
Nemački tjuner Motoren Technik Mayer (ili prosto MTM) lansirao je novi model S5 GT Supercharged, odnosno prerađeni Audi S5.
Najzanimljiviji je njegov 4,2 litarski V8 motor koji zahvaljujući kompresoru sada razvija 371kW/505KS pri 7190 o/min. (to je 120 konja po litri zapremine) i 546Nm obrtnog momenta (serijski Audi S5 raspolaže sa 260kW/354KS i 440Nm). Samim tim ne iznenađuje podatak da MTM S5 GT Supercharged postiže najveću brzinu od 300 km/h, a da ubrzanje do 100 km/h traje samo 4,3 sekunde (standardni S5 postiže 250 km/h i ubrzava do stotke za 5,1 sekundu). Nemački tjuner za svoj S5 nije pripremio nikakav aero body paket koji obično prati prerade tjunera, ali je zato ugradio novi izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka, doteranim ogibljenjem je unapredio vozne karakteristike, a tu su i "bimoto" aluminijumski točkovi od 21 inča (gume 295/25/ZR21) i pojačani kočioni sistem (sa diskovima od 380 x 34 mm), sposoban da zaustavi auto za 35 metara (pri brzini od 100 km/h).

I standardni Mercedes CLK 63 AMG Black Series sa 6.3 litarskim V8 motorom od 373kW/507KS i 630Nm obrtnog momenta (u paru sa 7G-Tronic automatskim menjačem) je i više nego snažan automobil, ali tjuneri uvek i na svakom mestu dokazuju da i od odličnog mogu da naprave još bolje.
Tako je nemački Kicherer ovaj V8 agregat pojačao za dodatnih 25kW/33KS i 20Nm, pa sada raspolaže sa svih 403kW/540KS i 650Nm, što kao rezultat daje ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 4,1 sekundu i maksimalnu brzinu od 300 km/h. Za poređenje, standardni CLK 63 AMG Black Series do stotke ubrzava za 4,3 sekunde.
Kicherer je takođe na svom CLK 63 Raceru zamenio brojne delove sa serijskog modela novim elementima od karbon fibera (uključujući prednji gril, kućišta retrovizora i nova sportska sedišta), a tu su i doterano ogibljenje (od strane kompanije H&R) i set novih aluminijumskih točkova.

Tokom sledeće godine pojaviće se još jedan superautomobil i to iz Škotske.
Naime, ovaj Falen V10 je kreacija škotskog dizajn studija Dowdeswell & Hardie i poput nekih italijanskih sportskih automobila (kakav je recimo Lamborghini Gallardo) pokretaće ga V10 motor. Tačnije, Falen V10 ima centralno smešten Judd GV5 S2 motor, zapremine 5,5 litra i sa snagom od preko 600kW/800KS (u kombinaciji sa petostepenom transaxle transmisijom).
Motor je inače težak samo 130 kg, a imajući u vidu najavljenu težinu automobila od samo 1000 kg (obilato korišćenje karbon fibera), lako je zamisliti njegove performanse. Biće napravljena serija od samo 4 (četiri) primerka ovog automobila manjeg od Porschea 911, a predstavljanje prvog prototipa je najavljeno za mart naredne godine na salonu automobila u Ženevi.

U jednom od najpoznatijih tjunera za automobile VW grupacije – nemačkoj kompaniji Abt Sportsline, zaključili su da im postojeći Audijev prednji gril jednostavno nije dovoljno atraktivan, pa su ga redizajnom više približili njihovoj dizajnerskoj filozofiji (sada sa pet, kako ih u Abt-u nazivaju, "rebara"). Novi Abt gril je već dostupan u njihovim modelima AS3, AS4 (na slici), AS5 i AS7 (po ceni od 380 evra sa porezom), a mogu da ga ugrade i vlasnici standardnih Audija A3, A4, A5 i Q7.
Rolls Royce RR4

