home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Veoma brzo posle početka prodaje na najvažnijim evropskim tržištima, novi Ford Mondeo stigao je i u Srbiju. Promocija ovog modela održana je u petak, 22. juna u novom poslovnom centru Grand Motorsa (uvoznik Forda, Volvoa i Land Rovera za Srbiju - tel. 011/2090 600, www.ford.co.yu), u novobeogradskom III bulevaru 21 (Milutina Milankovića). Na tržištu Srbije, Mondeo se nudi sa sledećim benzinskim i dizel motorima : benzincima od 1,6 litra (81kW/110KS i 92kW/125KS), 2,0 litra od 107kW/145KS i 2,5 litra sa 162kW/220KS kao i dizelašima 1,8 TDCi (sa 74kW/100KS i 92kW/125KS) i 2,0 TDCi u takođe dve verzije; sa 96kW/130KS i 103kW/140KS. U ponudi su sve tri karoserijske varijante (klasična limuzina sa 4 vrata, hatchback sa 5 vrata i Wagon, odnosno karavan) kao i 4 paketa opreme : Ambiente, Trend, Ghia i Titanium X. Najjeftiniji Mondeo hatchback sa 5 vrata, 1,6 litarskim benzinskim motom od 110KS i opremom Ambiente (ABS, servo upravljač, 16-inčni točkovi, klima, frontalni i bočni vazdušni jastuci, vazdušne zavese, elektropaket, CD plejer), u Srbiji košta 20.800 evra sa PDV-om, dok osnovni dizelaš 1,8 TDCi sa 100KS i istim paketom opreme, treba platiti 22.320 evra. Kao što vidite, cene su dosta primamljive (npr. u Nemačkoj osnovni Mondeo košta 21.990 evra), a uz garanciju od 4 godine, novi Mondeo postaje zaista opasan igrač u D segmentu. Da bi tako i ostalo, Ford je upravo najavio ugradnju novog dizel motora u Mondeo i to 2,2 litarski agregat iz francuske PSA grupacije, koji razvija 170KS i 370Nm obrtnog momenta. Ovaj Mondeo 2,2 TDCi postiže 225 km/h i ubrzava do 100 km/h za 8,5 sekundi. Pomenuti novi motor će se uskoro naći i pod haubom drugih Fordovih modela, kao što su Galaxy i S-MAX. Kada će Mondeo 2,2 TDCi stići i kod nas, za sada nije poznato. 





Zbog naslova bi mogli da pomislite da svaki automobil na ovoj listi košta preko 100.000 dolara i da zbog toga nikada nećete biti u prilici da kod žena izazovete onaj "vau" efekat vozeći se u nekom super automobilu ali sledi iznenađenje. Naime, uopšte nije potrebno da potrošite preko 100.000 dolara pa čak ni 30.000 da bi postali magnet za ženske oči. Kako navodi ForbesAuto, žene obožavaju i Toyotu Prius i Dodge Magnum SRT8, koji koštaju samo 23.000 odnosno 38.000 dolara. Prva dva mesta na ovoj Top 10 listi automobila na koje se žene najviše pale, ipak osvajaju automobili vredni preko 100.000 dolara ali je ipak utešno da i sa jeftinijim prevoznim sredstvom možete da privućete pažnju lepšeg pola (zlobnici bi rekli da sa atraktivnim autom uvek možete da kompenzujete neke svoje nedostatke). Uglavnom evo liste tih 10 automobila : 1. Aston Martin DB9 (na slici a košta 162.050 dolara), 2. Bentley Continenatal GT (169.990), 3. Cadillac Escalade (55.570), 4. Dodge Magnum SRT8 (38.345), 5. Ferrari 612 Scaglietti (260.969), 6. Lamborghini Gallardo (178.550), 7. Mercedes SL65 AMG (186.000), 8. Porsche 911 Turbo Coupe (122.900), 9. Range Rover Sport (71.250) i 10. mesto za Toyotu Prius, koja u SAD-u košta 23.070 dolara. Šta mislite, kako bi izgleda lista najatraktivnijih automobila, na koje se "tope" žene u našoj zemlji ?



