home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Renault je pripremio novo izdanje uspešnog Clia Rip Curl (prošle godine je prodat u preko 30.000 primeraka u više od 20 zemalja), koji je, kao i ranije, plod saradnje sa kompanijom Rip Curl.

Poenta Clia Rip Curl 2008 je i dalje u dinamičnom i trendi izgledu i bogatijoj standardnoj opremi, koja, između ostalog, podrazumeva kožni volan i ručicu menjača, kvalitetnije materijale u unutrašnjosti, hromiranu centralnu konzolu, pragove sa Rip Curl oznakom, gumene patosnice sa Rip Curl logom, Audio Connection Box, posebne Rip Curl oznake na vratima prtljažnika i bokovima, crna kućišta prednjih svetala i, u nekim zemljama, zatamnjena zadnja bočna stakla.  

U paleti se nalazi osam boja (Dyna Red, Iceberg Blue, Nacre Black, Blue Grey, Platine Grey, Eclipse Grey, Vif Red i Roy Blue), dok su od motora na raspolaganju 1.2 16V, TCE 100hp, 1.5 dCi 70hp, 85hp i 105hp, kao i 1.2 16V sa pogonom na E85 bioetanol (samo u pojedinim zemljama).  

Renault Clio Rip Curl 2008 je kupcima u Zapadnoj Evropi dostupan u verzijama sa troja i petora vrata, a cene se tamo kreću od 13.950 do 18.050 evra.





Pošto su predstavili potpuno novu, petu generaciju svoje luksuzne limuzine serije 7 (o tome više OVDE), ljudi iz BMW-a se pripremaju da početkom oktobra na salonu automobila u oktobru promovišu i redizajniranu verziju svog najvažnijeg modela u ponudi – seriju 3.

Aktuelna verzija "trojke" je na tržištu od početka 2005. godine, a kako su u međuvremenu najveći konkurenti Mercedes i Audi već promovisali svoje nove adute u srednjoj klasi (nova C klasa, odnosno A4), sasvim je očekivana odluka bavarske kompanije da uskoro javnosti prikaže obnovljenu seriju 3, modelske godine 2009. Tačnije, prvo na red dolaze limuzina i Touring (karavan), a kako ti modeli izgledaju pokazuju ove prve zvanične fotografije.    

Ukratko, doterana serija 3 donosi nešto svežiji i sportskiji izgled, koji se pre svega ogleda u redizajniranim branicima (napred sa drugačijim otvorima za vazduh i svetlima za maglu), novom grilu, poklopcu motora, svetlima, retrovizorima i novom dizajnu točkova. I unutrašnjost je doživela manje modifikacije (uz par estetskih doterivanja, poput revidiranog oslonca za ruku na vozačevim vratima, tu su i novi materijali za sedišta, kao i unapređeni iDrive sistem povezan sa novim 8.8 inčnim monitorom u boji).

U paleti pogonski agregata najveća novost je 3.0 litarski šestocilindrični dizelaš u modelu 330d, koji razvija 180kW/245KS pri 4000 o/min. i 520Nm obrtnog momenta u rasponu od 1750 do 3000 o/min. (ranije 170kW/231KS i 500Nm). BMW 330d od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,1 sekundu, postiže 250 km/h, troši 5,7 litara dizela na 100 km (fabrički podatak), a emituje 152 grama CO2 po kilometru. Ostatak palete je isti kao i do sada, što znači ukupno 5 benzinaca i 5 dizelaša sa rasponom snage od 105kW/143KS do 225kW/306KS u modelu 335i (ne računajući sportski M3 sedan sa 420KS, čije doterivanje tek predstoji). 

Novost je i proširena paleta modela sa elektronski kontrolisanim xDrive pogonom na sva četiri točka (pored 335i xDrive, 330i xDrive, 325i xDrive i 330d xDrive, od sada je dostupan i 320d xDrive), zatim šestostepeni automatski menjač za model 318d i DCT (Dual Clutch Transmission) sedmostepeni menjač sa duplim kvačilom za modele 335i Coupe i 335i Cabriolet. Primera radi, 335i Coupe (3.0 litarski benzinac sa 306 konja) sa DCT menjačem do stotke sada ubrzava za 5,4 sekunde, što je za 0,1 sekundu brže nego isti model sa šestostepenim manuelnim menjačem ili 0,3 sekunde bolje od prethodne verzije sa 6-stepenim automatikom.



