
Proteklog vikenda je na aukciji "Ferrari Leggenda e Passione", koju su u Italiji održale aukcijske kuće RM Auctions’ i Sotheby’s, Ferrari 250 GT SWB California Spyder iz 1961. godine prodat za rekordnih 7.040.000 evra ili 10.976.000 američkih dolara (novi vlasnik ovog rekordnog Ferrarija je DJ Chris Evans sa UK Radija). Time je 250 GT SWB California Spyder prestigao do sada najskuplji Ferrari 330 TRI/LM iz 1962., koji je u maju prošle godine promenio vlasništvo za 9,3 miliona dolara. Ferrari 250 GT SWB California Spyder inače pokreće 3,0 litarski V12 agregat sa 280KS.
Subaru Exiga u serijskoj varijanti

Japanski Subaru je danas objavio nekoliko tzv. teaser fotografija kojima najavljuje dolazak serijske verzije njihovog prošlogodišnjeg koncept vozila Exiga. Sem ovih slika, drugi detalji o ovom karavanu (možda je bolje reći crossoveru) za sada nisu saopšteni, ali se nezvanično pominje da će jedan od pogonskih agregata biti i 2,0 litarski turbo motor, kakav je inače imao i pomenuti istoimeni koncept (na trećoj slici). Ostatak palete će verovatno činiti i 2,5 litarski benzinac i novi 2,0 L dizelaš, dok je pogon naravno na sva četiri točka (Subaruov Symmetrical All-Wheel Drive).
Kao i prototip, i serijski Subaru Exiga je sedmosed sa tri reda sedišta (koja su postavljena kao u bioskopu – u trećem redu se sedi nešto više u odnosu na putnike u drugom redu), a i dizajn će najvećim delom zadržati oblik koncepta (uključujući i veliki panoramski krov). Subaru je inače zvanično predstavljanje nove Exige zakazao za 17. jun, a dotle OVDE možete pogledati i njihov zvaničan mikro-sajt, posvećen ovom novitetu.

Čelni ljudi indijskog Tata Motorsa (novi vlasnik britanskog Jaguara) već imaju razloga za zadovoljstvo. Naime, kako prenosi Automotive News, Jaguar je nakon posta dugog skoro dve godine (od jula 2006.), u aprilu konačno povećao svoju prodaju i to zahvaljujući pre svega novom modelu XF. Naročito veliki skok prodaje je zabeležen u Evropi, gde je u aprilu ove godine prodato za skoro 70% više Jaguara nego u istom mesecu 2007. (4047 vozila u odnosu na 2386). Još veći skok je napravljen na najznačajnijem tržištu ove marke – Velikoj Britaniji, gde rast iznosi svih 85 odsto. Inače, Jaguar je za novi XF već dobio 18.000 narudžbina.

U Suzukiju su za nemačke kupce pripremili novu limitiranu "Black and White" seriju modela Swift, koja će biti proizvedena u samo 1200 primeraka. U skladu sa imenom, ovaj Swift 1.3 će biti dostupan samo u crnoj i beloj boji, dok spisak standardne opreme obuhvata, između ostalog, i sedmokrake aluminijumske točkove od 16 inča (sa gumama 195/45 R15), automatski klima uređaj, šest vazdušnih jastuka, Clarion DVD/Navigation sistem sa 6.9 inčnim kolor ekranom i hard driveom od 30GB i naravno posebne "Black and White" oznake (kao opcija se nudi i aero body kit koji sadrži nove pragove i prednji i zadnji spojler). Swift "Black and White" će inače nemačkim kupcima biti dostupan od juna i to po ceni od 16.900 evra.
IDEA ERA concept

IDEA ERA je nova studija manjeg sportskog dvoseda (i to bez vrata), koji je napravljen u čast 30 godina postojanja italijanske dizajnerske kompanije IDEA Institute, a svoju zvaničnu promociju će doživeti na predstojećem kongresu Automotive News Europe (održava se u Torinu 19. i 20. maja). Ono što je možda i najinteresantnije, jeste činjenica da je za stvaranje ovog dvoseda bilo potrebno samo 30 dana.
Ukratko, ERA concept je roadster zamišljen da putnicima omogući uživanje u vožnji, ali u ovom trenutku ovo je ipak samo dizajnerska vežba, pa nema ugrađen motor. Kada bi se eventualno našao u proizvodnji, u njega bi mogli da se ugrađuju ili četvorocilindrični poprečno postavljeni agregat (tada bi pogon bio na prednjim točkovima) ili uzdužno postavljeni V6 motor (u ovom slučaju pogon bi bio pozadi). Motor (sa snagom do 300KS) bi bio uparen sa manuelnim ili sekvencijalnim menjačem sa 5 ili 6 stepeni. IDEA ERA concept je inače dugačak 4300 mm, širok 1840 mm, visok samo 920 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2560 mm, točkovi su od 19 inča (sa gumama 245/40 R19), dok bi se težina praznog vozila (u zavisnosti od ugrađenog motora) kretala od 1500 do 2000 kg.

