home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Pontiac Solstice Coupe

19 Mar 2008 - 13:40 Noviteti Link

Pontiac je za salon automobila u Njujorku (2008 New York International Auto Show) pripremio promociju nove, Coupe verziju svog popularnog modela Solstice (ali sa targa krovom iznad glava vozača i suvozača koji može da se ukloni). Novi model se bazira na originalnom Solsticeu Coupe conceptu, predstavljenom još 2002. godine na salonu u Detroitu, a kupcima će biti na raspolaganju početkom naredne godine, i to u standardnoj i sportskoj GXP verziji. Standardnu verziju pokreće 2,4 litarski Ecotec četvorocilindrični motor sa 129kW/173KS pri 5800 o/min. i 226Nm pri 4500 o/min., dok GXP varijanta ima 2,0 litarski turbo agregat sa 194kW/260KS pri 5300 o/min. i 353Nm obrtnog momenta u rasponu od 2500 do 5250 o/min. Prema prvim najavama, Solstice Coupe će imati veoma slične osnovne karakteristike (upravljivost, ubrzanje, kočenje, potrošnja) kao i već postojeći Solstice kabriolet, što je zasluga činjenice da je Solstice Coupe tek nešto teži od svog otvorenog brata. Proizvodnja će početi u januaru naredne godine u GM-ovoj fabrici Wilmington, a prema za sada nepotvrđenim informacijama, biće ograničena na 10.000 primeraka godišnje.

VIDEO : Pontiac Solstice Coupe






Na nedavno završenom salonu automobila u Ženevi, japanski Nissan je evropskoj publici predstavio novu verziju svog SUV modela Murano, ali je i dalje u njegovoj ponudi samo benzinski motor (3,5 litarski V6). Upravo je nedostatak dizel agregata jedan od glavnih razloga izostanka nekog većeg prodajnog uspeha ovog modela na Starom kontinentu, pa ne čudi najava da se za dve godine sprema ugradnja Renaultovog dizel motora u Murano. Radi se inače o 3,0 litarskom V6 dCi dizelašu, koga su Francuzi premijerno predstavili u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu pod poklopcem konceptne Renault Lagune Coupe (zavisno od verzije, pomenuti motor razvija od 170 do 195kW ili 230 do 265KS i 450Nm do 550Nm obrtnog momenta).   



Renntech Mercedes CLS55

19 Mar 2008 - 00:42 Tuning Link

Renntech, jedan od vodećih američkih tjunera za Mercedesove modele, predstavio je novi Renntech PKG5 Plus tjuning kit (između ostalog sadrži reprogramiranu elektronsku kontrolnu jedinicu motora i novi interkuler sistem), namenjen vlasnicima Mercedesa CLS55, kojima njihov automobil u standardnoj verziji nije dovoljno snažan. Ovaj kit naime podrazumeva povećanje snage njegovog 5,4 litarskog V8 motora na 600KS i 853Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za maksimalnu brzinu od 200 milja na sat (322 km/h). Cena za ovaj kit iznosi 8.290 američkih dolara, a kupac može dobiti i Renntech točkove, kao i Renntech zadnji spojler i difuzor za poboljšanje aerodinamičkih i estetskih osobina ovog automobila.



 

Nissan je saopštio da je i u Kini lansirao svoj kompaktni crossover model Qashqai, mada je ovaj automobil u najmnogoljudnijoj zemlji poneo novo ime – Xiaoke (na kineskom "nomad"). Xiaoke će proizvoditi Dongfeng Motor, Nissanov kineski partner koji već proizvodi Nissanove modele Livina Geniss, Livina, Sylphy i Tiida. Za pogon kineskog Qashqaija je izabran 2,0 litarski agregat sa 137KS, a nudiće se u paru sa kontinualnom CVT ili šestostepenom manuelnom transmisijom (u ponudi će biti verzije sa 2WD i 4WD varijanta sa integralnim pogonom). Nissan planira da Kinezima proda više od 3000 primeraka modela Xiaoke mesečno, i to po cenama koje se kreću u rasponu od 23.600 do 30.100 američkih dolara.



