BMW Progressive Activity Sedan na salonu u Frankfurtu 2009.

Prošle godine je prvi čovek BMW-a Norbert Reithofer otkrio planove ovog bavarskog proizvođača za budućnost, gde je posebno mesto rezervisano za automobil koji je za sada nazvan Progressive Activity Sedan (PAS). Prema najnovijim informacijama, novi BMW PAS će svetlost dana ugledati na sledećem salonu automobila u Frankfurtu (septembar 2009. godine), a prodaja će startovati ubrzo posle toga. Kao i najnoviji BMW X6, i PAS će u osnovi biti četvorosed i imaće verziju sa pogonom na sva četiri točka. Razlika između X6 i PAS-a je u tome što je X6 napravljen na bazi BMW-a X5, dok će PAS za osnovu koristiti buduću seriju 5 Touring (interne oznake F11) koja će se pojaviti 2010. godine. Ovo naravno ne znači da će PAS i serija 5 za 2010. - tu biti isti. Bez obzira što će i spoljašnji izgled biti prilično drugačiji, najveće razlike između ova dva potonja automobila će se u stvari ogledati u interijeru i njegovoj koncepciji. BMW PAS će naime imati i jedno pomoćno sedište (dakle 4+1 koncepcija), koje će moći lako da se ukloni kada nije u funkciji. Što se spoljašnjeg dizajna tiče, na ovim slikama posebnu pažnju privlače veoma kratki prepusti karoserije, istaknuti blatobrani, prokupeovska linija krova i veliki točkovi (veličine od 18 do 21 inča). BMW PAS će biti dugačak 4,90 metara (međuosovinsko rastojanje preko 3 metra), a težak oko 1900 kg. Po sadašnjim najavama, PAS neće pripadati ni MPV ni SUV kategoriji (mada će postojati i varijanta sa 4x4 pogonom), a neće biti ni njihova kombinacija, već nešto sasvim novo. Uostalom, i za novi X6 BMW tvrdi da predstavlja novu, tzv. Sports Activity Coupe kategoriju. Novi PAS će se nuditi sa četiri motora: PAS 3,0d sa 245KS i 550Nm, PAS 3,0sd sa 300KS i 650Nm, PAS 3,0si sa 306KS i 400Nm i na kraju PAS 4,0sd sa V8 dizel motorom od 408KS i 600Nm. Podrazumeva se da će uz ove motore biti dostupan i BMW-ov EfficientDynamics program (obuhvata Brake Energy Regeneration - regeneracija kočione energije, drugu generaciju High Precision Direct ubrizgavanja, Start&Go funkciju), a ne bi bilo iznenađenje da se pojavi i hibridna varijanta ovog modela (slično najnovijoj studiji BMW X6 ActiveHybrid Concept, koga pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem u kombinaciji sa dva elektro-motora, što na kraju omogućava da X6 ActiveHybrid Concept troši do 20% manje goriva u odnosu na verziju sa standardnim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem). Najavljuje se i ugradnja BMW-ovog i-drive sistema i ZF automatskog menjača sa 8 stepeni, a što se cene tiče, ona bi mogla da se kreće na nivou modela X6.

Pošto je u Kini ponovo počela proizvodnja nekadašnjeg Rovera 75 (ali pod imenima MG7 i Roewe 750), Kinezi su startovali i sa proizvodnjom nekadašnjeg Rovera 25 Streetwise. Poput svog većeg brata, i Rover 25 Streetwise je u Kini dobio novo ime – MG3 SW, a kupcima se nudi sa dva benzinska četvorocilindrična motora, zapremine 1.4 i 1.8 litra (manji ima 75kW/102, a veći 87kW/118KS). Ovde treba napomenuti da Kinezi već pripremaju naslednika za MG3 SW, koji na tržištu treba da se pojavi 2011. godine.

