
Nakon Golfa GTI, ljudi iz japanske tjuning kuće Newing Tuning su obradili i Volkswagenovu Jettu (ovaj tjuner je inače i poznat upravo po aerodinamičkim paketima za automobile ove nemačke marke). Njihov novi kit za Jettin atraktivniji i sportskiji izgled sadrži novi prednji spojler, izraženije pragove, modifikovani zadnji branik i dupli završetak izduvnog sistema, dok se za veću stabilnost i unapređeno upravljanje brinu doterano ogibljenje (auto može biti spušten do 35 mm) i komplet atraktivnih aluminijumskih točkova od 19 inča. Loša vest je da je ovaj Newing kit za Jettu dostupan samo kupcima u Japanu.
Volkswagen Golf Twin Drive Hybrid

U Volkswagenu su napravili novu hibridnu verziju aktuelnog Golfa, zvanično nazvanog Golf Twin Drive Hybrid. Ovaj Golf ima dva motora, tačnije jedan elektro-motor sa 61kW/82KS (namenjen vožnji u gradu) i 2.0 litarski turbo-dizel od 91kW/122KS, koji služi za duža putovanja (ugrađen je naravno i stop-start sistem). Sa elektro-motorom (litijum-jonske baterije mogu da se pune na običnoj kućnoj utičnici) Golf Twin Drive Hybrid može do maksimalno 120 km/h, njegova autonomija iznosi 50 kilometara (dovoljno za svakodnevne potrebe), a kada se baterije isprazne uključuje se pomenuti 2.0 turbo-dizelaš. Inače, od 2010. godine Volkswagen će zajedno sa nemačkom vladom testirati flotu od 20 ovakvih Golfova u okviru programa istraživanja budućnosti prevoza.

Porsche je saopštio da će od 2012. godine proizvodnju modela Boxster i Cayman prebaciti iz finske kompanije Valmet Automotive u fabriku Magna Steyr u austrijskom Gracu. Valmet Automotive je inače počeo da proizvodi Boxster 1997. godine i od tada je njihove proizvodne trake napustilo preko 200.000 vozila.
U saopštenju se ističe da je austrijska kompanija obezbedila ugovor sa Porscheom zbog svoje povoljnije finansijske ponude i visokog kvaliteta. Ipak, motor i različite komponente za ove automobile će se i dalje praviti u Porscheovoj glavnoj fabrici u nemačkom Cufehausenu.
Magna Steyr je inače nedavno sklopila ugovore o proizvodnji sa još nekoliko proizvođača, pa će se u njihovim pogonima proizvoditi i novi Mini SUV, Aston Martin Rapide i Peugeot 308 RC Z.

Tek što je pre nekoliko dana najavljena sportska GTA verzija nove Alfe MiTo (o tome više OVDE), iz ove italijanske kompanije stiže i vest da se razmišlja o još jednom GTA modelu. Naime, Alfa Romeo će 2010. godine proslaviti 100 godina postojanja, a to bi prema mišljenju Luce dea Mea (prvog čoveka Alfa Romea) bila idealna prilika za promociju specijalne Alfe 8C Competizione GTA. Doduše, 8C GTA je za sada samo ideja, koja tek treba da dobije zeleno svetlo rukovodstva Fiata. Ako se projekat 8C GTA ipak odobri, to će biti olakšana i ojačana verzija standardnog modela 8C Competitzione, koji inače raspolaže sa 4.7 litarskim V8 motorom sa 331kW/450KS i 470Nm obrtnog momenta. Ako i dobije zeleno svetlo, 8C GTA će biti napravljen u veoma limitiranoj seriji; tačnije govori se o samo 100 primeraka.