Caractere Audi A4

20 Jul 2008 - 00:12 Tuning Link

Dok se čeka na budući sportski Audi S4, tjuning kompanija Caractere je novim body paketom omogućila vlasnicima standardnih primeraka Audijeve "četvorke" da svoj automobil već sada (vizuelno) približe pomenutom sportisti.

Najnovi Caractere stajling paket za A4 sadrži novi prednji branik sa većim otvorima za vazduh, nove pragove, spojler na poklopcu prtljažnika, modifikovan zadnji branik sa integrisanim završecima izduvnog sistema, kao i aluminijumske točkove od 20 inča.




Nakon što je nedavno sud u Minhenu zabranio firmi China Automobile Deutschland dalju prodaju kineskog SUV-a Shuanghuan CEO u Nemačkoj (zbog prevelike sličnosti kineskog vozila sa prethodnom generacijom modela BMW X5), sada je ista sudbina zadesila i kineskog proizvođača Great Wall i njihov model GWPeri.

Naime, prema pisanju sajta Automotive News Europe, sud u Torinu je po tužbi Fiata doneo presudu kojom se zabranjuje prodaja kineskog automobila GWPeri zbog toga što je pomenuto kinesko vozilo praktično, kako se kaže, "Fiat Panda sa drugačijim prednjim krajem". Sud je takođe odredio da kineska kompanija plati kaznu od 15.000 evra za prvi uvezeni GWPeri, a ako se Kinezi ogluše na presudu, platiće 50.000 evra kazne za svaki uvezeni primerak ovog automobila. Naravno, Great Wall je već najavio žalbu na presudu italijanskog suda...



Izvor : www.blic.co.yu

Na prvi pogled „sandero“ je potpuno novi model rumunske fabrike koja je pod kontrolom „Renoa“. Iza nove karoserije, međutim, krije se preko 70 odsto delova iz „logana“. Ta činjenica je ujedno i odgovor na pitanje kako „dačije“ stižu na tržište s tako dobrim odnosom cene i kvaliteta. 

Najnoviji investicioni ciklus podrazumevao je ulaganje od samo 65.000.000 evra direktno u razvoj i 82.000.000 u proširenje i modernizaciju pogona u Piteštiju. Zato ne treba da čudi što će bazna verzija „sandera“ na našem tržištu koštati veoma privlačnih 7.555 evra (sa svim dažbinama).
Bez nepoznatih na polju mehanike i drugih vitalnih sklopova, kompletna pažnja razvojnog tima usredsređena je na unapređenje dizajna, upotrebljivosti i kvaliteta. „Sandero“ lansira novi vizuelni identitet rumunskih vozila, koji je primenjen i na redizajniranoj verziji „logana“. Moderniji prednji deo s atraktivnijim svetlosnim grupama, većom maskom hladnjaka i otvorom za vazduh na sredini branika zaokružen je novim zaštitnim znakom fabrike. Aerodinamika nije spektakularna, što se vidi i po krajnjim brzinama prikazanih verzija - koeficijent otpora vazduhu je 0,36 (jedan od slabijih rezultata u klasi). Ali, ako ne može da parira nekim savremenijim takmacima na tom polju, „sandero“ je od većine efikasniji u transportu - kako putnika, tako i prtljaga.

Visok nivo komoditeta

Karoserija, dužine preko četiri metra, nudi prostor za pet putnika i osnovni prtljažnik zapremine 320 litara. Za razliku od „logana“, koji je poslužio kao stilska osnova za kreiranje prednjeg panela, „sandero“ nudi deljivu zadnju klupu u odnosu 60/40 odsto, čime se omogućava proširenje kapaciteta prtljažnika do 1.200 litara. Primetan je napredak kod kvaliteta materijala, a uvedeno je i nekoliko novosti u opremanju. Osnovna verzija nema servo upravljač, ali zato najbogatiji paket nudi puno toga. Vozačevo sedište može da se podešava po visini, ali i u lumbalnom delu, što uz regulaciju upravljača obezbeđuje dobru poziciju tokom putovanja. Mislilo se i na porodice s malom decom, za čija sedišta je obezbeđena ISOFIX podrška. U sigurnosnom paketu može biti do četiri vazdušna jastuka (po dva frontalna i bočna), a novost u aktivnom delu je prisustvo takozvane „pomoći pri naglom kočenju“, (EBA) koja je pridodata „Bošovom 8.1“ ABS-u s podsistemom za kontrolu distribucije kočne sile (EBD).