Nissan NP300

19 Mar 2008 - 00:29 Noviteti Link

Nissan ja najavio da će na predstojećem salonu komercijalnih vozila u Birmingemu (Birmingham Comercial Vehicle Show, 15. – 17. april 2008.) premijerno prikazati svoj novi pick up model, prosto nazvan NP300 (pojaviće se u prodaji pred kraj ovog leta). Za pogon će biti zadužen 2,5 litarski dizel motor sa direktnim ubrizgavanjem od 133KS i 304Nm obrtnog momenta (u kombinaciji sa petostepenim menjačem), a nudiće se u tri verzije karoserije : Single Cab (prostor za prtljag mu je dugačak 2,2 m, a širok 1,4 metra), King Cab i Double Cab (ovaj poslednji može da primi do pet osoba, pa čak i osam, zavisno kom tržištu je namenjen). Sve verzije su dostupne sa 4x4 pogonom na sva četiri točka, kao i klima uređajem, radio/CD-om, el. staklima, el. retrovizorima, ABS-om i keyless ulaskom bez ključa. NP300 inače ima nosivost od 1115 kg, može da vuče prikolicu do 3000 kg težine, klirens (rastojanje od tla) mu iznosi 230 mm, a može da gazi u vodu do dubine od 450 mm. Nissan je za NP300 predvideo servisne intervale na svakih 18.000 milja (skoro 29.000 km), dok garancija iznosi tri godine ili 60.000 milja (96.000 km), pa šta pre istekne.




Jedva da je prošlo mesec dana od zvaničnog pojavljivanja novog Dodgea Challenger SRT8 na salonu automobila u Čikagu, a američki Hennessey Performance je već pripremio paket za povećanje snage njegovog V8 motora, koji će tokom ove godine biti dostupan samo 25-orici srećnika. Paket podrazumeva (između ostalog) povećanje zapremine motora sa standardnih 6,1 na 7,0 litara, turbo punjač, interkuler, novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika i modifikovanu elektronsku kontrolnu jedinicu motora. Rezultat je 725KS pri 5200 o/min. i kamionskih 1016Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min. (serijski model ima 425KS i 568 Nm). To je dovoljno da ovaj Hennessey Challenger SRT700 Turbo od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrza za samo 3,5 sekunde i da postigne maksimalnu brzinu od 305 km/h (četvrt milje ili 402 metra inače prelazi za 11,3 sekunde).



Izvor : www.tanjug.co.yu

Automobil godine je "pežo 308", koji je istovremeno i najbolje ekološko vozilo 2008. godine u Srbiji, odluka je novinara 37 redakcija.
Po toj odluci je glavni i odgovorni urednik dnevnog ekonomskog lista "Pregled" uručio danas na Beogradskom sajmu predstavnicima kompanije "Verano motors" priznanje za "pežo 308".
U tradicionalnom izboru u kojem je, u organizaciji "Privrednog pregleda" učestvovalo 39 novinara, priznanje su dobili i "Tojota" za najbolje terensko SUV vozilo godine - lend kruzer V8 i "Delta auto" za najbolje redizajnirano vozilo "fiat 500."
"Pežo 308" poseduje osobine koje vozačima pružaju veću sigurnost u vožnji, a direktor marketinga "Verana" je ukazao da je vozilo ušlo u Ginisovu knjigu rekorda zbog minimalne potrošnje goriva od 3,61 litar na 100 kilometara, što je potvrđeno na testu u Australiji.
Konstruktori su posvetili veliku pažnju zaštiti životne sredine, pošto smanjenje efekta staklene bašte usled emisije gasova predstavlja jedan od prioriteta za francusku kompaniju.
Model se proizvodi u nekoliko varijanti, sa troja i petoro vrata, pet nivoa završne obrade i 12 boja, a biće ponuđen u šest varijanti takozvanog "learn burn" motora, uključujući tri benzinska motora, koji su nastali u okviru parterstva sa BMW-om i tri HDI motora.
U januaru ove godine na tržištu se našao "1.6 HDI" motor sa 110 konjskih snaga sa filterom za čestice iz vazduha, pa je "308" prva limuzina koja emituje manje od 120 grama ugljen-dioksida po kilometru.
Najbolje SUV vozilo "Tojotin" lend kruzer V8, opremljen je sistemom za zaključavanje, koji omogućuje da se kola sama otključaju kad im se vlasnik približi, a za pokretanje motora dovoljno je pritisnuti jedno dugme, a sve to je omogućeno uz pomoć odgovarajuće kartice.
Kada je u pitanju najbolje redizajnirano vozilo "fiat 500" prvi put je vozilo, dugo jedva nešto više od 3,5 metra, dobilo pet zvezdica za nivo bezbednosti. Taj mali automobil ima sedam važdušnih jastuka kao standardnu opremu, a to je i jedini superkompaktni auto sa jastukom za kolena za vozače.



