home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Lancia je objavila nove fotografije i cene za potpuno novu Deltu, čija zvanična svetska prezentacija je inače održana u martu ove godine na salonu automobila u Ženevi. Nova generacija Delte je u stvari serijska verzija koncept vozila Lancia Delta HPE, koji je ova italijanska fabrika (u vlasništvu Fiata) predstavila 2006. na salonu u Parizu. To u praksi znači elegantan izgled sa dimaničnim prednjim krajem (gde se posebno ističe karakterističan Lancijin gril), visokom bočnom linijom i zanimljivo rešenim zadnjim stubom (za dizajn je inače bio zadužen Lancia Style Centre). I serijska verzija je dugačka 450 cm, široka 180 cm i visoka 150 cm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 270 cm (nova Delta se inače bazira na produženoj platformi Fiata Bravo i ima prtljažnik zapremine 380 litara u osnovnoj konfiguraciji). Paleta motora će u početku obuhvatati Fiatove benzinske i dizel motore sa rasponom snage od 120 do 150KS (u paru sa šestostepenim manuelnim i automatskim menjačima). Benzinci su 1,4 litarski TurboJet sa 88kW/120 i 110kW/150KS, a dizelaš je 1,6 litarski MultiJet sa 88kW/120KS. Kasnije će paletu dopuniti i 2,0 litarski MultiJet sa 121kW/165KS, zatim 1,9 litarski Twinturbo MultiJet od 140kW/190KS i novi 1,8 Di TurboJet benzinac sa 147kW/200 konja (svi motori inače zadovoljavaju Euro 5 standard). Delta će u Fiatovoj grupaciji imati sličan položaj kao recimo Audi A3 u odnosu na Volkswagen Golf u VW grupaciji, što znači pozicioniranje u premium segmentu, više elegancije i prestiža u odnosu na Fiat Bravo. U vezi s tim, oprema nove Delte obuhvataće i veliki panoramski krov, Bose hi-fi sistem sa MP3 i CD plejerom, kožu i alkantaru u interijeru, Fiatov Blue & Me sistem, satelitsku navigaciju, Bluetooth, USB, napredni ESC sistem (Electronic Stability Control), TTC (Torque Transfer control) sistem kontrole trakcije, DST (Drive Steering Control) i SDC vešanje sa elektronskom kontrolom amortizera. Potencijalni kupci će takođe moći da dodatno individualizuju svoju Deltu, budući da će, između ostalog, na raspolaganju imati tri paketa opreme, 4 tipa tkanina za sedišta, 3 boje interijera, 4 tipa aluminijumskih točkova, 12 dvobojnih kombinacija boja za karoseriju itd itd. Zavisno od paketa opreme (Argento, Oro i Platino) i izabranog motora, nova Delta u Italiji ima cenu u rasponu od 21.500 evra (1.4 T-JET verzija sa 88kW/120KS i Argento opremom) pa do 30.700 evra (1.9 Twinturbo Multijet sa 140kW/190KS i Platino opremom).

Inače, prva Delta je predstavljena 1979. godine na salonu u Frankfurtu (dizajn potpisuje Gioregetto Giugaro), a druga generacija je ugledala svetlost dana 1993. godine na salonu automobila u Ženevi. Prva generacija Delte je ipak ostala upamćena pre svega po uspesima u svetskom reli šampionatu, gde je Lancia bila svetski šampion šest puta zaredom (u periodu od 1987. do 1992. godine), ostvarivši ukupno 46 pobeda.