Švedski Saab je za tržište Velike Britanije pripremio novu specijalnu ediciju modela 9-5, koji po fabričkom saopštenju kupcu treba da ponudi najviše za uloženi novac u premium segmentu. Novi model je nazvan Saab 9-5 Turbo Edition i raspolaže sa bogatom standardnom opremom u kojoj se, između ostalog, nalaze i petokraki aluminijumski točkovi od 17 inča, kožna sportska sedišta sa grejanjem, el. podešavanje sedišta vozača, ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti, automatski klima uređaj, cruise control, putni kompjuter, CD plejer, elektro paket, parking senzori, alarm i imobilajzer. Saab 9-5 Turbo Edition se kupcima nudi sa benzinskim 2.0t i 2.3t turbo motorima i jednim 1.9TiD dizelašem, sa manuelnim i automatskim menjačima i u verzijama limuzine i karavana (cene inače startuju od 19.995 funti ili 25.145 evra). Najzanimljiviji je najjači model 9-5 Aero Turbo Edition, koji raspolaže sa 260KS, što mu omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 6,6 sekundi i maksimalnih 250 km/h. Ovaj model u opremi ima i DVD satelitsku navigaciju, Bi-xenon prednja svetla, sportski podešeno ogibljenje, jače kočnice i metalik boju. Britanski kupac sve to dobija za privlačnih 24.995 funti ili 31.430 evra.

Još jedna tjuning kompanija je rešila da se pozabavi izgledom Audija A5. Ovoga puta radi se o nemačkoj firmi JMS Tuning, čiji sportski paket za A5 sadrži prednji spojler (po ceni od 269 evra), nove pragove (299 evra), donji deo zadnjeg branika u obliku difuzora (259 evra) i komplet atraktivnih OZ aluminijumskih felni od 20 inča sa gumama dimenzija 255/30 R20 (cena 5699 evra). Kao opcija se nudi i H&R kit za spuštanje ogibljenja (239 evra).

General Motors je pripremio dva nova turbo motora namenjena, pre svega, njihovim modelima za evropsko tržište. Radi se o 1,4 litarskom turbo benzincu i 1,6 litarskom turbo CNG motoru, s tim što ovaj potonji ima pogon na komprimovani prirodni gas (na engleskom CNG - compresed natural gas, a kod nas poznat i kao zemni gas ili prosto metan). Manji 1.4 turbo agregat ima 4 cilindra, a nudiće se u verzijama sa 120 do 140KS i sa 175 do 200Nm obrtnog momenta. Očekuje se da će ovaj motor imati za 8% manju potrošnju u poređenju sa atmosferskim agregatima sa većom zapreminom i istom snagom (zadovoljavaće naravno Euro 5 standard). Proizvodnja će inače startovati 2010. godine u GM-ovoj Powertrain fabrici u Austriji.
Najavljeni 1.6 turbo CNG agregat takođe ima četiri cilindra, a razvijaće oko 110kW/150KS i 210Nm obrtnog momenta. Odlikuje se sa 25% manjom emisijom C02 u odnosu na uporedive benzinske motore, a prvi model u koga će se ugrađivati od 2009. godine je Opel Zafira (njegova proizvodnja će se odvijati u GM-ovoj fabrici u Mađarskoj).
Audi A3 TDI Clubsport quattro concept

