
Tjuning kućar ART je kupcima svog Mercedesa GL ponudila i mogućnost ugradnje atraktivnih LSD vrata koja se otvaraju u vis, u Lamborghini stilu (Lamborghini Style Doors). Osim LSD vrata i robusnog aero body paketa za karoseriju (čine ga novi branici sa većim otvorima za vazduh i integrisanim spojlerima, dodatna dnevna svetla u LED tehnologiji, prednja Xenon svetla sa novim crnim kućištima, širi pragovi, zadnji difuzor), najvažnije promene su u stvari na motorima. Tako model ML 320CDI, umesto serijskih 224KS i 510Nm, sada u ART-ovoj verziji razvija 269KS i 612Nm, a model GL 420CDI, umesto standardnih 306KS i 700Nm, raspolaže sa 367KS i 840Nm. To su bili dizelaši, a sad evo kako je prošao benzinski model GL 500. Naime, njegov V8 motor je pojačan sa 388KS i 530Nm na 462 konja i 615Nm. Ovaj poslednji GL, težak inače 2300 kg, postiže 255 km/h i ubrzava do 100 km/h za 6 sekundi. Ovaj ART Mercedes GL je dobio i novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika (sa po dva završetka na levoj i desnoj strani automobila) i nove felne veličine od 18, 19, 20 ili čak 22 inča (na ove poslednje se montiraju gume dimenzija 302/35 R22). Tu je i ogibljenje koje zahvaljujući posebnom elektronskom modulu može da se spušta za 35 do 70 mm. Naravno, i unutrašnjost je doživela promene i to u vidu oplemenjivanja kožom, alkantarom, novim sportskim volanom i aluminijumskim pedalama.

Kao i obično, poznata nemačka kompanija H&R (specijalizovana za modifikacije ogibljenja) je požurila i kupcima novog Volkswagen Passata CC već nudi svoje sportske opruge. To u praksi znači da visina ovog Passata može biti spuštena do 40 mm u odnosu na standardni model, čime je dobijeno unapređeno upravljanje i još atraktivniji izgled, uz zadržavanje istog nivoa komfora.
Izvor : Tanjug
Obim prodaje inostranih automobila u Rusiji tokom perioda januar-maj uvećan
je, u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, visokih 48 odsto, na oko 855,4
hiljade jedinica, objavljeno je u Moskvi.
Podaci ruske Asocijacije za evropski biznis pokazuju da je najprodavaniji
strani automobil, tokom pet meseci ove godine, bio američki
"Ševrolet" sa oko 103,7 hiljada plasiranih vozila.
U ostvareni plasman vozila marke "Ševrolet uključeni su i prodati
automobili koje proizvodi zajedničko preduzeće te američke kompanije i domaće
fabrike "Avtovaz".
Na drugom mestu, prema broju prodatih vozila, je južnokorejski
"Hjundai" (84,7 hiljada), a na trećem još jedna američka kompanija -
"Ford" - (oko 78,4 hiljade vozila).
Pojedinačno posmatrano najpopularnije inostrano vozilo na ruskom tržištu, u
posmaranom periodu, bio je Ford fokus, sa prodajom od blizu 37 hiljada jednica.
Na toj listi drugo mesto pripalo je vozilu Ševrolet laceti, a treće Reno -
loganu koji ima veoma dobar plasman i na tržištu niza istočnoevropskih zemalja,
uključujući i Srbiju.
Mnogi eksperti smatraju da je rusko tržište automobila najperspektivnije u
Evropi i da će obim prodaje stranih vozila u Rusiji nastaviti da raste po veoma
visokim stopama.
Chevrolet Camaro SS

