home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Maseratijevom modelu Quattroporte teško da treba neko ozbiljnije doterivanje izgleda pa je i nemački Novitec (specijalista za obradu italijanskih automobila) ovoj elegantnoj limuzini (dugačkoj 505 cm) spolja dodao samo nove 20-inčne točkove (sa gumama 245/35 Pirelli P-Zero napred a 285/30 pozadi) i četiri izduvne cevi od nerđajućeg čelika (po dve na levoj i desnoj strani automobila a svaka ima prečnik 83 mm). Osim novog izduvnog sistema, Novitec je obradio i 4,2 litarski V8 motor, koji sada ima nešto nešto veću snagu, tačnije raspolaže sa 413KS pri 7100 obrt./min. i 468Nm obrtnog momenta pri 4650 obrt./min. (standradni Quattroporte ima okruglo 400KS pri 7000 obrt./min. i 451Nm pri 4500 obrt./min.). Novitec je doterao i ogibljenje Quattroportea, koje je dobilo podešavajuće amortizere od nerđajućeg čelika, a novi su i aluminijumski distancijeri, koji su zaslužni za proširenje traga točkova za 20, 30 ili za 40 mm. Novitec nije obelodanio podatke o performansama svog Quattroportea ali imajući u vidu da već serijski model postiže 275 km/h i ubrzava do 100 km/h za 5,2 sekunde, lako je zaključiti da je Novitecova verzija po tom pitanju još bolja. 






Da bi obeležio 25 godina postojanja, nemački RUF je pustio u prodaju specijalnu seriju svog modela 3400K u Coupe i Roadster verziji sa dodatkom u imenu 25th Anniversary Edition (baza su Porsche Cayman i Boxster). Inženjeri ove kompanije su uz pomoć kompresora povećali snagu 3,4 litarskog rednog 6-cilindraša, koji sada razvija 294kW/400KS pri 7000 obrt./min. i 440Nm obrtnog momennta pri 5500 obrt./min. To je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h u trajanju od 4,4 sekunde dok je maksimalna brzina 291 km/h. Osim povećanja snage motora, RUF je takođe doterao i interijer (RUF-ov kožni upravljač i panel sa instrumentima) i eksterijer (sportski body kit i novi trkački točkovi). Osnovna cena za 3400K Coupe iznosi 79.800 a za 3400K Roadster 75.100 evra. 




Nissan obeležava pojavljivanje četvrtog nastavka filma Umri Muški i to limitiranom edicijom (samo 444 komada) pick up modela Navara, nazvanom DIE HARD 4.0. Naravno ono 4.0 u imenu ne označava zapreminu motora, već četvrti deo pomenutog filma, a konkretna Navara DIE HARD 4.0 ima ugrađen 2,5 litarski dCi turbo-dizel motor sa 128kW/174KS. Jedinu razliku ovakve Navare u odnosu na standardni model, čine bogatija oprema (satelitska navigacija sa 7-inčnim ekranom u boji, audio/MP3 sistem, kožna unutrašnjost, zaštitni profili od nerđajućeg čelika iza kabine) i šarene aplikacije na bokovima kao i logo edicije na zadnjem delu vozila. Navara DIE HARD 4.0 u Velikoj Britaniji košta 28.200 evra (sa manuelnim menjačem) a 29.800 evra sa automatskom transmisijom.



Samo par dana posle prvih zvaničnih slika i informacija o Peugeotu 308 u hatchback varijanti (sa 3 i 5 vrata), pojavile su se i ove špijunske slike 308-ice, koje navodno pokazuju ovaj model u CC (Coupe-Cabrio) i SW (karavan) verzijama. Reč navodno nije upotrebljena zbog sumnji da će se CC i SW ikada pojaviti (Peugeot ih je i najavio pa u to nema sumnje), već zbog kvaliteta samih fotografija. Slike je objavio sajt www.forum-auto.com i mada na prvi pogled izgledaju prilično autentično i realistično, već na drugi a naročito treći pogled zapažaju se detalji, koji upućuju da se ipak radi o slikama obrađenim na kompjuteru nego o autentičnim snimcima. To se u stvari odnosi na sliku CC varijante. Obratite pažnju na to kako je vetrobransko staklo veoma neobično savijeno i "detalj" da su prednji točkovi daleko veći od onih pozadi !! Ako ova slika CC verzije budi sumnju, na fotografiji, koja prikazuje 308-icu SW takvih "grešaka" nema odnosno ili je ta slika zaista autentična ili je "autor" daleko bolje odradio posao u Photoshopu. Kako bilo, 308 CC sa metalnim sklopivim krovom zameniće sadašnji 307 CC, a prema nezvaničnim informacijama, 308-ica CC će se prvo pojaviti kao koncept automobil u martu 2008. godine na salonu u Ženevi dok bi serijska verzija bila predstavljena na jesen 2008. na salonu automobila u Parizu.