Paleta motora Audijevog kupea A5 će od avgusta biti proširena i novim 2.0 litarskim Turbo FSI benzincem, koji razvija 211KS pri 4300 o/min. i 350Nm obrtnog momenta pri samo 1500 o/min. U kombinaciji sa šestostepenim manuelnim menjačem, A5 2.0 TFSI od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,9 sekundi, postiže maksimalnih 250 km/h, dok mu kombinovana potrošnja po fabričkim podacima iznosi samo 5,8 litara na 100 km. U opremi ovog Audija se, između ostalog, nalaze xenon prednja svetla, LED dnevna svetla, sedmokraki aluminijumski točkovi od 17 inča, automatski klima uređaj i Concert CD audio sistem sa 10 zvučnika. Cena za Audi A5 2.0 TFSI u Velikoj Britaniji iznosi 28.760 funti ili 36.370 evra (model sa prednjim pogonom), odnosno 30.285 funti ili 38.300 evra za model sa Quattro pogonom.
Sprema se naslednik Honde NSX

Hondin već odavno legendarni model NSX (predstavljen još 1989. godine) uskoro će konačno dobiti dostojnog naslednika. Pre nekoliko dana su lovci na automobilske novitete uspeli da na stazi Nirburgring naprave nekoliko dobrih špijunskih fotografija prototipa novog NSX-a (mada nije sigurno da će se i dalje tamo zvati), koje su poslužile da se naprave ovi renderinzi njegovog mogućeg izgleda (objavljuje ih britanski magazin AutoExpress). Ipak, mnogo je zanimljivije šta se krije ispod prednje haube. Naime, za razliku od starog NSX-a, koji je imao centralno smešten motor, kod novog NSX-a agregat će biti smešten ispod prednjeg poklopca. Novi NSX će zahvaljujući 5,5 litarskom V10 motoru sa 550 KS i 570Nm obrtnog momenta biti jedan od najsnažnijih japanskih sportista, bez obzira na oštru konkurenciju u vidu budućeg Lexusa LF-A ili prošle godine promovisanog Nissana GT-R. Motor će raspolagati i sa Hondinom VCM (Variable Cylinder Management) tehnologijom za smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2 (sistem moža da deaktivira pet cilindara).
Kako bi se smanjila težina automobila, u konstrukciji će pored čelika biti korišćen i aluminijum, dok će se snaga preko automatskog osmostepenog menjača (sa komandama za ručno menjanje brzina na volanu) prenositi na sva četiri točka (Hondin SH-AWD sistem).
Datum promocije novog Hondinog 2+2 sportiste još nije zvanično potvrđen ali se špekuliše da bi to moglo da se desi krajem 2010. ili početkom 2011. godine. Što se cene tiče, ona će biti saopštena kasnije (kako se bude približavao datum promocije), mada AutoExpress pominje cifru od 90.000 funti (nešto manje od 114.000 evra).

Iako je izgledalo da je nedavno promovisana Fiesta ST500 (o tome više OVDE) bila poslednje specijalno Fiestino izdanje u dosadašnjem obliku, iz Forda ipak stiže još jedna limitirana edicija ovog modela. Radi se o Fiesti Zetec S Red koja je namenjena samo britanskim kupcima, i to onim dovoljno brzim, budući da će biti napravljena serija od samo 400 komada. Tih 400 kupaca će za sumu od 13.000 funti (oko 16.440 evra) u ovoj Fiesti dobiti 1.6 litarski benzinac sa okruglo 100 konja, Colorado crvenu boju karoserije (sa kontrastom u crnim retrovizorima, kvakama, zadnjem krovnom spojleru i bočnim zaštitnim lajsnama), crno beli "šahovski" krov, aluminijumske felne od 16 inča, kožna sedišta, zatamnjena stakla, grejanje prednjeg vetrobrana, klima uređaj i grejanje el. retrovizora.

