Ford Focus RS Concept na salonu u Londonu

Evropski Ford je još sredinom decembra prošle godine objavio jednu nejasnu teaser fotografiju budućeg sportskog Focusa RS (odgovor na Subaru Imprezu WRX STi i Mitsubishi Lancer EVO X), a ovo su prve slike tog automobila u njegovoj koncept verziji.
Naime, prema poslednjim informacijama, Ford prvo planira da narednog meseca na salonu automobila u Londonu predstavi Focus RS u obliku koncept automobila, dok će prodaja njegove serijske verzije startovati početkom naredne godine. Zanimljiva je informacija da Focus RS neće imati integralni pogon, već pogon samo na prednjim točkovima, a da će njegov petocilindrični 2,5 litarski turbo motor razvijati "preko 280KS i više od 400Nm obrtnog momenta" (sadašnji najjači Focus ST inače raspolaže sa 225 konja).
Uz snažniji motor, Focus RS će raspolagati i detaljno prerađenim ogibljenjem, modifikovanim izduvnim i kočionim sistemom, doteranim interijerom, dok će se za agresivniji izgled spoljašnjosti brinuti kompletan aerodinamički kit, koji podrazumeva novi prednji branik sa velikim otvorima za vazduh, integrisanim spojlerom i farovima za maglu, zadnji branik sa difuzorom, zatim otvore za vazduh na haubi motora, proširenja blatobrana, ispupčenije pragove i veliki zadnji krovni spojler (u paketu će naravno biti i novi aluminijumski točkovi od 19 inča i posebne RS oznake).
Što se cene tiče, pominju se sume u rasponu od 21.000 pa do skoro 23.000 funti.
BMW GINA Light Visionary Model i zvanično

Kao što je bilo i najavljeno pre nekoliko dana sa jednim kratkim teaser videom, bavarski BMW je danas i zvanično predstavio svoj najnoviji koncept automobil - GINA Light Visionary Model (GINA = Geometry and Functions In "N" Adaptions).
Ovaj koncept u stvari predstavlja zanimljivu viziju sportskog roadstera, koji bi u nekoj doglednoj budućnosti mogao da zameni nekadašnji BMW Z8.
Međutim, najzanimljivija je činjenica da su na ovom dvosedu limeni delovi, kao što su hauba, bočni paneli, vrata i poklopac prtljažnika, zamenjeni specijalnom, fleksibilnom i izuzetno izdržljivom tkaninom, navučenom preko mreže metalnih žica, koje mogu da se pomeraju (pomeraju se preko električnih i elektro-hidrauličnih komandi) i tako u stvari menjanju oblik "kože" automobila. Npr. kada prednja svetla nisu uključena, ona su sakrivena tim specijalnim pokrivačem od tkanine, a kada ih vozač uključi, oblik prednjeg kraja automobila se menja, otkrivajući svetla – kao kada čovek otvara svoje oči (slike 2 i 3). Ili ako želite da vidite motor, fleksibilna "hauba" se otvara iz dva dela (na prvoj slici)...
VIDEO : BMW GINA Light Visionary Model

Izvor : www.tanjug.co.yu
Najveći ruski proizvođač putničkih automobila "Avtovaz" (Lada)
planira da tokom naredne tri godine uloži u razvoj do tri milijarde dolara,
navodi se investicionom programu kompanije za period 2009 -2012. godine, koji
je sačinjen u saradnji s francuskim "Renoom".
Pre sklapanja strateškog partnerstva s francuskim kompanijom planovi
"Avtovaza" su bili daleko skrominiji, prenosi moskovski poslovni
dnevnik "Vedomosti".
U periodu od 2005-2007. godine ruski proizvođač je investirao svega 300-450
miliona dolara godišnje, dok ovogodišnje investicije u razvoj vrede 550 miliona
dolara.
"Avtovaz" planira, inače, da već do kraja ove decenije za jednu
trećinu uveća kapacitete, na 1,2 miliona automobila godišnje.
Detalji novog investicionog programa biće usvojeni u avgustu, ali je već sad
poznato da će obuhvatiti usavršavanje i proizvodnju automobila na platformi
"Renoa" (B i C klase) i terenskog vozila 4X4.
Uz kapitalizaciju od pet milijardi dolara "Avtovaz" je sada opterećen
neto dugom od 800 miliona dolara.
Prošle godine "Avtovaz je prodao 770.000 automobila, ostvario prihod 154,6
milijardi rubalja (6,5 milijardi dolara) uz neto dobit od 3,95 milijardi rubalja
(167 miliona dolara).

