
Kako se Pontiac G8 GXP i Holden Commodore HSV Clubsport R8 već nude sa GM-ovim novim LS3 V8 motorom, bilo je samo pitanje vremena kada će i njihov evropski rođak Vauxhall VXR8 dobiti taj agregat. Novi V8 motor je zapremine 6162 kubika i razvija 14 konja više u odnosu na svog prethodnika LS2 (imao je 5967 kubika), tačnije Vauxhall VXR sada raspolaže sa 431KS pri 6000 o/min. To je kod modela sa automatskim menjačem dovelo do poboljšanja ubrzanja od 0 do 60 milja na sat (96 km/) sa 5 na 4,9 sekunde, a kod verzije sa manuelnim menjačem do poboljšanja međuubrzanja. Bez obzira na povećanje snage i poboljšanje performansi, VXR8 LS3 ima istu potrošnju i emisiju CO2 kao i odlazeći model sa LS2 motorom. Istovremeno je proširena i paleta boja za ovaj model (dodata je "Heron White" bela), dok se kao opcija nude i točkovi od 20 inča. Inače, u Velikoj Britaniji pojačani VXR8 košta 35.695 funti, odnosno 485 funti više nego prethodnik.

Ford je u Velikoj Britaniji obogatio ponudu Mondea sa novom Titanium X Sport verzijom, koju pokreće petocilindrični 2,5 litarski turbo benzinac sa 220KS i 2,2 litarski TDCi dizelaš sa 175KS. Sa ovim potonjim, Mondeo Titanium X Sport do 100 km/h ubrzava za 8,4 sekunde i postiže najveću brzinu od 224 km/h, dok mu potrošnja iznosi 6,2 litra dizela na 100 km (fabrički podatak). Ovaj Mondeo se nudi u hatchback verziji sa petora vrata i kao karavan, a od ostalih modela se razlikuje po aluminijumskim točkovima od 18 inča, sa dva hromirana završetka izduvnog sistema, pragovima u boji karoserije, sedištima u kombinaciji koža/alkantara (prošivena crvenim koncem) i kožnim volanom i ručicom menjača. U opremi se nalaze i CD plejer, automatsko paljenje svetala i brisača, dvozonski automatski klima uređaj, aluminijumske pedale, pomoć pri parkiranju, Fordovo Power dugme za start motora, Bluetooth, bi-xenon svetla i sportsko ogibljenje. Cene u Velikoj Britaniji počinju od 23.355 funti (hatchback sa 5 vrata) i od 26.605 funti za Mondeo Titanium X Sport karavan.


Izvor : www.tanjug.co.yu
Potpredsednik "Fijata" Alfredo Altavila i gradonačelnik Kragujevca
Veroljub Stevanović danas su u tom gradu potpisali Memorandum o razumevanju
kojim se ta torinska fabrika automobila oslobađa plaćanja lokalnih taksi i
poreza u narednih 10 godina.
Memorandum predviđa i besplatno ustupanje zemljišta "Fijatu" za
slučaj proširenja proizvodnih kapaciteta.
Nakon potpisivanja Memoranduma gradonačelnik Kragujevca Veroljub Stevanović je
rekao da su Kragujevačani ostvarili san koji su sanjali više od 50 godina.
"Mi smo deca 'Fijata', radnici su ovde podjednako dobri i proizvodićemo
automobile istog kvaliteta kao u što se proizvode u Italiji", kazao je
Stevanović.
Altavila je ponovio da je važan dan za "Fijat" potpisivanje saradnje
sa "Zastavom" što predstavlja jedan od, kako je rekao, za nas
najbitnijih projekata kada je reč o globalnoj strategiji.
"Ovde u Kragujevcu, u Srbiji, izrađivaće se dva potpuno nova modela
automobila koji će se biti prodavati u celom svetu", rekao je Altavila.
Svečanosti su prisustvovali i predsednik Srbije Boris Tadić, ministar ekonomije i regionalnog razvoja Mlađan Dinkić i potpredsednik Vlade Srbije Božidar Djelić.
Podsećanje radi, Fiat, prema potpisanom Memorandumu o razumevanju, namerava
da u Kragujevcu do kraja 2009. godine počne sa proizvodnjom potpuno novog
modela automobila A klase, a planira se proizvodnja od 200.000 vozila godišnje.
Do kraja 2010. godine Fiat bi trebalo da počne proizvodnju još jednog modela iz
B klase, čime bi ukupna proizvodnja u Zastavi porasla na 300.000 vozila
godišnje.
Memoranduma predviđa da ova torinska fabrika sa investicijama od 700 miliona
evra postane vlasnik 70 odsto "Zastave", dok u vlasništvu države
Srbije ostaje 30 odsto.
VIDEO : Memorandum o saradnji sa Fiatom