Iako se krajem maja pričalo da će budući Audi A3 Cabrio od sledeće godine proizvoditi Karmann (najveći nemački nezavisni proizvođač automobila i snadbevač auto delova), u Audiju su ipak odlučili da će se proizvodnja tog modela odvijati u njihovoj fabrici u Mađarskoj. Naime, 29. juna Audi je i zvanično objavio da proizvodnja modela A3 Cabrio započinje 2008. godine i to u njihovoj fabrici u Đeru (zapadna Mađarska), gde se već sklapa Audi TT Coupe i TT Roadster. Audi je inače fabriku u Đeru otvorio još 1998. godine a prvi automobil je bio Audi TT prve generacije. Ove godine se u toj fabrici planira produkcija od oko 50.000 komada TT-a dok je prošle godine realizovano 23.675 jedinica. Premijera novog A3 Cabrio (na crtežu) se očekuje u martu naredne godine i to na salonu automobila u Ženevi dok bi prodaja počela na leto, tačno na vreme kada počinje sezona otvorenih automobila. Audi A3 Cabrio će najverovatnije imati meki, platneni umesto sada veoma popularnog metalnog sklopivog krova. Time će krovni mehanizam biti daleko jednostavniji i lakši, samim tim i jeftiniji za proizvodnju. Auto će imati mesta za 4 odrasla putnika dok će prednji kraj pretrpeti manje korekcije izgleda u odnosu na aktuelni A3 hatchback. U Audiju kao glavnog konkurenta za svoj novi otvoreni model vide buduću BMW seriju 1 u kabrio varijanti. 



Novi Hyundaijev predstavnik u C segmentu (klasa Opel Astre, VW Golfa, Ford Focusa, Toyote Auris, Citroena C4...), već privlači pažnju tjunera pa je tako MS Design već obradio novi i30. Sport Package, kako se zove aero body kit iz MS Designa, sadrži novi prednji spojler, drugačije pragove, krovni spojler, nove otvore za vazduh na prednjem braniku, crni poklopac za masku hladnjaka, dupli završetak izduvnog sistema i doteran zadnji branik. Sport Package obuhvata i 17-inčne alu točkove (na raspolaganju su i 18-inčni) kao i novi set sportskih opruga, koje su zaslužne za nižu siluetu ovog Hyundaija.

   



Volvo S40 R-Design

2 Jul 2007 - 01:09 Noviteti Link

Volvo je pre nekoliko dana predstavio ekskluzivni fabrički R-Design paket, namenjen kupcima, koji žele individualniji i rafiniraniji izgled svog automobila. R-Design će od ove jeseni biti dostupan na modelima C30, S40 (na slikama) i V50, a sam paket je ponuđen jer je današnjim kupcima mogućnost personalizacije automobila postala izuzetno važna stavka prilikom izbora svog novog vozila. Takvi kupci mogu da biraju između deset boja karoserije, a osim značke R-Design na maski hladnjaka, čitav ovaj fabrički kit za individualizaciju prati i niz specijalno dizajniranih detalja na eksterijeru i interijeru. Spoljašnjost je bogatija za doterane branike (napred sa integrisanim spojlerom), izraženijim pragovima, krovnim ili spojlerom na poklopcu prtljažnika, srebrnim kućištem retrovizora i petokrakim aluminijumskim felnama od 17 inča (kao opcija u ponudi su i 18 - inčni). Unutrašnjost je oplemenjena sedištima u kombinaciji crne i bež boje (sedišta naravno imaju utisnut R-Design logo), kožnim volanom (takođe ima R-Design logo), ekskluzivnim patosnicama, aluminijumskim pedalama kao i sa još nekoliko aluminijumskih detalja raspoređenih po kabini. R-Design paket će moći da se dobije u kombinaciji sa svim motorima, koji se ugrađuju u modele C30, S40 i V50, sem sa 2,4 litarskim benzincem.




