Povoljnije do Opela, Suzukija, Volkswagena, Lade, BMW-a i Zastave

OPEL : Prodavci Opela do 30. juna nude modele Corsa Essentia i Corsa Enjoy, čijom kupovinom se štedi 535, odnosno 720 evra. Corsa Essentia je opremljena klima uređajem, radio i CD plejerom, servo upravljačem, ABS-om i vazdušnim jastucima za vozača i suvozača (ovde i napomena da ova ponuda ne važi za Corsu 1.0 Essentia). Model Corsa Essentia u opremi ima klima uređaj, radio CD i MP3 plejer, prednja svetla za maglu, ABS, servo upravljač, vazdušni jastuk za vozača i suvozača, centralnu bravu sa daljinskim zaključavanjem i el. podizače prednjih stakala. Zvaničan sajt : www.opelauto.co.yu
SUZUKI : Zastupnik Suzukija za Srbiju, beogradski Euro Sumar
d.o.o. (www.suzuki-yu.co.yu) proširio je
ponudu Suzukija SX4, i to novom varijantom 1.5 GLX special edition. Ova verzija
pored standardne opreme (između ostalog obuhvata klimu, servo, ABS+EBD, volan i
sedište podesivo po visini, dva vazdušna jastuka, el. podizače prednjih
stakala, el. podesive retrovizore sa grejanjem) ima i aluminijumske točkove od
16 inča, svetla za maglu, radio CD/MP3 i zatamnjena zadnja stakla (doplata za
metalik boju iznosi 300 evra). SX4 1.5 GLX special edition u Srbiji košta
15.300 evra (sa uračunatim PDV-om).
Euro Sumar takođe odobrava i popust od 500 evra za novi
Suzuki Splash 1.0 (sada umesto 12.200 košta 11.700 evra), dok za Swift sa dizel
DDiS motorom važi sniženje od 1000 evra (staje 13.900 umesto 14.900 evra).
VOLKSWAGEN : Beogradski Volkswagen SCG (www.volkswagen.co.yu) je počeo sa novom prodajnom akcijom, tokom koje se prilikom kupovine VW Golfa na poklon dobijaju aluminijumske felne od 16 inča i digitalna klima ili metalik boja i digitalna klima. Za šta god da se odlučite, u saradnji sa Porsche Mobility, čeka vas 5 godina besplatnog kasko osiguranja.
LADA : Uvoznik Lade za našu zemlju, beogradska firma Jugo Lada d.o.o. (Ul. Patrijarha Joanikija 17d, tel. 011/234 0216), svim zainteresovanim kupcima nudi popularnu Ladu Nivu 1.7i po nešto nižoj ceni, koja sada iznosi 8150 evra sa PDV-om.
BMW : Domaći zastupnik ovog bavarskog proizvođača Delta Motors (www.bmw.co.yu) ima zanimljivu ponudu za model BMW 520d (sa 177KS), kod koga se na poklon dobija automatski menjač (u vrednosti od 2530 evra) i portabl BMW navigacioni uređaj sa mapom Srbije. Cena ovog modela iznosi 44.990 evra sa PDV-om, a ponuda traje dok ima vozila na zalihama.
ZASTAVA : Za Zastavu 10 se do 19. maja odobrava popust u visini od 11%, pa ovaj model u zavisnosti od verzije sada treba platiti od 7606 do 9421 evra sa PDV-om.

