
Nedavno promovisana nova generacija Seat Ibize uskoro će biti dostupna i sa atraktivnim sportskim paketom. Sport Pack u ovom slučaju podrazumeva redizajnirani prednji branik sa velikim otvorom za vazduh, nove pragove, modifikovani zadnji branik sa centralno smeštenim duplim završetkom izduvnog sistema, zadnji krovni spojler, petokrake aluminijumske točkove od 17 inča i doterani interijer (sportski volan, aluminijumske sportske pedale, sportska ručica menjača i aluminijumski detalji na oplatama vrata).
Sve u svemu, vlasnik Ibize će za ovaj sportski paket morati da izdvoji oko 3500 evra.

Tradicionalna Porscheova oznaka Carrera se neočekivano našla i na specijalnom izdanju lakog komercijalnog vozila Volkswagen Caddy, namenjenog švedskom tržištu. Ovde ipak ne treba smetnuti s uma da će Porsche uskoro i zvanično povećati svoj udeo u Volkswagenu i to sa sadašnjih 31 na preko 50%, pa dozvola za upotrebu naziva Carrera na modelu VW-a možda i ne treba previše da iznenađuje. Kao što se vidi već i iz njegovog imena, Caddy Carrera Cup Edition 2.0TDI R pokreće 2,0 litarski turbo dizel agregat sa snagom od 103kW/140KS, što je dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosi 10,6 sekundi i za najveću brzinu od 186 km/h.
Sem Carrera Cup natpisa na bokovima, ovaj Caddy je dobio i novi aero body kit, aluminijumske točkove od 17 inča u crnoj boji (sa gumama dimenzija 225/45 R17) i modifikovanu unutrašnjost (dvobojna kožna sportska sedišta, sportski kožni volan i ista takva ručica menjača plus aparat za gašenje požara, smešten ispod sedišta suvozača). U Švedskoj će Caddy Carrera Cup Edition 2.0TDI R koštati oko 22.000 evra, a biće napravljena limitirana serija od samo 250 primeraka.

Ferrari je pre desetak dana objavio prve zvanične slike i detalje o njihovom najnovijem i dugo očekivanom modelu California, čija će zvanična svetska premijera inače biti upriličena na ovogodišnjem salonu automobila u Parizu. Danas je italijanska fabrika objavila novi set fotografija ovog automobila, uključujući i one koje (konačno) prikazuju izgled Californije sa krovom (spušta/podiže se za samo 14 sekundi). Naime, novi Ferrari California će biti dostupan isključivo u formi kabrioleta sa tvrdim sklapajućim krovom i kao takav treba da zadovolji i najzahtevnije kupce u pogledu voznih osobina i uživanja u vožnji (za unapređenje komfora brine se i novo multilink zadnje vešanje). Pod aluminijumskim odelom ovog Ferrarija se krije 4,3 litarskli V8 agregat sa direktnim ubrizgavanjem, koji raspolaže sa 460KS pri 7500 o/min., uparen sa sedmostepenom transmisijom sa duplim kvačilom. Dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h bude ispod četiri sekunde, dok podatak o maksimalnoj brzini nije saopšten ni u današnjem zvaničnom press saopštenju. Ako nekoga to uopšte interesuje kada je u pitanju Ferrari, emisija CO2 iznosi 310 grama po kilometru, a prosečna potrošnja je po fabričkim podacima 13,2 litra na 100 km. Ferrari California je dugačak 4560 mm, širok 1900 mm, međuosovinsko rastojanje mu iznosi 2700 mm, dok je zapremina prtljažnika 360 litara (kada je krov podignut) odnosno 260 litara (kada je krov spušten). Za poređenje, aktuelni Ferrari F430 je dugačak 4512 mm, širok 1923 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2600 mm. Ferrari California je opremljen i ekskluzivnim F1-Trac traction controlom (sistemom koji je debitovao u Ferrariju 599 GTB Fiorano), Brembo kočionim sistemom sa karbon-keramičkim diskovima, najkvalitetnijim materijalima u kabini i infotainment sistemom.
UPDATE : Porsche Cayenne sa dizel motorom

