home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

 

Domaći uvoznik automobila francuskog Peugeota, firma Verano Motors (www.verano.co.yu), od 1. maja je krenuo sa novom prodajnom kampanjom, tokom koje se Peugeot 407 sa 1,8 litarskim benzinskim motorem od 92kW/125KS i paketom opreme Confort, prodaje po ceni od 19.990 evra sa PDV-om (kupovinom ovog modela kupac štedi 2000 evra).

Svi modeli Honde Civic sa petora vrata do kraja maja imaju cenu sniženu za sedam odsto, pa tako osnovni Civic 1.4 sada košta 20.137 evra (ranije 21.650 evra), Civic 1.8 Sport staje 22.000, a Civic 2.2 i-CTDi umesto 27.790 treba platiti 25.844 evra. Ovde i napomena da se popust odnosi samo na vozila sa lagera i da su količine ograničene. Na popustu je i Honda Accord, koja je, bez obzira na pogonski agregat i opremu, sada jeftinija za 7%. Najjeftiniji Accord 2,0 Comfort sada košta 19.424 evra sa PDV-om. Uvoznik Honde za našu zemlju je firma Delta Automoto (www.deltaauto.co.yu).  

Prodavci Chevroleta (www.gm-chevrolet.co.yu), u očekivanju dolaska novog Avea, kupcima nude dosadašnji model po nižim cenama. Tako osnovna verzija Avea (1.2 benzinac sa troja vrata) sada košta 8550 evra, što je za 800 evra manje nego ranije. U ponudi se nalazi i Aveo sedan sa 1,2 litarskim benzincem i bogatijom opremom (uključuje i klimu i servo), koga treba platiti 10.560 evra sa PDV-om.

Kod Dacije (www.dacia.co.yu) je aktuelna ponuda modela Logan MCV (karavan) sa 1,4 litarskim benzincem od 75KS, koji se sa klimom u standardnoj opremi prodaje po posebnoj ceni od 9999 evra.





Iz rumunske fabrike Dacia nekako su procurele prve špijunske fotografije redizajnirane verzije aktuelnog Logana limuzine. Kao što se i očekivalo, inspiracija za Loganov svežiji izgled je pronađena u novom modelu Sandero, čija svetska premijera je inače održana početkom marta na salonu automobila u Ženevi (o tome više OVDE). To u praksi znači da je najveće promene Logan doživeo na prednjem delu, gde se najviše ističe nova rebrasta maska hladnjaka sa novim logom marke, modifikovani branik sa drugačije oblikovanim otvorom za vazduh i mestom oko svetala za maglu. Promene na zadnjem kraju su diskretnije i obuhvataju blago doterana svetla i branik, novu hromiranu lajsnu na donjem delu poklopca prtljažnika, koji je uz to dobio i nešto izraženiji spojler. Uz unapređeni interijer (novi volan, kvalitetniji materijali), to je u principu to. Sem ovih slika, u ovom trenutku nema konkretnijih podataka o doteranom Loganu, pa tako ni o eventualnim promenama u paleti pogonskih agregata. Trenutno ta paleta obuhvata pet motora: tri benzinca (1,4L sa 75KS, 1,6L sa 90KS, 1,6 16V sa 105KS) i dva dCi dizelaša zapremine 1,5 litara sa 70, odnosno 85KS.

 