VIDEO I: Lancia Delta

VIDEO II : Lancia Delta





Novi Pagani Zonda Cinque u osnovi predstavlja drumsku verziju trkačke Zonde R, a pokreće je motor sa 505kW/678KS i 780Nm obrtnog momenta (u paru sa šestostepenom sekvencijalnom transmisijom). To je i više nego dovoljno da Zonda Cinque od 0 do 100 km/h ubrza za samo 3,4 sekunde, do 200 km/h je potrebno 9,6 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi preko 350 km/h. Promena ima i u izgledu, odnosno tu su veći prednji spojler, novo zadnje krilo i dodatni otvori za vazduh za zadnje kočnice. U paketu su još i ABS, traction control, Brembo kočioni sistem sa diskovima od 380x34 mm napred i 380x34 mm pozadi, APP točkovi od 19 inča napred i 20 inča nazad (sa Pirelli PZero gumama 255/35/19 napred i 335/30/20 nazad) i Toora trkačka kožna sedišta. Težina automobila iznosi 1210 kg (raspored je 47% napred, a 53% nazad), što znači da je odnos težina/snaga 2,4kg po kW. Zonda Cinque će inače biti još ekskluziviniji model od Zonde R, budući da će biti napravljena u limitiranoj seriji od samo pet primeraka (odatle i naziv Cinque u imenu), dok će Zonda R biti dostupna u 10 komada. Ipak, cena Zonde R je viša i iznosi 1.200.000 evra, dok će onih pet srećnika za svoj primerak Zonde Cinque morati da izdvoje "samo" 800.000 evra.



Posle modela C8, C4 Picasso i Xsare Picasso, iz Citroena će početkom 2009. godine na tržište stići još jedan MPV model, nazvan C3 Streetlounge. Treba reći da ime Streetlounge nije zvanično potvrđeno ali ono što se zna jeste da će C3 u MPV formi kao konkurent Opel Merivi, Fiat Idei, Nissan Noteu, Renaultu Modus i drugima, biti dugačak 3980 mm (međuosovinski razmak iznosi 2570 mm). To znači da je napravljen na PF1 platformi Peugeota 207, odnosno budućeg Citroena C3. Interesantnog, pa i simpatičnog dizajna, C3 MPV privlači pažnju i velikim staklenim površinama, posebno veličinom vetrobrana, kao i velikim staklenim panoramskim krovom. Kao i kod većih MPV-ova iz Citroena, naglasak i kod ovog modela je na prostranosti, udobnosti (za ukupno pet putnika) i praktičnosti putničke kabine (uz veći kvalitet upotrebljenih materijala), kao i veličini prtljažnika (verovatno 410 litara u osnovnoj konfiguraciji). Zadnja klupa će moći da se pomera i po dužini, čime se dobijaju fleksibilnije transportne mogućnosti, dok će se za odlaganje sitnijih predmeta brinuti brojne ostave. C3 MPV će pokretati paleta benzinskih i dizel motora, koja uključuje i 1,6 litarski benzinac i 1,4 i 1,6 litarske HDi dizelaše (sa FAP filterom protiv čestica čađi). U ponudi će biti klasični manuelni menjač i SensoDrive poluatomatik, kao i stop-start sistem za za manju potrošnju goriva i redukovanje emisije CO2. Zvanična premijera novog C3 MPV će se održati ove jeseni na salonu automobila u Parizu, a kao što je napomenuto na početku, njegova prodaja startuje početkom 2009. (po ceni koja će po britanskim izvorima za bazni model iznositi oko 9500 funti ili 12.000 evra).



Lotus je lansirao još jednu specijalnu ediciju modela Elise, ovaj put posvećenu dvostrukom šampionu Formule 1 Džimu Klarku (ima 25 pobeda u tom takmičenju). Clark Type 25 Elise SC zato i karakterišu neki stilski detalji sa Lotusove Formule 1, kojom je Klark osvojio F1 šampionat 1963. godine. Tako je ovaj Elise ofarban u karakterističnu British Racing Green boju sa žutom trakom, a tu su i Lotus Sport točkovi u crnoj i srebrnoj boji i interijer inspirisan Lotusovim automobilima F1 iz šezdesetih godina (između ostalog, kožna sportska sedišta i drveni vrh ručice menjača u retro stilu). Lotus Clark Type 25 Elise SC pokreće 1,8 litarski kompresorski motor sa standardnih 220KS, koji mu omogućava da od 0 do 60 milja na sat (96 km/) ubrza za samo 4,3 sekunde i postigne najveću brzinu od 238 km/h. Kupcima u Velikoj Britaniji će biti ponuđeno samo 25 primeraka ovog Lotusa i to po ceni od 35.995 funti (oko 45.600 evra).