McLaren F2

1 Jul 2007 - 00:58 Top secret Link

Britanski magazin Autocar piše da je McLaren (samostalno, bez Mercedesa) pokrenuo projekat razvoja novog sportskog automobila sa centralno smeštenim motorom. Prvi prototipovi se već testiraju i to maskirani u stari Ferrari 360, a ovaj crtež iz pomenutog magazina nagoveštava kako bi taj McLaren F2 mogao da izgleda. Za McLaren je ovo prilika da ponovo napravi pravog drumskog sportistu po uzoru na već odavno legendarni F1, za koji mnogi i dalje tvrde da je jedan od najboljih super-sportskih automobila ikada. F2 korene vuče iz projekta P8, koji je obustavljen 2004. godine a trebalo je da predstavlja novi zajednički sportski automobil Mercedesa i McLarena (manji i jeftiniji od SLR-a). Iako je taj P8 u koncept fazi dobio odlične ocene, njegov razvoj je 2004. ipak obustavljen zbog Mercedesovih gubitaka i činjenice da ni SLR nije baš primljen toliko dobro kako su se u Mercedesu nadali. Sada McLaren ide samostalno u razvoj novog sportiste, sa šansom da povrati i potvrdi kredibilitet kompanije iz Wokinga u ovom segmentu. Ostaje pitanje pogonskog agregata. Ako se F2 bude ugledao na McLaren F1, mogao bi da koristi V12 motor, ali je moguće da baby McLaren pokreće i V8 mašina.



Na septembarskom salonu automobila u Frankfurtu, Cadillac će i zvanično promovisati BLS u Wagon verziji (karavan) i to sa paletom motora, koja uključuje tri benzinca i jedan turbo-dizel kao i verziju pokretanu bioetanolom. Prodaja ovog Cadillacovog modela na evropskom tržištu počinje u novembru (sa četiri paketa opreme – Business, Elegance, Sport i Sport Luxury) dok će se varijanta na bioetanol (2,0 litarski turbo motor sa okruglo 200KS) naći kod dilera najverovatnije tek početkom naredne godine. Već i osnovni Business paket opreme je dovojno bogat i sadrži (između ostalog) 16-inčne alu felne, elektronsku kontrolu stabilnosti, šest vazdušnih jastuka, putni kompjuter, trokraki kožni volan (sa komandama za radio), Cruise Control, klima uređaj, audio sistem sa CD plejerom i sedam zvučnika. Inače, BLS Wagon je prvi Cadillacov karavan u njegovoj 104-godišnjoj istoriji. Kao i BLS sedan, i ovaj Wagon je baziran na Saabu 9-3 što znači da ima pogon na prednjoj osovini (i Cadillac i Saab su deo GM-a). Od benzinskih motora (svi turbo) u ponudi će biti 2,0 agregat u dve verzije (sa 129kW/175KS i sa 154kW/210KS) kao i veći 2,8 litarski V6 sa 188kW/255KS. Najveći novitet predstavlja novi Twin-Stage dizel motor, zapremine 1,9 litara, koji raspolaže sa 132kW/180KS pri 4000 obrt./min. i 400Nm obrtnog momenta pri 2000 obrt./min. Motor se odlikuje izuzetnim odnosom snage i zapremine (skoro 100KS po litri zapremine), elastičnošću (300Nm je dostupno već pri 1250 obrt./min.), štedljivošću i ekološkom podobnošću (motor već zadovoljava Euro5 standarde, koji će stupiti na snagu 2009. godine). To je postignuto ugradnjom dva turbo punjača, jednog manjeg (radi pri nižim obrtajima motora) i jednim većim, koji se uključuje pri višim režimima rada motora (čime je eliminisana tzv. turbo rupa). Kupcima će na raspolaganju biti ručni menjač sa 6 i automatski sa 5 i 6 stepeni prenosa. Dužina Cadillaca BLS Wagon je 4716 mm, što je za 36 mm više od sedan verzije dok širina iznosi 2038 mm (sa retrovizorima), a visina 1543 (sa krovnim nosačima). Ah, da. Prtljažnik je zapremine 419 litara (1285 kada se preklope zadnja sedišta). Cena Wagona će biti viša za 1900 evra u odnosu na postojeći BLS sedan.