Odmah nakom Brabusa (o tome više OVDE), još jedan nemački tjuner je obradio nedavno redizajnirani Mercedes SL 500. Radi se o Carlssonu, čiji SL 500 sada nosi oznaku CK50 i raspolaže sa 5,5 litarskim V8 agregatom od 325kW/436KS i 600Nm obrtnog momenta. Dovoljno da CK50 od 0 do 100 km/h ubrza za samo 5,1 sekundu i da postigne maksimalnih 293 km/h (fabrički SL 500 inače ima 285kW/388KS i 530Nm, do stotke mu treba 5,4 sekunde i može do elektronski limitiranih 250 km/h). Kome to nije dovoljno, Carlsson priprema i snažniji model CK65 sa V12 agreagatom od preko 700 konja i 1100Nm. U paketu novog Carlssona CK50 su i novi aerodinamički paket (modifikovani prednji branik sa spojlerom od karbon fibera, nova Carlsson maska hladnjaka, pragovi, spojler na poklopcu prtljažnika, doterani zadnji branik sa integrisanim difuzorom i četiri završetka sportskog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika) i atraktivni aluminijumski točkovi karakterističnog Carlsson dizajna.

Seat je objavio nove zvanične fotografije nove generacije svog modela B klase - Ibize, čiju najavu smo mogli da vidimo kroz studiju Bocanegra SportCoupe, predstavljenu na salonu automobila u Ženevi. Novu Ibizu (ne bez razloga) španski proizvođač opisuje kao najvažniji model u svojoj novijoj istoriji, čiji je primarni zadatak da se uhvati u koštac sa rivalima, kao što su nova Ford Fiesta, Opel Corsa, VW Polo, Škoda Fabia, Fiat Grande Punto, Renault Clio, Citroen C3 i Peugeot 207. Jedan od aduta je svakako svež i dopadljiv izgled, za koji je zaslužan bivši Lamborghinijev dizajner Luc Donckerwolke. U svakom slučaju, ovakva Ibiza, nabijena snagom i emocijama (snažni bokovi, "namršten" pogled, veliki prednji otvor za vazduh, moderniji i kvalitetniji interijer sa jednostavnim i čistim linijama) biće izuzetno opasan konkurent pomenutim automobilima B segmenta. Kako što je to već običaj, nova Ibiza je veća od svog istoimenog prethodnika, pa tako dužina iznosi 4052 mm (dosadašnji model ima 3953 mm), širina 1693 mm, visina 1445 mm, međuosovinsko rastojanje je 2469 mm, zapremina prtljažnika je narasla na 292 litra (ranije 267 litara), širi je i trag točkova, dok će putnici na zadnjim sedištima imati više mesta za noge. Kupci će na početku moći da biraju između benzinskih motora, zapremine 1,2 litra (sa 51kW/70KS, 112Nm obrtnog momenta pri 3000 o/min., postiže 163 km/h, do 100 km/h mu treba 15 sekundi, potrošnja je 5,9 litra na 100 km, emisija CO2 iznosi 139 g/km), zatim od 1,4 litra (63kW/85KS, 132Nm pri 3800 o/min., 175 km/h, 12,2 sec, potrošnja 6,2 litre na 100 km, emisija CO2 je 149 g/km) i 1,6 litra (75kW105KS, 153Nm pri 3800 o/min., 193 km/h, 10,6 sec, 6,9 litara na 100 km, 164 grama CO2 po km). Paletu pogonskih agregata će naravno dopuniti i dizelaši, tačnije 1,4 TDI (59kW/80KS, 195Nm pri 2200 o/min., 176 km/h, 12,9 sec, potrošnja 4,7 litara dizela na 100 km, emisija CO2 je 127 g/km), 1,9 TDI (66kW/90KS – ostali podaci nisu dostupni) i 1,9 TDI (77kW/105KS, 240Nm pri 1900 o/min., 186 km/h, 10,6 sec, troši 4,5 litra na 100 km, emisija CO2 je 119 g/km). Kasnije se očekuje i sportska Cupra varijanta sa 1,4 TSI agregatom od 170 konja. Seat će kupcima u novoj Ibizi ponuditi i DSG menjač sa duplim kvačilom, Hill Hold Control, Bi-xenon prednja svetla sa AFS (Adaptive Frontlighting System) sistemom, parking senzorima, ESP sistemom elektronske kontrole stabilnosti itd. Cene u Nemačkoj izgledaju ovako : Ibiza 1.2 12V - 12.190 evra, Ibiza 1.4 16V - 13.290 evra, Ibiza 1.6 16V - 15.760 evra, Ibiza 1.4 TDI – 14.790 evra, Ibiza 1.9 TDI (90KS) – 15.390 evra i Ibiza 1.9 TDI (105KS) – 17.660 evra. Inače, zvanična svetska premijera nove generacije Ibize biće održana 23. maja na domaćem terenu salonu automobila u Madridu (Salón del Automóvil de Madrid).