Fiat je u Brazilu i zvanično lansirao restilizovani Palio Weekend, odnosno karavan verziju prošle godine predstavljene limuzine Siena (porodicu ovog modela inače čine i Palio hatchback i pick-up vozilo Strada). Sem novim izgledom, restilizovani Palio Weekend može da se pohvali i bogatijom standardnom opremom, unapređenim interijerom i modernizovanom paletom motora. Kao i za pomenutu Sienu, i za izgled Palia Weekend se može reći da ne oduševljava nekim najmodernijim dizajnom, ali imajući u vidu njenu osnovnu namenu i cenovni razred, rezultat je sasvim zadovoljavajući (to posebno važi za najatraktivniji model Adventure). U odnosu na dosadašnji model, nova verzija je komfornija, praktičnija i prostranija, sa kvalitetnijim materijalima u unutrašnjosti, a od opreme (bilo standardne bilo opcione) treba izdvojiti ABS, EBD, frontalne i bočne vazdušne jastuke, el. podesiva stakla i retrovizore, centralnu bravu, radio/CD/MP3, servo upravljač, parking senzore, opciona kožna sedišta, automatsko paljenje svetala i aktiviranje brisača itd. Modernizovanu paletu pogonskih agregata čine 1,4 i 1,8 litarski motori sa snagom u rasponu od 85 do 114KS i sa pogonom na benzin ili bioetanol. Manji 1,4 litarski motor ima 85KS (na benzin) i 86KS (na bioetanol), dok 1,8 litarski razvija 112KS (benzin), odnosno 114KS (bioetanol). U ponudi su i posebne (pro)terenske verzije nazvane Palio Weekend Trekking (druga slika) i Palio Weekend Adventure (treća slika). Obe ove varijante se odlikuju povišenim klirensom (Adventure ima klirens od 190 mm, za 20 mm više nego raniji model), off-road gumama (kod Trekkinga 175/70 R14, kod Palia Adventure 205/70 R15), zaštitom motora i off-road šminkom (kod Palia Weekend Adventure se posebno ističu moćniji izgled prednjeg dela sa agresivnijom maskom, robusniji branici, proširenja blatobrana, pragovi, krovni nosači, retrovizori sa pokazivačima pravca).

Volkswagen je upravo proširio svoju BlueMotion porodicu novim članom. Naime, od sada je i VW Touran moguće dobiti u BlueMotion verziji, koja se odlikuje visokom energetskom efikasnošću (drugim rečima manjom potrošnjom uz iste performanse). To je postignuto finim podešavanjem 1,9 litarskog TDI dizel motora (sa 77kW/105KS), dužim prenosnim odnosima menjača, spuštenim ogibljenjem za 15 mm, gumama sa manjim otporom kotrljanja, kao i poboljšanjem aerodinamike vozila. Rezultat je potrošnja od 5,4 litra dizela na 100 km (0,6 litra manje u odnosu na standardni model), emisija CO2 od 144 grama po kilometru i maksimalna brzina povećana na 182 km/h. Touran BlueMotion se kupcima nudi sa paketima opreme Conceptline, Trendline i Highline, a cene u Nemačkoj počinju od 24.075 evra za verziju sa manuelnim menjačem, dok model sa sedmostepenom DSG transmisijom startuje od 25.650 evra.

Subaru je ponudu modela Legacy sedan i Legacy Station Wagon obogatio limitiranom edicijom STI S402, koja će se na japanskom tržištu naći od kraja juna ove godine (kao što mu i ime kaže, proizvešće se samo 402 primerka). Pod haubom se nalazi četvorocilindrični 2,5 litarski DOHC boxer motor sa turbo punjačem, koji razvija 282KS pri 5600 o/min. i 392Nm obrtnog momenta u rasponu od 2000 do 4800 o/min. (u paru sa manuelnim šestostepenim menjačem). Estetski se Legacy STI S402 od ostale sabraće razlikuje po 18-inčnim aluminijumskim BBS točkovima (sa Bridgestone Potenza gumama 235/40 R18) i doteranom aero body paketu (prednji spojler od karbon fibera, prošireni blatobrani), a promene su doživeli i sportsko ogibljenje, kočnice i upravljački sistem. Unutrašnjost je u kombinaciji crne i sive boje, sa kožnim Recaro sedištima, Momo volanom i pločicama sa S402 oznakama.

Toyota je juče saopštila da je do kraja aprila ove godine širom sveta prodala
tačno 1.028.000 primeraka svog hibridnog modela Prius. Dakle, još jedan razlog
za slavlje u japanskoj kompaniji, tim pre jer su hibridni automobili već odavno
postali njihov zaštitni znak. Prvi Prius je inače predstavljen u Japanu još 1997. godine, prodaja je
tokom 2000. počela i u Severnoj Americi, Evropi i ostalim delovima sveta ali je
najveći komercijalni uspeh ipak zabeležen u SAD-u, gde je od 2000. do kraja
aprila ove godine kupce našlo čak 591.600 Priusa. U Japanu je prodato
315.000, a u Evropi 100.700 Priusa. Inače, prošle godine je Toyota prodala
ukupno 429.400 komada svojih hibridnih vozila ili za 37 odsto više nego 2006.