Audi će iskoristiti ovogodišnji, već 27. skup tjunera Lake Wörther Tour u Austriji (od 21. do 25. maja), da javnosti predstavi novi koncept automobil na bazi nedavno restilizovanog Audija A3, kojim će demonstrirati potencijale TDI tehnologije. Naime, sem agresivnim izgledom (crveno-bela kombinacija boja, modifikovani Audijev "single frame" prednji gril, ogromni otvori za vazduh napred, bi-xenon prednja svetla sa LED dnevnim svetlima, proširenja blatobrana, spušteno ogibljenje, 34 mm širi trag točkova napred a 46 mm pozadi, zadnji krovni spojler u DTM stilu, novi zadnji branik sa difuzorom, atraktivni točkovi od 20 inča, trkačka sedišta, sportski volan sa zaravnjem donjim delom, elementi od aluminijuma u kabini), A3 TDI Clubsport quattro concept pažnju privlači i onim što se krije pod poklopcem motora. To je 2,0 litarski četvorocilindrični TDI dizelaš sa 165kW/224KS i 450Nm obrtnog momenta pri 1750 o/min. (odnos snaga/zapremina iznosi 83.8kW/113.8KS po litri zapremine motora), u paru sa manuelnim šestostepenim manuelnim menjačem (pogon je naravno na sva četiri točka). Rezultat ? 1475 kg težak automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,6 sekundi, dok maksimalna brzina iznosi 240 km/h. Za zaustavljanje se brine kočioni sistem koji napred ima karbon keramičke diskove od 356 mm, a tu su i Drive Select sistem (između ostalog omogućava vozaču da podesivi odziv na pritisak pedale gasa i zvuk iz izduvnog sistema), ESP, Audijev Magnetic Ride sistem amortizacije... A3 TDI Clubsport quattro concept je inače dugačak 4254 mm, širok 1825 mm, a visok 1385 mm.

Izvor : Glas Javnosti
Generalni direktor „Zastava vozila“ Zoran Radojević izjavio je da u radnu posetu kragujevačkoj fabrici automobila uskoro dolaze inženjeri italijanske kompanije „Fijat“. Sa ovim torinskim koncernom Ministarstvo ekonomije je u aprilu potpisalo Memorandum o razumevanju i zajedničkom ulaganju u „Zastavu“, koji je Vlada Srbije potvrdila u četvrtak. „Sve se odvija onako kako je započelo i inženjeri ‘Fijata’ dolaze da obavimo tehničko-tehnološke poslove“, rekao je Radojević.
Prema njegovim rečima, „slede detaljne analize, snimanje stanja, sagledavanje mogućnosti prebacivanja novih tehnologija i prihvatanja postojeće infrastrukture“. Ocenjujući da „u toj saradnji ništa nije usporeno, niti da išta ukazuje na to da ‘Fijat’ ima neku zadršku u tom poslu sa ‘Zastavom’“, Radojević je naveo da „Ministarstvo ekonomije odlučuje o privatizaciji ‘Zastave’“ i da ne veruje da bi bilo ko napravio štetu kragujevačkoj fabrici kada je reč o saradnji sa torinskom fabrikom.
Podsećajući da „Zastava“ sa „Dženeral motorsom“ ima petogodišnji ugovor o sklapanju „astre klasik“, koji treba da počne krajem ove godine, on je rekao da će taj posao sačekati dogovor između „Fijata“ i te američke kompanije.
„Fijat“, prema Memorandumu, namerava da do kraja 2009. počne proizvodnju novog modela automobila A klase, a u drugoj fazi, do kraja 2010. godine još jednog modela B klase, čime bi ukupna proizvodnja u „Zastavi“ porasla na 300.000 vozila godišnje.
Novi Audi A6 za dve godine

Audi će do 2011. godine na tržište izbaciti 15 novih modela a jedan od njih je i potpuno nova generacija modela A6, čija premijera je planirana za 2010. (mada bi se po izgledu sa ove slike zbog ipak prevelike sličnosti sa sadašnjom verzijom moglo zaključiti da se ovde radi samo o redizajniranoj verziji). Kako bilo, novi A6 će doneti poboljšano upravljanje, veći komfor, unapređenu bezbednost, obilato korišćenje aluminijuma u konstrukciji, manju potrošnju i redukovanu emisiju CO2. Za sada je još rano govoriti o paleti pogonskih agregata, ali najverovatnije će se pod haubom naći sledeći motori : benzinci 2.8 V6 FSI (sa 190KS), 2.8 V6 FSI (224KS), 3.2 V6 FSI (265KS), 4.2 V8 FSI (350KS), 5.2 V10 FSI sa 420KS (za Audi S6), 5.0 V10 FSI Biturbo sa 580KS (za Audi RS6) i dva dizelaša 2.7 V6 TDI sa 185KS 3.0 V6 TDI sa 238 konja. Ovde i napomena da će najveći Audijevi konkurenti u ovoj klasi – novi BMW serije 5 i Mercedes E klase – imati promociju godinu dana ranije.

