home
HOME VESTI DOMAĆE TRŽIŠTE VIDEO ZANIMLJIVOSTI NOVITETI TUNING CONCEPTS TOP SECRET PREDSTAVLJAMO SALONI ARHIVA ISTORIJA

Nakon što su prošle nedelje objavili nekoliko zvaničnih slika svog novog kompaktnog sedana Forte, koji zamenjuje dosadašnju, već prilično ostarelu Spectru (u Evropi Cerato), iz Kije su danas stigli i prvi zvanični podaci o njegovim specifikacijama.

Forte je naravno veći u odnosu na Cerato, tačnije, dugačak je 4530 mm, širok 1775 mm, a u početku će ga pokretati dva motora : 1.6 litarski Gamma četvorocilindrični benzinac sa 124KS i dizelaš iste zapremine koji razvija 128KS. Paletu pogonskih agregata će kasnije upotpuniti i jači 2.0 litarski četvorocilindrični benzinac, ali Kia za sada nije saopštila podatak o njegovoj snazi.

Za Forte je Kia predvidela bogatije standardne pakete opreme, kao i dugačku listu opcija na kojoj se, između ostalog, nalaze i navigacioni sistem sa glasovnim komandama, dugme za start motora, Bluetooth, aluminijumski točkovi od 17 inča (sa gumama dimenzija 215/45R17)...

Forte je jedan od prvih modela korejske kompanije koji se odlikuje novim oštrijim korporativnim izgledom, viđenom na studiji KOUP Concept (promovisan na ovogodišnjem salonu automobila u Njujorku). Dizajn inače potpisuje Peter Schreyer, odgovoran za izgled prve generacije Audija TT i Volkswagena New Beetle.

Forte će se u salonima dilera na domaćem, korejskom tržištu naći već od 21. avgusta, prodaja u SAD-u startuje sredinom 2009. (nekoliko meseci kasnije Kia će na tržište izbaciti i njegovu kupe verziju), dok za sada nije poznatao kada stiže u Evropu.

Druga današnja vest iz korejske fabrike jeste novi SUV Sorento, mada ovde odmah i napomena da ove slike novog Sorenta nisu zvanične, već su delo spretnog fotografa, koji nam je omogućio da vidimo njegov izgled pre oficijelne premijere. U ovom trenutku nema puno podataka o ovom SUV modelu, mada se pretpostavlja da će platformu i veliki deo komponenti deliti sa Hyundaijem iX55 (o njemu više OVDE), uključujući i novi 3,0 litarski turbo dizel motor sa oko 240KS (sadašnji 2.5 CRDi ima 170 konja). Ostatak palete će činiti novi Hyundaijev Theta II benzinski 2,4 litarski 4-cilindraš sa 170KS i 230Nm obrtnog momenta, kao i 3,8L V6 sa oko 275KS. Kako se očekuje, novi Sorento (biće naravno nešto veći nego do sada i imaće i treći red sedišta) bi na tržištu trebalo da se pojavi tokom naredne godine.





Kao što je već dobro poznato, korejski Hyundai je promenio način obeležavanja svojih automobila, pa su tako već predstavljeni modeli i30 i i10 (naslednik Atosa), slediće i20 (novi Getz), pa i40 (nova Sonata) itd, a sada stiže i najava početka prodaje velikog SUV-a Veracruz i u Evropi, koji će u skladu sa novim načinom imenovanja na Starom kontinentu poneti i novo ime  - Hyundai iX55. U vezi s tim, nova generacija SUV modela Tucson bi trebalo da se zove iX35, a novi Santa Fe - iX45. Premijera evropske verzije Veracruza, odnosno modela iX55, biće održana u oktobru ove godine na salonu automobila u Parizu. 

Hyundai iX55 će pokretati novi 3.0 litarski turbo dizel V6 motor sa oko 240KS (u paru sa šestostepenom automatskom transmisijom), dok se Amerikancima Veracruz nudi sa 3.6 litarskim V6 benzincem sa 250KS.

