VIDEO : BMW M1 Concept
Više o BMW-u M1 Concept možete pročitati OVDE.

General Motors je saopštio da su limitirane edicije Corvette Z06 427 i Corvette Indy 500 od sada dostupne i evropskim kupcima. Ovde odmah i napomena da će Corvette Z06 427 Evropljanima biti ponuđena u seriji od samo 52 primerka, a Corvette Indy 500 u 25 komada (20 kupea i 5 kabrioleta). Corvette 427 Limited Edition Z06 (prva slika) napravljena je u znak sećanja na modele iz šezdestih godina prošlog veka, koji su imali motore zapremine 427 kubna inča. Toliko, odnosno 7,0 litara zapremine ima i V8 LS7 motor u ovoj Corvetti, a raspolaže sa snagom od 377kW/505KS (snaga se na zadnje točkove prenosi preko manuelnog šestostepenog menjača). Dovoljno da auto težak 1437 kg od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrza za samo 3,7 sekunde, da pređe četvrt milje (402 metra) za 11,7 sekundi, a stazu Nirburgring za 7 minuta i 43 sekunde (najveća brzina iznosi 198 milja na sat ili nepunih 319 km/h). Corvettu 427 Limited Edition Z06 karakteriše posebna Crystal Red crvena boja, zadnji spojler i kvake na vratima u boji karoserije, jedinstveni hromirani točkovi (gume napred and 275/35ZR18, a pozadi 325/30ZR19), "427" oznake na haubi, sedištima i patosnicama i kožna unutrašnjost. Corvette 427 Limited Edition Z06 će kupcima u SAD-u i Kanadi biti ponuđena u 427 primeraka (po ceni od 84.195 američkih dolara), a izvan Severne Amerike još u 78 komada, pa će ukupan broj dostići 505 komada (koliko motor ima KS). Što se tiče Corvette Indy 500 (druga slika), nju karakteriše crna boja karoserije sa vidljivim Indy 500 oznakama, interijer u Titanium Grey boji, novi petokraki aluminijumski točkovi, zadnji spojler sa Corvette Z06, DVD navigacioni sistem, Bose audio sistem, grejanje sedišta, HUD sistem (Head-Up Display) i detalj u vidu pločice sa serijskim brojem. Isporuke Corvette Z06 427 i Corvette Indy 500 u Evropi inače počinju ovog leta.

Tačno na vreme, pred početak sezone otvorenih automobila, stiže kabriolet izdanje novog Cadillaca CTS. Doduše, ovaj CTS Convertible nije proizvod samog General Motorsa, već predstavlja rad firme Coach Builders Ltd. Zanimljivost predstavlja činjenica da je auto zadržao četiri vrata kao kod standardnog CTS sedana, dok se meki sklopivi krov može dobiti u pet boja. Čitava ova prerada košta 19.000 američkih dolara i traje osam nedelja.

Društvu sportskih automobila na elektro-pogon (Tesla Roadster, Venturi Fetish) pridružio se i Evisol ThoRR. Radi se o roadsteru baziranom na legendarnom Lotusu Super 7, za čiji pogon je zadužen Siemensov elektromotor maksimalne snage 272KS i 450Nm obrtnog momenta. ThoRR je težak samo 755 kg (nema servo upravljač, krov, nikakvu zvučnu izolaciju, ni ABS), a prema navodima samog proizvođača, autonomija sa jednim punjenjem baterija iznosi oko 200 km (pri brzini od 80 km/h autonomija je 230 km, a kod 120 km/h iznosi 140 km). Međuosovinsko rastojanje inače iznosi 2373 mm, klirens (rastojanje od tla) je 54 mm, visina 111 cm (uključujući zaštitni roll bar), dok su točkovi od 15 inča (sa Toyo gumama, dimenzija 195/50 R15).