Ovu sliku ljudi iz Land Rovera sigurno ne bi voleli da vide ni u najgorim noćnim morama ali se to stvarno desilo. Naime, na testiranju nemačkog Auto Motor und Sporta, legendarni terenac Land Rover Defender se prevrnuo na tzv. testu "Severnog jelena", odnosno manevru izbegavanja iznenadne prepreke na putu pri brzini od 60 km/h. Kako napominju u Auto Motor und Sportu, Defender, osim što je završio na boku, ima i veoma loše kočnice. Nemcima su bila potrebna čak 54 metra da bi potpuno zaustavili Defender pri brzini od 100 km/h, što predstavlja najslabiji rezultat ikada na testiranju nemačkog magazina. Za poređenje sa ovim rezultatima Defendera, ljudi iz Auto Motor und Sporta navode drugu off-road legendu, Jeep Wrangler, koji se zaustavlja posle 42 metra. Prema nemačkom magazinu razloge za ovako loše ponašanje na testu "Severnog jelaena" treba tražiti u visokom težištu i nepreciznom upravljanju Defendera, koji pri tom, nema ESP (elektronska kontrola stabilnosti) ni kao opciju. 



Pre nekoliko dana je britanski magazin AutoExpress objavio par novih impresija mogućeg izgleda nove, treće generacije Fordovog Focusa. Ako ove nove renderinge budućeg Fordovog predstavnika u C segmentu uporedimo sa onima, koje smo objavili pre nekoliko meseci, zapažamo da su dizajnerska rešenja prednjeg kraja i bočna silueta veoma slični dok su najveće promene zadesile zadnji deo automobila. Na onim crtežima od pre nekoliko meseci, novi Focus bi zadržao zadnja svetla na C stubovima (bar jedan deo) dok su na najnovijim impresijama svetlosne grupe jednostavno premeštene i nalaze se nešto niže. Prema pisanju AutoExpressa, za izgled novog Focusa odgovoran je Martin Smith, koji je već zaslužan za novi Mondeo i S-MAX (podsećamo ovaj poslednji je i aktuelni evropski auto godine). Za razliku od nedavno doteranog C-MAX-a, novi Focus III "zadesiće" daleko obimnija i značajnija promena spoljašnjeg i unutrašnjeg dizajna. U kabini će biti upotrebljeni kvalitetniji materijali, a prema prvim informacijama, i novi Focus bi mogao da dobije kontrolni sistem HMI (Human Machine Interface), nedavno predstavljen u novom Mondeu. Naravno, kao što se očekivalo, novi Focus će najveći deo svog izgleda pozajmiti sa novog Mondea i S-MAX-a (tzv. kinetički dizajn), a ako stvarno bude izgledao sveže i agresivnije kao na renderinzima iz AutoExpressa, ima sve šanse da osvoji i mlađe kupce, kojima je sadašnji model ipak previše konzervativno oblikovan (naročito ako ga uporedimo sa konkurentima iz klase - Hondom Civic, Citroenom C4 ili Renault Meganom). I Focus III će se nuditi u svim karoserijskim verzijama kao i sadašnji Focus, s tim što bi cena bila tek malo viša u odnosu na aktuelni model, kako bi se zadržala konkurentnost sa glavnim rivalima - Golfom i Astrom. Nekih konkretnijih informacija o novim motorima još nema ali ponovimo najave od pre nekoliko meseci, koje se tiču dimenzija. Naime, Focus III bi u verziji hatchback trebao biti dugačak oko 4,40 metra (sadašnji 4,34) a karavan varijanti, dužina bi bila 4,60 metra. Može se očekivati i poboljšanje voznih karakteristika (po čemu je Ford ionako poznat), bezbednosti, komfora i prostranosti u kabini i viši nivo standardne opreme. I za novu generaciju Focusa se najavljuje sportska ST verzija (sadašnji model ima 225KS a novi bi mogao da ima pojačan motor zbog sve jačih agregata kod sličnih konkurentskih modela). Focus III bi trebao da se pojavi krajem 2009. godine ali će pre toga na ovogodišnjem septembarskom salonu automobila u Frankfurtu, Ford predstaviti i redizajniranu verziju aktuelnog Focusa II.




Sledeća vest samo potvrđuje izreku "ima se, može se". Dok se kod nas još utvrđuje konačan izgled novih registarskih tablica (o čemu smo nedavno pisali), u svetu, tačnije u Ujedinjenim Aarapskim Emiratima, postignuta je rekordna cena registarskih tablica. Naime, biznismen Talal Al Khoury je nedavno kupio tablice sa njemu omiljenim brojem 5 i za to zadovoljstvo platio, ni manje ni više, već 5,14 miliona evra ! Do sada najveća suma, koja je isplaćena za neku registrasku tablicu, iznosila je 600.000 evra tako da će se ova kupovina naći u Ginisovoj knjizi rekorda. Što je možda još zanimljivije, Rolls-Royce pomenutog biznismena, koji će ih koristiti, vredi čak 17 puta manje od cifre plaćene za rekordne tablice !



