
Nakon što je prošle godine izložio kineska SUV vozila SCEO i UFO na salonu automobila u Frankfurtu, nemački uvoznik ovih automobila, firma China Automobile Deutschland iz Minhena, ovih dana je konačno zvanično startovala i sa njihovom prodajom (u Nemačkoj je za prodaju zaduženo 80 dilera).
Sem sumnji u kvalitet i bezbednost koji prate kineske automobile, oba ova modela imaju još jedan problem – izgled. Naime, SCEO (prva slika) je čista kopija prethodne generacije BMW-a X5 (od napred i sa strane) i Toyote Land Cruiser (prednji kraj), dok je UFO DR (druga slika) najobičniji klon stare Toyote RAV4.
SCEO inače pokreće benzinski 2,4 litarski motor sa 92kW/125KS pri 5250 o/min. i 190Nm obrtnog momenta. Snaga se na sva četiri točka prenosi preko manuelnog 5-stepenog menjača ili opcione automatske transmisije, dok maksimalna brzina jedva dostiže 150 km/h. Dužina mu iznosi 4710, širina 1871, visina 1820, međuosovinsko rastojanje je 2850 mm, a cene u Nemačkoj počinju od 25.900 evra (sa porezom).
Manji UFO DR ima privlačniju cenu od 15.990 evra, a za njegov pogon su zaduženi 2,0 i 2,4 litarski benzinci sa 129KS, odnosno 136KS.

Pošto je Chrysler ukinuo Plymouth a General Motors Oldsmobile, izgleda da će ista sudbina zadesiti i Mercury, koji se nalazi u vlasništvu Forda. Prema poslednjim nezvaničnim vestima (možda je bolje reći špekulacijama?) koje objavljuju pojedini američki sajtovi, Ford se sprema da već 2012. godine ugasi ovaj brend, pre svega zbog sve slabije prodaje i nekonkurentnosti. Tako je u prvih pet meseci ove godine prodaja pala za skoro četvrtinu u odnosu na isti period 2007. Ford za sada nije potvrdio navode o eventualnom gašenju Mercury-a; štaviše iz Forda stižu uveravanja kako je Mercury važan deo njihove palete i kako će i dalje investirati u ovaj brend.

Mitsubishi Motors Corporation je danas saopštio da će na salonu automobila u Parizu Le Mondial de l'Automobile 2008 (održaće se od 2. do 19. oktobra ove godine) održati svetsku premijeru nove hatchback varijante modela Lancer, koji će dobiti dodatak Sportback u svom imenu (ovde je zanimljivo primetiti da nemački Audi već godinama koristi isti naziv za model A3 u verziji sa petora vrata). Izgled novog Lancera Sportback ne predstavlja nikakvo iznenađenje, budući da je Mitsubishi na ovogodišnjem salonu u Ženevi promovisao studijski model Lancer Prototype-S, koji je i poslužio kao najava dolaska njegove serijske verzije. Kako bilo, serijski Lancer Sportback se od koncepta Prototye-S najviše razlikuje po nešto modifikovanim prednjim i zadnjim svetlima, branicima i točkovima. Dok bi se o uspešnosti dizajnerskog rešenja novog zadnjeg kraja moglo diskutovati, prednji deo Lancera Sportback je ostao isti kao i kod limuzine, što znači da se velika prednja trapezoidna maska i "opaki" farovi brinu za atraktivan i privlačan izgled.
Zanimljivo da je Lancer Sportback za 15 mm duži od Lancera limuzine (4585 mm naspam 4570 mm), širok je 176 cm, visok 152 cm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 264 cm, dok je zapremina prtljažnika 394 litra (su osnovnoj konfiguraciji).
Ponuda motora će obuhvatati već poznate agregate iz aktuelnog Lancera sedan, odnosno radi se o 1,5 i 1,8 litarskim benzincima sa 109 i 143KS, kao i 2,0 litarskom turbo dizelašu sa 140 konja i 310Nm obrtnog momenta (ovaj potonji troši u proseku 6,2 litra goriva na 100 km). Kasnije će se pojaviti i sportski Lancer Sportback Ralliart (na trećoj slici), koga će pokretati 2,0 litarski četvorocilindrični DOHC MIVEC turbo benzinac, koji raspolaže sa 177kW/240KS i 343Nm obrtnog momenta, uparen sa Mitsubishijevom Twin Clutch SST automatizovanom manuelnom transmisijom sa duplim kvačilom (pogon će naravno biti na sva četiri točka). Inače, prodaja Lancera Sportback na evropskom tržištu startuje na jesen ove godine, dok cene za sada nisu objavljene.