Izvor : www.novosti.co.yu
Za privatizaciju "Zastavine" fabrike automobila
zainteresovano je više svetskih kompanija, ali se "Zastava
automobili" neće privatizovati na tenderu već će se sa strateškim
partnerom potpisati ugovor o formiranju mešovite firme prema kojem bi novi
strateški partner na osnovu investicije od 300 miliona evra postao vlasnik oko
70 odsto fabrike.
Ovakav način privatizacije dobio je u ponedeljak zeleno svetlo na sastanku
poslovodstva i predstavnika sindikata grupe "Zastava vozila" i
ministra ekonomije i regionalnog razvoja Mlađana Dinkića, ali tek pošto su
čelnici sindikata dobili čvrste garancije da će se u pregovorima sa budućim
partnerom insistirati na socijalnom programu iz tenderske dokumentacije. Na taj
način stvoreni su uslovi da se već u utorak u Beogradu sa predstavnicima
"Fijata" potpiše ugovor o namerama, koji bi ukoliko dođe do dogovora,
mogao da bude potpisan na Đurđevdan, 6. maja, za Dan grada Kragujevca.
Prema rečima Zorana Stošića direktora fabrike "Zastava AGM" u pitanju
je bio operativni sastanak, a dogovoreno je da se detalji ne iznose u javnost.
- U Ministarstvu vlada veliki optimizam kada je u pitanju privatizacija naše
fabrike - kaže Zoran Mihajlović, predsednik sindikata i član UO Fabrike
automobila. - Za našu fabriku i dalje je zainteresovano više svetskih
kompanija, a "najzagrejaniji" su "Fijat",
"Folksvagen", i FAU iz Kine. Predstavnici Ministarstva nisu želeli da
nam kažu ko nudi najbolji razvojni program, jer će to biti presudno za
donošenje odluke o partneru.
Sindikat će već u sredu u Ministarstvu ekonomije potpisati
ugovor koji podrazumeva da će se novi većinski vlasnik obavezati da u narednih
pet godina ne menja delatnost fabrike, da ne otpušta radnike i da će za svakog
ko bude želeo dobrovoljno da napusti fabriku biti obezbeđena stimulativna otpremnina
od 300 evra po godini staža. Većinski vlasnik će biti u obavezi da proizvodi
najmanje 100.000 automobila godišnje.
Članovi poslovodstva ni u ponedeljak nisu želeli da komentarišu rezultate
sastanka u ministarstvu, ali kako saznajemo, tri navedene kompanije do
poslednjeg trenutka neće odustati od proizvodnje svojih modela u Šumadiji.
Startna pozicija "Fijata" je, kako saznajemo, trenutno najbolja, jer
zbog kompatibilne proizvodnje najbrže može da se krene sa montiranjem novih
modela, pre svega redizajniranog "fiće". Na platformi
"punta" koji već silazi sa montažnih traka u Kragujevcu, može da se
proizvodi još nekoliko vozila. Predstavnici kineske kompanije prilikom nedavne
posete "Zastavi" nisu krili da proizvodnjom svog modela u Kragujevcu
žele da se pozicioniraju u Evropi i da su ozbiljno zainteresovani za taj posao
u Kragujevcu. Ni "Folksvagen" ne odustaje od postavljanja sopstvene
montažne linije u "Zastavi", ali kako saznajemo, oni će u ovom
regionu svakako proizvoditi vozila. Prilikom nedavne posete Kragujevcu pored
razgledanja pogona "Zastave", stručnjaci iz "Folksvagena"
su se interesovali i za kragujevački univerzitet, pre svega Mašinski fakultet,
ali i za natalitet u gradu, što je u prvom trenutku sve iznenadilo. Raspitivali
su se i za zemljište - po kojoj ceni se prodaje i da li ima većih celina, na
primer, 400 hektara.
SAOPŠTENJE MINISTARSTVA
U saopštenju Ministarstva ekonomije i regionalnog razvoja navodi se da su
italijanska i nemačka kompanija "izrazile interesovanje za ulaganje u
automobilsku industriju u Srbiji i da se sa njima intenzivno pregovaralo u
poslednjih nekoliko nedelja".
Grupa "Fijat" je zainteresovana za strateško partnerstvo sa
"Zastavom", a "Folksvagen" za takozvana grinfild ulaganja,
to jest izgradnju potpuno nove fabrike automobila. Obe fabrike su
zainteresovane za proizvodnju kompletnih automobila kao i potpuno novih modela.