Posle nedavnih špijunskih slika novog Chevrolet Camara Cabrio (o tome OVDE), pojavile su se i ove dve odlične fotografije snimljene mobilnim telefonom, koje u potpunosti otkrivaju izgled serijske verzije sportskog Camara SS.
Iako spoljašnjost u odnosu na standardne Camaro modele nije pretrpela drastične promene (SS oznaka, spojler na poklopcu prtljažnika, nešto drugačije dizajnirani točkovi), prava razlika se krije pod haubom. Tamo bi prema poslednjim informacijama trebalo da bude LS8 verzija 6,2 litarskog V8 agregata sa kompresorom, koji će u Camaru SS raspolagati sa oko 500 konja. To bi trebalo da omogući ovom automobilu (modelske godine 2010.) da postane najbrži serijski Camaro ikada.
Što se ostalih pogonskih agregata tiče, novi Camaro će dobiti i slabije V8, kao i V6 motore, a govori se i o 2,0 litarskom turbo četvorocilindrašu, koji u Opelovom roadsteru GT razvija 264KS.
Nova generacija Camara je inače najavljena sa dva koncept automobila, predstavljena 2006. godine (kupe verzija) i 2007., kada je promovisan Camaro Convertible Concept. I serijski Camaro će se nuditi u kupe i kabrio izdanju, a proizvodnja treba da počne pred sam kraj ove godine, dok će prodaja početi početkom 2009. godine (to se odnosi na kupe, dok će se kabriolet naći u prodajnim salonima godinu dana kasnije).
Maruti Suzuki A Star / novi Suzuki Alto


Posle lansiranja Swifta Dzire (o tome više OVDE), indijski Maruti Suzuki nastavlja sa proširivanjem svoje game. Tako će se uskoro najmanjim modelima Zen Estilo i Wagon R pridružiti i serijska verzija koncept vozila A Star (o tome OVDE), koga su prvi mogli da vide posetioci ovogodišnjeg salona automobila u Nju Delhiju (kasnije je bio izložen i na salonu u Ženevi).
Ipak, sudeći po ovim prvim špijunskim slikama, zanimljiv izgled koncept verzije je prilično ublažen prilikom konverzije u serijski model. To se naročito odnosi na prednji i zadnji kraj, koji sada deluju mnogo klasičnije, mada i dalje moderno i dovoljno privlačno.
Za pogon će biti zadužen potpuno novi 1,0 litarski benzinski motor, koji će po ranijim najavama zadovoljavati Euro5 standard i emitovati 109 grama CO2 po km.
Prodaja A Stara u Indiji inače počinje u oktobru ove godine, a izvoziće se i u Evropu i to najverovatnije kao Suzuki Alto.
Inače, Maruti Suzuki će uskoro svoju paletu dopuniti i novim mikrovenom Splash, koji se već neko vreme prodaje i na Starom kontinentu.

Holdenov fabrički tjuner HSV (Holden Special Vehicles) je publici na ovogodišnjem salonu u Melburnu prikazao studiju HSV W427 Concept (ovim modelom HSV nastavlja da obeležava 20 godina postojanja), koji sada kreću u serijsku proizvodnju. Doduše, ta proizvodnja će biti limitirana na samo 427 komada (broj 427 u imenu automobila označava zapreminu motora od 427 kubna inča), a prvi primerak će biti spreman za isporuku kupcima u avgustu ove godine.
Najvažnija karakteristika HSV W427 je da ga pokreće 7,0 litarski LS7 V8 agregat iz Corvette Z06, koji ovde raspolaže sa 375kW/505KS pri 6500 o/min. i 640 Nm obrtnog momenta pri 5000 o/min. Sasvim dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 4,7 sekundi. U paketu su još pojačne kočnice, zadnji spojler od karbon fibera, veliki aluminijumski točkovi od 20 inča i Tremec TR6060 šestostepeni manuelni menjač. Inače, ovaj australijski konkurent BMW-u M5, Mercedesu E63 AMG i Audiju RS6 ima početnu cenu od 150.000 australijskih dolara (oko 142.000 američkih).
Izvor : Beta – Reuters
Kina je značajno tržište za proizvođače automobila, kao i ostale velike multinacionalne kompanije koje u poslovanju u toj zemlji nastoje da izbegnu osetljiva politička pitanja poput statusa Tibeta.
"'Fiat' je nedavno savetovan da određene reklame mogu da uznemire osećanja ljudi u Kini", navela je italijanska kompanija u saopštenju u kojem se izvinjava vladi i narodu Kine.
Gir je jedan od najistaknutijih pristalica nezavisnosti Tibeta i blizak je izgnanom tibetanskom duhovnom lideru dalaj-lami, kojeg kineske vlasti smatraju podstrekačem poslednjih nemira na Tibetu.
U "Fiatovoj" reklami za novu Lanciu Deltu Gir vozi iz Holivuda ka Tibetu gde zastaje i ostavlja otisak ruku u snegu. Reklama je počela da se emituje u Italiji prošle nedelje.
Izvinjenje "Fiata" usledilo je nakon što je "Kristian Dior" (Christian Dior) povukao reklamu s glumicom Šeron Stoun (Sharon Stone) koja je izjavila da je razorni zemljotres koji je nedavno pogodio Kinu možda posledica "loše karme" zbog Tibeta.
VIDEO : New Lancia Delta with Richard Gere
Obnovljena Chevrolet Niva

