Osim BMW-a serije 7, još jedan nemački automobil ove godine slavi 30-ti rođendan. Radi se o Porscheu 928, koji je svojevremeno čak trebao da zameni legendarni Porsche 911 ali se naravno to nije desilo, pa se 928 već 12 godina može kupiti samo kao polovnjak dok se slavni 911 i dalje nalazi na proizvodnim trakama nemačke fabrike. Ipak, sve su prisutnije glasine da Porsche sprema naslednika modela 928, koji bi u stvari bio coupe verzija buduće limuzine Panamere i koji bi naravno koristio njenu platformu. Kako se saznaje, novi sportski coupe sa 2+2 mesta (zasad mu se ne zna ime) pojaviće se veoma brzo posle premijere Panamere, koja se očekuje krajem 2008. kao model za 2009.-tu. Novi 928 bi imao napred smešten V8 motor (navodno je isključena je mogućnost ugradnje nekog velikog V12 agregata) a snaga bi se na podlogu prenosila preko zadnjih točkova. Da se vratimo originalnom 928 iz 1977. Osim što je bio veći, tiši, upravljiviji i komforniji od 911-ice, 928 se od njega razlikovao i po motorizaciji, odnosno 928 je imao napred smešten V8 motor, koji se hladio vodom. Za razliku od njega, 911 je imao 6-cilindrični boxer motor, smešten pozadi i koji je hlađen vazduhom. Prvi agregat u 928-ici je bio zapremine 4,5 litra sa 177kW/240KS ali su se kasnije naravno pojavljivale sve snažnije i snažnije varijante da bi poslednja GTS verzija imala 5,4 litarski agregat sa 257kW/350KS. Zanimljivo je da je Porsche 928 1978. godine čak uspeo da osvoji titulu Evropski Automobil Godine (ispred BMW-a serije 7 i Forda Granade), što je uspeh, koji nijedan sportski automobil do danas nije uspeo da ponovi.
Evo još jednog primera globalizacije u auto industriji. Američki GM (vlasnik i Chevroleta i Opela) u Brazilu aktuelnu Opel Astru H prodaje kao Chevrolet Vectru jer se prethodna Opel Astra G (model koji će sklapati i naša Zastava) u toj zemlji i dalje proizvodi i prodaje kao Chevrolet Astra. Do sada se Chevrolet Vectra u Brazilu nudila samo kao klasična limuzina sa četiri vrata, a prošle nedelje je zvanično predstavljena i hatchback verzija sa petora vrata i oznakom GT. Dizajnerske razlike u odnosu na Opel Astru H se svode samo na drugačiju masku hladnjaka i oznake proizvođača. Veće se razlike kriju pod poklopcem motora. Naime, Chevrolet Vectra GT ima GM-ov 2,0 litarski FlexFuel motor, koji kao pogonsko gorivo koristi ili E100 etanol ili benzin ili bilo koju kombinaciju ovih goriva. Da bi bar malo opravdao oznaku GT, GM je ovu Vectru opremio atraktivnijim točkovima i skromnim aerodinamičkim paketom. Prodaja ovog modela u Brazilu počinje u septembru.
Mercedes SLC
Mercedes-Benz radi na razvoju supersportskog modela SLC (na slici njegov mogući izgled), i to bez pomoći McLarena, sa kojim je zajedno pre nekoliko godina napravio aktuelni Mercedes SLR McLaren. Novi SLC biće izrađen u partnerstvu sa kompanijom HWA AG, Mercedesovim zvaničnim partnerom u DTM šampionatu (tačnije HWA AG će biti zadužen i za razvoj i za proizvodnju SLC-a). Prema sadašnjim informacijama, SLC će pokretati AMG-ov 6,2 litarski V8 motor ali pojačan na svih 700KS. SLC bi trebao da bude lakši i kompaktnijih dimenzija u odnosu na sadašnji Mercedes SLR McLaren, a baziraće se na sledećoj generaciji modela SL (serija R231), koji će se pojaviti 2010. ili 2011. godine. I SLC će imati krilna vrata; detalj koji će ga povezivati na aktuelnim SLR-om. Očekuje se da cena za SLC bude oko 200.000 dolara, a proizvodnja bi bila ograničena na samo 500 komada. Prototip ovog sportskog dvoseda je u izradi i biće izložen već narednog proleća na salonu automobila u Ženevi.
