Maserati A8GCS Berlinetta Touring i Maserati Quattroporte Bellagio Fastback

Jedna od najstarijih italijanskih karoserijskih radionica Carrozzeria Touring Superleggera (osnovana još 1926. godine), vratila se na automobilsku scenu posle nekoliko decenija (vlasnik ove milanske kompanije sada je grupa Zeta Europe BV). Na ovogodišnjoj izložbi "Concours d’élegance Villa d’Este", koja je održana od 25. do 27. aprila, Carrozzeria Touring Superleggera je, sem u najmanju ruku neobične studije Bellagio Fastback (aktuelni Maserati Quattroporte u polukaravan varijanti-četvrta slika), javnosti prikazala i koncept sportskog automobila Maserati A8GCS Berlinetta Touring (na prve tri slike). Ovaj lagani kupe sa aluminijumskom karoserijom (težak 1150 kg u poređenju na 1880 kg Maseratija GranTurismo) može da se opiše kao moderna interpretacija klasičnih italijanskih sportskih automobila iz šezdesetih godine prošlog veka (pri tome je zanimljivo da je za njegov izgled odgovoran 31-godišnji belgijski dizajner Louis de Fabribeckers). Maserati A8GCS Berlinetta Touring je inače dugačak 4200 mm, širok 1800 mm, visok 1210 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2500 mm. Točkovi su veličine 19 inča (gume 245/40 ZR19 napred, 285/35 ZR19 nazad), a za zaustavljanje se brine kočioni sistem sa diskovima od 330 x 32 mm napred, osnosno 310 x 28 mm pozadi. Za pogon je predviđen 4,2 litarski V8 agregat sa 298kW/400KS pri 7000 o/min. i 452Nm obrtnog momenta pri 4500 o/min. Imajući u vidu težinu od 1150 kg, to znači da je odnos snaga/zapremina 94,25KS po litri zapremine motora, a odnos snaga/težina iznosi 347,83KS po toni.
Novi renedering budućeg Forda Ka

Dostupan je novi rendering najverovatnijeg konačnog izgleda budućeg Forda Ka. Naime, sem nove Fieste, Ford će ove godine svoju gamu osvežiti i potpuno novom, drugom generacijom svog najmanjeg modela Ka, koji je prvi put predstavljen još 1996. godine na salonu automobila u Parizu. I novi Ka će imati svetsku premijeru na salonu u Parizu (ove jeseni), a njegov najverovatniji izgled pokazuje ova impresija sa italijanskog sajta Omniauto. Sudeći po ovome, i budući Ka će (kao uostalom i novu Fiestu) odlikovati Fordov kinetički dizajn, a najviše se ističe nos automobila, što je pre svega zasluga prepoznatljivog Fordovog dizajna branika sa velikim trapezoidnim grilom, kao i velikih prednjih svetala. Agresivnijem izgledu doprinose i točkovi smešeteni u same uglove automobila i kratki prepusti karoserije. Što se interijera tiče, inspiracija za njegov izgled će verovatno doći sa nove Fieste, a sem daleko modernijeg dizajna, karakterisaće ga i kvalitetniji materijali i hi-tech oprema. Kao što je već dobro poznato, novi Ford Ka će deliti platformu i motore sa novim Fiatom 500 (benzinci od 1,2 i 1,4 litra sa 69 i 100KS, kao i 1,3L dizel od 75 konja), a i proizvodiće se u istoj Fiatovoj fabrici u Poljskoj. Kasnije će paleta biti proširena i sportskom ST verzijom (zameniće sadašnji Sportka), koju će pokretati 1,4 litarski turbo motor sa 135KS (postoje i najave da će se kasnije pojaviti i snažnija varijanta ovog modela sa svih 155 konja). Novi Ka će se u prodaji naći pred kraj ove godine, dok bi cene trebalo da budu slične onima koje važe za aktuelni model (u Velikoj Britaniji se očekuje da osnovna verzija novog Forda Ka košta oko 7500 funti).

