Volkswagen Polo SUV i novi Volkswagen Passat

Od sredine 2009. godine konkurentima u B segmentu tržišta (Renault Clio, Opel Corsa, Peugeot 207, Ford Fiesta, Fiat Grande Punto i ostali) pridružiće se i potpuno novi Volkswagen Polo. Prvo će se pojaviti hatchback verzija (sa troja i petora vrata), a nedugo zatim i kabriolet, kao i manji SUV model koji za sada nema pravo ime (engleski izvori pominju naziv Polo Dune). Kako stvari sada stoje, Polo SUV će se pojaviti za oko 18 meseci i predstavljaće odgovor nemačke fabrike na slične modele iz Toyote (Urban Cruiser) i Opela (buduća Corsa SUV). Polo SUV će biti nešto duži od četiri metra, širok oko 176 cm, a visok 162 cm. Osnovne verzije imaće pogon samo na prednjim točkovima, dok će snažnije varijante raspolagati i sa pogonom na sva četiri točka. Paleta pogonskih agregata obuhvataće 1,2 litarski trocilindrični benzinac sa 59kW/80KS, zatim 1,2 litarski common-rail TDI sa 55kW/75KS (takođe sa 3 cilindra), benzinski 1.4 TSI sa 90kW i 118kW (122KS i 160KS), a tu je i novi 1,6 litarski TDI sa 81kW/110KS. Uz manuelni 6-stepeni menjač, Volkswagen će kupcima ponuditi i sedmostepeni DSG menjač sa duplim kvačilom. Cena? Po sadašnjim informacijama, osnovni model bi trebalo da košta manje od 20.000 evra.
Novi Volkswagen Passat
Nemačka kompanija već uveliko priprema i naslednika svog popularnog predstavnika u srednjoj klasi – Passata, čija nova generacija se očekuje 2011. godine (to važi za limuzinu, dok karavanski Passat Variant stiže godinu dana kasnije). Sudeći po ovim impresijama iz nemačkog AutoBilda, novi Passat ipak neće doneti neku dizajnersku revoluciju (bokovi npr. previše liče na sadašnji model). Novost u ponudi će biti CrossPassat, odnosno proterenska verzija na bazi Passata Variant, a u stilu Audija A6 Allroad i budućeg A4 Allroad. Paleta pogonskih agregata će biti standardno bogata, odnosno startovaće od 1.2 TSI benzinca sa 105KS i 1.6 TDI dizelaša od 105KS, dok će vrh ponude činiti benzinci 3.2 FSI sa 260 i 3.6 V6 sa 300KS. U najavi je i hibridna verzija, dok se 4Motion pogon na sva četiri točka i DSG menjač sa duplim kvačilom podrazumevaju.

Specijalista za modifikacije ogibljenja, nemačka kompanija H&R, ponudila je svoje opruge i za Audijev A3 u kabriolet izdanju. Tako je ogibljenje ovog Audija u odnosu na standardni model spušteno za 35 mm, čime je dobijeno niže težište automobila, unapređeno upravljanje i nešto dinamičniji izgled, uz neizmenjen nivo komfora (ko želi više, H&R nudi i opruge koje A3 Cabriolet spuštaju za 45 mm).

Ovaj auto oštrog i nesumnjivo atraktivnog dizajna sa sve Lambo vratima (otvaraju se u vis) je K1 Roadster, prvi superauto napravljen u Slovačkoj. K1 Roadster se proizvodi u tiražu od 30 – 40 komada godišnje, a prodavaće se u celoj Evropi.
Za pogon je zadužen centralno smešten 3,0 litarski V6 motor sa 242KS i 300Nm obrtnog momenta (uparen sa šestostepenim menjačem), mada fabrika kupcima koji žele nešto više, nudi i snažniju verziju sa 320KS. K1 Roadster u osnovnoj varijanti od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,9 sekunde i postiže 250 km/h. Jedan od razloga za ovakve rezultate je i mala težina od 992 kg (raspored 48/52% napred/nazad). Automobil ima kožnu unutrašnjost, automatsku klimu, točkove od 17 inča napred (gume 215/45 ZR17), odnosno 18 inča pozadi (gume 265/35 ZR18), a uz doplatu se dobija i GPS navigacija.