Iako su to do sada nekoliko puta oštro negirali, Porsche prema poslednjim vestima ipak planira da sredinom 2009. godine obogati ponudu svog SUV modela Cayenne novom, dizel verzijom. Kako bi uštedeo na vremenu i novcu potrebnom za razvoj, Porsche će turbo-dizel motor pozajmiti od Audija. Radi se o V6 agregatu koji će u Cayennu razvijati oko 238kW320KS (u Audiju raspolaže sa 179kW/240KS). Snažniji V8 motor je takođe bio u razmatranju ali se zbog veće težine od toga odustalo. Očekuje se da Cayenne sa dizel motorom ima prosečnu potrošnju od 9,9 litara na 100 km. Inače, Porsche planira da sledeću generaciju Cayenna ponudi i sa hibridnim pogonom (kombinacija V6 benzinca i elektro-motora), koji će od 2010. biti dostupan i u budućem sportskom sedanu Panamera.

Izvor : www.kia.co.yu
Uprava i personal Kijine fabrike u slovačkoj Žilini su u petak, 23. maja
proslavili još jedan istorijski događaj – proizvodnju 200 000-tog cee'da.
Jubilarni trovratni pro_cee'd Dakar žute boje namenjen je kupcu iz Nemačke.
"Ovo je još jedan od značajnijih dana za Kiju", oduševljeno je rekao
g. In-Kyu Bae, predsednik uprave Kia Motors Slovačka. "100 000. cee'd
proizveli smo u septembru prošle godine i nakon samo osam meseci proizvodnja se
udvostručila. Neprestano postižemo rekordnu proizvodnju, ali pritom svakako
zadržavamo i visoku razinu kvaliteta vozila."
"Stil, dizajn, kvalitet i trajnost članova porodice cee'd, koja se
proizvodi u Slovačkoj, omogućili su ponudu revolucionarne sedmogodišnje
garancije koja je odigrala ključnu ulogu u porastu Kijine prodaje širom
Evrope", zaključio je Bae.
Tokom ove godine, žilinska fabrika postavila je rekordnu proizvodnju 915
automobila na dan (ponedeljak, 21. aprila), 4.474 automobila u jednoj sedmici
(7.-14. aprila) i 19.300 automobila u jednom mesecu (april).
Paul Willis, COO korporacije Kia Motors Europe, dodao je: "Od lansiranja
cee'da u Evropi u decembru 2006. godine, porodica cee'd, s izborom petovratne,
trovratne i karavanske karoserije, stilom, visokim kvalitetim i maksimalnim
Euro NCAP zvezdicama, odigrala je značajnu ulogu u osvajanju novih
vozača."
Redizajn za Audi A6

Audijev A6 se na tržištu nalazi još od 2004. godine, a kako je potpuno nova generacija najavljena tek za 2010. godinu (kao model za 2011.-u), sasvim je očekivana odluka Audija da ovaj automobil podvrgne kuri podmlađivanja.
Ipak, sudeći po ovim špijunskim fotografijama napravljenim negde u Nemačkoj, vizuelne promene u odnosu na dosadašnju verziju i nisu drastične. Tačnije, promene su zahvatile Audijev karakteristični "single frame" gril, usisnike za vazduh u prednjem braniku, deo oko svetla za maglu, dok su bokovi ostali praktično neizmenjeni. Pozadi se na prvi pogled primećuje tek nova grafika svetala, a na drugi i crna traka koja pokriva deo poklopca prtljažnika, što navodi na zaključak da se ispod krije nastavak svetala, nalik na rešenje na novom Audiju A4 i A5.
Što se palete pogonskih agregata tiče, bar kako stvari sada stoje, većih promena neće biti sem ubacivanja u ponudu novog 3.0 TFSI V6 motora, koji neće imati turbo punjač, već će to biti prvi Audijev motor sa kompresorom. Ova V6 mašina inače raspolaže sa 213kW/290KS pri 4850 o/min. i 420Nm obrtnog momenta pri 2500 o/min.
Očekuje se da zvanična premijera ove doterane varijante Audija A6 bude održana ove jeseni na salonu automobila u Parizu, mada ne bi bilo iznenađenje da se promocija održi već krajem jula na salonu u Londonu.

