home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

UPDATE : Alfa Romeo MiTo

20 Jun 2008 - 01:10 Noviteti Link

Alfa Romeo je objavio zvanične podatke o motorima, performansama i cenama svog novog manjeg hatchback modela MiTo (ime predstavlja kombinaciju prva dva slova italijanskih gradova Milano i Torino).

Kada u julu krene u prodaju na najvećim evropskim tržištima, MiTo će (u početku) pokretati paleta od dva benzinska i jednog dizel agregata, u rasponu snage od 78 do 155KS. Osnovni agregat je 1.4 16v benzinac sa 58kW/78KS pri 6000 o/min. i 125Nm obrtnog momenta pri 4250 o/min., sa kojim MiTo postiže maksimalnih 165 km/h, od 0 do 100 km/h ubrzava za 12,3 sekunde, a prosečno troši 5,9 litara na 100 km. Jači benzinac 1.4 16v Turbo ima 114kW/155KS pri 5500 o/min. i 230Nm, može do 215 km/h, do stotke mu treba 8 sekundi, a troši 6,5 litara benzina. Dizelaš je 1.6 JTDM sa 88kW/120KS i 320Nm, sa njim MiTo od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,9 sekundi, postiže najveću brzinu od 198 km/h, a po fabričkim podacima troši 4,8 litara dizela na 100 km.

Svi modeli se za sada opremaju samo manuelnim šestostepenim menjačem, dok se za kasnije najavljuje i nova DDCT automatska transmisija sa duplim kvačilom.

Nova mala Alfa inače koristi platformu Fiata Grande Punto, a i dimenzije su im slične, odnosno MiTo je dugačak 406 cm, širok 172 cm, visok 144 cm, dok je inspiracija za dizajn očigledno došla iz najatraktivnijeg automobila ove italijanske kuće – modela 8C Competizione (to se pre svega odnosi na izgled prednjeg dela i zadnjih LED svetala). Ovde i podatak da zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji iznosi 270 litara, količnik otpora vazduhu Cd je 0,29, a veličina aluminijumskih tročkova se, u zavisnosti od verzije, kreće od 16 do 18 inča.

Vozaču će na raspolaganju biti i Alfin DNA sistem sa tri moda podešavanja motora, vešanja, upravljivosti i menjača: Dynamic (sportski), Normal (gradski) i All-Weather (za maksimalnu bezbednost čak i pri otežanim uslovima vožnje). Uz odlične performanse i upravljivost, Alfa najavljuje da MiTo nudi i maksimalnu aktivnu i pasivnu bezbednost, čemu doprinose standardnih 7 vazdušnih jastuka (uključujući i jedan za kolena vozača), Alfin VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti, traction control, kao i sistemi ASR, MSR, CBC (Cornering Brake control), ABS, EBD, HBA, Hill Holder, DST (Dynamic Steering Torque) i Q2 Electronic. Zaustavni put od 100 km/h do 0 km/h inače iznosi 34 metara.

Cene? Osnovni MiTo 1.4 16v u Italiji startuje od 15.350 evra, MiTo 1.4 16v Turbo ima početnu cenu od 17.950 evra, a MiTo 1.6 JTDM od 18.950 evra.