Već duže vreme se govori o manjem modelu Rolls Roycea ("Baby Rolls"), koji bi proširio ponudu ove britanske marke i pomogao da se poveća njena godišnja proizvodnja (na oko 1600 automobila godišnje).
Podsećanja radi, iz ove kompanije u vlasništvu BMW-a su još u martu prošle godine to i potvrdili, kada je najavljeno da će se uvođenje tzv. entry (ulaznog) modela u njihovu ponudu desiti 2010. godine. Iako prošle godine u Rolls Royceu nisu želeli ništa da preciziraju po pitanju izgleda novog modela, ipak je napomenuto da će i taj auto zadržati prepoznatljiv dizajn i ekskluzivnost ovog brenda. Konačno, danas su objavljene prve dve zvanične skice tog automobila koji se razvija pod kodnom oznakom RR4 (u serijskoj verziji trebalo bi da ponese ime Silver Shadow, a po nekima i Silver Ghost).
RR4 će se proizvoditi u fabrici u engleskom gradu Goodwood, a da bi se smanjili troškovi i vreme potrebno za razvoj, u Rollsu će najverovatnije iskoristiti platformu budućeg BMW-a serije 7. Što se motora tiče, za pogon bi prema nekim izvorima trebalo da bude zadužen V8 agregat (baza je verovatno twin-turbo V8 iz novog BMW-a X6), a prema drugim izvorima radi se o 6.0 V12 motoru sa oko 550 konja. Zanimljivo zvuči i informacija da u Rollsu razmišljaju i o ugradnji dizelaša. Mada se novi model naziva i "Baby Rolls", on uopšte neće biti mali automobil; tačnije dužina će mu biti veća od aktuelnog BMW-a serije 7 sa dužim međuosovinskim rastojanjem (ima 518 cm), dok Rolls Royce Phantom u zavisnosti od verzije ima 5834 odnosno 6084 mm.

Iz nemačke tjuning kuće B&B Automobiltechnik stiže novi kit za povećanje snage 3.0 i 5.0 TDI motora u Volkswagenovom Touaregu.
Tako su za manji 3.0 TDI model predviđena dva paketa : prvi znači povećanje snage sa fabričkih 176kW/240KS i 500Nm obrtnog momenta na 221kW/300KS i 600Nm, a drugi podrazumeva snagu od 239kW/325KS i 640Nm. Za veći Touareg 5.0 V10 TDI predviđen je paket odgovoran za porast snage sa standardnih 258kW/350KS i 850Nm na 389kW/420KS i čak 950Nm. Dovoljno da ovaj potonji postigne maksimalnih 250 km/h i da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 6 sekundi (standardni model može do 235 km/h dok mu ubrzanje do stotke iznosi 6,7 sekundi).
Da ne bi ostalo samo na motorima, B&B Automobiltechnik je svoj Touareg opremio i novim aero body paketom, ekskluzivnim B&B aluminijumskim točkovima od 22 inča, spuštenim ogibljenjem i posebnim B&B oznakama.

Da je nemačka kompanija Edo Competition specijalista kada se radi o izuzetnim preradama najbržih i najskupljih automobila na svetu, pokazuje već i spisak ekskluzivnih automobila koji su prošli kroz njihove ruke. Od Lamborghinijevih modela Murcielago LP640 i Gallardo, preko Porschea 911 Turbo, Forda GT i Ferrarija 599GTB (da pomenemo samo neke), pa do najnovijih obrada Ferrarija Enzo i Maseratija MC12.
Dok 6.0L V12 motor u standardnom Enzu isporučuje 485kW/660KS pri 7800 o/min. i 657Nm obrtnog momenta pri 5500 o/min., Edov Enzo raspolaže sa 514kW/700KS pri 8200 o/min. i 715Nm pri 5800 o/min., što za posledicu daje ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od 3,5 sekundi i maksimalnu brzinu od 370 km/h (do 200 km/h mu inače treba 9,5 sekundi, a do 300 km/h 22 sekunde).
U paketu su još i novi sportski izduvni sistem, reprogramirana elektronika motora, modifikovana transmisija, novo kvačilo i novi točkovi (napred od 19, a pozadi od 20 inča).
Što se tiče Maseratija MC12, Edo Competition je i njegov V12 motor pojačao na 514kW/700KS i 715Nm (između ostalog zahvaljujući reprogramiranoj elektronici motora, modifikovanom izduvnom sistemu i novim filterima za vazduh), dok je istovremeno upotrebom delova od karbon fibera težina automobila smanjena za 100 kg. Time je omogućeno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 3,5 sekundi a da najveća brzina iznosi 370 km/h. Za zaustavljanje se brine kočioni sistem sa diskovima od 396 mm napred i 360 mm pozadi, a tu su i novo sportsko ogibljenje, podešavajuće zadnje krilo, modifikovana transmisija, novo kvačilo i novi točkovi od 19 inča napred, odnosno 20 inča pozadi (sa Michelin gumama 265/35 ZR 19 napred, a 335/30 ZR 20 pozadi).