Mitsubishi je najavio da će od septembra dalje (premijera na salonu u Frankfurtu) obogatiti paletu motora za SUV model Outlander. Budući da je aktuelna, druga generacija Outlandera poslužila kao osnova za blizance iz PSA grupacije (Citroen C-Crosser i Peugeoot 4007), Francuzi vraćaju uslugu Japancima tako što će Mitsubishi Outlander dobiti PSA 2,2 litarski turbo-dizel motor, koji se već nalazi pod haubom pomenutih francuskih modela. Radi se o agregatu sa 115kW/156KS pri 4000 obrt./min. i 380Nm obrtnog momenta (pri 2000 obrt./min.) a uparen je sa manuelnim menjačem sa 6 stepeni prenosa dok je pogon integralni 4WD. Kod Mitsubishija će motor poneti oznaku Di-D dok ga PSA grupacija naziva HDi. Do sada je Outlander imao na raspolaganju 2,0 litarski VW-ov dizel motor sa 103kW/140KS i 310Nm. Druga novost vezana za paletu agregata kod Outlandera je 2,4 litarski MIVEC benzinac sa 125kW/170KS pri 6000 obrt./min. (što je 10 konja više u odnosu na dosadašnji iste zapremine) i 232Nm pri 1750 obrt./min. (16Nm više). U ovom slučaju pogon može biti samo na jednoj osovini (2WD) ili na svim točkovima (4WD) dok su mu na raspolaganju ili 5-stepeni manuelni ili CVT menjač. Outlander inače nudi mogućnost prevoza 7 putnika (5+2 konfiguracija) a u slučaju da su u automobilu samo vozač i suvozač, a drugi i treći red sedišta sklopljeni, korisna zapremina tovarnog prostora je čak 1691 litar. Uz nove motore, Outlander za 2008. godinu dobiće i nešto bogatiju serijsku i opcionu opremu (od sada su na rapolaganju kamera za vožnju unazad, senzori za kišu, parking senzori pozadi i novi 18-inčni točkovi) što će mu pomoći da poboljša ionako dobre prodajne rezultate (u ovoj godini je u Evropi već prodato 13.000 Outlandera). Prodaja Outlandera sa ovim novim motorima počinje krajem ove godine, tačnije u četvrtom kvartalu. Inače, na nekim tržištima, Mitsubishi u Outlander ugrađuje i 3,0 litarski V6 benzinac sa 223KS i 279Nm.



Novosadski Grand M (tel. 021/542-800, www.mazdans.co.yu) sve do kraja jula odobrava popuste na modele Mazda3 (sa dizel motorom) i Mazda6 (u svim karoserijskim verzijama i motorima). Mazda3 CD110 CE sa 5 vrata i 1,6 litarskim dizel agregatom od 80kW/109KS (postiže 185 km/h, ubrzanje do 100 km/h 11,3 sekunde, potrošnja 4,8 litara na 100 km) košta 17.699 evra sa PDV-om, odnosno 1500 evra manje od redovne cene. Verziju CD110 TX (sa istim motorom) sada treba platiti 20.300 evra. Za Mazdu6, takođe do kraja jula (ili dok se ne rasprodaju zalihe), važi popust od 1300 evra pa Mazda6 1,8i Active (benzinac od 88kW/120KS, makimalna brzina 197 km/h, ubrzanje 10,7 sekundi, potrošnja 8,3 litra) sada zapada 22.399 evra sa PDV-om (1300 evra manje nego ranije) dok Mazda6 CD120 Active (dizelaš sa takođe 88kW/120KS, postiže 194 km/h, ubrzava do stotke za 10,6 sekundi a troši oko 6,5 litara dizela na 100 km) košta 23.899 evra.



Tjuner Giacuzzo (poznat, pre svega, po obradama Renaulta i Nissana ali dorađuje i Hondu, Mitsubishi, Suzuki, Kiju i Daciu), obogatio je svoju ponudu novim aero body paketom za najsnažniji serijski Renault Clio, model Clio Sport sa 197KS. Osim spuštenog ogibljenja za 20 mm, Giacuzzo je Clio opremio aerodinamičkim paketom za još agresivniji i opakiji izgled, koji sadrži nove spojlere za prednji i zadnji branik, drugačije pragove, zadnji krovni spojler, 18-inčne točkove sa gumama 225/35R18 i četiri završetka izduvnog sistema (serijski model ima dva). Motor nije diran, pa 2,0 litarski agregat razvija i dalje 145kW/197KS i 215Nm, što mu omogućava maksimalnu brzinu od 215 km/h i ubrzanje do stotke za 6,9 sekundi.