Nakon skoro tri godine i prodatih preko 850.000 primeraka (od toga pola u Italiji), Fiatovi dileri u Italiji će 14. i 15. juna (za vreme dana otvorenih vrata) javnosti prikazati doteranu verziju popularnog Grande Punta, modelske godine 2008 (Model Year 2008). Posle promocije potpuno nove Ford Fieste i Seat Ibize, kao i činjenice da se krajem ove ili početkom naredne godine očekuje pojavljivanje mnogobrojnih konkurentskih modela u njegovom B segmentu tržišta (Volkswagen Polo, Citroen C3, restilizovani Renault Clio III), Grande Punto MY2008 dolazi u pravom trenutku. Uz par sitnijih estetskih izmena na spoljašnjosti (vidljivih pre svega na modelima SportLine porodice), Grande Punto MY2008 najviše novina u stvari donosi u pogledu bogatstva standardne opreme (recimo, ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti sa Hill Holder i ASR sistemima je sada serijski u svim verzijama), novih boja (Idealist Blue, Vigorous Brown, Captivating Red i Confident Yellow), kao i u paleti raspoloživih verzija. Naime, da bi kupcima olakšali izbor, u Fiatu su paletu modela Grande Punta MY2008 jednostavno podelili u dve porodice: prva je "ConfortLife" i obuhvata Dynamic i Emotion verzije (namenjenih onima koji prednost daju komforu, stilu i praktičnosti), dok je druga porodica nazvana "SportLine", okrenuta kupcima sa sportskijim temperamentom (u ovoj porodici su verzije Sport i potpuno nova Fun). Paletu upotpunjuje i verzija Active, a kao i do sada, u ponudi su varijante sa troja i petora vrata. Grande Punto sa Sport i Fun paketima su prilagođeni pre svega mlađim kupcima, koji žele da atraktivnijim elementima personalizuju svoj automobil. Takvi kupci mogu da dobiju originalne dekorativne šare za karoseriju, hromirane detalje (kvake, retrovizori, lajsna na poklopcu prtljažnika), nove aluminijumske točkove od 16 i 17 inča... I unutrašnjost je pretrpela brojne modifikacije, i to pre svega u pogledu kvalitetnijih materijala, novih tkanina za sedišta, unapređenog Fiatovog Blue&Me sistema i doteranog panela sa instrumetima sa hromiranim prstenovima. Inače, pomenuti Grande Punto Fun se nudi sa pet različitih motora: benzinci su 1.2L (65KS), 1.4 (77KS), 1.4 Turbo T-Jet (120KS), a dizelaši 1.3 Multijet sa 75 i 90KS. Sem toga, Punto Fun svojim putnicima pruža maksimalnu aktivnu i pasivnu bezbednost, za šta se pored pomenutih sistema ESP, Hill Holder i ASR, brine i set vazdušnih jastuka (prednji, bočni i prozorski vazdušni jastuci).

Seriji tjunera (Hartge, H&R) koji su nedavno obradili novi BMW-ov Sports Activity Coupe model X6, sada se pridružio i nemački Hamann. Sem modifikovanog izgleda (točkovi karakterističnog Hamann dizajna, novi pragovi), Hamannov BMW X6 se odlikuje i pojačanim dizel motorima. Tačnije, model X6 30d zahvaljujući reprogramiranoj elektronskoj kontrolnoj jedinici motora, sada raspolaže sa 195kW/265KS i 600Nm obrtnog momenta, a verzija X6 35d je pojačana na 235kW/320KS i 660Nm.

Nemački tjuner MKB je objavio prve detalje o njihovom najnovijem proizvodu – modifikovanom Mercedesu C63 AMG.
Tako MKB Mercedes C63 AMG raspolaže sa snagom od 383kW/521KS i 645Nm obrtnog momenta (pre svega zahvaljujući reprogramiranoj elektronici motora), što je, uz skinutu blokadu koji standardnom modelu ne dozvoljava više od 250 km/h, dovoljno za najveću brzinu od 295 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 4,2 sekunde (standardni C63 AMG inače ima 336kW/457KS i 600Nm, a do stotke mu treba 4,5 sekundi). Uz sve to, za još dinamičniji izgled brinu se i novi aluminijumski točkovi.
MKB za svoj rad inače daje i dvogodišnju garanciju (uz nemački
TUV sertifikat).