Britanskim kupcima će od 1. maja biti na raspolaganju restilizovana verzija sportskog Ford Focusa ST, koji zahvaljujući Fordovom kinetičkom dizajnu, svojim izgledom podseća na veći Ford Mondeo. To znači da su najveće promene zadesile, pre svega, prednji deo automobila (nova maska sa lajsnom u boji karoserije, modifikovani branici sa većim otvorima za vazduh, svetla a la Mondeo, nova hauba motora), dok se pozadi ističu novi branik sa difuzorom i drugačija grafika svetala (kabina je dobila novu centralnu konzolu sa Start dugmetom i kvalitetnije materijale). Naravno, ova sportska ST varijanta ima i agresivniji aero body kit (branici sa integrisanim spojlerima i svetlima za maglu, ispupčeniji pragovi, zadnji krovni spojler), atraktivnije aluminijumske točkove veličine 18 inča, dva završetka izduvnog sistema i najjači motor u paleti Focusa. To je 2,5 litarski turbo motor sa 5 cilindara (uparen sa šestostepenim menjačem), snage 166kW/225KS, koji Focusu ST (teškom 1392 kg u verziji sa troja, a 1437 kg sa petora vrata) omogućava ubrzanje do 100 km/h za 6,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 240 km/h. Ford će britanskim kupcima Focus ST nuditi u tri varijante : kao ST, ST-2 i ST-3. Osnovni Focus ST raspolaže sa alu felnama od 18 inča, Recaro sportskim sedištima i sportskim volanom, ESP sistemom i Traction Controlom, ST-2 na to dodaje i Sony audio sistem, bi-xenon svetla i LED zadnja svetla, a ST-3 još i potpuno kožni interijer. Zavisno od opreme i broja vrata (tri ili pet), Focus ST u Velikoj Britaniji ima cenu u rasponu od 18.250 do 20.850 funti.
Bugatti Veyron Targa stiže sledeće godine

Nedavno su iz Bugattija i zvanično potvrdili da će ipak proizvesti i otvorenu verziju Bugattija Veyron, koja bi se na tržištu trebalo naći tokom naredne godine. Veyron Targa, odnosno Spider neće biti kabriolet u pravom smislu reči, već će imati targa krov, koji će se skidati u stilu Porshea Carrere GT ili Koenigsegga CCX. Naravno, zbog skidanja krova Veyron Targa će biti dodatno ojačan, kako bi se zadržala torziona čvrstoća. Promene će doživeti i performanse, odnosno maksimalna brzina će biti ograničena na 217 milja na sat (350 km/h). Nije toliko impresivno kao kog Veyrona sa tvrdim krovom, ali za jedan otvoreni automobil i više nego dovoljno. "Standardni" Veyron inače postiže 407 km/h, ubrzava do 100 km/h za 2,5 sekunde, do 200 km/h za 7,3 sekunde, a pokreće ga 8,0 litarski W16 motor sa 1001KS i 1250Nm obrtnog momenta. Što se cene za Veyron Targu tiče, pojedini engleski izvori navode da će biti blizu 900.000 funti (skoro 1,8 miliona američkih dolara), a da će biti proizvedena limitirana serija od samo 80 Veyrona Targa.
Povoljnije do Škode i Nissana

Auto
kuća Vidovdan, u okviru svoje Prvomajske akcije, svim kupcima automobila češke
Škode, koji kupe ili naruče vozilo do 1. maja, odobrava popust koji se u
zavisnosti od modela kreće od 5 do 7 odsto. Pored pomenutog popusta, svi kupci
dobijaju i poklon po izboru : "Zeder" ili CD-MP3. Prodajni salon AK
Vidovdan se nalazi u Zemunu, Glavna 11-13, tel. 011/2 197 496, internet : www.vidovdan.com.
Kako bi izašli u susret svim potencijalnih kupcima koji žele da za vreme
neradnih dana kupe automobil, salon AK Vidovdan će raditi svih dana praznika (od 8 do 21h).
Povoljnije mogu da prođu i kupci Nissanove Micre. Naime, Nissanov ovlašćeni diler Radulović Group (Višnjička 53a, tel. 011/2080777, www.radulovic-group.com) je u okviru akcije "Proleće s Nissanom" i u saradnji sa Hypo lizing kućom i Uniqua osiguranjem, pripremio specijalne uslove kupovine Nissan Micre. U okviru akcije kupac daje depozit od 25% vrednosti automobila, period otplate traje 60 meseci, a mesečna rata za osnovni model Micre iznosi 199 evra (i to sa uračunatim kasko osiguranjem). Ovde i napomena da visina plate može biti jednaka mesečnoj rati.

Renault je kupcima u Nemačkoj ponudio dve nove specijalne verzije modela Twingo, nazvane Night i Day. U skladu sa svojim imenom, Twingo Night se nudi samo u crnoj, a Twingo Day u beloj boji. Obe verzije se odlikuju posebnim oznakama i bogatijom standardnom opremom, koja uključuje i 2x20W CD-Radio, el. panoramski krov, zatamnjena stakla, svetla za maglu i klima uređaj. Za pogon oba modela je zadužen 1,2 litarski benzinac sa 75KS, a cene u Nemačkoj startuju od 11.900 evra.
BMW M1 Hommage Concept