Osim špijunskih slika potpuno nemaskiranog Renault Megana III (o tome OVDE), francuski magazin Auto Plus objavljuje i prve prave fotografije buduće Renaultove Lagune Coupe, koja će, kao i pomenuti Megane III, imati svetsku premijeru na salonu automobila u Parizu ove jeseni. Očigledno da su u francuskoj kompaniji rešili da ponude neki atraktivniji automobil, jer izuzev par sportskih modela poput Clia RS i Megana RS, Renault ne može da se pohvali nekim pravim sportistom u svojoj aktuelnoj ponudi. Ranije se za to brinuo model Alpine A610 Turbo, a od kraja 2008. za to će biti zadužena Laguna Coupe sa motorima od (najverovatnije) 170 do 265 konja (benzinci 2,0 16V turbo sa 170KS i 3,5 litarski V6 sa 250KS i dCi dizelaši od 2,0 litra sa 175KS, kao i 3,0 litarski V6 dCi dizel agregat sa 230KS i 265KS). Svi pomenuti motori zadovoljavaju Euro5 standarde, a biće upareni sa manuelnim 6-stepenim menjačima i automaticima sa takođe 6 brzina. Prema ovim špijunskim slikama, serijska Laguna Coupe se ne razlikuje mnogo od istimenog koncept automobila, koji je francuska fabrika izložila na prošlogodišnjem salonu u Frankfurtu. To podrazumeva privlačno oblikovanu karoseriju (naročito ako se uporedi sa prilično bledim i uzdržanim dizajnom standardne Lagune treće generacije), ali će dvobojna unutrašnjost mekih i čistih linija iz Lagune Coupe Concept sigurno biti "prizemljena" i više nalik onoj iz Lagune i Lagune GrandTour. Ovde i podsećanje da je Laguna Coupe Concept dugačka 4685 mm, široka 1964 mm, visoka 1372 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2710 mm (zapremina prtljažnika je 380 litara), što su dimenzije koje možemo očekivati i kod serijske verzije. Naravno, kao i standardne Lagune, i Coupe će biti izuzetno bezbedan automobil; to se kod Renaulta jednostavno podrazumeva. Nezvanično se pominje i mogućnost da se Laguna pojavi i kao kabriolet (njen mogući izgled je na trećoj slici).

 



Iako su neke ranije nezvanične informacije ukazivale na to da japanska fabrika ne razmatra mogućnost razvoja sportske MPS (Mazda Performance Series) verzije nove Mazde6, poslednje vesti ipak potvrđuju da se na tom automobilu uveliko radi. Kako piše britanski AutoExpress, novu Mazdu6 MPS najverovatnije će pokretati 2,5 litarski turbo četvorocilindraš sa oko 280KS (pogon će naravno biti na sva četiri točka). To će biti dovoljno za ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) u trajanju od šest sekundi, dok će maksimalna brzina biti elektronski ograničena na 250 km/h. U paketu su još agresivniji aero body paket (novi spojleri, veći otvori za vazduh, pragovi, veći alu točkovi), spušteno i tvrđe podešeno ogibljenje i pojačani kočioni sistem. Očekuje se da Mazda na ovogodišnjem salonu automobila u Parizu prvo promoviše koncept verziju ovog automobila, dok bi serijski model stigao na tržište u 2010. godini. Nova Mazda6 MPS će se, za razliku od svog prethodnika, pojaviti ne samo kao limuzina, već i kao hatchback i karavan, pa i kao kupe i kabriolet. Što se Mazde2 MPS tiče, o njoj za sada nema puno podataka, tek toliko da će se bazirati na nedavno predstavljenoj trovratnoj Mazdi2 i da će prednje točkove verovatno pokretati 1,5 litarski turbo motor sa oko 170 konja. Uz novi sportski izgled eksterijera i interijera, doterano ogibljenje i jače kočnice, to je to. Mazda2 MPS u prodaji treba da se pojavi krajem naredne godine.



Nadajući se da može da ponovi uspeh reinkarnisanog modela 500, Fiat se sprema da oživi još jedno legendarno ime iz svoje prošlosti – Topolino. Fiat naime planira proizvodnju nove porodice niskobudžetnih automobila u Zastavi, a prema raznim izvorima, očekuje se da prvi bude upravo novi Topolino. Vest se poklopila sa potpisivanjem Memoranduma o razumevanju, koji su potpisali potpredsednik najvećeg italijanskog proizvođača automobila Alfredo Altavilla i ministar ekonomije i regionalnog razvoja u vladi Srbije Mlađan Dinkić. Novi Topolino će, kao i original iz 1936. godine, biti dvosed (u stvari 2+2 koncepcije), baziraće se na platformi Fiata 500, ali će od njega biti nešto kraći (njegova dužina naime treba da iznosi 3150 mm). Za pogon bi trebalo da bude zadužen dvocilindrični benzinac od 900 kubika zapremine (sa i bez turbo punjača) i sa rasponom snage od 60 do 110KS. Podsećanja radi, Fiat, prema potpisanom Memorandumu, namerava da u Kragujevcu do kraja 2009. godine počne sa proizvodnjom potpuno novog modela automobila A klase, a planira se proizvodnja od 200.000 vozila godišnje. Do kraja 2010. godine Fiat bi trebalo da počne proizvodnju još jednog modela iz B klase, čime bi ukupna proizvodnja u Zastavi porasla na 300.000 vozila godišnje.  



