
S obzirom na prilike na evropskom tržištu i sve veće cene goriva, najnovija vest da je Volkswagen odlučio da svoj novi pick-up model Robust ne prodaje na Starom kontinentu i ne predstavlja neko veliko iznenađenje. Isto će se najverovatnije desiti i sa planovima za prodaju u Severnoj Americi, dok je za sada jedino sigurno Južna Amerika, gde će se ovaj model i proizvoditi (fabrika Pacheco u Argentini).
Ranije je bilo planirano da prodaja Robusta (ime još nije zvanično potvrđeno) u Evropi startuje tokom 2010. godine dok bi proizvodnja, sem u Argentini, bila organizovana i u Volkswagenovoj fabrici u nemačkom Hanoveru a možda i u Južnoj Africi. Evropa je dakle otpala a kupcima u Južnoj Americi i još nekim tržištima Robust će najverovatnije biti na raspolaganju u Single Cab i Double Cab verzijama sa dvoja i četvora vrata, sa 4WD pogonom na sva četiri točka, kao i u jeftinijoj 2WD varijanti za manje zahtevne kupce. Što se motora tiče, za sada se pominju samo "novi common rail dizelaši" i jedan V6 benzinac, dok će izgled pratiti već poznati korporativni look nemačke kompanije.

Nakon nedavne restilizacije modela C2 i C3 Pluriel, na red za doterivanje je došao i Citroenov predstavnik u kompakt klasi C4, koji se inače na tržištu nalazi već skoro četiri godine (od tada do danas kupce je našlo preko 900.000 primeraka ovog automobila). Tačnije, C4 je doživeo prilično diskretno estetsko doterivanje kako bi se dizajnerski približio novijim automobilima u gami francuskog proizvođača, a osvežena je i njegova paleta pogonskih agregata.
Što se izgleda tiče, kao i kod obnovljenih C2 i C3 Pluriela, velikih promena i nema; tek, tu su novi prednji branik, blago modifikovani prednji gril i hauba motora, drugačija grafika zadnjih svetala kod Coupe verzije, novi dizajn aluminijumskih točkova (od 16 i 17 inča), tri nove boje za karoseriju i par manjih izmena u interijeru (doterana instrument tabla, novi i kvalitetniji materijali za prednji panel, oplate vrata i sedišta, kao i bogatiji spisak standardne i opcione opreme, gde se posebno ističe novi navigacioni sistem MyWay). Dužina je nešto veća nego ranije, odnosno standardni C4 sa četvoro vrata ima 4275 mm, a C4 Coupe 4288 mm.
Novosti ima i pod poklopcem motora. Tako je 2.0 HDiF dizelaš (sa filterom čestica čađi) pojačan sa 100kW/136 na 103kW/140KS, dok njegova prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 5,3 litra, a emisija CO2 140 grama po kilometru. Veća novost su dva benzinca od 1.6 litra zapremine, razvijena u saradnji sa BMW-om. Slabiji 1.6 VTi raspolaže sa 88kW/120KS i 160Nm obrtnog momenta (zamenjuje sadašnji 1.6i 16V agregat sa 110 konja), a snažniji 1.6 THP ima na raspolaganju 110kW/150KS i 240Nm.
Inače, pomenuti 1.6 VTi benzinac sa 120 konja je od sada dostupan i u modelu C4 Picasso, koji u toj verziji po fabričkim podacima u proseku troši 7,5 litara goriva na 100 km (7 odsto manje nego aktuelni 1.8i 16V sa 125KS).
I na kraju podatak da će zvanična svetska premiejera obnovljenog C4 biti održana 26. avgusta na predstojećem salonu automobila u Moskvi.
Ford Kuga 2.0 TDCi

Izvor : www.blic.co.yu
Aktuelna generacija „fordova“ niže srednje klase (modeli „fokus“ i „C-maks“) posebno se istakla na polju upravljivosti i stabilnosti. Zato niko nije ni sumnjao da će nova „kuga“, koja je nastala na istoj fabričkoj platformi, iskoristiti tu prednost u segmentu takozvanih krosovera (proterenski dizajniranih vozila s pogonom na dva ili sva četiri točka). „Fordovi“ inženjeri se, međutim, nisu zaustavili na tome već su uz prilagođavanja koja su bila neophodna zbog povećanog rastojanja od tla i primene (opcionog) pogona na sva četiri točka ponudili i veoma bogat paket elektronskih uređaja koji vožnju ovog automobila pretvaraja u prijatnu zarazu.
