
Nemački tjuner MTM (Motoren Technik Mayer) uzeo je u svoje ruke ionako potentni Audi S3 sa 265 konja i 350Nm obrtnog momenta i nastao je MTM Audi S3 8P. Jednostavno rečeno, MTM je od jednog "običnog" hečbeka napravio trkačku mašinu, čiji 2.0TFSI agregat sada raspolaže sa 380KS i 460Nm.
MTM u kratkom press saopštenje ne navodi kako su postigli tu snagu, ali napominje da S3 8P od 0 do 100 km/h ubrzava za manje od 5 sekundi i da postiže maksimalnu brzinu od 279 km/h.
Osim povećanja snage, MTM u ovaj Audi S3 ugrađuje i novi Brembo kočioni sistem, kao i aluminijumske "bimoto" točkove od 19 inča.
Po zahtevu kupca, MTM za S3 8P nudi krov, prednji i zadnji difuzor, prednji gril, zadnji krovni spojler i retrovizore u nekoliko različitih boja.
MTM Audi RS6 R Avant
Koliko god to nekome zvučalo čudno, izgleda da 580 konja i 650Nm obrtnog momenta u fabričkom Audiju RS6 Avant pojedinim vlasnicima i potencijalnim kupcima ipak nije dovoljno. Ovaj "problem" rešava MTM, posle čije obrade 5,0 litarski V10 biturbo motor ovog Audija razvija svih 656KS pri 6180 o/min. i 785Nm (što kupca košta 3999 evra). Rezultat? Ubrzanje od 0 do 100 km/h smanjeno sa fabričkih 4,6 na 3,9 sekunde, dok maksimalna brzina zavisi od želje kupca. MTM naime nudi mogućnost elektonski limitirane brzine na 279, 290 ili 310 km/h (fabrički primerak inače ima elektronsku blokadu koja mu ne dozvoljava više od 250 km/h).
Kome ni 656 konja nije dovoljno, obradovaće vest da MTM priprema i performance paket (koštaće 9950 evra), koji će snagu RS6 Avanta podići na svih 702KS. Ako ni to nije dovoljno...
MTM je za svoj RS6 R Avant predvideo i novi prednji spojler i zadnji difuzor (oba od karbon fibera), jače kočnice (prednji diskovi 405 x 36 mm), doterano ogibljenje, novi sportski izduvni sistem i set MTM Bimoto aluminijumskih točkova od 20 ili 21 inča (ovi potonji sa gumama dimenzija 285/30ZR21).

Nakon što je pre nekoliko dana pre vremena na internet procurela prva zvanična fotografija, iz Forda su sada konačno stigle i ostale slike potpuno nove, druge generacije njihovog gradskog modela Ka, koji će svoju oficijelnu svetsku premijeru imati početkom oktobra ove godine na salonu automobila u Parizu.
Kao što je već dobro poznato, novi Ford Ka će deliti platformu i mnogobrojne druge komponente sa novim Fiatom 500 (a i proizvodiće se u istoj Fiatovoj fabrici u Poljskoj), ali će izgled ova dva automobila naravno biti potpuno drugačiji (razlika će biti i na ogibljenju, koje je Ford za novi Ka detaljno preradio).
I drugu generaciju Forda Ka (kao uostalom i novu Fiestu) odlikuje poznati Fordov kinetički dizajn, a naročito se ističe nos automobila, što je pre svega zasluga prepoznatljivog Fordovog dizajna branika sa velikim trapezoidnim grilom, kao i velikih prednjih svetala. Zanimljivom izgledu doprinose i točkovi smešeteni u same uglove automobila i kratki prepusti karoserije. Što se unutrašnjosti tiče (ima mesta za četiri putnika), ona je dobila bolje, kvalitetnije materijale i unapređenu ergonomiju.
Ford ni ovom prilikom nije zvanično objavio koji će motori pokretati novi Ka (nešto ipak treba sačuvati za salon u Parizu), ali prema ranijim informacijama, radi se o Fiatovim agregatima, koji se već ugrađuju u pomenuti Fiat 500. To znači da će paletu sačinjavati benzinci od 1,2 i 1,4 litra sa 69 i 100KS, kao i 1,3L dizel od 75 konja i 145Nm. Kasnije će ponuda možda biti proširena i sportskom ST verzijom sa 1,4 litarskim turbo motorom iz Fiata 500 Abarth i sa 135 konja (ST bi trebalo da zameni Ford Sportka). Najavljuje se i 2+2 kabriolet, manja karavan varijanta, kao i hibridni model, mada za sada o njima nema konkretnijih informacija.
Novi Ka će se u prodaji naći pred kraj ove godine, dok bi cene trebalo da budu slične onima koje važe za aktuelni model. U Velikoj Britaniji se očekuje da osnovna verzija novog Forda Ka košta oko 7500 funti (oko 9530 evra), a sportski ST oko 12.000 funti ili 15.250 evra.