Novi Audijev TT 2.0 TDI quattro će se na evropskom tržištu naći još tokom drugog kvartala ove godine, a u Zapadnoj Evropi koštaće 34.850 evra (TT 2.0 TDI quattro Coupe), odnosno 35.900 evra (TT 2.0 TDI quattro Roadster). Ovaj TT pokreće 2,0 litarski četvorocilindrični common-rail TDI turbo-dizel motor (u paru sa manuelnim šestostepenim menjačem), koji raspolaže sa snagom od 125kW/170KS pri 4200 o/min. i 350 Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1750 do 2500 o/min.). TT 2,0 TDI Coupe quattro po fabričkim podacima troši 5,3 litre dizela na 100 km, ubrzanje od 0 do 100 km/h mu traje 7,5 sekundi, a najveća brzina je 226 km/h, dok TT 2,0 TDI Roadster quattro troši 5,5 litara na 100 km, do stotke stiže za 7,6 sekundi i može do maksimalnih 223 km/h (emisija CO2 kod Coupea je 140, a kod Roadstera 145 grama po kilometru). Inače, TT 2.0 TDI quattro Coupe je težak 1370 kg, a Roadster verzija 1415 kg. U standardnoj opremi Audija TT 2,0 TDI quattro se, između ostalog, nalaze i aluminijumski točkovi od 16 inča (gume 255/55 R16), ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti, kožni sportski volan, Chorus audio sistem i aluminijumski detalji u interijeru.

Još 2005. godine je korejski Proto Motors prikazao prvu verziju svog sportskog automobila Spirra, da bi u maju prošle godine kontrolu nad ovom kompanijom preuzeo Oullim Motors. Novi vlasnik je prošle nedelje na salonu automobila u Pekingu (2008 Auto China) konačno promovisao i definitivnu, serijsku varijantu ovog sportiste sa karoserijom od karbon fibera, koji sada iz centralno smeštenog 2,7 litarskog V6 twin-motora izvlači 400KS i 355Nm obrtnog momenta (pogon je inače na zadnjim točkovima). To bi trebalo da bude dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 4,8 sekunde, a da maksimalna brzina iznosi 305 km/h.
Oullim Motors planira da ove godine korejskim kupcima ponudi prvih 100 komada ovog ručno izrađenog automobila (po ceni od oko 100.000 američkih dolara), a naredne tri puta više.
VIDEO : Oullim Motors Spirra S
Hyundai i10 Chilly

Novi Hyundaijev gradski mališan i10, koji i kod nas izaziva veliku pažnju potencijalnih kupaca, doživeo je zanimljivu preradu u vozilo za prodaju sladoleda. Hyundai i10 Chilly je u stvari nastao u cilju promocije standardnog i10 u Velikoj Britaniji, a rad je automobilskog inovatora Andya Saundersa, kome je za izradu Chilly-a trebalo šest nedelja rada. Saunders je inače već dobro poznat po svojim brojnim originalnim kreacijama, među kojima se posebno ističu Citroen 2CV Picasso i najniži Fiat (na bazi Peglice).

Švajcarski Sportec je promovisao novu "igračku" na bazi Porscheovog modela 911 Turbo Cabriolet. Osim povećanja snage motora, Sportecov SP600 Cabrio je u odnosu na standardni 911 Turbo doživeo promene i na aerodinamici i ogibljenju. Tako je snaga 3,6 litarskog 6-cilindričnog bokser motora sa serijskih 480 porasla na 600KS, a obrtni moment sa 620 na 765Nm (zahvaljujući novim Sportec turbo punjačima, sportskom izduvnom sistemu i reprogramiranoj elektronici motora). Rezultat je maksimalna brzina od 338 km/h, ubrzanje do stotke za samo 3,3 sekunde, a do 200 km/h za 10,6 sekundi (fabrički 911 Turbo Cabrio može do 310 km/h, a do 100 km/h mu treba 3,8 sekunde). Tu nije kraj jer Sportecov 911 Turbo ima i ogibljenje spušteno za 20 mm, kao i promene na spoljašnjosti, koje uključuju novi prednji spojler, pragove, modifikovan zadnji branik, veliko zadnje krilo od karbona i nove aluminijumske točkove od 20 inča.

Posle standardne Opel Corse, kroz tjuning tretman kod nemačkog Steinmetza prošla je i njena sportska OPC varijanta, a rezultat je na slici. Nešto agresivniji aerodinamički kit podrazumeva dvodelni prednji spojler, originalnu Steinmetz Type II masku u obliku pčelinjeg saća, kao i atraktivne aluminijumske točkove (od 16 do 19 inča), aluminijumski poklopac rezervoara za gorivo, novi izduvni sistem i detalj u vidu Steinmetz natpisa na bokovima automobila. Osim toga, ogibljenje je spušteno za 30 mm, dok je snaga 1,6 litarskog turbo motora sa standardnih 141kW/192KS podignuta na 148kW/202KS. Steinmetz će svoju Corsu OPC zvanično predstaviti na tjuning manifestaciji "Tuning World Bodensee 2008", koja se održava od 1. do 5. maja.
Maserati A8GCS Berlinetta Touring i Maserati Quattroporte Bellagio Fastback