Za loše puteve

Vozne karakteristike ne razlikuju se previše od „loganovih“. Nešto drugačiji raspored opterećenja uneo je nešto više živosti i to bi uglavnom bilo sve što se tokom vožnje može uočiti kao razlika u odnosu na ranije predstavljenu limuzinu. Sistem oslanjanja (napred pseudo „mekferson“, nazad torziona osovina) uveliko se dokazao na vozilima ove veličine, a kod „sandera“ se posebno vodilo računa o kvalitetu vožnje na lošim podlogama. Jasno da će ovaj automobil najviše kupaca imati u državama sa slabijim ekonomijama, pa je uz brižljivo podešavanje amortizacije ponuđen i relativno veliki klirens (rastojanje karoserije od tla) od 155 milimetara za lakše preskakanje udarnih rupa.
Benzinci od 1,4 i 1,6 litara, maksimalne snage 75 i 87 konja, stari su znanci. Imaju multipoint ubrizgavanje goriva i osam ventila, a uz nešto duže prenosne odnose petostepenih menjača, nude i solidnu potrošnju bezolovnog benzina. Na otvorenom putu slabiji „sandero“ troši prosečno 5,4 litara na 100 kilometara, dok je jači „žedniji“ za dva decilitara. Nešto veća razlika je u gradskim uslovima, gde je varijanta 1,4 na nivou od 9,6 l/100 km, a 1,6 na 10 litara.
Francusko-rumunska veština ekonomisanja tako je iznedrila još jedan zanimljiv automobil koji će, bez sumnje, pronaći veliki broj poklonika i u našoj zemlji. Ne samo zbog cene, već i činjenice da se „logan“ pokazao kao prilično pouzdan. Vozačima „Dačijinih“ automobila, pri tom, na raspolaganju je i velika mreža ovlašćenih servisa, kao i trogodišnja garancija (ili 100.000 pređenih kilometara).

Dizeli tek sledeće godine

Novi „rumun“ neće biti dostupan s dizel motorima sve dok se proizvodni kapaciteti ne usklade s očekivanim nivoom potražnje. Prvi primerci „sandera dizel“ zato se na našem tržištu očekuju tek sledeće godine. Zna se, međutim, da ni na tom polju neće biti nikakvih iznenađenja jer će nova „dačija“ koristiti dobro poznate dCi motore od 1,5 litara (70 i 85 konja), koji se već ugrađuju u „logan“.

Za "Blic" sa Hvara : Aleksandar Andrić



Posle bezbrojnih špijunskih slika, koje su se poslednjih meseci pojavljivale na internetu, konačno su pred nama i prve zvanične fotografije i detalji o jednom od najočekivanijih američkih noviteta ove sezone – novom Chevrolet Camaru, modelske godine 2010.

Ova, već peta generacija Camara (prvi je ugledao svetlost dana 1967. kao odgovor GM-a na Ford Mustang) je inače najavljena sa dva koncept automobila, predstavljena 2006. godine (Coupe verzija) i 2007., kada je promovisan Camaro Convertible Concept. General Motors će novi Camaro oficijelno predstaviti u ponedeljak 21. jula, a dotle evo i prvih detalja.

Prema do sada dostupnim podacima, u ponudi će biti verzije LS, LT i SS (mada se na prednjoj maski modela sa slika nalazi oznaka RS što nagoveštava da će paleta biti šira). Prve dve će pokretati 3.6 litarski V6 motor sa 220kW/296KS, dok će sportski SS model imati 6.2 litarski V8 agregat koji raspolaže sa 310kW/416KS (upareni sa manuelnim i automatskim menjačma sa po šest stepeni).