VIDEO I : Alfa MiTo

VIDEO II : Alfa MiTo





Od sredine 2009. godine konkurentima u B segmentu (Renault Clio, Opel Corsa, Peugeot 207, Ford Fiesta, Fiat Grande Punto i ostali) pridružiće se i potpuno novi Volkswagen Polo. Štaviše, ako je suditi po najavama, novi Polo neće se samo priključiti borbi sa pomenutim konkurentima, već namerava da zasedne na sam vrh ovog segmenta. Da li će u tome i uspeti, pokazaće vreme, odnosno prvi prodajni rezultati. U tome bi trebalo da pomogne i činjenica da se cena (bar prema prvim najavama) neće bitnije menjati u odnosu na sadašnji Polo. Prvo će se pojaviti hatchback verzija (sa troja i petora vrata), a nedugo zatim i manji SUV model i kabriolet. U svakom slučaju, novi Polo će biti veći i kvalitetniji od aktuelnog modela, sa bogatom paletom pogonskih agregata, a naročito će biti dizajnerski daleko privlačniji. I to uprkos tome što su se u Volkswagenu ipak odlučili za dizajnersku evoluciju umesto revolucije, kao recimo Ford sa novom Fiestom (ovaj najnoviji rendering je inače sa italijanskog sajta OmniAuto.it). Što se izgleda inetrijera tiče, on će velikim delom "mirisati" na budući Golf VI (očekuju se kvalitetniji i mekši materijali). Kada već poredimo Polo sa Golfom, zanimljivo je uporediti i dimenzije novog Pola sa nekoliko generacija Golfa. Novi Polo će naime biti dugačak oko 4 metra (što je već postao standard ove klase), a težak oko 1000 kg (osnovna verzija), dok je recimo Golf I iz 1974. godine dugačak 3,80 metra i težak samo 750 kg, Golf II je dugačak 398, a Golf III 402 cm; ukratko novi Polo je dimenzijama dostigao i prestigao tri generacije mnogo poznatijeg člana VW porodice. Povećane dimenzije će se naravno pozitivno odraziti i na  raspoloživ prostor i komfor u putničkoj kabini (naročita pažnja je posvećena prostoru za noge putnika na zadnjoj klupi), kao i na veličinu prtljažnika. Što se motora tiče, stvari (za sada) izgledaju ovako: benzinci od 1,2 litra sa 60 i 70KS (oba sa tri cilindra), 1,4 litarski sa 85KS, sledi 1,2 litarski turbo sa 105KS i najjači 1,4 TSI turbo sa 170KS (za Polo GTI), a od dizelaša 1,6 TDI u verzijama sa 75, 90 i 105KS (vrh ponude kod dizelaša će činiti TDI motor sa 135KS). U ponudi će biti i Polo BlueMotion (sa 1,4 TDI dizelašem od 80KS), a svi motori će zadovoljavati Euro5 standard (većina će biti uparena sa manuelnim šestostepenim menjačem, a po prvi put i sa DSG menjačem sa duplim kvačilom kao opcijom). Pominje se i hibridna varijanta (kombinacija benzinskog i elektro-motora), ali je o tome još uvek rano govoriti.    

Volkswagen Tiguan i sa sedam sedišta

Mada o tome još nema nikakve zvanične potvrde, poslednje izdanje nemačkog magazina Auto Zeitung donosi jedan zanimljiv rendering Volkswagenovog Tiguana sa dužim međuosovinskim rastojanjem. To će omogućiti da se u Tiguan ubaci i treći red sedišta na koje će moći da se smeste još dva putnika. Ako ikada i uđe u serijsku proizvodnju, Tiguan sa sedam sedišta će najverovatnije većinu kupaca nalaziti u SAD-u, dok će njegova paleta motora biti ista kao i kod kraće verzije.



Suzuki je saopštio da je za manje od četiri godine proizvodnja aktuelne generacije modela Swift nedavno premašila milion primeraka. U početku je Swift pravljen samo u Japanu, zatim je proizvodnja startovala i u našem komšiluku – u Mađarskoj, a kasnije i u Kini, Indiji, Indoneziji i Maleziji. Swift koji se prodaje na Starom kontinentu, dolazi iz pomenute fabrike u Mađarskoj, koja je do sada izbacila na tržište više od 306.000 jedinica.

Što se nas tiče, ovde podsećanje da zastupnik Suzukija za Srbiju, beogradski Euro Sumar d.o.o. (www.suzuki-yu.co.yu) trenutno odobrava popust za Swift sa DDiS dizel motorom i GLX opremom. Konkretnije, ovakav Swift, umesto 14.900, treba platiti 13.900 evra sa PDV-om.  



Novi Volkswagen Scirocco će u početku biti dostupan sa paletom benzinskih i dizel motora, čiji raspon snage ide od 122 do 200KS, međutim u nemačkoj kompaniji već najavljuju nove varijante ovog modela. Tačnije, radi se o verzijama namenjenim kupcima koji žele više snage, ali i onima koji prednost daju ekonomičnosti. Tako će prema poslednjim informacijama Scirocco biti dostupan i jačim sa 2.0 TFSI četvorocilindričnim motorom, kakav se već nalazi u aktuelnom Audiju S3 (gde raspolaže sa 195kW/265KS i 350Nm obrtnog momenta) i to u kombinaciji sa pogonom na sva četiri točka. S druge strane, postoje i najave da bi Volkswagen u bližoj budućnosti mogao da ponudi i specijalnu BlueMotion verziju Sciroccoa (verovatno u kombinaciji sa TDI dizelašem), čija će glavna karakteristika biti smanjena potrošnja goriva i redukovana emisija CO2 u odnosu na standardne modele.