Suzuki je u poslednjih nekoliko dana kupcima ponudio dve nove specijalne edicije svojih modela Wagon R/Wagon R Stingray i SX4, pri čemu je prvi namenjen samo Japancima, a novi SX4 WRC Special Edition samo nemačkim kupcima.

Kako bi obeležio uspeh od tri miliona prodatih mikroven modela Wagon R u Japanu (od septembra 1993. godine), Suzuki je lansirao ograničenu seriju Wagona R i njegove Stingray verzije, koje se odlikuju novim prednjim grilom, svetlima za maglu, novim pragovima, sedištima sa alkantarom, retrovizorima sa LED žmigavcima i standardnim benzinskim DOHC VVT motorom od 660 kubika zapremine. Sa ove dve nove verzije, japanski proizvođač se nada da će postići još bolje prodajne rezultate ovih modela, čemu treba da pomogne i cena od samo 10.500 dolara (oko 6820 evra) za Wagon R 2WD i 12.500 dolara (oko 8120 evra) za najskuplji Wagon R Stingray 4WD.  

Suzuki SX4 WRC Special Edition

Inspiracija za nastanak ovog posebnog SX4 je pronađena u Suzukijevom trkačkom automobilu koji se takmiči u WRC šampionatu, a biće napravljena serija od samo 500 primeraka. Svi će završiti u vlasništvu nemačkih kupaca, koji će za svoj primerak (svaki će biti numerisan) morati da izdvoje 19.500 evra. Za tu sumu se dobijaju točkovi od 16 inča (gume su dimenzija 205/60 R 16), atraktivniji body paket (prednji i zadnji spojleri, novi pragovi), sportski gril, dekorativni elementi na karoseriji (sa WRC motivom), kožna ručica menjača, detalji od karbon fibera u interijeru, CD Radio, navigacioni sistem, zatamnjena stakla i Keyless Entry i Start sistem (za ulazak u vozilo i startovanje bez ključa), dok je za pogon zadužen 1,6 litarski benzinac sa 79kW/107KS.



Sem Maseratija A8GCS Berlinetta Touring, italijanska karoserijska radionica Carrozzeria Touring Superleggera je krajem aprila ove godine na izložbi "Concours d’élegance Villa d’Este" izložila i neobičnu studiju Bellagio Fastback, odnosno aktuelni Maserati Quattroporte u polukaravan varijanti. U međuvremenu je Carrozzeria Touring i zvanično potvrdila da će se Bellagio Fastback naći u proizvodnji, ali naravno u ograničenoj seriji koja će iznositi samo 25 primeraka. Prodaja će početi u prvom kvartalu naredne godine, a cena iznosi tačno 200.000 evra. Naravno, kupci će uz doplatu moći dalje da personalizuju svoj primerak, i to odabirom različitih boja, materijala i uređenja interijera.

Bellagio Fastback je inače zadržao spoljašnje dimenzije standardnog Maseratija Quattroporte (dužina 5052 mm, širina 1895 mm, visina 1438 mm), ali je zato prtljažnik u osnovnoj konfiguraciji veći za 50 litara (sada 500 litara), dok sa oborenim zadnjim sedištima njegov volumen raste na 1500 litara. Kao i za A8GCS Berlinettu, i za Bellagio Fastback je predviđen 4,2 litarski V8 motor sa 400KS i 451Nm, što mu omogućava maksimalnu brzinu od 275 km/h, do 100 km/h ubrzava za 5,2 sekunde, kombinovana potrošnja iznosi 18,9 litara na 100 km, a emisija CO2 je 440 grama po kilometru.

 



Ovaj kratki teaser video prikazuje novi BMW-ov koncept automobil GINA Light Visionary Model, koji će javnosti zvanično biti promovisan već za neki dan, tačnije 10. juna. U ovom trenutku drugih informacija nema, ali je uprkos kamuflaži očigledno da se radi o konceptu sportskog roadstera. Više detalja dakle već za neki dan.