Ove slike (iz američkog Motor Trenda) Porschea 911 u varijanti GT2 bez ikakve kamuflaže, nastale su u Americi tokom poslednjih testi vožnji. Zvanična svetska premijera se inače očekuje već na salonu automobila u Frankfurtu, u septembru ove godine. I šta donosi GT2 ? Što se dizajna tiče, izgleda baš onako kako je moglo i da se očekuje, odnosno ono što karakteriše ovu verziju Porsche-a 911, jesu, pre svega, brojni otvori za vazduh (i na branicima i na zadnjim blatobranima) kao i ogromno krilo pozadi. Porsche 911 GT2 pokreće moćni 6-cilindrični tvin-turbo motor sa oko 520KS (takve su bar nezvanične informacije) dok je pogon izgleda opet samo na zadnjoj osovini. Ipak, lakši je za 100 do 150 kg u odnosu na Porsche 911 Turbo (koji raspolaže sa integralnim pogonom, luksuznijom opremom i 480 konja snažnim motorom) tako da za performanse GT2 ne treba brinuti. Prema nekim najavama, 911 GT2 bi trebao da postigne maksimalnih 200 milja na sat (322 km/h) a ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) za 3,7 sekundi. Američki sajtovi navode i orijentacionu cenu od oko 150.000 dolara.

          



Posle nedavne promocije nove Mazde2, u austrijskom glavnom gradu specijalizovanim automobilskim novinarima je predstavljen i novi Hyundaijev konkurent u C segmentu (gde se nalaze VW Golf, Opel Astra, Ford Focus, Fiat Bravo, Peugeot 307 i novi 308, Citroen C4, Renault Megane, Toyota Auris...). Već po imenima glavnih igrača u ovoj klasi postaje kristalno jasno koliko težak posao tek čeka novi i30 u pridobijanju evropskih kupaca, tradicionalno naklonjenim pomenutim markama. Naravno, Hyundai ima nekoliko jakih aduta, koji bi trebalo da obezbede dobar plasman novog i30 na Starom kontinentu. Mada možda tako ne izgleda na prvi pogled, i izgled je jedan od aduta na koji Hyundai i te kako računa. Iako je dizajn u suštini stvar subjektivnog utiska, ipak se mora priznati da svaki novi Hyundai izgledom sve više liči na ono što prosečan Evropljanin želi; dakle ne previše futuristički što bi odbijalo potencijalne kupce ali istovremeno ne i bezličan dizajn, koji bi se utopio u masu dok se kvalitet i bezbednost naravno podrazumevaju. i30 se dizajnerski bazira na Hyundaijevom koncept automobilu Arnejs od prošle godine mada je u serijskoj verziji pretrpeo izmene, pre svega, na prednjem delu. U globalu radi se o Hyundaijevoj verziji već postojeće Kie Ceed, što naravno nije ništa neobično kada se zna da je Hyundai i vlasnik Kie. Za izgled je inače bio zadužen Hyundaijev dizajn centar u nemačkom Riselshajmu. Iako je i30 pokupio par dizajnerskih rešenja sa nekih postojećih automobila (maska a la Honde Civic sedan, vrata prtljažnika su kao na BMW-u seriji 1 a svetla pozadi neodoljivo liče na Fiat Punto u verziji sa 3 vrata iz 1999.