
Kako su cene goriva sve veće, a kupci se sve više okreću ekonomičnijim automobilima (tome u prilog govore i prodajni rezultati Smarta i Minija u SAD-u), u Toyoti ozbiljno razmatraju mogućnost da svoj novi gradski model iQ ponude i američkim kupcima. Što se ostalih tržišta tiče, Toyota je već najavila da će iQ u Japanu biti lansiran u novembru ove, a u Evropi u januaru naredne godine. Cena za iQ još nije objavljena, ali bi prema najavama trebalo da se kreće na nivou cena za Yaris, što znači da bi u Japanu bazni iQ mogao da košta oko 10.000, a u SAD-u negde oko 12.000 dolara.
Inače, iQ predstavlja serijsku verziju Toyotinog prošlogodišnjeg istoimenog koncepta, promovisanog na salonu u Frankfurtu. Takođe, Toyota iQ može da se shvati i kao odgovor japanskog giganta na Mercedesov Smart (dakle Toyotin "genijalac" protiv Mercedesovog "pametnjakovića"), a treba da raskrsti sa konvencionalnim shvatanjem dizajniranja i razvoja ultra-kompaktnih, gradskih automobila. Tačnije, iQ ima zadatak da reflektuje životni stil svog vlasnika, koji žele da se izraze i kroz dinamičan i provokativan dizajn svog automobila. iQ je dugačak samo 2985 mm (420 mm kraći od Toyote Aygo i 765 mm manje od Yarisa), ali zahvaljujući fleksibilnom interijeru, pruža dovoljno mesta za četiri putnika (tri odrasla i jedno dete), i to u jedinstvenoj 3+1 kombinaciji rasporeda sedenja. iQ je inače visok 1500 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2000 mm, a težina 1000 kg. Ipak, bez obzira na veličinu, u Toyoti naglašavaju da je iQ veoma bezbedan automobil, pa očekuju svih 5 zvezdica za bezbednost na Euro NCAP crash testu. U odnosu na istoimeni koncept, serijski iQ odlikuje nešto izmenjeni prednji i zadnji deo (veća svetla, drugačiji "nos" i novi branici), kao i drugačije oblikovana bočna stakla. Bez obzira na svoju veličinu, iQ će imati aluminijumske točkove od 16 inča, retrovizore sa integrisanim žmigavcima, klima uređaj, a kao opciju i satelitsku navigaciju sa 5,8 inčnim ekranom u boji i osetljivim na dodir. Kupcima će na raspolaganju biti dva benzinca (zapremine 1,0 i 1,3 litra) i jedan 1,4 litarski dizel motor, a Toyota namerava da plasira oko 100.000 primeraka ovog modela godišnje.

Do sada je i10 bio dostupan sa jednim benzinskim i jednim dizel motorom (četvorocilindrični benzinac zapremine 1,1 litra raspolaže sa 48kW/66KS pri 5500 o/min. i 100Nm obrtnog momenta pri 2800 o/min., dok 1,1 litarski CRDi dizelaš ima 55kW/75KS pri 4000 o/min. i 153Nm u rasponu od 1900 do 2750 o/min.), a uskoro će paletu dopuniti i novi 1,2 litarski benzinac sa 77KS i 118Nm. Novi Hyundai i10 1.2 od 0 do 100 km/h ubrzava za 12,8 sekundi i postiže najveću brzinu od 164 km/h, a uprkos većoj snazi, Hyundai navodi da su kombinovana potrošnja i emisija CO2 isti kao i kod manjeg 1.1L benzinca (5 litara na 100 km, 119 g/km). Prodaja Hyundija 1.2 u Velikoj Britaniji počinje u septembru ove godine i to po ceni od 7545 funti ili oko 9550 evra.

Kao što je bilo i najavljeno krajem maja sa nekoliko teaser fotografija, Subaru je danas i zvanično u Japanu predstavio svoj najnoviji model Exiga, koji u stvari predstavlja serijsku verziju njihovog prošlogodišnjeg istoimenog koncept vozila (promovisanog na salonu automobila u Tokiju).