Poznati nemački tjuner Kerscher je nedavno predstavio svoj novi tjuning kit za aktuelnu, petu generaciju Volkswagenovog Golfa. Ukratko, novi kit se sastoji od redizajniranog prednjeg branika sa tri velika otvora za vazduh, prednjeg spojlera od karbon fibera, "obrva" na prednjim svetlima, novih pragova, modifikovanog zadnjeg branika u stilu Audija R8, novog seta aluminijumskih točkova, kao i potpuno novog sportskog izduvnog sistema sa četiri završetka od nerđajućeg čelika.
Uhvaćen Audi TT Clubsport Quattro u serijskoj varijanti

Ove špijunske slike potvrđuju nezvanične informacije da je rukovodstvo Audija dalo zeleno svetlo za serijsku proizvodnju njihovog atraktivnog prototipa Audi TT Clubsport Quattro concept (o njemu više OVDE). Pomenuti koncept je prošle godine privukao veliku pažnju javnosti pa očigledno ljudima iz Audija zaista nije bilo teško da popuste i da na tržište puste njegovu serijsku verziju, koji bi prema nekim ranijim najavama mogla da ponese i ime Audi TT Speedster. Bez obzira na ime, TT Clubsport Quattro će najverovatnije biti proizveden samo u limitiranoj seriji, mada za sada nije zvanično poznato koliko primeraka će biti napravljeno (nezvanično se pominje cifra od samo 200 komada), ni po kojoj ceni. U svakom slučaju, serijski primerak se od koncepta razlikuje po većem vetrobranskom staklu, malo izmenjenom prednjem grilu (sada sa znakom Audija, koji je kod koncepta bio na haubi), većim retrovizorima i kvakama na vratima sa standardnog Audija TT. Za pogon bi mogao da bude zadužen 2.0 TFSI turbo sa 300KS, u paru sa Audijevom S tronic transmisijom sa duplim kvačilom. Očekuje se da bi TT Clubsport Quattro mogao da ima premijeru do kraja ove godine, dok bi prodaja startovala 2009.
Audi RS6 Avant Plus i Audi R8 V10

Ogromna većina će se složiti da novom Audiju RS6 Avant sa 580KS nije potrebno nikakvo povećanje snage njegovog V10 motora, ali će se to ipak desiti. Doduše, tek 2011. godine, pred sam kraj životnog ciklusa ovog automobila, kada će nemačka fabrika kupcima ponuditi RS6 Avant Plus sa 613KS. Model sa Plus oznakom nije nikakva novost u paleti RS6 Avanta, jer je i u prethodnoj generaciji ovog modela postojala RS6 Avant Plus verzija, koja je raspolagala sa motorom od 480 konja (standardni RS6 Avant je tada imao 30 KS manje). Taj RS6 Avant Plus iz 2004. je imao za 10 mm niže sportsko ogibljenje od standardnog modela i točkove od 19 inča, a ukupno je proizvedeno samo 999 primeraka. I novi RS6 Avant Plus za 2011. će biti napravljen u limitiranoj seriji, po svoj prilici u seriji od samo 1000 komada.
VIDEO : Audi R8 V10
Ovaj kratki špijunski video potvrđuje da će Audi uskoro proširiti paletu agregata u svom modelu R8 i 5,2 litarskim V10 agregatom. Sem novog motora, R8 V10 će dobiti i modifikovan prednji deo i zadnji branik, kao i nove izduvne cevi. Podsećanja radi, R8 se trenutno oprema samo 4,2 litarskim V8 motorom od 309kW/420KS, što je dovoljno za maksimalnih 301 km/h i za ubrzanje do stotke za 4,6 sekunde.

Stiže još jedna specijalna edicija Alfe Spider, ovaj put u čast 11 pobeda ove italijanske marke na trci Mille Miglia. Upravo zbog toga je za mesto promocije izabrana "Mille Miglia 2008" trka u Italiji i upravo zbog toga će biti proizvedena limitirana serija od samo 11 primeraka ovog dvoseda. Specijalna edicija se bazira na Spideru 3.2 V6 sa 260KS, a karakteriše je, između ostalog, posebna Rosso 8C crvena boja karoserije, Quadrifoglio logo na prednjim krilima, kožna sedišta u crnoj boji (prošivena crvenim koncem) i naravno posebne oznake u interijeru.