Hartge, nemački specijalista za obradu modela bavarskog BMW-a, upravo je predstavio novi aerodinamički kit i paket za povećanje snage za BMW X5, a pojavile su se i prve nezvanične slike Hartgeovog BMW-a X6.
Hartge je za X5 predvideo modifikovani prednji branik sa integrisanim spojlerom, izraženije pragove, proširenja blatobrana, novi zadnji branik, krovni spojler, novi sportski izduvni sistem, doterani interijer (Hartge volan, aluminijumske sportske pedale, elementi od karbon fibera) i naravno atraktivnije desetokrake aluminijumske točkove od 22 inča (sa Continental ili Pirelli gumama).
Što se motora tiče, Hartge je pojačao BMW-ov 3.0sd motor (sada razvija 328 umesto 286 konja) i 3.0d agregat (pojačan na 275KS). U ovom trenutku još nema podataka o ceni ovakvog X5.
Hartge BMW X6 u stvari još uvek nije zvanično promovisan, ali su se njegove fotografije pre vremena ipak pojavile na internetu. Kako bilo, Hartge BMW X6 je dobio iste aluminijumske točkove od 22 inča kao i pomenuti Hartge X5, zatim modifikovani interijer (Hartge volan, elementi od karbon fibera), kao i snažniji 3,0 litarski dizel motor (reprogramiranom elektronikom motora dobijeno je 328 umesto fabričkih 286KS). Drugi detalji za sada nisu poznati.
UPDATE : Novi Ford Ka


Posle onih skeniranih slika potpuno nemaskiranog novog Forda Ka iz nemačkog AutoBilda, evo tih istih fotografija ali jasnijih i u većem formatu. Kao što je poznato, Ford će paletu svojih manjih modela, sem novom Fiestom (promovisanom na martovskom salonu u Ženevi), ove godine osvežiti i potpuno novom, drugom generacijom modela Ka, koji se inače prvi put pojavio još 1996. godine na salonu automobila u Parizu (i novi Ka će zvaničnu svetsku premijeru imati na salonu u Parizu, na jesen ove godine). Sudeći po ovim slikama, i budući Ka (kao uostalom i novu Fiestu) odlikuje Fordov kinetički dizajn, a naročito se ističe nos automobila, što je pre svega zasluga prepoznatljivog Fordovog dizajna branika sa velikim trapezoidnim grilom, kao i velikih prednjih svetala. Zanimljivom izgledu doprinose i točkovi smešeteni u same uglove automobila i kratki prepusti karoserije. Što se unutrašnjosti tiče (ima mesta za četiri putnika), ona će dobiti bolje, kvalitetnije materijale i unapređenu ergonomiju Kao što je već dobro poznato, novi Ford Ka će deliti platformu i motore sa novim Fiatom 500 (benzinci od 1,2 i 1,4 litra sa 69 i 100KS, kao i 1,3L dizel od 75 konja i 145Nm), a i proizvodiće se u istoj Fiatovoj fabrici u Poljskoj. Prema pisanju britanskog AutoExpressa, paleta će kasnije biti proširena i sportskom ST verzijom sa 1,4 litarskim turbo motorom i sa oko 150 konja (postizaće maksimalnih 200 km/h, a do 100 km/h će mu trebati manje od 8 sekundi). Ova varijanta će zameniti Ford Sportka, a uz atraktivniji body paket, imaće i proširene blatobrane i 17-inčne alu felne. Najavljuje se i 2+2 kabriolet, manja karavan varijanta, kao i hibridni model, mada za sada o njima nema konkretnijih informacija. Novi Ka će se u prodaji naći pred kraj ove godine, dok bi cene trebalo da budu slične onima koje važe za aktuelni model. U Velikoj Britaniji se očekuje da osnovna verzija novog Forda Ka košta oko 7500 funti (oko 9430 evra), a sportski ST oko 12.000 funti ili nepunih 15.100 evra.