Posle limitiranih edicija Pur Sang i Fbg par Hermes, Bugatti je lansirao još jednu ekskluzivnu verziju svog već ionako ekskluzivnog Veyrona. Nova ograničena serija ovog superautomobila je dobila ime Veyron Sang Noir ("Crna krv"), a posvećena je Bugattiju Atlantique 57S iz tridesetih godina prošlog veka.
Ovaj Veyron karakterišu, pre svega, crni eksterijer sa neobojenim panelima od karbon fibera, aluminijumski retrovizori i aluminijumski prednji gril, zatamnjena prednja svetla, novi aluminijumski točkovi i unutrašnjost u koži i alkantari. U ovom trenutku još nema informacije o ceni Veyrona Sang Noir, ali ako pomenuta verzija Fbg par Hermes ima cenu od 1,55 miliona evra (i to bez poreza), zaključak se sam nameće. Bugatti Veyron inače pokreće 8,0 litarski W16 motor sa četiri turbo punjača i 64 ventila, koji raspolaže sa svih 736kW/1001KS pri 6000 o/min. i 1250 Nm obrtnog momenta (u rasponu od 2200 do 5500 o/min.). Dovoljno za svih 407 km/h i ubrzanje do 100 km/h u trajanju od samo 2,5 sekunde.
UPDATE : Maserati A8GCS Berlinetta Touring i Maserati Quattroporte Bellagio Fastback

Jedna od najstarijih italijanskih karoserijskih radionica Carrozzeria Touring Superleggera (osnovana još 1926. godine), vratila se na automobilsku scenu posle nekoliko decenija (vlasnik ove milanske kompanije sada je grupa Zeta Europe BV). Na ovogodišnjoj izložbi "Concours d’élegance Villa d’Este", koja je održana od 25. do 27. aprila, Carrozzeria Touring Superleggera je javnosti prikazala koncept sportskog automobila Maserati A8GCS Berlinetta Touring. Ovaj lagani kupe sa aluminijumskom karoserijom (težak 1150 kg u poređenju na 1880 kg Maseratija GranTurismo) može da se opiše kao moderna interpretacija klasičnih italijanskih sportskih automobila iz šezdesetih godina prošlog veka (pri tome je zanimljivo da je za njegov izgled odgovoran 31-godišnji belgijski dizajner Louis de Fabribeckers). Maserati A8GCS Berlinetta Touring je inače dugačak 4200 mm, širok 1800 mm, visok 1210 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2500 mm, dok je zapremina prtljažnika 315 litara. Točkovi su veličine 19 inča (gume 245/40 ZR19 napred, 185/35 ZR19 nazad), a za zaustavljanje se brine kočioni sistem sa diskovima od 330 x 32 mm napred, osnosno 310 x 28 mm pozadi. Za pogon je predviđen 4,2 litarski V8 agregat sa 295kW/400KS pri 7000 o/min. i 451Nm obrtnog momenta pri 4500 o/min. Imajući u vidu težinu od 1150 kg, to znači da je odnos snaga/zapremina 94,25KS po litri zapremine motora, a odnos snaga/težina izbosi 347,83KS po toni. Ljudi iz Carrozzerie Touring se nadaju da će na salonu automobila u Ženevi 2009. godine uspeti da prikažu i serijsku verziju Maseratija A8GCS Berlinetta, a da će nakon toga krenuti i njegova (veoma) limitirana proizvodnja.
Maserati Quattroporte Bellagio Fastback
Sem Maseratija A8GCS Berlinetta Touring, Carrozzeria Touring Superleggera je na pomenutoj izložbi "Concours d’élegance Villa d’Este izložila i, u najmanju ruku, neobičnu studiju Bellagio Fastback, odnosno aktuelni Maserati Quattroporte u polukaravan varijanti. Bellagio Fastback je zadržao spoljašnje dimenzije standardnog Maseratija Quattroporte (dužina 5052 mm, širina 1895 mm, visina 1438 mm), ali je zato prtljažnik u osnovnoj konfiguraciji veći za 50 litara (sada 500 litara), dok sa oborenim zadnjim sedištima njegov volumen raste na 1500 litara. Kao i za A8GCS Berlinettu, i za Bellagio Fastback je predviđen 4,2 litarski V8 motor sa 400KS i 451Nm. Inače, Bellagio Fastback je samo 50 kg teži od standardnog Quattroportea limuzine, pa bez problema postiže maksimalnih 275 km/h, do 100 km/h ubrzava za 5,2 sekunde (iste cifre važe i za Quattroporte limuzinu), kombinovana potrošnja iznosi 18,9 litara na 100 km, a emisija CO2 je 440 grama po kilometru. Carrozzeria Touring je i zvanično potvrdila da će se Bellagio Fastback naći u proizvodnji, ali naravno u ograničenoj seriji.