Kineska FAW grupacija i nemački Volkswagen su koncept automobil Neeza predstavili na poslednjem salonu automobila u Pekingu (novembra 2006.), a pre par dana je kineski China Car Times objavio vest da će Volkswagen pokrenuti serijsku proizvodnju Neeze, i to već početkom naredne godine. Neeza je inače dizajnirana u Volkswagenovom dizajn centru u Šangaju, dugačka je nešto preko 4,5 metra i predstavlja pravo porodično crossover vozilo (moglo bi se reći da Neeza predstavlja VW-ovu verziju Mercedesove R klase). Osim veličinom i poreklom, Neeza privlači pažnju i tzv. samoubilačkim načinom otvaranja vrata (slično Mazdi RX8). Za sada još nije poznato koji će motori pokretati Neezu ali se nezvanično pominju agregati u rasponu od najmanjeg 1,4 TSI pa sve do 3,6 litarskog V6 iz Passata R36. Ako Neeza uspe da se nametne kupcima u Kini, sasvim je moguće da će se u budućnosti pojaviti i njena modernizovana verzija namenjena Evropi i Severnoj Americi.
Toyota je još pre nekoliko meseci u Japanu promovisala model Blade, koji u stvari predstavlja sportsku verziju nama poznatog Aurisa. Blade se do sada nudio samo sa benzinskim 2,4 litarskim V6 motorom od 123kW/167KS i 224Nm, a juče je japanska marka i zvanično predstavila Blade Master G sa 3,5 litarskim V6 motorom, koji razvija 206kW/280KS (pri 6200 obrt./min.) i 345Nm obrtnog momenta. Motor nosi oznaku 2GR-FE (ugrađuje se i u Toyotine modele Estima i Harrier), a uparen je sa 6-stepenim manuelnim menjačem. Kao opcija se nudi i nova 6-stepena automatska transmisija "6 Super ECT", koja omogućava i ručno menjanje brzina komandama na volanu. Pri tom, pogon je i dalje na prednjim točkovima, što Blade Master G čini najsnažnijim modelom među automobilima C segmenta, koji imaju pogon na prednjoj osovini (do sada je tu titulu držala Mazda3 MPS sa 260KS). Drugim rečima, Blade Master G direktno izaziva konkurente u klasi poput VW Golfa R32 od 250KS, BMW-a 130i sa 265KS, Audija S3 sa takođe 265 konja, Opel Astre OPC sa 240, Seat Leona Cupre (240KS), Renaulta Megane Sport (225KS), Forda Focus ST (225KS) i već pomenute Mazde3 MPS. Da podsetimo da najjači benzinski motor koji se ugrađuje u Auris ima samo 124KS, mada Toyota već sprema sportski Auris TS, koji će imati preko 200KS (koliko je to "preko" za sada nije poznato). U svakom slučaju, ako se Blade Master G ikada pojavi u Evropi, pomenuto društvo evropskih jurilica imaće o čemu da razmišlja. Toyota Blade 2,4 sa 167KS se inače nudi i u verziji sa AWD integralnim pogonom, tako da treba očekivati da i ovaj Blade Master G u budućnosti dobije varijantu sa pogonom na sva četiri točka. Zbog porasta snage i performansi, Blade Master G je naravno dobio i pojačan kočioni sistem (veći diskovi i kočiona klješta) kao i par detalja (17-inčni točkovi sa gumama 225/45/17, saćasti prednji gril, i specijalni amblemi na zadnjem delu automobila), koji ga razlikuju od običnog Blade-a. Inače, Blade se od brata blizanca Aurisa razlikuje po drugačijim svetlima (napred xenon, pozadi LED), agresivnijim branicima sa većim otvorima za vazduh, maski hladnjaka, doteranom sportskom ogibljenju i za 40 mm manjoj dužini (širina, visina i međuosovinsko rastojanje su isti za oba modela). Za bezbednost putnika u Blade-u brinu se sistemi kao što su ABS, EBD, BAS, VSC (elektronska kontrola stabilnosti) i TCR (sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova). Sve to uz frontalne i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese kao i airbag za kolena vozača.