I naslednik popularne Lade Nive - Chevrolet Niva (za proizvodnju je zadužen General Motors), uhvaćen je u novoj, redizajniranoj verziji, koja će se u prodaji na ruskom tržištu pojaviti tokom 2009. godine (kod nas se inače na žalost mnogih zaljubljenika u Lade ne prodaje ni aktuelna verzija).
Sem obnovljene spoljašnjosti (maska, prednja i zadnja svetla, branici), izvesno osveženje će doživeti i interijer, mada za sada nema fotografija koje bi pokazali o kolikim se tu promenama zapravo radi. Dimenzije ovog 4x4 vozila ostaju nepromenjene, tačnije Chevy Niva je dugačka 3844 mm, široka 1770 mm, visoka 1652 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2450 mm (zapremina prtljažnika je u osnovnoj konfiguraciji 320 litara, a sa oborenim zadnjim sedištima raste na 650 litara).
Za sada takođe nema ni najava da li će biti nekih promena i u paleti pogonskih agregata, koja je dosad obuhvatala Ladin 1,7 litarski motor sa 59kW/80KS i 128Nm obrtnog momenta (ova verzija je teška 1350 kg, postiže 140 km/h, troši 10,3 litara goriva na 100 km), kao i moderniji Opelov 1,8L sa 90kW/125KS i 167Nm (Niva sa ovim motorom je teška 1450 kg, može do 165 km/h, a po fabričkim podacima potrošnja iznosi 9,1 litar na 100 km).

Kao što je bilo i najavljeno pre nekoliko dana, britanska tjunerska kuća Autodelta (postoji više od dve decenije) je juče održala zvaničnu promociju svog novog modela – Autodelta J4 2.2 C (C je oznaka za Compressore), baziranog na Alfa Romeu 159 2.2 JTS.
Autodelta J4 2.2 C je već treći u ekskluzivnoj J seriji modela, u kojoj se već nalaze Brera J5 3.2 C i Spider J6 3.2 C. Ipak, za razliku od pomenutih Brere J5 i Spidera J6, koji su dobili doterani 3.2 V6 motor, Autodelta je za novu Alfu 159 J4 2.2 C pripremila pojačani 2.2 motor, kome je dodat Rotrex kompresor. Rezultat je porast snage sa standardnih 185 na 245KS i obrtni moment povećan sa 230 na 290Nm (podaci o performansama nisu saopšteni).
U paketu su još i novi aero body paket, pojačane kočnice, novi izduvni sistem, modifikovano ogibljenje, OZ točkovi od 19 inča i Sportmaxx GT Dunlop gume (245/35 ZR19).
Kome ovo nije dovoljno, Autodelta će uskoro za J4 2.2 C ponuditi i specijalni "Corsa" tjuning kit, koji će imati više od 260 konja, sa koliko trenutno raspolaže fabrička Alfa 159 3.2 V6.

