home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA




Pošto su nedavno podigli prašinu sa produženim Ferrarijem 360 Modena, u britanskoj firmi Carbonyte su sličan postupak uradili i na prethodnoj generaciji malenog Smarta ForTwo. Njihov Smaaart je naime dugačak čak 5100 mm (poput Mercedesa S klase), odnosno skoro duplo više u odnosu na standardni model koji ima 2695 mm. Carbonyte Smaaart i dalje pokreće motor sa samo 600 kubika, što je dovoljno za brzinu od 80 milja na sat (128 km/h).

VIDEO : Carbonyte Smaaart




ART Mercedes S klasa

12 Apr 2008 - 00:43 Tuning Link

Tjuning kompanija ART je posle nedavnog doterivanja Mercedesa G klase, sada svim zainteresovanim kupcima ponudila novi paket za doradu Mercedesove S klase. Možda i najzanimljiviji detalj jeste dvobojna karoserija, mada pažnju privlače i novi prednji branik sa integrisanim svetlima za maglu, jedinstveni prednji gril, dve dvostruke izduvne cevi i zadnji branik sa integrisanim difuzorom. U paketu su još kožna unutrašnjost (takođe u dve boje), pojačani motor (ne precizira se njegova snaga, ali ART navodi da je ima više nego dovoljno), kao i ogibljenje spušteno za 30 mm i posebni ART točkovi od 21 inča.



Geely NL Concept

12 Apr 2008 - 00:41 Concept cars Link

Na predstojećem salonu automobila u Pekingu (od 20. do 28. aprila), kineski Geely će domaćoj publici pored studija GT Concept, GE MPV, HL MPV, FC-3, LC-E, CE Concept i serijskog modela King kong2, predstaviti i studiju kompaktnog crossover/SUV vozila NL Concept. Kao i za većinu pomenutih automobila, ni za Geely NL Concept za sada nema nikakvih detalja u vezi motora, dimenzija i opreme, ali bar dizajn puno obećava. Više podataka uslediće dakle tek na salonu u Pekingu. 



Honda je koncept sledeće generacije svog modela Pilot predstavila javnosti još na januarskom salonu automobila u Detroitu, kada je najavljeno da će se serijska verzija pojaviti već za nekoliko meseci. U međuvremenu su lovci na novitete negde u Kaliforniji uspeli da naprave par špijunskih fotografija serijske varijante ovog modela, a kao što se i očekivalo, serijski primerak se praktično i ne razlikuje od koncept automobila. Japanska marka novi Pilot inače najavljuje kao crossover – SUV model, koji nudi kombinaciju najboljih osobina automobila i SUV-a. Kako bilo, budući Pilot će karakterisati praktičan interijer, visok nivo bezbednosti, manja potrošnja goriva i veća udobnost (za osam putnika u tri reda sedišta, pri čemu se drugi i treći red imaju mogućnost sklapanja u odnosu 60/40%). Honda Pilot će dobiti i novu generaciju benzinskog V6 motora, koji raspolaže sa Hondinom VCM (Variable Cylinder Management) tehnologijom za smanjenje potrošnje goriva (drugim rečima, sistem isključuje dva ili tri cilindra kada se želi postići manja potrošnja). Prema poslednjim vestima, Honda će novi Pilot zvanično promovisati već sledeće nedelje, dok će prodaja u Americi startovati na jesen ove godine.