Retro izgled ovog modernog muscle car modela se nastavlja i u kabini, gde se posebno ističu instrumenti inspirisani Camarom iz 1969. godine, kao i kožna sedišta i plavo LED osvetljenje.

Novi Camaro je težak 1700 kg (raspored 52/48% napred/nazad), dugačak 4816 mm, širok 1928 mm, visok 1367 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2852 mm, za zaustavljanje SS verzije se brinu Brembo kočnice, a tu je i StabiliTrak traction control sistem.

Kako stvari sada stoje, proizvodnja Camara počinje u februaru 2009. godine (u Oshawa fabrici u Ontariju), dok će kabriolet startovati najverovatnije tek u novembru iste godine.

U GM-u se nadaju da će godišnje prodavati oko 100.000 Camara, a što se cene tiče, procenjuje se da će osnovni model sa V6 benzincem stajati oko 25.000 dolara (15.770 evra). U svakom slučaju Ford Mustang i novi Dodge Challenger su dobili izuzetno opasnog konkurenta.

VIDEO : novi Chevrolet Camaro



General Motors je nedavno kratkim saopštenjem za medije najavio da će na sledećem salonu automobilu u Parizu (početkom oktobra ove godine) održati svetsku premijeru naslednika aktuelnog Chevroleta Lacetti/Nubira.

Automobil je nazvan Chevrolet Cruze (što je inače ime pod kojim se na nekim tržištima prodaje i aktuelni Suzuki Ignis), a kako će izgledati vidite na ovim slikama koje su pre vremena procurele u javnost.

GM najavljuje da će Cruze biti dugačak blizu 4,60 metara i da će nuditi udobnu i prostranu unutrašnjost za pet putnika i dovoljno mesta za njihov prtljag. Cruze je inače delo globalnog dizajnerskog i inženjerskog tima, a sem u Južnoj Koreji, proizvodiće se na još nekoliko lokacija širom sveta.

Cruze je napravljen na GM-ovoj novoj Delta 2 kompaktnoj platformi, a očekuje se da će jedan od pogonskih agregata biti i novi 1.4 litarski benzinski četvorocilindrični tubo motor.

Cruze će evropskim kupcima biti na raspolaganju od proleća 2009. godine, a u GM-u obećavaju da će Cruze, osim visoke bezbednosti i izuzetnog kvaliteta, i dalje karakterisati veoma atraktivan odnos kvalitet–cena.

Chevrolet Equinox

U javnost je takođe pre vremena dospela i prva zvanična slika novog Chevroletovog crossover modela Equinox, čija se premijera očekuje već početkom naredne godine i to naravno na jednom od severnoameričkih sajmova automobila. Proizvodnja inače treba da startuje u martu 2009., a prodaja nedugo zatim. Izgledom novi Equinox dosta podseća na druge model iz Chevrolet porodice, kao što su Malibu i Traverse (naročito karakteristični prednji gril), dok unutrašnjost (bar prema špijunskim slikama) ima određene sličnosti sa nedavno predstavljenom Opel Insignijom.

 



Nakon promocija nove Fieste u hatchback verziji sa troja i petora vrata, kao i koncept modela Verve sedan (najavljuje njenu limuzinsku varijantu), iz Forda će za 18 meseci na tržište stići i nova Fiesta Cabrio. Tako bar najavljuje britanski magazin AutoExpress, odakle je i ova slika njenog mogućeg izgleda. Za razliku od Focusa CC (Coupe-Cabrio), koji ima tvrdi sklopivi krov, Fiesta Cabrio će raspolagati klasičnim (i jeftinijim) platnenim krovom. Razloge za to treba tražiti i u manjoj težini, a samim tim i u manjoj potrošnji goriva i emisiji CO2.

