home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Geely GT concept

26 Mar 2008 - 22:30 Concept cars Link

Kineska kompanija Geely je za predstojeći salon automobila u Pekingu (održava se od 20. do 28. aprila) pripremila novu studiju prilično futurističkog sportskog kupea, prosto nazvanog GT concept. Iako smo kod kineskih proizvođača odavno navikli na kopiranje/kloniranje dizajnerskih rešenja uspešnih automobila iz Evrope i Japana, to ovde nije slučaj, mada mnogi primećuju određene sličnosti GT concepta sa modelima kao što su Pontiac Solstice, Maybach Exelero, Maserati Gran Turismo, Ferrari 612 Scaglietti, Alfa Romeo 8C Competizione, pa i Aston Martin V8 Vantage. U svakom slučaju, GT concept izgleda daleko, daleko bolje od recimo Geely-a Mybo II, koncepta predstavljenog prošle godine na salonu u Šangaju, koji je bio mešavina stilova sa Alfe Brere (deo prednjeg kraja a naročito svetla) i Nissana Skyline GTR (bokovi). Nažalost, sem ove dve fotografije, Geely za sada nije objavio nikakve tehničke detalje o svom novom koncept automobilu, pa tako ni o pogonskom agregatu. Takođe nije poznata ni sudbina ovog zanimljivog automobila, odnosno da li će ostati samo koncept ili će u ovakvoj ili sličnoj formi ipak završiti u proizvodnji.






Ford Fiesta RS

26 Mar 2008 - 19:01 Top secret Link


Iako se u poslednje vreme mnogo više govori o budućoj sportskoj RS verziji Focusa (o njemu više OVDE), Ford navodno sprema još jedan svoj automobil sa RS oznakom; tačnije radi se o Fiesti RS. Tako bar piše britanski magazin AutoExpress (odakle su i ove slike), koji (iako Ford to još nije potvrdio) najavljuje dolazak Fieste RS za 2010. godinu, odnosno 12 meseci posle lansiranja nešto slabije Fieste ST. Prema AutoExpressu, prednje točkove buduće Fieste RS će pokretati ojačani 1,6 litarski turbo motor iz pomenute Fieste ST (u paru sa šestostepenim menjačem), koji će u RS verziji razvijati oko 200 konja. Po sadašnjim procenama, Fiesta RS bi trebalo da postiže najveću brzinu od oko 225 km/h, da ubrzava od 0 do 100 km/h za oko šest sekundi, što bi ovaj Fordov sportski hatchback postavio uz bok već etabliranih modela ove klase, kao što su Renault Clio RS197, Opel Corsa OPC i Mini Cooper S John Cooper Works. Naravno, u Fijestinom RS paketu će se naći i tvrđe podešeno i spušteno ogibljenje, širi trag točkova, jače kočnice, sportski izduvni sistem, agresivan aero body kit, novi točkovi i odgovarajući set guma, kao i doterana unutrašnjost (sportska sedišta i volan, alu pedale i sl.). Naravno, sve ovo pod uslovom da Ford stvarno planira Fiestu RS, kojai bi te 2010. godine, po proceni AutoExpressa, mogla da košta oko 17.000 funti.




Na salonu automobila u Parizu 1978. godine, BMW-ovo M odeljenje je predstavilo javnosti svoju prvu kreaciju, istovremeno i prvi BMW-ov superautomobil sa centralno smeštenim motorom – legendarni model M1. Ovaj automobil, koji je dizajnirao Giorgetto Giugiaro (i razvijen uz pomoć italijanskog Lamborghinija) između 1978. i 1981. godine izrađen je u maloj seriji od samo 451 primeraka (po nekim podacima 455), a njegovu drumsku verziju je pokretao redni šestocilndraš od 3,5 litra zapremine sa 204kW/277KS pri 6500 o/min. i 330Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min. (što je bilo dovoljno za maksimalnu brzinu od 260 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 5,6 sekunde). BMW inače tokom ove godine planira nekoliko događaja kojima će obeležiti 30-godišnjicu ovog modela, uključujući i nastup na ovogodišnjoj izložbi Concorso d´Eleganza na jezeru Como, gde će prikazati serijske i trkačke verzije ovog, već odavno legendarnog automobila.