Na nemačkoj stazi Nirburgring su nedavno snimljeni kamuflirani prototipovi nove generacije Opel Astre, možda i najvećeg konkurenta budućem šestom izdanju popularnog Volkswagenovog Golfa. Na osnovu tih snimaka napravljeni su i ovi crteži mogućeg izgleda nove Astre, čiji će dizajn velikim delom biti inspirisanom modelom Insignia (zamenjuje sadašnju Vectru), najavljenim za ovogodišnji salon u Londonu. I dok će novi Golf biti predstavljen javnosti još tokom ove godine, nova Astra će svetlost dana ugledati u martu 2009. na salonu automobila u Ženevi, dok će se na tržištu SAD-a pojaviti godinu dana kasnije, ali pod oznakom Saturna (koji je, kao i Opel, deo General Motorsa). Nova Astra će se bazirati na GM-ovoj Delta platformi, a kao i do sada, nudiće se u širokoj paleti karoserijskih varijanti, koja uključuje hatchback, coupe (GTC) karavan, sedan i kabrio verzije (Opel planira i Astru Hybrid, ali tek za kraj 2010. godine). Što se motorizacije tiče, očekuje se da nova Astra dobije sličnu paletu pogonskih agregata kao i aktuelni model, što znači benzince sa rasponom snage od 75 do 240 konja, kao i dizelaše sa snagom od 90 do 150KS.




Automobil na ovim špijunskim slikama je najverovatnije nova varijanta Lamborghinija Murcielago sa dodatkom u imenu SV i sa pogonom samo na zadnjim točkovima. Ukratko, radi se o olakšanoj i snažnijoj verziji poznatog sportskog modela, koja će biti za bar 100 kg lakša od sadašnjeg Murcielaga LP640 (1565 umesto 1665 kg). Kako bi se smanjila masa automobila, mnogi delovi će biti izrađeni od karbon fibera (vrata, zadnje krilo), kao što je to urađeno i na manjem kućnom modelu Gallardo Superleggera (čija je proizvodnja nedavno završena). Murcielago SV će naravno dobiti i pojačan V12 motor, pa će umesto 640 raspolagati sa 680 konja. Zajedno sa manjom masom, to bi trebalo da omogući maksimalnu brzinu od 350 km/h. Još se ne zna kada će se ovaj Murcielago SV pojaviti u prodaji ali bi to moglo da se desi odmah posle premijere na ovogodišnjem salonu automobila u Parizu.




Nemačka tjuning kuća AC Schnitzer je predstavila modifikovanu verziju svog sportskog paketa namenjenog BMW-u serije 6 za 2008. godinu. To znači da njihov aero body kit za seriju 6 podrazumeva nove pragove, prednji branik sa velikim otvorima za vazduh, modifikovani zadnji branik i zadnji spojler sa integrisanim kočionim svetlom. Paket promena na spoljašnjosti zaokružuju i novi aluminijumski točkovi od 20 inča i izduvni sistem sa hromiranim završecima. Naravno, AC Schnitzer se nije zaustavio samo na izgledu, pa je ACS6 dobio i pojačani kočioni sistem, sportsko ogibljenje, kao i paket za povećanje snage motora, koji se ugrađuju u seriju 6. Tako je dizelaš u modelu AC Schnitzer ACS6 3.5d pojačan na 310KS i 680Nm obrtnog momenta (serijski BMW 635d ima 286KS i 580Nm), dok je benzinac iz BMW-a 650i ojačan sa 367 na 411KS, što mu je omogućilo i najveću brzinu od 285 km/h.




Ford je krenuo sa prodajom limitirane "Black Magic" serije modela Focus CC (Coupe-Cabrio sa metalnim sklopivim krovom), koji će biti napravljen u samo 600 primeraka. U skladu sa svojim imenom, Focus CC "Black Magic" je dostupan samo u crnoj boji, kao i sportski podešenim ogibljenjem, aluminijumskim točkovima od 17 inča (gume 205/50 R17), sportskim kožnim sedištima (naravno u crnoj boji), sportskim volanom, MP3/radiom i posebnim patosnicama. Za pogon su odabrani 2,0 litarski benzinac sa 107kW/145KS i 2,0 litarski dizel od 100kW/136KS. U Nemačkoj Focus CC "Black Magic" u benzinskoj verziji košta 28.100, a sa dizel agregatom 30.100 evra.