Kao što je poznato, Cadillac je na Detroitskom salonu automobila u januaru ove godine i zvanično promovisao svoj novi model CTS-V. Tada je objavljeno da ovaj konkurent BMW-a M5 ima 6,2 litarski V8 LSA agregat sa kompresorom čija snaga iznosi oko 410kW/550KS i 745Nm obrtnog momenta. U međuvremenu su iz GM-a konačno stigle i definitivne, zvanične cifre o snazi i performansama ovog modela. Konkretnije, pomenuti V8 agregat u Cadillacu CTS-V razvija 425kW/556KS pri 6100 o/min. i 747Nm pri 3800 o/min. Motor (pogoni zadnje točkove) može biti uparen ili sa šestostepenim manuelnim Tremec TR6060 menjačem ili sa Hydra-Matic 6L90 automatskom transmisijom sa takođe 6 stepeni (ovaj potonji ima i komande na volanu za ručno menjanje brzina). Ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi samo 3,9 sekunde, a ovde i podatak da je CTS-V prešao stazu Nirburgring u vremenu 7:59.32.
Cadillac je na CTS-V ugradio Michelin Pilot Sport 2 gume (dimenzija 255/40R19 napred, a 285/35R19 nazad) sa točkovima od 19 inča, Brembo kočnice (sa diskovima od 380 x 32 mm napred, odnosno 373 x 28 mm pozadi), novi saćasti gril hladnjaka, veliki otvor za vazduh u prednjem braniku (takođe sa saćastim grilom), veliku grbu na haubi motora, bi-xenon prednja svetla, dva završetka izduvnog sistema, a u kabinu sportska Recaro sedišta, Bose stereo sa hard-driveom od 40GB, satelitsku navigaciju, vrhunski klima uređaj i Bluetooth konekciju. CTS-V je dobio i GM-ov Magnetic Ride Control (MSRC) sistem podešavanja ogibljenja, što u praksi znači automatsko podešavanje amortizera prema uslovima vožnje, a tu je i PTM Traction Control. CTS-V je inače dugačak 4874 mm, širok 1842 mm, visok 1473 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2880 mm.
Sledeći mnogobrojne nemačke tjuning kuće, koje su već obradile aktuelni Porsche 911 Turbo, sada i britanski Project Kahn (poznat po modifikacijama najluksuznijih automobila) svim zainteresovanim i boljestojećim kupcima nudi svoj novi paket za unapređenje izgleda i karakteristika ove 911-e. Njihov kit se sastoji od novog prednjeg spojlera, zadnjeg krila sa integrisanim kočionim svetlom, Diamond Edition RSX aluminijumskih točkova od 20 inča, zatamnjenih stakala, modifikovanog ogibljenja (spušteno za 20 mm) i sportskog izduvnog sistema. Cena za sve ovo i nije velika i iznosi 4500 funti (oko 5620 evra).
Audi A5 Cabrio : prva prava špijunska slika

Na salonu u Parizu će svoju zvaničnu svetsku premijeru imati i Audi A5 Cabrio, koji će naslediti sadašnji A4 Cabriolet (prodaja će startovati početkom 2009. godine). Ovde i podatak da za proizvodnju A5 Cabrioleta više neće biti zadužen Karmann (koji je pravio A4 Cabrio), već će se proizvodnja odvijati u Audijevoj fabrici u nemačkom Neckarsulmu, zajedno sa već poznatim A5 Coupeom. Za razliku od BMW-a, koji je svoju novu "Trojku" u CC verziji opremio metalnim, u Audiju su zadržali tradicionalni meki sklopivi krov. Kako se očekuje, A5 Cabriolet će koristiti iste motore kao i A5 Coupe, što znači da će paleta obuhvatati agregate od 1.8 TFSI sa 125kW/170KS, preko 2.7 V6 TDI od 190KS, 3.0 V6 TDI sa 240KS, 3.2 V6 sa 265KS, pa do 4.2 V8 od 260kW/354KS za model Audi S5 Cabriolet. Očekuje se takođe i RS5 Cabrio varijanta ali još nije poznato koji motor će se ugrađivati u taj model (ili V8 sa oko 450 konja ili 5,2 litarski V10 iz Lamborghinija Gallardo). U ponudi će naravno biti i quattro verzije sa pogonom na sva četiri točka, dok će novost biti uvođenje novog sedmostepenog S tronic menjača sa duplim kvačilom. U prvoj godini proizvodnje će biti proizvedeno 28.000 jedinica A5 Cabrioleta, a očekuje se da cena u Evropi startuje od 37.000 evra. Ovu prvu pravu špijunsku sliku Audija A5 Cabrio je inače objavio britanski magazin AutoExpress, a napravljena je mobilnim telefonom negde u Švajcarskoj.