Japanski Daihatsu je promovisao novu, "Kiri" limitiranu ediciju svog malog SUV modela Terios, koji će biti ponuđen britanskim kupcima u samo 250 primeraka. Terios Kiri se bazira na Teriosu 1.5 S i donosi posebnu metalik zelenu boju, krovne nosače, nove petokrake aluminijumskle točkove od 16 inča (gume su 215/65 R16), kožni volan, prednja svetla za maglu i specijalne Kiri oznake u standardnoj opremi. Cena za Terios Kiri u Velikoj Britaniji inače iznosi 13.895 funti (17.665 evra).

Kao odgovor na Mitsubishi Lancer Ralliart, iz Subarua na tržište SAD-a uskoro stiže ojačana Impreza WRX, model za 2009.
Najvažnije novosti se tiču 2,5 litarskog četvorocilindričnog boxer motora, koji je za novu prodajnu sezonu pojačan na 265KS pri 6000 o/min. i 330Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min. (što je za 41KS i 25Nm više od dosadašanje verzije). Snaga se preko petostepenog manuelnog menjača naravno prenosi na sva četiri točka (veličine 17 inča, sa gumama 225/45R17, koje zamenjuju ranije 205/50R17), a promene uključuju i tvrđe podešeno ogibljenje i par vizuelnih detalja (Aero paket je sada standard i podrazumeva novi prednji gril, a kod hatchback modela i novi STI zadnji spojler i difuzor).
Sem ojačane Impreze WRX, Subaru je za Amerikance pripremio i model Impreza 2.5GT za 2009. (na drugoj slici), koga pokreće 2,5 litarski turbo benzinac sa 224KS, standardno uparen sa elektronski kontrolisanom 4-stepenom automatskom trnasmisijom sa SPORTSHIFT-om. I ovde je pogon na sva četiri točka (Subaru Symmetrical All-Wheel Drive), a u ponudi su verzije sa 4 i 5 vrata.
U standardnoj opremi ovih Impreza se, između ostalog, nalaze VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti, traction control, ABS, EBD, Brake Assist, kao i bočne vazdušne zavese.
Volkswagen Voyage

Prilikom nedavne brazilske promocije potpuno nove generacije modela Gol, bilo je reči i o njegovoj verziji u obliku klasične limuzine sa četiri vrata, koja bi trebalo ponovo da ponese ime Voyage (na brazilskom tržištu konkurisaće novom Peugeotu 207 Brasil Passion i Renaultu Clio sedan).
VW Gol je inače ranije već prodavan u limuzinskoj verziji kao VW Voyage, a zanimljivo je da je taj sedan izvožen i u SAD (od 1987. do 1993. godine), gde je komercijalizovan pod imenom VW Fox.
Sem novog izgleda i unapređenog kvaliteta, novi Voyage naravno donosi i veće dimenzije u odnosu na model Gol. To u praksi znači da je Voyage dugačak 430 cm, dok mu zapremina prtljažnika iznosi 470 litara (Gol ima dužinu od 390 cm i prtljažnik od 285 litara).
Što se motora tiče, očekuje se 1.6 litarski agregat, koji sem benzina, može da koristi i etanol. Motor raspolaže sa 101KS pri 5250 o/min. i 154Nm pri 2500 o/min. (na benzin) i 104KS i 156Nm sa pogonom na etanol, a uparen je sa petostepenim manuelnim menjačem. Još se ne zna da li će Voyage eventualno dobiti i manji 1.0L motor iz novog VW Gola (sa 72, odnosno 76KS), a navodno postoji mogućnost da Gol dobije i 1.4L motor iz evropske verzije VW Foxa (mada to za sada nije zvanično potvrđeno).
Novi Ford C-MAX