Iz nemačke tjuning kuće Gemballa stiže nova, EVO verzija postojećeg modela Avalanche GTR 650, koji se bazira na Porscheu 911.
Ukratko, Gemballa Avalanche GTR 650 EVO raspolaže sa pravom konjicom od 650KS i 820Nm, što je i više nego dovoljno da ubrzanje od 0 do 200 km/h traje samo 11,2 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 335 km/h.
Naravno, nemački tjuner nije samo pojačao motor, već je doradio i aerodinamiku automobila, pa je Avalanche GTR 650 EVO dobio i novo, ogromno zadnje krilo od karbona, redizajnirane branike sa većim otvorima za vazduh, prednji GT2 EVO spojler, prednju GT EVO haubu, nove pragove, prerađeno ogibljenje, jače kočnice (sa prednjim diskovima od 380 mm), novi izduvni sistem sa četiri završetka i nove točkove od 19 ili 20 inča (ovi potonji sa gumama 245/30ZR20 napred, odnosno 325/25ZR20 nazad). Inače, uz odličan motor i atraktivnu spoljašnjost, kupci dobijaju i ekskluzivnu unutrašnjost (koža, alkantara, Gemballa sportska sedišta, Gemballa sportski volan, aluminijumske pedale).
Pininfarina Hyperion na bazi Rolls Roycea Drophead Coupe

Italijanska dizajnerska kompanija Pinifarina je danas sa kratkim press saopštenjem i ovim teaser crtežom najavila svoj novi projekat Hyperion, koji će zvanično biti predstavljen u avgustu ove godine na događaju Pebble Beach Concours (održava se u Montereju u Kaliforniji). Radi se o unikatnom kabrioletu, napravljenom na zahtev za sada nepoznatog kolekcionara. Ovo nije prvi put da je Pininfarina napravio neki specijalni model po narudžbini bogatih klijenata. Dovoljno je podsetiti se modela Ferrari P4/5 na bazi Ferrarija Enzo iz 2006. godine koji je napravljen za privatnog kolekcionara automobila Jamesa Glickehausa (navodno ga je platio tri miliona dolara). Hyperion (ime je uzeto iz grčke mitologije) se inače bazira na Rolls Royce-ovom modelu Phantom Drophead Coupe, dok je inspiracija za njegov izgled pronađena takođe u modelima poznate britanske marke, ali iz perioda pre Drugog svetskog rata.

Nama praktično nepoznat ali u Brazilu je Volkswagen Gol bestseler već više od 20 godina, a izvozi i proizvodi se i na ostalim tržištima, kao što su Rusija, Kina i Meksiko (ovde i napomena da je u nekim zemljama poznat i kao VW Pointer). Gol je inače od 1980., kada se pojavila njegova prva generacija, do danas u Brazilu prodat u više od 5 miliona primeraka, a još skoro milion ih je našlo kupce širom sveta. Zato ne treba da čudi da se pojavljivanje treće generacije ovog modela u Južnoj Americi smatra za jedno od najznačajnijih ovogodišnjih premijera (zvanična promocija če inače biti održana već za nekoliko dana, tačnije 29. juna).
Mada je Volkswagen danas zvanično objavio samo jednu fotografiju (prva slika) ovog malog automobila, na internetu se ipak mogu pronaći i druge slike, koji u potpunosti otkrivaju njegov izgled (uključujući i unutrašnjost).
Sem novog izgleda i unapređenog kvaliteta, možda i najvažnija promena se uz stvari odnosi na to da su motori sada postavljeni poprečno, a ne više uzdužno kao kod dosadašnjih verzija (što je bilo veoma neobično rešenje za jedan mali automobil). Novi Gol inače ima Volkswagenovu PQ24 platformu, koju koriste i VW Fox i aktuelni VW Polo, a pokretaće ga 1.0 i 1.6 litarski motori, koji sem benzina mogu da koriste i etanol. Najveći 1.8 litarski agregat je izbačen iz palete, a postoji mogućnost da Gol dobije i 1.4L motor iz evropske verzije VW Foxa, ali to za sada nije zvanično potvrđeno.
Paletu karoserijskih varijanti će kasnije dopuniti i sedan verzija, koja će na brazilskom tržištu napasti nedavno predstavljeni Peugeot 207 Brasil Passion (o njemu više OVDE). VW Gol je inače ranije već prodavan u limuzinskoj verziji (pod imenom VW Voyage), a zanimljivo je da je taj sedan izvožen i u SAD (od 1987. do 1993. godine), gde je komercijalizovan kao VW Fox.
Očekuje se da će se novi Gol prodavati ne samo u Brazilu i ostalim zemljama Južne Amerike, već i u Indiji, Kini, Rusiji, Meksiku, Iranu, Africi, a pominje se da bi se u Istočnoj Evropi mogao prodavati pod značkom češke Škode.
VIDEO : Volkswagen Gol