Nakon što je prošle godine Bentley blago restilizovao Continental GT Coupe i promovisao njegovu snažniju GT Speed varijantu (najjači serijski model Bentleya u njegovoj istoriji i istovremeno prvi koji postiže maksimalnu brzinu veću od 200 milja na sat ili 322 km/h), iste promene je sada doživela i njegova limuzinska verzija – Continental Flying Spur. Tako se obnovljeni Continental Flying Spur od dosadašnje verzije razlikuje po uspravnijem grilu hladnjaka, modifikovanim otvorima za vazduh u prednjem braniku, hromiranim prstenovima oko prednjih svetala, doteranom zadnjem braniku i hromiranim okvirima zadnjih svetala. Uz tri nove boje za karoseriju (u ponudi su i dvobojne kombinacije), pojačani kočioni sistem, unapređeni ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti i novi dizajn točkova od 19 inča, to je u principu to. Veća novost je novi Continetal Flying Spur Speed, koji je sa svojim 6.0 litarskim W12 motorom od svih 449kW/610KS pri 6000 o/min. i 750Nm obrtnog momenta pri samo 1750 o/min., postao najsnažnija limuzina u istoriji ove britanske marke (standardni model inače ima 412kW/560KS i 650Nm). Drugim rečima, potentniji Flying Spur Speed je namenjan kupcima, kojima su i pored limuzinske karoserije (dužine 5290 mm) važne i visoke performanse i agilnost u vožnji (pored snažnijeg motora, tu je i sportski podešeno i za 10 mm spušteno ogibljenje). Maksimalna brzina inače iznosi 200 milja na sat (322 km/h), dok ubrzanje do 100 km/h) traje samo 4,8 sekundi. (standardni Flying Spur može do 312 km/h, a do 100 km/h mu treba 5,2 sekunde). Pri svemu ovome treba imati na umu da je težina automobila 2475 kg, pa ne iznenađuje ni kombinovana potrošnja koja po fabričkim podacima iznosi 16,6 litara na 100 km (u gradu raste na 25,3 litre), dok je emisija CO2 396 grama po kilometru. Spoljašnost Continentala Flying Spur Speed se u odnosu na standardni Continental Flying Spur razlikuje po nižim otvorima za vazduh u prednjem braniku, tamnijem prednjem grilu, većim izduvnim cevima i 20-inčnim točkovima (sa Pirelli P-Zero gumama 275/35x20), dok je unutrašnjost dobila novi trokraki kožni volan i još bogatiju standardnu i opcionu opremu (Bentley Premium Audio System, iPod/ MP3/USB, bezbrojne mogućnosti individualizacije...). Pogon je naravno na sva četiri točka, a menjač je ZF-ov šetostepeni automatik. Kao opcija se nude i karbon-keramičke kočnice, a tu je i ACC adaptivni cruise control.
Novi BMW X3 stiže 2010.

BMW će novu generaciju SUV modela X3 zvanično promovisati tokom 2010. godine, dok će njegova prodaja startovati početkom 2011.
Kako bi se napravilo mesta za budući mali BMW X1, novi X3 će se veličinom približiti modelu X5, odnosno novi X3 će narasti za oko 80 mm u odnosu na sadašnji model (to u praksi znači 4650 mm dužine, 1850 mm širine, 1680 mm visine i 2880 mm međuosovinskog rastojanja). Sledeći X3 će biti napravljen na platformi BMW-ove serije 3, dok njegov mogući izgled možete videti na ovim slikama iz nemačkog magazina AutoBild.
Naravno, u interijeru će biti upotrebljeni kvalitetniji materijali, a paleta pogonskih agregata će biti bogatija, uključujući tu i hibridnu verziju. Tačnije, BMW je za novi X3 (bar u početku) predvideo sledeće varijante: X3 2.0d (sa 177KS), X3 2.0sd (204KS), X3 3.0d (245KS), X3 3.0sd (299KS), X3 2.5i (231KS) i X3 3.0si sa 306 konja.
Takođe, BMW je odlučio da sledeću generaciju modela X3 proizvodi u američkom Spartanburgu (pored većih modela X5 i X6), a ne kao do sada u austrijskoj kompaniji Magna Steyr.
Popusti i pokloni kod kupovine Land Rovera, Ford Fieste, Citroena i Zastave 10

