home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Pre neki dan smo objavili crteže novog Maseratijevog coupea spremnog za salon u Ženevi koji počinje početkom marta. Evo sada smo u prilici da vam prvi u Srbiji i među prvima u svetu pokažemo kako izgleda definitivna verzija tog modela. Ovo su naime prve zvanične slike Maseratija GranTurismo za 2007. godinu čiji dizajn potpisuje studio Pininfarina mada su proteklih meseci bile prisutne informacije da se za izgled pobrinuo drugi italijanski dizajn studio-Italdesign. U auto ( sa 2+2 sedišta ) je ugrađen 4,2 litarski V8 motor sa 405KS. Raspored težine je skoro idealan; napred 49% a pozadi 51%. Dizajnerski se novi model prilično oslanja na postojeći Maserati Quattroporte a napred se posebno ističe tradicionalni gril Maseratija sa trozupcem u sredini kao zaštitnim znakom marke. Detaljniji podaci o novom coupeu, kao i cena i termin početka prodaje, biće poznati na salonu u Ženevi.





Posle 4 godine i 300.000 proizvedenih primeraka, na tržište stiže novi, bolje reći obnovljeni VW Touareg. Ipak, budući da novi Toureg donosi čak 2300 izmena u odnosu na prethodnu verziju možda se i može nazvati novim modelom mada se dizajnerski ne razlikuje previše od prethodnika. Bilo kako bilo, specijalizovani novinari su upravo imali priliku da isprobaju novi Toureg na svetskoj prezentaciji u Tunisu. Malo o promenama na dizajnu koje donosi novi Touareg. Uglavnom, napred nova maska, modernija svetla i pomalo sportski oblikovan prednji branik kao i novi alu točkovi Novi su i retrovizori sa LED žmigavcima. Dinamičnija forma vidljiva je i sa strane dok je pozadi za svežinu zaslužan novi dizajn svetala  (takođe u LED tehnologiji), završetak izduvnog sistema i krovi spojler. Promene u unutrašnjosti svode se na nova sedišta, kvalitetnije materijale, novi funkcionalniji "displej" i bogatiju opremu. I dok se za dizajn može reći da se nije desilo ništa revolucionarno, za ono što se krije ispod lima vrede neki drugi epiteti. Upravo na Touaregu, VW premijerno predstavlja svoj prvi V8 4,2 litarski benzinski motor sa FSI tehnologijom direktnog ubrizgavanja. 350KS i 440Nm obrtnog momenta sasvim sigurno će VW-u i njegovom SUV-u obezbediti nove kupce posebno one visokih prohteva. Naravno, mesto top verzije i dalje je rezervisano za W12 varijantu sa 450KS. Naravno to nije sve o motorima. U ponudi je i benzinac V6 ( 3,6 FSI i 280KS ), dok dizel paletu čine tri motora. Bazni 2,5 TDI razvija 174KS, sledi 3,0 V6 TDI od 225KS i na kraju odličan 5,0 V10 TDI motor sa 313KS. Svi motori, osim najslabijeg, isporučuju se sa Tiptronic automatskim menjačem. I što se tiče voznih osobina, Touareg pokazuje značajan napredak. Doterano vešanje, ARP sistem zaštite od prevrtanja, ESP, i prvi na svetu ABS Plus sistem, pomažu Touaregu u vožnji kroz razna bespuća. Prema tvrdnjama fabrike, ABS Plus sistem skraćuje značajno zaustavni put, pa i do 20 odsto.   Touareg može i automatski održavati sigurnu udaljenost od vozila ispred, a po potrebi se i sasvim zaustaviti. U opremi je i sistem koji eliminiše mrtvi ugao, upozoravajući vozača o automobilu koji se nalazi u mrtvom uglu. I iznenađenje za kraj. I to pozitivno. Naime uprkos svim promenama, novi Touareg je od prethodne generacije jeftiniji (!) za 1500 evra pa cena na zapadu evrope počinje od  48950 evra. Novi Touareg uskoro stiže i kod nas po, zasad, nepoznatoj ceni mada se pominje cifra od oko 50.000 evra sa PDV-om za bazni model.



