Romeo TZ iz 1965. godine poslužio kao inspiracija za ovaj najnoviji superauto. Glavne karakteristike Spade TS Codatronce su lagana konstrukcija, aerodinamičnost i agilnost u vožnji, a cilj je bio napraviti superautomobil u najboljoj italijanskoj tradiciji. Spada TS Codatronca koristi veliki broj komponenti sa Chevrolet Corvette, a pokreće je atmosferski V8 motor koji razvija preko 600 konja, što je dovoljno za najveću brzinu od preko 340 km/h. Kome to nije dovoljno, Spada za kraj ove godine planira i jaču TSS (Turismo Super Sportivo) verziju.

Posle restilizovanog modela RL, japanska Acura (u vlasništvu Honde) nastavlja sa obnavljanjem svoje game. Tako je na salonu automobila u Njujorku (2008 New York International Auto Show) svetlost dana ugledala nova, druga generacija Acure TSX, koja u ne osnovi ipak ne predstavlja ništa drugo do američkog brata blizanca nove Honde Accord, promovisane na nedavnom salonu u Ženevi. Novi TSX, kao i novi evropski Accord uostalom, na polju dizajna ne donosi neku revoluciju, već prostu evoluciju linija dosadašnjeg modela (razlika između novog evropskog Accorda i Acure TSX se spolja svodi praktično na drugačiju masku). Nova Acura TSX sem doterane spoljašnjosti, donosi i unapređenja na polju performansi, ekonomičnosti i bezbednosti (serijski ABS, EBD, BAS i VSA sistemi, 6 vazdušnih jastuka i sistem za nadgledanje pritiska u gumama), a kao i kod novog evropskog Accorda, i TSX je dobio potpuno novi interijer. Što se motora tiče, novi TSX će u početku pokretati 2,4 litarski četvorocilindrični i-VTEC benzinac sa 201KS pri 7000 o/min. i 234Nm pri 4400 o/min. (u paru sa menuelnim 6-stepenim ili 5-stepenim automatskim menjačem), a kasnije stiže i 2,2 litarski i-DTEC dizelaš.
VIDEO : Acura TSX