Posle Velike Britanije, specijalna Mazda MX-5 Niseko (ime je dobila po japanskom skijaškom centru) je od sada dostupna i kupcima u Nemačkoj.
U ponudi su verzije Soft-Top sa platnenim krovom (ima 1,8 litarski motor sa 126 konja) i Coupe-Cabriolet sa tvrdim sklopivim krovom (ovu potonju pokreće 2,0L agregat od 160KS). Obe verzije mogu da se dobiju u Icy Blue metalik ili Sunlight Silver metalik bojama, a deo standardne opreme sada čine i novi aluminijumski točkovi od 17 inča, prednja svetla za maglu, hromirani paket (kvake, prednji gril, prstenovi oko svetala za maglu), tamno braon krov kod verzije sa platnenim krovom, grejana sedišta (u braon koži prošivena plavim koncem), kožni volan, ručica menjača i ručna kočnica, Bose sound system sa sedam zvučnika, posebne patosnice i naravno Niseko oznake na eksterijeru i interijeru.
Mazda MX-5 Niseko u Nemačkoj ima cenu od 21.700 evra (1.8i Soft-Top model), odnosno 25.400 evra (2.0i Coupe-Cabriolet).

Izvor : www.beta.co.yu
Predstavnici oko 50 Fijatovih dobavljača autodelova razmotrili su danas u
Kragujevcu lokacije za izgradnju fabrika u Srbiji kako bi u što kraćem roku
počeli proizvodnju, saopštilo je Ministarstvo ekonomije Srbije.
Današnjim sastankom Fijatovih dobavljača i oko 80 Zastavinih kooperanata sa
predstavnicima Ministarstva ekonomije i lokalne samouprave u Kragujevcu
nastavljena je saradnja sa Fijatom oko ulaganja u Zastavu.
"Proizvođače smo upoznali sa podsticajima koje Srbija nudi proizvođačima
komponenti za automobilsku industriju, kao i sa finansijskim stimulacijama za
otvaranje novih radnih mesta", izjavio je pomoćnik ministra ekonomije
Nebojša Ćirić.
On je ocenio da Srbija ne može imati velikog proizvođača automobila bez mreže
proizvođača komponenti.

Nezavisna organizacija Euro NCAP (European New Car Assessment Programme, www.euroncap.com), koja sprovodi tzv. crash testove automobila radi utvrđivanja njihove bezbednosti (i na osnovu rezultata podeljuje ocene u obliku već famoznih zvezdica), objavila je danas rezultate testova za sledeće automobile : Hyundai i10, Seat Ibiza, Audi A4, Škoda Superb, Citroen Berlingo, VW T5 Caravelle i Ford Kuga. Za zaštitu odraslih putnika Euro NCAP dodeljuje maksimalno pet zvezdica, za bezbednost dece takođe pet zvedica, dok je za sigurnost pešaka moguće osvojiti četiri zvezdice (ovaj poslednji test se ispituje naletom vozila na lutke, koje simuliraju pešake pri brzini od 40 km/h). Rezultati crash testova za pomenutih sedam automobila se nalaze u priloženoj tabeli (kliknite za veću sliku).
Seat Ibiza sa troja vrata na salonu u Londonu

Prema poslednjim informacijama, trovratna verzija nove generacije Seat Ibize imaće svetsku premijeru krajem jula na predstojećem salonu automobila u Londonu (2008 British Motor Show). U Seatu su odlučili da trovratnu Ibizu što više estetski odvoje od nedavno promovisane varijante sa petora vrata, što u praksi znači da će se ova sportskija Ibiza velikim delom oslanjati na izgled Seatovog koncepta Bocanegra (koji je inače na salonu u Ženevi naišao na odličan prijem publike). Doduše, za sada nije poznato da li će se atraktivno rešenje crnog prednjeg grila sa Bocanegre naći na svim trovratnim Ibizima ili samo na njenim najsportskijim modelima FR i Cupra. Odgovor na to pitanje nažalost ne daje ni ova prva špijunska slika koji se danas pre vremena pojavila na internetu. Takođe još nije sigurno ni koji će motori pokretati Ibizu FR i Ibizu Cupra, mada jedni izvori govore da će Ibiza FR imati 1.8 TFSI agregat sa 160KS, a Ibiza Cupra 2.0 TFSI sa 200 konja, dok drugi izvori prednost daju manjem 1,4 litarskom turbo motoru. Ostatak palete pogonskih agregata bi trebalo da čine već poznati benzinci i dizelaši sa rasponom snage od 70 do 105 konja. Kao i kod verzije sa 5 vrata, Seat će kupcima trovratne Ibize ponuditi i DSG menjač sa duplim kvačilom, Hill Hold Control, Bi-xenon prednja svetla sa AFS (Adaptive Frontlighting System) sitemom, parking senzore, ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti itd. Ibiza sa troja vrata će se u prodaji pojaviti na jesen ove godine, dok će modeli FR i Cupra stići 2009. Inače, više o Ibizi sa petora vrata možete pročitati OVDE.
BMW serije 1 Cabrio i zvanično stigao u Srbiju