Kao i prototip, i serijski Subaru Exiga može da primi do sedam putnika u tri reda sedišta (koja su postavljena kao u bioskopu – u trećem redu se sedi nešto više u odnosu na putnike u drugom redu), a i dizajn je najvećim delom zadržao oblik koncepta (uključujući i veliki panoramski krov, koji se kao opcija nudi u bogatijim paketima opreme L, S i GT). Subaru ističe da je nova Exiga dizajnirana sa ciljem da obezbedi komforno i sigurno putovanje svim putnicima, i to u prostranom i praktičnom interijeru (recimo, sedišta u drugom redu se pomeraju napred-nazad za 180 mm, a sam ulazak u vozilo je olakšan zadnjim vratima koje se otvaraju pod uglom od skoro 90 stepeni).
Što se dimenzija tiče, one izgledaju ovako: dužina 4740 mm, širina 1775 mm, visina 1660 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 2750 mm.
Subaru je u Exigu ugradio četvorocilindrični 2,0 litarski DOHC 16v agregat u atmosferskoj i turbo verziji. Atmosferska varijanta raspolaže sa 109kW/148KS pri 6000 o/min. i 191Nm obrtnog momenta pri 3200 o/min. (u paru sa Subaruovim Sportshift E-4AT menjačem), dok snažnija turbo verzija razvija 165kW/225KS pri 5600 o/min. i 326Nm pri 4400 o/min. (menjač je Sportshift E-5AT). Pogon je naravno na sva četiri točka (Subaruov Symmetrical All-Wheel Drive), koji su, u zavisnosti od verzije, veličine od 16 ili 17 inča.

Izvor : www.politika.co.yu
Granični prelaz Dobrakovo kod Bijelog Polja između Srbije i Crne Gore već dva dana gotovo potpuno je paralisan kilometarskim kolonama automobila i kamiona zbog naplate ekološke takse i kontrole putnika kojima je ograničen unos prehrambenih proizvoda u Crnu Goru. Na ulazak iz Srbije, kako su nam posvedočili neki od turista, čeka se satima, a mnogo je i putnika koji su tek na granici saznali da u Crnu Goru ne smeju da unose više hrane od onoga što je vladinim uredbama propisano.
Zbog naplate eko-takse juče su probleme imali i vozači desetak kamiona koji su takođe tek od službenika Ministarstva turizma na granici saznali da moraju da plate 150 evra kako bi ušli u Crnu Goru.
Crnogorska vlada je donela uredbu kojom se propisuje da su od 15. juna ove godine svi vlasnici vozila koja saobraćaju kroz Crnu Goru obavezni da plate eko-taksu i to od deset do 150 evra, u zavisnosti od kategorije vozila. Zbog toga je Ministarstvo turizma i zaštite životne sredine angažovalo 138 novih službenika koji će na graničnim prelazima ubirati ovu naknadu. Građani Crne Gore eko-taksu će plaćati prilikom registracije vozila, dok će stranci to morati da urade na graničnim prelazima. Nakon uplate, svi će dobiti nalepnicu koja će vredeti do 14. juna sledeće godine, bez obzira na datum kada je izdata, a moraće da je zalepe u desni gornji ugao vetrobranskog stakla.
Putnička vozila plaćaju eko-taksu deset evra, manji i veći kombiji 30 i 50 evra, autobusi 80 evra, a sva teretna vozila, u zavisnosti od zapremine motora i nosivosti, plaćaju eko-taksu od 80 do 150 evra.
„U slučaju da neko odbije da plati tu nadoknadu, neće moći da uđe u Crnu
Goru”, kaže portparol Ministarstva turizma Jelena Paović. „Imaćemo asistenciju
policije, s kojom ostvarujemo izuzetno uspešnu saradnju od samog početka
realizacije ovog projekta.”
Crnogorski ministar turizma Predrag Nenezić kazao je juče da će država po ovom
osnovu zaraditi oko 20 miliona evra, te da će „sva sredstva koja budu
prikupljena od eko-naknade biti usmerena na realizaciju projekata za očuvanje
životne sredine”, ali nije precizirao o kojim je konkretno projektima
reč.
On, takođe, ističe da je eko-taksa uvedena „u skladu sa obavezama koje proizlaze iz sprovođenja multilateralnih sporazuma u oblasti zaštite životne sredine, reformi u procesu pridruživanja Evropskoj uniji, kao i preporuka Svetskog saveta za turizam i putovanja”.