 

Mercedes je predstavio novu paletu četvorocilindričnih dizel motora, koji se u odnosu na prethodnu generaciju odlikuju većom snagom i manjom potrošnjom goriva (npr. najsnažnija varijanta sa 150kW/204KS i 500Nm ima za 20% više snage i 25% više obrtnog momenta u odnosu na odlazeći agregat, a troši 0,5 litara manje goriva i emituje 13% manje CO2 po kilometru nego prethodnik). Novi dizelaši (svi zapremine 2143 kubika i sa 16 ventila) će se ove jeseni prvo naći u modelima Mercedesove C klase, i to u varijantama C 250 CDI (150kW/204KS, 500Nm), C 220 CDI (125kW/170KS, 400Nm) i C 200 CDI sa 100kW/136KSi 330Nm. U planu je da se ovi motori ugrađuju i u neka Mercedesova SUV vozila, kao i u hibridne modele ovog proizvođača. C 250 CDI po fabričkim podacima troši samo 5,4 litre dizela na 100 km (emituje 143 grama CO2 po km), dok se C 220 CDI zadovoljava sa 5,1 litrom, a emisija CO2 mu iznosi 136 g/km.



 

Nemačka tjuning kuća Irmscher, koja je dugo bila poznata pre svega po modifikacijama Opelovih automobila, posle prošlogodišnje obrade Peugeota 4007 (o tome više OVDE), krenula je sa razvojem RC Line stajling paketa za sve modele ovog francuskog proizvođača.

Najnoviji je Irmscher Peugeot 407 SW RC Line, odnosno atraktivnija verzija Peugeota 407 u karavan izdanju. RC Line kit u ovom slučaju sadrži saćasti hromirani prednji gril, prednji spojler, pragove, zadnji krovni spojler, novi sportski izduvni sistem sa dva završetka, aluminijumske petokrake Evo Star točkove od 18 inča i kožni interijer.




Hofele Volkswagen Golf GTI

11 Apr 2008 - 01:33 Tuning Link

Još jedna modifikacija aktuelnog Golfa GTI (pokreće ga 2,0 litarski FSI turbo motor sa 200 konja) stiže iz tjuning kuće Hofele, poznate po obradama modela nemačkih kompanija, kao što su Volkswagen i Audi. Njihov atraktivni Hofele-Design-Edition kit za Golf GTI podrazumeva novi prednji branik sa dva velika otvora za vazduh, pragove sa takođe dva otvora za vazduh, zadnji krovni spojler, modifikovani zadnji branik sa integrisana četiri završetka izduvnog sistema od nerđajućeg čelika, kao i novi set atraktivnih aluminijumskih točkova od 19 inča i reprogramiranu elektronsku kontrolnu jedinicu motora.




Izvor : www.politika.co.yu

Modelom „4007” i Pežo se uključio u bitku za kupce u sve popularnijem segmentu sportsko rekreativnih vozila

Nikad nije kasno! Vođeni ovim geslom, u Sošou su konačno rešili da se umešaju u borbu za kupce koji preferiraju segment SUV vozila srednjeg formata. A njih je sve više – i kupaca, i takvih modela.

Jedan od najnovijih predstavnika te klase upravo je automobil koji smo testirali, „pežo 4007”. Francuz mešane krvi u sebi nosi i japanske gene, a oni se, pre svega, odnose na pogon i sistem oslanjanja. Ovi sklopovi preuzeti su od starih majstora 4x4 zanata - iz Micubišija, preciznije od novog "autlendera." Dakle, bez rizika i upuštanja u avanture, u Pežou su zaigrali na sigurnu kartu i nisu pogrešili.