Izvor : Tanjug
Brazilac Nelson Pike (Nelson Piquet), trostruki šampion Formule 1, krenuo je ovih dana u autoškolu da bi ponovo dobio vozačku dozvolu, koja mu je oduzeta zbog višestrukog kršenja saobraćajnih propisa, izveštavaju brazilski mediji.
Pike, jedan od trojice Brazilaca koji su osvojili titulu svetskog prvaka u "formuli 1", ostao je bez dozvole u junu zbog prekoračenja brzine i pogrešnog parkiranja. U autoškoli društvo mu pravi supruga Vivijen, kojoj je takođe oduzeta vozačka dozvola. Oboje će morati da prođu osmodnevnu obuku u okviru koje će odslušati 30 sati predavanja pre nego što izađu na ispit da bi povratili dragoceni dokument.
Titulu svetskog prvaka u "formuli 1" Pike je osvajao u tri navrata - 1981, 1983. i 1987. godine.
U nemačkoj kompaniji AC Schnitzer ne odmaraju. Naime, samo par dana posle Minija Cooper R56, iz njihove kuhinje stiže još jedna kreacija, i to na bazi BMW-a Z4 M Coupe. Osim zanimljivog odabira boja za karoseriju (narandžasti deo automobila imitira linije legendarnog BMW-ovog roadstera 507) i novog aero body paketa, ovaj AC Schnitzer Profile Concept donosi i promene na motoru, ogibljenju, izduvnom sistemu i interijeru. Snaga rednog 6-cilindričnog motora, zapremine 3,4 litra je sa serijskih 343KS podignuta na 350 konja i 370Nm obrtnog momenta dok je za prenos te snage na zadnje točkove zadužena AC Schnitzerova Short Shift transmisija. "Skinuto" je i elektronsko ograničenje maksimalne brzine na 250 km/h. Agresivniji aerodinamički kit podrazumeva doterani prednji i zadnji branik, pragove sa otvorima za vazduh, spojler na poklopcu prtljažnika, zadnji difuzor i kao vrhunac-mali krovni spojler diskutabilnog izgleda. Tu su i dodatni otvori za vazduh na haubi motora, novi sportski izduvni sistem sa trapezoidnim hromiranim završecima i originalni AC Schnitzerovi Type V 20-inčni točkovi (9.0J x 20 napred, odnosno 10.0J x 20 nazad sa gumama 235/30 ZR 20 napred i 295/25 ZR 20 pozadi). Za bolje vozne osobine zaduženo je dorađeno ogibljenje (AC Schnitzer Racing), testirano na stazi Nirburgring. Interijer je obogaćen AC Shnitzerovim trkačkim sedištima, upotrebom karbona (centralna konzola) i aluminijuma (pedale, odmorište za nogu, ručica ručne kočnice) kao i patosnicama od velura.
Novi Continental GT Speed je najjači serijski model Bentleya u njegovoj istoriji i istovremeno prvi, koji postiže maksimalnu brzinu veću od 200 milja na sat ili 322 km/h. Ova potentnija verzija veoma uspešnog Continentala GT namenjana je kupcima, kojima su najvažnije visoke performanse i agilnost u vožnji (čemu doprinose sportski set-up ogibljenja i karoserija spuštena za 10 mm napred, a pozadi za 15 mm). Spoljašnost Continentala GT Speed se u odnosu na standardni Continental GT razlikuje po širim i nižim otvorima za vazduh u prednjem braniku, uspravnijem prednjem grilu, većim izduvnim cevima kao i širim 9.5J 20-inčnim točkovima (pogon je naravno integralni na sva četiri točka, a menjač 6-stepeni automatski, firme ZF). Kao opcija se nude i karbon-keramičke kočnice. A sad motor, koji je i poenta GT Speeda. Naime, 6,0 litarski W12 agregat u Continentalu GT Speed razvija 15 odsto više obrtnog momenta i devet odsto više snage u odnosu na "običan" Continental GT, tačnije GT Speed ima 610KS i 750Nm obrtnog momenta. To je dovoljno da ovaj luksuzni sportista postigne makimalnu brzinu od 326 km/h i ubrzanje do 100 km/h za 4,5 sekundi. Za poređenje, standardni Continental GT sa 560KS i 650Nm obrtnog momenta stiže do 100 km/h za 4,8 sekundi a maksimalna brzina mu iznosi 318 km/h. Inače, inspiracija za novi Continental GT Speed je pronađena u legendarnim Speed modelima, koji su se prvi put pojavili još 1923. godine.