Peugeot nastavlja sa promocijama specijalnih serija svojih automobila. Najnoviji u nizu je Peugeot 107 Street Racing, pod čijom haubom se nalazi 1.0 litarski trocilindrični benzinac sa 50kW/68KS (tako da se reč Racing u imenu u stvari odnosi samo na atraktivniju šminku automobila).
Spoljašnjost 107 – ice u Street Racing dresu karakterišu novi prednji spojler, crvene trake na haubi, krovu i zadnjem braniku, kao i centralno smešten dupli završetak izduvnog sistema i set atraktivnijih petokrakih aluminijumskih točkova.
Interijer je bogatiji za kožni volan prošiven crvenim koncem, klima uređaj, audio sistem sa CD plejerom, kao i za detalje crvene boje (vrh ručice menjača, prstenovi otvora za vazduh).
Prodaja Peugeota 107 Street Racing u Zapadnoj Evropi startuje od 1. jula, i to po početnoj ceni od 11.700 evra.

Porsche je jedan od malobrojnih evropskih proizvođača koji u svojoj ponudi nema i model sa dizel motorom, ali to će se promeniti od sredine sledeće godine kada će se u prodaji pojaviti dizel verzija SUV modela Cayenne. Iz Porschea su naime za Automotive News ipak potvrdili (i to posle dugog perioda negiranja) da će na salonu automobila u Ženevi 2009. promovisati Cayenne pokretan Audijevim 3.0 litarskim V6 dizelašem od 240KS. S obzirom na veze Volkswagena i Porschea izbor motora ne iznenađuje, mada pomalo i razočarava, budući da Volkswagen u svojoj paleti ima i daleko snažnije dizelaše, koji bi se bolje uklopili u imidž Porschea (recimo V10 motor sa 258kW/350KS i 850Nm obrtnog momenta iz Touarega R50). Prema pojedinim izvorima, u razmatranju je bila ugradnja većeg V8 dizelaša, ali se zbog veće težine od toga odustalo. Očekuje se da Cayenne sa dizel motorom ima prosečnu potrošnju od oko 10 litara na 100 km. Porsche je za Automotive News otkrio i da je prvobitno bilo planirano da Cayenne 3.0 V6 TDI ima svetsku premijeru u januaru 2009. i to zajedno sa redizajniranim Boxsterom, ali je na kraju odlučeno da se promocija ova dva modela ipak odvoji.
Inače, Porsche planira da sledeću generaciju Cayenna ponudi i sa hibridnim pogonom (kombinacija V6 benzinca i elektro-motora), koji će od 2010. biti dostupan i u budućem sportskom sedanu Panamera.

Nemački magazin AutoBild je objavio nekoliko novih fotografija (uključujući prvu pravu sliku unutrašnjosti) najnovijeg Ferrarijevog modela California, čija će zvanična svetska premijera inače biti upriličena na ovogodišnjem Salonu automobila u Parizu.
Kao što je poznato, Ferrari California će biti dostupan isključivo u formi kabrioleta sa tvrdim sklapajućim krovom (spušta/podiže se za samo 14 sekundi) i kao takav treba da zadovolji i najzahtevnije kupce u pogledu voznih osobina i uživanja u vožnji (za unapređenje komfora brine se i novo multilink zadnje vešanje).
Pod aluminijumskim odelom ovog Ferrarija se krije 4,3 litarski V8 agregat sa direktnim ubrizgavanjem, koji raspolaže sa 460KS pri 7500 o/min., uparen sa sedmostepenom transmisijom sa duplim kvačilom. Dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h bude ispod četiri sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 310 km/h. Ako nekoga to uopšte interesuje kada je u pitanju Ferrari, emisija CO2 iznosi 310 grama po kilometru, a prosečna potrošnja po fabričkim podacima je 13,2 litra na 100 km.
Ferrari California je inače dugačak 4560 mm, širok 1900 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2700 mm, dok je zapremina prtljažnika 360 litara (kada je krov podignut) odnosno 260 litara (kada je krov spušten). Za poređenje, aktuelni Ferrari F430 je dugačak 4512 mm, širok 1923 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2600 mm.
Ferrari California je opremljen i ekskluzivnim F1-Trac traction controlom (sistemom koji je debitovao u Ferrariju 599 GTB Fiorano), Brembo kočionim sistemom sa karbon-keramičkim diskovima, najkvalitetnijim materijalima u kabini i infotainment sistemom.
VIDEO : Ferrari California
Kia Forte : nova slike

