
Alfa Romeo je za nemačke kupce pripremio novu specijalnu "Edizione" seriju svojih modela Brera i Spider. Oba ova sportska modela karakteriše posebna "Bianco Ghiaccio" bela boja karoserije, Bi-Xenon svetla, Brembo kočnice, Bose audio sistem, navigacioni sistem ("Blue&Me Nav"), el. podešavanje kožnih sportskih sedišta, aluminijumska centralna konzola i "Sky View" krov kod Brere. Alfa Spider Edizione ima 18-inčne "8C Design" alu felne, a Brera Edizione "ti-Design" točkove od 19 inča. I Brera i Spider Edizione se opremaju benzincima 2.2 JTS 16V (136kW/185KS) i 3.2 V6 24V (191kW/260KS), kao i 2.2 JTDM dizelašem od 154kW/210KS. Alfa Brera Edizione će u Nemačkoj koštati 39.675 evra, a Spider Edizione ima cenu od 39.905 evra.

Toyota će sutra na salonu komercijalnih vozila u Birmingemu (2008 Birmingham Commercial Vehicle Show) publici predstaviti jaču i limitiranu verziju svog pick up modela Hilux. Radi se o varijanti sa 3,0 litarskim D-4D dizelašem, ali koji umesto standardnih 171KS i 343Nm, sada razvija 197KS i 430Nm obrtnog momenta (zasluga za to pripada Toyoti Motorsport). Rezultat je ubrzanje do stotke smanjeno sa 13 na 10,5 sekundi (11,4 sekunde u varijanti sa automatskim menjačem). U standardnoj opremi se nalaze aluminijumski točkovi od 15 inča, dvobojni kožni interijer, grejana prednja sedišta, kao i detalj u vidu saćastog prednjeg grila od nerđajućeg čelika. Toyota će britanskim kupcima na leto ove godine ponuditi samo 500 primeraka ovog Hiluxa, dok će cena biti objavljena naknadno.

Posle BMW-a serije 1 Coupe, sada je i njegov brat u kabriolet izdanju prošao kroz tretman u kompaniji H&R, specijalizovanoj za dorade ogibljenja. To u praksi znači da je ogibljenje ove "jedinice" u odnosu na standardni model spušteno za 35 mm (zasluga novog seta opruga), a rezultat su niže težište automobila, bolje vozne osobine i nešto dinamičniji izgled. Ko želi više na raspolaganju mu je i set koji auto spušta za 50 mm.

Opel je na tržištima Zapadne Evrope lansirao specijalnu Corsu One, opremljenu sistemom za elektronsku kontrolu stabilnostu ESP, klima uređajem, radiom i MP3 plejerom sa USB-om. Kupcima su na raspolaganju dva benzinska motora (trocilindrični 1,0 L sa 60KS i četvorocilindrični 1,2 L sa 80KS) i jedan 1,3 litarski turbo-dizel od 75KS. Cena počinje od 9900 evra, pa naviše.

Osim Tesle Roadster (o tome više OVDE), još jedan američki zanimljivi automobil stiže na Stari kontinent. Radi se o sportskom sedanu Karma iz kompanije Fisker Automotive, koji je zvaničnu svetsku premijeru imao na ovogodišnjem salonu automobila u Detroitu. Fisker namerava da počne prodaju ovog automobila u SAD-u tokom četvrtog kvartala 2009. godine, a planira se proizvodnja od oko 15.000 primeraka godišnje. Cena osnovnog modela će u Americi iznositi oko 80.000 dolara, a koliko će koštati kada 2010. stigne u Evropu za sada još nije saopšteno. Fisker je inače pre nekoliko dana već imenovao svog prvog uvoznika u Evropi, a to je kompanija Fisker Italia. Sem intrigantnim dizajnom (potpisuje ga Henrik Fisker, autor izgleda BMW-a Z8, Aston Martina DB9 i V8), ovaj automobil pažnju pre svega privlači Q-DRIVE hibridnim pogonom (kombinacija malog benzinca i elektromotora sa litijum-jonskim baterijama), razvijenog u saradnji sa kalifornijskom kompanijom Quantum Fuel Systems Technologies. Zbog boljeg rasporeda težine, litijum-jonske baterije su smeštene u centralnom delu automobila, a zbog manje mase u konstrukciji je korišćen aluminijum. Deo energije Karma dobija i regeneracijom kočione sile i preko solarnih panela smeštenih na krovu vozila. Inače, Fisker Karma do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za manje od 6 sekundi, dok mu maksimalna brzina prelazi 125 milja na sat (201 km/h).

