home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Izvor : Grand Motors

U okviru akcije, tokom koje do 1. septembra celi program "Land Rovera" prodaje po posebnim uslovima, Grand Motors, ovlašćeni uvoznik, nudi ograničenu količinu vozila Range Rover sa dizel motorom od 190 KS (440 Nm maksimalnog obrtnog momenta) i izuzetno bogatom opremom, po ceni od 69.900 evra (u dinarskoj protivvrednosti), u koju su uključeni svi troškovi do registracije.

"Potencijalnim kupcima se pruža retka prilika da, u okviru našeg obeležavanja šezdeset godina od pojave prvog "Land Rovera", Range Rover Sport dobiju po uvoznoj ceni koja je trenutno najniža u Evropi. Poređenja radi, eksportna cena ovog vozila za kupce u Italiji i Austriji je za pet hiljada evra viša u odnosu na onu po kojoj se taj model nudi u Srbiji", kaže direktor marki Land Rover i Volvo u "Grand Motorsu", Saša Rudić.

Osim izuzetnih voznih performasi, po kojima je Land Rover već šest decenija neprikosnoveni lider među terenskim automobilima, Range Rover Sport koji se nudi po posebnoj ceni izdvaja se i po bogato ugrađenoj opremi. Stalni pogon na sva četiri točka se podrazumeva, a na popisu opreme su i elektronska blokada centralnog diferencijala; vazdušno oslanjanje (sa mogućnošću podešavanja visine vozila); elektronski program za kontrolu stabilnosti; šestostepeni automatski menjač (sa sekvencijalnim modom); metalik boja; aluminijumski naplaci; bi-ksenonska svetla; automatski klima uređaj; DVD navigacioni sistem; bluetooth za mobilni telefon; kožom presvučena sedišta sa električnim pomeranjem, memorijom i grejanjem..

Za ovaj, kao i ostala Land Roverova vozila, važi garancija od tri godine ili 100.000 prevaljenih kilometara.





Volkswagen je još pre šest godina promovisao zanimljiv koncept automobil 1L ("one liter car"), koji je uspeo da ostvari skoro neverovatnu potrošnju od samo 0,89 litra goriva na 100 km (!), a prema poslednjim, nezvaničnim informacijama, izgleda da na njegovu serijsku varijantu nećemo morati da čekamo bar do 2012. godine kako se to ranije mislilo. Naime, produkcijski primerak ovog ekonomičnog dvoseda (tandemski 1+1 raspored) bi mogao da ugleda svetlost dana već 2010. godine, mada tek u limitiranim serijama od oko 1000 komada godišnje.

Originalni VW 1-Liter je inače pokretao jednocilindrični benzinski motor od samo 300 kubika i 8,5KS (sa njim je ovaj koncept postizao 120 km/h), dok će serijski primerak najverovatnije biti hibrid (kombinacija dvocilindričnog dizel i elektro-motora).   

Dizajn ne bi trebalo da se razlikuje mnogo od koncepta, a zahvaljujući laganoj konstrukciji, njegova težina (oko 300 kg) i potrošnja neće biti mnogo veći u odnosu na verziju iz 2002. To naravno ne znači da će VW štedeti na bezbednosti, jer će 1-Liter imati i vazdušni jastuk za vozača, i ABS, i ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti...  

Cena? Prema prvim procenama između 20.000 i 30.000 evra.



Pošto su sredinom juna iz samog Forda stigle prve zvanične informacije o novom Focusu RS (plus par slika njegovog maskiranog prototipa tokom testiranja na nemačkoj stazi Nirburgring), sada su konačno dostupne i fotografije njegove predprodukcijske verzije, koja će krajem ovog meseca debitovati na salonu automobila u Londonu (prodaja serijske verzije startuje na proleće 2009. godine).

Za pogon će biti zadužen petocilindrični 2,5 litarski turbo motor (u paru sa šestostepenom manuelnom transmisijom), koji razvija okruglo 300KS i 410Nm obrtnog momenta (sadašnji najjači Focus ST inače raspolaže sa 225 konja). To je dovoljno za maksimalnu brzinu od 250 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,4 sekunde.

Zanimljivo je da su se u Fordu odlučili da Focus RS neće imati 4x4, već pogon samo na prednjim točkovima (sa LSD zatvaračem diferencijala).  