Nakon što je početkom meseca objavljena prva fabrička skica, iz Kije su u javnost pustili i dve zvanične teaser slike, koja prikazuju prednji deo i bokove naslednika već prilično ostarelog modela Spectra (u Evropi Cerato).
Kada bude zvanično predstavljen (21. avgusta ove godine), novi Korejac će poneti i novo ime - Kia Forte.
Iako za sada i dalje nema konkretnijih zvaničnih detalja o samom automobilu, Forte će biti jedan od prvih modela korejske kompanije koji će se odlikovati novim Kijinim korporativnim izgledom, viđenim na koncept vozilu Koup (promovisan na ovogodišnjem salonu automobila u Njujorku). Upravo bi Theta II 2.0 litarski turbo motor sa 290 konja iz Koup Concepta mogao da bude jedan od pogonskih agregata u novoj Kiji Forte (ali najverovatnnije u verziji sa manjom snagom), dok bi ostatak palete mogli da čine atmosferski 1.6 i 2.0 litarski četvorocilindrični motori.
Sprema se sportski Renault / Dacia Logan sa 133 konja

Sem što priprema restilizovanu verziju Logana (o tome više OVDE), u Renaultu rade i na njegovom sportskom izdanju, koji bi trebalo ne samo da proširi ponudu ovog modela (i naravno dovede nove kupce), već i da poboljša imidž rumunske marke, poznate po proizvodnji jeftinih automobila za prevoz ludi i tereta od tačke A do tačke B. Drugim rečima, očekuje nas pojavljivanje vozila za kupce, koji i od automobila kakav je Logan, priželjkuju više zabave, ali to ne žele previše da plate. Tako su prema poslednjim informacijama u Renaultu odlučili da pod Loganovu haubu spakuju 1,6 litarski atmosferski agregat, poznat inače iz Sportskog Twinga RS (u njemu ovaj motor raspolaže sa 98kW/133KS pri 6750 o/min. i 160 Nm pri 4400 o/min.).
Sem jačeg motora, u paketu možemo očekivati i atraktivniji izgled (agresivniji aerodinamički paket), doteranu unutrašnjost (nova sedišta, volan, aluminijumske pedale), novi izduvni sistem, veće aluminijumske točkove, modifikovano ogibljenje i pojačani kočioni sistem.
Kako bi sportski Logan eventualno mogao da izgleda, pokazuju ove slike brazilskog Logana Tuning (o njemu više OVDE).
.jpg)
Nemački tjuner Hamann, koji se specijalizovao za modifikacije automobila visokih performansi, predstavlja svoju najnoviju kreaciju – Porsche 911 Stallion ("Pastuv").
Sem novog aero body paketa (prednji spojler od karbon fibera, novi pragovi, modifikovani zadnji branik sa integrisanim centralnim duplim završetkom izduvnog sistema, veliko zadnje krilo plus usisnik za vazduh na krovu), Hamann je za Stallion predvideo i vrata koja se otvaraju u vis, u Lamborghini stilu, novi set točkova karakterističnog Hamannovog dizajna (od 20 inča, sa gumama 245/30 ZR20 napred, 325/25 ZR20 pozadi), modifikovanu unutrašnjost (dvobojna kožna sportska sedišta, detalji od karbon fibera, nove aluminijumske pedale, Hamann patosnice i pragovi), za 20 mm spušteno ogibljenje, 8 cm niži krov i naravno povećanje snage 3,6 litarskog bokser motora iz Porsche 911 Turbo. Ovaj agregat sa dva turbo punjača, novim sportskim filterom za vazduh, sportskim izduvnim sistemom i reprogramiranom elektronikom motora, pojačan je na svih 463kW/630KS i 810Nm obrtnog momenta, što Hamannovom Stallionu omogućava ubrzanje od 0 do km/h za samo 3,3 sekunde i najveću brzinu od 359 km/h. Za poređenje, fabrički Porsche 911 Turbo ima 353kW/480KS i 620Nm, do stotke mu treba 3,8 sekundi, dok mu maksimalna brzina iznosi 310 km/h.
U julu premijera Mercedesa SL 65 AMG Black Series