Više o Sanderu možete pročitati OVDE.



Činjenica da Volkswagen promociju šeste generacije Golfa planira već za ovu jesen, ne sprečava aktuelnu "peticu" da bude broj 1 po prodaji u Evropi za prvih pet meseci ove godine. Tačnije, sa 208.800 primeraka, Volkswagen je prodaju Golfa povećao za 18,7% u odnosu na isti period prošle godine. Na drugom mestu se nalazi Peugeot 207, koji je plasiran u 204.379 komada ili za 4,5% više nego u prvih pet meseci 2007. Na top 10 listi se nalaze i Ford Focus (176.698 prodatih primeraka), Opel/Vauxhall Corsa (174.667), Renault Clio (162.816), Opel/Vauxhall Astra (161.166), Ford Fiesta (151.050), Fiat Grande Punto (147.803), Volkswagen Polo /125.427) i BMW serije 3 (114.203).



 

Kompanija Speedfactory svim zainteresovanim kupcima već nudi nekoliko paketa za povećanje snage u novom Dodge Challengeru. Tačnije, za Challenger SRT8 sa 6.1L HEMI motorom (fabrički primerak raspolaže sa 425KS) Speedfactory je pripremio tjuning pakete, koji snagu podižu na 500, 530 ili 600 konja. Kome to nije dovoljno, Speedfactory u ponudi ima i tri paketa sa kompresorom. Stage 1 podrazumeva da Challenger R/T sa 5.7L HEMI motorom uz pomoć kompresora sada razvija 470KS, dok su Stage 2 i Stage 3 namenjeni Challengeru SRT8, kome je snaga podignuta na 630KS (Stage 2), odnosno na čak 800KS (Stage 3). U paketu su još i sportski izduvni sistem i novi točkovi od 20 inča.



Tri decenije posle prvog serijskog "M" modela (BMW M1 iz 1978. godine), BMW M GmbH je saopštio da je isporučen jubilarni, 300.000. – ti primerak BMW-a sa M oznakom. Ova čast je pripala modelu M3 Coupe u "Alpine White" beloj boji, koji je isporučen kupcu u Regensburgu, u istočnom delu Bavarske.

Inače, posle M1, sledeći model BMW-a koji je poneo M oznaku, bio je M535i iz 1979. godine, zatim se 1983. pojavio M635CSi sa 286KS, a godinu dana kasnije i M5 sa takođe 286 konja. Danas je ponuda M modela daleko bogatija, tačnije kupcima je na raspolaganju devet BMW-a sa M oznakom. To su Z4 M Roadster i Z4 M Coupe (razvijaju 343KS),  M5 limuzina i M5 Touring (pokreće ih V10 agregat sa 507 konja), M6 Coupe i M6 Cabrio (imaju isti motor kao i M5), M3 Coupe, M3 limuzina i M3 Cabrio (sve verzije M3 pokreće V8 motor od 420KS).

Najpopularniji model u aktuelnoj M paleti je M3, koji je širom sveta u prva četiri meseca ove godine našao 4000 kupaca. Najznačajnije tržište M modela su SAD, dok su na Starom kontinetu ovi sportski automobili najpopularniji u Velikoj Britaniji, Nemačkoj i Italiji.

BMW danas slavi još jedan jubilej. Naime, sa proizvodnih traka fabrike Magna Steyr u austrijskom Gracu sišao je 500.000. – ti primerak SAV (Sports Activity Vehicle) modela BMW X3 (jubilarni automobil je inače verzija X3 3.0si).



 

Iako se prema pisanju magazina "Auto moto sport" (o tome više OVDE) i Srbija našla među kandidatima u kojima bi mogla da se proizvodi nova serija Mercedesovih automobila, nemačka fabrika se ipak na kraju odlučila za lokaciju u Mađarskoj (u opciji su inače bile i Poljska i Rumunija). Tačnije, nova generacija Mercedesa A i B klase proizvodiće se u novoj fabrici u gradu Kečkemet (80 kilometara jugoistočno od Budimpešte), u koju će nemačka kompanija uložiti oko 800 miliona evra (posao će inače dobiti 2500 radnika).   