Ovo je prva teaser fotografija novog Volkswagenovog modela srednje klase Lavida, koji će svoju svetsku premijeru imati na predstojećem aprilskom salonu automobila u Pekingu. Peking naravno nije slučajno izabran kao mesto promocije novog Volkswagena, budući da je Lavida dizajnirana i razvijena u Kini, a i proizvodiće je kompanija Shanghai-Volkswagen (joint venture između nemačkog VW-a i kineske kompanije Shanghai Automotive Industry Corporation). Ako je verovati pojedinim sajtovima, Lavida bi u Kini trebao da košta između 130.000 i 200.000 juana, odnosno između 12.000 i 18.200 evra. Za sada nema drugih podataka, tako da detalji tek slede.



Posle meseci i meseci pregovaranja, špekulacija i glasina u raznim medijima, Ford je danas konačno i zvanično potvrdio da će prodati britanske marke Jaguar i Land Rover najvećoj indijskoj auto kompaniji Tata Motorsu (koja je inače poslednjih meseci u žiži automobilske javnosti zbog svog modela Nano, najjeftinijeg automobila na svetu sa cenom od oko 1700 evra). Očekuje se da će prodaja biti završena do kraja narednog kvartala, mada ipak treba napomenuti da cela transakcija tek treba da bude odobrena od strane raznih regulatornih tela EU. Ono što je proteklih meseci možda i najviše intrigiralo javnost jeste cena koju će Indijci platili Fordu za ove dve marke. Kako je danas saopšteno, radi se o cifri od 2,3 milijarde američkih dolara (1,2 milijarde funti), s tim što će Ford od te sume uplatiti do 600 miliona dolara u penzioni fond Jaguara i Land Rovera. Ugovor o prodaji takođe predviđa da će Ford nastaviti da snadbeva Jaguar i Land Rover svojim pogonskim agregatima i ostalim komponentama, kao i obavezu američke kompanije da nastavi sa tehničkom podrškom, uključujući i istraživanje i razvoj.



Iz Amerike stižu vesti o izuzetnom zanimanju tamošnjih kupaca za Smart ForTwo, čija prodaja u SAD-u je inače počela tek pre nekoliko meseci. Kako kaže Roger Penske (prvi čovek kompanije Penske Automotive Group koja je zadužena za prodaju ovog malog automobila u SAD-u), prodaja je tolika da on ne očekuje da će isporuke moći da prate potražnju američkih kupaca. Naime, za Amerikance je ove godine predviđeno 25.000 Smartova, ali Penske tvrdi da bi lako mogao da proda čak 40.000 primeraka, dakle 15.000 više nego što će ih dobiti u 2008. godini. Penske takođe napominje da se američki kupci odlučuju da svoj primerak Smarta opreme dodatnom opremom u prosečnoj vrednosti od oko 1600 dolara (15% cene automobila) i da niko ne kupuje Smart zbog toga što je jeftin, već zbog njegove praktičnosti u gradu i ekonomičnosti.  