Toyota će britanskim kupcima od 1. jula ponuditi jaču i limitiranu verziju (samo 500 primeraka) svog pick up modela Hilux. Radi se o novoj Hilux Invincible 200 Double Cab varijanti sa 3,0 litarskim D-4D dizelašem, ali koji umesto standardnih 171KS i 343Nm, sada razvija 197KS i 430Nm obrtnog momenta u rasponu od 1600 do 3200 o/min. U standardnoj opremi se nalaze aluminijumski točkovi, dvobojni kožni interijer, grejana prednja sedišta, crna metalik boja, satelitska navigacija, zatamnjena zadnja stakla, kao i poseban znak raspoznavanja – saćasti prednji gril od nerđajućeg čelika.

Poznati su kandidati za izbor Evropskog automobila godine 2009., čiji rezultati će biti objavljeni 17. novembra ove godine (aktuelni nosilac ove titule za 2008. je inače Fiat 500). Tačnije, na listi se nalazi 38 automobila koji će u vreme glasanja biti dostupni kupcima u najmanje pet evropskih zemalja. Evropski automobil 2009. izabraće stručni žiri od 59 članova, koji predstavljaju 23 evropske zemlje. Ovde treba napomenuti da svaka zemlja nema isti broj članova žirija, jer njihov broj zavisi pre svega od veličine tržišta, pa tako Nemačka, Francuska, Italija, Španija i Velika Britanija imaju po šest članova žirija.
Evo kao izgleda lista od 38 kandidata:
-
Alfa Romeo MiTo
- Audi A4,- Audi Q5
- BMW X6,- BMW 7-series
- Chevrolet HHR
- Chrysler Grand Voyager
- Citroen Berlingo / Peugeot Partner,- Citroën C5
- Dacia Sandero
- Dodge Journey
- Fiat Linea
- Ford Fiesta,- Ford Kuga
- Honda Accord,- Honda Jazz
- Hyundai H1,- Hyundai i10,- Hyundai i20,- Hyundai i55
- Jaguar XF
- Jeep Cherokee
- Lancia Delta
- Mazda6
- Mercedes-Benz GLK
- Mitsubishi Lancer
- Opel Agila / Suzuki Splash,- Opel Insignia
- Renault Kangoo,- Renault Koleos,- Renault Mégane
- Seat Ibiza
- Škoda Superb
- Subaru Forester
- Toyota Land Cruiser 200
- Volkswagen Golf,- Volkswagen Scirocco
- Volvo XC60
Tabela svih dosadašnjih pobednika:
1964 Rover 2000 1965 Austin 1800 1966 Renault 16 1967 Fiat 124 1968 NSU Ro80 1969 Peugeot 504 1970 Fiat 128 1971 Citroën GS 1972 Fiat 127 1973 Audi 80 1974 Mercedes-Benz 450 1975 Citroën CX 1976 Simca 1307-1308 1977 Rover SD1 1978 Porsche 928 1979 Simca Horizon 1980 Lancia Delta 1981 Ford Escort 1982 Renault 9 1983 Audi 100 1984 Fiat Uno 1985 Opel Kadett 1986 Ford Scorpio 1987 Opel Omega 1988 Peugeot 405 1989 Fiat Tipo 1990 Citroën XM 1991 Renault Clio 1992 Volkswagen Golf 1993 Nissan Micra 1994 Ford Mondeo 1995 Fiat Punto 1996 Fiat Bravo 1997 Renault Scenic 1998 Alfa Romeo 156 1999 Ford Focus 2000 Toyota Yaris 2001 Alfa Romeo 147 2002 Peugeot 307 2003 Renault Mégane 2004 Fiat Panda (nuova) 2005 Toyota Prius 2006 Renault Clio 2007 Ford S-MAX 2008 Fiat 500
Seat Exeo