Nemački Hamann je za sve one, kojima standardni Range Rover Sport nije ni dovoljno atraktivan ni dovoljno snažan, pripremio novi stajling paket kao i povećanje snage 4,4 litarskog V8 benzinskog motora i 2,7 litarskog V6 dizelaša. Na raspolaganju su i potpuno prerađen interijer i opcioni 23-inčni alu točkovi. V8 benzinac sada razvija 349kW/475KS pri 5740 obrt./min. i 610Nm obrtnog momenta pri 3500 obrt./min. dok V6 dizelaš posle dorade raspolaže sa 165kW/225KS pri 4000 obrt./min. i 510Nm pri niskih 1900 obrt./min. Za bezbedno zaustavljanje se brinu ventilirajući diskovi, prečnika 380 mm. Obe verzije se opremaju atraktivnim aero body paketom, koji sadrži novi prednji branik (sa integrisanim dnevnim svetlima i svetlima za maglu), proširenja blatobrana, zadnji spojler kao i mali krovni spojler.
3. avgusta sada već daleke 1961. godine, nastao je legendarni Renault 4, koji je obeležio celu jednu epohu. Povodom njegovog 46. rođendana, Klub Renault 4 Srbija (www.renault4serbia.com) u petak 3. avgusta 2007., organizuje okupljanje vlasnika i ljubitelja ovog automobila. Okupljanje počinje u 18 časova, na parkingu ispred "Sava Centra". Planiran je kolektivni odlazak po tortu u obliku Renault 4 i nakon toga vožnja do Ade Ciganlije. Inače, za 32 godine proizvodnje u 16 zemalja sveta, "četvorka" je prodata u preko osam miliona primeraka (tačnije 8.135.424), što ga čini najprodavanijim francuskim automobilom ikada. Njegova izdržljivost donela mu je razne laskave epitete poput „pobednika vremena” ili „lend rovera za siromahe”. Oni zlobniji nazvali su ga „šalterom” (zbog načina otvaranja prozora), a menjač brzina – kišobranom.
Alfa Romeo se posle 13 godina "izgnanstva", od sledeće godine ponovo vraća na tržište SAD-a i to u velikom stilu. Naime, prvi model Alfe, koji će videti Ameriku od 1995. godine, biće prelepi sportista 8C Competizione, a to je prošlog vikenda i zvanično potvrdio Jim Selwa, pri čovek kompanije Maserati North America, koja će biti zadužena za distribuciju modela 8C Competizione. Od ukupno 500 primeraka, koliko će ih biti proizvedeno, u SAD-u će završiti tačno 99 komada Alfe 8C Competizione u Coupe verziji (svi su naravno već prodati) dok se kasnije planira i produkcija 500 komada u otvorenoj Spider varijanti (na drugoj slici). U svakom slučaju, ovo će biti jedna od najekskluzivnijih Alfi u istoriji. 8C Competizione će u Americi koštati preko 200.000 dolara dok će njena cena u Evropi iznositi 159.300 evra. Alfu 8C Competizione pokreće 4,7 litarski V8 motor sa 331kW/450KS i 470Nm obrtnog momenta, a snaga se preko 6-stepene transmisije prenosi na zadnje točkove (od 20 inča). Raspored težine je idealnih 50:50 odsto, ubrzanje do 100 km/h iznosi 4,5 sekunde a maksimalna brzina je oko 300 km/h. Inače, karoserija 4,34 metra dugačkog dvoseda, napravljena je od karbon fibera. Posle 8C Competizione, Alfa će u SAD-u lansirati i modele 159 i Brera.