Na platformi sledeće, treće generacije Focusa (trebalo bi da se pojavi krajem 2009. godine), Ford priprema i novi C-MAX, koji se očekuje godinu dana posle pomenutog Focusa III.
Iako će budući C-MAX kupcima ponudit svežiji dizajn (mešavina modela S-MAX i Kuga), prostraniju unutrašnjost sa kvalitetnijim materijalima i još bolje vozne osobine, možda je najveća novost da će imati i treći red sedišta i mesta za sedam putnika, kako bi se ravnopravnije nosio sa Opelovom Zafirom. Ipak, već stižu i najave da će kupcima novi C-MAX najverovatnije biti na raspolaganju i u varijanti sa samo pet sedišta, mada je izvesno da Ford, zbog smanjenja troškova, neće ponuditi dve različite karoserijske verzije, kao što je to učinio Renault sa modelima Scenic i Grand Scenic.
Na osnovu špijunskih slika maskiranog prototipa nastao je i ovaj rendering (objavljuje ga britanski AutoExpress), koji pokazuje da će novi C-MAX biti duži i širi u odnosu na aktuelnu verziju. U prostranijoj kabini će biti upotrebljeni kvalitetniji materijali, dok će njen izgled takođe biti inspirisan nedavnom predstavljenim crossoverom Kuga.
Motori će verovatno biti preuzeti iz sadašnjeg modela, što znači da će paleta obuhvatati benzince i dizelaše od 1,6 do 2,0 litra zapremine, uključujući i ECOnetic verziju sa smanjenom potrošnjom i emisijom CO2, a moguće i novi mali turbo benzinac.
Standardno će se ugrađivati petostepeni ili šestostepeni manuelni menjači, dok će kao opcija moći da se dobije i Fordova nova poluautomatska Powershift transmisija sa duplim kvačilom.

Sem za Audi A5, koji je dobio novi 2.0 TFSI benzinac sa 180KS (o tome više OVDE), Audi je upravo proširio paletu motora i za model A4. Tačnije, A4 (i limuzina i Avant) je dobio novu verziju 2.0 TDI common-rail dizelaša koji raspolaže sa 170KS pri 4200 o/min. i 350Nm obrtnog momenta u rasponu od 1750 do 2500 o/min. Sa novim motorom i manuelnim šestostepenim menjačem, A4 2.0 TDI u verziji sa prednjim pogonom (u ponudi je i quattro verzija) postiže maksimalnu brzinu od 230 km/h, do 100 km/h mu treba 8,3 sekunde, a emituje 140 grama CO2 po kilometru.
Novi A4 2.0 TDI sa 170KS će u Velikoj Britaniji, u zavisnosti od verzije, imati cenu u rasponu od 24.600 do 27.175 funti (od 31.270 do 34.545 evra).

Pošto je 2003. godine od Toyote izgubio poziciju broj dva, Ford će izgleda već ove godine pasti na četvrto mesto na listi najvećih proizvođača automobila na svetu.
Naime, prema pristiglim rezultatima prodaje u prvih šest meseci ove godine, Volkswagen je sa plasiranih 3.31 miliona vozila (rast od 7.2 odsto) preuzeo treću poziciju od Forda, koji je u istom periodu smanjio prodaju za 11%, odnosno prodao je 3.09 miliona vozila. Podsećanja radi, Toyota je za prvih šest meseci ove godine u svetu prodala 4.82 miliona svojih vozila, što predstavlja rast od 2.2% u odnosu na isti period 2007. S druge strane, američki General Motors ima pad od 3%, odnosno u prvoj polovini 2008. kupce je našlo 4.53 miliona njihovih vozila.
Letnji popust za Chryslerova vozila

Izvor : www.b92.net
Od 4. avgusta do 8. septembra svi zainteresovani kupci moći će da kupe ograničenu količinu Chryslerovih vozila na lageru po znatno pristupačnijim cenama u okviru akcije kompanije Chrysler Balkans pod nazivom “Vi častite prijatelje, Mi častimo Vas – poklanjamo PDV".
Kampanja obuhvata ograničenu količinu vozila na lageru a 3 modela su u
fokusu kampanje: Dodge Avenger, Chrysler Sebring i Jeep Grand Cherokee.
Tokom trajanja kampanje „Vi častite prijatelje, Mi častimo Vas – poklanjamo
PDV“ Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD Overland budući vlasnici biće u prilici da
kupe za 50.845 evra i tako uštede 9.155 evra. Model Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD
Overland dolazi sa paketom dodatne opreme koju čine kožna sedista, automatska
klima, ksenon farovi, R18 ALU felne, Boston Acoustics ozvučenje, navigacija,
ESP I TCS sistemi sigurnosti, CD-MP3 radio, senzori za parkiranje sa kamerom,
šiber, zatamljena stakla i čelična zaštita podvozja.
U okviru akcije svi zainteresovani takođe će moći da kupe model Dodge Avenger
2.0 CRD SXT sa popustom od 4.830 evra o ceni od 26.820 evra. Od dodatne opreme
ovaj model poseduje Dodatna oprema: touch screen navigaciju, sporski paket sa
R18 Alu felnama, Boston Acoustics ozvučenje, kožna sedišta, ESP I TCS sisteme
sigurnoste i DVD-MP3 radio.
Model Chrysler Sebring 2.0 CRD Limited će do 8. septembra u ponudi biti sa
popustom od 4.710 evra i koštaće 26.175 evra. Dodatna oprema uz ovaj model
uključuje kožna sedista, automatsku klimu, R18 ALU felne, Boston Acoustics
ozvučenje, Uconnect Hands Free, ESP i TCS sisteme sigurnosti i DVD-MP3 radio sa
MZ GIG hard diskom.
Kompanija Chrysler Balkans ovom akcijom želi da najavi početak rada objekta
novog dilera CJD vozila u Šapcu, kao i otvaranje salona u Novom Sadu.
UPDATE : Abarth Roadster na bazi novog Lotusa Elise