Seat je zvanično potvrdio da će se njihov novi model srednje klase zvati Exeo, a ne Bolero kako se to dosad pretpostavljalo. Ime Exeo inače potiče iz latinske reči Exire, što znači "ići napred". Nova oznaka se razlikuje od dosadašnjeg načina imenovanja Seatovih modela, čime se simbolično najavljuje i početak nove ere u istoriji ove španske kompanije. Kako bilo, Exeo će se na tržištu naći tokom 2009. godine, a osim limuzinske varijante, u ponudi će biti i Station Wagon odnosno karavan. U Seatu posebno naglašavaju da Exeo nije zamena za aktuelni Toledo (koji i dalje ostaje u ponudi), već potpuno novi model koji će kupce tražiti u segmentu gde se nalaze Ford Mondeo, Renault Laguna, novi Citroen C5, Opel Insignia... Exeo će se inače proizvoditi u Seatovoj fabrici Martorell u Španiji.
Novi Citroen Spaček na salonu u Parizu

Kako bi na odgovarajući način obeležio 60–godišnjicu svog modela 2CV (Spaček), Citroen će na salonu automobila u Parizu ove jeseni javnosti predstaviti koncept moderne interpretacije ovog legendarnog automobila. Na slikama vidite kako britanski magazin AutoExpress zamišlja izgled novog Spačeka i to na osnovu informacija insajdera. Dakle, savremena interpretacija klasičnog dizajna koji je odmah prepoznatljiv i ne dozvoljava da se ni pod razno ne pomeša sa nekim drugim automobilom. Očigledno je da i Citroen sa novim Spačekom želi da se okoristi šarmom originalnog modela (čija proizvodnja je prekinuta tek 1990.), kako su to već uradili Volkswagen sa novom Bubom, BMW sa Minijem ili Fiat sa novim 500. Ako je verovati ovim slikama, novi Spaček će zadržati glavne dizajnerske karakteristike originala, mada sa nekim promenama koje naravno zahteva tržište na početku 21. veka. Ostaju i dalje karakteristična prednja hauba sa Citroenovim logom, karakteristični blatobrani, kao i prekriveni zadnji točkovi, dok su prednja svetla sada inkorporirana u prednje blatobrane. I u kabini će novi Spaček zadržati isti minimalistički duh prethodnika sa velikim upravljačem i brzinomerom u retro stilu. Što se mehanike tiče, novi Spaček bi trebalo bi da koristi mnogobrojne komponente Citroena C3, dok se kao pogon trenutno pominje trocilindrični benzinac sa snagom 50kW/68KS. Naravno, budući da će i novi Spaček (poput Minija) biti lifestyle automobil, ne treba očekivati baš pristupačnu cenu.
UPDATE : Renault Megane III


Na internetu su se pojavile nove fotografije (kliknite za veću sliku), kao i detalji o trećoj generaciji Renaulta Megane, koji će svoju zvaničnu svetsku premijeru doživeti na ovogodišnjem salonu automobila u Parizu. Po planovima francuske fabrike, Megane III treba kvalitetom i motorizacijom da dostigne "njegovo veličanstvo" VW Golf i da zasedne na tron C klase, koja se upravo zbog popularnosti nemačkog automobila naziva još i Golf klasa. U planu je i povećanje prizvodnje pa bi tako godišnje fabričke trake trebalo da napusti oko 500.000 Megana III. Da bi se to i postiglo, Renault će novi Megane oblikovati nešto klasičnije u odnosu na avangardni Megane II, koji je 2002. godine, kada se pojavio, izazvao lavinu različitih komentara svojim neobičnim izgledom (naročito zadnjeg dela). Jednostavno, ovog puta u Renaultu ne žele da rizikuju sa dizajnom kao kod aktuelnog Megana II, pre svega da se ne bi ponovili neuspesi poput modela Avantime i Vel Satis. Mada treba podsetiti da je uprkos takvom izgledu (ili baš zbog toga) taj Megane II osvojio evropsku titulu "Automobil godine" za 2003. Nova generacija će naravno biti veća od sadašnje (dužina će iznositi 430 cm, širina 181 cm, visina 147,5 cm), što će omogućiti veću prostranost i komfor u putničkoj kabini, kao i veću zapreminu prtljažnika. Naravno, Renault obećava i bolji ukupni kvalitet i upotrebu najkvalitetnijih materijala u unutrašnjosti, veću akustičku udobnost, unapređenu bezbednost za putnike (serijski ESP, ABS, EBD i EBA sistemi plus komplet do devet vazdušnih jastuka) i svu silu elektronskih "igračaka" primerenih automobila 21. veka. Kao i ranije, ponuda će obuhvatati karoserijske verzije sa troja i petora vrata (koje se međusobno prilično razlikuju), karavan, sedan i CC odnosno Coupe-Cabrio. Osnovni motor u paleti bi trebao da bude 1,6 litarski benzinac u verzijama sa 100 i 110KS, sledi novi 1.4 Turbo 16V sa 130KS, zatim 2.0 16V od 140 konja i 2.0T sa 180KS, dok će od dizelaša na raspolaganju biti 1.5 dCi sa 85 i 105KS, 1.9 dCi sa 130KS i 2.0 dCi sa 150 konja. Vrh ponude će činiti benzinski agregat sa 225 ili 250 konja namenjen sportskoj RS varijanti.