„Kuga“ magnetski privlači već samom pojavom. Takozvani kinetički dizajn našao je u ovom tržišnom segmentu veoma plodno tlo. U odnosu na dosadašnje radove novost su usisnici za vazduh postavljeni ispod prednjih svetala, a u masivnu pojavu odlično se uklopila i dvodelna maska hladnjaka s naglašeno velikim donjim trapezom. Moćnu pojavu prati i niz praktičnih rešenja, među kojima se posebno izdvajaju dvodelna peta vrata i izuzetno fleksibilan unutrašnji prostor.
Luksuzno i upotrebljivo
Dvostruki
pristup prtljažniku znatno olakšava unošenje stvari u vozilo na tesnim parking
prostorima. Za spuštanje vrećica i torbi iz supermarketa dovoljno je podići
samo gornji deo koji se u odnosu na slična rešenja razli-kuje po tome što
zahvata ne samo staklenu površinu već i deo metalne konstrukcije. Za kabasti
prtljag, pored kompletno otvorenih petih vrata dobro dođe i inteligentno
sklapanje sedišta koja spuštanjem formiraju ravnu površinu čime se znatno
olakšava pakovanje, ali i transport osetljivih predmeta. U već viđena, ali
svakako veoma praktična rešenja, spadaju i kasete u podu kao i poveći
multifunkcionalni naslon za laktove između prednjih sedišta.
Prednji panel nosi prepoznatljiv pečat Nika Vidakovića, glavnog dizajnera
enterijera u evropskoj filijali „Forda“. Stručnjak hrvatskog porekla napravio
je pravu malu revoluciju u unutrašnjosti „Fordovih“ automobila, koja sada
deluje privlačnije nego ikad. Na masivnoj centralnoj konzoli boje aluminijuma,
ugrađen je veliki TFT ekran koji u „kugi“ ne služi samo za navigaciju i
grafički prikaz kod poešavanja audio sistema ili klimatizacije već i za nadzor
situacije iza vozila. Novi „ford“ je, naime, opremljen sistemom sa
širokougaonom kamerom u zadnjem delu čime je obezbeđeno izuzetno precizno
manevrisanje i parkiranje „u milimetar“.
Traži jači motor
Sjajan
sistem oslanjanja i mnogobrojna elektronska pomagala gotovo da su napravili
problem samoj fabrici. Kontrola vozila je odlična u svim situacijama pa se za
sada jedini motor u ponudi čini nedovoljno moćan da iz ovog automobila izvuče
sav ponuđeni potencijal. Dvolitarski turbo dizel, inače, obezbeđuje sasvim
solidna ubrzanja i krajnu brzinu ali njegovih 136 konja daleko su od granice
koju ovako spakovan automobil može da podnese. Svestan je toga i „Ford“, pa se
već za kraj godine najavljuje ugradnja petocilindričnog (benzinskog) turbo
motora iz „fokusa ST“ (2,5 l, 225 KS)!
Menjač je ručni, šestostepeni a kupci mogu da biraju između varijanti s pogonom
samo na prednje ili sva četiri točka (AWD). U drugom slučaju obrtni moment se
aktivno deli s početnih 90:10 odsto u korist prednjih točkova do 50:50 odsto.
Da su sportske vozne karakteristike i ugođaj vozača bili jedna od glavnih ideja
vodilja pokazuje i sistem za podešavanje odziva upravljača. Preko ponuđenog
menija vozač može da izabere jednu od tri opcije, koje najviše odgovaraju
trenutnim uslovima u saobraćaju i(li) njegovom temperamentu.
Vrhunska bezbednost
Na osnovu brzine kretanja, broja obrtaja kolenastog vratila, položaja upravljača, nagnutosti karoserije, kontakta s podlogom i drugih informacija dobijenih iz mreže senzora računarski sistem „kuge“ deli obrtni moment i aktivira potrebne elektronske sisteme. Deluje zamršeno ali sve se odvija potpuno automatski i, što je najvažnije, pravovremeno. Jedino što s vozačeve pozicije možete da osetite je da automobil kao od šale prati zadatu putanju i da ga izuzetno lako kontrolišete. Aktivni sigurnosni paket čine ESP (nadzor stabilnosti), TCS (kontrola proklizavanja), ARM (uređaj za sprečavanje prevrtanja), CBC (inteligentno kočenje u krivinama), BLB (sistem za kočenje i blokadu diferencijala), ABS s EBD-om (elektronska distribucija kočne sile)... Kada se sve to ima u vidu ne čudi da je na Euro NCAP proveri „kuga“ lako zaradila maksimalne ocene u svim oblastima - pet zvezdica za bezbednost putnika, četiri za sigurnost dece i tri za zaštitu pešaka.