 



Nemački ADAC je u svom tehničkom centru u Landsbergu izvršio kreš test kineske limuzine Brilliance BS6 (prodaje se u Nemačkoj za oko 23.000 evra), i kao što su mnogi i predviđali, rezultati su katastrofalni. Naime, po standardima EuroNCAP organizacije (koja vrši ispitivanje bezbednosti vozila i na osnovu rezultata podeljuje već famozne zvezdice), Brilliance je osvojio samo JEDNU zvezdicu (od mogućih 5) za sigurnost putnika ! Slika sa kreš testa sve govori...Ipak, da pomenemo da se sigurnosna ćelija Brilliancea BS6 pokazala veoma, veoma slabom pri udaru u prepreku brzinom od 64 km/h, da je A stub ušao previše u kabinu, stub volana je gurnut u stranu (pa je vazdušni jastuk bio neupotrebljiv), instrument tabla je ušla u kabinu za 20 cm, papučice za 32 cm itd itd. Naravno, posle udara vrata su mogla da se otvore samo uz pomoć specijalne opreme. U ADAC-u napominju da je lošije rezultate na njihovom testu do sada ostvario samo SUV automobil Jiangling Landwind, koji je takođe kineski proizvod. 



Posle one najduže parade Ferrarijevih automobila na stazi Silverstone, koja će ući u Ginisovu knjigu rekorda, evo još jednog rekorda vezanog za Ferrari ali ovog puta - na vodi ! Naime, na italijanskom jezeru Komo, trkački čamac pokretan V8 motorom iz Ferrarija F430 (naravno uz dorade da bi mogao da se koristi na vodi), postavio je dva nova svetska brzinska rekorda na vodi. Vozio ga je Eugenio Molinari, koji je postigao rekordne prosečne brzine unutar 1000 metara ("leteći kilometar") i to u dve kategorije. U kategoriji čamaca do 1100 kg, Molinari je postigao prosečnu brzinu od 123,3 km/h a u kategoriji do 1450 kg (isti čamac, samo otežan dodatnim tegovima), brzina je iznosila 122 km/h. V8 motor, koji pokreće ovaj čamac, raspolaže sa snagom od 490KS pri 8500 obrt./min. i 465Nm pri 5250 obrt./min. Naravno, ovakva vest još više dobija na značaju kada se zna da italijanska marka ove godine obeležava tačno 60 godina postojanja a i sam Molinari je svoj rekord posvetio toj godišnjici i Ferrarijevom šefu Luki di Montecemolu.  




Izvor : B92, FoNet

Stručni tim američke kompanije Dženeral motors je posetio Grupu Zastava, kako bi razmotrio mogućnosti saradnje s kragujevačkom fabrikom automobila, prenosi FoNet. Tim Dženeral motorsa je ispitivao mogućnosti za proizvodnju Opelovih delova na postojećoj liniji kragujevačke fabrike i, prema nezvaničnim informacijama, oni su procenili da je na njoj moguća montaža Opelovih vozila uz ispunjavanje dodatnih tehničkih zahteva i nivoa kvaliteta. Informativna služba Grupe Zastava je ranije saopštila da se u poseti fabrici nalazi tehnička ekipa, koju predvodi rukovodilac za nove projekte Volfgang Fridrih, i da nikakvi komercijalni ugovori i dogovori nisu deo njenog posla. Ipak, u saopštenju se dodaje da je saradnja dve firme moguća, ako se dostignu određeni tehnički zahtevi i nivo kvaliteta. Kragujevačka fabrika nalazi se u pregovorima sa kompanijom Dženeral motors o proizvodnji Opelovog modela Astra Classic II u Kragujevcu. Generalni direktor Grupe Zastava Zoran Radojević izjavio je krajem prošlog meseca da očekuje vrlo brzo završetak pregovora sa Dženeral motorsom o zajedničkoj saradnji i dodao da je u dosadašnjim razgovorima dve kompanije "sve definisano" i da sada slede samo "fina podešavanja".