Kompanija Riger Tuning je na Tuning World Bondsee 2008 Showu, koji se održava u Nemačkoj, lansirala novi aero body kit, namenjen najnovijoj generaciji Audija A4. Riegerov kit sadrži agresivniji prednji spojler, ispupčenije pragove, spojler na poklopcu prtljažnika, redizajnirani zadnji branik sa integrisanim difuzorom od karbon fibera i četiri završetka sportskog izduvnog sistema, kao i posebne petokrake aluminijumske felne od 20 inča.
Riger je za Audi A4 pripremio i doterano ogibljenje, pojačani kočioni sistem i kit za povećanje snage 3.0 TDI V6 turbo-dizel motora (zahvaljujući reprogramiranoj elektronici motora, sportskom filteru za vazduh i izduvnom sistemu od nerđajućeg čelika, snaga je sa fabričkih 176kW/240KS i 500Nm porasla na 219kW/297KS i 610Nm obrtnog momenta).
Rieger Tuning je inače pre 20 godina u Nemačkoj osnovao Toni Rieger, a specijalizovan je za aerodinamičke pakete namenjene modelima nemačkih kompanija, među kojima su Mercedes, BMW i Audi.

I Cobra N+ (divizija nemačke firme Cobra Technology & Lifestyle specijalizovana za modifikacije Nissanovih automobila) ima zanimljivu premijeru na manifestaciji Tuning World Bodensee 2008. Radi se o novom Nissanu GT-R, kome je snaga njegovog 3,8 litarskog V6 bi-turbo motora sa standardnih 353.3kW/480KS i 588Nm obrtnog momenta, podignuta na 404.8kW/550KS i 680Nm (što je zasluga, između ostalog, reprogramirane elektronike motora, sportskog filtera za vazduh i novog sportskog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika). Rezultat je ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 3,5 sekunde i maksimalna brzina od oko 320 km/h (standardni model do stotke stiže za 3,6 sekunde i postiže 310 km/h). U planu je još jača Cobra N+ Race Performance verzija ovog motora, koji bi trebalo da raspolaže sa svih 456.3kW/620KS i oko 800Nm. Sem motora, Cobra N+ je za svoj Nissan GT-R predvideo i modifikovano podešavajuće ogibljenje, poboljšano upravljanje, pojačane kočnice (diskovi od 405 mm napred), aluminijumske Cobra N+ točkove od 21 inča, unapređenu aerodinamiku vozila i doterani interijer (koža, alkantara, karbon fiber, nova trkačka sedišta i pojasevi).

Najnoviji rad japanskog specijaliste za obradu Hondinih modela, firme Mugen, jeste (pomalo iznenađujuće) praktični porodični automobil Honda Airwave, koji je inače namenjen prodaji pre svega na domaćem, japanskom tržištu. Auto se, sem očiglednih vizuelnih modifikacija (podrazumeva nove branike, spojlere, prednji gril, pragove, zadnji krovni spojler), odlikuje i novim izduvnim sistemom, pojačanim kočnicama, sportskim ogibljenjem, različitim kompletima aluminijumskih točkova od 15 inča i doteranim interijerom.

Tjuning kuća Hofele Design je predstavila još jedan kit za modifikaciju Porscheovog SUV modela Cayenne (njegove restilizovane verzije predstavljene prošle godine). Novi sportski aero paket Ceyster GT600 sadrži elemente kao što su potpuno redizajnirani prednji branik sa otvorima za vazduh u obliku pčelinjeg saća, četiri dodatna svetla napred (dva za maglu i dva LED dnevna svetla), nova hauba motora, izraženije pragove, prednje blatobrane sa otvorima za vazduh, proširenja blatobrana, zadnji krovni spojler, drugačiji zadnji branik sa difuzorom i četri završetka izduvnog sistema. Tačka na i je novi set atraktivnih petokrakih točkova.