Što se izgleda tiče, i Fiesta Cabrio će imati daleko oštriji i dinamičniji izgled u odnosu na prethodne Fieste, sve u skladu sa aktuelnim Fordovim "kinetičkim" dizajnerskim rečnikom (već primenjen na modelima kao što su S-MAX i novi Mondeo). Najupečatljiviji je prednji deo automobila, koga karakteriše veliki trapezoidni centralni otvor za vazduh u braniku, veoma uska maska i izdužena svetla. U svakom slučaju, ovakva Fiesta ima sve šanse da preuzme veliki deo tržišta već etabliranim igračima u klasi manjih kabrioletima, kao što su Peugeot 207CC, Citroen C3 Pluriel, Mini Cabrio, Mitsubishi Colt Cabrio, Nissan Micra CC, kao i budući Audi A1 Cabrio. Koji će motori pokretati Fiestu Cabrio za sada nije poznato, ali podsećanja radi, nedavno predstavljenu novu Fiestu hatchback će (u početku) pokretati paleta od tri benzinska i dva dizel motora sa rasponom snage od 68 do 120KS.  



Japanska Honda je za one koji vole i automobile i motocikle pripremila novo specijalno izdanje Civica Type S. Tačnije, novi Civic Type S Fireblade Replica Edition (inspirisan Hondinim motociklom CBR1000RR Fireblade) je namenjen samo kupcima u Italiji, a pokreće ga 2.2 litarski turbo-dizel motor sa 103kW/140KS pri 4000 o/min. i 340Nm obrtnog momenta pri 2000 o/min. (uparen sa šestostepenom manuelnom transmisijom). Po fabričkim podacima, ovaj specijalni Civic Type S od 0 do 100 km/h ubrzava za 8,6 sekundi, postiže maksimalnih 205 km/h, a u proseku potroši 5,2 litra goriva na svakih 100 km. Italijanskim kupcima se nudi izbor od tri boje karoserije (crna, crvena i srebrna), a u odnosu na standardne modele razlikuje se po redizajniranom prednjem braniku, novim pragovima, zadnjem braniku sa integrisanim izduvnim cevima, kućištima retrovizora, kvakama i poklopcu rezervoara za gorivo u grafitnoj boji, kao i atraktivnim aluminijumskim točkovima od 18 inča. Cena za Civic Type S Fireblade Replica Edition u Italiji iznosi 25.000 evra.



Kako bi obeležio 20-godišnjicu postojanja, američki Mosler priprema novu verziju modela MT900 GTR, koji će zbog jubileja dobiti i oznaku XX (broj 20 u rimskim brojevima) ali i 7,0 litarski Corvettin LS7 V8 motor od 620 konja (standardni Mosler MT900 GTR ima 600KS).

Međutim, ljudi iz ove firme su angažovali Nelson Racing Engines i napravili još monstruozniju verziju modela MT900. Pomenuti LS7 motor sada naime u modelu MT900S Red Devil (uz pomoć dva nova turbo punjača) raspolaže sa svih 1635KS i 2005Nm obrtnog momenta pri 5600 o/min. MT900S Red Devil će za nekoliko nedelja biti testiran na trkačkoj stazi što znači da podaci o njegovim mogućnostima tek slede.



Saab 9-4X

18 Jul 2008 - 12:55 Top secret Link

Kao što je poznato, švedski Saab već duže vreme sprema svoj SUV model srednje veličine sa oznakom 9-4X (konkurent BMW-u X3, Volvou XC60, Mercedesu GLK, Land Roveru Freelander i Audiju Q5), a kako će taj model izgledati najavila je studija 9-4X BioPower Concept, koju je švedska kompanija izložila na ovogodišnjim salonima automobila u Detroitu i Ženevi.

Serijski primerak sa ove slike se ne razlikuje mnogo od pomenutog koncepta, a prema poslednjim informacijama, 9-4X će imati svoju zvaničnu svetsku premijeru na salonu u Njujorku sledeće godine (proizvodnja će se najverovatnije odvijati u General Motorsovoj Ramos fabrici u Meksiku).

Kako bi se smanjili troškovi razvoja, Saab 9-4X koristi platformu sledeće generacije Cadillaca SRX, a što se motora tiče, za sada se pominju benzinski V6 agregat sa 209kW/284KS (uparen sa šestostepenim automatskim menjačem i sa aluminijumskim točkovima od 18 inča i Haldex AWD sistemom 4x4 pogona), kao i novi dizelaš (razvijen u saradnji sa kompanijom VM Motori), koji raspolaže sa 184kW/250KS i 550Nm obrtnog momenta.   