Kada smo pisali o novom Mercedesu C klase, napomenuli smo da uskoro, već u septembru ove godine za salon u Frankfurtu, stiže i karavan verzija tog modela. Sada smo, zahvaljujući američkom sajtu The car connection, u prilici da vidimo kako taj model izgleda budući da je testo vozilo prilično slabo kamuflirano. Snimci su inače napravljeni na severu Švedske pre nekoliko dana. Kao i nova limuzinska varijanta i model-T (kako Mercedes zvanično zove karavan verzije svojih modela), kupci će moći da nabave sa sledećim motorima : benzincima C180 ( 156KS ), C200 ( 184KS ), C230 ( 204KS ), C280 ( 231KS ) i C350 (272KS). Dizelaši su : C200 CDI ( 136KS ), sledi C220 CDI ( 170KS ) i C320 CDI sa 224KS.



Italijanski dizajn studio Fioravanti ( postoji od 1987. godine ), će na predstojećem salonu automobila u Ženevi izložiti svoju najnoviju studiju sa imenom Thalia. Biće zanimljiva, ako je bude, reakcija iz Renaulta pošto i francuski proizvođač za limuzinsku verziju Clia, koristi ime Thalia, muze iz grčke mitolgije. U svakom slučaju, Fioravanti Thalia izazvaće sasvim dovoljno intersovanja publike u Ženevi, pre svega, svojim neobičnim formama jednog modernog crossover automobila koji kombinuje elegantan stajling i funkcionalni karakter. Više informacija o ovoj studiji će biti saopšteno na salonu u Ženevi.



I GM sprema svoj Logan

19 Feb 2007 - 13:09 Top secret Link

Kako piše Automotive News, najveći svetski ( koliko još dugo ? ) proizvođač automobila GM, takođe radi na razvoju ekstremno jeftinog porodičnog modela za rastuća tržišta trećeg sveta, nešto u stilu Renaultovog globalnog projekta Logan. Po trenutnim vestima, projekat je tek u fazi nacrta a pojaviće se na tržištu 2010. ili 2011. godine i to pod imenom Chevrolet. Auto će se prodavati, pre svega, u zemljama poput Rusije, Indije, Južne Amerike, Kine kao i državama centralne i istočne Evrope. Razvoj i proizvodnja ovog modela biće prepuštena korejskoj ili brazilskoj filijali Chevroleta. Za sada nema planova da se ovaj super jeftini auto pojavi u prodaji i na tržištima zapadne Evrope ili SAD-a. Da podsetimo i Toyota, indijska Tata kao i VW rade na razvoju svog superjeftinog modela namenjenog tržištima trećeg sveta.



Pisali smo o navodnoj želji DaimlerChryslera da se "otarasi" američkog dela kompanije odnosno Chryslera. Navodno je interes za Chrysler pokazao GM o čemu smo već takođe pisali ali sada, po pisanju nekih američkih sajtova i južnokorejski Hyundai izgleda ima želju da preuzme Chrysler ! Doduše Hyundai i Chrysler već dele 2.4-litarski tzv. "world engine" ( svetski motor ) a ako se pokažu tačnima ove glasine o zainteresovanosti Hyundaija, njihove veze bi mogle u budućnosti biti znatno čvršće. Po američkim izvorima, Hyundai je, pre svega, bacio oko na Chryslerovu ogromnu dilersku odnosno distributersku mrežu. Da je neko pre 20 godina rekao ljudima iz Chryslera daće ih dve decenije kasnije možda kupiti tamo neki korejski proizvođač čije ime ne mogu ni da izgovore pravilno, ne bi verovali !



Lorinser Mercedes GL i CL

19 Feb 2007 - 13:04 Tuning Link

I tjuneri se spremaju za salon u Ženevi ( 6.-18. mart ). Tako Lorinser najavljuje svoje prerade dva Mercedesova modela; GL i CL. Lorinserov GL kombinuje komfor sa voznim osobinama SUV vozila a na sve to nadograđuje i body kit za bolji izgled karoserije. Osim toga, Lorinser je dodao i atraktivno oblikovani izduvni sistem, alu točkove i performance kit za povećanje snage kod dizel motora ovog GL-a. Drugi model koji Lorinser sprema za Ženevu je dorada Mercedesa CL. Novi aerodinamički dodaci na ovom coupeu vešto naglašavaju ionako sportski karakter CL-a. Naročito novom dizajnerskom stilu doprinosi agresivan prednji branik sa spojlerom u koga su integrisana svetla za maglu. Dodati su još i široki pragovi i alu točkovi.  



