home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nas uvoznik Peugeot automobila, Verano motors, zakljucio je uspesno proteklu godinu prodavsi 2352 vozila sto predstavlja povecanje prodaje za 46 % u odnosu na 2005. godinu. Pored dobre prodaje medju svoje poslovne uspehe ubrajaju i otvaranje Verano centra u Beogradu sa povrsinom od 11000 kvadratnih metara. U Verano motorsu isticu da u svakom trenutku na lageru imaju 200 automobila i da time mogu ispuniti zelje gotovo svakog kupca. Da bi ojacali svoju poziciju u B segmentu, za 2007. najavljuju pocetak prodaje modela 206 sedan ( na slici ) i 207CC. 





Infiniti G35 coupe

11 Jan 2007 - 00:26 Top secret Link

Infiniti je pustio u opticaj ovaj crtez svog novog coupe modela G35 za 2008.godinu. Kao sto se vidi G35 skoro u potpunosti preuzima dizajn sa koncepta Infiniti Sports coupe iz prosle godine. Manje su razlike samo na nosu, tacnije diskretno su na buducoj serijskoj verziji promenjeni prednji branici, svetla i maska. Ocekuju se ubedljive performanse jer i obicna sedan verzija G35 sa 3,5 litarskim V6 motorom dostize stotku za 5,2 sekunde. Zanimljivo je da je Nissan jos prosle godine zastitio oznaku G37 sto daje naslutiti da ce coupe verzija, za razliku od malopre pomenute sedan verzije, mozda dobiti veci i snazniji 3,7 litarski motor. U tom slucaju logicna oznaka novog modela bi bila Infiniti G37.



Malezijski proizvodjac automobila Proton, cijih 59 odsto deonica drzi malezijska vlada, nalazi se u ozbiljnim finansijskim problemima. Konstantan pad prodaje i trzisnog ucesca doveli su do rekordno niske vrednosti njihovih deonica pa zato ne iznenadjuje povecano interesovanje velikih auto kompanija za preuzimanje Protona. Pored VW-a i PSA grupacije, o cemu smo vec pisali, najnoviji kandidat je americki GM. Prema najnovijim vestima predstavnici GM-a su se vec sastali sa ljudima iz Protona ali je za njih problem to sto malezijska vlada favorizuje VW i PSA. Ne treba zaboraviti da Proton ima kontrolni paket akcija u Lotusu sto dodatno "stimulise" potencijalne kupce Protona. Uz to Malezija i Japan imaju medjudrzavni sporazum o bescarinskom izvozu automobila, pa je i to prilika da strani proizvodjaci automobila proizvode svoje modele u pogonima Protona i kasnije ih jeftinije prodaju u Japanu. VW je vec najavio proizvodnju Passata u Protonu, koji bi se izvozio u Japan, naravno ako uspe da preuzme Proton. Takodje, ako Malezija uspostavi slican bescarinski uvoz sa SAD-om, sto se ocekuje, to onda otvara jos vece mogucnosti novom vlasniku malezijske marke automobila. 



I pocetkom nove godine, potencijalnim kupcima novih automobila se i dalje nude pogodnosti prilikom kupovine istih. Pre svega popusti se odnose na automobile na lageru dakle one proizvedene tokom 2006. godine. Tako Vitro Group, nas zastupnik za Citroen, nudi popuste od 5 do 7 %, zavisno od modela. Stara cena vazi i za Daciu Logan odnosno automobili koji su na lageru jeftiniji su za iznos carine od 20 % jer su uvezeni po starim propisima po kojima se na Dacije nije placala carina. Od 1. januara dalje sve Dacije bice skuplje za pomenuti iznos. Iz Dacije jos i vest da u februaru pocinje i prodaja Logana karavan odnosno Logana MCV kako se zvanicno zove. Cena se jos ne zna a nas novi uvoznik za Dacia automobile, Renault Srbija, ocekuje prodaju od 2600 komada u 2007. godini. I Porsche SCG, domaci zastupnik Seata, nudi popuste od 6 procenata za ove spanske automobile ali samo za one koji se nalaze na skladistu dilera. I Hyundai za modele iz 2006. nudi posebne cene. Jos traju novogodisnji popusti za Honde i to 4000 evra za CRV i 1150 evra za Accord. Mazda nudi snizenje od 1000 do 1500 evra, Chevrolet od 700 do 1500, Chrysler nudi popust od 5 % za nekoliko svojih modela, a isti iznos mozete ustedeti kod kupovine pojedinih modela Skode. I Zastava, osim za novu Zastavu 10, daje velike ( procentualne ) popuste za svoje modele. Tako Koral In treba platiti manje za 17 % a za  Floridu In popust iznosi cak 20 (!) odsto. I tu nije kraj. Neki Zastavini prodavci nude i dodatno snizenje od 3 odsto. Sto se tice novih modela na nasem trzistu, iz Euro Sumara, naseg prodavca Suzukija, najavljuju pocetak prodaje novog modela SX4 ( na slici ) vec tokom januara. Radi se o urbanom terencu razvijenom zajedno sa Fiatom, koji se nudi sa 2 benzinska i jednim dizelskim motorom, raspona snage od 100 do 120KS i pogonom samo na prednje ili na sva 4 tocka. Kod nas prvo stizu benzinci po ceni od oko 16000 evra sa PDV-om za najjeftiniji model.