Alfa Romeo je objavio zvanične podatke o motorima, performansama i cenama svog novog manjeg hatchback modela MiTo (ime predstavlja kombinaciju prva dva slova italijanskih gradova Milano i Torino).
Kada u julu krene u prodaju na najvećim evropskim tržištima, MiTo će (u početku) pokretati paleta od dva benzinska i jednog dizel agregata, u rasponu snage od 78 do 155KS. Osnovni agregat je 1.4 16v benzinac sa 58kW/78KS pri 6000 o/min. i 125Nm obrtnog momenta pri 4250 o/min., sa kojim MiTo postiže maksimalnih 165 km/h, od 0 do 100 km/h ubrzava za 12,3 sekunde, a prosečno troši 5,9 litara na 100 km. Jači benzinac 1.4 16v Turbo ima 114kW/155KS pri 5500 o/min. i 230Nm, može do 215 km/h, do stotke mu treba 8 sekundi, a troši 6,5 litara benzina. Dizelaš je 1.6 JTDM sa 88kW/120KS i 320Nm, sa njim MiTo od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,9 sekundi, postiže najveću brzinu od 198 km/h, a po fabričkim podacima troši 4,8 litara dizela na 100 km.
Svi modeli se za sada opremaju samo manuelnim šestostepenim menjačem, dok se za kasnije najavljuje i nova DDCT automatska transmisija sa duplim kvačilom.
Nova mala Alfa inače koristi platformu Fiata Grande Punto, a i dimenzije su im slične, odnosno MiTo je dugačak 406 cm, širok 172 cm, visok 144 cm, dok je inspiracija za dizajn očigledno došla iz najatraktivnijeg automobila ove italijanske kuće – modela 8C Competizione (to se pre svega odnosi na izgled prednjeg dela i zadnjih LED svetala). Ovde i podatak da zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji iznosi 270 litara, količnik otpora vazduhu Cd je 0,29, a veličina aluminijumskih tročkova se, u zavisnosti od verzije, kreće od 16 do 18 inča.
Vozaču će na raspolaganju biti i Alfin DNA sistem sa tri moda podešavanja motora, vešanja, upravljivosti i menjača: Dynamic (sportski), Normal (gradski) i All-Weather (za maksimalnu bezbednost čak i pri otežanim uslovima vožnje). Uz odlične performanse i upravljivost, Alfa najavljuje da MiTo nudi i maksimalnu aktivnu i pasivnu bezbednost, čemu doprinose standardnih 7 vazdušnih jastuka (uključujući i jedan za kolena vozača), Alfin VDC sistem elektronske kontrole stabilnosti, traction control, kao i sistemi ASR, MSR, CBC (Cornering Brake control), ABS, EBD, HBA, Hill Holder, DST (Dynamic Steering Torque) i Q2 Electronic. Zaustavni put od 100 km/h do 0 km/h inače iznosi 34 metara.
Cene? Osnovni MiTo 1.4 16v u Italiji startuje od 15.350 evra, MiTo 1.4 16v Turbo ima početnu cenu od 17.950 evra, a MiTo 1.6 JTDM od 18.950 evra.
VIDEO I : Alfa MiTo
VIDEO II : Alfa MiTo