Inače, Veracruz je u Americi lansiran početkom prošle godine (premijera je bila u januaru na salonu u Detroitu). Naravno, Hyundai nije slučajno izabrao baš salon u Detroitu za mesto premijere Veracruza. Budući da SAD predstavljaju glavno tržište ovakvih full-size "terenaca", Hyundai nije smeo sebi da dozvoli da u tom segmentu nema predstavnika. Kao konkurenciju Veracruzu u Hyudaiju vide već etablirane modele kao što su Lexus RX350, Mazda CX-7, Nissan Murano, Honda Pilot, BMW X5, VW  Touareg i Volvo XC90. Što se dizajna tiče, fabrika napominje kako su koristili "fluidne i organske forme da bi kreirali rafiniranu i luksuznu pojavu" ovog automobila. Od opreme Veracruz ima i "sitnice" poput pomoći pri parkiranju, keyless go kartice i naravno moćni muzički sistem. Za bezbednost se brinu serijski ESP (elektronska kontrola stabilnosti) i bočne vazdušne zavese, koje pokrivaju sva tri reda sedišta.

  



Kako stvari sada stoje, kabriolet verzija Maseratijevog GranTurisma će se na tržištu naći u martu 2009. godine, što znači da će njegova zvanična svetska premijera najverovatnije biti na jednom od većih sajmova automobila koji će se održati ove jeseni (ili u oktobru na salonu u Parizu ili u Los Anđelesu u novembru).

Iako su neke od poslednjih špijunskih slika nagoveštavale da će GranTurismo Spyder dobiti tvrdi sklopivi krov, prema najnovijim vestima izgleda da su se u italijanskoj fabrici ipak odlučili za klasično rešenje platnenog krova (takvo rešenje uostalom koriste i Jaguar XK, BMW serija 6 i Porsche 911).

Što se motora tiče, GranTurismo Spyder će pokretati 4.2 litarski V8 agregat sa 298kW/405KS iz Coupe verzije mada se kasnije očekuje i snažnija "S" varijanta sa većim 4.7 litarskim V8 motorom od 323kW/440KS (oslabljena verzija motora iz Alfe 8C Competizione/Spider).

U svakom slučaju, u Maseratiju se nadaju da će sa novim Spyderom poboljašti svoju prodaju koja je prošle godine iznosila 7350 autopmobila. Za 2008. se inače planira 9000 jedinica, za 2009. 10.000, a 2011. godine kupce bi trebalo da nađe 12.000 Maseratija.



Chevrolet Cruze

10 Jul 2008 - 00:38 Top secret Link

General Motors je kratkim saopštenjem za medije najavio da će na salonu automobilu u Parizu početkom oktobra održati svetsku premijeru svog novog modela Chevrolet Cruze (ovde je zanimljivo primetiti da se pod imenom Chevrolet Cruze na nekim tržištima prodaje i aktuelni Suzuki Ignis a i australijski Holden je koristio naziv Cruze za svoju verziju tog Suzukija).

Kako bilo, GM najavljuje da će Cruze biti dugačak blizu 4,60 metara i da će nuditi udoban i prostrani interijer za pet putnika i dovoljno mesta za njihov prtljag. Cruze je delo globalnog dizajnerskog i inženjerskog tima, a sem u Južnoj Koreji, proizvodiće se na još nekoliko lokacija širom sveta. Očekuje se da će Cruze biti napravljen na GM-ovoj Delta kompaktnoj platformi, koju već koriste aktuelni Opel i Saturn Astra.

Novi Chevrolet će evropskim kupcima biti na raspolaganju od proleća 2009. godine, a u GM-u obećavaju da će Cruze, osim visoke bezbednosti i izuzetnog kvaliteta, i dalje karakterisati veoma atraktivan odnos kvalitet–cena.



Izvor : Tanjug

Kupci automobila u Nemačkoj najviše su zadovoljni japanskom "Hondom" i njenim servisom, posle dve godine korišćenja, pokazalo je istraživanje koje je obavila agencija "JD Pauer".

Istraživanje je obuhvatilo 19.000 vlasnika vozila koji su ogovarali na pitanje - koliko su zadovoljni njihovim autmobilom posle upotrebe u periodu od dve godine.

Anketom je obuhvaćeno 103 modela vozila i 23 proizvođača, prenela je agencija DPA.