Posle jedne zvanične teaser slike, konačno su se pojavile i prve fotografije novog Volkswagenovog modela srednje klase Lavida, koji će svoju svetsku premijeru imati na predstojećem salonu automobila u Pekingu (2008 Auto China motor show, od 20. do 28. aprila). Peking naravno nije slučajno izabran kao mesto promocije novog Volkswagena, budući da je Lavida dizajnirana i razvijena u Kini, a i proizvodiće je kompanija Shanghai Volkswagen (joint venture između nemačkog VW-a i kineske kompanije Shanghai Automotive Industry Corporation). Po prvim informacijama, Lavida je dugačka 4608 mm, široka 1743 mm, visoka 1465 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2610 mm. Pokretaće je dva motora, jedan od 1600, drugi od 2000 kubika, dok će se težina, u zavisnosti od modela, kretati od 1245 do 1323 kg.
Povoljnije do Mercedesa, Forda i Land Rovera

Domaći zastupnik za Mercedesove automobile (Mercedes-Benz Srbija i Crna Gora, www.mercedes-benz.co.yu) odobrava popuste i poklone prilikom kupovine određenih modela ovog nemačkog proizvođača. Tako su svi modeli A i B klase, koji se nalaze na lageru, opremljeni klimom i radiom sa CD-om po ceni standardnog modela (čime kupac štedi 1735 evra). Za ulazne modele C klase (C 180 K i C 200 CDI) važi ponuda da se po ceni standardnog modela u opremi nude radio/CD, MP3, Bluetooth i aluminijumske felne sa 7 paoka (ušteda u ovom slučaju iznosi 1534 evra), dok kupci ostalih modela C klase u ceni standardnog modela dobijaju radio/CD, MP3 i Bluetooth (ušteda od 1044 evra). Kod Mercedesa E klase nudi se 4MATIC pogon na sva četiri točka gratis za modele E 280 CDI i E 320 CDI (ušteda za kupca iznosi 3540 evra sa PDV-om).
Popuste odobrava i firma Grand Motors (www.ford.co.yu), uvoznik Forda i Land Rovera za našu zemlju. Naime, kao i svake godine u završnici Evropske lige šampiona u fudbalu, pojedini Fordovi automobili se kupcima nude po zaista povoljnim cenama, koje su (u zavisnosti od modela) spuštene i do 3000 evra. Tako u okviru ove šampionske ponude Ford Fiesta sa 1,3 litarskim benzincem od 70KS košta 9990 evra, Ford Fusion sa 1,6 L benzinskim motorom i 100KS staje 13.990 evra, Ford C-MAX (takođe sa 1,6 L benzincem) košta 17.490 evra, a Ford Mondeo 1,6 sa 125 konja i paketom opreme Trend treba platiti 23.990 evra. Ova ponuda traje do 31. maja, a treba napomenuti da se radi o ograničenom broju vozila.
Grand
Motors je i ovlašćeni uvoznik Land Rovera za Srbiju i omogućio je potencijalnim
kupcima da jedan od najtraženijih modela ove marke – Freelander 2, dobiju po
uvoznim cenama koje su najpovoljnije u Evropi. U odnosu na neka zapadnoevropska
tržišta, uvozna cena za Srbiju je niža i do 2.000 evra (početna verzija, sa
transportnim troškovima, bez carine i PDV-a, od 23.990 evra).
"Raspolažemo ograničenom količinom Freelendera 2 spremnih za isporuku,
koji se nude po vrlo pristupačnim cenama. U ovoj kategoriji i sa reputacijom
koju proizvođač ima, ne samo kod nas već i u celom svetu, na tržištu Srbije
nema atraktivnijeg vozila", kaže direktor prodaje u Grand Motorsu, Saša
Rudić.
Kupcima u Srbiji se nudi Freelander 2 sa četvorocilindričnim dizel motorom od
2.179 kubnih centimetara, 160 KS i visokim maksimalnim obrtnim momentom od 400
Nm pri 2.000 obrtaja u minutu. Varijanta sa šestostepenim ručnim menjačem
postiže maksimalnu brzinu od 181 km/h, od 0 do 100 km ubrzava za 11,7 sekundi.
Deklarisana prosečna potrošnja u mešovitom ciklisu vožnje je 11,2 litra na 100
km. Freelander 2 se, kao i ostala Land Roverova vozila, nudi s četiri paketa
opreme, ali i uz mogućnost da budući vlasnik, uz odabir dodataka, "personalizuje"
svog ljubimca.
Ovo vozilo ima garanciju od tri godine ili 100.000 prevaljenih kilometara.
Podsećamo da Freelander 2 jedini u svojoj kategoriji ("malih"
off-road vozila) na uglednom Euro NCAP testu ima maksimalnih pet zvedica za
bezbednost vozača i saputnika.