-2003.), opšti utisak je ipak izuzetno pozitivan. Ovde i napomena da Hyundai sa i30 započinje sa novim načinom obeležavanja svojih modela. Kako stvari sada stoje, naslednik malog Atosa dobiće ime i10, novi Getz biće i20 a zamena za Sonatu nosiće naziv i40. Par reči i o dimenzijama. Dužina novog i30 je 4245 mm, širina 1765, visina 1480 mm dok je rastojanje među osovinama identično Kiji Ceed i iznosi 2650 mm (za poređenje, VW Golf je dugačak 4204 mm, Toyota Auris 4220, Seat Leon 4315, Renault Megane 4209, Peugeot 308 4276, Citroen C4 4260, Fiat Bravo 4336 mm itd). Ovakve dimenzije uslovile su da i30 ima prostranu unutrašnjost dok je prtljažnik veličine 340 litara (isto kao Kia Ceed dok su ostali konkurenti u tom pogledu nešto bolji, izuzev Renault Meganea, koji ima korisnu zapreminu od 330 litara). Ipak, situacija se popravlja preklapanjem sedišta pozadi kada se dobija 1250 litara korisnog prostora. Unutrašnjost je uredna i pregledna, izgledom prija evropskom oku, materijali su kvalitetni a relativno visoka pozicija sedenja omogućava dobru vidljivost. Jedan od aduta je i velika paleta motora, koja obuhvata benzince 1,4 16v (109KS i 137Nm), 1,6 16v (122KS i 154Nm) i 2,0 16v sa 143KS i 188Nm dok su dizelaši zastupljeni sa 1,6 CRDi VGT (90KS i 188Nm), 1,6 CRDi VGT (116KS i 235Nm) i 2,0 CRDi VGT sa 140KS i 304Nm obrtnog momenta. Maksimalne brzine se za benzince kreću u rasponu od 187 do 205 km/h a za dizelaše od 172 do 205 km/h. Menjači su ručni sa 5 ili sa 6 stepeni i automatik sa 4 stepena. U početku u ponudi će biti samo hatchback verija sa 5 vrata dok se karavan (već predstavljen u Koreji, nazvan CrossWagon a dugačak 4480 mm) i varijanta sa 3 vrata očekuju tokom 2008. godine. Nezvanično se pominje i sportska verzija sa svih 220KS. Pored palete motora, novi i30 se ističe još bogatom serijskom opremom (klima, šest vazdušnih jastuka i ESP kao standard, bar na zapadu Evrope), kvalitetnim materijalima, dinamičnim voznim osobinama, garancijom od 3 godine, relativno pristupačnom cenom (Hyundai nije više jeftin kao ranije jer očigledan napredak u kvalitetu negde mora da se plati) i sve bolji imidž modela iz Koreje. Cene se, npr. u Nemačkoj, kreću od 14.990 evra pa do 22.790, koliko treba platiti za najjači dizelaš sa najbogatijim paketom opreme. Što se pomenutih voznih osobina tiče, oslanjanje je podešeno drugačije u odnosu na Kiu Ceed, odnosno više je komforno nego što je namenjeno dinamičnijoj vožnji iako, kako kažu novinari koji su vozili i30, dinamičnosti ima sasvim dovoljno a i stabilnost na putu je veoma dobra. ESP sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti deluje efikasno i diskretno. Najviše pažnje novinara je privukao i30 sa 2,0 litarskim dizelašem od 140KS i 304Nm obrtnog momenta, koji jedini u ponudi ima 6-stepeni manuelni menjač. U kombinaciji sa ovim menjačem, motor radi veoma kultivisano, ubrzanja su energična a vožnja pri 130 km/h je veoma komforna. Na kraju da podsetimo da je Hyundai nedavno počeo sa izgradnjom svoje fabrike u Češkoj, sa čijih će proizvodnih traka od 2009. silaziti i i30.