"Honda" je postigla "stepen zadovoljstva" od 84,9 procenata, a slede BMW, "Tojota" i "Audi". "Mazda se našla na petom mestu, a šestu poziciju drži "Dajhatsu."

"Mercedes", "Škoda", "Volvo" i "Nisan" dostigli su samo "prosečan" nivo zadovoljstva vlasnika tih vozila od 81,5 procenata. "Ševrolet" je obezbedio 73,6 procenata, dok se na začelju te liste nalaze francuski "Sitroen" i japanski "Suzuki."



Najnovija Dacia Sandero u Srbiju stiže već 15. jula i to po ceni koja za osnovnu verziju sa 1.4 litarskim benzincem od 75KS i osnovnim Base paketom opreme iznosi samo 7555 evra (ovde treba reći da 15. jula startuje prodaja, dok se prve isporuke očekuju u septembru).

Sandero u osnovi predstavlja novu, hatchback verziju već dobro poznatog Logana (baziraju se na istoj B0 platformi i dele oko 70% komponenti) koji je inače nedavno doživeo manje kozmetičko doterivanje (o tome više OVDE).

Sandero je inače promovisan još krajem prošle godine u Brazilu pod značkom Renaulta, tako da izgled Dacijine verzije ne predstavlja neko iznenađenje. Razlike između Dacije i Renaulta Sandero se pre svega svode na drugačiju masku hladnjaka i malo drugačiju ponudu motora, dok je sve ostalo potpuno isto.

Naravno, Sandero je kraći od Logana limuzine (402 naspram Loganovih 429 cm), a i prtljažnik je u osnovnoj konfiguraciji manji za skoro 200 litara (Sandero 320, Logan 510 litara). Zapremina prtljažnika u Sanderu može da se poveća obaranjem zadnjih sedišta i to na 1200 litara. Sandero je inače širok 1750 mm, međuosovinsko rastojanje je 2590 mm, dok klirens (rastojanje od tla) iznosi 155 mm.

Dacia će u Sandero ugrađivati dva benzinska i dva dizel motora; tačnije radi se o 1,4 i 1,6 litarskim benzincima (sa 75, odnosno 87KS) i 1,5 litarskim dCi dizelašem u dve verzije : sa 68 i 86KS (isporuka dizelaša počinje krajem godine). Što se bezbednosne opreme tiče, Sandero će (u zavisnosti od modela) moći da se dobije sa ABS-om, EBD-om (elektronska distribucija kočione sile), četiri vazdušna jastuka i po prvi put i sa BAS-om (pomoć pri naglom kočenju).

Inače, Renault će Sandero, osim u Brazilu i Rumuniji, proizvoditi i u Južnoj Africi, Argentini, Iranu, Indiji, Maroku, Kolumbiji i Rusiji.

VIDEO : Dacia Sandero



Ford će ove godine paletu svojih manjih modela, sem novom Fiestom (promovisanom na martovskom salonu u Ženevi), osvežiti i potpuno novom, drugom generacijom modela Ka, koji se inače prvi put pojavio još pre skoro 12 godina na salonu automobila u Parizu (i novi Ka će svoju zvaničnu svetsku premijeru imati na salonu u Parizu, na jesen ove godine).

Sudeći po ovim najnovijim slikama sa sajta Polskatimes, i budući Ka (kao uostalom i novu Fiestu) odlikuje Fordov kinetički dizajn, a naročito se ističe nos automobila, što je pre svega zasluga prepoznatljivog Fordovog dizajna branika sa velikim trapezoidnim grilom, kao i velikih prednjih svetala. Zanimljivom izgledu doprinose i točkovi smešeteni u same uglove automobila i kratki prepusti karoserije. Što se unutrašnjosti tiče (ima mesta za četiri putnika), ona će dobiti bolje, kvalitetnije materijale i unapređenu ergonomiju.