Pred sam početak salona automobila u Njujorku (2008 New York International Auto Show) na internet su pre vremena ipak procurele prve zvanične fotografije potpuno nove Nissanove limuzine Maxima (modelske godine 2009), čiji izgled je trebalo da ostane strogo čuvana tajna sve do njenog oficijelnog predstavljanja. Kako bilo, pred nama je već sedma generacija Maxime, naslednik aktuelnog modela iz 2004. godine (prva Maxima se inače pojavila još daleke 1976. godine). Sem potpuno novog izgleda eksterijera i interijera, veće bezbednosti (ABS, EBD, BAS, VDC i traction control su standardni deo opreme), nova Maxima dobija i pojačani 3,5 litarski V6 agregat sa 290KS i 354Nm obrtnog monenta (u paru sa Xtronic CVT transmisijom). Bez obzira na jači motor, Nissan napominje da će potrošnja ostati na nivou sada već starog modela. Inače, prodaja nove Maxime u Americi počinje u junu ove godine. Drugi zanimljivi eksponat ove japanske kompanije na salonu u Njujorku jeste i Nissan Denki Cube concept (treća slika), koji istovremeno najavljuje i Nissanove planove da Amerikancima ponudi model Cube sa elektro pogonom (prvo za flotne kupce, a kasnije i "običnim" kupcima). Denki Cube concept sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija (pune se oko osam sati) inače ima autonomiju od oko 100 milja (nešto preko 160 kilometara), dok mu maksimalna brzina iznosi 120 km/h.



Posle rešenih problema sa menjačem i vazdušnim jastukom, juče je konačno i zvanično počela serijska proizvodnja Tesle Roadster, sportskog automobila na elektro pogon, predstavljenog inače još pre dve godine. Plan je da u početku fabriku napusti do pet automobila nedeljno, a početkom naredne godine proizvodnja će porasti na više od 100 komada mesečno. Treba reći da je celokupna ovogodišnja proizvodnja već prodata (radi se seriji od 600 komada), ali svi zainteresovani kupci već sada mogu izvršiti rezervaciju za automobile koji će biti proizvedeni 2009. godine. Inače, u ovoj kompaniji se nadaju da će 2010. godine dopuniti svoju paletu i drugim automobilom na elekto pogon, tačnije sportskom limuzinom za pet putnika.



TAC Stark iz Brazila

18 Mar 2008 - 13:19 Noviteti Link


Brazilska auto kompanija TAC je svoj manji off-road model Stark promovisala 2006. godine (kao prototip), dok je njegova prodaja trebalo da započne godinu dana kasnije. Međutim, zbog problema sa dobavljačima delova, prodaja je u međuvremenu odložena, pa će se ovaj zanimljivi terenac (sa pogonom i na etanol i na benzin) naći na tržištu 2009. godine (planira se proizvodnja 1200 primeraka godišnje). Za pogon je izabran četvorocilindrični 1,8 litarski Volkswagenov motor (u paru sa petostepenim menjačem), koji sa pogonom na etanol raspolaže sa 106KS, a sa pogonom na benzin ima 103 konja (pri 5250 o/min.). TAC Stark je inače težak tek 1300 kg (karoserija je od kompozitnih materijala), dugačak je 408 cm, širok 191 cm, visok 183 cm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 254 cm. TAC će tokom 2009. godine u Brazilu promovisati svojih prvih pet dilera, dok će izvoz startovati tek 2012. godine. Cena? U Brazilu će iznositi oko 41.300 američkih dolara ili oko 26.400 evra (sa uključenim tamošnjim porezom od 30%).