Pored naplate ekološke takse, putnicima život zagorčavaju i odredbe novog zakona o bezbednosti hrane, koji je Skupština Crne Gore usvojila krajem prošle godine.
Prema ovom propisu, turisti u Crnu Goru mogu uneti najviše kilogram deklarisane hrane spremne za upotrebu, kao i ukupno kilogram sušenog voća ili povrća, gljiva, sirove kafe, začina i čajeva. Dozvoljeno je unošenje i pet litara flaširane vode u originalnoj ambalaži, litar alkoholnog pića sa deklaracijom i još dva litra bezalkoholnog pića.
Pored već pobrojanog, mogu biti uneti i proizvodi za ishranu dece i dijetetska hrana koja se koristi iz zdravstvenih razloga, „pod uslovom da ti proizvodi ne zahtevaju poseban način čuvanja”.
Kako će se nove odredbe o ograničenom unosi hrane i pića u Crnu Goru, te naplata ekološke takse odraziti na turističke aranžmane, za sada je teško predvideti, jer se najveći broj gostiju očekuje u julu i avgustu, ali se već mogu čuti najave agencija iz Srbije koje predviđaju da bi ove mere turiste mogle preusmeriti prema Grčkoj, Bugarskoj ili Turskoj.
Autor : Đorđe Brujić

Najznačajniji novitet, koji je Volkswagen prikazao na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi je, bez ikakve sumnje, potpuno nova generacija legendarnog kupea Scirocco, čija će prodaja u Nemačkoj i Velikoj Britaniji startovati 29. avgusta (u ostatku Evrope od novembra, a od maja 2009. i u Japanu). Ovde i podsećanje da je i prvi Scirocco svoju premijeru imao takođe na salonu u Ženevi, i to 1974. godine, a da je ova nemačka fabrika do 1992. godine proizvela ukupno 800.000 primeraka Sciroccoa I i II. Sada, posle dugih 16 godina pauze, na scenu stupa njegova treća generacija.
Najavu izgleda novog Sciroccoa mogli smo inače da vidimo kroz studiju Iroc, predstavljenu 2006. godine na salonu u Parizu, kada su Volkswagenovi čelnici najavili da će novi Scirocco ličiti na Iroc, koji je izazvao pozitivne reakcije i novinara i potencijalnih kupaca. Ipak, uprkos privlačnom izgledu, serijski Scirocco nije toliko stilski atraktivan kao VW Iroc, budući da su dizajneri morali da "spuste loptu" i ublaže agresivnost kojom se odlikovao Iroc. To se pre svega odnosi na izostanak karakterističnog okvira maske hladnjaka i drugačije rešenog izgleda otvora za vazduh u prednjem braniku, kao i konvencionalnog duplog završetka izduvnog sistema, umesto daleko privlačnijeg rešenja na Irocu (po jedan trapezoidni završetak sa obe strane automobila). Još veći "rezovi" su napravljeni u interijeru, gde od izuzetnog izgleda Iroca nije ostalo ništa, pa bez obzira na sav kvalitet materijala, sportska sedišta i visok nivo završne obrade, unutrašnjost Sciroccoa u poređenju sa Irocom izgleda previše konvencionalno. Što se motorizacije tiče, Scirocco će pokretati sledeći motori: 1.4 TSI sa 90kW/122KS i 200 Nm (ubrzanje do 100 km/h je 9,7 sekundi, maksimalna brzina 200 km/h, potrošnja 6,1 litar), sledi 1,4 TSI sa 118kW/160KS i 240 Nm (ubrzanje 8 sekundi, 217 km/h, potrošnja 6,5 litara), 2,0 TFSI od 147kW/200KS i 280 Nm (postiže 235 km/h, do 100 km/h mu treba 7,2 sekunde i troši 7,7 litara), kao i 2,0 TDI dizelaš sa 103kW/140KS i 320 Nm (do 100 km/h ubrzava za 9,3 sekunde, može do 207 km/h i troši 5,4 litre na 100 km). Kasnije će paletu dopuniti i TDI sa 125kW/170KS.