Iz tjuning kuće Hamann stižu novi detalji o njihovoj modifikaciji BMW-a M3 Coupe (serija E92), čiji 4,0 litarski V8 motor inače u standardnoj, fabričkoj verziji razvija 309KW/420KS i 400Nm. Prvi Hamannov kit za M3 podrazumeva povećanje snage motora na 435KS, a obrtnog momenta na 425Nm, dok je maksimalna brzina narasla na 300 km/h. Drugi Hamann kit za BMW M3 je mnogo zanimljiviji i nosi naziv Sportkit HM/M +35 (reprogramirana elektronska kontrolna jedinica motora i novi sportski izduvni sistem sa četiri završetka), a sa njim M3 raspolaže snagom od 335kW/455KS pri 7945 o/min. i 448Nm pri 6330 o/min. Budući da je skinuta i elektronska blokada koji serijskom modelu ne dozvoljava brzine preko 250 km/h, ovaj Hamann M3 ima maksimalnu brzinu od 320 km/h. Za još atraktivniji izgled brine se set novih spojlera (napred, na poklopcu prtljažnika i zadnji krovni spojler) i novi točkovi od 19 inča karakterističnog Hamannovog dizajna (sa gumama 245/35 R19 napred, 265/35 ZR19 nazad). U paketu se još nalaze sportski kočioni sistem (diskovi od 405 x 34 mm napred, a 380 x 28 mm nazad), podešavajuće sportsko ogibljenje, elementi od karbon fiebra u interijeru, dok se kao opcija nude i točkovi od 20 inča (sa gumama 245/30 ZR20 napred, 295/25 ZR20 pozadi).
Audi A1 : novi rendering

Nemački magazin Autobild u svom novom broju objavljuje novi rendering najverovatnijeg izgleda budućeg malog Audija A1, koji će se na tržištu pojaviti tokom naredne godine. Audi A1 će se u početku nuditi u formi hatchback modela sa troja i petora vrata, ali će kasnije ponuda biti proširena i kabrioletom, kao i SUV modelom Q1. Osnovni modeli će imati pogon na prednjim točkovima, dok će svi motori imati direktno ubrizgavanje. Što se motora tiče, pominje se 1,4 litarski agregat sa i bez turbo punjača, koji će razvijati snagu u rasponu od 65 do 170KS, kao i 1,6 litarski dizelaš sa snagom od 75 do 130 konja.

Posle Audija A4 sedan, sada je i njegova Avant (karavan) verzija na raspolaganju sa S-Line estetskim paketom, čime je automobil prilično dobio na dinamici i privlačnosti. S-Line paket Audijevoj "četvorci" naime praktično daje kompletan look budućeg Audija S4, samo po daleko nižoj ceni. S-Line paket podrazumeva vizuelno doterivanje standardnog modela bez promena koje se tiču motora i performansi. To konkretno znači nove sedmokrake aluminijumske felne veličine 18 inča (gume 245/40/18), aerodinamički kit (drugačiji branici, pozadi sa donjim delom u obliku difuzora, pragovi, zadnji krovni spojler), za 30 mm spušteno i tvrđe podešeno ogibljenje, bolje vozne osobine, zatamnjena stakla, kao i interijer u sportskom stilu (koža, aluminijumski detalji, tzv. piano lak).