Autor : Aleksandar Andrić

Izvor : www.tuning.co.yu
Zvanično saopštenje za medije i javnost:
"Nakon četiri godine organizovanja Tuning Styling manifestacija i održavanja prvih drift trka u Srbiji, Auto tuning Club zajedno sa časopisom Tuning Styling, sa ponosom objavljuje da je sklopio ugovor o održavanju najpoznatije međunarodne drift manifestacije u Evropi – “KING OF EUROPE”. Grad Kragujevac biće domaćin ovog internacionalnog hepeninga 26. i 27. jula 2008. godine.
Na konferenciji za novinare, u zgradi Skupštine grada Kragujevca koju je održao Jovan Pavlović-Bojadžić, zamenik predsednika Skupštine grada, predstavnici organizacije “King of Europe”, zajedno sa predstavnicima “Auto Tuning Cluba” (vlasnicima licence za KOE), obišli su stazu na kojoj će trka biti održana i izrazili zadovoljstvo da će Srbija biti peta zemlja koja će naredne godine “ugostiti” više od 80 driftera iz cele Evrope."
Pod pokroviteljstvom grada Kragujevca
King of Europe biće održan na stazi ispred fabrike Zastava, koja će uskoro biti uređena, proširena i pokrivena novim slojem asfalta zahvaljujući spremnosti lokalne samouprave grada Kragujevca. Pored renoviranja staze, biće preduzete sve mere obezbeđenja kako bi publika mogla u potpunosti da uživa u ovom visoko adrenalinskom sportu.
Naglašavamo da će King of Europe biti deo Tuning Styling manifestacije koje Auto Tuning Club sa časopisom Tuning Styling već godinama održava. U okviru TS Show-a, manifestacija će obilovati zabavnim sadržajima (car-wash, DJ, dance girls) kao i takmičenjima u Styling-u, dB-u, SQ-u i Burnout-u.
Drift King of Europe
Organizacija “King of Europe”, sa sedištem u Londonu, održava već nekoliko godina međunarodne drift trke u Finskoj, Francuskoj, Belgiji, Poljskoj, Švedskoj, Češkoj i Mađarskoj. Prošle godine je za pobednike obezbedila let u Dubai koji su se sa svojim automobilima oprobali na Dubai Drift Challenge-u, a ove godine će pobednicima prirediti nova iznenađenja.
TV prenosi i uključenja
Pored direktnog prenosa manifestacije u subotu i nedelju (26. i 27. jul) u okviru BS produkcije, dečje televizije Kragujevac, TV Kopernikusa (Niš) i Super TV (Subotica), dolazak su nam potvrdile sledeće TV ekipe: TV Metropolis Beograd, City1 Beograd, TV S Beograd, TV Košava Beograd, a povremena uključenja u jutarnjim časovima su potvrđena i sa RTS-a.
Cena ulaznica i kotizacije za takmičenja
Za razliku od ulaza na drift King of Europe, ulaz na Tuning
Styling Show koji se održava paralelno sa drift manifestacijom, se neće
naplaćivati. Ulaznica za drift King of Europe iznosi 300 dinara po danu pri
čemu posetioci dobijaju jednobojne narukvice. Time se omogućuje slobodna šetnja
po celom prostoru osobi koja poseduje narukvicu. Narukvice će biti različitih
boja za oba dana.
Kotizacija za drift takmičare iznosi 50 evra dok su za Styling i DB takmičenja
1200 dinara. Svaki takmičar kotizacijom dobija jednu narukvicu. U slučaju da želite da izložite svoj auto (hobi
klasa), kotizacija iznosi 600 dinara. Pomeranje automobila, odnosno
izlazak sa manifestacije nije moguć od 10.00 - 18.00 h.
Spremite se da zajedno ugostimo Evropu u Srbiji.
Više informacija na www.drift.rs

Japanska tjuning kompanija Wald International je već dobro poznata po doradi prestižnih modela evropskih i japanskih marki automobila (pre svega BMW, Mercedes, Bentley, Lexus), a njihov najnoviji rad vidite na slikama.