U AMG-u su za naredni mesec (za vreme trke formule 1 u Nemačkoj) najavili zvaničnu promociju svog novog modela, ali sem ove teaser slike, druge informacije nisu objavljene. Najverovatnije se radi o novom SL 65 AMG Black Series modelu, koji će iz 6.0 litarskog V12 bi-turbo motora po poslednjim informacijama izvlačiti do 680KS (standardni SL 65 AMG ima 612KS), dok će obrtni moment iznositi 1000Nm. Dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje manje od 4 sekunde, dok će maksimalna brzina biti elektronski ograničena na 300 km/h (iako auto može da postigne preko 320 km/h). Sem pojačanog motora, Black Series varijanta će se od standardnog SL 65 modela razlikovati i po doteranom aero body paketu, za oko 100 kg manjoj težini (hauba, poklopac prtljažnika, krov, prednji blatobrani i branici će biti izrađeni od karbon fibera), fiksnim umesto pokretnim krovom i po modifikovanom ogibljenju. Prodaja treba da startuje početkom sledeće godine (po ceni za oko 20% višoj u odnosu na SL 65 AMG), dok se loša vest odnosi na podatak da će biti proizvedeno samo 350 primeraka ovog modela.
Stiže i Ford Fiesta ECOnetic

Kako piše britanski magazin Autocar, Ford je odlučio da premijeru nove Fieste ECOnetic održi sledećeg meseca na salonu automobila u Londonu.
Oznaka ECOnetic kod Forda označava modele, koji se odlikuju redukovanom emisijom CO2 i smanjenom potrošnjom goriva, a to u slučaju ovakve Fieste znači da će emisija CO2 biti manja od 100 grama po kilometru (tačnije 97 g/km), dok će potrošnja iznositi 3,7 litara dizela na 100 km (Fiestu ECOnetic će naime pokretati 1,4 litarski TDCi turbo-dizelaš sa DPF filterom čestica čađi). Ovaj rezultat je postignut po već oprobanom receptu, tačnije poboljšanom aerodinamikom automobila, gumama sa manjim otporom kotrljanja i revidiranim manuelnim menjačem.

Alfa Romeo će od 1. jula britanskim kupcima ponovo ponuditi jedan svoj model sa oznakom deteline sa četiri lista (it. Quadrifoglio), koju su u prošlosti koristili Alfini fabrički trkački timovi, kao i najsportskiji i najsnažniji Alfini modeli tokom osamdesetih i devedestih godina prošlog veka (počev od Alfasuda TI, pa preko Alfe Spint, Alfe 33 do Alfe 75, 145, 146 i 164). Radi se o specijalnoj Alfi GT Cloverleaf, koja će biti dostupna sa dva benzinska i dva dizel motora (1.8 TS, 2.0 JTS, 1.9 JTDM sa 150KS i 1.9 JTDM 16v Q2 sa 170KS).
Sve Alfe GT Cloverleaf se standardno opremaju aluminijumskim točkovima od 18 inča, kočionim kleštima crvene boje, retrovizorima i prednjim grilom u hrom look-u, kožnim sportskim sedištima, aluminijumskim sportskim pedalama, dvozonskim klima uređajem, parking senzorima, Bose RDS radiom sa CD-om i MP3, sistemima ABS, EBD, VDC, kao i posebnim oznakama u obliku deteline sa četiri lista.
Britanski kupci će moći da biraju između tri boje karoserije, tačnije to su Carbonio Black, Alfa Red i Atlantico Blue.
Cene za Alfu GT Cloverleaf u Velikoj Britaniji počinju od 18.890 funti (23.875 evra) za model 1.8 TS i idu sve do 21.980 funti (27.667 evra) za verziju 1.9 JTDM 16v Q2.