Iz tjuning kuće Hamann, koja nam je inače najviše poznata po modifikacijama različitih modela BMW-a, Ferrarija, Lamborghinija, Porschea, Minija i Range Rovera, stiže i prerada aktuelnog evropskog automobila godine – Fiata 500.
Tako je njegov 1,3 Multijet 16V dizel motor sa fabričkih 55kW/75KS, pojačan na 66kW/90KS pri 4000 o/min. i 230Nm obrtnog momenta pri 1750 o/min. (serijski primerak ima 145Nm pri 1500 o/min.), a u paketu su još i spušteno ogibljenje (napred za 20 mm, a 30 mm pozadi), novi petokraki točkovi od 17 inča u crnoj boji (sa gumama dimenzija 195/40 ZR 17 ili 215/35 ZR 17), distancijali od 5 do 15 mm, Hamman kočioni sistem sa diskovima do 280 x 28 mm, dupli završetak izduvnog sistema od nerđajućeg čelika, aluminijumske pedale i isto takvo odmorište za nogu, posebne Hamann patosnice i dekorativne šare na karoseriji.

Ruski tim Bears Motorsport planira da se sa dve Lade 110 oproba u WTCC šampionatu (World Touring Car Championship), i to već na sledećoj trci u Valensiji, koja se održava od 16. do 18. maja. Ladu 110 WTCC inače pokreće Opelov 2,0 litarski motor sa 280 konja, a nedavno je testirana na holandskoj stazi Zandvoort. Kako će Lada proći u WTCC šampionatu videćemo dakle za manje od dve nedelje.
VIDEO : Lada 110 WTCC

Mercedes je juče saopštio da je posle dve generacije i 12 godina proizvodnje, kupcu isporučen jubilarni, 500.000-ti primerak njihovog roadstera SLK. Prva generacija je od 1996. do 2004. godine našla oko 310.000 vlasnika, dok je aktuelna druga generacija od marta 2004. prodata u 190.000 komada. Najveće tržište za SLK je i dalje Nemačka (više od trećine svih isporučenih vozila), na ostala tržišta Zapadne Evrope otpada još trećina, dok je u SAD-u plasirano 20% ovih automobila. Najpopularniji je osnovni model SLK 200, koga je izabralo 50% svih kupaca, a u Nemačkoj na ovu verziju otpada dve trećine prodaje. Mercedes je inače nedavno promovisao i restilizovanu varijantu modela SLK, a o tome više OVDE.
Nissan Silvia se vraća

Nissan se sprema da adekvatno odgovori na najavljeni sportski kupe, koji zajednički razvijaju Toyota i Subaru (o tome više OVDE). Naime, Nissan priprema kompaktni sportski model sa pogonom na zadnjim točkovima, napravljen na skraćenoj platformi novog Nissana Fairlady/350 Z, dok će za pogon biti zadužen 2,0 litarski atmosferski motor ili četvorocilindrični turbo agregat zapremine 1,6 ili 1,8 litra (sa rasponom snage od 140 do 215 KS). Ovim modelom japanska kompanija proširuje svoju paletu vozila na deo tržišta gde nije prisutna još od vremena modela Silvia (u Evropi 200SX), koji je posebno bio popularan među mlađim kupcima. I novi kupe (zasad mu se ne zna ime) cilja prvenstveno na mlađu publiku, a njegov mogući izgled vidite na slikama iz japanskog magazina Best Car. I dimenzije novog kompaktnog kupea će biti slične prethodnoj S15 Silviji, odnosno dužina će biti oko 4350 mm, širina 1750 mm, a međuosovinsko rastojanje 2550 mm. Izlazak nove Silvije (ako se tako bude zvao) na tržište se inače planira za kraj 2010. godine.