Fiat je iskoristio tradicionalno Mille Miglia okupljanje u italijanskoj Breši da publici premijerno pokaže novi trkački Abarth 500 Assetto Corse, koji će biti napravljen u seriji od samo 49 primeraka (prototip u Breši ima pločicu sa brojem 00/49).
Sem moćnijeg izgleda (novi prednji spojler, hauba sa karbonskim otvorima za vazduh, veliko zadnje krilo), Abarth 500 Assetto Corse pažnju privlači pre svega svojim 1,4 litarskim motorom, iz koga je uz pomoć Garrett turbo punjača izvučeno svih 200KS pri 6500 o/min. i 300Nm obrtnog momenta pri 3000 o/min. (u paru sa šestostepenim menjačem). U paketu su još i podešavajuće trkačko ogibljenje, Brembo kočnice sa diskovima od 305 x 28 mm napred, odnosno 264 x 11 mm nazad i aluminijumski točkovi od 17 inča sa gumama 205/50 (težina ovog Abartha inače iznosi 930 kg).
Pagani Zonda sa McLarenovim V8 motorom

Fotografi britanskog magazina AutoExpress su uspeli da snime obnovljenu Pagani Zondu, čija se prva verzija inače pojavila još pre devet godina. Posle skoro jedne decenije veće izmene su bile neminovne pa će Zonda, sem manjih promena u dizajnu (evolucija postojećeg modela) i poboljšanja aerodinamike, dobiti i novi motor. Umesto dosadašnjeg AMG-ovog 7.3 V12 agregata sa 547KS, buduća Zonda će koristiti 5,4 litarski V8 motor iz McLarena SLR, koji će razvijati do 680 konja. U kombinaciji sa Zondinom laganom konstrukcijom od karbon fibera, to će biti dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje manje od 3 sekunde, a da maksimalna brzina bude veća od 320 km/h. U ovom trenutku još nije poznata kada ova Zonda stiže na tržište, ali se očekuje da će se to desiti početkom naredne godine.
Audi Q3 i Škoda Yeti stižu 2009. godine

Iz VW grupacije će tokom 2009. godine na tržište stići dva veoma zanimljiva modela iz rastućeg segmenta kompaktnih SUV vozila : Audi Q3 i Škoda Yeti. Naime, posle promocije Audija Q5 (o njemu više OVDE), ova nemačka kompanija proširiće svoju ponudu još manjim SUV modelom Q3, čija premijera bi trebalo da bude u julu naredne godine. Kako će taj budući Q3 izgledati najavljuje studija Cross Coupe Quattro (promovisana u aprilu prošle godine na salonu u Šangaju), a konačan oblik Q3 bi trebao da bude kao na ovoj slici. Osim verzije sa pet, Audi će ponuditi i varijantu sa troja vrata, koja će ipak biti više lifestyle automobil nego pravo off-road vozilo. To potvrđuje i činjenica da će integralni pogon na sva četiri točka biti opcija a ne standard, kao i to da neće biti ni blokade diferencijala, ni reduktora ni podešavajućeg ogibljenja. Paleta motora obuhvataće, između ostalog, i 2,0 litarski TFSI benzinac sa 147kW/200KS, zatim 3,6 litarski FSI V6 agregat sa 210kW/286KS i 3,0 L turbodizel sa 171kW/233KS.
Škoda Yeti
Prema pisanju britanskog magazina AutoCar, čelnici Škode su dali zeleno svetlo za proizvodnju serijske verzije njihovog manjeg SUV modela Yeti, koji je u obliku koncept vozila javnosti inače premijerno prikazan na salonu automobila u Ženevi 2005. godine. Zanimljivo je da prema sadašnjim informacijama Škoda za svoj novi SUV neće upotrebiti već postojeću platformu VW Tiguana, već će razviti novu. Ovaj 4x4 model treba da se pojavi tokom 2009. godine i predstavlja deo ambicioznog plana, po kome češka fabrika treba da do 2010. godine lansira četiri nova modela.