Novi Scirocco je inače dugačak 4256 mm, širok 1810, visok 1404 mm (međuosovinsko rastojanje je 2578 mm), dok zapremina prtljažnika u osnovnoj konfiguraciji iznosi 292 litre (sa oborenim zadnjim sedištima raste na 755 litara). U standardnoj opremi će se (između ostalog) nalaziti i ESP elektronska kontrola stabilnosti, ABS, 6 vazdušnih jastuka, aluminijumski točkovi od 17 inča, Climatronic, kožni volan, a u ponudi će biti i šestostepeni i sedmostepeni DSG menjač sa duplim kvačilom (standardno se inače oprema manuelnim menjačmm sa 6 stepeni) i panoramski krov.
Proizvodnja će se odvijati u VW-ovoj fabrici "Volkswagen Autoeuropa – Automóveis Ltda." u Palmeli (Portugal), a cene u Nemačkoj izgledaju ovako:
Scirocco 1.4 TSI sa 122KS - 21.750 evra
Scirocco 1.4 TSI sa 160KS – 23.300 evra
Scirocco 2.0 TFSI sa 200KS – 25.500 evra
Scirocco 2.0 TDI sa 140KS – 25.300 evra
VIDEO I : Volkswagen Scirocco
VIDEO II : Volkswagen Scirocco
Dacia Logan Pick-up concept

Tokom 2009. godine Dacia će predstaviti svoj prvi SUV model (o tome više OVDE), zatim automobil veći od Logana (više OVDE), ali i restilizovani Logan Pick-up, koji će se pojaviti na 79. salonu automobila u Ženevi.
Kako će ovaj potonji izgledati, najavljuje i ova studija pick-up automobila za zabavu, promovisanog prilikom nedavnog otvaranja novog dizajnerskog centra rumunske fabrike u Bukureštu. Ovaj, za sada bezimeni koncept automobil, istovremeno najavljuje i redizajniranu verziju aktuelnog Logana limuzine, čije se premijera očekuje veoma brzo.
Kao što se i očekivalo, inspiracija za Loganov svežiji izgled je pronađena u novom modelu Sandero, čija svetska premijera je inače održana početkom marta ove godine na salonu automobila u Ženevi. To u praksi znači da je najveće promene Logan doživeo na prednjem delu, gde se najviše ističe nova rebrasta maska hladnjaka sa novim logom marke i modifikovani branik.
Honda Legend 3.5 V6

Izvor : www.politika.co.yu
Hondina reprezentativna limuzina ledžend, elegancijom, opremom i stilom zauzima sam vrh u klasi, ali uz to nije izgubila ništa od poznatog sportskog karaktera ove japanske marke
Najnovija generacija Hondinog modela ledžend stigla je najzad i kod nas mada se pojavila još pre dve godine na Ženevskom salonu. Neobično u svakom slučaju ali mora da se istakne da je za ovim automobilom veoma velika potražnja, najpre u SAD, ali i u zemljama zapadne Evrope. Ipak, Japanci su se opredelili da Delti motorsu, generalnom uvozniku Honde u Srbiju, odrede izvesnu količinu kao znak priznanja za uspešnu saradnju i sve veće interesovanje koje kod nas postoji kada su u pitanju automobili ovog japanskog brenda.
Na našem testu, zahvaljujući Delti, našao se najnoviji ledžend u svoj svojoj veličini. Naime, automobil spada u velike limuzine, dug je skoro pet metara (4.957 mm, širok 1.847 mm i visok 1.452 mm) i opremljen je po „najnovijoj modi”, što znači da ima sve elektronske dodatke koji vožnju čine najpre bezbednom, a potom i komfornom. Sve, od navigacije do pogona i upravljanja po sistemu 4x4. Time je Honda postala praktično jedinstven automobil, ne samo u svojoj klasi.