Kao što je već dobro poznato, novi Ford Ka će deliti platformu i motore sa novim Fiatom 500 (benzinci od 1,2 i 1,4 litra sa 69 i 100KS, kao i 1,3L dizel od 75 konja i 145Nm), a i proizvodiće se u istoj Fiatovoj fabrici u Poljskoj (ove špijunske slike su najverovatnije i napravljene u toj fabrici). Kasnije će paleta biti proširena i sportskom ST verzijom sa 1,4 litarskim turbo motorom i sa oko 150 konja (postizaće maksimalnih 200 km/h, a do 100 km/h će mu trebati manje od 8 sekundi). Ova varijanta će zameniti Ford Sportka, a uz atraktivniji body paket, imaće i proširene blatobrane i 17-inčne alu felne. Najavljuje se i 2+2 kabriolet, manja karavan varijanta, kao i hibridni model, mada za sada o njima nema konkretnijih informacija.

Novi Ka će se u prodaji naći pred kraj ove godine, dok bi cene trebalo da budu slične onima koje važe za aktuelni model. U Velikoj Britaniji se očekuje da osnovna verzija novog Forda Ka košta oko 7500 funti (oko 9415 evra), a sportski ST oko 12.000 funti ili 15.065 evra.



BMW Group i Fiat Group Automobilies su u zajedničkom press saopštenju i zvanično potvrdili da su potpisali Memorandum o razumevanju, koji predviđa zajedničku saradnju na razvoju komponenti i platformi.  

U saopštenju se navodi da BMW i Fiat proučavaju mogućnosti saradnje na planu razvoja komponenti i platformi za vozila Mini i Alfa Romeo, a kao deo moguće saradnje, BMW Group će Fiatu pružiti podršku prilikom lansiranja brenda Alfa Romeo na tržištu Severne Amerike. 

Pismo o namerma su inače potpisali član uprave BMW AG Friedrich Eichiner i Alfredo Altavilla, odgovoran za razvoj Fiat Group Automobiles i izvršni direktor Fiat Powertrain Technologies. U kratkom press saopštenju se još ističe da su se dva partnera dogovorila da ne otkrivaju detalje o mogućoj saradnji, a rezultati pregovora će najverovatnije biti poznati do kraja ove godine.



Uvoznih Hondinih automobila za Srbiju, beogradski Delta Automoto (Omladinskih Brigada 33a, tel. 011/2010 915, www.honda-srbija.rs) i zvanično je domaćoj javnosti predstavio novu generaciju modela Accord (svetska prenmijera je inače održana na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi).

Novi Accord karakteriše nešto atraktivniji i privlačniji dizajn (naročito ako ga uporedimo sa verzijom namenjenoj prodaji u Americi), dok je kabina dobila dinamičniji izgled u odnosu na prethodnika, kvalitenije materijale, bolju završnu obradu, unapređenu ergonomiju, a tu su i sedišta koja pružaju bolji oslonac u krivinama, preglednija intrument tabla i novi multifunkcionalni trokraki upravljač. Od raznih elektronskih sistema treba pomenuti serijski VSA sistem elektronske kontrole stabilnosti, zatim Hondin EPS sistem (Electric Power Steering), unapređeni ADAS (Advanced Driving Assist System), koji uključuje sisteme kao što su CMBS (Collision Mitigation Braking System – nadgleda razdaljinu do drugog vozila, upozorava vozača na mogućnost sudara, a u slučaju neizbežnog sudara počinje sa kočenjem) i LKAS (Lane Keeping Assist System – uz pomoć kamere upozorava vozača da je prešao liniju na putu bez uključivanja žmigavaca). U opremi su i ACC (adaptivni cruise control), prednji i bočni vazdušni jastuci i bočne vazdušne zavese.

Potpuno novi Accord pokreću dva benzinska i-VTEC agregata zapremine 2.0 i 2.4 litra (sa 114kW/156KS i 192Nm, odnosno 147kW/200KS i 234Nm), kao i novi 2.2 litarski i-DTEC dizelaš sa 110kW/150KS pri 4000 o/min. i 350Nm pri 2000 o/min. Accord 2.0 postiže maksimalnih 215 km/h, do 100 km/h mu treba 9,3 sekunde, prosečno troši 7,2 litra goriva na 100 km (fabrički podatak), Accord 2.4 do stotke ubrzva za 7,8 sekundi, postiže 227 km/h, troši 8,8 litara, dok Accord 2.2 i-DTEC može do 212 km/h, od 0 do 100 km/h mu treba 9,6 sekundi i u proseku troši 5,6 litara dizela na 100 km.