Uz snažniji motor, Focus RS će raspolagati i detaljno prerađenim ogibljenjem, za 40 mm širim tragom točkova, modifikovanim izduvnim i kočionim sistemom, doteranim interijerom, dok će se za agresivniji izgled spoljašnjosti brinuti kompletan aerodinamički kit, koji podrazumeva novi prednji branik sa velikim otvorima za vazduh, integrisanim spojlerom i farovima za maglu, zadnji branik sa difuzorom, zatim otvore za vazduh na haubi motora, proširenja blatobrana, ispupčenije pragove i veliki zadnji krovni spojler (u paketu će naravno biti i novi aluminijumski točkovi od 19 inča sa gumama 235/35 i posebne RS oznake).



Nemački tjuner G-Power (možda najpoznatiji po svojim obradama aktuelnih BMW-a M5 i M6) predstavlja novi performance kit za BMW Z4 3.0i, čiji redni šestocilindraš inače u serijskoj verziji raspolaže sa 231KS.

Zahvaljujući novom ASA T1-12 kompresoru, reprogramiranoj elektronici motora i novom sportskom izduvnom sistemu, G-Power G4 3.0i EVO III razvija svih 375KS pri 6450 o/min. i 420Nm obrtnog momenta pri 4650 o/min.

Sasvim dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 4,9 sekunde, do 200 km/h je potrebno tek nešto više od 15 sekundi (tačnije 15,1 sec), dok je maksimalna brzina tačno 300 km/h. Naravno, sve ovo košta, tačnije, vlasnik BMW-a Z4 3.0i će prilikom konverziju u G4 3.0i EVO III biti olakšan za 18.850 evra.

Sem pojačanja motora, G-Power je za G4 3.0 i EVO III predvideo i novi aero body kit, aluminijumske točkove od 20 inča, doterano ogibljenje, jače kočnice (napred su diskovi od 380 x 34 mm) i modifikovani interijer.



Lumma CLR X 650 BMW X6

4 Jul 2008 - 01:02 Tuning Link

Nemački tjuner Lumma Design je pustio u opticaj ovaj crtež kojim najavljuje skoru premijeru njihove modifikacije BMW-a X6.

Nazvan CLR X 650, ovakav X6 se u odnosu na fabrički model razlikuje pre svega po ekstremnom aero body paketu, koji uključuje agresivniji prednji branik sa velikim usisnicima za vazduh, proširenja blatobrana, moćnije pragove, otvore za vazduh ispred zadnjih točkova, a tu su i aluminijumski točkovi od 23 inča, retrovizori sa kućištima od karbona, trepavice na prednjim svetlima, dvobojna karoserija, pojačani kočioni sistem i doterano ogibljenje (spušteno za oko 40 mm u odnosu na standardnu verziju). I unutrašnjost će najverovatnije pretrpeti izmene, mada za sada o tome nema konkretnijih detalja. Takođe nema detalja o povećanju snage motora, ali treba očekivati da to bude u skladu sa ovako agresivnim izgledom.



Holden Colorado

4 Jul 2008 - 01:00 Noviteti Link

Australijski Holden (deo General Motorsa) je pre nekoliko dana promovisao svoje novo pick-up vozilo Colorado, koji zamenjuje dosadašnji Holden Rodeo i koji će se kupcima nuditi u preko 30 različitih kombinacija (imajući u vidu ponudu različitih modela, motora, kabina, klirensa).

Paletu pogonskih agregata sačinjavaju tri motora: 3.0 litarski četvorocilindrični common rail turbo dizel sa 120kW pri 3600 o/min. i 360Nm obrtnog momenta pri 1800 o/min, zatim 3.6 Alloytec V6 benzinac i četvorocilindrični 2.4L benzinac.

Sportska verzija je nazvana Colorado LT-R (osim sa 4x2 nudi se naravno i sa 4x4 pogonom) i u standardnoj opremi, između ostalog, ima i aluminijumske točkove od 16 inča, velike pragove za olakšani ulazak u vozilo, prednja svetla za maglu, Bluetooth, parking senzore, sportski uređen interijer, ABS i EBD sisteme...