 

Honda Club Serbia, pod sloganom "Koliko je crvena tvoja krv?", u subotu 10. maja organizuje peti internacionalni skup ljubitelja Honde. Ova manifestacija će se održati u Beogradu, na kartodromu Ada Huja, sa početkom u 13 časova.

 

 

Plan i Program skupa:

Satnica:

  • početak manifestacije 13:00h.
  • od 13:30h. – do 15:00h. promocija vozila, Delta Automoto Honda
  • 15:30 – 16:30h. vožnja sa čunjevima.
  • 17:00h. – 18:00h. najbrži krug na stazi
  • 18:30h. – 19:00h. bacanje automobilske gume u dalj
  • 19:30 proglašenje pobednika
  • 21:00 restoran 

Inače, Honda Club Serbia je osnovan pre nekoliko godina, sa namerom da okupi sve ljubitelje brenda Honda. Klub radi sa podrškom firme Delta Automoto, koja je zvanični uvoznik ovog japanskog proizvođača za našu zemlju. Svi članovi imaju popust do 20% u prodavnicama i servisima specijalizovanim za ovu marku, a na okupljanjima mogu da premijerno isprobaju neke od Hondinih novih modela. Da biste postali član Honda Club Serbia ne morate posedovati Honda vozilo, a godišnja članarina iznosi 1800 dinara. Adresa kluba je Brankova 32/5, Beograd, tel. 011/26-29-446, internet adresa : www.hondaclub.co.yu



Audi RS6 sedan

1 Maj 2008 - 01:12 Top secret Link

Novom Audiju RS6 Avant (čija prodaja je tek počela po ceni od 106.900 evra u Nemačkoj) uskoro će se pridružiti i njegova limuzinska verzija, koja će predstavljati Audijev odgovor na BMW M5 (ima 507KS) i Mercedes E63 AMG sa 514KS (mada ne treba zaboraviti ni na najavu Lexusa GS-F sa V10 motorom i više od 500 konja). Međutim, Audijev RS6 Avant prešišaće i BMW, i Mercedes i Lexus, bar kada je snaga motora u pitanju. Naime, kao i RS6 Avant, i RS6 sedan će dobiti V10 bi-turbo agregat, koji raspolaže sa 426kW/580KS. Maksimalni obrtni moment iznosi 650Nm i na raspolaganju je u rasponu od 1500 do 6250 obrt./min. Očekuje se da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi oko 4,5 sekunde, dok će maksimalna brzina nažalost biti ograničena na 250 km/h. Snaga će se preko 6-stepene Tiptronic transmisije naravno prenositi na sva četiri točka (40 % napred, a 60 % nazad). RS6 sedan se i vizuelno razlikuje od drugih modela u A6 gami (veći otvori za vazduh u agresivnijem prednjem braniku, širi blatobrani, difuzor pozadi, modifikovana "Single Frame" maska, masivniji pragovi, novi točkovi od 19 ili 20 inča, novi završeci izduvnog sistema), kako bi i laiku bilo jasno koliki se potencijal skriva u ovom automobilu. Iznenađenje predstavlja modifikovani zadnji deo (nalik na novi Audi A4), koji očigledno najavljuje i kako će izgledati restilizovana verzija standardnog A6, čije se premijera takođe očekuje veoma brzo.