VIDEO : TAC Stark




A.R.T. Mercedes G55

18 Mar 2008 - 00:59 Tuning Link

Nemačka tjuning kompanija A.R.T. razvila je novi tjuning kit za vremešni Mercedes G klase (tačnije za G55), koji podrazumeva, pre svega, seriju modifikacija na njegovom V8 motoru. Zahavljujući novom kompresoru i modifikovanoj elektronici motora, G55 sada raspolaže sa svih 427kW/580KS i 790Nm obrtnog momenta, što je za 77kW/104KS i 90Nm više nego ranije. A.R.T. je na svoj G55 ugradio i novi sportski izduvni sistem (sa četiri izduvne cevi prečnika po 80 mm), novi filter za vazduh, MonoART1 točkove od 22 inča (na raspolaganju su i MonoART2 točkovi od 20 inča), modifikovane branike, prednji spojler sa svetlima za maglu, šire blatobrane, nova prednja i zadnja svetla, krovni spojler, a u interijeru kožu, drvo i karbon fiber, A.R.T. volan i novi zabavni i audio sistem.



Ovaj crni Dodge Viper je plod zajedničkog rada kompanija Neiman Marcus i Hennessey Performance Engineering i predstavlja ekskluzivan proizvod, koga karakterišu "performanse i izgled u tipičnom Hennessey stilu". Venom 700NM pokreće modifikovani motor iz Vipera SRT-10, koji u ovom slučaju raspolaže sa 522kW/700KS i masivnih 873Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) u trajanju od samo 3,3 sekunde, do 100 milja na sat (160,9 km/h) mu treba 7 sekundi, dok mu je najveća brzina 344 km/h. Sem pojačanog motora, Venom 700NM raspolaže i VenomAero Exterior Aerodynamic paketom i laganim aluminijumskim točkovima od 19 inča napred, a pozadi od 20 inča. Ako vam se ovaj Viper sviđa, postoje samo dve prepreke da postanete njegov ponosni vlasnik : prva je cena od 179.500 američkih dolara, a druga je činjenica da je planirana ograničena serija od samo sedam primeraka.



Kraj za Maybach?

18 Mar 2008 - 00:35 Vesti Link

Dok britanski luksuzni proizvođači Rolls-Royce i Bentley obaraju rekorde u prodaji, nemački Maybach grca u problemima, pa se proteklih dana na internetu mogu pronaći i informacije da Mercedes čak razmišlja o ukidanju ove svoje luksuzne marke. Tako je izvršni direktor Daimlera, Dieter Zetsche, odlučio da ne odobri planove za razvoj novih ili zamenu postojećih modela, a imajući u vidu da je prošlogodišnjom prodajom od 146 primeraka Maybacha postignuto samo 10% prvobitno planirane prodaje, kraj je možda bliži nego što se čini. Po Zetscheu, to su i više nego dobri razlozi da se odustane od dalje avanture sa Maybachom, pre nego što se situacija još više pogorša. Za sada još nije doneta definitivna odluka o budućnosti Maybacha, mada je Zetsche dodao da bi moglo proći i dve godine do pojave nekog novog modela, naravno pod uslovom da za to stigne odobrenje uprave samog Daimlera. Inače, poslednji novitet koji je Maybach lansirao, jeste ova Landaulet verzija modela 62.