Ovog proleća Toyota je obogatila ponudu svog najmanjeg modela Aygo novom verzijom, nazvanom Aygo Blue. Kao što joj i ime kaže, ovu malu Toyotu karakteriše, pre svega, posebna Slate Blue metalik boja, u kojoj su i retrovizori i zaštitne lajsne na branicima, kao i detalji u interijeru.
U standardnoj opremi se nalaze i klima uređaj, Bluetooth i kožna ručica menjača (u modelima sa manuelnim menjačem). Ko želi više, na raspolaganju su mu i dva posebna paketa : Aygo Xtra Protected (između ostalog sadrži parking senzore) i Aygo Style (aluminijumski točkovi, prednja svetla za maglu).
Aygo Blue pokreće 1,0 litarski benzinac sa 67KS (emituje 108 grama CO2 po kilometru), u kombinaciji sa manuelnim petostepenim menjačem ili Multi-mode transmisijom.
Ovaj Aygo je britanskim kupcima na raspolaganju u verzijama sa troja i petora vrata, a cena startuje od 7995 funti.

Nedavno restilizovani Mercedes CLS 500 je upravo prošao kroz ruke nemačkog tjunera Lorinsera i nastao je CLS L 55 RS. Možda najzanimljivija promena krije se pod poklopcem motora. Tamo je smešten V8 agregat, koji u odnosu na standardni model ima 53kW/72KS i 55Nm obrtnog momenta više, odnosno sada raspolaže sa 338kW/460KS i 585Nm, što je dovoljno za maksimalnih 300 km/h. Lorinser se takođe pobrinuo i za atraktivniji izgled ovog kupea sa četvora vrata, što podrazumeva novi prednji branik sa integrisanim spojlerom i svetlima za maglu, pragove, spojler na poklopcu prtljažnika i novi zadnji branik sa četiri završetka izduvnog sistema. Paket zaokružuju i atraktivni petokraki Lorinser RS 6 aluminijumski točkovi od 20 inča i modifikovani interijer (novi sportski upravljač, detalji od karbon fibera).

Dok sama Toyota verovatno i ne razmišlja o kabriolet izdanju svog Priusa, američka kompanija NCE (Newport Convertible Engineering) svim zainteresovanim kupcima već nudi otvorenu verziju ovog hibridnog automobila. NCE je i inače poznat po preradama mnogobrojnih automobila u kabriolete, među kojima se izdvajaju Cadillac CTS, Hummer H3 i Chrysler 300C. U svakom slučaju, zanimljiva ponuda za predstojeće leto.

Suzuki je kupcima u Australiji ponudio ograničenu seriju specijalnog Swifta RE2, inspirisanog dominacijom japanske marke u 2007 Junior World Rally šampionatu. Swift RE2 karakteriše sportski aero body kit (prednji i zadnji spojler, pargovi, zadnji krovni spojler), jedinstveni sedmokraki aluminijumski točkovi, iPod interfejs, sportske aluminijumske pedale i jedinstvene RE2 patosnice i RE2 oznake. Cena iznosi 16.990 australijskih dolara, a biće ponuđena serija od samo 680 primeraka.
Mitsubishi Lancer Evolution MR i Subaru Impreza WRX STI Spec C