Prodato milion Logana

5 Jun 2008 - 18:19 Vesti Link

Posle samo četiri godine od lansiranja, Renault je danas saopštio da je širom sveta prodao milion primeraka svog niskobudžetnog modela Renault/Dacia Logan. U ovaj broj su uključeni Logan limuzina, MCV, Van, Pickup i Sandero (ovaj poslednji je u Južnoj Americi krenuo u prodaju početkom ove godine, dok će u Evropi prodaja startovati ovog meseca). Automobili koji se baziraju na platformi Logana se trenutno prodaju u 59 zemalja, a sem pod znakom Renaulta i Dacije, Logan se u nekim zemljama prodaje i kao Nissan Aprio i Renault-Mahindra Logan. U Evropi paleta pogonskih agregata u Loganu obuhvata pet motora : tri benzinca (1,4L sa 75KS, 1,6L sa 90KS, 1,6 16V sa 105KS) i dva dCi dizelaša zapremine 1,5 litara sa 70, odnosno 85KS. Ovde treba napomenuti da je Renault već pripremio redizajniranu verziju aktuelnog Logana, za čiji svežiji izgled je inspiracija pronađena u novom Sanderu. Više o restilizovanom Loganu možete pročitati OVDE. 



Audi će najverovatnije već ove jeseni na salonu automobila u Parizu javnosti zvanično prikazati novi Audi S4, koji će umesto dosadašnjeg 4,2 litarskog V8 dobiti novi 3.0 TFSI V6 motor sa kompresorom. Ovaj V6 agregat je lakši, ima manju potrošnju i emisiju CO2 u odnosu na sadašnji V8, a razvijaće oko 350KS. Pored novog motora, budući Audi S4 će dobiti i sedmostepenu S-tronic transmisiju sa duplim kvačilom. Pogon će naravno biti Quattro na sva četiri točka, dok će ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznositi oko pet sekundi (maksimalna brzina će već tradicionalno biti elektronski ograničena na 250 km/h). Što se izgleda novog S4 tiče, on će biti inspirisan S-line verzijom Audija A4 (na slici), dok će kao i ranije u ponudi biti limuzinska, Avant (karavan) i kabrio varijanta. 

Audi A5 Cabrio

Na salonu u Parizu će svoju zvaničnu svetsku premijeru imati i Audi A5 Cabrio, koji će naslediti sadašnji A4 Cabriolet (prodaja će startovati početkom 2009. godine). Ovde i podatak da za proizvodnju A5 Cabrioleta više neće biti zadužen Karmann (koji je pravio A4 Cabrio), već će se proizvodnja odvijati u Audijevoj fabrici u nemačkom Neckarsulmu, zajedno sa već poznatim A5 Coupeom. Za razliku od BMW-a, koji je svoju novu "Trojku" u CC verziji opremio metalnim, u Audiju su zadržali tradicionalni meki sklopivi krov. Kako se očekuje, A5 Cabriolet će koristiti iste motore kao i A5 Coupe, što znači da će paleta obuhvatati agregate od 1.8 TFSI sa 125kW/170KS, preko 2.7 V6 TDI od 190KS, 3.0 V6 TDI sa 240KS, 3.2 V6 sa 265KS, pa do 4.2 V8 od 260kW/354KS za model Audi S5 Cabriolet. Očekuje se takođe i RS5 Cabrio varijanta ali još nije poznato koji motor će se ugrađivati u taj model (ili V8 sa oko 450 konja ili 5,2 litarski V10 iz Lamborghinija Gallardo). U ponudi će naravno biti i Quattro verzije sa pogonom na sva četiri točka, dok će novost biti uvođenje novog sedmostepenog S-tronic menjača sa duplim kvačilom. U prvoj godini proizvodnje će biti proizvedeno 28.000 primeraka A5 Cabrioleta, a očekuje se da cena u Evropi startuje od 37.000 evra.

Audi TT-RS

Kako stvari sada stoje, u Parizu će svetlost dana ugledati i najjači i najbrži Audi TT, koji će dobiti ime TT-RS a možda i TT-R. Sem nedoumica oko imena, nije sasvim jasno ni koji motor će se naći pod njegovom haubom. Ranije se govorilo o 3,2 litarskom twin-turbo V6 agregatu, dok poslednje vesti govore da će to ipak biti 2,3 litarski VR5 motor sa turbo punjačem, čija snaga bi trebalo da iznosi 230kW/308KS. U odnosu na ostalu braću, TT-R(S) je dobio proširene blatobrane, nove branike i spušteno i tvrđe podešeno ogibljenje.