Radi se o Bentleyu Continental GT, koji se već u standardnoj, fabričkoj verziji ističe svojom impozantnom pojavom. Kako uvek ima onih koji žele nešto više (i to naravno mogu i da plate), Wald International je pripremio novi Continental GT Black Bison Edition, koji će kupcima biti na raspolaganju krajem ove godine.
Tjuning program za agresivniji nastup ovog Bentleya se sastoji od novog prednjeg branika sa drugačije oblikovanim otvorima za vazduh, novih pragova, spojlera na poklopcu prtljažnika, doteranog zadnjeg branika i difuzora, novog izduvnog sistema sa četiri završetka i kompletom zanimljivo dizajniranih točkova.
Za sada nema informacija o eventualnim promenama ispod haube, gde se kod standardnog, fabričkog mopdela nalazi 6.0 litarski agregat sa 560KS i 650Nm obrtnog momenta (dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 4,8 sekundi i za maksimalnu brzinu od 318 km/h).

Fiat je u Velikoj Britaniji lansirao novu specijalnu verziju modela Panda (na bazi Pande 1.2 Dynamic), namenjenu pre svega mladim majkama. Panda Mamy se tako pored svojih već dobro poznatih karakteristika ovog gradskog mališana, odlikuje i bogatijom standardnom opremom, koja između ostalog, uključuje i klima uređaj, Bluetooth, kliznu zadnju klupu, ISOFIX držače za dečija sedišta, dodatni unutrašnji retrovizor za nadgledanje dece na zadnjoj klupi, prednja sedišta sa džepovima, vozačevo sedište podesivo po visini, kukice za kese u prtljažniku, nove patosnice, radio/CD/MP3 player, ABS, prednje vazdušne jastuke, daljinsko centralno zaključavanje, aluminijumske točkove, svetla za maglu, dve nove boje za karoseriju, kao i posebne Mamy oznake ispod žmigavaca na prednjim blatobranima. Cena za Pandu Mamy u Velikoj Britaniji iznosi 8200 funti ili oko 10.350 evra.

Britanska tjuning kuća Project Kahn je za vlasnike ionako ekskluzivnog kupea Bentley Continental GT pripremila novi stajling kit GTS Black Edition, koji treba da unapredi sportski imidž ovog modela ali da istovremeno ostane veran njegovim originalnim linijama.
Iako je dakle već i standardni Continental GT sam po sebi dovoljno atraktivan auto, u Project Kahnu su ipak pripremili novi stajling paket onim kupcima koji žele još individualniji, odnosno personalizovani izgled svog automobila.
Ukratko, novi aerodinamički kit sadrži redizajnirani prednji branik, nove pragove, modifikovan zadnji branik sa difuzorom i spojler na poklopcu prtljažnika. Paket zaokružuju atraktivn Kahnovi Silver Mist aluminijumski točkovi veličine 22 inča, novi sportski izduvni sistem, za 20 mm spušteno ogibljenje i doterana unutrašnjost, koja je sva u koži.

Audi je ostvario još jedan prodajni rekord u Kini, uspevši da u prvih šest meseci 2008. tamošnjim kupcima isporuči 60.509 automobila, što predstavlja najuspešnije polugođe nemačke kompanije u njihovom dosadašnjem prisustvu na tržištu najmnogoljudnije zemlje sveta.
Najprodavaniji model je Audi A6L ("šestica" sa produženim međuosovinskim rastojanjem), koji sa plasiranih 42.969 primeraka (+18% u odnosu na prvih šest meseci 2007.) predstavlja najuspešniji premium model na kineskom tržištu. Sledi Audi A4 (prodatih 10.819 komada, rast od 20%), pa Audi A8 (2431 vozila, +50%), dok je Audi Q7 našao 2663 kupca ili 90 odsto više nego za prvih šest meseci 2007.
Noviteti iz Renaulta : Megane III, Scenic III, novi Clio sedan/Thalia, Logan MCV, Sandero 4x4 i ULC

Na internetu su se pojavile nove fotografije čitave palete budućih modela iz Renault grupacije.