Osim novog Kangooa Express, iz Renaulta stiže i njegova kraća, odnosno kompaktnija varijanta, logično nazvana Kangoo Express Compact. Najavu da se nešto ovako sprema, mogli smo da vidimo još na prošlogodišnjem salonu automobila u Frankfurtu, gde su Francuzi prikazali studiju Kangoo Compact Concept. Za sada je Renault predstavio samo Kangoo Express Compact u dostavnoj verziji, ali se očekuje da ponudu ovog modela uskoro dopuni i putnička varijanta. Kangoo Express Compact je dugačak samo 3,83 metra (38 cm manje od standardnog Kangooa Express), što mu omogućava bolje manevarske sposobnosti i olakašava dostavljanje robe u gradskim sredinama, čemu je pre svega i namenjen. Ovaj kraći Kangoo Express ima samo dvoja bočna vrata, za razliku od za razliku od običnog Kangooa, koji ima i dodatna bočna klizna vrata (tu su i asimetrično podeljena zadnja vrata). Iako kompaktnih dimenzija, Kangoo Express Compact raspolaže sa korisnim prostorom od 2,3 do 2,9 kubna metra (zavisno od verzije). Unutrašnja širina između koševa blatobrana iznosi 1,21 metra, pa ovaj Kangoo Express može da primi i tzv. Evro paletu. Paleta motora obuhvata dve verzije 1,5 litarskog dCi dizel agregata sa 50kW/70KS i 63kW/85KS, kao i benzinac od 1,6 litra zapremine, koji razvija 66kW/90KS i 128Nm obrtnog momenta.
.jpg)
Novi italijanski superautomobil Spada TS Codatronca je rezultat rada dizajnera Ercole i Paola Spade iz kompanije Spadaconcept i italijanske firme UK Garage. Zvanična premijera je održana nedavno u Monaku, a za proizvodnju će biti zadužena firma SpadaVettureSport iz Torina (u vlaništvu Spadaconcepta). Inače, Ercole Spada je bivši šef dizajnera u Zagatu i radio je na razvoju automobila kao što su Aston Martin DB4, Alfa Romeo TZ i Lancia Fulvia Zagato Sport. Glavne karakteristike Spade TS Codatronce su lagana konstrukcija, aerodinamičnost i agilnost u vožnji, a cilj je bio napraviti superautomobil u najboljoj italijanskoj tradiciji. Spada TS Codatronca je dugačka 4659 mm, široka 1942 mm, visoka 1235 mm, teška je 1360 kg, a točkovi su od 19 inča (sa gumama 285/35/19 napred, odnosno 345/35/19 pozadi). Pokreće je 7,0 litarski V8 motor koji razvija 463kW/630KS pri 6500 o/min. i 668Nm obrtnog momenta pri 4800 o/min., što je dovoljno za najveću brzinu od 340 km/h i ubrzanje do stotke za 3,4 sekunde (za zaustavljanje se brine kočioni sistem sa diskovima od 380 mm napred, odnosno 355 mm pozadi). Kome to nije dovoljno, Spada za kraj ove godine planira i jaču TSS (Turismo Super Sportivo) verziju.

Kome nije dovoljan serijski Mini Cooper S Clubman sa 128kW/175KS, ni Clubman sa John Cooper Works paketom sa 155kW/211KS, za pomoć može da se obrati AC Schnitzeru. Ova nemačka kompanija je naime kupcima ponudila svoj tjuning paket, uz čiju pomoć snaga 1,6 litarskog Minijevog motora raste sa standardnih 175KS i 240Nm na 166kW/226KS i 285Nm obrtnog momenta. AC Schnitzer je poradio i na izgledu pa su tako u paketu i novi prednji spojler, BiColor aluminijumski točkovi od 17 ili 18 inča, podešavajuće sportsko ogibljenje, sportski izduvni sistem sa hromiranim izduvnim cevima i modifikovani interijer (AC Schnitzer patosnice od velura, aluminijumske pedale i odmorište za nogu, a od istog materijala su i vrh ručice menjača i ručna kočnica). Sem ovog benzinca, AC Schnitzer svim zainteresovanim mušterijama nudi i povećanje snage Minijevog dizel agregata, koji umesto fabričkih 110 konja, sada razvija 136KS.
Nissan 370Z i novi Nissan Cube