 

Audi A7

Prema poslednjim vestima, Audijev budući model A7 će se na tržištu naći tokom 2010. godine, dok će zvanična premijera biti održana nešto ranije, u septembru 2009. na salonu automobila u Frankfurtu. Audi A7 će biti napravljen na modifikovanoj platformi sledeće generacije modela A6, dok će dizajnerski, zbog svog niskog krova i položenih zadnjih stubova, više ličiti na kupe sa četiri vrata nego na klasičnu limuzinu, što je uostalom i bio cilj (u biti predstavlja odgovor fabrike sa četiri prstena Mercedesu CLS, Maseratiju Quattroporte, Aston Martinu Rapide, Porscheu Panamera i sličnima). Zbog toga ne treba da čudi da će u automobilu dugačkom 490 cm biti mesta za samo četiri osobe. Audijevu novu "sedmicu" će pokretati široka paleta motora u kojoj će se naći tri benzinca sa direktnim ubrizgavanjem: 2.8 FSI, 3.0 TFSI V6 i 4.0 TFSI V8, kao i dizelaši 2.7 V6 TDI i 3.0 TDI V6. Najavljuju se i sportske S7 i RS7 varijante (ova potonja sa Twin-turbo V10 FSI agregatom iz Audija RS6, koji bi u RS7 mogao da raspolaže sa oko 600KS), kao i hibridna verzija. U ponudi će biti tri transmisije, tačnije šestostepeni manuelni, automatski i sedmostepeni S-tronic menjač sa duplim kvačilom. Inače, Audi planira da godišnje proizvede oko 40.000 primeraka novog A7.

 



ASI Corp. (ASI - Accuracy, Spirit, Imagination) je još jedna japanska tjuning kompanija specijalizovana za obradu najekskluzivnijih evropskih automobila, među kojima posebno mesto zauzima britanski Bentley.

Tako je za Bentley Continental GT (sada pod imenom ASI TETSU GTR) ova tjuning kuća iz Nagoje pripremila agresivan aero body paket (uključujući i haubu, poklopac prtljažnika i veliko zadnje krilo od karbona), nove točkove i kit za povećanje snage 6,0 litarskog W12 motora (umesto fabričkih 560, sada raspolaže sa svih 800KS).

ASI Corp. će inače kupcima ponuditi limitiranu seriju od samo 29 primeraka Tetsu GTR-a i to po ceni od 800.000 američkih dolara (nepunih 520.000 evra). 

 



Ako je verovati ljudima sa sajta BMWBlog.com (koji su navodno dobili zvaničnu informaciju), bavarski proizvođać će 7. jula predstaviti potpuno novu generaciju svoje limuzine serije 7. Sem datuma prezentacije (obratite pažnju, serija 7, na sedmi dan sedmog meseca u godini), BMWBlog objavljuje i nekoliko zanimljivih informacija vezanih za paletu motora i ostale tehničke detalje. Nova "sedmica" će, između ostalog, biti dostupna i sa V8 i V12 bi-turbo motorima, čija će se snaga preko automatske 8-stepene transmisije prenositi na zadnje točkove. Pogon na sva četiri točka, kao i upravljanje na sva četiri točka će moći da se dobiju kao opcija, dok će interijer ponovo dobiti centralnu konzolu okrenutu ka vozaču. Nova "sedmica" će takođe dobiti i unapređeni iDrive, BMW-ov novi ConnectDrive System i Dynamic Performance Control, kao i četiri nove boje za karoseriju: Cashmere Silver, Imperial Blue, Mineral White i Sophisto Grey.   