Dakle, u osnovi japansku karoseriju ulickali su šminkeri iz Sošoa kako samo oni umeju. Nije nikakva tajna da uspehu Pežoa u velikoj meri doprinosi upravo dizajnerski pečat. On je i kod modela „4007” jasno istaknut – napred su izražene kose svetlosne grupe, a ništa manje dominantna nije ni velika maska hladnjaka koja mu daje poznatu, agresivnu „facu”. Nema šta, u dizajnerskom smislu postignut je pun pogodak. „Pežo 4007” pleni svojim izgledom i stilom i potpuno opravdano izaziva veliko interesovanje gde god se pojavi.

Ali, treba reći da je u poređenju sa spoljnim izgledom unutrašnjost donekle podbacila, barem kada je reč o nekim detaljima. Tu pre svega mislimo na prekidače klima uređaja koji deluju prilično jeftino, a nije nas šarmirala ni dosta tvrda plastika centralnog panela. Međutim ono što nas je više nego prijatno iznenadilo jeste prostranost. Prostor za putnike impresivno deluje, a ima ga u izobilju posebno na zadnjim sedištima. No, tu se priča ne završava. Drugi red može da klizi tako da pomeranjem napred oslobađa mesta za treći red sa dva manja, pomoćna sedišta koja se lako sklapaju i rasklapaju. Sedišta su, inače, sa izuzetkom zadnja dva, odlično profilisana i vrlo udobna.

Pod haubom je usađeno francusko srce – HDI dizel zapremine 2,2 litra koji razvija 156 KS. Neverovatno tihog i kultivisanog pulsa, ovaj agregat ima odličan obrtni moment od 380 Nm pri 2.000 obrtaja. To se oseća već sa prvim pređenim metrima kada do izražaja dolazi njegova velika elastičnost. Preko šestostepenog manuelnog menjača snagu prenosi na prednje ili na sva četiri točka što se reguliše jednostavnim okretanjem točkića na konzoli. Tada elektronika raspoređuje snagu na svaki točak ponaosob. Ovakva vrsta pogona preporučljiva je za vožnju po vlažnom i klizavom kolovozu. Ali pogon 4x4 je takođe preporučljiv pri forsiranom režimu. A tada je vožnja pravo zadovoljstvo. Ponajpre zbog vrlo dobrog i preciznog upravljanja koje je na znatno višem nivou kada se vozi sa pogonom na sva četiri točka. U suprotnom automobil pokazuje tendenciju podupravljanja zbog masivnog i dugačkog prednjeg dela.

Pohvalu zaslužuju dobro odmerene i efikasne kočnice, kao i podatak o prosečnoj potrošnji od sedam litara. U gradskom režimu HDI „pije” oko deset, a na otvorenom se može zadovoljiti i sa šest do sedam litara evro dizela.

Tehnički podaci :

Karoserija - SUV, pet vrata, sedam sedišta
Dimenzije - dužina/širina/visina/  4635/1806/1715 mm
Međuosovinski razmak - 2.670 mm
Motor - 4 cilindra, komon rejl turbo dizel
Zapremina - 2179 ccm
Snaga - 156KS pri 4.000 o/min.
Obrtni moment - 380 Nm pri 2.000 o/min.
Pogon - napred ili na sva četiri točka
Masa - 1810 kg
Gume - 205/55 R 17
Prtljažnik - 510/1526 litara
Maksimalna brzina - 200 km/h    
Ubrzanje - 9,9 sek.
Potrošnja – prosek 7,2 lit.




 
Kineska kompanija Changan Automobile Group pripremila je novi koncept automobil za domaći salon automobila u Pekingu, koji se ove godine održava od 20. do 28. aprila. Mada je novi Changan V802 za sada zvanično samo studija kompaktnog hatchback modela u klasi Volkswagen Golfa i Opel Astre, serijska proizvodnja je skoro sasvim izvesna. Definitivna odluka o tome bi trebalo da bude saopštena za vreme salona u Pekingu, kada će biti saopšteni i ostali detalji, uključujući i podatke o pogonskim agregatima. To isto važi i za studiju manje limuzine sa nama interesantnim imenom V 101 Concept (treća slika).