Salon automobila u Pekingu je sve bliže (2008 Auto China motor show, traje od 20. do 28. aprila), pa je i domaća kompanija Chery Automobile najavila neke od svojih noviteta, koje će premijerno promovisati na svom izložbenom prostoru od 2500 kvadrata.
Možda i najzanimljivija je serija od pet malih modela pod zajedničkim imenom Faira, koje pokreće ekonomični 1,3 litarski motor. Ukratko, Faira porodica se sastoji od hatchback modela sa troja vrata Faira BB (prva slika), slede sportski crossover Faira JJ (slika 2), sedan Faira HH (slika 3), hatchback sa petora vrata Faira NN (slika 4) i na kraju sportski model Faira YY (slika 5).
Tačno četvrt veka posle originalnog Golfa I u GTI Pirelli
verziji, predstavljenog maja 1983. godine (inače prodat u 10.500 primeraka za
samo šest meseci), VW od sada kupcima i u Velikoj Britaniji nudi njegovog
duhovnog naslednika, aktuelni Golf V u GTI Pirelli Edition varijanti. Novi Golf
GTI Pirelli se bazira na Golfu GTI Edition 30, pa poput njega iz 2,0 litarskog
TFSI motora izvlači 169kW/230KS. Postiže 245 km/h, dok ubrzanje do stotke u
verziji sa šestostepenim manuelnim menjačem traje 6,8 sekundi (sa DSG menjačem
6,6 sekundi). Iako u
osnovi Golf GTI Pirelli zadržava isti body kit kao GTI Edition 30 (dakle sa
prednjim spojlerom, pragovima i zadnjim branikom u boji karoserije), Pirelli
verzija se spolja ipak ističe sa nekoliko jedinstvenih elemenata. To se, pre
svega, odnosi na gume Pirelli P-Zero (dimenzija 225/40) navučene na 18-inčne petokrake
točkove i Pirelli logo na zadnjim vratima. Unutrašnjost je oplemenjena sportskim
sedištima sa grejanjem i električnim podešavanjem lumbalnog dela, kožnim i
ergonomski oblikovanim upravljačem (sa Pirelli aplikacijom), kožnim naslonom za
ruke i par Pirelli znački na nekoliko mesta po kabini. Sedišta, volan i ručna
kočnica su još i prošarani žutim koncem kao savršen kontrast crnoj boji
interijera. U standardnoj opremi ovog Golfa se nalaze ESP sistem elektronske
kontrole stabilnosti, šest vazdušnih jastuka, CD stereo sistem, dvozonska
automatska klima, a kupci će moći da biraju između tri boje karoserije : reflex
silver, diamond black i blue graphite. Cene startuju od 22.555 funti (za model
sa troja vrata i 6-stepenim manuelnim menjačem), a završavaju se cenom od
24.385 funti, koliko treba platiti verziju sa pet vrata i DSG menjačem.

Leon Copa je nova specijalna i naravno limitirana edicija ovog Seatovog modela, napravljena povodom starta nove sezone Seat Leon Supercopa. Za pogon je izabran provereni četvorocilindrični 2,0 litarski turbo FSI agregat VW grupacije, koji ovde razvija svih 210kW/285KS i 360Nm obrtnog momenta, što je dovoljno za najveću brzinu od 254 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,9 sekundi. Potrošnja inače iznosi 8,3 litra goriva na 100 km, dok je emisija CO2 199 grama po kilometru. Leon Copa Edition, sem snažnijeg motora (najsnažniji koji je ikada ugrađen u Leon), ima i Eibach opruge, pojačane kočnice, Seat Sport aero body kit, crne aluminijumske točkove od 18 inča, kožna sportska sedišta, aluminijumske pedale i sportski volan. Seat će napraviti samo 55 primeraka Leona Copa Edition, a prodavaće ga po ceni od 38.500 evra.