Ovo su prve slike nove BMW-ove studije M1 Hommage Concept, kojim bavarska marka na ovogodišnjoj izložbi Concorso d´Eleganza na jezeru Como obeležava 30-godišnjicu svog već odavno legendarnog sportskog automobila M1. Drugim rečima, ovo je moderna (i to kakva!) interpretacija tog BMW-ovog prvog modela sa centralno smeštenim motorom, koga je fabričko M odeljenje premijerno predstavilo javnosti na 64. salonu automobila u Parizu 1978. godine. Originalni M1 od pre tri decenije, koji je dizajnirao Giorgetto Giugiaro (a razvijen je uz pomoć italijanskog Lamborghinija), između 1978. i 1981. godine izrađen je u maloj seriji od samo 451 primeraka (po nekim podacima 455). Njegovu drumsku verziju je pokretao redni šestocilindraš od 3,5 litra zapremine sa 204kW/277KS pri 6500 o/min. i 330Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min. (što je bilo dovoljno za maksimalnu brzinu od 260 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h u trajanju od 5,6 sekundi). BMW inače tokom ove godine planira nekoliko događaja kojima će obeležiti 30-godišnjicu ovog modela, uključujući i nastup na pomenutoj izložbi Concorso d´Eleganza, gde se publici pored ovog M1 Hommage Concepta, prikazuju i serijske i trkačke verzije originalnog M1.

Top model Škode Octavije, verzija RS, dostupna je sa novim 2,0 litarskim TDI common-rail dizel motorom i u kombinaciji sa DSG menjačem sa duplim kvačilom. Motor razvija 125kW/170KS i 350Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1750 do 2500 o/min.), što je dovoljno da Octavia RS postigne maksimalnih 225 km/h (Combi verzija 224 km/h), dok ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 8,4 sekunde (Combi 8,5 sec). Potrošnja iznosi 5,7 litara na 100 km (Combi 5,9 litara), a emisija CO2 150 g/km (Combi 155 g/km). Octavia RS 2.0 TDI se standardno oprema šestostepenim menjačem, a kao opcija se dobija i DSG menjač sa duplim kvačilom. Cene u Nemačkoj izgledaju ovako : Octavia RS 2.0 TDI sa 6-stepenim menjačem staje 28.050 evra (sa DSG menjačem 29.750 evra), a Octavia RS Combi košta 29.190 evra (sa DSG menjačem 30.890 evra). U Octaviju RS se inače ugrađuje i 2.0 TFSI benzinski motor sa 147kW/200KS.

Francuska grupacija PSA (Peugeot i Citroen) je objavila da planira razvoj novih 1,0 litarskih trocilindričnih benzinskih motora, čiji raspon snage će se kretati od 52kW/70KS do 74kW/100KS (mada nisu saopšteni konkretniji detalji, najjača verzija bi trebalo da ima turbo punjač). Iz PSA grupacije još najavljuju da će se ovi motori odlikovati izuzetno niskom potrošnjom goriva i emisijom CO2 (ova potonja treba da iznosi ispod 100 g/km). Proizvodnja novih motora u Francuskoj treba da počne 2011. godine i to u 600.000 primeraka godišnje.

Mazda je saopštila da će nova, dugo očekivana druga generacija Mazde6 američkim kupcima biti dostupna krajem leta ove godine (Evropljanima je prikazana još u septembru prošle godine na salonu u Frankfurtu), dok će nešto ranije biti objavljeni i detaljniji podaci o snazi pogonskih agregata, paketima opreme i cenama. Naime, u Mazdinom saopštenju se ne precizira snaga 2,5 litarskog četvorocilindraša i 3,7 litarskog V6 motora, koji će se ugrađivati u američku Mazdu6. Slabiji motor bi trebalo da razvija 175 konja, dok je V6 agregat već poznat iz Mazde CX-9, pa i u Mazdi6 3,7 treba očekivati 265KS. Uz četvorocilindrični motor Mazda će kupcima ponuditi izbor između šestostepenog i petostepenog automatika, a uz V6 model ide šestostepeni automatik sa manuelnim modom za menjanje brzina. Dizajnerski se američka verzija ne razlikuje mnogo od evropske, tačnije najveća razlika se ogleda u modifikovanom zadnjem kraju, koji je dobio drugačija svetla i mali spojler na poklopcu prtljažnika. Ostatak promena se svodi na nešto drugačiji prednji gril i kućišta svetala za maglu (slike interijera inače još nisu objavljene). Kao i stari model, i nova Mazda6 će se proizvoditi u Flat Rocku u Mičigenu, a Amerikancima će biti dostupna samo u klasičnoj limuzinskoj verziji (cena za osnovni model bi trebalo da bude ispod 20.000 dolara).
UPDATE : Restilizovani Porsche 911