Jedna od najstarijih italijanskih karoserijskih radionica Carrozzeria Touring Superleggera (osnovana još 1926. godine), vratila se na automobilsku scenu posle nekoliko decenija (vlasnik ove milanske kompanije sada je grupa Zeta Europe BV). Na ovogodišnjoj izložbi "Concours d’élegance Villa d’Este", koja je održana od 25. do 27. aprila, Carrozzeria Touring Superleggera je, sem u najmanju ruku neobične studije Bellagio Fastback (aktuelni Maserati Quattroporte u polukaravan varijanti-četvrta slika), javnosti prikazala i koncept sportskog automobila Maserati A8GCS Berlinetta Touring (na prve tri slike). Ovaj lagani kupe sa aluminijumskom karoserijom (težak 1150 kg u poređenju na 1880 kg Maseratija GranTurismo) može da se opiše kao moderna interpretacija klasičnih italijanskih sportskih automobila iz šezdesetih godine prošlog veka (pri tome je zanimljivo da je za njegov izgled odgovoran 31-godišnji belgijski dizajner Louis de Fabribeckers). Maserati A8GCS Berlinetta Touring je inače dugačak 4200 mm, širok 1800 mm, visok 1210 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2500 mm. Točkovi su veličine 19 inča (gume 245/40 ZR19 napred, 285/35 ZR19 nazad), a za zaustavljanje se brine kočioni sistem sa diskovima od 330 x 32 mm napred, osnosno 310 x 28 mm pozadi. Za pogon je predviđen 4,2 litarski V8 agregat sa 298kW/400KS pri 7000 o/min. i 452Nm obrtnog momenta pri 4500 o/min. Imajući u vidu težinu od 1150 kg, to znači da je odnos snaga/zapremina 94,25KS po litri zapremine motora, a odnos snaga/težina iznosi 347,83KS po toni.
Novi renedering budućeg Forda Ka

Dostupan je novi rendering najverovatnijeg konačnog izgleda budućeg Forda Ka. Naime, sem nove Fieste, Ford će ove godine svoju gamu osvežiti i potpuno novom, drugom generacijom svog najmanjeg modela Ka, koji je prvi put predstavljen još 1996. godine na salonu automobila u Parizu. I novi Ka će imati svetsku premijeru na salonu u Parizu (ove jeseni), a njegov najverovatniji izgled pokazuje ova impresija sa italijanskog sajta Omniauto. Sudeći po ovome, i budući Ka će (kao uostalom i novu Fiestu) odlikovati Fordov kinetički dizajn, a najviše se ističe nos automobila, što je pre svega zasluga prepoznatljivog Fordovog dizajna branika sa velikim trapezoidnim grilom, kao i velikih prednjih svetala. Agresivnijem izgledu doprinose i točkovi smešeteni u same uglove automobila i kratki prepusti karoserije. Što se interijera tiče, inspiracija za njegov izgled će verovatno doći sa nove Fieste, a sem daleko modernijeg dizajna, karakterisaće ga i kvalitetniji materijali i hi-tech oprema. Kao što je već dobro poznato, novi Ford Ka će deliti platformu i motore sa novim Fiatom 500 (benzinci od 1,2 i 1,4 litra sa 69 i 100KS, kao i 1,3L dizel od 75 konja), a i proizvodiće se u istoj Fiatovoj fabrici u Poljskoj. Kasnije će paleta biti proširena i sportskom ST verzijom (zameniće sadašnji Sportka), koju će pokretati 1,4 litarski turbo motor sa 135KS (postoje i najave da će se kasnije pojaviti i snažnija varijanta ovog modela sa svih 155 konja). Novi Ka će se u prodaji naći pred kraj ove godine, dok bi cene trebalo da budu slične onima koje važe za aktuelni model (u Velikoj Britaniji se očekuje da osnovna verzija novog Forda Ka košta oko 7500 funti).