Pisali smo o prodajnim uspesima Audija a evo sada i kompletnih podataka za ceo VW koncern kome pripada i Audi. Tokom 2006. VW koncern ( pripadaju mu VW, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Lamborghini i Bugatti ) prodao je ukupno 5,73 miliona vozila sto je apsolutni rekord i ujedno povecanje za 9,3 % u odnosu na 2005. godinu. U Zapadnoj Evropi prodato je 3,11 miliona automobila a u samoj Nemackoj 1,11 miliona sto je rast od 7,3 %. U Kini je VW nasao 711000 kupaca (rast 24,3 %), u Brazilu, najvecem trzistu Juzne Amerike 441000 komada ( plus 15,1 % ) a u SAD-u 330000 automobila sto je povecanje za 5,9 % u odnosu na 2005. Sama marka VW prodala je ukupno 3,39 miliona automobila, Audi 905110, Skoda rekordnih 550000 ili 11,7 % vise, Seat 430000, Bentley 9200 (!), Lamborghini 2087 i Bugatti 47 komada. Podaci portala Avtomanija.com 



U Detroitu su svecano podeljene nagrade za najbolji auto i najbolji kamionet godine u Severnoj Americi. Najvise razloga za zadovoljstvo imaju u GM-u jer su obe nagrade osvojili njihovi modeli. Medju putnickim automobilima titulu "North American Car of the Year 2007." osvojio je Saturn Aura, americki rodjak Opel Vectre. Na drugom su mestu japanski modeli Toyota Camry i Honda Fit ( u Evropi Jazz ). Medju kamionetima ( u SAD-u ih lepo nazivaju trucks ) prvi je Chevrolet Silverado.   



Prvi kontingent karoserijske opreme i alata iz italijanskog „Fijata“ za sklapanje novog modela „zastava 10“ u Kragujevac stigao je prekjuče popodne, potvrdio je juče „Blicu“ Zoran Mihajlović, predsednik Sindikata u „Zastava automobilima“. Mihajlović je kazao da ostatak opreme posle carinske procedure treba da pristigne u četvrtak, kada će početi instaliranje u pogonu karoserija. Po njegovim rečima, očekuje se da sutra u Kragujevac dođe i Predraga Bubalo, ministar za privredu, koji potpisom treba da overi garanciju Vlade kako bi „Zastava“ podigla kredit za opremu koja Italijanima mora biti isplaćena do kraja aprila.

- Reč je o pozajmici od šest miliona evra - kaže Mihajlović i navodi da je u opremu  koja sukcesivno pristiže iz Italije fabrika automobila iz sopstvenih izvora do sada uložila pet miliona evra.
Kako kaže naš sagovornik, do polovine marta će u fabriku stići 70 šlepera sa opremom, a sklapanje domaćeg „punta“ počinje u maju. Već u junu, prvi „punto“ naći će se u prodaji na domaćem tržištu, a ubrzo potom i na tržištima Hrvatske, BiH, Rumunije, Bugarske, Makedonije i drugih zemalja u okruženju. Do kraja godine biće proizvedeno oko 5.000 vozila tog modela, a sledeće dvostruko više.  

izvor : blic.co.yu



Prvi koncept Lexus-a sa imenom LF-A, predstavljen je pre tacno dve godine u Detroitu. Ove godine, takodje u Detroitu, Lexus promovise novu, unapredjenu studiju istog imena, kao novu evoluciju u pravcu razvoja sportskog modela. Kako kazu u Lexusu, ova je mnogo bliza serijskoj verziji ako je ikada proizvedu. Kao i pre dve godine i ova nova varijanta ima za cilj pokazivanje potencijala Lexusa i definisanje novog dizajnerskog pravca. A postoji jos jedan cilj. To je napraviti superauto sa performansama jednog Ferrarija. I ovu studiju, kao i prvu, pokrece isti V10 motor sa 500KS, sposoban, po recima ljudi iz Lexusa, da LF-A pogura i preko 200 milja na sat ( 322 km/h ). Dakle od istoimene studije, stare 2 godine, ova nova se, pre svega, razlikuje po unapredjenom spoljasnjem i unutrasnjem dizajnu. 