Cene u Australiji se kreću u rasponu od 19.990 dolara za model 4x2 Single Cab DX 2.4L pa do 45.990 dolara za model 4x4 Crew Cab Pick Up LT-R 3.0L.



Izvor : Tanjug

Beogradski Verano Motors je prvu polovinu 2008. godine završio sa prodatih 1.990 vozila iz komercijalnog i putničkog programa, što predstavlja porast od 31,4 odsto u odnosu na isti lanjski period.
U prvom polugođu kompanija je predstavila i novi Pežoov putnički auto "partner tepee" i najavila dolazak novog modela porodice francuskog proizvođača - 308 SW.

Kompanija Verano Motors osnovana je u Beogradu 1995. godine i do sada je prodala više od 17.000 vozila iz programa Pežoa. Jedan je od sponzora našeg nacionalnog Olimpijskog tima na 29-im letnjim igrama u Pekingu, a "pežo" je zvanično vozilo naših olimpijaca pre i tokom te sportske manifestacije.



Novi BMW serije 7

3 Jul 2008 - 18:25 Noviteti Link

Dugo je trajalo ali se čekanje i strpljenje isplatilo. Posle meseci i meseci raznih špijunskih slika, konačno su pred nama prve zvanične fotografije potpuno nove generacije BMW-ove limuzine serije 7, koja će svoju svetsku premijeru doživeti ove jeseni na salonu automobila u Parizu. Dok novu seriju 7 ne vidimo uživo, i ove slike su sasvim dovoljne za prvi zaključak, odnosno da se primeti određena sličnost sa prošlogodišnjim BMW-ovim CS Conceptom. Karakteristični BMW elementi su naravno i dalje prisutni: prednji "bubrezi" (ali sada još veći i moćniji) i tzv. Hofmeisterov luk na zadnjim vratima. Ipak, bez obzira na novi izgled, nova "sedmica" se ne razlikuje tako radikalno od ostalih aktuelnih modela BMW-a, kako se to desilo prethodnoj E65 generaciji (to je naročito važilo za njen zadnji deo, na koji mnogi i dalje ne mogu da naviknu). To znači da će oni koji su opet očekivali nešto revolucionarno i posebno, kao što je svojevremeno bio E65, možda biti i malo razočarani, a da će oni koji su očekivali "ružno pače" možda biti pozitivno iznenađeni.  

Auto je dugačak 507 cm, visok 148 cm (stari model 504/149 cm), a kao i ranije, biće dostupan u verziji sa kraćim i dužim međuosovinskim rastojanjem (kod kraće varijante je 307 cm, a kod duže 321 cm). Model sa dužim međuosovinskim rastojanjem je inače dugačak 521 cm, dok je zapremina prtljažnika okruglo 500 litara.

Nova "sedmica" će u početku biti dostupna kao 730d, 740i i 750i, dok će model sa dužim međuosovinskim rastojanjem prvo moći da se dobije kao 740iL i 750iL a kasnije i kao 730Ld. 730d pokreće 3.0 litarski (2993 kubika) šestocilindraš sa 180kW/245KS i 540Nm obrtnog momenta, od 0 do 100 km/h ubrzava za 7,2 sekunde, može do 245 km/h, troši 7,2 litra goriva na 100 km, model 740 ima takođe 3.0 litarski (2979 kubika) 6-cilindrični benzinac ali sa 240kW/326KS i 450Nm, do stotke mu treba 5,9 sekundi, može do 250 km/h, troši 9,9 litara na 100 km, dok se pod haubom verzije 750i nalazi 4.4 litarski (4395 kubika) V8 agregat sa 300kW/407KS i 600Nm, zaslužan za ubrzanje do 100 km/h za samo 5,2 sekunde, najveću brzinu od 250 km/h i potrošnju od 11,4 litre na 100 km (fabrički podatak). 

Sve verzije se standardno opremaju automatskim menjačem sa 6 stepeni, dok će krajem 2009. u ponudi biti i nova ZF automatska 8-stepena transmisija (u budućem modelu 760i), a tada se očekuje i xDrive pogon na sva četiri točka. Nova "sedmica" takođe ima i doterani iDrive sistem (jednostavniji za upotrebu), BMW-ov novi ConnectDrive System, Driving Dynamics Control, Integral Active Steering, Adaptive Drive (aktivno vešanje druge generacije), Lane Keep Assist, Active cruise control, HUD odnosno Head-Up Display (projektuje podatke na vetrobransko staklo), kao i četiri nove boje za karoseriju: Cashmere Silver, Imperial Blue, Mineral White and Sophisto Grey.