Na današnji dan pre tačno 20 godina, u Kragujevcu je predstavljena Yugo Florida, doduše u formi prototipa, koji je krenuo u proizvodnju 2. oktobra 1988. godine. Evo malog podsećanja na taj događaj. 
Kragujevac, hotel Šumarice, 19. februar 1987. godine, SFR Jugoslavija. Mesto i datum prve prezentacije tada novog Zastavinog automobila za radne ljude od Triglava do Vardara. I za svet naravno ! To je bilo vreme izvoza Yuga u Ameriku a Zastava je proizvodila 200.000 automobila godišnje i sve je ukazivalo da smo sa novim modelom konačno prestali da kaskamo za razvijenim svetom. Ali ... I kako je to izgledalo pre 20 godina ? Domaćin promocije, dr Radoljub Micić, predsednik Poslovodnog odbora Zavoda Crvena Zastava, obelodanio je ime novog automobila okupljenim novinarima. Umesto fabričke oznake Zastava 103, kako se do tada zvao projekat razvoja novog modela, auto je dobio novo ime-Yugo Florida. Kumova, je kažu, bilo sa svih strana, iz zemlje i inostranstva. Predloženo je oko 800 imena, među kojima i sledeća : Avala, Sonata, Kraguj, Morava, Tara, Sana, Koral, Skala i druga. Ovde je zanimljivo primetiti da će se neki od ovih predloga iskoristiti za nova imena Yuga ( Koral ) i Zastave 101 i 128 ( Skala ) a da će ime Sana biti iskorišćeno za izvoznu varijantu Floride na nekim tržištima ( poput Engleske ). Bilo kako bilo, samo nekoliko časova pred prezentaciju, u Zastavi su se odlučili za ime Yugo Florida. Kako se tada govorilo, zbog sveta ali i zbog što Florida ima dosta staklenih površina, pa se u njoj čovek oseća kao kao da je na sunčanoj Floridi. Treba reći da je bilo odlučeno da se novi auto zove Sonata ali kako su drugovi iz Zastave kasnije obelodanili, nešto ranije su saznali da je to ime već zaštitio južnokorejski Hyundai ( baš tada najveći konkurent Zastavi u Americi u klasi jeftinih automobila ! ) pa su ljudi iz Zastave naknadno odabrali ime Florida. Da se vratimo prezentaciji u hotelu Šumarice tog 19.2. 1987. Naime sve do 11 časova, za kada je zakazano prikazivanje Zastave 103, u svečanu salu tog hotela, gde se nalazilo novo vozilo prekriveno svilom, niko nije mogao ni da priviri zbog fabričkog obezbeđenja ! I planovi o Zastavi 103 koji su nastali u institutu fabrike automobila, kao i kasnije nastali prototip automobila koji je dizajnirao Giugarov studio Italdesign, čuvani su kao oči u glavi do trenutka promocije. A onda u 11 sati, dve manekenke obučene u belo, ( da se slaže sa bojom  izloženog automobila ), sa automobila svlače ljubičasti svileni veo i pred očima 150 novinara i foto-reportera ukazala se po prvi put Yugo Florida ( naša prva slika ). Svi, bez izuzetka, osećaju ponos ( a naročito ljudi iz Zastave ), auto im izgleda odlično, odmah počinju i komentari ... Kako je tada najavljeno, u Floridu će se ugrađivati benzinski motori od 1100 do 1600 kubika i Fiatov 1,7 litarski dizelaš  a proizvodnja počinje u septembru 1988. godine. Planirano je bilo da se godišnje proizvede 60.000 do 100.000 Florida od čega 70 odsto za izvoz ! Pusti planovi ... Na pitanje novinara koliko će da košta dobili su odgovor da kada bi se odmah našla u prodaji, cena bi iznosila od 7500 do 8000 dolara ili 13500 do 15000 tadašnjih nemačkih maraka. Kako je tada saopšteno, kompletan prjekat Floride je Zastavu koštao 50 miliona dolara a za proizvodnju će trebati još oko 100 miliona dolara. Evo ukratko kako su novinari Auto Moto Revije tada opisali Floridu : "Florida je zaista dobro zamišljen i dizajniran automobil koji se može nositi sa konkurentima iz celog sveta. Unutrašnjost je, pre svega, izuzetno komforna i funkcionalna a projektovana je po uzoru na najsavremenije automobile ove klase u svetu. Ugrađivaće se 3 motora, 2 benzinska i jedan dizel. Benzinci su potpuno nove konstrukcije, naravno Fiatovi od 1400 i 1600 kubika, čiji razvoj će biti završen u Fiatu do oktobra ove godine. Za Zastavine potrebe proizvodiće ih 21. maj u Beogradu. Ono što posebno impresionira i što su glavi aduti Floride, je