Izvor : zastavanacionale.com

Potpuno je razumljivo zašto su posetioci „Zastavinog“ štanda na ovogodišnjem sajmu automobila bili vrlo iznenađeni – između najtraženijih Koral In i Zastava 10 modela, kao i dugo očekivane „Floride“ u dizel verziji, smestila se dobro poznata Skala 55. Teško je se setiti kada se ova domaća, vrlo upotrebljiva limuzina poslednji put našla pod reflektorima na sajmu. Ipak, nekadašnja ikona pokazuje da za nju još uvek vlada veliko interesovanje. Privlačenje pažnje na sajmu se lako može objasniti – najjeftiniji automobil na ovoj manifestaciji nedavno je osvežen, kako vizuelno, tako i po pitanju mehanike. Ispod haube se sada nalazi novi, aluminijumski hladnjak, dok su ležajevi točka i homokinetički zglobovi preuzeti sa „Zastave 10“. Sa „srpskim Puntom“ Skala 55 će ubuduće deliti i sirenu, podesive bočne retrovizore i centralni retrovizor. Rukohvati i brave na vratima „pozajmljeni“ su od In porodice (Koral In i Florida In), dok se za otključavanje svih vrata i pokretanje motora koristi isti ključ. Ugrađena su i nova, udobnija sedišta. Budući vlasnik će prilikom zauzimanja pozicije za upravljačem videti novu instrument sa obrtomerom i vrlo prijatnom kombinacijom plave i crvene boje. Skala 55 se može dobiti i sa uređajem na gas (plin, TNG) bez gubitka garancije – fabrički se ugrađuje Lovato uređaj sa rezervoarom od 40 litara.

Ovaj automobil se prvi put pojavio 15. oktobra 1971. godine, pod imenom Zastava 101 i to pune tri godine pre nego što je Fiat lansirao svoj 128 sa troja vrata (128 3P) a Volkswagen svoj Golf, što znači da je bio prvi hečbek sa poprečno postavljenim motorom i menjačem. Primena prednjeg pogona u vreme kada se većina proizvođača još uvek držala zadnjeg, omogućila je „Zastavinim“ vozilima izuzetnu iskorišćenost prostora. Nezavisno zadnje oslanjanje odlično se nosilo sa ne baš kvalitetnim putevima, dok su motori konstruisani od strane legendardnog Aurelia Lampredija s radošću postizali visoke obrtaje. Zahvaljujući nenadmašnoj funkcionalnosti i robusnosti, Skala 55 ostaje najprodavaniji automobil „B“ segmenta u Srbiji – do sada je proizvedeno više od milion komada. Sa poboljšanjima izvršenim od strane „Zastavine“ Direkcije za Razvoj, izgleda da jedan od najpristupačnijih automobila na svetu namerava da zadrži svoju lidersku poziciju.

Zastava je na Sajmu automobila u Beogradu ponudila svoja vozila uz popust od pet odsto, a za model "Zastava 10" i najveći sajamski popust do sada – od 12 do 14 odsto, koji važi na svim prodajnim mestima širom Srbije. Uz sajamski popust od 12 odsto na pakete opreme "standard", "standard plus" i "komfor" cena "Zastave 10" iznosi 7.510, 7.610 i 7.948 evra, a za modele sa opremom "dinamik" i "impresionante" – 8.718 i 9.161 evro. Za "Floridu In" sa popustom od pet odsto cena iznosi od 493.464 do 544.246 dinara, najprodavaniji model "Koral In" kreće od 354.236 do 448.804, dok "Skala 55" košta 362.644.