Možda se sećate (a možda i ne) najave švajcarske kompanije Weber Sportscars (dobavljač auto delova) da će predstaviti superauto iz sopstvenog razvoja, koji će moći da dostigne i prestigne magičnu granicu od 400 km/h. Iako su mnogi (s pravom) sumnjali u njihove smele najave, to se ipak dogodilo. Weberov superauto je u međuvremenu zvanično predstavljen i dostupan je po ceni od 1.620.000 švajcarskih franaka (bez poreza). Weber Sportscar faster one je dakle ekstreman sportski automobil koji po navodima proizvođača može preko 420 km/h, dok ubrzanje do 100 km/h iznosi samo 2,5 sekunde, do 200 km/h mu treba 6,6 sekundi, a do 300 km/h 16,2 sekunde. Karoserija je naravno od karbon fibera, a motor je centralno smešten 7,0 litarski kompresorski V8 agregat, snage 662,4kW/900KS pri 7000 o/min. i 1050Nm obrtnog momenta pri 3900 o/min. Pogon je na sva četiri točka (na prednje točkove se šalje do 36% snage), a menjač je sekvencijalni sa 6 stepeni. Zanimljivo da Weberov superauto ima 4 rezervoara za gorivo, ukupne zapremine 110 litara, ali su zbog bolje raspodele težine rezervoari smešteni po jedan u svaki ugao automobila. S obzirom da je masa praznog vozila samo 1100 kg (raspored težine je 50:50), odnos težina/snaga je veoma povoljan i iznosi 1,22 kg/KS. Ovaj dvosed je inače dugačak 450 cm, širok 204 cm, a visok 115 cm. Točkovi su veličine 20 inča, sa gumama dimenzija 285/25 ZR20 napred i 325/25 ZR20 pozadi. Za zaustavljanje se brinu kočnice sa diskovima od 380 x 34 mm, a zaustavni put pri brzini od 100 km/h je 30 metara.

   



 

Dok Nissan još uvek razvija novi GT-R V-Spec sa 520-550KS, japanski tjuner Amuse je već predstavio svoj GT-R, koji raspolaže sa snagom od preko 600 konja. Tačnije, prema pisanju japanskog magazina BestCar, Amuse Nissan GT-R zahvaljujući promenama na elektronici motora i novom izduvnom sistemu, razvija 603KS i 781Nm obrtnog momenta. Drugih detalja za sada nema, a podsećanja radi, 3,8 litarski V6 bi-turbo motor u standardnom Nissanu GT-R ima 478KS i 588Nm.



 

Trkačka verzija novog Volkswagena Scirocco je spremna za svoj debi na trci 24 časa Nirburgringa, koja će se održati 23. maja. Volkswagen će na toj trci učestvovati sa tri trkačka Sciroccoa, koje pokreće 2.0 TFSI motor sa okruglo 300KS, u paru sa DSG menjačem i sa komandama za menjanje brzina na upravljaču. Scirocco će u Nirburgringu, između ostalih, voziti i dvostruki pobednik trke 24 časa Le Mana Hans-Joachim Stuck i dvostruki šampion WRC-a Carlos Sainz.



Loder1899 Jaguar XF

1 Maj 2008 - 00:28 Tuning Link

Posle Ardena i Galpina, sada je i nemačka tjuning kompanija Loder1899 predstavila svoju modifikaciju novog Jaguara XF. Za razliku od Ardena i Galpina, u Loderu1899 su se odlučili za ipak diskretnije vizuelne promene, tako da njihov novi aero body kit sadrži samo novi prednji spojler, zatim spojler na poklopcu prtljažnika i agresivniji zadnji branik sa integrisanim difuzorom. U paketu su još aluminijumski točkovi od 20 ili 21 inča (sa gumama 255/35 20, odnosno 255/30 21), ogibljenje spušteno za 35 mm u odnosu na fabrički primerak, novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika i pojačani 2,7 litarski V6 turbo-dizel motor. Tako je snaga ovog agregata povećana sa 207 na 249KS, dok je maksimalni obrtni moment skočio sa 435 na 522Nm (pri 3850 o/min.). Dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h padne na 7,6 sekundi (serijski model 8,2 sekunde), dok najveća brzina sada iznosi 229 km/h.