veoma dobra stabilnost, koeficijent otpora vazduha od 0,32 i velike staklene površine. Predviđena je ugradnja velike količine elektronike kao što je elektronsko upravljanje motorom, ubrizgavanje pa čak i mesto za elektronsku dijagnostiku. Posle svega, Yugo Florida zaslužuje samo jedno : srećno. "  Tako je tada pisala Auto Moto Revija a kako je izgledao početak serijske proizvodnje Floride tog 2. oktobra 1988. godine ? Ukratko, veoma svečano, patriotski i uz uobičajen scenario soc realizma. Pojavila se na montažnoj traci ( naša druga slika ),  upriličenoj za takve i slične svečanosti, u kojima je bilo previše govora i obećanja i to u "seriji" od nekoliko komada ! Tadašnji predsednik Savezne vlade "uspešno" je presekao vrpcu uz pomoć drugih zvaničnika, novinara i gostiju. Od tada je Florida nažalost tavorila na proizvodnim trakama čekajući mnogobrojne delove iz domaćih i inostranih fabrika. Posle je došao rat, sankcije, gubitak inostranog tržišta i drastično smanjenje kupovne moći stanovništva pa u aprilu 1999. godine i bombardovanje fabrike ! I Florida je propustila šansu za nekim većim uspehom. U Zastavi su doduše radili na osavremenjavanju Floride ali tada je već bilo kasno. Florida je bila zastarela u odnosu na konkurente iz niže srednje klase kojoj pripada. Ipak da se podsetimo nekih zanimljivih projekta od kojih su neki našli put u serijsku proizvodnju. Florida je prvo krenula sa 1,4 litarskim benzinskim motorom sa 70,5 konja, 1989. pojavila se 1,3 EFI verzija sa elektronskim ubrizgavanjem i 68 konja, a 1990. na salonu u Beogradu promovisana je i verzija sa 1,1 litarski motorom od 60KS, pre svega za izvoz u Grčku. Tokom 1990. pojavile su se i informacije o projektu 104, Floridi u sedan tj. limuzinskoj verziji sa 4 vrata ( naša treća slika ) ali nije se odmaklo dalje od planova i maketa. 1995. pojavljuje se prototip Floride Pick up koji tek krajem 1998. kreće u proizvodnju u somborskoj fabrici Specijalni automobili. Taj auto ima korisnu nosivost od 630 do 690 kg i zapreminu tovarnog prostora od 1,14 do 3,48 kubnih metara zavisno od toga da li se radi o otvorenoj pick up ili zatvorenoj Poly verziji. 1999. u Zastavi prave i Floridu u luksuznijoj Business verziji a 2000. francuski dizajnerski studio Heuliez, pravi redizajn Floride koja će u serijskoj verziji poneti ime Florida In i koja se proizvodi i danas. U međuvremenu u Zastavi ponovo menjaju zvanično ime fabrike pa se Yugo Florida sada zove Zastava Florida. Istovremeno se ispituje mogućnost ugradnje Peugeotovih i Toyotinih motora u Floridu. Posle tih ispitivanja, 30. septembra 2002. godine prva Florida sa PCM motorom od 1587 kubika i 95KS silazi sa montažne trake. Kasnije se pojavljuje i Florida sa manjim 1,1litarskim Peugeotom motorom i 60 konja. Ranije, tokom te 2002. godine, na salonu u Beogradu, pojavljuju se i prototipovi Floride u karavan i sedan verziji diskutabilnog dizajna. Zastava ne miruje pa obogaćuje ponudu Floride i posebnom TAXI verzijom sa fabrički ugrađenim plinom ( tečni naftni gas-TNG ), a prošle godine predstavljena je i Florida sa pogonom na komprimovani prirodni gas ( CNG ). Sa 1,3 litarskim karburatorskim motorom taj prototip Floride CNG prosečno troši oko šest kilograma gasa. Još 2005. godine, opet na salonu u Beogradu, Zastava je prikazala i prototip Floride In sa Peugeotovim 1,4L dizel HDI motorom od 68 konja i Peugeotovim 5-stepenim menjačem. Taj koncept imao je i potpuno novu instrument tablu koju je dizajnirao Marko Luković, inače pobednik Peugeotovog dizajn konkursa iz 2001. A konačno, ove godine, od kraja marta, počinje i proizvodnja te Floride dizel po ceni od oko 6600 evra o čemu smo već pisali. Na kraju treba reći da Zastava za Floridu nudi i ugradnju "luksuznijih" elementa opreme poput klime, servo volana, električnih podizača stakala, centralne brave i drugo. Eto to je bilo malo podsećanje na poslednjih 20 godina Floride uz nadu da na naslednika nećemo čekati narednih 20 godina !!