Što se spoljnog izgleda tiče, dominira elegantna forma izvučenih linija i naglašene aerodinamike. Sve je na njoj glatko, bez izbočina i ne odaje utisak preterane veličine. U unutrašnjosti, pak, dominira crna boja, najfinija koža, i mnoštvo elektronike koja reguliše skoro sve parametre, od onih o radu troipolitarskog benzinskog agregata, preko dodira sa kolovozom, do senzora koji upozoravaju da smo u vožnji prišli suviše blizu vozilu ispred nas i tv kamere koja se uključuje svaki put kada ubacimo u rikverc da bismo na displeju videli šta se pozadi događa. Ergonomija je besprekorna, sedišta i upravljač se mogu prilagoditi vozaču bilo kog uzrasta, a da bi sve savršeno funkcionisalo tu je i automatski menjač sa tri opcije biranja stepena prenosa: petostepena automatika, auto stik mod, kada se lakim pomeranjem ručice napred nazad biraju brzine i leptirići na upravljaču, poput onih koji se koriste u Formuli 1. Pa šta ko voli. Nama se najviše dopao auto stik mod, jer je i najdinamičniji, a i nismo obavezni da obe ruke permanentno držimo na upravljaču. Razlika između „čiste” automatike i ručnog biranja, ipak, postoji. Naime petostepena automatika je sporija, ali je zato mnogo zgodnija za vožnju po gradu. Menjanje brzina ide lako i bez trzaja i ledžend u ovom modu može da se vozi ležerno i opušteno, kao da ispod haube nema troipolitarski motor sa čak 295 konjskih snaga i obrtnim momentom od 351 Njutnmetrom!
Na drugoj strani, ko želi nešto više, tj. sportski mod, dovoljno je samo da pomeri ručicu menjača ulevo, jače pritisne papučicu gasa i od mirne i elegantne limuzine za tili čas imaće pravu pravcatu zver. Do nekih 4.000 obrtaja ledžend se ponaša pitomo, ali iznad te brojke đavo odnosi šalu. Agregat zareži poput razjarenog tigra i beskompromisno pokazuje svoje sportske, rekli bismo čak trkačke gene. Ta Hondina narav oduševljava u preticanju, koje je apsolutno neproblematično, bez obzira na stanje u saobraćaju, ali ponajviše na auto putu gde prosto guta kilometre i munjevito dostiže brzine iznad 180, pa i više kilometara na čas… Maksimalna brzina ledženda je inače, tačno 250 km, ali na našim putevima nemoguće je i nebezbedno isprobavati je. Ipak, moramo istaći da je osećaj koji imamo pod nogom, odnosno na papučici za gas suveren. Jer, ubrzanje iz mesta do 100 km auta teškog tačno 1.920 kg, iznosi samo 7,3 sekunde!
Još jedna stvar izdvaja Hondu ledžend u svojoj klasi. To je upravljanje svim točkovima i permanentan pogon na sve točkove. Ovi sistemi omogućuju da prolazi kroz krivine neverovatno lako i bezbedno maksimalno mogućom brzinom. Ni u najekstreminjim situacijama automobil se ne naginje, niti pokazuje „želju” da skrene sa putanje koju vozač određuje. Nema šta, Honda je napravila zaista jedinstven automobil savršen kompromis između elegancije, udobnosti sigurnosti i sportske vožnje.
Takve blagodeti, međutim, nisu jevtine. Skupo smo plaćali svaki pređeni kilometar, jer u gradskim uslovima ledžend pije poput žedne kamile, a ništa manje ne „loče” ni kada se vozi iznad 180 km. Dovoljno je napomenuti da proizvođač deklariše gradsku potrošnju od 17 litara na 100 kilometara i sve je jasno. Ipak, ledžend nije baš za svakog. Ko želi ono što ova japanska limuzina može da pruži, a to je pored ostalog i svojevrstan respekt drugih učesnika u saobraćaju, mora i da plati. Za uzvrat dobija sve, i to urađeno sa najvećom pažnjom i brigom. Finalna obrada skoro svakog detalja u ledžendu prosto ushićuje i nedvosmisleno ukazuje da je ovaj automobil i dizajniran da bude statusni simbol.
A to se itekako vrednuje. Mada u poređenju sa konkurencijom iz Štutgarta, Ingolštata i Minhena, svojom cenom od 51.599 u koju je uključen i popust od tri odsto, deluje neverovatno jevtino!