Delta 4x4, nemački specijalista za modifikovanje SUV modela, već je obradio i novi Fordov SUV sa nama zanimljivim imenom - Kuga. Bavarski tjuner je za Kugu predvideo povećanje klirensa (rastojanje od tla), nove točkove od 18 do 22 inča i snažniji 2.0 TDCi dizel motor. Ovaj dizelaš, umesto standardnih 100kW/136KS i 320Nm obrtnog momenta, sada razvija 119kW/162KS i 380Nm obrtnog momenta. U paketu su i pragovi od nerđajućeg čelika i završeci izduvnog sistema od istog materijala. Delta 4x4 ovakvu Kugu inače naplaćuje 34.990 evra (u Nemačkoj).

PPI RS TT je bilo ime prve generacije Audija TT koji je prošao kroz ruke nemačkog tjunera PPI Automotive Design GmbH, a ovaj novi PPI PS TT je njegov naslednik, nastao na bazi aktuelnog Audija TT druge generacije. Za njegov agresivniji dizajn, bolju aerodinamiku i prianjanje je zaslužan pre svega novi aerodinamički paket (novi prednji spojler, pragovi, modifikovani zadnji branik sa difuzorom, zadnji spojler), a tu su i petokraki PPI Formula točkovi u crnoj boji, veličine 19 inča (gume su Michelin Pilot Sport2, dimenzija 235/35 ZR19), ogibljenje spušteno za 30 mm i sportski kočioni sistem sa većim diskovima.
Što se motora tiče, 2,0 litarski agregat sada razvija 180kW/245KS pri 5100 o/min. i 366Nm obrtnog momenta (između 1800 i 5000 o/min.). Dovoljno za ubrzanje do stotke u trajanju od 6,3 sekunde (0,3 sekunde bolje od fabričkog modela) i najveću brzinu od 250 km/h.
PPI Automotive Design GmbH nije zaboravio ni unutrašnjost ovog TT, pa modifikacije podrazumevaju novi PPI ergonomski oblikovan upravljač, PPI kožu, karbon, alkantaru i posebne patosnice.

Audi planira da u drugoj polovini ove godine predstavi novi 3.0 TFSI V6 agregat, koji neće imati turbo punjač, već će to biti prvi Audijev motor sa kompresorom. Ova V6 mašina raspolaže sa 213kW/290KS pri 4850 o/min. i 420Nm obrtnog momenta pri 2500 o/min., dok će potrošnja goriva iznositi manje nego kod aktuelnog 3.2 V6 motora (troši 9,5 litara na 100 km). Prvi Audijev model koji će dobiti ovaj novi motor biće A6, a slediće ga Audi A4.

Peugeotov model srednje klase 407 (na tržištu se nalazi od 2004. godine) upravo je prošao kroz manji kozmetički tretman a osvežena je i njegova paleta pogonskih agregata.
Što se izgleda tiče, velikih promena i nema; tačnije, tu su doterani prednji i zadnji branik, revidirani prednji gril sa više hroma, drugačija grafika zadnjih svetala, novi dizajn aluminijumskih točkova i par manjih izmena u interijeru (komande za klima uređaj, unapređeni putni kompjuter, kvalitetniji materijali). Za i danas elegantan automobil više i nije bilo potrebno (i dalje će naravno u ponudi biti limuzinska i karavanska SW verzija). Nešto veće novosti se kriju pod poklopcem motora. Tako je 2.0 HDiF dizelaš (sa filterom čestica čađi) pojačan sa 100kW/136 na 103kW/140KS, dok je njegova prosečna potrošnja po fabričkim podacima smanjena sa 5,9 na 5,6 litra, a emisija CO2 sa 155 na 150 grama po kilometru. I manji dizelaš 1.6 HDiF od 81kW/110KS (takođe sa filterom čestica čađi) ima manju potrošnju goriva (5,2 umesto 5,5 litara) i redukovanu emisiju CO2, koja sada iznosi 140 umesto 145 g/km. U pojedinim zemljama Peugeot će restilizovani 407 nuditi i u novoj verziji 2.0 Bioflex sa pogonom na E85 gorivo (mešavina 85% bioetanola i 15% benzina) ili benzin.
Osveženi 407 će se na tržištu Zapadne Evrope naći tokom ovog leta, dok cene za sada nisu saopštene.
Mazda1 Concept na salonu u Parizu