Svi motori se standardno opremaju manuelnim šestostepenim menjačem, dok je kod   benzinaca moguće doplati i za automatsku transmisiju sa 5 stepeni.

Osim pojačanih i ekonomičnijih motora, novi Accord se odlikuje i širim tragom točkova, nižim težištem, izuzetnim upravljanjem i stabilnošću bez "posledica" po komfor putnika. Accord je inače dugačak 4726 mm, širok 1840 mm, visok 1440 mm, a zapremina prtljažnika iznosi 460 litara.

Cene počinju od 23.950 evra sa PDV-om (model 2.0 Elegance) i idu sve do 29.950 evra, koliko treba platiti Accord 2.2 i-DTEC Executive.

Na kraju i napomena da Delta Automoto sada već stari Accord kupcima nudi po posebnim uslovima. Tačnije, u okviru prodajne akcije Last Minute stari Accord 2.0 Sport staje 21.300 evra, Accord 2.4 Executive ima cenu od 25.500 evra, a Accord 2.2 Executive košta 26.500 evra (sve cene su sa PDV-om).



Izvor : Tanjug

Tokom jula, svake nedelje od četvrtka do subote, od 8 do 20 časova, Hyundai Auto Beograd u svom novom poslovnom centru u ulici Milutina Milankovića na Novom Beogradu organizuje dane otvorenih vrata, tokom kojih se vozila mogu kupiti uz značajne, specijalne popuste.

U saopštenju kompanije navodi se da će tokom trajanja letnjeg sajma kupcima biti odobravani popusti u iznosu od 1.000 do 3.000 evra.

Za buduće vlasnike modela Accent pripremljena je još jedna specijalna pogodnost - mogu da dovezu svoj polovni automobil i po najpovoljnijim uslovima otkupa kući odvezu novog Accenta - sa klimom, garantnim rokom od osam godina i posebnom cenom.

Kupcima svih vozila će biti omogućeno istovremeno preuzimanje vozila na licu mesta i izdavanje probnih tablica.



Nadajući se da može da ponovi uspeh reinkarnisanog modela 500, Fiat se sprema da oživi još jedno legendarno ime iz svoje prošlosti – Topolino. Fiat naime planira proizvodnju nove porodice niskobudžetnih automobila u našoj Zastavi, a očekuje se da prvi bude upravo novi Topolino.

Italijani su inače već počeli sa testiranjem prototipova novog Topolina i to maskiranog u skraćenu Fiat Pandu (na prve dve slike), a na trećoj slici možete videti kako bi mogla da izgleda njegova konačna verzija. 

Novi Topolino će se bazirati na platformi Fiata 500, ali će od njega biti nešto kraći (dužina naime treba da iznosi 3150 – 3200 mm). Uprkos malim dimenzijama, Topolino će imati mesta za četiri putnika (u stvari 2+2 koncepcija), dok će za pogon zadužen dvocilindrični benzinac od 900 kubika zapremine (sa i bez turbo punjača) i sa rasponom snage od 65 do 110KS. Po nezvaničnim podacima motor je smešten pozadi i pokreće zadnje točkove, a za proizvodnju ovog malog dvocilindraša biće zadužena Fiatova fabrika u Poljskoj.

Podsećanja radi, Fiat, prema potpisanom Memorandumu o razumevanju, namerava da u Kragujevcu do kraja 2009. godine počne sa proizvodnjom potpuno novog automobila A klase, a planira se proizvodnja od 200.000 vozila godišnje. Do kraja 2010. godine Fiat bi trebalo da počne proizvodnju još jednog modela iz B klase, čime bi ukupna proizvodnja u Zastavi porasla na 300.000 vozila godišnje.


 



Mazda je objavila konkretnije detalje i cene za svoj novi MPV model Biante, čija prodaja je na domaćem, japanskom tržištu (kome je prvenstveno i namenjen) startovala juče.