Pošto su pre dvadesetak dana objavili prve zvanične slike i detalje o obnovljenom Porscheu 911 u verziji sa zadnjim pogonom, iz Porschea su danas stigle i prve informacije o njegovim varijantama sa novim, elektronski kontrolisanim 4x4 pogonom – modelima Carrera 4 i Carrera 4S (takođe dostupni u Coupe i Cabriolet izdanju).
Što se izgleda tiče, i za ove 911-ice važi ono što je već rečeno za standardne varijante sa zadnjim pogonom. To znači da dizajnerske promene u odnosu na stare modele i nisu revolucionarne. Suptilne modifikacije su tako zadesile prednji i zadnji kraj automobila i uključuju drugačiji prednji branik, modifikovane pokazivače smera i LED dnevna svetla, dok je rep dobio redizajnirana LED svetla. Ovde treba napomenuti i da je zadnji kraj Carrere 4 i Carrere 4S za 44 mm širi od varijanti sa zadnjim pogonom.
Daleko veće novosti se kriju pod poklopcem motora. Tako su 3,6 i 3,8 litarski šestocilindrični agregati u revidiranom Porscheu 911 dobili sistem direktnog ubrizgavanja, kakav je prošle godine dobio i SUV model Cayenne. Manji 3,6 litarski agregat u Carreri je dobio dodatnih 20KS i 20Nm obrtnog momenta (sada 254kW/345KS i 390Nm), dok je 3,8 litarski u Carreri S ojačan na 283kW/385KS i 420Nm (+30KS i 20Nm).
Obnovljeni 911 je dobio i novi sedmostepeni menjač sa duplim kvačilom (opcija), nazvan Porsche Doppelkupplungsgetriebe ili kraće PDK (standard je inače manuelni šestostepeni menjač).
U zavisnosti od verzije, 911-ica sa 4x4 pogonom sada ima do 12,9 odsto manju potrošnju goriva, kao i 15,4% manju emisiju CO2. Npr. 911 Carrera 4 Coupe sa PDK menjačem po fabričkim podacima troši 10,1 litar goriva na 100 km, dok se Carrera 4S Cabriolet PDK zadovoljava sa 10,7 litara.
Inače, 911-ice sa 4x4 pogonom će kupcima u Zapadnoj Evropi biti dostupne od 25. oktobra ove godine.
UPDATE : obnovljena Dacia Logan

Iz Rumunije stižu nove špijunske fotografije redizajnirane verzije aktuelnog Logana limuzine. Kao što se i očekivalo, inspiracija za Loganov svežiji izgled je pronađena u novom modelu Sandero, čija svetska premijera je inače održana početkom marta na salonu automobila u Ženevi (o tome više OVDE). To u praksi znači da je najveće promene Logan doživeo na prednjem delu, gde se najviše ističe nova rebrasta maska hladnjaka sa novim logom marke, modifikovani branik sa drugačije oblikovanim otvorom za vazduh i mestom oko svetala za maglu. Promene na zadnjem kraju su diskretnije i obuhvataju blago doterana svetla i branik, novu hromiranu lajsnu na donjem delu poklopca prtljažnika, koji je uz to dobio i nešto izraženiji spojler. Uz unapređeni interijer (novi volan, kvalitetniji materijali), to je u principu to.
Sem ovih slika, u ovom trenutku nema konkretnijih podataka o doteranom Loganu, pa tako ni o eventualnim promenama u paleti pogonskih agregata. Trenutno ta paleta obuhvata pet motora: tri benzinca (1,4L sa 75KS, 1,6L sa 90KS, 1,6 16V sa 105KS) i dva dCi dizelaša zapremine 1,5 litara sa 70, odnosno 85KS.