Fiat je svoj već odavno legendarni brend Abarth ponovo oživeo prošlogodišnjom promocijom Abarth Grande Punta (pre nekoliko meseci paletu je proširio i Fiat 500 Abarth), a sada se ponovo govori i o novom sportskom roadsteru sa znakom škorpije.
Sama vest o Abarth Roadsteru naime nije nova; prošle godine je britanski magazin AutoExpress (odakle su i ova slike) najavio da Evropski Institut za Dizajn iz Torina (European Institute of Design), sprema predlog budućeg Abarthovog sportskog dvoseda sa imenom SS Roadster (sa karakterističnom kombinacijom crvene i bele boje karoserije i crne za haubu).
Kako sada piše britanski Autocar, prema postignutom dogovoru Fiata i Lotusa, Abarthov novi Roadster sa centralno smeštenim motorom će se bazirati na sledećem Lotusu Elise. Naredna generacija ovog Lotusa će se inače pojaviti 2010. godine i biće nešto širi i duži od aktuelnog modela. Budući Abarth Roadster će se izgledom naravno razlikovati od pomenutog Lotusa, a za pogon je Fiat predvideo četvorocilindrični turbo agregat sa direktnim ubrizgavanjem i oko 240 konja (koji je još uvek u razvoju).
Abarth Roadster će se na evropskom tržištu pojaviti godinu dana posle Lotusa Elise, a navodno nije isključena ni prodaja u SAD-u.

Izvor : Večernje novosti
Proizvodnja “juga” i ostalih
modela iz domaćeg programa, umesto 2010. godine, biće obustavljena do početka
naredne. Oko hiljadu radnika “Zastavine” fabrike automobila, pod nadzorom
italijanskih stručnjaka, već od septembra počinje raščišćavanje pogona u
kragujevačkoj fabrici, kako bi se instalirala savremena oprema za proizvodnju
novog “Fijatovog” programa. U isto vreme počinje i dogradnja linije za
proizvodnju “zastave 10”, a nakon kraće pauze zbog dogradnje montažne trake,
kreće proizvodnja ovog modela pod oznakom “punto”, a kasnije i “topolina”,
odnosno “fijata 500”.
Proizvodnja “stojadina”, “juga” i “floride” gasiće se postepeno, a istovremeno
će se uvoditi novi program proizvodnje. Prvo će se dograditi lakirnica i
osloboditi prostor pogona mehaničke obrade kao i deo preseraja. Time će se
stvoriti preduslovi za proizvodnju novog programa i smestiti najbitniji
komponentaši iz Italije, kao što je “Mareli”.
Upotrebljive mašine iz ovih pogona biće premeštene u druge “Zastavine” fabrike
za proizvodnju rezervnih delova, poput “21. oktobra”. Postoji mogućnost da se
jedan broj izmesti u somborsku fabriku specijalnih vozila, kako bi se u
narednih sedam godina ispoštovala zakonska obaveza da se proizvode rezervni
delovi za stari program.
Do 2010. godine nova fabrika, koja će nastati na temeljima “Zastave”, biće
osposobljena za proizvodnju 300.000 vozila “A” i “B” klase, što će, prema
svetskim standardima, uposliti oko 30.000 radnika. Najviše će biti angažovano u
samoj Fabrici automobila, oko 8.000. Ostali će biti angažovani u pratećoj
industriji koja će uglavnom biti locirana u krugu od 50 kilometara oko
Kragujevca. Moguće je da će samo deo za proizvodnju elektronske opreme biti
smešten u Nišu.
Sa instaliranjem najsavremenije svetske opreme kreće i izgradnja niza objekata
koji nisu direktno vezani za proizvodnju automobila. U krugu “Zastave” biće
izgrađena nova “Energetika”, iz arteskih bunara će se obezbediti tehnička voda
za fabriku. Grade se nove trafostanice, a u infrastrukturu u naredne tri godine
biće investirano oko 300 miliona evra.
Dolazak “Fijata” znatno će povećati frekvenciju šlepera na kragujevačkim
ulicama. Procene su da će se kretati i do 400 šlepera tokom jednog dana.
Prema rečima Nebojše Vasiljevića, člana Gradskog veća zaduženog za resurse, grad
spremno dočekuje Italijane.
- Povezivanjem dve magistrale - Petrovačke sa Lepeničkim bulevarom, biće
završeno do kraja ove godine, a to će rasteretiti saobraćaj u centru grada -
kaže Vasiljević. - Već 2011. se očekuje i završetak severne obilaznice. Završetak
radova na putu Kragujevac - Batočina, takođe bi trebalo da olakša transport
budućih “Fijatovih” vozila i brži izlazak na međunarodni autoput E-75. U planu
su i obnova i izmeštanje železničkog saobraćaja do Lapova, kao i aktiviranje
kraka pruge koji prolazi kroz “Zastavu”.
SINDIKALCI I ENGLESKI
Sindikati “Zastavine” fabrike automobila juče su u Ministarstvu ekonomije
dobili na uvid radnu verziju ugovora između države Srbije i italijanskog
proizvođača automobila, koji će se najverovatnije sutra naći pred ministrima
vlade.
Prema rečima Zorana Mihajlovića, predsednika Samostalnog sindikata Fabrike
automobila, radna verzija ugovora je na engleskom jeziku. Tako, za sat vremena
sindikalci nisu mogli da se upoznaju sa svim detaljima. - U ponedeljak, na
sasatnku sa ministrom Dinkićem, dobićemo konačnu verziju. Imamo uverevanja da
će 3.000 radnika Fabrike automobila biti sukcesivno angažovano na novom
proizvodnom programu, oko 500 u kooperantskim firmama, a oko 300 će primati
punu platu dok im se ne nađe odgovarajuće radno mesto - kaže Zoran Mihajlović.