Posle redizajnirane verzije Acure RL (brat blizanac evropske Honde Legend), predstavljene pre nekoliko meseci na salonu automobila u Čikagu, postalo je jasno da kura podmlađivanja veoma brzo očekuje i Hondu Legend. To se upravo i desilo, i to na salonu automobila u Busanu, u Južnoj Koreji. Što se spoljašnjeg izgleda tiče, najveće promene su izvršene na prednjem i zadnjem delu automobila (novi branici, svetla, maska, poklopac prtlažnika), dok su bokovi praktično neizmenjeni. Restilizovani Legend je, kao i Acura RL, osim osveženog izgleda, dobio i doterano ogibljenje, poboljšano upravljanje i bezbednost, kao i unapređenu unutrašnjost. Očekuje da i Legend bude opremljen 3,5 litarskim V6 benzincem (kakav ima i američka verzija nove Honde Accord), sa Hondinim VCM sistemom (Variable Cylinder Management), koji dozvoljava motoru da radi ili sa 6, ili sa 4, ili sa samo 3 cilindra, čime se štedi na gorivu i smanjuje emisija CO2. Za sada nema najava da bi i obnovljeni Legend mogao da dobije novi 3,7 litarski V6 motor iz pomenute Acure RL, koji inače razvija 300KS i 367Nm obrtnog momenta. Više podataka biće objavljeno do kraja godine, kada se očekuje zvaničan start prodaje doteranog Legenda (u svakom slučaju, Legend i dalje zadržava Hondin SuperHandling All-Wheel Drive pogon na sva četiri točka).

U izjavi za dnevni list Press, ministar ekonomije i regionalnog razvoja u vladi Srbije Ministar Dinkić ističe da povratak „Fijata" u Srbiju neće doneti koristi samo Kragujevčanima, već i svim građanima Srbije, kroz smanjivanje carine na uvoz automobila, čime bi oni bili za 20 odsto jeftiniji nego danas.
- U dogovoru koji smo postigli sa „Fijatom" stoji i da oni ne traže nikakvu carinsku zaštitu, odnosno da im država administrativnim merama čuva položaj. Zbog toga je plan da država do 1. januara sledeće godine smanji carinu za uvoz automobila sa standardom „euro 3" sa 20 na 10 odsto, da se u prvih šest meseci 2009. godine carina smanji na 5 odsto, a na kraju te godine i potpuno ukine. Zbog toga će svi vozači imati korist od povratka „Fijata" u Srbiju - navodi Dinkić.
Volkswagen Polo SUV i novi Volkswagen Passat