Autor : Vladimir Dedić

Fabrički Audi Q7 vam nije dovoljno atraktivan ni dovoljno snažan? Nema problema. Nemački JE Design nudi novi kit za Audi Q7 3,0 TDI V6 (umesto 233 sada razvija 285 konja), dok Q7 u verziji sa benzinskim 4,2 litarskim V8 motorom umesto sa standardnih 350KS, posle obrade u JE Designu (novi kompresor, interkuler, sportski izduvni sistem i izmenjena kontrolna jedinica motora), raspolaže sa okruglo 500 konja i 600Nm obrtnog momenta. Poboljšane su i performanse, pa ovaj Q7 sa 500 konja pod haubom, od 0 do 100 km/h stiže za 5,6 sekunde, dok mu maksimalna brzina iznosi 271 km/h. Pritom, motor i dalje zadovoljava aktuelne evropske regulative o emisiji izduvnih gasova. Za poređenje, standardni Audi Q7 4,2 V8 FSI ubrzava do stotke za 7,4 sekunde, a najveća brzina koju postiže je 243 km/h.
Osim pojačanog motora, Q7 u režiji JE Designa je dobio i kompletan aerodinamički "Street Rocket" body kit, koji uključuje novi prednji i zadnji branik, pragove, dodatna svetla napred, "trepavice" na prednjim svetlima, drugačija zadnja svetla, zadnji krovni spojler, kao i spušteno ogibljenje, pojačani kočioni sistem, sportski izduvni sistem sa četiri hromirane izduvne cevi, specijalnu "Red Rocket" crvenu boju, petokrake 22-inčne aluminijumske felne i modifikovani interijer (koža, alkantara, detalji od karbona, novi kožni upravljač sa zaravnjenim donjim delom i vrhunski audio sistem).

Chevrolet Tornado je manje pick-up vozilo, koje General Motors nudi meksičkim kupcima za oko 15.000 američkih dolara (ili oko 9740 evra), s tim što treba napomenuti da se automobil proizvodi u Brazilu (tamo se inače komercijalizuje pod nazivom Chevrolet Montana, dok je u Južnoj Africi poznat kao Opel Corsa Utility).
Za pogon je izabran 1,8 litarski četvorocilindrični benzinac sa snagom od 104 konja i 160Nm obrtnog momenta (baš i ne opravdava ime Tornado), čija se snaga preko petostepenog manuelnog menjača prenosi na prednje točkove. Dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi oko 10 sekundi.
Inače, tovarni prostor ovog malog transportera je dimenzija 1670 mm x 1340 mm, dok nosivost automobila iznosi 730 kg.

Fiat će tokom ovog meseca startovati sa prodajom nove Qubo verzije svog lakog komercijalnog vozila Fiorino (premijera dostavne Cargo verzije je inače bila u oktobru prošle godine na salonu komercijalnih vozila u Amsterdamu). Kao što je već dobro poznato, Fiorino je nastao kao plod dugogodišnje saradnje italijanskog Fiata i francuske grupacije PSA (Peugeot i Citroen) u segmentu komercijalnih vozila, a najnoviji rezultat te saradnje, sem Fiorina, su i modeli Peugeot Bipper i Citroen Nemo. Radi se o vozilima koja se međusobno veoma teško razlikuju, jer se razlike svode samo na oznake proizvođača, a i proizvode se u istoj fabrici, tačnije u pogonima kompanije Tofas, Fiatovog turskog partnera.
Novi Fiorino Qubo je dobio modifikovan prednji i zadnji kraj, kao i tri bočna prozora (za razliku od blizanaca iz Citroena i Peugeota čije putničke verzije nemaju staklo na zadnjem bočnom delu vozila, što kvari vizuelni doživljaj, a pre svega umanjuje preglednost). Kao i dostavna verzija, i putnički Fiorino se odlikuje kompaktnim dimenzijama, visokom linijom krova i bočnim kliznim vratima. Upravo pomenute kompaktne dimenzije Nemu znatno olakšavaju kretanje i parkiranje u urbanim sredinama, a prema rečima ljudi iz Fiata, Fiorino Qubo objedinjuje parktičnost, pouzdanost i robusnost, ali ne na račun estetike. Pored mesta za pet putnika, putnički Fiorino raspolaže sa prtljažnikom od 330 litara u osnovnoj konfiguraciji, dok obaranjem zadnjih sedišta i suvozačevog sedišta, korisna zapremina raste na svih 2500 litara.