Iako bi se po imenu moglo zaključiti da se ovde radi o nekoj francuskoj kompaniji, tjuning kuća Musketier se u stvari nalazi u Nemačkoj i osim Citroena, bavi se doradom i Peugeotovih automobila.
Njihova najnovija prerada je Citroenova limuzina C5, koja u režiji Musketiera dobija novi body paket (modifikovani prednji i zadnji branik, pragovi), izduvni sistem sa četiri završetka, atraktivne petokrake aluminijumske točkove (veličine 20 inča), ogibljenje spušteno za 35 mm, kao i za kit za povećanje snage 2,2 i 2,7 litarskih HDi turbo-dizelaša. Prvi sada razvija 201KS, a drugi 240 konja.

Do nedavno je nemački JE DESIGN bio poznat kao specijalista za obradu modela iz VW grupacije, a od sada će u njihovoj paleti biti zastupljeni i Porscheovi modeli. Prvi je na red došao SUV Cayenne, za čiji moćniji izgled je JE DESIGN predvideo novi prednji spojler sa integrisanim LED dnevnim svetlima, okvire za prednja svetla, nove pragove, zadnji branik sa integrisanim difuzorom i izduvnim cevima od nerđajućeg čelika, aluminijusmke točkove od 22 inča (u srebrnoj ili crnoj boji i sa gumama dimenzija 295/30 R22 XL), a tu je i spušteno ogibljenje (pa je i težište ovog Cayenna niže za 35 mm).

Volkswagen je za kupce, koji žele nešto više od standardnog Golfa karavan, pripremio njegovu posebnu Individual varijantu.
Poenta svega je naravno u bogatijoj opremi, koja u ovom slučaju podrazumeva prednja sportska sedišta presvučena nappa kožom (sedišta imaju i grejanje), kožni upravljač, detalje od brušenog aluminijuma u kabini, ogibljenje spušteno za 15 mm, zatamnjena zadnja bočna i zadnje staklo, kao i aluminijuske Siena točkove od 17 inča (kao opcija u ponudi su i Charleston točkovi od 18 inča).
Inače, Volkswagen Golf Variant Individual u Nemačkoj treba platiti 26.830 evra.
Motor : četvorocilindrični, Euro 4, sa 158 kW (220KS) pri 2300 o/min.
Menjač : automatski sa pet stepeni
Maksimalna brzina : 110 km/h
Autonomija : 800 km (pri brzini od 70 km/h)
Gume : 365/80 R20