Od sredine 2009. godine konkurentima u B segmentu tržišta (Renault Clio, Opel Corsa, Peugeot 207, Ford Fiesta, Fiat Grande Punto i ostali) pridružiće se i potpuno novi Volkswagen Polo. Prvo će se pojaviti hatchback verzija (sa troja i petora vrata), a nedugo zatim i kabriolet, kao i manji SUV model koji za sada nema pravo ime (engleski izvori pominju naziv Polo Dune). Kako stvari sada stoje, Polo SUV će se pojaviti za oko 18 meseci i predstavljaće odgovor nemačke fabrike na slične modele iz Toyote (Urban Cruiser) i Opela (buduća Corsa SUV). Polo SUV će biti nešto duži od četiri metra, širok oko 176 cm, a visok 162 cm. Osnovne verzije imaće pogon samo na prednjim točkovima, dok će snažnije varijante raspolagati i sa pogonom na sva četiri točka. Paleta pogonskih agregata obuhvataće 1,2 litarski trocilindrični benzinac sa 59kW/80KS, zatim 1,2 litarski common-rail TDI sa 55kW/75KS (takođe sa 3 cilindra), benzinski 1.4 TSI sa 90kW i 118kW (122KS i 160KS), a tu je i novi 1,6 litarski TDI sa 81kW/110KS. Uz manuelni 6-stepeni menjač, Volkswagen će kupcima ponuditi i sedmostepeni DSG menjač sa duplim kvačilom. Cena? Po sadašnjim informacijama, osnovni model bi trebalo da košta manje od 20.000 evra.
Novi Volkswagen Passat
Nemačka kompanija već uveliko priprema i naslednika svog popularnog predstavnika u srednjoj klasi – Passata, čija nova generacija se očekuje 2011. godine (to važi za limuzinu, dok karavanski Passat Variant stiže godinu dana kasnije). Sudeći po ovim impresijama iz nemačkog AutoBilda, novi Passat ipak neće doneti neku dizajnersku revoluciju (bokovi npr. previše liče na sadašnji model). Novost u ponudi će biti CrossPassat, odnosno proterenska verzija na bazi Passata Variant, a u stilu Audija A6 Allroad i budućeg A4 Allroad. Paleta pogonskih agregata će biti standardno bogata, odnosno startovaće od 1.2 TSI benzinca sa 105KS i 1.6 TDI dizelaša od 105KS, dok će vrh ponude činiti benzinci 3.2 FSI sa 260 i 3.6 V6 sa 300KS. U najavi je i hibridna verzija, dok se 4Motion pogon na sva četiri točka i DSG menjač sa duplim kvačilom podrazumevaju.

Specijalista za modifikacije ogibljenja, nemačka kompanija H&R, ponudila je svoje opruge i za Audijev A3 u kabriolet izdanju. Tako je ogibljenje ovog Audija u odnosu na standardni model spušteno za 35 mm, čime je dobijeno niže težište automobila, unapređeno upravljanje i nešto dinamičniji izgled, uz neizmenjen nivo komfora (ko želi više, H&R nudi i opruge koje A3 Cabriolet spuštaju za 45 mm).

Ovaj auto oštrog i nesumnjivo atraktivnog dizajna sa sve Lambo vratima (otvaraju se u vis) je K1 Roadster, prvi superauto napravljen u Slovačkoj. K1 Roadster se proizvodi u tiražu od 30 – 40 komada godišnje, a prodavaće se u celoj Evropi.
Za pogon je zadužen centralno smešten 3,0 litarski V6 motor sa 242KS i 300Nm obrtnog momenta (uparen sa šestostepenim menjačem), mada fabrika kupcima koji žele nešto više, nudi i snažniju verziju sa 320KS. K1 Roadster u osnovnoj varijanti od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,9 sekunde i postiže 250 km/h. Jedan od razloga za ovakve rezultate je i mala težina od 992 kg (raspored 48/52% napred/nazad). Automobil ima kožnu unutrašnjost, automatsku klimu, točkove od 17 inča napred (gume 215/45 ZR17), odnosno 18 inča pozadi (gume 265/35 ZR18), a uz doplatu se dobija i GPS navigacija.

Posle limitiranih edicija Pur Sang i Fbg par Hermes, Bugatti je lansirao još jednu ekskluzivnu verziju svog već ionako ekskluzivnog Veyrona. Nova ograničena serija ovog superautomobila je dobila ime Veyron Sang Noir ("Crna krv"), a posvećena je Bugattiju Atlantique 57S iz tridesetih godina prošlog veka.
Ovaj Veyron karakterišu, pre svega, crni eksterijer sa neobojenim panelima od karbon fibera, aluminijumski retrovizori i aluminijumski prednji gril, zatamnjena prednja svetla, novi aluminijumski točkovi i unutrašnjost u koži i alkantari. U ovom trenutku još nema informacije o ceni Veyrona Sang Noir, ali ako pomenuta verzija Fbg par Hermes ima cenu od 1,55 miliona evra (i to bez poreza), zaključak se sam nameće. Bugatti Veyron inače pokreće 8,0 litarski W16 motor sa četiri turbo punjača i 64 ventila, koji raspolaže sa svih 736kW/1001KS pri 6000 o/min. i 1250 Nm obrtnog momenta (u rasponu od 2200 do 5500 o/min.). Dovoljno za svih 407 km/h i ubrzanje do 100 km/h u trajanju od samo 2,5 sekunde.