Jedan od zanimljivijih eksponata na ovogodišnjem BG CAR SHOW-u jeste i druga generacija Renaultovog gradskog modela Twingo, koji je inače premijerno predstavljen još pre tačno godinu dana na salonu automobila u Ženevi, dok su ga specijalizovani automobilski novinari vozili sredinom prošle godine na prezentaciji u Sloveniji. Naravno, Slovenija nije slučajno pala na pamet Renaultovim marketinškim stručnjacima, već je razlog veoma jednostavan. Novi Twingo se naime i proizvodi u Sloveniji, u fabrici Revoz u Novom Mestu gde su se nekada sklapali i legendarni Renault 4 i Renault 5. Inače, prva generacija Twinga je od aprila 1993. našla preko 2,4 miliona kupaca, od toga u Francuskoj naravno najviše (preko milion), u Nemačkoj oko pola miliona i u Italiji oko 300.000. Novi model se prilično razlikuje od istoimenog prethodnika, kako dizajnerski, tako i dimenzijama i motorizacijom. Izgled više nije onako monovolumenski kao kod starog modela, dok su same linije karoserije, naročito one napred, povučene oštrije u odnosu na prethodnika. Taj isti prednji deo je dobio i novi oblik prednjih svetlosnih grupa koje su sada daleko veće i naravno više u aktuelnom Renaultovom korporativnom looku. Sve u svemu, novi Twingo izgleda prilično dinamično i mladalački, a to je verovatno i bio cilj Renaultovih dizajnera. Dužina novog Twinga iznosi 3600 mm (170 više od starog), širina 1654, visina 1470 dok je međuosovinsko rastojanje 2367 mm. Povećane dimenzije kao posledicu daju više mesta u kabini i prtljažniku, koji zahvaljujući kliznim zadnjim sedištima (pomeraju se uzdužno za 220 mm) ima od 165 do 285 litara zapremine, a kada se obore i pomenuta zadnja sedišta, dobija se veoma upotrebljivih 959 litara. Jedna od karakeristika novog Twinga su i brojne ostave i otvori za odlaganje sitnica po kabini, čija ukupna zapremina iznosi nešto preko 27 litara. Novi Twingo se u Srbiji nudi u 4 verzije opreme : Access, Expression, Dynamique i GT, a paleta motora obuhvata četiri agregata; 3 benzinca i jedan dizelaš. Osnovni je 1,2 litarski benzinac (tačnije od 1149 ccm) sa 43kW/60KS i 93Nm, sledi ga 1,2 16v sa 55kW/75KS i 107Nm, a paletu benzinaca zaokružuje sportski 1,2 litarski turbo agregat sa 74kW/100KS i 145Nm, koji pokreće GT model. Prvi put se se ispod haube Twinga našao i dizel motor; u ovom slučaju 1,5 litarski dCi sa 47kW/65KS i 160Nm. Najslabiji Twingo benzinac od 60KS stiže do 154 km/h i ubrzava do 100 km/h za 15 sekundi, onaj od 75KS postiže 170 km/h i ubrzava do stotke za 12 sekundi, dok dizelaš ima maksimalnu brzinu od 164 km/h, a ubrzava do 100 km/h za 14,9 sekundi. Twingo GT postiže maksimalnih 189 km/h dok mu ubrzanje do stotke iznosi 9,8 sekundi. Svi motori zadovoljavaju Euro4 standard, dok je emisija CO2 kod benzinskih motora ispod 140 grama po kilometru a kod dizelaša samo 113 g/km. Prosečna potrošnja dizelaša (naravno po fabričkim podacima) iznosi 4,3 litra na 100 km, benzinac sa 60 konja se zadovoljava sa 5,6 l, model sa 75KS sa 5,7 l, a sportski GT sa 100 konja treba 5,9 litara na svakih 100 km. Bezbednost je kategorija kojoj Renault tradicionalno poklanja ogromnu pažnju pa ni novi Twingo nije nikakav izuzetak. Pored čvrste konstrukcije same karoserije, svaki Twingo ima standardno u opremi ABS i EBA (pomoć pri kočenju) sisteme, kao i frontalne vazdušne jastuke. Osnovni Twingo (1,2 litarski benzinac sa 60KS i opremom Access) u Srbiji košta 9274 evra (sa PDV-om), bazni model sa benzincem od 75KS (1,2 16v i opremom Expression) staje 11.084 evra, dizel verzija Twingo 1,5 dCi košta od 12.923 evra pa naviše, dok je najskuplji sportski Twingo GT sa 100KS, koji treba platiti 14.129 evra.