

Apex Motorsport i Jaguar su predstavili trkacki Jaguar XKR GT 3 koji ce se takmiciti u GT3 evropskom sampionatu. Da bi se XKR transformisao u trkacku verziju, bilo je neophodno nekoliko izmena. Pre svega, u odnosu na serijski XKR, dodat je sigurnosni roll bar, kao i novi tockovi i spojleri, doterano ogibljenje, pojacane kocnice ali u Apexu isticu da je veci deo automobila ustvari ostao prakticno netaknut (!?). Inzenjeri se nadaju da ce uspeti da iz 4,2L V8 motora izvuku 475KS i to pre naredne faze testiranja, koja ce se odrzati u Monzi sledeceg meseca.
Kina je pretekla Japan i postala drugo po velicini trziste, odmah iza jos uvek vodecih SAD, a zahvaljujuci rastu prodaje od 25,1 % u protekloj 2006., uskoro bi mogla postati i broj 1. Tokom poslednjih deset godina u Kini je primetan rekordan rast prodaje koji je privukao i mnoge strane proizvodjace, a najzasluzniji, za navedeni rast, su ekonomski sve snaznija urbana srednja klasa i pojava velikog broja novih modela.
Americki Ford i General Motors su, na primer, znacajno povecali broj svojih prodatih automobila upravo zahvaljujuci potraznji iz Kine. Moglo bi se ispostaviti da se radi o macu sa dve ostrice, jer Kinezi ubrzo krecu sa izvozom svojih modela od kojih su mnogi predstavljeni i u Detroitu.Ukupne brojke govore da je kinesko trziste ukljucujuci sva prodata vozila u protekloj godini naraslo za 25,1%, odnosno dostignuta je brojka od 7,2 miliona prodatih vozila. U Japanu je, takodje u prosloj godini, prodato 5,7 milijuna, a analiticari predvidjaju kako bi Kina mogla preteci SAD i postati najveće trziste automobila na svetu najranije 2015. Izvor : autonet.hr
Posle proslogodisnjeg pojavljivanja firme Geely na salonu u Detroitu, evo ove godine jos jedne kineske kompanije na tom salonu. Rec je o Changfengu, marki koja je u vecinskom vlasnistvu kineske vlade a deo vlasnistva ima i japanski Mitsubishi. Ipak Changfeng jos nece prodavati svoje automobile u SAD-u, vec je na salonu prisutan kako bi ostvario kontakte sa mogucim partnerima. Na salonu izlaze nekoliko zanimljivih modela, a najvise ocekuje od SUV modela Liebao CS6 cija prodaja u Kini pocinje tokom ove godine a u SAD-u verovatno tek u drugoj polovini 2008. Liebao CS6 naravno ima integralni pogon, opremljen je 4-cilindricnim dizel motorom zapremine 2501 ccm, dimenzije mu iznose DxSxV : 4982mm x 1865mm x 1890mm a tezina praznog vozila je 1800 kg. Na salonu su izlozeni i modeli Liebao CS7, Feibao CT5 i 2 concept cara : Rhombus R6 i UU CT3. Liebao CS7 je manji "terenac" dimenzija : DxSxV : 4210mm x 1730mm x 1700mm, tezine 1435 kg, pokrece ga benzinac od 2 litra zapremine i ima 4WD pogon. Sledeci model, Feibao CT5, je nesto kao SUT ( Sport Utility Truck ) tj. pick up sa 4 vrata, a njega pokrece benzinski V6 motor od 3001 ccm zapremine, tezina iznosi 1800 kg, pogon takodje 4WD a dimenzije DxSxV : 5235mm x 1880mm x 1837mm. Slede 2 koncepta od kojih je UU CT3 vec prikazan prosle godine na salonu u Pekingu. UU CT3 pokrece 1,4 litarski benzinac, pogon je na prednje tockove, auto je dvosed, a dimenzije su sledece : DxSxV 3900mm x 1690mm x 1440mm. I na kraju Rhombus R6 concept sa zanimljivim dizajnom karoserije sa 4 vrata ( obratite paznju gde se nalaze tockovi ), 4-cilindricnim motorom od 1000 ccm, tezinom od 900 kg i dimenzijama : DxSxV 4900mm x 1990mm x 1470mm. Na nasim slikama su redom : Liebao CS6, Liebao CS7, Feibao CT5, UU CT3 i Rhombus R6 concept.
(Dalje)Facelift za Mercedes B klase


Za 2008. godinu Mercedes vec planira blago osvezavanje za svoju B klasu. Promene, bar one estetske, nece biti dramaticne. Tek doterana prednja i zadnja svetla, nova maska, promenjeni branici ( napred sa vecim usisnicima za vazduh ) i sl. Vece se promene ocekuju na motorima odnosno najavljuje se povecanje snage a smanjenje potrosnje. Prodaja pocinje na prolece 2008. godine.