Izvor : www.tanjug.co.yu

Prodaja srpske fabrike automobila "Zastava" nailazi na različito interesovanje u svetu automobilske industrije, pri čemu, recimo, "Folksvagen" (Volkswagen) razmišlja o montaži svojih vozila u Srbiji, radi čega je jedna delegacija tog nemačkog koncerna uoči Uskrsa posetila montažne objekte fabrike u Kragujevcu, koju srpska država namerava da privatizuje, objavio je ekonomski dnevnik "Handelsblat" (Handelsblatt). Na pitanje tog nemačkog lista jedan predstavnik "Folksvagena" je odgovorio da (u vezi 'Zastave' jos ništa nije odlučeno, citirajući njegove reči: "Još ćemo sve proveriti".
Iz krugova bliskih "Folksvagenu" može se čuti da su proizvodni pogoni zastareli, tako da bi "to bilo poput nove investicije", rekao je jedan direktor te najveće nemačke automobilske kuće povodom mogućeg preuzimanja "Zastave".
Cena bi mogla da iznosi nekoliko stotina miliona evra, navodi "Handelsblat" ističući da je prošle godine taj nemački koncern prodao u Srbiji 8.037 automobila marke "Folksvagen", "Škoda", "Seat" i "Audi", pri čemu je u Srbiji prodato ukupno 52.000 automobila.
"Srpsko tržište sa 7,5 miliona stanovnika i godišnjom prodajom oko 50.000 automobila ne može zaista da podstakne visoke investicije", rekao je za "Handelsblat" stručnjak za automobile Ferdinand Dudenhofer.
Jedinu vrednost on vidi u pristupu ruskom tržištu. "Ako Srbi mogu da budu prisutni bez carina na ruskom tržištu, onda imaju konkurentsku prednost koju nijedna od 27 članica EU ne može da ostvari", istakao je Dudenhofer.
U poređenju s tim Rumunija, koja je omiljena zemlja za proizvodnju, ostaje neinteresantna, navodi dnevnik ukazujući da bi Srbija u tom slučaju svoj sporazum o slobodnoj trgovini sa Rusijom morala da proširi i na automobile.
"Devedeset odsto robe podleže slobodnoj trgovini, ali ne i automobili", kaže jedan predstavnik nemačke ambasade u Beogradu za taj list.
S obzirom na zasićena tržišta na Zapadu automobilski koncerni beleže rast na istoku kontinenta, pre svega u Rusiji.
"Folksvagen" je prošlog decembra otvorio fabriku u blizini Moskve, "Reno" je potpisao u martu sporazum o saradnji sa ruskim proizvođacem automobila "Avtovazom", dok je "Dženeral motors" prošle sedmice potpisao ugovor u Uzbekistanu.
Nasuprot interesovanju "Folksvagena", piše ovaj dnevnik, američki automobilski koncern "Dženeral motors", navodno, kategorički odbacuje mogućnost kupovine "Zastave".
"Nemamo nameru da kupimo fabriku", kaže jedan evropski predstavnik "Dženeral motorsa", a citira "Handelsblat" navodeći da od septembra "Zastava" proizvodi po licenci "opel astru" za srpsko tržište, a da bi do 2012. godine u Kragujevcu trebalo da se montira 10.000 automobila godišnje.
List predočava svojim čitaocima da je vlasnik "Zastave" srpska država koja želi da proda 98,8 odsto svog vlasništva, a ponude moraju da se predaju do 15. aprila, pri čemu u obzir dolaze samo proizvođači automobila, ili finansijski snažni investitori.
Interesovanje su, prema navodima nemačkog dnevnika, pokazali "Dženeral motors", "Fijat", Ford", indijski proizvođač automobila "Tata" i njegov kineski konkurent FAW.
"Zastava" je poznata po modelu "jugo", navodi se u tekstu i ukazuje da je na vrhuncu uspeha krajem osamdesetih godina sa trake godišnje silazilo 200.000 vozila.
Podsećajući da još od pedesetih godina prošlog veka "Zastava" sarađuje sa italijanskim proizvođačem "Fijatom" (Fiat), list navodi da se u Srbiji sada proizvodi "fijat punto" koji se kao "zastava 10" izvozi u Rusiju, pri čemu je sa stanovišta države "Fijat" idealan kupac.
"Handelsblat" navodi da su sukobi u bivšoj Jugoslaviji tokom devdesetih godina teško pogodili fabriku u Kragujevcu u kojoj je prošle godine 4.000 radnika proizvelo samo 25.000 automobila.



Volkswagen Tiguan by Cobra

26 Mar 2008 - 00:49 Tuning Link

Još jedan SUV model je prošao estetski tretman u tjuning kući Cobra Technology & Lifestyle. Tačnije, elegantno stilizovani Cobrini elementi (prednji "bul bar", zaštita zadnjeg branika i novi izraženiji pragovi; sve od nerđajućeg čelika i sa visokom sjajem) sada su dostupni i vlasnicima Volkswagenovog Tiguana, koji žele ekskluzivniji i atraktivniji izgled svog automobila u odnosu na standardni primerak. Prednji "bul bar" (cevi prečnika 60 mm) je naravno prošao obavezne crash testove i zadovoljava sve propise EU vezane za bezbednost pešaka. Drugi detalj su novi pragovi koji, osim estetske, imaju i praktičnu funkciju jer olakšavaju ulazak u automobil. U paketu su još i hromirana lajsna na poklopcu prtljažnika, Cobrine bočne zaštitne lajsne, hromirani završeci izduvnog sistema i aluminijumski točkovi, veličine od 16 do 18 inča (ovi potonji imaju gume dimenzija 255/45 R 18). Paket je namenjen kako off-road verziji Tiguana (Track&Field), tako i varijantama za uređene puteve (Trend&Fun i Sport&Style). Za sve svoje proizvode, Cobra Technology & Lifestyle daje i garanciju u trajanju od 24 meseca bez ograničenja kilometraže.




