Novi Citroen C3 krajem godine

Citroen nastavlja da obnavlja svoju paletu modela, pa je tako posle promocije potpuno novog C5 i restlizovanog C2, na red za zamenu došao aktuelni C3 (predstavljen još 2001.), čiji istoimeni naslednik se očekuje na jesen ove godine na salonu automobila u Parizu. Njegov zaista zanimljiv izgled (interesantan oblik prednjih svetala, velika zadnja svetla, naglašeni lukovi blatobrana, izraženi B stubovi, krov u različitoj boji u odnosu na ostatak automobila) možete da vidite na slikama iz britanskog magazina AutoExpress, koji napominje da su se u Citroenu odlučili da, poput modela C4, novi C3 ponude u dve različite verzije. Jednu sa troja vrata (na slikama), koja će ciljati na mlađe kupce i jednu konvencionalniju i praktičniju varijantu sa petora vrata. Ovaj Citroenov rival Renaultu Clio, Volkswagenu Polo, Fiatu Grande Punto, Opel Corsi, Seatu Ibizi, Ford Fiesti i ostalima, koristiće platformu bratskog Peugeota 207, a paletu karoserijskih varijanti pored kombi-limuzina sa troja i petora vrata, činiće i kabriolet Pluriel (sa rafiniranijim sistemom sklapanja krova) i MPV model, koji se nezvanično poslednjih meseci naziva C3 Streetlounge. U pripremi je i sportska varijanta sa troja vrata, nazvana C3 VTS, koja će dobiti 1,6 litarski THP turbo benzinac sa 175KS (iz Peugeota 207 RC). Prodaja novog C3 će inače starovati početkom 2009. godine.

Nemačka tjuning kuća Geiger Cars ponovo je obradila Corvettu Z06, čiji je LS7 7,0 litarski V8 motor ovom prilikom pojačan sa standardnih 512 na 592KS (zasluga za to, između ostalog, pripada reprogramiranoj elektronici motora, novom sportskom filteru za vazduh i modifikovanom izduvnom sistemu). Što se performansi tiče, Geiger Cars navodi da njihova Corvette Z06 Black Edition lako postiže brzine od 300+ km/h, dok je za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno manje od 5 sekundi. Sem motorom, Geiger Cars se pozabavio i izgledom, što u praksi znači drugačije oblikovani zadnji deo (u stilu Ferrarijevih modela 599 GTB Fiorano i F430), koji je dobio novi branik sa integrisanim difuzorom, LED zadnja svetla i hromirane izduvne cevi, kao i prednji spojler i nove točkove od 19 inča. U paketu su i pojačani kočioni sistem, novi set-up ogibljenja sa novim oprugama i doterani interijer.

Na sve dužem spisku proizvođača, koji u svojoj ponudi imaju i menjače sa duplim kvačilom, ovog proleća se našao i Chrysler. Svoju novu DCT transmisiju (dual-clutch transmission) Chrysler je razvio u saradnji sa Getragom, a prema najavama iz američke kompanije, prvi modeli opremljeni ovom transmisijom biće Chrysler Sebring, Dodge Avenger i Dodge Journey u kombinaciji sa 2,0 litarskim turbo dizel agregatom. Prema tvrdnjama ljudi iz Chryslera, pomenuti modeli sa DCT menjačem imaju smanjenu potrošnju goriva, kao i redukovanu emisiju CO2 (za 6%).
Novi Subaru Forester u Srbiji od 23.990 evra

Uvoznik japanskog Subarua za našu zemlju, firma Nicos C. Kattamis Ltd (www.subaruserbia.com) predstavila je domaćoj publici novu, treću generaciju modela Forester (eng. šumar, gorštak, brđanin), koji je evropslu premijeru imao na salonu automobila u Ženevi početkom marta ove godine. Novi model je dizajnerski nesumnjivo daleko prihvatljiviji i privlačniji u odnosu dosadašnji model (to isto važi i za moderniju unutrašnjost sa boljom ergonomijom i kvalitetnijom plastikom), odnosno sada je više nalik standardnim SUV modelima. Sem toga, novi Forester je napravio veliki korak napred i u pogledu bezbednosti, komfora, rafiniranosti i voznih osobina. Poboljšana je i prostranost kabine (naročito za putnike pozadi), što je zasluga većeg međuosovinskog rastojanja (2615 mm, +90 mm), visine (+110 mm), širine (+45 mm) i ukupne dužine vozila (sada 4560 mm, +75 mm). Tu su i kruća karoserija, VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti, disk kočnice sa svim točkovima, BAS sistem (za pomoć pri naglom kočenju) i neizostavni pogon na sva četiri točka (Subaru Symmetrical All-Wheel Drive). U novi Forester će se (bar u početku) ugrađivati 2,0 i 2,5 litraski benzinski bokser motori (prvi ima 150, a drugi 230KS), dok će se kasnije pojaviti i dugo očekivani 2,0 litarski dizel agregat sa 150KS, čime će Forester konačno postati daleko konkurentniji na tržištu Starog kontinenta. Osnovni Forester 2,0X u Srbiji ima cenu od 23.990 evra, a Forester 2,5XT staje 29.990 evra sa PDV-om.