Podsećanja radi, aktuelna, četvrta generacija "sedmice" (model E65), predstavljena je u jesen 2001., a obnovljena 2005. godine. Sa tom serijom 7 iz 2001. stigao je i novi dizajnerski rečnik bavarske marke, za koji je bio zaslužan novi šef dizajna, Amerikanac Chris Bangle. Iako se nova serija 7 rešila konzervativnog stila prethodnih modela i značajno povećalu prodaju u odnosu na prethodnike (naročito izvan Evrope), ogroman broj starijih fanova i dalje ne može da "svari" izgled novijih modela BMW-a. Kako bilo, aktuelna "sedmica" predstavlja jedan od tehnički-tehnološko najnaprednijih automobila današnjice, što je nešto što čak i najzadrtiji fanovi starih BMW-a ne mogu da opovrgnu.



Poznati su i konkretniji podaci o motorima i performansama Alfinog novog manjeg hatchback modela Mi.To (ime predstavlja kombinaciju prva dva slova italijanskih gradova Milano i Torino). Kada u drugoj polovini ove godine krene u prodaju, Mi.To će (u početku) pokretati paleta od dva benzinska i dva dizel agregata, u rasponu snage od 78 do 155KS. Osnovni agregat je 1.4 16v benzinac sa 78KS i 125Nm obrtnog momenta (u paru sa 6-stepenim manuelnim menjačem), sa kojim Mi.To postiže maksimalnih 176 km/h, od 0 do 100 km/h ubrzava za 12,3 sekunde, prosečno troši 5,8 litara na 100 km, a emisija CO2 mu iznosi 138 g/km (ova verzija je teška 1080 kg i ima Cx otpor vazduhu 0,33). Jači benzinac 1.4 16v Turbo ima 155KS i 230Nm (takođe ima manuelni 6-stepeni menjač), težak je 1145 kg, može do 217 km/h, do stotke mu treba 8,1 sekunda, troši 6,5 litara, emisija CO2 je 153 g/km, a Cx količnik 0,29. Dizelaše predstavljaju 1.3 Multijet sa 90KS (ostali podaci za ovako motorizovan Mi.To još nisu saopšteni), kao i 1.6 JTDm sa 120KS i 320Nm. Mi.To 1.6 JTDm (težak 1205 kg) do 100 km/h ubrzava za 9,8 sekundi, postiže najveću brzinu od 194 km/h, po fabričkim podacima troši 4,75 litre dizela na 100 km, a emituje 126 grama CO2 po kilometru. Paletu pogonskih agregata će kasnije dopuniti još nekoliko benzinaca (uključujući i onaj od 95KS, kao i od 230KS u modelu GTA) i dizelaš sa 105 konja. Nova mala Alfa inače koristi platformu Fiata Grande Punto, a i dimenzije su im slične, odnosno Mi.To je dugačak 406 cm, širok 172 cm, visok 144 cm, dok je inspiracija za dizajn očigledno došla iz najatraktivnijeg automobila ove italijanske kuće – modela 8C Competizione (to se pre svega odnosi na izgled prednjeg dela, zadnjih LED svetala i stakala na vratima bez okvira).Vozaču će na raspolaganju biti i Alfin DNA sistem sa tri moda podešavanja motora, vešanja, upravljivosti i menjača: Dynamic (sportski), Normal (gradski) i All-Weather (za maksimalnu bezbednost čak i pri otežanim uslovima vožnje). Uz odlične performanse i upravljivost, Alfa najavljuje da Mi.To nudi i maksimalnu aktivnu i pasivnu bezbednost, čemu doprinosi i Alfin VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti kao deo standardne opreme.  

Prema britanskom AutoExpressu, Alfa Romeo već radi i na otvorenoj verziji svog najmanjeg modela (imaće plateni krov i mesta za četiri putnika), koji će se na tržištu pojaviti za manje od 18 meseci (promocija će međutim biti već na sledećem ženevskom salonu automobila u martu naredne godine). Konkretniji podaci o Mi.To Cabrioletu su i dalje nedostupni ali treba očekivati da će paleta motora obuhvatati snažnije agregate iz modela sa limenim krovom. AutoExpress najavljuje da će Mi.To Cabrio koštati oko 14.000 funti (17.780 evra), dok će standardni Mi.To hathback stajati oko 12.000 funti (oko 15.240 evra).