Kineska kompanija SAIC ( Shanghai Automotive Industry Corporation ), vlasnik prava na proizvodnju Rovera 75, koja je osnovala novu automobilsku marku pod imenom Roewe da bi pravila svoju verziju tog Rovera pod imenom Roewe 750e, sada radi i na ekoloski prihvatljivom automobilu sa gorivnim celijama koje pokrece vodonik. Gorivne celije su ugradjene upravo u taj Roewe 750e i sa ovim pogonom auto moze dostici maksimalnu brzinu od 150 km/h uz autonomiju od 300 km. Fabrika napominje da je komfort voznje jednak automobilu koga pokrece klasicni benzinski motor. Treba napomenuti da Roewe vec ima u ponudi hibridni model 750e cija se pogonska grupa sastoji od kombinacije benzinski/elektromotor. Sa modelom na vodonik (verovatno vec tokom 2008. godine), Roewe bi samo dopunio svoju paletu ekoloskih vozila ali se tu javlja problem slabo ili nikako razvijenih pumpnih stanica za vodonik.

Koncept Kia Soul je prvi put vidjen prosle godine na salonu automobila u Detroitu, a na ovogodisnjem je potvrdjeno da vec tokom 2008. godine krece u serijsku proizvodnju s tim sto ce prve isporuke poceti pocetkom 2009. Sam Soul ustvari predstavlja svestrano crossover vozilo ( mesavina razlicitih tipova automobila ) namenjen mladima i ljudima koji se aktivno bave sportom. Unutrasnjost je funkcionalna i prakticna, a manje, kompaktne spoljne dimenzije samo potvrdjuju da je Soul ipak namenjen upotrebi pre svega u gradu.


Nissan je upravo prezentovao 3 nove verzije svog sportiste, modela 350 Z. Prva je Nismo verzija ( fabricki tuner ) namenjena prodaji u Japanu, gde se inace 350 Z zove Fairlady Z. Velike promene u odnosu na obicnu varijantu 350 Z se odnose pre svega na novu, snazniju generaciju 3,5 litarskog V6 motora, novu haubu, aerodinamicke dodatke u trkacem stilu, doterano ogibljenje i novu paletu boja za karoseriju. Unutrasnjost Nismo verzije sadrzi nova sportska sedista, doterani dizajn oplate vrata i instrument table i, opcionalno, aluminijumske pedale. Nismo 350 Z se nalazi na nasoj prvoj slici. Druga nova, jos snaznija varijanta je verzija 380RS-Competition, namenjena privatnim trkackim timovima ali je registrovana i za obicni putnicki saobracaj. Auto ima 3,8 litarski V6 motor sa 395KS, koji je inace svoju pouzdanost dokazao kroz trke. Ovaj, zaista impresivan Nissan 350 Z RS-Competition raspolaze sa 6-stepenim menjacem, Brembo kocnicama, vratima i haubom od karbon fibera, roll barom i trkackim sedistima. Proizvesce se samo 300 komada ove verzije a cena iznosi 221332 dolara. I na kraju i treca nova verzija 350 Z, koja je ustvari obicna serijska varijanta ovog modela ali doterana za novu prodajnu sezonu. Najveca promena je ipak 3,5L V6 motor, koji ima cak 80 % razlicitih delova od dosadasnjeg V6 motora iste zapremine. Sada taj motor razvija 313KS i 358Nm obrtnog momenta. Od estetskih promena, najznacajnija je promena prednje haube, koja sada vizuelno podseca na prvu generaciju ovoh modela kao i 3 nove boje. Kao i dosad, nudice se kao coupe i kao roadster ( na nasoj drugoj slici ).
Saab 9-1