Novi Hyundai Coupe/Tiburon imaće zadnji pogon
Proteklih meseci se nagađalo i špekulisalo da li će novi Hyundai Coupe (u Americi Tiburon) imati i dalje pogon na prednjoj osovini ili će se Korejci ipak odvažiti i novi model ponuditi sa pogonom pozadi (uostalom, to i dolikuje pravom sportisti, kakav će biti novi Coupe/Tiburon). Nagađanjima je konačno došao kraj jer je Hyundai i zvanično potvrdio da će novi Coupe/Tiburon imati pogon na zadnje točkove. Istovremeno sa ovom potvrdom, pojavile su i dosad najbolje špijunske slike nove generacije ovog modela, čija premijera se očekuje krajem 2008. ili 2009. godine. Na ovim slikama, napravljenim u američkoj Dolini smrti, odmah se primećuje da je budući Coupe dimenzijama daleko premašio aktuelni model, naročito u širini. Kako će novi Coupe/Tiburon imati tzv. BH platformu buduće Hyundaijeve luksuzne limuzine Genesis, za očekivati je da dobije i njen 4,6 litarski V8 motor. Sa tom motorizacijom i prihvatljivom cenom, novi Coupe/Tiburon bi mogao da zagrize deo tržišnog kolača u klasi sportskih coupea, gde do sada nije bio prisutan, i da izazove glavobolje već etabliranim igračima. Zanimljivo da pojedini američki sajtovi sumnjaju da će Coupe/Tiburon zadržati to ime, budući da novi model donosi zaista velike promene. Hyundai novi Coupe/Tiburon inače razvija pod šifrom BK, dok ga inžinjeri interno nazivaju Hyundai Mustang, što dovoljno govori o ambicijama i zadatku novog Coupe/Tiburona !
Audi TT Speedster
Prošle nedelje je britanski CarMagazine objavio nekoliko zanimljivih skica budućih modela nemačkog Audija, za koje se tvrdi da se radi o zvaničnim crtežima, koji su procureli iz Audijeve centrale u Ingolštatu. Da podsetimo, radilo se o skicama Audija A1, R8 Spider i novom A7. Međutim, to nije sve od Audija u narednom periodu. Naime, pored pomenutih modela, Audi ima još par novih projekata, a među njima izdvaja se i atraktivni TT Speedster. Prema nemačkom Autobildu, rukovodstvo Audija je dalo zeleno svetlo za projekat modela TT Speedster, koji će biti veoma sličan prototipu Audi TT Clubsport Quattro Concept od pre nekoliko meseci, odnosno TT Speedster će se bazirati na njemu. Pomenuti koncept je privukao veliku pažnju javnosti pa ljudima iz VW-a nije bilo teško da se odluče da na tržište puste njegovu serijsku verziju pod imenom TT Speedster. Kako se čuje, TT Speedster će se pojaviti već tokom 2008. godine, ali zasad nije poznato koliko primeraka će biti proizvedeno i po kojoj ceni. Motor bi trebao da bude 2,0 litarski TFSI sa 147kW/200KS.
Suzuki je za 2008. godinu, osim novog modela Splash, pripremio i novi 4-cilindrični 1,2 litarski benzinski K12B agregat, koji će se osim u pomenutom Splashu, uskoro naći i pod haubom modela Swift i Ignis. Motor ima dve bregaste osovine i četiri ventila po cilindru i razvija snagu od 63kW/86KS, a karakteriše ga miran rad, ekološka podobnost i velika štedljivost. Naime, prema fabričkim podacima, sa ovim agregatom, Suzuki Swift troši prosečno samo 4,8 litara goriva na 100 km.
Hennessey Venom 1000 Twin Turbo odnosno Dodge Viper, prerađen u američkoj kompaniji Hennessey, pobedio je Bugattija Veyron u ubrzanju do 200 milja na sat (322 km/h). To se desilo na uporednom testu, koji je organizovao američki magazin Road & Track. Hennessey Venom 1000 Twin Turbo je tu brzinu postigao za 20,3 sekunde dok je Veyronu (inače najbržem serijskom automobilu na svetu) za to trebalo skoro četiri sekunde više, odnosno 24,2 sekunde. Za poređenje, Hennessey Venom 1000 Twin Turbo ima 8,6 litarski V10 motor sa dva Garrett turbo punjača i raspolaže sa 1000KS dok 8,0 litarski W16 agregat Bugatti Veyrona uz pomoć četiri turbo punjača razvija 1001KS. Na pomenutom uporednom testu učestvovali su i Ruf Rt12, Mercedes-Benz McLaren SLR, Lamborghini Murcielago, Lingenfelter Corvette Mercedes CLK63 AMG Black Series. Video pokazuje kako Hennessey Venom pobeđuje Veyrona u trci "ko će pre do 200 milja na sat".