Naslednik aktuelnog Nissana 350Z, nazvan prosto 370Z (u Japanu će se zvati Fairlady Z), imaće svetsku premijeru u novembru ove godine na salonu automobila u Los Anđelesu (prodaja će inače početi u prvom kvartalu naredne godine). Prema rečima šefa Nissanovih dizajnera Shira Nakamure, novi 370Z će dizajnerski biti evolucija sadašnjeg modela, što potvrđuje i ova prva teaser slika. Za pogon će biti zadužen 3,7 litarski V6 benzinac (otuda i ime 370Z), koji razvija 245kW/333KS pri 7000 o/min. i 363Nm obrtnog momenta pri 5200 o/min. Pogon će i dalje biti na zadnjim točkovima, a kupac će moći da bira između šestostepenog manuelnog menjača ili opcione sedmostepene automatske transmisije sa komandama za menjanje brzina na volanu. Prvo će se na tržištu pojaviti 370Z u Coupe varijanti a kasnije će ponudu dopuniti i otvorena Roadster verzija. Ono što predstavlja iznenađenje jeste informacija da će novi 370Z imati kraće međuosovinsko rastojanje od aktuelnog 350Z (kod 350Z iznosi 2650 mm), a tu je i najava mogućnosti ugradnje dizel agregata.
Nissan Cube
Ovo je prva jasna fotografija novog Nissana Cube, čija prodaja se očekuje u oktobru ove godine. Novi Cube zaslužuje i našu pažnju budući da će se njegova, treća generacija po prvi put prodavati i u Evropi i u SAD-u. Ono što je do sada poznato jeste da je novi Cube dugačak 3750 mm, širok 1695 mm, visok 1650 mm, da međuosovinsko rastojanje iznosi 2430 mm, a da se pod haubom nalazi 1,5 litarski benzinac sa 108KS.

General Motors je danas saopštio da je sa proizvodnih traka Opelove fabrike u nemačkom Bohumu sišao jubilarni, 10-milioniti primerak Opel Astre (jubilarni primerak je inače srebrna Astra Station Wagon 1.7 CDTI). Proizvodnja prve Astre F je počela 12. avgusta 1991. godine i tokom svog životonog veka napravljena je u 4.13 miliona primeraka, čime je prestigla svog prethodnika, Opel Kadett E, koji je proizveden u 3.8 miliona jedinica. Prodaja druge generacije Astre (model G) je startovala u proleće 1998. godine i našla je put do nešto preko 3.8 miliona kupaca. Ovaj model se inače i dalje proizvodi u Poljskoj, i to kao kao Astra Classic II (krajem ove godine treba da počne i njegova montaža u kragujevačkoj Zastavi). Treća, aktuelna generacija Astre (model H - na slici) se proizvodi od marta 2004. godine i do danas je napravljeno preko 1.9 miliona komada.

Izvor : www.tuning.co.yu
Auto Tuning Club i časopis Tuning-Styling 18. maja organizuju 19. Tuning Styling Show® & Drift day na karting stazi Ada Huja na Karaburmi (sa početkom u 11 sati). Gledaoci će imati priliku da uživaju u pravom nesvakidašnjem automobilskom spektaklu. Prijavljeno je 80 učesnika a dolazak su najavili takmičari iz Makedonije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Hrvatske. Iz bogatog programa izdvajaju se atraktivne drift vožnje u kojima automobili kontrolisano proklizavaju kroz krivinu i kao posebna atrakcija za publiku - bočno se kreću po stazi. Pored navedenog, biće izložena brojna vozila modifikovanog izgleda, kojima je potpuno ili delimično preuređena karoserija i unutrašnjost, značajno pojačana snaga motora, ugrađeno snažno ozvučenje ili postavljeno dodatno ukrasno osvetljenje. Atraktivne dens igračice, muzički performansi, auto klubovi sa automobilima izmenjenog izgleda i brojna takmičenja očekuju ljubitelje automobilizma na Adi Huji u nedelju, 18. maja od 11 časova.
Satnica :
09:00 Prijem i verifikacija takmičara
11:00 Ulaz za posetioce
11:30 Svečano otvaranje – DJ Marchez
12:00 Početak takmienja u dB drag-u
12:15 Revijalna vožnja
12:30 Muzički i plesni performansi
13:00 1. Trening Vožnja - Drift Taxi
13:15 Početak takmičenja u Stayling-u
13:30 Car Wash
14:30 Muzički i plesni performansi
15:30 2. Trening Vožnja - Drift Taxi
16:30 Muzički i plesni performansi
Svečano proglašenje pobednika takmičenja u Styling-u i dB drag-u
* pravo izmene satnice zadržava ATC.
Dalbo Volvo XC70 pick up i Dalbo Volvo XC90 LWB pick up

Na internetu su se pojavile prve fotografije zanimljivog Volvoa XC70 u pick up varijanti, koje su napravljene na parkingu ispred Volvo muzeja u Geteborgu. Sem njega, fotografi su ponovo ulovili i već od ranije poznati Volvo XC90 LWB pick up sa šest točkova. Oba ova zanimljiva automobila su inače delo švedske karoserijske radionice Dalbo Fordonsteknik.