Sportska divizija GM-a, Pontiac, na salonu u Detroitu predstavlja se sa performantnim GXP verzijama modela G6 i SUV-a Torrent. G6 ce, i kao sedan i kao coupe, dobiti tu GXP oznaku a sa njom i novi 3,6 litarski V6 motor sa 188Kw (252KS) i 341Nm, kao i novi 6-stepeni automatik. Pogon je napred a osim agresivnog fabrickog aero body kita, koji ukljucuje dodatne spojlere napred i pozadi kao i jedinstvene 18 incne tockove, ovaj G6 GXP ima i preradjeno ogibljenje. Torrent GXP imace isti V6 motor kao i G6 GXP ali sa vecom snagom i to 196Kw (263KS). Pogon ili napred ili integralni a ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) 6,9 sekundi. I za Torrent je predvidjen fabricki body kit i tockovi od 18 inca.



Juznokorejski proizvodjac nije slucajno izabrao salon u Detroitu za mesto premijere svog novog i velikog SUV-a Veracruz sa 3 reda sedista za ukupno 7 putnika. SAD predstavljaju glavno trziste ovakvih full-size "terenaca" i Hyundai ne sme sebi da dozvoli da u tom segmentu nema predstavnika. Kao konkurenciju ovom SUV-u, u Hyudaiju cak pominju etablirane modele poput Lexusa RX350, Mazdu CX-9, Nissan Murano i Hondu Pilot. Sto se dizajna tice fabrika napominje kako su koristili "fluidne i organske forme da bi kreirali rafiniranu i luksuznu pojavu" automobila. Od opreme Veracruz ima sitnice poput pomoci pri parkiranju, keyless go kartice i naravno mocni muzicki sistem. Motor je 3,6 litarski V6 sa 250KS uparen sa 6-stepenim automatikom. I motor i menjac su iz drugog Hyundaija, modela Azera. Za bezbednost se brinu, izmedju ostalog, serijski ESP ( elektronska kontrola stabilnosti ) i bocne vazdusnei zavese, koje pokrivaju sva tri reda sedista. Prodaja pocinje na prolece.  



Seidl Tuning Audi A3

10 Jan 2007 - 00:52 Tuning Link

Tunig firma Seidl nudi svoju preradu Audijevog modela A3. Posle njihove dorade ovaj A3 dobija prednje i zadnje branike u stilu preskupog i ekskluzivnog Lamborghinija Murcielago LP640. Masta, dakle, zaista moze svasta samo treba imati dovoljno para za ovakve egzibicije. Pomenuti branici napred sa velikim a la Murcielago usisnicima za vazduh cak i pristaju ovom Audiju a u slicnom stilu je i zadnji branik sa difuzorom i 4 izduvne cevi. Uz spusteno i kruce ogibljenje dodati su jos i novi tockovi sa sirokim gumama kao i suknjice sa strane. Uz sve to naravno ide i obavezno izostavljanje Audijeva cetiri prstena na crnom grilu.



 

U komsiluku je tokom protekle godine prodato rekordnih 78805 novih automobila sto je za 11,7 % vise nego 2005. godine. U automobilima to je visak od 8234 komada. Najprodavanija marka je opet Opel ( kao i 2003., 2004.i 2005.), koji je prodao 11704 vozila i time postigao udeo na trzistu od 14,48 %. Na drugom mestu se nalazi Renault sa prodatih 9499 svojih modela ( ucesce 12,1 % ), a na trecem je mestu VW sa udomljenih 7727 automobila i ucescem od 9,8 %. Najprodavaniji model je bila Opelova Astra sa prodatih 7115 komada, na drugom je mestu Renault Clio, a na trecem Fiat Grande Punto. Za poredjenje, u nasoj zemlji je tokom prvih 11 meseci prosle godine ( prema podacima casopisa Turbo ) prodato 42349 putnickih i lakih komercijalnih vozila ( putnickih 36456 a LKV 5893 ) sto je skoro u dlaku isti broj kao za celu 2005. kada je brojka iznosila 42357. Dakle i kod nas se ocekuje povecanje prodaje u 2006. Za koliko, saznacemo tek kada se objave zvanicni podaci.                                                                                                   