Lovci na automobilske novitete nedavno su uspeli da tokom fabričkih testiranja uhvate restilizovanu verziju Porschea 911, koja treba da se pojavi u prodaji na jesen ove godine. Kao što se i očekivalo, dizajnerske promene nisu revolucionarne. Suptilne modifikacije su zadesile prednji i zadnji kraj automobila i uključuju drugačiji prednji branik i pokazivače smera, dok je rep dobio nova LED svetla (unutrašnjost će u osnovi ostati skoro ista kao i do sada, sa izuzetkom malo doterane centralne konzole i sistema satelitske navigacije). Međutim, daleko veće novosti se kriju pod poklopcem motora. Tako će 3,6 i 3,8 litarski šestocilindrični Boxer agregati u revidiranom Porscheu 911 dobiti sistem direktnog ubrizgavanja, kakav je prošle godine dobio i SUV model Cayenne (kod Cayenna je to rezultiralo povećanjem snage motora i obrtnog momenta za 10 – 15 odsto). Manji 3,6 L agregat u Porscheu 911 Carreri je dobio dodatnih 20KS i 20Nm obrtnog momenta (sada 345KS i 390Nm), dok je 3,8 litarski u Carreri S ojačan na 385KS i 420Nm (+30KS i 20Nm). Uprkos povećanju snage, ovi motori će imati manju potrošnju goriva i emisiju CO2 i zadovoljavaće Euro5 norme. Obnovljeni 911 će konačno dobiti i menjač sa duplim kvačilom, nazvan Porsche Doppel Kupplungen ili kraće PDK (ima sedam stepeni prenosa). Redizajn podrazumeva i nove točkove od 18 inča (standard za 911 Carreru), odnosno 19 inča (Carrera S), kao i pojačani kočioni sistem. Inače, potpuno nova generacija Porschea 911 se najavljuje za 2011. godinu, o kojoj se za sada ne zna mnogo, ali treba da izdrži na tržištu do 2018. godine.

U lov na svetski rekord u maksimalnoj brzini za serijske automobile, koji trenutno sa 413,83 km/h drži američki SSC Ultimate Aero, krenuo je i britanski Keating. Naime njihov model TKR (koji je doduše još u fazi razvoja) raspolagaće sa motorom od 1500 konja, što treba da bude dovoljno za obaranje pomenutog brzinskog rekorda. Dok TKR ne bude spreman, kupcima je na raspolaganju slabija verzija nazvana Keating SKR, koja je zvanično predstavljena pre nekoliko dana. SKR za pogon koristi Corvettin LS2 6,0 litarski V8 motor u verzijama sa 297kW/404KS i 368kW/500KS, kao i LS7 V8 motor od 7,0 litra zapremine, koji uz pomoć kompresora razvija 482kW/656KS. Snaga se na zadnje točkove prenosi preko petostepenog menjača. I Keating TKR će verovatno imati LS7 agregat, ali će uz pomoć dva turbo punjača raspolagati sa oko 1103kW/1500KS, mada je moguće da snaga bude još i veća jer je auto još uvek u fazi razvoja. Keating SKR je inače dugačak 431 cm, širok 187 cm, visok 115 cm, dok težina osnovnog modela iznosi 1190 kg. Britanski proizvođač već prima narudžbine za ovaj dvosed, isporuke će početi pred kraj ove godine, a proizvodnja će zbog ekskluzivnosti naravno biti ograničena.

Kineski proizvođač automobila Zotye International (osnovan 2005. godine kao deo Zotye Holding Grupe) je na 10. salonu automobilu u Pekingu publici premijerno predstavio svoj novi model Zotye JNJ7160HS, odnosno Fiat Multiplu, čija je licencna proizvodnja upravo počela u ovoj kineskoj kompaniji. Zotye JNJ7160HS se spolja praktično od aktuelne evropske verzije Multiple razlikuje jedino po Zotye logu, koji se nalazi na maski hladnjaka, zadnjem delu i točkovima. Kinezi će u početku u svoju Multiplu ugrađivati samo jedan motor, i to 1,6 litarski benzinac sa 100KS. Zotye International će već ovog leta početi i sa licnecnom proizvodnjom Lancije Lybre, a u skoroj budućnosti i sa proizvodnjom još nekoliko modela iz Fiatove grupacije. Prva Multipla je inače promovisana još pre 10 godina, dok je redizajnirana varijanta ovog modela sa 6 sedišta ugledala svetlost dana na salonu u Ženevi 2004. godine.

Alpina, nemački specijalista za BMW, rešio je da se posle 20 godina vrati u automobilski sport (za Alpinu su svojevremeno vozili Niki Lauda, Jacky Ickx, Hans Stuck i Dieter Quester). Tačnije, povratak će se desiti 2009. u FIA GT3 evropskom šampionatu, i to modelom Alpina B6 GT3 nastalom na bazi BMW-a serije 6. B6 GT3 pokreće Alpina 4,4 litarski V8 agregat iz Alpine B6 S sa 530KS i 725Nm obrtnog momenta. Alpina će inače novi B6 GT3 prodavati i drugim timovima, individualnim kupcima i kolekcionarima.