O novom Mercedesu C klase već smo opširno pisali a evo sada stižu i vesti da su za ovaj model već određene cene za Srbiju i da je prodaja već počela. Zvanična prezentacija će biti održana na salonu automobila u Beogradu ( od 22. marta do 1. aprila ). U proseku cene nove generacije C klase su više za oko 3000 evra u odnosu na dosadašnji model. Tako najjeftiniji model, benzinac C180 K sa 156KS treba platiti 35400 evra sa PDV-om dok popularni dizelaš C220 CDI sa 170KS sada košta 39500 evra sa PDV-om. Evo ukratko šta donosi novi Mercede C klase. Za početak spremna je limuzinska varijanta a u septembru, na salonu u Frankfurtu, stiže i karavan sa tradicionalnom Mercedesovom oznakom- model T. Sport Coupe međutim, stiže tek 2010. godine. Planira se i AMG C63 varijanta sa 6,2 litarskim V8 motorom i 450KS. Kao što se vidi, kao dizajnerski uzor je poslužila veća i luksuznija S klasa s tim što sve verzije nove C klase neće imati isti prednji gril već će se zavisno od varijante opreme odlikovati i različitom prednjom maskom. Recimo skuplje Avantgarde i ( buduće AMG ) verzije imaće masku sa povećom trokrakom zvezdom u centru a "jeftinije" verzije poput paketa opreme Classic i Elegance, imaće klasican prednji gril sa horizontalnim linijama i znakom Mercedesa na haubi. Ukratko izgled tih skupljih varijanti je sličan izgledu Mercedesa CL coupe-a a jeftinije više nalikuju S klasi. Naravno novi dizajn nije sve što C klasa donosi. Iz Mercedesa poručuju da su sa test vozilima prešli preko 24 (!) miliona kilometara da bi C klasa bila u vrhu svoje srednje klase ( konkurenti Audi A4 i BMW 3 pre svega ) u pogledu udobnosti, bezbednosti, voznih osobina, korišćenja novih tehnologija... Sa povečanom dužinom i medđosovinskim rastojanjem, stvorili su se uslovi za povečani komoditet na zadnjim sedištima. Sličan dizajn nije jedino što "C" povezuje sa S klasom. Sa većeg modela su preneti, pre svega, elektronski bezbednosni sistemi, koji ispravljaju greške vozača. U cilju povečanja bezbednosti, sve verzije C klase su serijski opremljene sa ESP-om, sistemom za elektronsku kontrolu stabilnosti. U poređenju sa prethodnikom, dimenzije su naravno povečane ali ne drastično. Dužina je narasla za 55mm ( sada ukupno 4580mm ), širina za 42mm a međuosovinsko rastojanje za 45mm i iznosi 2760mm. Povečana je i zapremina rezervoara sa 62 na 66 litara. Uz sve to i prtljažnik je veći za 20 litara pa sada zapremina istog iznosi 475 litara ( što je više za 15 litara u odnosu na BMW 3 i Audi A4 ). Paleta motora obuhvata za sada sledeće agregate :   