Inženjeri tjunerske kuće Edo Competition uspeli su da dobiju dodatnih 23KS iz 6,5 litarskog V12 motora, koji pokreće serijski Lamborghini Murcielago LP640. To u praksi sada znači 488 kW/663KS pri 7800 obrt./min. i 675Nm (umesto 660Nm) pri 5600 obrt./min. Maksimalna brzina je skočila na 348 km/h (serijski model 338 km/h). Osim dorade motora (reprogramirana elektronska kontrolna jedinica, visokoprotočni filteri za vazduh, novi katalizatori), Murcielago LP640 u obradi Edo Competitiona dobija i specijalno dizajnirano zadnje krilo, koje može da se podešava i završetak izduvne cevi od nerđajućeg čelika. Unutrašnjost je bogatija za kameru, koja olakšava vožnju unazad, sistem za nadgledanje pritiska u gumama i aplikacije od karbon fibera. Za one željne individualizacije, Edo Competition kao opciju nudi i posebne boje za karoseriju i točkove i unikatni interijer.  




Nova Mercedesova E klasa (nazvana W212) stiže na tržište 2009., odmah posle promocije na martovskom salonu automobila u Ženevi. Po prvobitnim najavama od pre nekoliko meseci, premijera je u stvari trebala da bude nešto kasnije, tačnije na septembraskom salonu u Frankfurtu ali je odlučeno da se to ipak obavi nešto ranije. Nova E klasa će zadržati dimenzije slične aktuelnoj generaciji (biće tek malo veća) dok će dizajn slediti osnovne smernice modela S i CLS (unutrašnjost će biti kombinacija dizajnerskih elemenata S i C klase). Sa S klase će biti preuzeti i mnogi tehnički i bezbednosni elementi. Međutim, ono što privlači najveću pažnju jeste novi prednji kraj sa većom maskom a naročito 4 kockasta fara. Ovo poslednje rešenje je prilično slično Lexusovom modelu GS pa je zanimljivo kako će to prihvatiti tradicionalni kupci nemačke fabrike ali u svakom slučaju ovakav izgled predstavlja pravo osveženje (mogući izgled vidite na slici iz nemačkog Auto Motor und Sporta). Karavan nove E klase stići će na tržište sa nekih 12 meseci "zakašnjenja" u odnosu na sedan a odlikovaće ga prošireni C stub i hromirana lajsna, koja će se protezati zadnjim krajem automobila. Osnovni motor, koji će pokretati novu E klasu, jeste 4-cilindrični turbo sa 184KS dok će najjači biti AMG E63 model sa V8 motorom i 544 konja. Najveći noviteti u ponudi su V6 benzinac sa direktnim ubrizgavanjem kao i V8 dizelaš sa 354KS. Posle 2010. godine očekuje se i potpuno nova hibridna verzija.



Nova verzija najmanje Lancie, nazvana Ypsilon Sport MomoDesign, predstavlja novo poglavje u dugogodišnjoj saradnji između dve poznate italijanske kompanije. Lancia i MomoDesign su se naime angažovali na izradi automobila, koji će se isticati svojim jedinstvenim stajlingom, šarmom i stavom. Drugim rečima, Ypsilon Sport MomoDesign, opremljen trenutno najsnažnijim dizel motorom u svojoj klasi, zrači istovremeno dinamičnošću i stilom a namenjen je mladim ljudima, koji traže automobil sa sportskim karakterom i elegancijom. U odnosu na standardni model, Ypsilon Sport MomoDesign ima i spušteno ogibljenje što užitak u vožnji čini još većim. Najsnažniji motor namenjen ovom automobilu, jeste 1,3 litarski Multijet 16V sa 105KS pri 4000 obrt./min. i 200Nm obrtnog momenta, koji postiže pri 1750 obrt./min. a uparen je sa 5-stepenim manuelnim menjačem. Ubrzanje do 100 km/h iznosi 10,5 sekundi dok je maksimalna brzina 177 km/h. Prosečna potrošnja se kreće oko 4,7 litra (fabrički podatak) a emisija CO2 iznosi 123 grama po kilometru. Osim ovog motora, u Ypsilon Sport MomoDesign, ugrađuju se i benzinac 1,4 16v sa 95KS i 6-stepenim automatskim menjačem kao i još jedan dizelaš 1,3 Multijet 16v sa 90KS i DPF filterom čestica. Ono što u stvari izdvaja ovaj Ypsilon od ostalih je bogata serijska oprema, koja podrazumeva automatsku klimu, Dual Drive servo upravljač, Hi-Fi radio-CD plejer, centralno daljinsko zaključavanje vrata, sportska sedišta, kožni volan, 16-inčne alu felne, el. retrovizore, ABS, EBD, ESP i ASR elektronske bezbednosne sisteme, frontalne i bočne vazdušne jastuke, vazdušne zavese dok su elementi poput sunčanog krova, klime u dve zone, sedišta presvučenih kožom i alkantarom, satelitske navigacije i Bose muzičkog sistema, opcija. Ypsilon Sport MomoDesign se nudi u četiri boje karoserije (Masaccio Black crna, Borromini Grey siva, Casorati Yellow žuta i Raphael White bela) ali uvek u kombinaciji sa Titanium sivom bojom krova, poklopca prtljažnika i retrovizora dok su kvake i kućišta svetala za maglu u boji karoserije. Logo MomoDesign na B stubu i sedištima, zaokružuju stajling paket ovog jedinstvenog Ypsilona. Za kasnije se kao opcija najavljuje i zadnji krovni spojler, koji će još više istaknuti sportsko-elegantan izgled ove Lancie.