Dužina novog Fiorina Qubo iznosi 3959 mm, širina 1716 mm, visina 1735 mm, dok paleta motora ostaje ista kao i kod komercijalne verzije. To znači 1,3 litarski Multijet 16v dizelaš sa 55kW/75KS i 190Nm, kao i benzinac zapremine 1,4 litra sa 54kW/73KS i 118Nm Dizelaš se standardno oprema petostepenim manuelnim ili šestostepenim automatskim menjačem, dok je benzinac u paru samo sa ručnim menjačem. Inače, dizelaš postiže 155 km/h, troši 4,5 litara na 100 km (fabrički podatak), emituje 120 grama CO2 po km, ima autonomiju od 1000 km, dok benzinac troši 7 litara benzina na 100 km, a postiže takođe 155 km/h. U zavisnosti od tržišta i verzije, Fiorino Panorama može biti opremljen ABS-om, EBD-om, servo upravljačem, frontalinim i bočnim vazdušnim jastucima, klima uređajem sa filterom za polen, kožnim volanom i ručicom menjača, aluminijumskim felnama od 16 inča, Fiatovim Blue&Me sistemom, parking senzorima...
U ponudi će biti verzije Active i Dynamic, a osnovni Fiorino Qubo će u Italiji stajati oko 13.000 evra.

Trebale su da prođu skoro tri pune godine kako bi Hondin koncept automobil FCX sa gorivim ćelijama i pogonom na vodonik (predstavljen 2005. na salonu u Tokiju), prerastao u serijski model. Naime, Honda je u Japanu upravo startovala sa proizvodnjom ovog automobila, koji se, pod punim imenom Honda FCX Clarity, od ovog leta nudi ograničenom broju kupaca u Kaliforniji (uz zakup od 600 dolara mesečno na tri godine, u šta je uključeno i održavanje i osiguranje), a od kraja godine biće dostupan i kupcima u Japanu. Honda inače planira da u naredne tri godine proizvede seriju od 200 ovih automobila. U odnosu na originalni FCX koncept, serijski FCX Clarity ima za oko 30% veću autonomiju sa jednim punjenjem vodonika, odnosno radijus kretanja iznosi 280 milja ili oko 450 km. U gorivim ćelijama hemijskom reakcijom između vodonika i kiseonika dolazi do stvaranja električne energije, koja na kraju i pokreće automobil (kao nusprodukt se stvara vodena para). Dodatna energija dobija se i prilikom kočenja, odnosno regeneracijom kočione sile. Inače, serijski FCX Clarity je lakši od studije od pre skoro tri godine, a dizajnerski se razlikuje samo po nešto izmenjenom nosu automobila. Po navodima Honde, ovaj automobil ima dovoljno prostranu kabinu za smeštaj četiri putnika i njihov prtljag. Od opreme treba izdvojiti navigacioni sistem (prikazuje i lokacije stanica za punjenje vodonika), kameru za vožnju unazad, premium audio sistem, Bluetooth konekciju, električni servo upravljač i displej koji pokazuje potrošnju vodonika.

Lexmaul je još jedna u nizu tjuning kompanija koje su specijalizovane za modifikacije nemačkih automobila, a na slici je njihov najnoviji proizvod – doterani VW Golf GTI. Lexmaul tjuning kit za ovaj Golf se sastoji od novih pragova, redizajniranog zadnjeg branika sa integrisana 4 završetka izduvnog sistema, petokrakih aluminijumskih točkova u crnoj boji, kao i paketa za povećanje snage motora. Tako Lexmaul Golf GTI sada razvija 248KS, a Golf GTI Edition 30 čak 308 konja i 395Nm obrtnog momenta.