Britanskim kupcima će od 1. maja biti na raspolaganju restilizovana verzija sportskog Ford Focusa ST, koji zahvaljujući Fordovom kinetičkom dizajnu, svojim izgledom podseća na veći Ford Mondeo. To znači da su najveće promene zadesile, pre svega, prednji deo automobila (nova maska sa lajsnom u boji karoserije, modifikovani branici sa većim otvorima za vazduh, svetla a la Mondeo, nova hauba motora), dok se pozadi ističu novi branik sa difuzorom i drugačija grafika svetala (kabina je dobila novu centralnu konzolu sa Start dugmetom i kvalitetnije materijale). Naravno, ova sportska ST varijanta ima i agresivniji aero body kit (branici sa integrisanim spojlerima i svetlima za maglu, ispupčeniji pragovi, zadnji krovni spojler), atraktivnije aluminijumske točkove veličine 18 inča, dva završetka izduvnog sistema i najjači motor u paleti Focusa. To je 2,5 litarski turbo motor sa 5 cilindara (uparen sa šestostepenim menjačem), snage 166kW/225KS, koji Focusu ST (teškom 1392 kg u verziji sa troja, a 1437 kg sa petora vrata) omogućava ubrzanje do 100 km/h za 6,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 240 km/h. Ford će britanskim kupcima Focus ST nuditi u tri varijante : kao ST, ST-2 i ST-3. Osnovni Focus ST raspolaže sa alu felnama od 18 inča, Recaro sportskim sedištima i sportskim volanom, ESP sistemom i Traction Controlom, ST-2 na to dodaje i Sony audio sistem, bi-xenon svetla i LED zadnja svetla, a ST-3 još i potpuno kožni interijer. Zavisno od opreme i broja vrata (tri ili pet), Focus ST u Velikoj Britaniji ima cenu u rasponu od 18.250 do 20.850 funti.
Bugatti Veyron Targa stiže sledeće godine

Nedavno su iz Bugattija i zvanično potvrdili da će ipak proizvesti i otvorenu verziju Bugattija Veyron, koja bi se na tržištu trebalo naći tokom naredne godine. Veyron Targa, odnosno Spider neće biti kabriolet u pravom smislu reči, već će imati targa krov, koji će se skidati u stilu Porshea Carrere GT ili Koenigsegga CCX. Naravno, zbog skidanja krova Veyron Targa će biti dodatno ojačan, kako bi se zadržala torziona čvrstoća. Promene će doživeti i performanse, odnosno maksimalna brzina će biti ograničena na 217 milja na sat (350 km/h). Nije toliko impresivno kao kog Veyrona sa tvrdim krovom, ali za jedan otvoreni automobil i više nego dovoljno. "Standardni" Veyron inače postiže 407 km/h, ubrzava do 100 km/h za 2,5 sekunde, do 200 km/h za 7,3 sekunde, a pokreće ga 8,0 litarski W16 motor sa 1001KS i 1250Nm obrtnog momenta. Što se cene za Veyron Targu tiče, pojedini engleski izvori navode da će biti blizu 900.000 funti (skoro 1,8 miliona američkih dolara), a da će biti proizvedena limitirana serija od samo 80 Veyrona Targa.
Povoljnije do Škode i Nissana

Auto
kuća Vidovdan, u okviru svoje Prvomajske akcije, svim kupcima automobila češke
Škode, koji kupe ili naruče vozilo do 1. maja, odobrava popust koji se u
zavisnosti od modela kreće od 5 do 7 odsto. Pored pomenutog popusta, svi kupci
dobijaju i poklon po izboru : "Zeder" ili CD-MP3. Prodajni salon AK
Vidovdan se nalazi u Zemunu, Glavna 11-13, tel. 011/2 197 496, internet : www.vidovdan.com.
Kako bi izašli u susret svim potencijalnih kupcima koji žele da za vreme
neradnih dana kupe automobil, salon AK Vidovdan će raditi svih dana praznika (od 8 do 21h).
Povoljnije mogu da prođu i kupci Nissanove Micre. Naime, Nissanov ovlašćeni diler Radulović Group (Višnjička 53a, tel. 011/2080777, www.radulovic-group.com) je u okviru akcije "Proleće s Nissanom" i u saradnji sa Hypo lizing kućom i Uniqua osiguranjem, pripremio specijalne uslove kupovine Nissan Micre. U okviru akcije kupac daje depozit od 25% vrednosti automobila, period otplate traje 60 meseci, a mesečna rata za osnovni model Micre iznosi 199 evra (i to sa uračunatim kasko osiguranjem). Ovde i napomena da visina plate može biti jednaka mesečnoj rati.