Evo i prvih crteza novog Saabovog modela kompakt klase sa imenom 9-1. Ovo se moze protumaciti i kao brz odgovor drugom proizvodjacu automobila iz Svedske, Volvo-u, koji je vec predstavio svog predstavnika u tzv. Golf klasi, model C30. Kao konkurente svom novom modelu u Saabu ipak vide BMW seriju 1 i Audi A3. Sto se dizajna tice, vidi se da je uzor bio proslogodisnji Saabov koncept Aero-X. Mogu se ocekivati verzije sa 3 i sa 5 vrata. Kako je Saab, kao i Opel, u vlasnistvu GM-a, to ce novi mali 9-1 koristiti platformu nove Opel Astre, koja ce se pojaviti 2009. godine. Priblizno tada mozemo ocekivati i novi Saab 9-1 ( mozda ce se zvati i 9-1X ). Od motora se pominju Opelovi agregati i to 1,6 litarski turbo sa 180KS i 2,0 litarski sa 240KS, takodje turbo.
U Zastavi pocela montaza linije za proizvodnju Punta
U Zastavinoj Fabrici automobila juče je počelo instaliranje jedne - od ukupno šest automatizovanih karoserijskih linija za sklapanje domaćeg "punta", odnosno modela "zastava 10". Kapacitet proizvodnih linija koje će do kraja marta biti instalirane je između 45 i 55 hiljada vozila. Ministar privrede Predrag Bubalo izjavio je juče da će zahvaljujući savremenoj opremi Zastava biti u mogućnosti da uskoro proizvodi automobile najnovije generacije. "To je velika šansa za domaću autoindustriju i sve Zastavine kooperante koji će moći da proizvode delove za druge automobile najnovije generacije. Šansu za Zastavu predstavlja i potpisivanje sporazuma CEFTA. Ulaskom Rumunije u EU Srbija je praktično ostala jedina zemlja na području CEFTA koja ima svoju autoindustriju. Očekujem da će Zastava svoje automobile na tom tržištu prodavati bez carine", naglasio je Bubalo.
Odgovarajući na pitanje novinara o eventualnom obnavljanju pregovora sa Nemačkom kompanijom Opel, Bubalo je rekao da sada o tome ne želi da govori i da o takvim stvarima treba pričati kad dogovor bude postignut. On je podsetio da je Zastava u nabavku nove opreme uložila pet miliona evra, te da će za tu namenu izdvojiti još šest miliona evra i to bez podrške države.
Izvor : danas.co.yu
Ford Transit Connect X-press


Iako na prvi pogled deluje nespojivo, ovaj transporter iz Forda ima ugradjen sportski 2,0 litarski turbo motor sa 215KS i 310Nm iz prethodne generacije Focusa RS. Dakle za one koji ne mogu da se odreknu sportskih performansi, voznih osobina i zvuka trkackih masina cak ni kada kruze gradom dostavljajuci robu. Auto je u odnosu na serijsku varijantu Transita Connect, dodatno spusten za 70mm a tockovi su 18-incni sa niskoprofilnim gumama. Da se sve bude po propisu unutra su Recaro sportska sedista. Pogon je na prednje tockove uz zatvarac diferencijala dok su kocnice Brembo i to precnika diskova 325mm napred i 280mm pozadi. Najlepse za kraj. Maksimalna brzina je 210 km/h a ubrzanje do 100 km/h ispod 7 sekundi. Iz Forda nema informacije o eventualnoj serijskoj verziji, makar ogranicenoj kao ni o, u tom slucaju, mogucoj ceni.


Ionako luksuzan i skup, Mercedesov CL, posle obrade u tuning firmi ART, jos vise dobija na ekskluzivnosti sa njihovim vrhunskim aero body paketom koji se harmonicno uklapa u elegantne linije ovog izuzetnog coupea. Osim prednjih i zadnjih spojlera, taj paket sadrzi i pragove sa strane, originalne ART tockove od 18, 19 ili 20 inca, celokupan izduvni sistem sa 4 "lule" pozadi, za 25mm spusteno ogibljenje i jos mnogo toga. Sto se motora tice, ART uklanja limiter maksimalne brzine koje je fabricki ogranicena na 250 km/h. Iznutra sve je u znaku vrhunskih materijala poput alkantare, koze ( u vise boja ), karbona i drveta odnosno mogucnosti individualizacije su ogranicene samo vasom mastom ili novcanikom.


Mala svajcarska kompanija, bolje reci manufaktura, Beck engineering, sa sedistem blizu Berna, predstavila je 10. januara u Becu, na salonu "luxury motor show", svoj najnoviji proizvod. Radi se o vrhunskom supersportskom automobilu Beck LM800, cija je glavna odlika velika aerodinamicnost i laka konstrukcija, odnosno mala tezina zbog upotrebljenih materijala poput aluminijuma, magnezijuma, titanijuma i kevlara. Sama konstrucija je inace veoma slicna tehnologiji bolida formule 1.Ukratko auto treba da pruzi cisto zadovoljstvo sportske voznje sa svojim optimalnim voznim karakteristikama i enormnim zalihama snage, koje ostvaruje zbog svoje male tezine. Motor je 4,2 litarski V8 sa 650KS uparen sa 7-stepenim sekvencijalnim menjacem. I cena. Tacno 750000 svajcarskih franaka.