Izvor : www.danas.co.yu

Menadžment Fijata odlučio je da potpiše ugovor o strateškom partnerstvu sa Zastavom, a ta odluka biće verifikovana na sednici Upravnog odbora italijanske kompanije, koja će, kako je najavljeno, biti održana 29. juna. Prema nezvaničnim informacijama Fijat će tokom naredne godine u Zastavi početi proizvodnju automobila A klase, čiji je radni naziv "F 500". Već 2010. italijanska kompanija će u Zastavi započeti proizvodnju još jednog novog modela, reč je o automobilu B klase, a većinu automobila proizvedenih u Kragujevcu Fijat će izvoziti na tržišta Evropske unije. U Zastavu je juče stigla nova delegacija stručnjaka Fijata, a sudeći prema najavama menadžera Fijata već u septembru ove godine mogla bi da startuje proizvodnja Fijatovih modela, i to intenziviranjem produkcije modela "punto", koji se u Zastavi, podsetimo, sklapa gotovo već godinu dana. U okviru tog posla u Zastavi bi mogla da počne i proizvodnja modela "grande punto".
Pored Fijatovih stručnjaka u posetu Zastavi doputovali su i predstavnici multinacionalne kompanije Kontrol Džonson, jednog od najvećih proizvođača delova i pozicija za enterijer automobila. Kompanija Kontrol Džonson koja sarađuje sa najvećim svetskim proizvođačima automobila zainteresovana je da se uključi u poslovni aranžman Fijata i Zastave, odnosno da postane jedan od ključnih dobavljača buduće Fijatove firme u Zastavi. Kontrol Džonson indirektno je, inače, već prisutan u Zastavi, i to posredstvom slovenačke firme Fori iz Slovengradeca, koja je od pre dve godine većinski vlasnik Zastava Tapacirnice, i koja posluje u sastavu te multinacionalne kompanije.

Autor : Z. Radovanović



Peugeot 608

18 Jun 2008 - 01:01 Top secret Link

Već prilično ostareli Peugeot 607 (predstavljen još 1999. godine na salonu automobila u Frankfurtu) ove jeseni će konačno dobiti dostojnog naslednika, kojim bi Francuzi trebalo daleko ozbiljnije da napadnu nemačke predstavnike u klasi velikih limuzina (što do sada nije bio slučaj). Kako piše britanski magazin AutoExpress (odakle je inače i ova slika), francuska kompanija će iskoristiti domaći teren ovogodišnjeg salona u Parizu (početak oktobra) da publici premijerno prikaže svoj novi najveći model, koji će najverovatnije poneti ime 608. Prodaja će međutim početi tokom 2009. i to po ceni koja će u Velikoj Britaniji startovati od 25.500 funti (32.280 evra). 

Izgled 608 – ice je inspirisan novijim Peugeotovim koncept vozilima, kao što su 908 RC i 308 RC Z, što garantuje sportskiji i daleko agresivniji nastup u poređenju sa aktuelnom 607 – icom (najveća zasluga za to pripada sada već karakterističnom Peugeotovom rešenju prednjeg kraja). AutoExpress navodi da će 608 koristiti platformu bratskog Citroena C5 poslednje generacije (što garantuje odličnu udobnost i upravljivost), sa kojim će deliti i paletu pogonskih agregata. U vezi s tim, Peugeot će posebnu pažnju posvetiti smanjenju potrošnje goriva i redukovanju emisije CO2 u odnosu na aktuelni 607 (očekuje se i stop-start sistem). Najavljuju se 2.0 i  2.2 litarski HDi četvorocilindrični dizelaši, dok će najsnažniji biti 2.7 V6 benzinac. Motori će biti upareni sa šestostepenim manuelnim i automatskim menjačima, koji će snagu i dalje prenositi na prednje točkove.