Megane III
Prvo o trećoj generaciji Renaulta Megane koji će svoju zvaničnu svetsku premijeru doživeti na ovogodišnjem salonu automobila u Parizu. Po planovima francuske fabrike, Megane III treba kvalitetom i motorizacijom da dostigne "njegovo veličanstvo" VW Golf i da zasedne na tron C klase, koja se upravo zbog popularnosti nemačkog automobila naziva još i Golf klasa. U planu je i povećanje prizvodnje pa bi tako godišnje fabričke trake trebalo da napusti oko 500.000 Megana III. Da bi se to i postiglo, Renault će novi Megane oblikovati nešto klasičnije u odnosu na avangardni Megane II, koji je 2002. godine, kada se pojavio, izazvao lavinu različitih komentara svojim neobičnim izgledom (naročito zadnjeg dela). Jednostavno, ovog puta u Renaultu ne žele da rizikuju sa dizajnom kao kod aktuelnog Megana II, pre svega da se ne bi ponovili neuspesi poput modela Avantime i Vel Satis. Mada treba podsetiti da je uprkos takvom izgledu (ili baš zbog toga) taj Megane II osvojio evropsku titulu "Automobil godine" za 2003. Nova generacija će naravno biti veća od sadašnje (dužina će iznositi 430 cm, širina 181 cm, visina 147,5 cm), što će omogućiti veću prostranost i komfor u putničkoj kabini, kao i veću zapreminu prtljažnika. Naravno, Renault obećava i bolji ukupni kvalitet i upotrebu najkvalitetnijih materijala u unutrašnjosti, veću akustičku udobnost, unapređenu bezbednost za putnike (serijski ESP, ABS, EBD i EBA sistemi plus komplet do devet vazdušnih jastuka) i svu silu elektronskih "igračaka" primerenih automobila 21. veka. Kao i ranije, ponuda će obuhvatati karoserijske verzije sa troja i petora vrata (koje se međusobno prilično razlikuju), karavan, sedan i CC odnosno Coupe-Cabrio. Osnovni motor u paleti bi trebao da bude 1,6 litarski benzinac u verzijama sa 100 i 110KS, sledi novi 1.4 Turbo 16V sa 130KS, zatim 2.0 16V od 140 konja i 2.0T sa 180KS, dok će od dizelaša na raspolaganju biti 1.5 dCi sa 85 i 105KS, 1.9 dCi sa 130KS i 2.0 dCi sa 150 konja. Vrh ponude će činiti benzinski agregat sa 225 ili 250 konja namenjen sportskoj RS varijanti.
Scenic III
Treća generacija Scenica (model za 2009.-tu) se bazira na modifikovanoj platfomi pomenutog Megana III, sa kojim će deliti i pogonske agregate. To podrazumeva 1.5 dCi dizelaš sa 105KS, zatim 1.9 dCi sa 130KS, 2.0 dCi od 150 konja, kao i benzince 1.6 16v od 100 i 110KS, 1.4 Turbo od 130KS, 2.0 16v sa 140KS i 2.0 T sa 180KS (sve verzije će standardno biti opremljene manuelnim šestostepenim menjačem, a u ponudi će naravno biti i automatska transmisija).
Kao i sadašnji model, i novi Scenic III će biti dostupan u dve varijante: standardni Scenic sa pet sedišta i Grand Scenic za sedam putnika i sa dužim međuosovinskim rastojanjem (slično radi i Citroen sa svojim modelom C4 Picasso). U svakom slučaju, opet možemo očekivati prostrani i praktični interijer sa mnogobrojnim ostavama za sitnice i velikim prtljažnikom.
Kako stvari sada stoje, Scenic III bi mogao da doživi svoju zvaničnu svetsku premijeru ove jeseni na salonu automobila u Parizu, zajedno sa novim Meganom, mada drugi izveštaji kao datum promocije pominju naredni salon u Ženevi (mart 2009.).
Clio sedan/Thalia
Renaultova limuzina na bazi Clia II, koja se u zavisnosti od tržišta prodaje kao Renault Thalia, Clio sedan, Clio Symbol ili Nissan Platina, uskoro će dobiti svog naslednika. Iako su mnogi očekivali da će kao baza poslužiti aktuelni Clio III, Francuzi su opet iskoristili stari Clio II. Mada je automobil dizajnerski sada nešto privlačniji nego dosadašnji model, jasno je da se ni ovaj Clio sedan/Thalia neće kupovati zbog svog izgleda. Ostali detalji za sada nisu poznati, ali slike dovoljno govore.
Logan MCV
Pre nekoliko dana Dacia je objavila prve zvanične fotografije redizajnirane verzije aktuelnog Logana limuzine (o tome više OVDE), a ovako će izgledati njegova karavan, odnosno MCV varijanta.