Posebnu pažnju privlači i napredni Night Vision sistem koji sada ispravlja ranije mane. Sistem upozorava vozača na prisustvo pešaka koji se nalaze kako na putu tako i na trotoaru. Night Vision sistem prepoznaje i znakove pored puta i na displej projektuje ograničenja brzine. Ukoliko vozač prekorači ograničenje, sistem ga na to upozorava.

Prodaja u Nemačkoj počinje 15. novembra, a tamošnje cene izgledaju ovako:

730d - 69.500 €, 740i - 75.500 €, 750i - 90.000 €, 740Li - 82.500 € i 750Li - 94.000 €.



Ovo su prve zvanične fotografije nove, hatchback verzije najnovijeg Opelovog modela Insignia. U odnosu na već poznatu limuzinu, Insignia hatchback (zamenjuje dosadašnju Vectru GTS) ima veće zadnje staklo i manji poklopac prtljažnika, dok je ostatak karoserije isti kao i kod pomenute limuzine (dužina kod obe varijante iznosi 483 cm, a međuosovinsko rastojanje 274 cm) .

U osnovi, sve što važi za Insigniu sedan (premijeru će imati 22. jula na salonu automobila u Londonu), važi i za hatchback, odnosno Insignia predstavlja radikalan korak napred u Opelovoj srednjoj klasi, i to u pogledu dizajna, tehnologija, performansi, dinamičnosti, bezbednosti, komfora, aktivne bezbednosti i ekologije. Insignia inače koristi novu Epsilon2 platformu, a uz bolje vozne osobine (u ponudi će i biti 4x4 varijanta), atraktivniji dizajn i kvalitetniji interijer, aduti nove Insignie biće i ekonomični, a snažni motori. Insigniu će naime pokretati široka paleta benzinskih i dizel agregata, a svi zadovoljavaju Euro 5 standarde (upareni su sa šestostepenim manuelnim i automatskim menjačem sa takođe 6 stepeni). Benzinci razvijaju snagu od 85kW/115KS do 191kW/260KS (koliko ima 2,8 litarski V6 benzinac), dok posebno mesto zauzimaju novi 2,0 litarski dizelaši sa 110, 130 i 160KS. Kasnije se očekuju i 2,9 litarski V6 CDTI dizelaš od 250KS i sportska OPC varijanta sa svih 300KS.

Insignia će se pored pomenutog sedana i ovog hatchbacka nuditi i kao karavan a možda i kao Coupe, prodaja će početi pred kraj ove godine (novembar), dok se 2010. godine očekuje i verzija za Severnu Ameriku, koja će naslediti sadašnju Saturn Auru. 



Prema rezultatima objavljenim pre nekoliko dana, korejska grupacija Hyundai-Kia je sa skoro četiri miliona (3.961.629) prodatih automobila u 2007. godini postala peti najveći proizvođač automobila na svetu. Ovde treba podsetiti da je grupacija 1999. godine zauzimala 11. mesto na svetu a da se 2006. uvrstila na šesto mesto.

 

 

Evo kako izgleda lista Top 10 proizvođača automobila 2007:   

1. Toyota  9.366.000
2. GM  8.902.252
3. Volkswagen 6.191.618
4. Ford  5.964.000
5. Hyundai-Kia 3.961.629
6. Honda  3.831.000
7. Nissan  3.675.574
8. PSA/Peugeot 3.428.400
9. Chrysler 2.676.268
10. Fiat  2.620.864



Iako je premijera obnovljenog Porschea 911 Targa najavljena za 28. jul, to ipak ne znači da već sada ne možemo da vidimo kako će taj model izgledati. Naime, zahvaljujući spretnom fotografu, pred nama su prve slike potpuno nemaskirane 911-ice Targa u redizajniranoj verziji. Na slikama je verzija 911 Targa 4, dakle model sa pogonom na sva četiri točka. Ako je suditi po ovim fotografijama, i novi 911 Targa će raspolagati istim pokretnim staklenim krovom kao i dosadašnja 911-ica Targa.