Izvor : dnevni list Press (www.pressonline.co.yu)

Najuverljiviji primer poslovnog uspeha Chevroleta, nakon spajanja sa posrnulim korejskim Daewoo-om, predstavlja model Captiva. Blizanac Opel Antare je sportski džip kojem Chevroletov amblem daje jak vetar u leđa. Američkog, nabildovanog izgleda, Captiva potpuno poništava svoje azijsko poreklo i u prvi plan stavlja kvalitete koje će kupci lako prepoznati. Captiva definitivno spada u red vozila za kojima ćete se okrenuti, nezavisno da li ste ljubitelj SUV segmenta ili ne. Ekipa Pressa je zahvaljujući ljubaznosti ljudi iz zemunskog "Autotrenda" imala priliku da testira Captivu u varijanti sa dizel motorom zapremine 2,0 litra i snagom od 150 konja. Odmah nam je bilo jasno da je dizajn Captivina jaka karta. Poput američkih uzora, ovaj model karakteriše moćan spoljašnji izgled koji dugo neće zastareti. Captiva deluje skladno, nenametljivo, i čak na trenutak prefinjeno. U svakom slučaju, Captiva u pogledu dizajna zaslužuje visoke ocene. Unutra su utisci slični, ako ne i bolji. Obogaćen obiljem korisne opreme, Captivin enterijer odaje utisak prostora ugodnog za boravak i na dužim putovanjima. Definitivno, Captiva i jeste "stvorena" za uživanje u vožnji na otvorenom. Putnici su zavaljeni u fotelje dostojne boljih salona nameštaja, a jedinu "brigu" vozaču predstavlja igra s dirkama za podešavanje ugla naslona i visine sedišta. Captiva ima još jedan jak adut, a to su dodatna dva sedišta skrivena u podu gepeka. U svega nekoliko poteza ovaj automobil se tako transformiše u sedmosed s još upotrebljivim prtljažnikom. Druga krajnost je situacija kada su sva sedišta iza vozača sklopljena u pod, kada se Captiva pretvara u pravo dostavno vozilo. Dvolitarski motor razvija 110 kW/150 KS i 320 nm obrtnog momenta. Osim snagom Captiva za konkurencijom ne zaostaje ni u pogledu instalirane tehnologije. Boschov common-rail sistem, četiri ventila po cilindru, turbina promenjive geometrije i FAP filter čestica dovoljno govore.Nešto sporiji start Captiva nadoknađuje već posle nekoliko stotina metara, a petostepeni automatski menjač odlično se pokazao u vozilu koje ima gotovo dve tone. Do stotke smo stigli za približno 11 sekundi, a papučicu gasa smo uspeli da stisnemo sve do 170 km/h i činilo nam se da to nije sve što Captiva može. Ipak, potrošnja goriva je ono što vas sputava da previše testirate izdržljivost motora. Captiva je čistokrvni SUV koji vlasniku pruža sve što se od njega očekuje, a možda i više. U salonu "Autotrenda" u Zemunu Captiva može da se kupi po ceni od oko 31.000 evra.

Važnija serijska oprema (nivo LT high) : Vazdušni jastuci, bočni i vazdušne zavese, ESP+TC, ABS/EBD/BAS, 4 x 4 pogon, automatski menjač, servo upravljač, senzor kiše i svetala, tempomat, automatski klima uređaj (dvozonski), daljinsko centralno zaključavanje, upravljač podesiv po visini i dubini, el. podešavanje vozačevog sedišta (8 smerova), kožom obložen upravljač i ručica menjača, kožna sedišta, grejana prednja sedišta, el. podizači svih stakala...