Kao i kod limuzine, i MCV je najveće promene doživeo na prednjem delu, gde se najviše ističe nova rebrasta maska hladnjaka, doterana svetla i modifikovani branik sa drugačije oblikovanim otvorom za vazduh, dok izmene pozadi obuhvataju nova svetla i redizajnirani branik. Uz unapređeni interijer u stilu pomenutog Sandera (prednji panel, novi volan, kvalitetniji materijali, oplate vrata), to je u principu to, jer u ponudi motora nema promena.
Sandero 4x4
Već neko vreme je poznato da će i rumunska Dacia ući u borbu za kupce u segmentu 4x4 vozila, a potvrda tome su i ove slike. Novi rumunski 4x4 model će u stvari biti povišena verzija nedavno predstavljene Dacije Sandero, uz dodatak pogona na sva četiri točka i robusnijeg izgleda (modifikovani branici, novi pragovi, proširenja blatobrana, doterana maska, krovni nosači). Kako stvari sada stoje, Dacia Sandero 4x4 bi trebalo da se pojavi na tržištu 2009. godine i to po ceni od oko 10.000 evra.
Renault ULC
Renault-Nissan alijansa i indijski Bajaj Auto su 12. maja ove godine i zvanično najavili formiranje joint venture kompanije za proizvodnju njihovog novog niskobudžetnog automobila, čija će osnovna varijanta koštati samo 2500 američkih dolara (nepunih 1600 evra). Ovaj novi "narodni auto" se za sada vodi pod kodnom oznakom Renault Bajaj ULC (na slici njegov mogući izgled), a proizvodiće se u potpuno novoj fabrici u indijskom Chakanu. Bajaj Auto će u ovom joint venture-u imati 50% učešća, a Renault i Nissan po 25 odsto. Prema zvaničnom saopštenju, proizvodnja novog ULC automobila treba da počne 2011. godine, a proizvodiće se 400.000 primeraka godišnje (uglavnom namenjenih indijskom tržištu, mada se kasnije očekuje prodaja i na ostalim tržištima u razvoju). Bajaj Auto je inače na ovogodišnjem salonu salonu automobila u Nju Delhiju već predstavio sopstveni koncept automobila za široke narodne mase, koji bi u serijskoj verziji trebalo da košta oko 3000 dolara ili 1910 evra. Ljudi iz Bajaj Auta su tada napomenuli da je to još uvek samo prototip na kome još treba da se radi, a ako se sve bude odvijalo kako se planira, njegova serijska proizvodnja bi trebalo da startuje 2010. godine u gradu Chakan (u početku bi se godišnje proizvodilo oko 250.000 primeraka ovog automobila). Precizniji tehnički detalji još nisu poznati, ali su iz indijske kompanije potvrdili da su za novi auto razvili dva motora, i to jedan benzinac i jedan dizelaš, oba sa dva cilindra.

Nemački tjuner Carlsson je za Mercedesov model GL500 svim zainteresovanim kupcima ponudio kompletan tjuning paket, koji podrazumeva ne samo povećanje snage njegovog V8 agregata, već i atraktivan aerodinamički kit, nove aluminijumske točkove, doteranu unutrašnjost, novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika sa četiri završetka (brinu se ne samo za moćniji izgled, već i za odgovarajući zvuk), kao i elektronski kontrolisano podešavajuće C-Tronic ogibljenje (spušteno za 35 mm i zaslužno za poboljšano upravljanje i manje naginjanje vozila).
Što se snage tiče, Carlsson je V8 benzinac pojačao sa 285kW/388KS na 320kW/435KS pri 6000 o/min. i 600Nm obrtnog momenta, dostupnog u rasponu od 2800 do 4800 o/min. Rezultat je najveća brzina od 248 km/h i ubrzanje do stotke za samo 6,1 sekundu. Sa većom snagom ide i dinamičniji izgled, što je zasluga modifikovanih branika, novih pragova, prednjeg grila i naravno novih Carlsson točkova (veličine 22 inča i sa gumama dimenzija 295/35 ZR22).
Unutrašnjost je oplemenjena samo najboljim materijalima (kožom, alkantarom, karbonom i drvetom), ergonomskim Carlsson sportskim volanom (u koži ili kombinaciji kože i alkantare) i aluminijumskim pedalama.