U tjuning kući JE Design nisu gubili vreme, tako da je pred nama njihov novi aero body kit namenjen atraktivnijem izgledu nedavno promovisane nove generacije Seat Ibize. Kit sadrži drugačiji prednji branik sa integrisanim spojlerom, nove pragove, modifikovani zadnji branik sa difuzorom, agresivnije aluminijumske točkove od 17 (gume 215/40) i 18 inča (215/35), kao i spušteno ogibljenje za 35 mm. Nemački tjuner je poradio i na Ibizinim dizel motorima, pa je manji 1.4 TDI pojačan na 105 konja, a 1.9 TDI sa 105 na ukupno 130KS.

Posle tjuning kuće MKB (o tome više OVDE), i nemački tjuner Vath Motorentechnik GmbH je poradio na performansama i atraktivnijem izgledu Mercedesa C63 AMG.
To u praksi znači da je VATH V63RS Clubsport dobio povećanje snage njegovog V8 motora (između ostalog, novi sportski izduvni sistem i reprogramira elektronska kontrolna jedinica motora) i to sa standardnih 336kW/457KS i 600Nm obrtnog momenta na 430kW/585KS i 690Nm. Rezultat je maksimalna brzina od svih 325 km/h (umesto 250 km/h na koliko je "obuzdan" serijski model).
Što se ostalih promena tiče, one se odnose na nove Vathove aluminijumske točkove od 19 inča (sa gumama 235/35-19 napred, a 265/30-19 pozadi), spušteno ogibljenje i par novih detalja poput prednjeg spojlera i zadnjeg difuzora od karbon fibera.

Kupci Peugeota 207 u Velikoj Britaniji od sada mogu da izaberu još jednu verziju ovog uspešnog modela. Radi se o verziji Cielo, koji se bazira na Peugeotu 207 Sport, a pokreće je 1,4 litarski benzinac u verzijama sa 75 i 95KS. Zavisno od izabranog motora, 207-ica Cielo postiže 170, odnosno 185 km/h, dok ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi 15,7 odnosno 12,8 sekundi. Modeli Cielo u standardnoj opremi imaju panoramski stakleni krov, metalik boju, aluminijumske felne, svetla za maglu, Bluetooth i cruise control sa limiterom brzine. U ponudi su verzije sa troja i petora vrata, a cene u Velikoj Britaniji počinju od 11.995 funti (14.970 evra).

Na samom zalasku karijere u dosadašnjem obliku, aktuelna Ford Fiesta ST je doživela još jedno, po svoj prilici svoje poslednje specijalno izdanje. Radi se o modelu Fiesta ST500, koji će u skladu sa svojim imenom biti proizveden u ograničenoj seriji od samo 500 primeraka.
Pored već poznatog 2,0 litarskog četvorocilindričnog motora sa 110kW/150KS, spuštenog i tvrđe podešenog sportskog ogibljenja i sportskog menjača, Fiesta ST500 se odlikuje i Panther crnom bojom karoserije, dekorativnim šarama na haubi (u obliku slova U, kao znak sećanja na Ford Escort RS2000 iz osamdesetih godina prošlog veka), crnim 11-krakim aluminijumskim točkovima od 17 inča, kočionim kleštima crvene boje, dok je unjutrašnjost bogatija za Spony audio sistem i grejana kožna sedišta.
Inače, cena za Fiestu ST500 u Velikoj Britaniji iznosi 15.000 funti(18.940 evra).

Nova specijalna Hertz Corvette ZHZ je nastala kao plod saradnje General Motorsa i rent a car korporacije Hertz, a biće proizvedena u limitiranoj seriji od samo 500 komada. Svi primerci će kao deo Hertz Fun Collection flote moći da se rentiraju na 24 aerodroma u najvećim gradovima SAD-a. Inače, Hertz Corvette ZHZ pokreće 6,2 litarski V8 agregat sa 436KS, uparen sa automatskom transmisijom sa komandama za menjanje brzina na volanu. Vizuelno se ova Corvetta od ostalih modela razlikuje po jedinstvenoj žutoj boji sa crnom trakom na haubi i krovu, novim sedmokrakim točkovima (napred od 18, a pozadi od 19 inča), zadnjem spojleru u boji karoserije, a tu su i posebne patosnice, ZHZ i Hertz oznake, kao i GM-ov Magnetic Selective Ride Control (MSRC) sistem podešavanja ogibljenja.