Mazda je objavila prve zvanične skice njihovog novog kompaktnog koncept automobila, koji će se svetsku premijeru imati ove jeseni na salonu automobila u Parizu.
Iako to nije zvanično potvrđeno, ovaj koncept sa praktičnim kliznim vratima i kratkim prepustima karoserije bi trebalo da bude najava za budući gradski model Mazda1, odnosno odgovor japanske kompanije na Toyotin iQ i serijski Volkswagen up!. Kako bilo, i ova studija nastavlja sa primenom novog Mazdinog dizajnerskog rečnika viđenog na ranijim prototipovima Nagare, Furai i Ryuga, mada dodaje i par novih detalja. Još zanimljivije zvuči i najava Petera Birthwhistlea (šefa dizajnera u Mazdinom evropskom centru za istraživanje i razvoj), koji kaže da će konačni proizvod biti čak radikalniji od automobila na skicama. Auto je namenjen pre svega mlađim kupcima (imaće iPod konekciju, satelitsku navigaciju i Bluetooth), biće ekološki prihvatljiv, dok će težina biti što je moguće manja.
Iz Mazde su istovremeno najavili da će na salonu automobila u Moskvi (u avgustu ove godine) predstaviti i novi koncept kompaktnog crossover vozila, koji će se bazirati na Fordu Kuga i koji će takođe odlikovati novi dizajnerski rečnik započet sa Mazdom Nagare.
Kimi Raikonen kupio Corvettu Šeron Stoun
Aktuelni svetski šampion u Formuli 1 Kimi Raikonen je novi vlasnik Chevrolet
Corvette iz 1974. godine, koja je nekada bilo vlasništvo glumice Šeron Stoun.
Raikonen je pomenutu Corvettu kupio za 200.000 evra na dobrotvornoj aukciji
održanoj prošlog vikenda u Monaku, dan pre tamošnje F1 trke. Ono što privlači
pažnju je kilometraža ove Corvette (trenutno se nalazi u Los Anđelesu), budući
da na brojčaniku stoji da je do sada prešla samo 4 milje (oko 6,5 km)! Inače,
sav prihod sa ove aukcije će biti poklonjen Elton John Aids fondaciji za borbu
protiv side.
Peugeot 308 1.6 THP 175