Fabrika navodi da Biante karakteriše najveći unutrašnji prostor u klasi (auto je inače dugačak 4715 mm), osoben, atletski stajling, visoka bezbednost putnika i odlične vozne osobine. Ime Biante je inače izvedeno iz engleske reči ambient i treba da naglasi prostranost i funkcionalnost interijera, komfor i uživanje u vožnji, koji Biante pruža vozaču i putnicima (ukupno može da primi osam putnika kojima je ulazak u vozilo olakšan kliznim bočnim vratima).  

Paletu motora čine 2.0 i 2.3 litarski benzinci upareni sa automatskim menjačima sa 4 ili 5 stepeni. Manji agregat se nudi u verzijama sa 144 i 151KS (slabiji sa četvorostepenim a jači sa petostepenim automatikom), dok 2.3L raspolaže sa 165KS pri 6500 o/min.

Mazda planira da proda 3000 komada ovog modela mesečno, a cene se kreću u rasponu od 2.199.000 do 2.650.000 jena (od 13.080 do 15.765 evra).

VIDEO : Mazda Biante



Nemački Brabus u ponudi ima i jednu veoma zanimljivu i naravno još ekskluzivniju verziju Mercedes McLarena SLR Roadster koji neće biti baš po svačijem ukusu.

Pažnju pre svega privlači posebna narandžasta boja karoserije ("mother of pearl orange"), u kombinaciji sa interijerom u crvenoj koži i elementima od karbon fibera.

Unutrašnjost je bogatija i za Brabusov sportski upravljač, sedišta od karbon fibera u XL veličini, novi brzinomer i patosnice oivičene kožom, dok se spolja (pored drečave boje naravno) Brabus SLR Roadster odlikuje novim aerodinamičkim komponentama (prednji spojler i zadnji difuzor, oba od karbon fibera i testirana u vazdušnom tunelu) i 20-inčnim Monoblock VI "Platinum Edition" točkovima u karakterističnom Brabusovom dizajnu (9.5Jx20 napred, 11.5Jx20 nazad, sa Pirelli ili Yokohama gumama, dimenzija 255/30 ZR 20 napred, odnosno 305/25 ZR 20 nazad).

I koliko košta ovo narandžasto zadovoljstvo? Tačno 650.751,50 evra.



 

Još jedna nova tjunirana verzija aktuelnog Fordovog Mustanga nije nikakvo iznenađenje, posebno ako iza svega stoji Steve Saleen, bivši trkač koji se modifikovanjem sportskih automobila bavi već četvrt veka. Upravo je njegova 25-godišnjica u tom poslu bila dobar povod za pojavljivanje posebnog Twenty Fifth Anniversary Mustang Concepta, koji je delo Saleenove nove kompanije SMS (treba reći da za sada nema planova o eventualnoj proizvodnji). Bez obzira na modifikovani izgled (uključujući i dvobojnu kožnu unutrašnjost), ono najzanimljive se ipak krije pod poklopcem motora. To je kompresorski 5.0 litarski V8 agregat sa 720 konja i 907Nm obrtnog momenta, čija snaga se preko manuelnog šestostepenog menjača isporučuje na zadnje točkove.



VIDEO : Veritas RS III

9 Jul 2008 - 00:40 Noviteti Link

Ovo je Veritas III, novi sportski automobil, koji je u formi koncept vozila svetlost dana ugledao još 2001. godine.

Za razliku od koncepta koji je imao ugrađen BMW-ov V12 agregat, serijski primerak ovog roadstera će pokretati V8 i V10 motori (takođe iz BMW-a). U oba slučaja radi se o 5,0 litarskim mašinama, s tim što V8 verzija razvija 480KS (sa njim Veritas III do stotke ubrzava za 3,6 sekundi i postiže maksimalnih 329 km/h), dok V10 varijanta ima 600KS.

Zahvaljujući laganim materijalima (karoserija je od karbon-kevlara), Veritas RS III V10 je težak samo 1080 kg, pa ne iznenađuje najava da ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže za samo 3,2 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi 347 km/h.

Proizvodnja će biti limitirana na samo 50 primeraka godišnje, s tim što se prve isporuke kupcima očekuju krajem ove godine.