Iako mnogi i dalje smatraju da Maseratijevom modelu Quattroporte i posle skoro pet godina provedenih na tržištu (za to vreme je prodat u više od 15.000 primeraka) teško da treba neko ozbiljnije doterivanje, Italijani su se ipak odlučili da ovoj elegantnoj i ekskluzivnoj limuzini (dugačkoj preko 5 metara) za prodajnu sezonu 2009. modifikuju izgled i prošire paletu rapoloživih pogonskih agregata.
Što se dizajna tiče, najznačajnije promene se odnose na novi prednji gril sa vertikalnim hromiranim lajsnama, doterana prednja i zadnja LED svetla, redizajnirane branike i pragove, kao i nove retrovizore, dok je interijer osvežen novom centralnom konzolom, unapređenim Maserati Multimedia sistemom i Marrone Corniola (Quattroporte S) i Sabbia (Quattroporte) kožom.
Sem poznatog 4,2 litarskog V8 motora sa 298kW/400KS (za standardni Quattroporte), u ponudu je uvršten i 4,7 litarski V8 agregat iz Maseratija GranTurismo S, koji raspolaže sa 320kW/430KS (pokretaće novi Quattroporte S). Oba modela se inače opremaju šestostepenim automatskim menjačem, razvijenim u saradnji sa kompanijom ZF.

U Peugeotu su proslavili značajan jubilej – proizvodnju 50-milionitog automobila sa znakom lava. Peugeot je svoje prvo vozilo (sa tri točka) napravio još 1889. godine, a do danas je komercijalizovano više od 160 modela i 34 porodice modela. Rast i popularnost Peugeota se vidi iz sledećih brojki: milioniti Peugeot je proizveden tek 1952. godine, 10-milioniti je sišao sa traka 1976., već 1988. slavi se proizvodnja od 20 miliona automobila, dok je pre 6 godina sa traka sišao 40-milioniti Peugeot.
Danas se Peugeotovi automobili proizvode u 24 fabrike širom sveta, a sve veću popularnost ovi automobili stiču na tržištima poput Kine (2007. je prodato 13,8% više nego godinu dana ranije), Brazila (+19%) i Rusije (+63%).
Najuspešniji Peugeot u istoriji je model 206, koji je do sada našao oko 6,25 miliona kupaca širom sveta (na drugom mestu je 205-ica sa oko 5,3 miliona).

Izvor : www.blic.co.yu
Nemački proizvođač automobila Opel predstavio je novinu u svojim vozilima - kameru koja čita saobraćajne znake i upozorava vozače kada napuste traku, saopšteno je iz kompanije.
Funkcija prepoznavanja saobraćajnih znaka zasniva se na čitanju ograničenja brzine i znaka za zabranjeno preticanje i njihovom prikazivanju na instrument tabli. Upozorenje za napuštanje trake signalizira vozačima kada nenamerno napuste svoju traku. Ta dva sistema zajedno poboljšavaju sigurnost u vožnji, smanjuju stres i čak mogu da spreče plaćanje skupih kazni za brzu vožnju. Kamera visoke rezolucije Opel Eye ("Opelovo oko"), sa širokim vidnim poljem i procesorima, biće postavljena između vetrobrana i retrovizora i ona će registrovati znake na putu i oznake traka. Uređaj nije mnogo veći od mobilnog telefona, ali ipak pravi 30 snimaka u sekundi. Tehnologija "Opelovo oko" biće dostupna početkom 2009. godine, a prvo će se ugrađivati na modelu Opel Insignia, a zatim i na drugim modelima.
VIDEO : Opel Eye Camera