Što se izgleda tiče, i za ovu 911-icu važi ono što je već rečeno i za ostale nedavno restilizovane varijante ovog Porschea (Carrera, Carrera S, Carrera 4 i Carrera 4S). To znači da dizajnerske promene u odnosu na stare modele i nisu revolucionarne. Suptilne modifikacije su zadesile prednji i zadnji kraj automobila i uključuju drugačiji prednji branik, modifikovane pokazivače smera i LED dnevna svetla, dok je rep dobio redizajnirana LED svetla.

Iako zvaničnih podataka još nema, i 911 Targa bi trebalo da pokreću 3.6 i 3.8 litarski šestocilindrični Boxer agregati sa sistemom direktnog ubrizgavanja. Manji 3.6 litarski agregat razvija 254kW/345KS i 390Nm, dok 3,8 litarski ima 283kW/385KS i 420Nm.

U ponudi će biti i novi sedmostepeni menjač sa duplim kvačilom, nazvan Porsche Doppelkupplungsgetriebe ili kraće PDK (standard je inače manuelni šestostepeni menjač).



Japanski tjuner Wald International je poznat i nama u Evropi, budući da je specijalizovan za doterivanje ekskluzivnih evropskih automobila kao što su BMW serije 7, Bentley Continental GT ili Mercedes S klase. Njihov najnoviji rad se odnosi na aktuelni BMW M5 za koga je japanski tjuner predvideo novi body kit, koji sadrži prednji spojler od karbona, prednji gril (takođe od karbon fibera), nove pragove, modifikovani zadnji branik sa difuzorom i integrisanim izduvnim cevima, kao i novi set točkova u crnoj boji. U informaciji se ne pominju nikakve promene na njegovom 5.0 litarskom V10 motor, koji inače raspolaže sa 507 konja i 520Nm obrtnog momenta.



Japanski kupci će od 4. jula moći da nabave novu specijalnu Corvettu S-Limited koja će biti napravljena u ograničenoj seriji od samo 30 primeraka (pola u beloj i pola u crnoj boji). Corvette S-Limited je napravljena u čast 100-godišnjice General Motorsa, a pokreće je 6.2 litarski V8 motor sa 321kW/430KS i 575Nm obtnog momenta pri 4600 o/min. Svi primerci se odlikuju dvobojnim kožnim interijerom, zadnjim spojlerom, saćastim grilom u prednjem braniku i petokrakim aluminijumskim točkovima (napred od 18, pozadi od 19 inča) sa gumama dimenzija 245/40 napred i 285/35 pozadi. Cena za ovu Corvettu u Japanu iznosi 7.980.000 jena (oko 47.700 evra).



Iako je i standardni Mercedes SLK dovoljno privlačan automobil, u nemačkoj tjuning kući njegovim vlasnicima nude novi paket za individualizaciju ovog dvoseda. Za sportskiji izgled su zaslužni redizajnirani prednji branik sa novim svetlima za maglu i zadnji branik sa difuzorom i sa integrisana četiri završetka izduvnog sistema. To naravno nije sve, pa je Inden Design za svoj SLK predvideo i doterano ogibljenje (spušteno za 30 mm), atraktivne aluminijumske točkove od 19 inča i AMG izduvni sistem. Cena za Inden kit iznosi 3250 evra.



Grupi tjunera koji su do sada obradili Audijev A5 Coupe sada se pridružio i nemački Senner Tuning.

Njihov A5 Coupe White Speed se bazira na modleu sa 3.0 TDI dizel motorom, koji je dobio novi aerodinamički paket (prednji spojler od karbon fibera, pragovi, zadnji krovni spojler, modifikovani zadnji branik), nove petokrake Riverside EXE S250 aluminijumske točkove od 21 inča, spušteno ogibljenje (napred za 40, a pozadi za 35 mm), detalje od karbon fibera u interijeru, sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika i sa četiri završetka i naravno pojačanje snage njegovog TDI motora (fabrički model inače raspolaže sa 240KS i 500Nm obrtnog momenta). Tačnije, postoje dva nivoa povećanja: Nivo I znači porast snage na 275KS i 580Nm, a Nivo II podrazumeva 300KS i 610Nm, dok je maksimalna brzina ograničena na 280 km/h.