-C180K 156KS i 230Nm (pre 143KS)
-C200K 184KS i 250Nm (pre 163KS)
-C230 V6 204KS i 245Nm
-C280 V6 231KS i 300Nm
-C350 V6 272KS sa 7-G automatskom transmisijom
-C200 CDI 136KS i 270Nm (pre 122KS)
-C220 CDI 170KS i 400Nm (pre 150KS)
-C320 CDI 224KS i 510Nm

U Mercedesu ističu da su uprkos povećanju snage ( za 13% ) ova 4 motora, uspeli da ostvare manju potrošnju za 6%. Tako sada manji dizelaši; C200   (potrošnja smanjena sa 6,4 na 6,1 litar ) i C220 sa rezervoarom od 66 litara imaju autonomiju od 1000 km.



Nova Nova Buba

19 Feb 2007 - 00:33 Top secret Link

VW je aktuelnu Novu Bubu ( New Beetle ) predstavio još 1998. godine i izazvao veliko intersovanje kupaca, pre svega u SAD-u a evo već se razmišlja o njenom nasledniku budući da posle devet godina njen retro stil više nije toliko interesantan. Ove crteže mogućeg izgleda Nove Bube objavio je nemački magazin Auto Motor und Sport ne navodeći kada se može očekivati njen izlazak na tržište.



Izuzetno zanimljiv domaći novitet, Zastava Florida sa Peugeotovim dizel motorom, našla se na testu emisije SAT. Zbog velikog interesovanja za ovaj automobil, njihov test prenosimo u celosti :

"Pojava Floride HDI dizel ne bi trebalo da predstavlja iznenađenje ali ipak jeste. Posle prototipa, praktično niko nije očekivao da Kragujevčani završe posao do kraja. Međutim prvi domaći dizel automobil, malo po malo, stigao je do fabričkih hala. Nastavljajući uspešnu saradnju sa grupacijom PSA, Zastava je u Floridu ugradila moderan common rail dizelaš od 1,4 litra sa 68KS. To je isti motor kakav već, između ostalih, koriste Peugeot 107, 206, 207, Citroen C1i C3, Mazda2, Ford Fiesta pa čak i Toyota Aygo. Jednostavno, nema sumnje da je reč o proverenoj mašini. Uz njega, Florida je dobila provereni Peugeotov menjač, budući da stari, domaći, nije mogao da se uklopi u zahteve dizel motora. U istom paketu, promenjena je i čitava komanda kvačila a umesto sajli, pedala gasa sada ima elektroniku. Jednom rečju, toliko je toga prvi put ugrađeno na jedan domaći automobil, da bi ovu godinu trebalo ubeležiti u istoriju domaće automobilske industrije. U praksi, Florida dizel deluju zaista zanimljivo. Budući da su Zastavini inženjeri iznova projektovali oslanjanje motora i neka ojačanja karoserije, vibracije i buka u kabini nisu ništa veći nego u verziji sa benzinskim motorom. Pritom mali dizelaš glatko prihvata gas i čini čitavu vožnju udobnijom i smirenijom. Ključna stvar svakako je potrošnja. U Zastavi tvrde da može da siđe na samo 3,15 litara na 100 km (!), što sudeći po iskustvu ostalih koji koriste ovaj motor, nije potpuno nezamislivo. Da bi to proverili, naša redakcija je organizovala sopstveno merenje potršnje i to u mešovitoj vožnji što znači da smo proveli 70 % u gradu, 20 % na auto putu i 10 % na magistralnim putevima. Prvi rezultat je svakako zanimljiv ali budući da sva merenja još nisu završena, konačnu računicu objavićemo u sledećem broju revije SAT Plus. Međutim, novi motor i menjač samo su deo izmena koje Florida HDI donosi. Naime od maja, kada kreće serijska proizvodnja, prvi put će na jednom domaćem vozilu biti ugrađena elektronsaka blokada motora sa kodiranim ključem. Istovremeno, očekuje se i potpuno nova instrument tabla, posebno prilagođena potrebama dizel motora. Trenutno je u fazi ispitivanja. Naravno klima, servo volan, centralno zaključavanje mogu da se poruče kao dodatna oprema. Jednom rečju, Zastava se zaista potrudila da neke ključne stvari promeni i napravi solidan korak napred. Nažalost tradicionalno loš kvalitet plastike u kabini, nizak nivo završne obrade, loša zvučna izolacija a da ne govorimo o nedostatku bilo kakve naprednije bezbednosne opreme; i dalje ostaju glavna boljka šumadijske limuzine. Zapravo lista zamerki se značajno produžava sve do onog trenutka kada pogledamo koliko jedan ovakav automobil košta. Kako saznajemo, sa trenutno najmodernijim malim dizel motorom na svetu, sa odgovarajućim menjačem i drugim izmenama, Florida HDI ne bi trebalo da košta više od 6500 do 7000 evra što je čitavih 3000 evra manje od sledećeg malog dizel automobila tako da Florida HDI nije loš pazar."