Izvor : www.blic.co.yu
Šest meseci nakon lansiranja modela 308, „Pežo“ je ponudio najjaču i najreprezentativniju varijantu koju pokreće benzinac od 1,6 litara maksimalne snage 175 konja. Novitet francuske fabrike dobio je i potpuno novi menjač sa šest stepeni prenosa, sportski podešen sistem oslanjanja i detalje koji ga jasno izdvajaju od standardne ponude.
Točkovi od 17 ili 18 inča s pneumaticima veoma niskog profila (225/45 R17 ili 225/40 R18) i veliki spojler na trećim (petim) vratima izvana nagoveštavaju puno toga, a ko ni tada ne može da u ovom pomalo neobično dizajniranom vozilu prepozna rasnog sprintera, tu su nedvosmislene asocijacije u okviru enterijera. Ručica menjača je aluminijumska, baš kao i komandne papučice i ukrasi na prednjem panelu i kožom obloženom upravljaču. „Pežo“ je zaista vodio računa o svakom detalju, pa je 308 prvi model niže srednje klase (C segment tržišta) kod koga se može doplatiti čak i za kožu na prednjem panelu. Ali i bez toga ovaj automobil jasno pokazuje nameru francuskog proizvođača da se kvalitetom i ponudom pomeri korak bliže najprestižnijim markama na tržištu.
UPEČATLJIVA POJAVA
Za perjanicu ponude predviđena su samo dva (veoma bogata) paketa opreme
„premijum pak“ i „felin“. Kupci mogu da biraju između karoserija s troja ili
petora vrata, koje u kombinaciji s velikim panoramskim krovom imaju ukupno 4,86
kvadratnih metara staklenih površina! Preglednost, uprkos tome, nije
spektakularna jer je klinasti prednji deo van vidokruga vozača. Nečim se morala
platiti upečatljiva (neko bi rekao čak i ekstravagantna) pojava, a da manje
vešti vozači ne bi imali problema pri manevrisanju, „Pežo“ je na spisak dodatne
opreme pored zadnjih uvrstio i prednje senzore za parkiranje.
Vozne karakteristike su, inače, sjajne. U odnosu na standardne 308, novitet je
niži za 10 milimetara, što mu je uz doradu sistema oslanjanja omogućilo da
ponudi izuzetan kompromis između udobnosti i stabilnosti. Ni servo-upravljač
nije sportski sirov, tako da je ovaj automobil podjednako dobar za svakodnevnu
upotrebu, porodična putovanja, ali i adrenalinsko proklizavanje u krivinama.
Veliki doprinos tome daje i izvanredan raspored snage benzinskog motora, kao i
potpuno novi menjač sa šest odlično odmerenih stepeni prenosa.
SAVREMENI TURBO
Razmena iskustva s BMW-om i zajednički razvoj iznedrili su zaista puno toga.
Tehnički detalji i karakteristike ovog četvorocilindraša, uostalom, sve
pokazuju. Ubrizgavanje goriva je direktno, VVT sistem brine o geometriji
usisnih ventila, „tvin-skrol“ turbo punjač nudi više snage i na nižim
obrtajima, „overbust“ režim isporučuje dodatnih 20 Nm za nagla ubrzanja... Kada
se sve to ima u vidu, ne čudi da je maksimalni obrtni moment od 240 Nm (260 u
ograničenom vremenskom periodu) dostupan već na 1.600 obrtaja, a sjajan podatak
predstavlja činjenica da ta vrednost ne pada sve do 4.500 o/min! To u prevodu
znači da je odziv motora sjajan bez obzira na režim iz koga ubrzavate, kao i da
se čak ni u gradskim stani-kreni uslovima neće pojaviti čuvena knedla koja ume
i te kako da nervira kod sportski orijentisanih automobila.
Izuzetne vozne karakteristike prati i vrhunska bezbednost, koja je preneta sa
standardnih varijanti.
„Pežo 308 1,6 THP 175“ ima devet vazdušnih jastuka, kontrolu stabilnosti (ESP)
i drugu manje-više uobičajenu elektronsku opremu, a na raspolaganju je i sistem
LDWS za upozoravanje na prelazak putne linije - čime se značajno umanjuje
opasnost od dekoncentracije prilikom dugotrajnog krstarenja autoputevima.
Savremeni su i servisni intervali, pa tako ulje i prečistač treba menjati na
svakih 30.000 kilometara ili dve godine, a svećice i filter za vazduh na 60.000
km.
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
motor četvorocilindrični, zapremina 1598 ccm, maks. snaga 128 kW (175 KS) pri 6000 o/min., maks. obr. moment, 240-260 Nm pri 1600 o/min., pogon napred, menjač šestostepeni, dužina 4276 mm, širina 1815 mm, visina 1488 mm, međuos. rastojanje 2608 mm, masa (3/5 vr.)1371/1396 kg, prtljažnik 348 l, rezervoar 60 l, pneumatici 225/45 R 17, maks. brzina 225 km/h, ubrzanje (0-100 km/h) 8,3 s, potrošnja 7,6 l/100 km, gorivo bezolovni benzin.
PREDSTAVLJENA I VERZIJA 308 SW
Promocija na Sardiniji iskorišćena je i za lansiranje karavana, koji se u odnosu na baznu varijantu „pežoa 308“ razlikuje po uvećanoj karoseriji i unutrašnjoj konfiguraciji koja dopušta ugradnju trećeg reda sedišta. U SW-u, dužine 4,5 metara, tako se može naći do sedam putnika, dok kapacitet prljažnika (bez trećeg reda sedišta) startuje od 573 litra. Maksimalni tovarni prostor ima zapreminu 2.149 l, a zahvaljujući sistemu za obaranje naslona prednjeg suvozačkog sedišta ka napred - u „pežou 308“ mogu se transportovati predmeti dužine do 3,1 metar.
Autor : Aleksandar Andrić