Ukrajinac Leonid Stadnyk, najviši čovek na svetu (visok 2,58 metra), u ponedeljak 24. marta je u Kijevu primio ključeve posebno modifikovane Chevrolet Tacume, i to iz ruku predsednika Ukrajine Viktora Juščenka. Naime, Stadnyk (star 36 godina) se obratio za pomoć ukrajinskom predsedniku, budući da nijedan automobil na tržištu nije bio dovoljno veliki za njegove potrebe. Rešenje je na inicijativu Juščenka pronašao stručni tim automobilske fabrike ZAZ iz Zaporožja, koja proizvodi neke od Chevroletovih modela za potrebe Ukrajine i regiona. Standyk je inače prošle godine i zvanično ušao u Ginisovu knjigu rekorda kao najviši čovek na svetu.



 

Francuski Peugeot je juče saopštio da je za manje od dve godine (tačnije od aprila 2006. godine) kupce već našlo milion primeraka njihovog uspešnog modela 207, koji se inače prodaje u preko 100 zemalja sveta. Samo u protekloj 2007. godini prodato je 521.000 komada ovog automobila (20.000 više nego što je planirano), a najviše 207-ica je naravno prodato na Starom kontinentu.



Wald International je japanski tjuner, poznat i publici na Starom kontinentu, budući da je specijalizovan za doterivanje ekskluzivnih evropskih automobila kao što su BMW serije 7, Bentley Continental GT ili Mercedes S klase. Jedan od poslednjih radova ove kuće nosi dugačak naziv Wald Black Bison Edition Sports Line Mercedes S 63 AMG, a karakteriše ga novi stajling paket (modifikovani branici, izraženiji pragovi, spojleri napred i pozadi, zadnji difuzor, maska hladnjaka u boji karoserije, sportski upravljač i ručica menjača, detalji od karbon fibera u interijeru i originalne Waldove patosnice), doterano ogibljenje i kočioni sistem, kao i jedinstveni aluminijumski točkovi od 20 ili 22 inča. Za sada nema informacija o eventualnim modifikacijama na V8 motoru, koji inače u standardnoj verziji razvija 386kW/525KS. Drugi novitet iz ove kompanije je doterana C klasa (serija W204), nazvana C Sports Line GT, koja pažnju privlači, pre svega, izuzetno atraktivnim aero body paketom (branici, pragovi, ogromni zadnji spojler, zadnji difuzor, četiri izduvne cevi, "škrge" za vazduh na haubi motora i prednjim blatobranima). Drugi podaci još nisu objavljeni, tako da detalji tek slede.





Cirbin V13R

25 Mar 2008 - 22:23 Noviteti Link

 

U Cirbinu su rešili da spoje prednosti automobila i motocikla i tako je nastao Cirbin V13R sa tri točka, koji će svoje buduće vlasnike olakšati za 39.995 američkih dolara (oko 25.700 evra). Ovaj zanimljivi dvosed pokreće Harley-Davidson motor sa 90kW/125KS (u paru sa sekvencijalnim menjačem), i mada fabrika ne navodi njegove performanse, jasno je da je V13R dovoljno brz (težina mu iznosi samo 475 kg) da svog vlasnika uvali u neprilike sa zakonom. V13R je inače dugačak 3,53 metra, širok 1,99 m, visok 1,07 m, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2,45 m, a klirens (rastojanje od tla) samo 11 cm. Napred su točkovi od 17 inča (gume 205/45 ZR17), a pozadi je smešten točak od 18 inča (295/35 ZR18).



Ponovo Ford Capri ?

25 Mar 2008 - 00:55 Top secret Link

Kako piše nemački magazin AutoBild, Fordov odavno legendarni sportski kupe Capri bi mogao ponovo da oživi, i to kao odgovor na nedavno predstavljeni Volkswagen Scirocco. Kako stvari sada stoje, Ford će 2009. godine za salon automobila u Frankfurtu pripremiti koncept novog Caprija, kako bi obeležio 40 godina prvog automobila sa ovim imenom, a koji bi u proleće 2012. godine eventualno trebalo da preraste i u serijski model. Novi Capri će najverovatnije takođe karakterisati Fordov kinetički dizajn kakav je već primenjen na novom crossoveru Kuga i obnovljenom Focusu. Mogući izgled budućeg Caprija vidite na ovim slikama iz AutoBilda, koji najavljuje da će paleta pogonskih agregata ovog 2+2 automobila obuhvatati četvorocilindrične i petocilindrične motore sa rasponom snage od 140 do 250 konja. Novi Capri bi trebalo da bude sličnih dimenzija kao upravo promovisani VW Scirocco, a cena njegove osnovne verzije (ukoliko naravno uđe u proizvodnju) bi iznosila oko 20.000 evra.