Novi BMW Z4

BMW će novu generaciju svog roadstera Z4 predstaviti tokom 2009. godine (kao model za 2010.), a ono što predstavlja najveću novinu (pored naravno novog i elegantnijeg izgleda), jeste da će budući Z4, umesto dosadašnjeg platnenog, dobiti tvrdi sklopivi krov, kakav već odavno koristi konkurentski Mercedes SLK, a i aktuelni BMW serije 3 Cabrio. Ovde treba napomenuti da će prema nekim izvorima, kupci novog Z4, pored pomenutog tvrdog sklopivog, ipak i dalje moći da izaberu i klasični platneni krov. Budući Z4 i dalje zadržava karakterističnu dugačku haubu i kratke prepuste karoserije, novi prednji deo automobila delimično za uzor koristi prošlogodišnji BMW CS Concept, dok je zadnji kraj inspirisan aktuelnom serijom 6. Novi Z4 će takođe biti i veći od sadašnjeg, između ostalog i zato jer bavarska fabrika po ranijim (nezvaničnim) vestima želi da budući Z4 pozicionira u nešto višu cenovnu klasu, kako bi se stvorio prostor za novi manji roadster. Kako će novi Z4 koristiti platformu BMW-a serije 3, tako će i njegova paleta pogonskih agregata biti preuzeta iz serije 3 (postojaće naravno i sportska M verzija). Zanimljivo je takođe da je BMW najavio da se novi Z4 neće proizvoditi u Americi kao sadašnji model, već se proizvodnja seli u Nemačku, u BMW-ovu fabriku u gradu Regensburg.

Izvor : mtsmondo.com
Posle opsežne analize grupe od 20 italijanskih i 150
"Zastavinih" stručnjaka, u Torinu je saopšteno da će u septembru u
kragujevačkoj fabrici automobila početi proizvodnja drugih
"Fijatovih" modela.
"Večernje novosti" saznaju da će se, na
dograđenoj liniji za proizvodnju "punta" od jeseni proizvoditi
"grande punto".
Stručnjaci dveju kompanija sakupili su sve podatke o
tehničko-tehnološkim, proizvodnim, finansijsko-pravnim i ekološkim aspektima za
potpisivanje ugovora o strateškom partnerstvu "Zastave" i
"Fijata". Tako su stvoreni uslovi da rukovodstvo "Grupe
Fijat" saopšti sve detalje o budućoj saradnji, pa i nazive modela koji će
se, pored dva potpuno nova, proizvoditi u Kragujevcu.
U "Zastavi" kažu da se ugovor potpisuje između
"Fijata" i države i da je za kragujevačku fabriku, do tog trenutka,
na snazi plan proizvodnje za ovu godinu koji je utvrđen krajem 2007.
Prema rečima Zorana Bogdanovića, direktora fabrike
"Zastava auto", ugovor sa "Fijatom" i ulazak u strateško
partnerstvo doneće neke novine u projektu "punto". Ipak, dok
"Fijat" ne saopšti kako će biti organizovana proizvodnja, u
"Zastavi" ćute.
Nebojša Zdravković, član gradskog veća Kragujevca zadužen
za saradnju sa Vladom Srbije, za "Novosti" kaže da se nada da će do
septembra posao na proširenju linije, na kojoj se sada proizvodi
"punto", biti završen, pa će, za oko tri meseca, moći da se proizvodi
još jedan "Fijatov" model.
Mazda compact SUV concept na salonu u Moskvi

Mazda je danas najavila da će na ovogodišnjem međunarodnom salonu automobila u Moskvi (traje od 26. avgusta do 7. septembra) publici premijerno prikazati potpuno novi koncept automobil u crossover kategoriji, čije ime će biti objavljeno naknadno. Tačnije, radi se o sportskom, kompaktnom SUV vozilu, dizajniranom specijalno za rusko tržište. S tim u vezi, Rusija je jedno od najbrže rastućih evropskih tržišta, posebno u segmentu SUV vozila (čiji udeo na tržištu Rusije iznosi oko 20%), pa svetska premijera ovog koncepta u Moskvi i ne treba mnogo da iznenađuje.
Ovaj kompaktni SUV koncept je inače najnoviji u nizu novog Mazdinog dizajnerskog pravca Nagare (na japanskom "tok"), koji je već viđen na ranijim studijama, kao što su Nagare, Ryuga, Hakaze, Taiki i Furai. U svakom slučaju, iz Mazde poručuju da je ovaj novi koncept automobil dizajniran tako da zadovolji pre svega mlađe kupce SUV vozila, koji imaju izražen osećaj za stil.