U zaključku, SAT-ov test vozač, Mikica Vesnić kaže da je zadovoljan iako smeta nedostatak servo volana i još da "motor i menjač ekstra funkcionišu, prijatno sam iznenađen bukom unutar kabine jedino ispit kočnica nije prošao onako kako treba, znači da ljudi iz Zastave to treba da dovedu na bolji nivo."   

Ukupna SAT-ova ocena je da ovaj motor zaista odgovara Floridi iako nisu očekivali ovakav rezultat. Naime ono što je interesantno, ubrzanje od 60 do 80 km/h u trećoj brzini, iznosi samo 3-4 sekunde što je po rečima judi iz SAT-a jako, jako brzo za te manevre. Zanimljivo je takođe da su na SAT-ovom testu postignuti bolji rezultati u masimalnoj brzini i ubrzanju do 100 km/h nego što deklariše sama Zastava. Umesto fabričkih 155 km/h, na testu SAT postignuta je brzina od 161 km/h i ubrzanje oko 13 sekundi odnosno nešto malo više. I na kraju da kažemo da će rezultate ispitivanja potrošnje, elastičnosti i ostalih merenja imati novi broj revije SAT Plus.



Mercedes SL za 2009.

18 Feb 2007 - 00:36 Top secret Link

Pre nekoliko dana pisali smo o novom Mercedesu SL i objavili smo špijunsku sliku nečega što je, po tada dostupnim informacijama, bio potpuno novi Mercedes SL za 2010. godinu. Međutim sada, po poslednjim informacijama, ipak se radilo samo o faceliftu ( obnavljanju ) aktuelne generacije modela SL iako je teško razumljiv Mercedesov potez da u roku od godinu ili malo više dana, predstavi čak dva nova modela SL. Naime ovaj doterani SL ( na slici ) biće predstavljen 2009. godine a samo godinu kasnije već će biti promovisana potpuno nova generacija tog modela ! Mada se sada pominje i 2011. godina umesto 2010. kao godina prezentacije potpuno novog SL-a. Obnovljeni SL za 2009. donosi dakle nov agresivniji prednji deo sa oštrijim linijima nego do sada. Nova su svetla ( u stilu Mercedesa CLS ), branici sa većim otvorima za vazduh, malo prošireni blatobrani, nova je maska dok se pozadi promene svode samo na promenjenu grafiku zadnjih svetla ( stop svetla u LED tehnologiji ) i doterane branike. V8 motor iz sadašnjeg SL55 AMG modela će najverovatnije biti zamenjen sa 6,2 litarskim V8 motorom pa će oznaka ove verzije novog SL-a biti SL63 AMG ( upravo ta verzija je na crtežu ). Taj motor razvija 518KS i 630Nm obrtnog momenta. Ali to neće biti i najsnažniji SL. Mercedes će u ponudi ostaviti i sadašnji V12 motor sa 612KS i 1000Nm ! Ostale verzije novog SL-a za 2009. su varijante SL350 i SL550 i na njima neće biti promena budući da su tek prošle godine doterani sa poslednjim redizajnom aktuelne generacije SL-a.



U poslednje vreme priča se da će Porsche Cayenne dobiti i dizel agregat čime bi postao prvi Porsche ikada koji bi imao ugrađen takav motor. Da bi jednostavno presekli takve špekulacije, iz Porsche-a su nedavno glasno i izričito demantovali da će doći do ugradnje dizelaša u Cayenne ili u bilo koji drugi model jer to jednostavno ne ide zajedno sa njihovom filozofijom proizvodnje sportskih automobila. S druge strane, Porsche je objavio da, zajedno sa Audijem i VW-om, radi na razvoju hibridnih pogonskih agregata. Radi se o kombinaciji benzinskog i elektromotora, koji će se u budućnosti ugrađivati u Cayenne, Audi Q7 i VW Touareg a sa kojim će Cayenne trošiti za 15 odsto manje goriva od sadašnjih verzija bez elektromotora. Predstavljanje Cayenna Hybrid očekuje se 2010. godine.