...ali naravno samo u Americi. Naime, Dodge je objavio zvanične cene za nedavno predstavljene modele Challenger SE i Challenger R/T, koji na tržište stižu na jesen ove godine (američki kupci već sada mogu da ih poruče kod Dodgeovih dilera). Tako osnovni Challenger SE (3,5 litarski V6 motor sa 250KS i 339Nm) u SAD-u ima cenu od nama neverovatno niskih 21.995 dolara (samo 14.085 evra!!), dok najjeftiniji Challenger R/T (5,7 litarski HEMI V8 agregat sa 370KS i 540Nm) treba platiti 29.995 dolara ili oko 19.210 evra. Ranije predstavljeni najjači Challenger SRT8 (6,1 litarski motor od 425KS i 569Nm) inače košta 39.995 dolara ili 25.610 evra. Počnite da razmišljate šta za te pare može da se kupi kod nas...

Nemačka tjuning kompanija ENCO od 2000. godine modifikuje automobile po željama zahtevnih kupaca, a njihova najnovija kreacija je model ENCO GT 550 Biturbo, napravljen na bazi restilizovanog Porschea Cayenne Turbo.
Ovaj Cayenne karakterišu novi aero body kit (doterani prednji branik sa velikim usisnicima za vazduh, nova hauba sa otvorima za vazduh, ENCO zadnji branik sa integrisanim difuzorom), snažniji motor, novi sportski izduvni sistem sa četiri završetka od nerđajućeg čelika, pojačani kočioni sistem (diskovi od 400 x 36 mm napred, a 380 x 32 mm pozadi), atraktivni XXL točkovi od 23 inča u crnoj boji (sa gumama 315/25 R23), spušteno ogibljenje (do 50 mm) i modifikovana unutrašnjost (koža, novi ergonomski oblikovan upravljač, DVD plejer, monitori integrisani u prednje naslone za glavu...).
Što se Turbo motora tiče, njegova snaga je porasla na 405kW/550KS pri 6100 o/min. i 730Nm obrtnog momenta (u rasponu od 2300 do 4600 o/min.), dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h padne na 4,9 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 282 km/h.
Naravno, sve što je dobro, to i košta, a to u ovom slučaju znači najmanje 170.000 evra.

Najnoviji proizvod nemačke tjuning kuće Arden (poznate pre svega po tjuniranju Jaguara i Land Rovera) jeste Range Rover AR7 Highlander, koga pokreće V8 benzinac sa kompresorom (zapremina mu je povećana na 4,5 litra) i snagom od 520 konja i 680Nm obrtnog momenta. Dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi samo 6,5 sekundi, a da maksimalna brzina bude 240 km/h (elektronski limitirana).
Naravno, Arden se nije bavio samo motorom, pa je tako AR7 Highlander dobio i sportski aerodinamički kit (modifikovani prednji branik, novi, ručno napravljeni gril od nerđajućeg čelika, izraženiji pragovi, proširenja blatobrana i doterani zadnji branik), dodatna LED prednja svetla, novi izduvni sistem od nerđajućeg čelika (sa završecima originalnog dizajna), atraktivne točkove od 22 ili 23 inča, pojačani kočioni sistem (sa ventilirajućim diskovima) i doterani interijer (koža u različitim bojama, alkantara, drvo i detalji od hroma, karbona i aluminijuma).
Rezultat svega je dinamičniji, ali i dalje dovoljno elegantan i prestižan izgled, poboljšano upravljanje i veće zadovoljstvo u vožnji.
Fiat 500 prodat za 250.000 evra !

Naravno, ne radi se o običnom fabričkom primerku ovog malog Fiata, već o jednom od ukupno četiri komada, na kojima je poznati engleski umetnik Tracey Emin pokazao svoje ilustratorsko umeće. Njegov dizajnerski rad, nazvan "Dark, Dark, Dark", prodat je proteklog vikenda na aukciji u Londonu za 200.000 funti ili 252.500 evra, pa je time ovaj mališan poneo i titulu najskupljeg Fiata 500 na svetu. Naravno, sve pare dobijene prodajom ovog Fiata idu u dobrotvorne svrhe.
Ford Focus RS Concept na salonu u Londonu