Tek što je potvrđeno da su Chrysler LLC i Nissan potpisali novi sporazum o saradnji u proizvodnji dva nova modela (o tome više OVDE), sada nemački časopis Handelsblatt piše da je Chrysler LLC već u pregovorima i sa italijanskim Fiatom o mogućnosti postizanja sporazuma da se budući modeli Alfa Romea proizvode u Chryslerovim američkim fabrikama. Alfa Romeo inače već neko vreme traži partnera u SAD-u u čijim bi pogonima proizvodio svoje model namenjene američkom tržištu (na koje se italijanski proizvođač inače vraća sledeće godine). Prvi čovek Fiata Sergio Marchionne je nedavno izjavio da se nada da će proizvodnja Alfa Romea u Severnoj Americi početi 2011. - 2012. godine.

Kineska kompanija FAW (First Automobile Works) će na predstojećem salonu automobila u Pekingu (20. – 28. april) izložiti i novi model Besturn B50, koji se bazira na prethodnoj generaciji Mazde6. Bez obzira na ovu činjenicu, Besturn B50 ima potpuno novi izgled eksterijera i interijera, a i 1,6 litarski četvorocilindrični benzinski motor je iz sopstvene produkcije. Tokom sledeće godine pojaviće se nova varijanta ove limuzine, i to na hibridni pogon (kombinacija benzinskog i elektromotora). Ovo je i prirodan sled stvari, budući da FAW za potrebe kineskog tržišta proizvodi i Toyotin hibridni model Prius.

Seriji nedavno restilizovanih Mercedesovih modela (posle SLK, CLS, SL, ML, B i A klase) pridružila se i već odavno legendarna G klasa, koja se inače pojavila još pre tri decenije. Kao i kod pomenutih obnovljenih Mercedesovih modela (sa izuzetkom SL-a), estetske promene na G klasi i nisu velike, pa je tako najočiglednija vizuelna promena na spoljašnjosti nova maska hladnjaka sa tri horizontalne lajsne, mada su tu i drugačiji aluminijumski točkovi od 18, odnosno 19 inča (prvi za model G500, a drugi za G55 AMG). Promena ima i u paleti motora, pa je Mercedes G500 dobio novi 5,5 litarski agregat sa 388KS (umesto starog 5,0 litarskog V8 sa 296KS), dok je G55 AMG pojačan na 507 konja. I G500 i G55 AMG će se opremati sa Mercedesovim najnovijim sistemom Command APS, dok će se na listi opcija naći Harman/Kardon Logic 7 surround System od 450 W sa 12 zvučnika, grejanje/hlađenje sedišta za vozača i suvozača i interijer u modelu G55 AMG sa alkantarom.

Reč blago u naslovu zaista treba uzeti bukvalno, jer promene na Land Roverovom modelu Discovery 3 se vide tek na treći ili četvrti pogled. Discovery modelske godine 2009. se naime od dosadašnje verzije razlikuje tek po nešto drugačijim branicima (u potpunosti u boji karoserije), lukovima blatobrana takođe u boji karoserije (u skupljim varijantana) i bočnom otvoru za vazduh, kao i novim sedmokrakim aluminijumskim točkovima od 19 inča. Paket promena zaokružuju i unapređeni Bluetooth sistem, tri nove metalik boje za karoseriju ("Santorini Black", "Galway Green" i "Bournville"), kao i "almond" boja za interijer. Land Rover će doterani Discovery 3 britanskoj publici predstaviti na salonu automobila u Londonu 23. jula ove godine, prodaja tamo počinje mesec dana kasnije, a cene će startovati od 29.950 funti.

Specijalista za modifikacije ogibljenja, kompanija H&R, od nedavno nudi svoje opruge i za najnoviji Jaguarov model XF. Tako je ogibljenje ove "mačke" u odnosu na standardni model spušteno za 35 mm, čime je dobijeno niže težište automobila, nešto dinamičniji izgled i unapređeno upravljanje, uz zadovoljavajući nivo komfora.