Dizajn u osnovi odražava skandinavske principe jednostavnosti forme, sa jasnim i čistim linijama. Mnogobrojni elementi spoljašnjeg dizajna su inače inspirisani i Saabovim konceptom Aero-X, a što se cene tiče, najavljuje se da će se kretati na nivou BMW-a X3 iako će veličinom biti bliži BMW-u X5.



Fiat Panda Eco

18 Jul 2008 - 11:00 Noviteti Link

U skladu sa svojim imenom, nova, ekološki prihvatljivija Panda Eco se, u odnosu na standardnu Pandu 1.1 sa 54KS, odlikuje smanjenom potrošnjom goriva i redukovanom emisijom CO2. To konkretno znači da Panda Eco (po fabričkim podacima) prosečno troši tačno 5 litara benzina na 100 km, dok joj emisija CO2 iznosi 119 grama po kilometru (obična Panda 1.1 se zadovoljava sa 5,6 litra na svakih 100 km, a emituje 132 grama CO2 po km). Da bi postigli ove rezultate, u Fiatu su primenili već oprobani recept, što znači da su, između ostalog, poboljšali aerodinamiku automobila, reprogramirali elektroniku motora i ugradili set novih guma sa manjim otporom kotrljanja. Inače, u Italiji za Pandu Eco treba izdvojiti 8830 evra.  



U aprilu 1970. godine Amerikanka Emma Ely je za 4400 dolara kupila svoj treći Chevrolet Camaro, a danas, 38 godina kasnije, ne samo da ga još uvek koristi, već je sa njim uspela da pređe neverovatnih 1.104.000 milja ili 1.766.400 kilometara!! Iako je nedavno ova 72-godišnje medicinska sestra u penziji morala da plati manje opravke na svom Camaru, auto i dalje ima originalni motor i menjač.



Još jedna premijera salona automobila u Londonu (22. jul – 3. avgust) biće i komercijalna verzija Citroenovog SUV modela C-Crosser, koji je dobio i prikladno ime – Commercial.

I C-Crosser Commercial ima pogon na sva četiri točka, dok je za pogon zadužen 2.2 litarski HDi turbo-dizelaš sa 156KS pri 4000 o/min. i 380Nm obrtnog momenta pri 2000 o/min. (uparen sa šestostepenom manuelnom transmisijom), koji omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,9 sekundi i maksimalnu brzinu od 200 km/h.

U poređenju sa standardnim C-Crosserom, ova dostavna verzija se odlikuje zatamnjenim bočnim staklima, zaštitnom pregradom iza prednjih sedišta (zadnja sedišta su naravno izbačena), 1720 mm dugačkim tovarnim prostorom (zapremine 2,3 kubna metra) i nosivošću od 743 kg.

U standardnoj opremi svih verzija se nalaze ABS, EBD, ESP, Traction Contol, prednji i bočni vazdušni jastuci, prednje vazdušne zavese, klima uređaj, el. podizači stakala, daljinsko centralno zaključavanje, radio/MP3, alarm...

U zavisnosti od verzije, Citroen C-Crosser Commercial u Velikoj Britaniji (bez poreza i troškova transporta) košta od 16.995 funti ili 21.450 evra (C-Crosser VTR) do 18.425 funti ili 23.255 evra (C-Crosser VTR+).



Nemačka tjuning kuća TechArt Automobildesign je još u martu ove godine na 78. salonu automobila u Ženevi publici predstavila model GTstreet Cabrio (baza je Porsche 911 Turbo), za čiji pogon je zadužen šestocilindrični 3,6 litarski bi-turbo bokser motor, ali koji umesto fabričkih 353kW/480KS i 620Nm razvija 463kW/630KS i 820Nm obrtnog momenta (dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za samo 3,5 sekunde i maksimalnu brzinu od 345 km/h). Nemcima ni to izgleda nije bilo dovoljno, pa su napravili novi GTstreet RS na bazi Porschea 911 GT2, kome je snaga povećana sa 530KS i 680Nm na 700KS i 860Nm. Stoga ne čudi ni ubrzanje do 100 km/h za samo 3,3 sekunde (fabričkom 911 GT2 treba 3,7 sekundi), ali ni cena od svih 330.000 evra.