Prema upravo saopstenim podacima; tek zavrsena 2006. godina, bila je rekordna za Audi po mnogo cemu. Sem rekordne prodaje od tacno 905100 komada Audija sirom sveta ( povecanje za 9,2 % u odnosu na 2005. ), upada u oci cinjenica da Audi vec 11. godinu za redom obara sopstveni rekord u broju prodatih vozila. U Nemackoj je prodato 257792 komada sto je takodje povecanje za 4,3 % u odnosu na 2005. Audijev udeo na trzistu Nemacke je povecan na 7,6 % sto je najvise u poslednjih 26 godina. U ostatku Evrope belezi se rast od 7,7 %. Najznacajnije izvozno trziste i dalje su SAD ali je pitanje koliko ce to dugo ostati buduci da prodaja u Kini raste neverovatnom brzinom. Za poredjenje, tokom 2006. Kinezi ( bez Hong Konga ! ) su kupili 80808 Audija ( povecanje za 39 % ) a Amerikanci 90116 komada uz porast traznje za 8,5 %. Sa ovakvim tempom Kina bi za neku godinu mogla postati najznacajnije izvozno trziste za Audi. Naravno jedan od razloga dobre prodaje nemacke marke u Kini je i tamosnja Audijeva fabrika, koja povecava proizvodnju iz godine u godinu. Jedan od modela koji je doprineo povecanju prodaje Audija tokom prosle godine je i novi Q7 koji je prodat u 52750 primeraka sirom sveta.



Novi Dodge Magnum

9 Jan 2007 - 19:39 Noviteti Link

Osim Avengera, iz Dodgea stize i novi Magnum, odnosno restilizovana verzija za 2008. godinu. Prvo o najatraktivnijoj varijanti novog Magnuma-verziji SRT8, koja je takodje obnovljena. Spolja se primecuje, pre svega, novi prednji deo sa jos agresivnijim i opakijim izgledom cemu doprinose nova prednja maska, svetla, branici a posebno nanovo oblikovana hauba  sa povecim otvorima za vazduh. Ali izgled ipak nije sve. To znaju i u Dodgeu pa SRT8 ima 6,1 litarski V8 HEMI motor sa 425KS i 569Nm obrtnog momenta sto mu omogucava ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h ) za manje od 5 sekundi. I "obican" Magnum je doziveo spoljasnje i unutrasnje estetske korekcije za novu prodajnu sezonu. Kao i kod SRT8 varijante, i ovde su dodata nova svetla ( Xenon kao opcija ), doterani branici sa malo hroma kao ekskluzivnim detaljem. Hroma ima i na novom prednjem grilu a tu su i nova svetla za maglu i novi dizajn tockova. Iznutra velikih promena nema tek sezonsko doterivanje za poboljsanje utiska. Paleta motora obuhvata sledece agregate : 2,7 litarski (190KS), 3,5L sa 250KS i 5,7L sa 340KS. Prodaja u SAD-u pocinje na jesen. Na slikama SRT8 je crvene boje.



Avenger je prosle godine predstavljen na salonu u Parizu kao koncept koji ce krenuti u proizvodnju. Od danas su dostupne i zvanicne slike verzije namenjene serijskoj proizvodnji koja se ne razlikuje od pomenutog proslogodisnjeg koncepta. U okviru Chryslera, Dodge ima zadatak da proizvodi sportskije i misicavije automobile pa je Avenger snadbeven dovoljno snaznim motorima da opravda reputaciju Dodgea. Doduse to se pre svega odnosi na R/T model koji ima 3,5 litarski V6 motor sa 235KS dok su ostali, a to su 2,4 litarski 4-cilindras sa 173KS i 2,7 V6 sa 189KS, ipak slabiji. Za Evropu ce biti na raspolaganju i sa VW-ovim 2,0 litarskim dizelasem sa 140KS. Dizajn Avengera, u Dodgeu sami cene kao napredan i smeo, a koliko su realni procenite sami po slikama. Avenger se najavljuje kao konkurent BMW-u seriji 3 a da bi to bilo realno, sem konkurentne cene, Avenger nudi i komfornu kabinu sa vecim kvalitetom upotrebljenih materijala, bolje vozne osobine i sredjeno ogibljenje. Naravno sve to u odnosu na model Stratus koji nasledjuje. Izmedju ostalog, u opremi se nalaze i ESP i Traction control. Kako ce Avenger proci u "sukobu" sa BMW-om, videcemo od sredine godine kada stigne u Evropu i dopuni paletu Dodgea na Starom kontinentu. U SAD-u prodaja pocinje vec u prvom kvartalu ove godine i to po ceni od 18895 dolara pa navise. Nudice se u 4 verzije : SE, SXT, R/T i R/T AWD. Ova poslednja je sa integralnim pogonom. Kolika ce cena biti u Evropi jos se ne saopstava.