Ford na salonu komercijalnih vozila u Birmingemu predstavlja serijsku verziju modela Transit Connect SportVan (nastao na bazi prošlogodišnje studije Connect Sport concept), koji odmah privlači pažnju atraktivnom kombinacijom Performance Blue plave boje karoserije (kakvu imaju i Focus RS i Fiesta ST) i dve bele linije na haubi i prednjem braniku. Bez obzira na prilično atraktivan izgled za jedno komercijalno vozilo (aluminijumski točkovi od 18 inča, hromirana maska, svetla za maglu, zatamnjena stakla, branici, pragovi i zadnji krovni spojler u boji karoserije) i reč Sport u svom imenu, Transit Connect SportVan pokreće samo 1,8 litarski Duratorq TDCi dizelaš sa 110KS i 250Nm obrtnog momenta. U standardnoj opremi se nalaze kožna sedišta, kožni volan i ista takva ručica menjača, ABS, Traction control, Park Distance Control, klima uređaj, Bluetooth, el.stakla i retrovizori. Ford će Transit Connect SportVan kupcima ponuditi na leto ove godine (kada će biti poznata i cena), ali će biti napravljena samo limitirana serija od 300 primeraka.
Ford Ranger Wildtrak Le Mans
Ovo je još jedan Fordov novitet na ovogodišnjem salonu komercijalnih vozila u Birmingemu, koga, kao i Transit Connect SportVan, karakteriše Performance Blue plava boja u kombinaciji sa "Le Mans" dve bele linije na haubi i krovu. Za pogon je odabran 3,0 litarski Duratorq TDCi dizel motor sa 156KS, dok se na spisku opreme nalaze ABS, EBD (elektronska distribucija kočione sile), klima uređaj i grejana prednja sedišta.

Volkswagen je premijeru novog modela Transporter Sportline Kombi održao juče na salonu komercijalnih vozila u Birmingemu, a istog dana je počela i njegova prodaja u Velikoj Britaniji. Ovaj Transporter pokreće petocilindrični 2,5 litarski TDI PD dizelaš sa 174KS i 400Nm obrtnog momenta pri 2000 o/min., što je dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 12,2 sekunde, a najveća brzina 188 km/h. Što se opreme tiče, Transporter Sportline Kombi ima interijer u crnoj koži, aluminijumske točkove od 18 inča, spušteno ogibljenje, hromirane pragove i hromirani gril, prednji i zadnji spojler i branike, kvake i retrovizore u boji karoserije. A boje karoserije mogu da budu Tornado Red, Diamond Black i Reflex Silver. Cena u Velikoj Britaniji za ovaj VW iznosi 24.595 funti, i to bez poreza.

Fiat je potvrdio da radi na razvoju dva nova niskobudžetna automobila; jednom u B segmentu (naslediće sadašnju Palio porodicu) i jednom mikroautomobilu manjem od Pande (trenutno interno nazvan "Topolino"), a oba će se na tržištu pojaviti u naredne dve i po godine. Za prvi model je najavljeno da će biti pozicioniran iznad aktuelne Pande, a ispod Grande Punta, ali je možda zanimljivije da u italijansko fabrici taj automobil trenutno nazivaju "novi Uno", po istoimenom Fitovom modelu koji se pojavio 1983. godine. Da li će to ime zadržati i kada počne njegova serijska proizvodnja još nije sigurno. Zanimljive su takođe i glasine da bi novi Uno navodno mogao da nosi znak neke druge marke, a ne Fiata. Naime, govori se o tome da bi Italijani mogli da ožive svoje ugašene brendove Innocenti ili Autobianchi. Koje god ime nosio, auto bi trebalo da bude dostupan u nekoliko različitih verzija karoserije, a nudiće italijanski stil, praktičnost, štedljive motore, male troškove održavanja i pristupačnu cenu (naročito ovo potonje, kako bi Fiat ozbiljnije zaigrao protiv Renault/Dacije Logan).
Haima H2

Haima Auto, deo kineske kompanije FAW (First Automobile Works) iz Haikoua, za salon automobila u Pekingu (održaće se od 20. do 28. aprila) najavljuje promociju svog novog MPV modela, prosto nazvanog H2. Za sada je Haima H2 još uvek u formi koncept vozila, ali se već najavljuje i njegova serijska proizvodnja za poslednji kvartal ove godine. Za pogon je odabran 1,8 litarski HA-VIS benzinski motor, međuosovinsko rastojanje iznosi 2667 mm, dok će ostali podaci biti saopšteni na salonu u Pekingu. Što se cene tiče, Haima H2 bi na domaćem, kineskom tržištu trebalo da košta (preračunato) između 14.285 i 18.571 dolara.