Povodom 60 godina od pojavljivanja prvog vozila sa oznakom Land Rovera, naš ovlašćeni uvoznik ovog brenda, firma Grand Motors, od 15. juna pa sve do 1. septembra svim zainteresovanim kupcima će nuditi kompletan program Land Rovera po specijalnim uslovima.
Grand Motors je i zvanični uvoznik Fordovih automobila (www.ford.co.yu), a tokom trajanja njihove najnovije prodajne akcije "Sve je već plaćeno", Ford Fiesta sa 1,4 litarskim benzincem od 80 konja i bogatim paketom opreme (klima, servo volan, ABS, vazdušni jastuci za vozača i suvozača, radio/CD, električni podizači stakala, daljinsko centralno zaključavanje, svetla za maglu, aluminijumske felne od 15 inča, metalik boja, petora vrata), nudi se po nižoj ceni (11.990 umesto 12.490 evra) i sa besplatnim redovnim servisnim održavanjem, koje traje sve vreme garantnog roka (četiri godine).
Iz Citroenove ponude se izdvajaju posebni modeli C4 1,4 i C4 1,6 HDi sa Premium opremom, koja podrazumeva klima uređaj, vazdušne jastuke za vozača i suvozača, centralnu bravu sa daljinskom komandom, električne podizače prozora, servo upravljač, radio aparat sa CD-om, ABS, aluminijumske felne, svetla za maglu i metalik boju. Citroen C4 1,4 Premium staje 14.990 evra, a C4 1.6 HDi Premuim ima cenu od 16.990 evra (sa PDV-om). Takođe, svi kupci Citroena Berlingo First 1,6 HDi (košta 11.900 evra bez PDV-a) tokom trajanja akcije na poklon dobijaju besplatan klima uređaj. Inače, ovlašćeni uvoznik i distributer Citroena za Srbiju je firma Vitro Group (Radnička 22, Ada, Beograd, tel. 011/35 38 555, www.citroen co.yu).
Do 20. juna traje i veliki letnji popust za kupovinu Zastave 10. Tačnije, svi kupci Zastave 10 sa opremom Dynamic i Impressionante dobijaju na poklon klima uređaj i popust od 3.5%, dok oni koji se odluče za Zastavu 10 sa opremom Standard, Standard + i Comfort, dobijaju popust u iznosu od 7%.

Poznata nemačka kompanija H&R, koja je specijalizovana za modifikacije ogibljenja, opremila je i novi BMW X6 svojim sportskim oprugama. To podrazumeva da visina ovog BMW-a može biti spuštena do 35 mm u odnosu na standardni model, čime je dobijeno unapređeno upravljanje i još atraktivniji izgled, uz neznatno smanjen nivo komfora.

I poznata nemačka tjuning kuća B&B Automobiltechnik od sada svim zainteresovanim vlasnicima Audija A5 i S5 nudi svoj najnoviji aero body paket, kao i kit za povećanje snage njihovih motora.
To u praksi znači da su ovi modeli dobili redizajnirani prednji branik, spojler na poklopcu prtljažnika, zadnji difuzor sa integrisanim RS-Style završecima novog sportskog izduvnog sistema, spušteno ogibljenje (za 40 mm) i B12 aluminijumske točkove od 20 inča (sa gumama dimenzija 255/30-20).
To je ono što se vidi već na prvi pogled, a zanimljivo je i ono ispod haube. Tako je za 3.0 TDI agregat B&B Automobiltechnik predvideo dva nivoa povećanja njegove snage: Nivo I znači porast na 300KS i 600Nm obrtnog momenta, a Nivo II 325KS i 640Nm. Što se ionako snažnog Audija S5 tiče, za njegov 4,2 litarski V8 motor je predviđeno pojačanje na 400KS. Tako sada Audi S5 by B&B do 100 km/h ubrzava za manje od 5 sekundi, dok mu najveća brzina iznosi 283 km/h.