Renault Scenic III

18 Jun 2008 - 00:57 Top secret Link

Francuski magazin Auto Plus nastavlja sa objavljivanjem eksluzivnih fotografija budućih Renaultovih modela. Naime, posle slika novog Renault Megana III, Auto Plus je sada objavio i špijunske fotografije potpuno nemaskiranog Renaulta Scenic III, modela za 2009. – tu.

Treća generacija Scenica se bazira na modifikovanoj platfomi pomenutog Megana III, sa kojim će deliti i pogonske agregate. To podrazumeva 1.5 dCi dizelaš sa 105KS, zatim 1.9 dCi sa 130KS, 2.0 dCi od 150 konja, kao i benzince 1.6 16v od 100 i 110KS, 1.4 Turbo od 130KS, 2.0 16v sa 140KS i 2.0 T sa 180KS (sve verzije će standardno biti opremljene manuelnim šestostepenim menjačem, a u ponudi će naravno biti i automatska transmisija).

Kao i sadašnji model, i novi Scenic III će biti dostupan u dve varijante: standardni Scenic sa pet sedišta i Grand Scenic (na trećoj slici) za sedam putnika i sa dužim međuosovinskim rastojanjem (slično radi i Citroen sa svojim modelom C4 Picasso). U svakom slučaju, opet možemo očekivati prostrani i praktični interijer sa mnogobrojnim ostavama za sitnice i velikim prtljažnikom.

Kako stvari sada stoje, Scenic III bi mogao da doživi svoju zvaničnu svetsku premijeru ove jeseni na salonu automobila u Parizu, zajedno sa novim Meganom, mada drugi izveštaji kao datum promocije pominju naredni salon u Ženevi (mart 2009.).



Audi će najverovatnije već ove jeseni na salonu automobila u Parizu javnosti zvanično prikazati novi Audi S4, koji će umesto dosadašnjeg 4,2 litarskog V8 dobiti novi 3.0 TFSI V6 motor sa kompresorom. Ovaj V6 agregat je lakši, ima manju potrošnju i emisiju CO2 u odnosu na sadašnji V8, a razvijaće oko 350KS. Pored novog motora, budući Audi S4 će dobiti i sedmostepenu S-tronic transmisiju sa duplim kvačilom, kao i jače kočnice. Pogon će naravno biti Quattro na sva četiri točka, dok će ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznositi ispod šest sekundi (maksimalna brzina će već tradicionalno biti elektronski ograničena na 250 km/h). Što se izgleda novog S4 tiče, on će biti inspirisan S-line verzijom Audija A4, dok će kao i ranije u ponudi biti limuzinska i Avant verzija (na slikama).

Audi TT-RS

Kako stvari sada stoje, u Parizu će svetlost dana ugledati i najjači i najbrži Audi TT, koji će dobiti ime TT-RS a možda i TT-R (kao i ostala sabraća, i TT-RS će se nuditi kao Coupe i kao Roadster). Sem nedoumica oko imena, nije sasvim jasno ni koji motor će se naći pod njegovom haubom. Ranije se govorilo o 3,2 litarskom V6 agregatu sa oko 350 konja, dok poslednje vesti govore da će to ipak biti 2,5 litarski petoclindrični motor sa turbo punjačem, čija snaga bi trebalo da iznosi 350KS. U odnosu na ostalu braću, TT-R(S) je dobio proširene blatobrane, nove branike, pojačane kočnice i spušteno i tvrđe podešeno ogibljenje. 



Posle nedavnog objavljivanja zvaničnih podataka vezanih za V8 motor dugo očekivane Corvette ZR1, iz General Motorsa su sada konačno saopštili i performanse i cenu ove najjače Corvette. Ukratko, ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) iznosi samo 3,4 sekunde, dok je najveća brzina 330 km/h. Ovde i podatak da ubrzanje od 0 do 100 milja na sat (160 km/h) traje tačno sedam sekundi, a da četvrt milje (402 metra) prelazi za 11,3 sekunde. Cena za bazni model u SAD-u iznosi 103.300 dolara (oko 66.450 evra), s tim što kupcu stoje na raspolaganju opcije u vrednosti od 12.000 dolara. Podsećanja radi, zvanična promocija Corvette ZR1 je održana na ovogodišnjem salonu automobila u Detroitu, a pokreće je LS9 6,2 litarski V8 motor, koji razvija 476kW/638KS i 819Nm.