O novom Peugeotu 207 CC već smo pisali ali se tada nije znala cena po kojoj će se prodavati. Novi 207 CC, na zapadu Evrope, kreće u prodaju tokom marta meseca po ceni od 18950 evra pa naviše. Konkretna cena važi za Nemačku a kolika će biti cena kod nas još se ne zna ali ovaj Peugeotov coupe-cabrio videćemo na salonu u Beogradu kada bi trebalo da saznamo nešto više o ceni kod nas kao i tačan termin početka prodaje. Do tada ima vremena a u međuvremenu da se podsetimo šta donosi 207 CC. Zato evo skraćenog teksta koji smo već objavili pre dva meseca o ovom Peugeotu : Evo i prvih fabričkih slika nove verzije 207-ice. Naravno radi se o coupe-cabrioletu sa tvrdim sklopivim krovom, koji operaciju otvaranja-zatvaranja obavlja za 25 sekundi. Što se izgleda tiče tu velikih iznenađenja nema, budući da je sam Peugeot razotkrio izgled 207-ce u CC verziji nedavno sa konceptom 207 Epure. Ipak i ovakvim dizajnom, koji liči na stil 206 CC, nastavlja se uspešna tradicija  Peugeotovih kabrioleta sa tvrdim sklopivim krovom. Samo podsećanja radi od 2001, kada je počela prodaja 206-ce u CC varijanti, zajedno sa većim modelom 307 CC, Peugeot je prodao preko 500.000 primeraka ova dva modela, a sam 206 CC kao manji i jeftiniji je prodat u 360.000 komada. Zanimljiv je novi detalj na ovoj 207-ici. U Peugeotu su ugradili senzor za detektovanje otvaranja vrata automobila, koji tada spušta stakla za nekoliko milimetara da bi se odmakla od krova. Peugeot najavljuje motore: 1,6 litarski sa 16v u 2 verzije (120 i 150KS) razvijen u saradnji sa BMW-om i 1,6 litarski dizelaš sa 110KS. Serijski se u sve verzije ugrađjuje 5-stepeni ručni menjač s tim što se kod slabijeg benzinca može doplatiti i 4-stepeni sekvencijalni automatik. Auto je naravno duži od 206 CC pa sada dimenzije izgledaju ovako: DxSxV 4030mm, 1750mm i 1397mm, čime je ova CC varijanta 75mm niža od hatchbacka. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2540mm. Prtljažnik u coupe varijanti ima prihvatljivih 370 litara dok se u cabrio verziji samanjuje na malih 145 litara korisne zapremine. Kao i 206 CC i ovaj kabrio je ipak samo 2+2 vozilo tj. mesta ima dovoljno samo napred dok pozadi možda može da se smesti samo jedno dete. Treba napomenuti da se u CC varijanti sedi sportski niže nego u klasičnoj 207-ici. Kako je saopšteno proizvodnja će se odvijati u Spaniji, a prodaja počinje u martu 2007. godine.



Ovo su tzv. teaser crteži nove generacije Maseratija Coupe koji će biti predstavljen već sledeće nedelje mada će zvaničnu svetsku premijeru imati na salonu u Ženevi početkom marta. Prema italijanskom magazinu Quattroruote, auto će i dalje nositi prostu oznaku Coupe a prema ovim crtežima, magazin izvodi zaključak da je Maserati odbacio Giugarov predlog izgleda ovog Coupea u korist onog iz studija Pinifarinina. Iako je dizajn novog Coupea inspirisan aktuelnim Maseratijem Quattroporte, Coupe će dobiti daleko agresivniji look i jedinstveno oblikovani zadnji kraj. U odnosu na prethodnika, novi model je porastao u svim smerovima a nudiće se u 3 karoserijske varijante : 2+2 Coupe, Spyder sa mekim ( platnenim ) krovom i 2 sedišta kao i verzija CC sa 4 sedišta i metalnim sklopivim krovom. Pod haubom se krije V8 motor zapremine 4,2 litra poreklom iz Ferrarija a kasnije se očekuje i snažniji 4,5L V8 sa oko 500KS.