U pravoj poplavi raznih izbora za naj, naj automobil svega i svačega, pažnju privlači i najnovija tzv. Top 10 lista najpatriotskijih američkih automobila (Top 10 Most Patriotic Vehicles), koju je objavio američki ForbesAutos. Naravo, lista nije objavljena slučajno baš sada. Naime, za neki dan, tačnije 4. jula, Amerikanci će proslaviti svoj Dan nezavisnosti, pa je pomenuti sajt sastavio ovu listu na kojoj se nalaze automobili, koji Amerikance "čine ponosnim sa svojom Made in America oznakom". Automobili na listi su rangirani prema tome koji ima najviši procenat delova, proizvedenih u SAD-u. Evo kako izgleda ta lista :

1. Mercury Montego (na slici) 2. Pontiac G6 Coupe 3. Chevrolet Malibu Maxx 4. Ford Freestyle 5. Chevrolet Corvette Convertible 6. Chevrolet Corvette Z06 7. Lincoln MKX 8. Saturn Aura Green Line 9. Cadillac STS 10. Lincoln Mark LT



Alfa Junior i Alfa 149

30 Jun 2007 - 00:34 Top secret Link

Alfa Romeo je otkrio neke detalje vezane za njihova dva nova hatchback modela, koji se trenutno nalaze u fazi razvoja. To su Junior (najmanja i najjeftinija buduća Alfa) i novi model C segmenta, koji će zameniti sadašnji 147. Junior (samo sa 3 vrata) će biti predstavljen verovatno krajem ove godine (ili na salonu u Frankfurtu ili Bolonji) a ovaj rendering (prva slika) prilično jasno pokazuje njegov konačan oblik (naročito se ističe prednji kraj nalik na ekskluzivni 8C Competizione). Novi Junior bi trebao da se proizvodi u Fiatovoj Mirafiori fabrici u Torinu, zajedno sa Grande Puntom, sa kojim će i deliti platformu. Osnovnu verziju Alfe Junior pokretaće Fiatov 1,4 litarski motor sa 95KS dok će najsnažnija imati 1,8 litarski turbo agregat sa direktnim ubrizgavanjem i čak 230 konja. Ta najsnažnija GTA varijanta imaće i integralni pogon kao standard. Naravno biće tu još nekoliko motora, koji će popuniti prazninu između ova dva pomenuta a među njima i 1,6 L turbo-dizel, koji će se krajem ove godine pojaviti u Fiatu Bravo. Junior bi trebao da bude dugačak oko četiri metra, a veličinom, dizajnom i cenom od 16.000 evra (za osnovnu varijantu), predstavljaće opasnu konkurenciju drugim life style modelima poput novog Minija ili budućeg Audija A1. Plan je da se godišnje proizvede oko 80.000 Juniora a cilj su kupci starosti između 18-30 godina. Prodaja počinje u drugom kvartalu 2008. godine. Drugi novi model, koji Alfa Romeo sprema za 2009. godinu, jeste naslednik sadašnje 147-ice, koji bi trebao da ponese ime 149 (druga slika). Radi se o hatchback modelu C segmenta, koji koristi platformu novog Fiata Bravo i buduće Lancie Delte, pa će dužinom od 4300 mm (međuosovinsko rastojanje 2600 mm) biti oko 80 mm duži od aktuelne Alfe 147. Od pomenute 147-ice, budući 149 preuzima i onaj zanimljiv dizajnerski detalj - sakrivene kvake zadnjih vrata. Paleta motora obuhvataće nekoliko benzinskih i dizel agregata i to u rasponu od 120 do 265KS, a menjači će biti manuelni sa 6 i automatici sa takođe 6 stepeni prenosa. Alfa 149 proizvodiće se samo u verziji sa 5 vrata a najavljena je veoma visoka cena od oko 28.000 evra. 




Abt Audi TT Roadster

30 Jun 2007 - 00:31 Tuning Link

Nemačka tjunerska kuća Abt Sportsline se posle obrade Audija TT u Coupe verziji, pozabavila i njegovom Roadster varijantom. Dizajneri ove kompanije su razvili aero body kit sa kojim TT Roadster postaje još dinamičniji i atraktivniji ali i dalje zadržava elegantan izgled. Novi aerodinamički kit u ovom slučaju podrazumeva promenjen prednji branik, nove pragove, veliko zadnje krilo i difuzor pozadi sa integrisane četiri izduvne cevi. Sve nabrojano, u kombinaciji sa spuštenim vešanjem i točkovima od 19 ili 20 inča, doprinosi zaista moćnoj pojavi ovog Audija. Abt naravno za TT nudi i nekoliko paketa za povećanje snage motora. Tako 3,2 litarska V6 mašina sada raspolaže sa 262kW/355KS (serijski 184kW/250KS), što je dovoljno za poboljšano ubrzanje do 100 km/h u trajanju od 5 sekundi. I manji 2,0 TFSI agregat je pojačan pa sada razvija 177kW/240KS (serijski 147kW/200KS) a u ponudi je i opcija od 221kW/300KS. Na kraju, Abt je je ugradio i sportski kočioni sistem sa diskovima prečnika 380x34 mm.




Honda Civic Mugen RR

29 Jun 2007 - 01:02 Noviteti Link
 

Japanci će od 13. septembra moći da kupe do sada najžešći Civic Type R. Ionako potentni Civic Type R prošao je obradu japanske kompanije Mugen i nastala je Honda Civic Mugen RR, koja predstavlja ultimativni sportski automobil sa motorom i pogonom napred. U odnosu na standardni Civic Type R sedan, koji se prodaje u Japanu, Mugen RR ima smanjenu težinu za 10 kg a snaga motora je povećana za dodatnih 15KS, na ukupno 240KS pri 8000 obrt./min. (za poređenje evropska verzija Civica Type R ima 201KS i to u hatchback karoseriji sa 3 vrata). Pored veće snage i manje težine, Mugen je dodao i kompletan aero body kit, jače kočnice, nove točkove i gume i Recaro sportska sedišta, tzv. kadice. Biće proizvedeno samo 300 komada i to u crvenoj boji a cena u Japanu iznosi 38.750 dolara.