VIDEO : Toyota Aygo Crazy
Standardni Toyotin Aygo sa 1,0 litarskim motorom od 68 konja, 93Nm obrtnog momenta, maksimalnih 157 km/h i ubrzanjem do stotke od 14,2 sekunde teško da može koga da impresionira ali ovaj unikatni Aygo Crazy je nešto potpuno drugo. Kako i ne bi kada je u njega ugrađen 1,8 litarski VVT-i motor iz Toyote MR2, koji uz pomoć turbo punjača sada raspolaže sa svih 200KS pri 6700 o/min. i 240Nm pri 3400 o/min. Rezultat? Manje od 1000 kg tažak automobil na ubrzanje do 60 milja na sat (96 km/h) potroši manje od 6 sekundi (tačnije 5,9 sec) dok maksimalna brzina prelazi 200 km/h.
Pored jačeg motora, Aygo Crazy je dobio i kompletan aero body kit (uključujući i veliko zadnje krilo od karbon fibera), novi set 17-inčnih točkova i Godyear guma (dimenzija 225/45), širi trag točkova, Tein amortizere, zaštitni kavez, trkačka sedišta i Sparco volan (ali zato nema ni ABS, ni servo upravljač, ni traction control...).
Toyota će inače Aygo Crazy premijerno predstaviti na salonu automobila u Londonu krajem ovog meseca (British International Motor Show 2008).
Padaju carine

Izvor : www.novosti.rs
Među onima koji sa pažnjom očekuju konstituisanje nove vlade
svakako su građani zainteresovani za kupovinu automobila. Jer, ima velikih
izgleda da se u Srbiji do četvorotočkaša ubuduće dolazi uz niže dažbine, a do
nekih, na primer, ruskih, i bez carine.
Poznavaoci prilika na tržištu automobila očekuju da nova vlada ispuni ono o
čemu se vrlo često govorilo u predizbornoj kampanji. Pre svega, da prepolovi
carinsku stopu za uvoz putničkih vozila, odnosno da je od nove 2009. godine
svede na deset odsto. Takođe, očekuje se i da se porez na prenos apsolutnih
prava, koji je smanjen sa pet na 2,5 odsto, konačno svede na najavljenih jedan
odsto vrednosti automobila u prometu.
Takođe, priprema izmene Zakona o carinskoj tarifi, koja bi konačno skinula
zaštitu od spoljne konkurencije jedinoj fabrici automobila u Srbiji, nije
sporna. Prema nekim inicijalnim planovima, ova izmena bi se u setu ostalih
poreskih i drugih ekonomskih zakona mogla naći pred poslanicima novog saziva Skupštine
Srbije već u oktobru.
Odmah posle ratifikacije „gasnog“ aranžmana sa Rusijom, članovi Međudržavnog
trgovinskog komiteta Rusije i Srbije trebalo bi da „osveže“ spisak robe kojom
će se trgovati pod specijalnim uslovima. Već je izvesno da će se na ovom spisku
naći i putnički automobili, ali samo u ograničenom kontingentu od 5.000 do
10.000 vozila na godišnjem nivou. Rusi bi, naime, na ovo tržište vrlo rado bez
carina plasirali njihov nacionalni ponos - „ladu“.
„MRKA KAPA“ ZA CRNOGORCE
Brzo rešavanje statusa vozila koja danas građani Srbije koriste, a koja su, zbog neispunjavanja standarda evro tri, i dalje registrovana u Crnoj Gori - neće sigurno biti jedan od prioriteta nadležnih ministarstava nove vlade. Skoro da nema nikakvih šansi da se ovi automobili, kroz plaćanje bilo kakve takse, uvedu u legalne registracione spiskove MUP-a.
Suzuki SX4-FCV

Suzuki će za vreme G8 samita sedam najrazvijenijih zemalja sveta i Rusije (koji se u Japanu održava od 7. do 9. jula), javnosti prikazati novu studiju kompaktnog automobila sa gorivim ćelijama. Radi se o modelu SX4-FCV (dužine 4190 mm, širine 1730 mm, visine 1585 mm i međuosovinskog rastojanja od 2500 mm) u čijim gorivim ćelijama hemijskom reakcijom između vodonika i kiseonika dolazi do stvaranja električne energije, koja na kraju i pokreće automobil. Najveća brzina koju SX4-FCV (Fuel Cell Vehicle) može da postigne je 150 km/h, a autonomija mu iznosi 250 km.