 



Alfa Romeo Spider Limited Edition je nova specijalna verzija ovog atraktivnog Alfinog modela namenjenog britanskom tržištu. Poenta svega je dodatna oprema u vrednosti od 3000 funti, koja se dobija bez doplate. Tako se u opremi nalaze, između ostalog, kožni interijer, sedišta sa grejanjem, memorijom i el. podešavanjem, retrovizori sa el. podešavanjem i grejanjem, aluminijumski točkovi od 19 inča, Blue&Me hands-free sistem i posebne boje kao što su Carbonio Black, Alfa Red i Ghiaccio White. Pod haubom se nalazi 2.2 JTS benzinski motor sa 185KS, odgovoran za ubrzanje do 100 km/h za 8,8 sekundi i najveću brzinu od 223 km/h.



Paleta modela novog Audija A4 je na nemačkom tržištu proširena novom verzijom. Radi se o modelu koga pokreće 2.0 TDI common-rail dizelaš (u kombinaciji sa manuelnim šestostepenim menjačem) sa 88kW/120KS i 290Nm obrtnog momenta (u rasponu od 1750 do 2500 o/min.). Njegova kombinovana potrošnja po fabričkim podacima iznosi 5,2 litre na 100 km. Maksimalna brzina Audija A4 2.0 TDI 120 PS je 197 km/h, dok ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 11,2 sekunde. Cene za ovaj A4 u Nemačkoj startuju od 32.450 evra.

Audi TT 1.8 TFSI

Audi je istovremeno proširio i paletu pogonskih agregata u svom modelu TT, i to baznim 1,8 litarskim četvorocilindričnim TFSI turbo motorom, koji razvija 118kW/160KS i 250Nm (u rasponu od 1500 do 4500 o/min.). Pogon je inače na prednjim točkovima, a menjač je šestostepeni manuelni. Po fabričkim podacima, Audi TT Coupe sa ovim motorom može do maksimalno 226 km/h, do 100 km/h ubrzava za 7,2 sekunde, dok mu potrošnja iznosi 6,7 litara benzina na 100 km (Roadster varijanta može do 224 km/h, do stotke joj treba 7,4 sekunde, a troši 6,9 litara), a cena u Nemačkoj iznosi 29.400 evra (TT 1,8 TFSI Coupe), odnosno 30.500 evra (TT 1,8 TFSI Roadster).



Izvor : www.tanjug.co.yu

Ministar ekonomije Mlađan Dinkić i potpredsednik FIAT-a Afredo Altavila potpisali su danas u Beogradu Memorandum o razumevanju, strateškoj saradnji i zajedničkom ulaganju koji predviđa formiranje zajedničke kompanije u kojoj bi torinska fabrika imala 70 odsto, a država Srbija 30 odsto vlasništva.
Fiat, prema potpisanom Memorandumu, namerava da u Kragujevcu do kraja 2009. godine otpočne proizvodnju potpuno novog modela automobila A klase, a planiran obim proizvodnje je 200.000 automobila godišnje.
U drugoj fazi, do kraja 2010. godine Fiat bi trebalo da počne proizvodnju još jednog modela B klase, čime bi ukupna proizvodnja u "Zastavi" porasla na 300.000 vozila godišnje.

Aranžman sa "Fijatom" je model zajedničkog ulaganja u "Zastavu", tako što bi država Srbija bila manjinski, a italijanska kompanija većinski vlasnik u toj kragujevačkoj fabrici.
"Fijat" će se tim sporazumom obavezati da podigne proizvodnju sa sadašnjih 12.350 automobila u 2007. godini, na oko 50.000 komada u prvih devet meseci od potpisivanja ugovora.