Oni koji su bili razočarani kada je Mercedes svojevremeno ponudio model SLR 722 Edition sa "samo" 650KS a ne 722 koliko je sugerisalo ime, prošle godine su došli na svoje. Naime, ljudi iz američke tjuning kompanije Renntech su tada "ispravili grešku" koju su učinili u Mercedesu, pa su pojačali 5,5 litarski V8 motor sa 650 na 722 konja (PKG1 paket), tako da ovaj model sa punim pravom može da nosi oznaku SLR 722 Edition. To je bilo prošle godine, a sada je Renntech ponudio još jaču PKG2 verziju sa 552kW/740KS pri 6400 o/min. (zasluga modifikovanog izduvnog sistema i reprogramirane elektronike motora). Osim pojačanja snage, Renntech SLR 722 PKG2 je dobio i nove Signature desetokrake točkove od 20 inča. Renntech svoj PKG1 paket naplaćuje 12.990 dolara, PKG2 ima cenu od 26.990 dolara, dok novi aluminijumski točkovi staju dodatnih 7800 dolara.
Inače, broj 722 u oznaci ovog SLR-a označava vreme starta (7 sati i 22 minuta ujutru) pobedničke posade Mercedesa 300SLR na trci Mille Miglia 1955. godine, koju su činili Stirling Moss i Denis Jenkinson.
Nakon što su 2006. godine (bogatim) kupcima ponudili specijalni
Murcielago LP640 Versace u Coupe verziji (napravljeno je samo 10 primeraka), a nešto
kasnije i jedan crni Murcielago Roadster (prodat u dobrotvorne svrhe),
Lamborghini i modna kuća Versace su sada ponovo udružili snage i nastala je još
jedna limitirana edicija ionako ekskluzivnog Murcielaga LP640. Radi se o Murcielagu
LP640 Roadster Versace Edition, koji je javnosti predstavljen 23. juna u Milanu
na događaju Versace's Via Gesu palazzo for Men's Fashion Week.
Ovakav Murcielago se nudi u beloj boji karoserije, u kombinaciji sa sportskim sedištima u beloj Nappa koži, u kojoj se nalaze i prednji panel, vrata i centralna konzola. Zanimljiv detalj je i providni poklopac motora, kroz koji se vidi V12 mašina sa 471kW/640KS.
Specijalni Murcielago LP640 je takođe inspirisao italijansku modnu kuću da stvori čitav asortiman novih dodataka, koji će biti dostupni od novembra ove godine u Versace buticima i probranim Lamborghinijevim dilerima. Radi se o kožnim sportskim torbama, koferima, rukavicama, kaiševima, novčanicima, privescima za ključeve, šeširima...
U pripremi i Alfa Romeo MiTo GTA

Dok prodaja standardnih verzija nove Alfe MiTo tek treba da startuje narednog meseca (o tome više OVDE), u ovoj italijanskoj kompaniji već planiraju i njegovu sportsku GTA verziju.
Po sadašnjim informacijama, budući MiTo GTA (imaće i dalje prednji pogon) treba da se pojavi u prodaji u leto 2009. godine, a za pogon će biti zadužen 1,75 litarski četvorocilindrični benzinac sa turbo punjačem i direktnim ubrizgavanjem. Iz ovog agregata je izvučeno svih 230KS, što će prema navodima Italijana biti dovoljno da MiTo GTA postane najsnažniji automobil u svojoj klasi.
Podsećanja radi, prema pisanju britanskog AutoExpressa, Alfa Romeo već radi i na kabriolet verziji svog novog najmanjeg modela (imaće plateni krov i mesta za četiri putnika), koji će se na tržištu pojaviti za manje od 18 meseci (promocija će međutim biti već na sledećem ženevskom salonu automobila u martu 2009. godine). Konkretniji podaci o MiTo Cabrioletu su i dalje nedostupni ali treba očekivati da će paleta motora obuhvatati snažnije agregate iz modela sa limenim krovom.