Evropski Ford je još sredinom decembra prošle godine objavio jednu nejasnu teaser fotografiju budućeg sportskog Focusa RS (odgovor na Subaru Imprezu WRX STi i Mitsubishi Lancer EVO X), a ovo su prve slike tog automobila u njegovoj koncept verziji.
Naime, prema poslednjim informacijama, Ford prvo planira da narednog meseca na salonu automobila u Londonu predstavi Focus RS u obliku koncept automobila, dok će prodaja njegove serijske verzije startovati početkom naredne godine. Zanimljiva je informacija da Focus RS neće imati integralni pogon, već pogon samo na prednjim točkovima, a da će njegov petocilindrični 2,5 litarski turbo motor razvijati "preko 280KS i više od 400Nm obrtnog momenta" (sadašnji najjači Focus ST inače raspolaže sa 225 konja).
Uz snažniji motor, Focus RS će raspolagati i detaljno prerađenim ogibljenjem, modifikovanim izduvnim i kočionim sistemom, doteranim interijerom, dok će se za agresivniji izgled spoljašnjosti brinuti kompletan aerodinamički kit, koji podrazumeva novi prednji branik sa velikim otvorima za vazduh, integrisanim spojlerom i farovima za maglu, zadnji branik sa difuzorom, zatim otvore za vazduh na haubi motora, proširenja blatobrana, ispupčenije pragove i veliki zadnji krovni spojler (u paketu će naravno biti i novi aluminijumski točkovi od 19 inča i posebne RS oznake).
Što se cene tiče, pominju se sume u rasponu od 21.000 pa do skoro 23.000 funti.
BMW GINA Light Visionary Model i zvanično

Kao što je bilo i najavljeno pre nekoliko dana sa jednim kratkim teaser videom, bavarski BMW je danas i zvanično predstavio svoj najnoviji koncept automobil - GINA Light Visionary Model (GINA = Geometry and Functions In "N" Adaptions).
Ovaj koncept u stvari predstavlja zanimljivu viziju sportskog roadstera, koji bi u nekoj doglednoj budućnosti mogao da zameni nekadašnji BMW Z8.
Međutim, najzanimljivija je činjenica da su na ovom dvosedu limeni delovi, kao što su hauba, bočni paneli, vrata i poklopac prtljažnika, zamenjeni specijalnom, fleksibilnom i izuzetno izdržljivom tkaninom, navučenom preko mreže metalnih žica, koje mogu da se pomeraju (pomeraju se preko električnih i elektro-hidrauličnih komandi) i tako u stvari menjanju oblik "kože" automobila. Npr. kada prednja svetla nisu uključena, ona su sakrivena tim specijalnim pokrivačem od tkanine, a kada ih vozač uključi, oblik prednjeg kraja automobila se menja, otkrivajući svetla – kao kada čovek otvara svoje oči (slike 2 i 3). Ili ako želite da vidite motor, fleksibilna "hauba" se otvara iz dva dela (na prvoj slici)...
VIDEO : BMW GINA Light Visionary Model

Izvor : www.tanjug.co.yu
Najveći ruski proizvođač putničkih automobila "Avtovaz" (Lada)
planira da tokom naredne tri godine uloži u razvoj do tri milijarde dolara,
navodi se investicionom programu kompanije za period 2009 -2012. godine, koji
je sačinjen u saradnji s francuskim "Renoom".
Pre sklapanja strateškog partnerstva s francuskim kompanijom planovi
"Avtovaza" su bili daleko skrominiji, prenosi moskovski poslovni
dnevnik "Vedomosti".
U periodu od 2005-2007. godine ruski proizvođač je investirao svega 300-450
miliona dolara godišnje, dok ovogodišnje investicije u razvoj vrede 550 miliona
dolara.
"Avtovaz" planira, inače, da već do kraja ove decenije za jednu
trećinu uveća kapacitete, na 1,2 miliona automobila godišnje.
Detalji novog investicionog programa biće usvojeni u avgustu, ali je već sad
poznato da će obuhvatiti usavršavanje i proizvodnju automobila na platformi
"Renoa" (B i C klase) i terenskog vozila 4X4.
Uz kapitalizaciju od pet milijardi dolara "Avtovaz" je sada opterećen
neto dugom od 800 miliona dolara.
Prošle godine "Avtovaz je prodao 770.000 automobila, ostvario prihod 154,6
milijardi rubalja (6,5 milijardi dolara) uz neto dobit od 3,95 milijardi rubalja
(167 miliona dolara).