Krajem ove godine Mitsubishi će japanskim kupcima ponuditi još jaču verziju svog Lancera Evolution, nazvanog Evolution MR (Mitsubishi Racing). U odnosu na standardni model, Lancer Evolution MR će imati pojačani 2,0 litarski turbo motor (+ 20KS), doterani SST menjač sa duplim kvačilom, poboljšano upravljanje i nekoliko novih estetskih elemenata (dodatni otvori za vazduh u prednjem braniku, novi pragovi, revidirano zadnje krilo i set aluminijumskih točkova u crnoj boji). Za sada nema informacija da li će se Lancer Evolution MR možda pojaviti i na evropskom tržištu.
Da ne bi zaostao za svojim rivalom, i Subaru pripremu novu verziju Impreze WRX STI. Radi se o modelu Impreza WRX STI Spec C, namenjenoj više za trkačku stazu, koja je zahvaljujući većoj upotrebi aluminijuma, lakšem krovu, manjem rezervoru za gorivo, kao i tanjim staklima, olakšana za 70 kg. I izgled će biti nešto agresivniji u odnosu na aktuelnu verziju, dok za sada nema konkretnijih detalja za koliko će biti pojačan 2,5 litarski turbo motor. Kao i Lancer Evolution MR, i Impreza WRX STI Spec C će se u prodaji pojaviti krajem ove godine.
Fiat Fiorino, Citroen Nemo i Peugeot Bipper stigli u Srbiju

Domaće tržište je postalo bogatije za nova laka komercijalna vozila Fiat Fiorino, Citroen Nemo i Peugeot Bipper, koja su nastala kao plod dugogodišnje saradnje italijanskog Fiata i francuske grupacije PSA (Peugeot i Citroen) u segmentu komercijalnih vozila. Radi se o modelima koja se međusobno veoma teško razlikuju, jer se razlike svode samo na oznake proizvođača. Svi se inače odlikuju kompaktnim dimenzijama, visokim krovom i bočnim kliznim vratima. Upravo pomenute kompaktne dimenzije znatno olakšavaju kretanje i parkiranje u urbanim sredinama (čemu su prevenstveno i namenjeni), a po navodima fabrika, ovi modele karakterišu praktičnost, pouzdanost i robusnost, ali ne na račun estetike. Fiat Fiorino se inače proizvodi u Turskoj (u pogonima kompanije Tofas, tamošnjeg Fiatovog partnera), dugačak je 3,86 metra, nosivost mu iznosi 610 kg, ima prostor za teret dužine 1,5 metara, a korisna zapremina istog iznosi 2,5 kubna metra (kada se obori i suvozačko sedište, zapremina raste na 2,8 kubika, a dužina prostora za teret na 2,5 metra). Unutrašnjost Fiat kratko opisuje kao prostranu, komfornu i ergonomičnu, dok paleta pogonskih agregata obuhvata 1,3 litarski Multijet 16v dizelaš sa 55kW/75KS pri 4000 o/min. i 190Nm pri 1750 o/min., kao i benzinac zapremine 1,4 litra sa 54kW/73KS pri 5200 o/min. i 118Nm pri 2600 o/min. Inače, dizelaš postiže 155 km/h, troši 4,5 litara na 100 km (fabrički podatak), emituje 120 grama CO2 po km, ima autonomiju od 1000 km, dok benzinac troši 7 litara benzina na 100 km, a postiže takođe 155 km/h. Skoro sve ono što je rečeno za Fiorino, važi i za Nemo i za Bipper. Dakle, svojim kompaktnim dimenzijama, bočnim kliznim vratima i dvokrilnim vratima prtljažnika, novi Citroenov i Peugeotov komercijalac nudi veliku prilagodljivost i cilja pre svega na manje firme za dostavu robe u gradskim sredinama. I ovaj komercijalac je dugačak 3,86 metra, prostor za teret je dužine 1,5 metara, a korisna zapremina istog iznosi 2,5 kubna metra (kada se obori i suvozačko sedište, zapremina raste na 2,8 kubika, a dužina prostora za teret na 2,5 metra). Paleta motora za Nemo i Bipper obuhvata jedan dizelaš i jedan benzinac. To su 1,4 litarski HDI dizel sa 50kW/70KS i 160Nm (troši 4,5 litra dizela i emituje 119 grama CO2 po km), kao i benzinac iste zapremine ali sa 54kW/75KS i 118Nm (troši 6,9 litara na 100 km). Osnovni Fiat Fiorino u Srbiji košta 9750 evra, Citroen Nemo 9000, a Peugeot Bipper 9230 evra (sve navedene cene su bez PDV-a). Fiat u Srbiji prodaje firma Delta Automoto (www.deltaauto.co.yu), Vitro Group zastupa Citroen (www.citroen.co.yu), a Peugeotova vozila prodaje Verano Motors (www.verano.co.yu).