Mazda je u Zapadnoj Evropi startovala sa prodajom trovratne varijante svog trenutno najmanjeg modela Mazda2, čija premijera je održana u martu na salonu automobila u Ženevi (u Nemačkoj je Mazda2 sa troja vrata inače za 500 evra jeftinija od već poznatog modela sa pet vrata). I trovratnu Mazdu2 će pokretati 1,3 i 1,5 litarski benzinci, kao i 1,4 litarski dizel agregat, svi već poznati iz Mazde2 sa petora vrata (i performanse i potrošnja će ostati na istom nivou). 1,3 litarski benzinac se nudi u verzijama sa 55kW/75KS i 63kW/86KS (oba troše po 5,4 litra na 100 km i emituju 129 grama CO2 po km), najsnažniji 1,5 litarski benzinac raspolaže sa 76kW/103KS i 137Nm, postiže 188 km/h, do stotke stiže za 10,4 sekunde, troši 5,9 litara i emituje 140 grama CO2 po km, dok Evropljanima možda i najzanimljiviji 1,4 litarski dizelaš razvija 50kW/68KS pri 4000 o/min. i 160 Nm obrtnog momenta pri 2000 o/min. Mazda2 sa ovim dizelašem na svakih 100 km potroši 4,3 litre goriva, emituje 114 grama CO2 po kilometru, postiže 162 km/h a do 100 km/h ubrzava za 15,5 sekundi. Inače, svi motori se standardno opremaju petostepenim manuelnim menjačem. I Mazda2 sa troja vrata je teška manje od 1000 kg, ali se očekuje da i ovaj model dobije maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost odraslih putnika na Euro NCAP crash testu, koje je u decembru prošle godine osvojila verzija sa 5 vrata (zavisno od verzije, ova trovratna Mazda2 u opremi ima ABS, EBD, BAS, DSC, 6 vazdušnih jastuka). Mazda2 je dugačka 389 cm, široka 170 cm, visoka 148 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 249 cm, dok je zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji 250 litara (sa oborenim zadnjim sedištima raste na 787 litara). 



Pošto su pre nekoliko dana na internet pre vremena procurele prve slike BMW-a X6 u obradi tjuning kompanije Hartge, ovaj nemački specijalista je konačno objavio i zvanične fotografije i detalje o svom najnovijem projektu. Tako je Hartge BMW X6 dobio sportsko ogibljenje spušteno za 30 mm, nove aluminijumske točkove od 22 inča (sa gumama dimenzija 285/30 ZR22 napred i 335/25 ZR22 pozadi ili 295/30 ZR22 napred i 335/25 ZR22 pozadi), zatim modifikovani interijer (Hartge volan, elementi od karbon fibera, aluminijumske pedale), kao i snažnije dizel motore u verzijama 30d i 35d. Slabiji motor sada umesto fabričkih 235KS razvija 275KS i 598Nm, a jači je osnažen sa 286KS na 328KS i 675Nm.     



Subaru Impreza Coupe

4 Jun 2008 - 19:49 Top secret Link

Prema pisanju britanskog magazina AutoExpress, Subaru će Coupe verziju svoje nove Impreze u Japanu i SAD-u lansirati tokom 2010. godine, dok će prodaja u Velikoj Britaniji startovati početkom 2011. Radi se o automobilu koji bi japanskoj kompaniji trebalo da obezbedi nove kupce, pa i među onima koji su se do sada opredeljivali za BMW serije 3 Coupe i Nissan 350Z. Impreza Coupe će nastati kao plod zajedničkog rada Subarua i Toyote (Toyota će svojom verzijom dobiti naslednika Celice), dok će izgled velikim delom biti pozajmljen sa već poznate Impreze hatchback (mada sa određenim novim dizajnerskim elemetima kao što je agresivnije oblikovan zadnji deo). Paleta motora će obuhvatati dva četvorocilindrična boxer agregata: manji 2,0 litarski atmosferski motor sa oko 180 konja (ova verzija će imati pogon na zadnjim točkovima) i veći 2,5 litarski turbo od oko 300KS (u paketu sa symmetrical AWD pogonom na četiri točka). Što se cene tiče, AutoExpress predviđa da će slabiji model koštati 20.000 funti (oko 25.400 evra), a jači oko 25.000 funti (31.750 evra).