U Detroitu je Mitsubishi vec predstavio novu ( EVO X ) generaciju svog sportiste ali prethodnik EVO IX ne odlazi tek tako u istoriju. Kao poslednji pozdrav toj seriji, Mitsubishi je spremio ogranicenu, specijalnu ediciju sa poduzim imenom Evolution IX MR FQ-360 Final Edition ali sa motorom snage 366 konja i 492Nm obrtnog momenta. Motor je 4-cilindricni turbo, zapremine 2,0 litra, koji je doradjen u tuning kompaniji HKS a ima dovoljno snage da ovu "Micu" potera do 100 km/h za 3,9 sekunde (!) dok je maksimalna brzina ogranicena na 250 km/h. Poboljsanje je dozivelo i ogibljenje sa novim Eibach oprugama i Bilstein amortizerima. Dakle, ovako sredjena, ova verzija EVO IX, na pravi nacin se oprasta i najavljuje novu EVO X evoluciju ovog legendarnog modela. Ali kako je ovo ipak ogranicena verzija, u njoj nece moci da uziva bas svako ko ima 51340 evra, koliko staje, vec ce morati da ima i puno srece da je se dokopa jer joj tiraz iznosi samo 200 komada a i to samo za odredjena trzista.
Novi Volvo XC 70


Volvo vec duze vremena sprema naslednika svog (pro)terenskog modela XC 70 napravljenog na osnovi karavana V70. I naslednik ce nositi isto ime a kako se vidi po slikama ( napravljene uz pomoc mobilnog telefona ), auto je prakticno gotov i spreman za prezentaciju. Kada ce to biti ostaje da se nagadja ali ne bi bilo veliko iznenadjenje da se pojavi vec u Zenevi pocetkom marta. Medjutim, za razliku od aktuelnog XC 70, koji je napravljen na osnovu limuzine S60, novi ce XC 70 koristiti platformu veceg S80. Ovim modelom Volvo ce dopuniti svoju gamu SUV i proterenskih modela jer uz postojeci veci SUV XC 90, za 2008. se najavljuje novi manji XC 60, upravo predstavljen u formi koncepta u Detroitu. Takodje se pominje i manji model XC 50 koji bi bio offroad verzija postojeceg karavana V50. Uz postojece motore (benzinac od 2,5L sa 210KS i 2,4L dizelas sa 163KS), novi XC 70 dobice i 6-cilindricni benzinski motor zapremine 3,2 litra sa 238KS i 320Nm a verovatno i 4,4 litarski V8 sa 315KS.

Novi sef Forda, Alan Mulally, na salonu u Detroitu je demantovao glasine da Ford prodaje Jaguar te da se na taj nacin zeli otarasiti britanske marke. Prema njegovim recima Jaguar ce dobiti jos jednu sansu dodavsi da ce do 2010. godine ceo proizvodni program biti obnovljen pocevsi sa novim modelom C-XF (na slici), koji je upravo u Detroitu predstavljen u formi koncepta a koji ce zameniti S-type. Zatim vec 2009. sledi novi XJ a 2010. i novi X-type. Za razliku od Jaguara, Ford ce prodati Aston Martin i to uprkos prodaji 6500 automobila tokom 2006. godine. Iz Forda napominju da je Aston Martin pod kapom Forda prerastao u mocan brend ali da ce za njegov dalji razvoj brinuti novi vlasnici. Ko ce to biti, saznacemo uskoro. Sa druge strane, internetom kruze glasine da ce upravo serijska verzija Jaguara C-XF biti novi sluzbeni auto tajnog agenta 007, Jamesa Bonda odnosno da ce se novi Jaguar prvo pojaviti na filmskom platnu u novom filmu o agentu 007 pa tek posle i na nekom salonu. Za sada nema potvrde te informacije, ali posto Ford prodaje Aston Martin, dosadasnji auto pomenutog agenta, vest je prilicno uverljiva. Jer ne treba zaboraviti da Ford ima ugovor sa producentima filmova o Jamesu Bondu za jos jedan film i sigurno nece reklamirati auto koji tada vise nece biti u njihovom vlasnistvu.