Agencije: Fiat će investirati 700 miliona evra u Srbiji

Vodeće svetske agencije izvestile su danas o potpisivanju sporazuma između italijanske automobilske kompanije "Fijat" i srpske "Zastave" za osnivanje zajedničke kompanije, stavljajući u prvi plan podatak da će italijanski partner u njoj imati većinski udeo i da će investirati oko 700 miliona evra ili 1,1 milijardu dolara.
Nemačka agencija DPA je javila iz Beograda da su potpredsednik najvećeg italijanskog proizvođača automobila Alfredo Altavila (Altavilla) i ministar ekonomije i regionalnog razvoja u vladi Srbije Mlađan Dinkić zaključili memorandum, po kome će "Fijat" investirati 700 miliona evra u fabriku i posedovati 70 odsto njenih akcija, dok će Srbija uložiti 100 miliona evra i biti vlasnik 30 odsto akcija.
DPA dodaje da "Fijat" planira da počne proizvodnju novog modela A klase od kraja 2009. godine, sa obimom od 200.000 vozila. Do 2010. bi trebalo da krene proizvodnja modela klase B, čime će se ukupna proizvodnja u kragujevačkoj "Zastavi" povećati na 300.000 vozila godišnje.
Nemačka agencija podseća da su "Fijat" i "Zastava" počele saradnju pedesetih godina prošlog veka sa proizvodnjom popularnog modela "fijat 500" i da je u periodu od 1955. do 1985. proizvedeno oko milion komada tih popularnih kola.
Agencija Blumberg je u izveštaju iz Beograda takođe naglasila da će italijanska kompanija u zajednički poduhvat investirati oko 700 miliona evra (1,1 milijardu dolara) u naredne tri godine.
"Ovo je još jedan korak napred u 'Fijatovoj' strategiji ostvarivanja očekivanja u pogledu rasta obima proizvodnje," citira agencija izvršnog direktora italijanske kompanije Serđa Markiona (Sergio Marćionne).
Prema Blumbergu, Markione je okončao četiri godine gubitaka u najvećem italijanskom proizvođaču automobila 2005. godine, nakon što je uveo nove modele i smanjio troškove kroz efikasniju proizvodnju i partnerstvo sa konkurentima.
I agencija Rojters je javila da se italijanski "Fijat" udružuje sa Srbijom radi investiranja 700 miliona evra u proizvodnju dva nova modela automobila u kragujevačkoj "Zastavi".
Britanska agencija je prenela izjavu ministra Dinkića da "Fijat" planira da počne proizvodnju jednog novog modela do kraja 2009. a drugog modela do kraja 2010. godine, kada bi ukupna proizvodnja u "Zastavi" trebalo da dostigne 300.000 vozila.
Konstatujući da se godišnje u "Zastavi" proizvede oko 15.000 automobila, daleko ispod kapaciteta fabrike od 60.000 vozila, Rojters podseća da je fabrika pogođena u NATO bombardovanju 1999. godine i da se sporo obnavlja.
Trenutno zapošljava 4.000 radnika, u odnosu na više od 11.000 pre restrukturisanja 2001. godine.
Sporazum sa "Fijatom" dobio je "podsticaj" kada je Srbija u utorak potpisala sporazum o stabilizaciji i pridruživanju sa Evropskom unijom jer će, kada bude primenjen, voditi unapređenju trgovinskih veza Srbije sa Unijom, zaključuje Rojters.



Land Rover danas obeležava svoju 60-godišnjicu, pa je tim povodom lansirao posebne serije svih svojih aktuelnih modela. Tako su pored Defendera SVX, pripremljeni i specijalni modeli Freelander II, Discovery 3 i Range Rover sa bogatijom standardnom opremom i posebnim "60th Anniversary" oznakama.

Među ovim modelima posebno mesto pripada ikoni među off-road vozilima, Defenderu SVX, koji će se nuditi u nekoliko verzija : kao model 90 soft top (kabrio), 90 station wagon i 110 station wagon. Karakteriše ih, između ostalog, crna metalik boja, modifikovani prednji gril, LED zadnja svetla, petokrake aluminijumske felne, novi pragovi, pojačani aluminijumski zaštitnik ispod prednjeg dela vozila, Recaro sportska sedišta, aluminijumski vrh ručice menjača, Garmin satelitska navigacija, audio sistem sa "sabvuferom", dok model 90 soft top (na drugoj slici) ima i metalik srebrni zaštitni kavez. Tu su naravno i posebne oznake i pločica sa serijskim brojem. Iako Defender SVX izgleda prilično različito u odnosu na originalni, spartanski opremljen model iz 1948. godine, iz Land Rovera poručuju da i novi SVX predstavlja u suštini praktično vozilo, sa kojim možete da idete skoro svuda.