Firma Radulović Group je jučerašnje otvaranje svog novog prodajnog salona za BMW vozila u Beogradu (Višnjička 53a) iskoristila i da domaćoj javnosti premijerno predstavi najnoviji BMW serije 1 u Cabrio izdanju.
Kabriolet varijanta serije 1 ima konvencionalni platneni umesto metalnog sklopivog krova, kakav je ugrađen na aktuelnu BMW seriju 3 Cabrio. Razlog je finansijske prirode (jeftiniji za proizvodnju), kao i to da platneni krov zauzima manje mesta od metalnog. Krov se na "jedinici" kabrio inače podiže/spušta za 22 sekunde, a tu operaciju je moguće izvoditi do brzine 40 km/h. Auto ima mesta za četiri osobe, dužina je kao i kod serije 1 Coupe, dakle 4,36 metra, širina je 1,75 metra, dok je visina 1,41 metar. BMW serija 1 Cabrio se našim kupcima nudi u četiri benzinske verzije, odnosno kao 118i Cabrio (ima143KS), 120i Cabrio (170KS), 125i Cabrio (218KS) i 135i Cabrio sa 306KS, dok je za ljubitelje dizelaša rezervisan model 120d Cabrio sa 177KS. Cene serije 1 Cabrio se na našem tržištu, u zavisnosti od motora i opreme, kreću od 29.770 do 45.890 evra sa PDV-om. Više o BMW-u 125i Cabrio možete pročitati OVDE.
Porsche Panamera na salonu u Ženevi 2009.

Prema poslednjim informacijama, Porsche će zvaničnu svetsku premijeru svog željno očekivanog modela Panamera (sa četvoro vrata), održati u martu sledeće godine na salonu automobila u Ženevi. Serijska proizvodnja će inače početi u aprilu 2009. i biće ograničena na 20.000 primeraka godišnje (mada je nemački proizvođač u mogućnosti da proizvodi oko 26.000 jedinica godišnje). Panamera je inače odgovor Porschea na Mercedes CLS, Maserati Quattroporte, Aston Martin Rapide i budući model BMW-a u ovoj kategoriji (na bazi prošlogodišnje studije BMW CS Concept). Kako se saznaje, u Panameru će se ugrađivati 4,8 litarski V8 motor sa 405 i 520 konja (ovaj potonji sa turbo punjačem), a od 2010. godine i 3,6 litarski V6 agregat sa 300KS. U ponudi će biti verzije sa pogonom samo na zadnjoj osovini i na sva četiri točka, a u konstrukciji će se između ostalog koristiti i aluminijum, kako bi se smanjila masa automobila. Težina Panamere bi trebalo da bude oko 1800 kg, dužina će prelaziti pet metara, a širina će iznositi oko dva metra. Što se cena tiče, one će se prema sadašnjim informacijama kretati od oko 80.000 evra za osnovni V6 model pa sve do 125.000 evra za najsnažniji 4,8 Turbo sa pogonom na sva četiri točka. I Panamera će dobiti hibridni pogon iz Porschea Cayenne Hybrid, koji se sastoji od kombinacije benzinskog i elektro-motora. Hibridni sistem u Panameri Hybrid čine baterije smeštene pozadi (ispod prostora za prtljag) i hibridnog modula, koji se nalazi napred, između benzinskog motora i transmisije. U zavisnosti od uslova vožnje, hibridni modul ima mogućnost da isključi ili benzinski ili elektro-motor, a može i da kombinuje snagu oba ova pogonska sistema. Kao što je napomenuto na početku, Panamera će se u standardnoj verziji pojaviti 2009. godine, dok se hibridna varijanta može očekivati nešto kasnije (nezvanično 2011. godine). U svakom slučaju, Panamera treba da ponudi jedinstveni paket, koji podrazumeva komforan smeštaj za četiri putnika u kombinaciji sa poznatim sportskim voznim karakteristikama jednog Porschea.