
U veoma kratkom press saopštenju, IMSA, nemački specijalista za obradu Lamorghinijevih modela, najavljuje lansiranje svog novog sportskog paketa za nedavno predstavljeni Lamborghini Gallardo LP560. Iako je mnogima verovatno i serijskih 560 konja iz njegovog V10 motora sasvim dovoljno, sportski paket nemačke firme podrazumeva povećanje snage za 18kW/24KS (sada 435kW/584KS), kao i novi sportski izduvni sistem, zadnje krilo od karbon fibera, novi set up ogibljenja i komplet aluminijumskih točkova (IMSA u svom saopštenju ne navodi njihovu veličinu).

Potpuno nova Ford Fiesta na Starom kontinentu zvanično startuje u oktobru ove godine, a iz bogate palete posebno se izdvajaju dve varijante : sportska Fiesta S (na nekim tržištima Sport) i ekonomična Fiesta ECOnetic.
Dok ne stigne verzija ST (a jednog dana možda i RS), Fiesta Zetec S predstavlja najsnažniji model u gami nove Fieste i raspolaže sa novim 1.6 litarskim Duratec Ti-VCT motorom od 120KS. Ovde je zanimljivo primetiti da je Ford prilikom promocije Fieste na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi naveo da ovaj motor razvija 115 konja. Kako bilo, trovratna Fiesta Zetec S od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,9 sekundi, dok joj potrošnja iznosi 5,9 litara na 100 km (dosadašnjoj Fiesti Zetec S sa 100KS do 100 km/h treba 10,7 sekundi a troši 6,5 litara).
Fiesta Zetec S se i vizuelno razlikuje od ostalih verzija, a to u praksi znači novi aero body kit, koji podrazumeva modifikovane branike, izraženije pragove, veći zadnji krovni spojler, kao i aluminijumske točkove i doteranu unutrašnjost (dvobojna sportska sedišta, aluminijumske dekoracije, koža na upravljaču, ručici menjača i ručnoj kočnici).
Fiesta ECOnetic
Oznaka ECOnetic kod Forda označava modele, koji se odlikuju redukovanom emisijom CO2 i smanjenom potrošnjom goriva, a to u slučaju ovakve Fieste znači da će emisija CO2 biti manja od 100 grama po kilometru, dok će potrošnja iznositi 3,7 litara dizela na 100 km. Ovaj rezultat je postignut po već oprobanom receptu, tačnije poboljšanom aerodinamikom automobila (uključujući i spušteno ogibljenje), gumama sa manjim otporom kotrljanja, reprogramiranom elektronskom kontrolnom jedinicom motora i revidiranim manuelnim menjačem. Premijera nove Fieste ECOnetic će se inače održati krajem ovog meseca na salonu automobila u Londonu.

Samo par dana pošto je promovisao Bentley Continental GT Black Bison Edition (o tome više OVDE), japanski specijalista za obradu prestižnih (pretežno evropskih) automobila Wald International predstavlja i svoj aero body kit za najnoviji Mercedesov SUV model GLK. Waldov GLK odlikuje novi prednji branik, redizajnirani pragovi, novi zadnji krovni spojler, zadnji branik sa difuzorom i integrisanim izduvnim cevima, kao i novi set aluminijumskih točkova. Za sada nema informacija da li su i motori pretrpeli neke izmene.

Nakon što je ove godine već predstavila restilizovanu limuzinu RL i potpuno novi TSX, japanska Acura (u vlasništvu Honde) nastavlja sa obnavljanjem svoje game.
Tako je danas kratkim press saopštenjem i ovom slikom najavljena kompletno redizajnirana Acura TL modelske godine 2009, čija prodaja inače u SAD-u počinje ove jeseni (cena još nije saopštena). Dok pomenuti modeli RL i TSX u osnovi ipak ne predstavlju ništa drugo do Acurine blizance Hondinih modela Legend i Accord, TL karakteriše dramatičniji novi stajling (obratite pažnju na izažene lukove prednjih blatobrana i opadajuću liniju krova kao kod nekog kupea) u kombinaciji sa luksuznim interijerom.
Acura TL modelske godine 2009 će kupcima biti na raspolaganju u verziji sa FWD pogonom samo na prednjim točkovima, kao i u varijanti sa SH-AWD SuperHandling All-Wheel Drive pogonom na sva četiri točka (ova potonja će imati drugačije oblikovane završetke izduvnog sistema i aluminijumske točkove od 18 inča kako bi se i vizuelno razlikovala od standardne FWD verzije).
Iako za sada nema zvaničnih podataka o paleti pogonskih agregata, prema ranijim informaciujama, osnovni model sa prednjim pogonom imaće 3.5 litarski V6 motor sa 280 konja, dok će TL SH-AWD raspolagati sa većim 3.7L V6 sa 310KS.
Iz General Motorsa je stigao i video koji potvrđuje da je njihova Corvette ZR1 zaista prešla krug legendarne nemačke staze Nirburgring za samo 7 minuta i 26.4 sekunde, što je bolje od rekorda Pagani Zonde F Clubsport (7:27:82 minuta), kao i od vremena Nissana GT-R (7 minuta i 29.03 sekunde).
Treba napomenuti da je primerak Corvette ZR1, kojim je ostvareno ove vreme, bio u potpunosti serijski automobil (uključujući i Michelin Pilot Sport 2 gume), izuzimajući samo dodatnu komunikacionu i bezbednosnu opremu.
Corvette ZR1 inače od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzava za samo 3,4 sekunde, najveća brzina je 330 km/h, a četvrt milje prelazi za 11,3 sekunde. Cena za bazni model u SAD-u iznosi 103.300 dolara (oko 66.450 evra), s tim što kupcu stoje na raspolaganju dodatne opcije u vrednosti od 12.000 dolara. Podsećanja radi, zvanična promocija Corvette ZR1 je održana na ovogodišnjem salonu automobila u Detroitu, a pokreće je LS9 6,2 litarski V8 motor, koji razvija 476kW/638KS i 819Nm obrtnog momenta.

Posle nedavnog objavljivanja jedne teaser slike, u AMG-u su i zvanično predstavili svoju novu poslasticu – model SL 65 AMG Black Series, koji iz 6.0 litarskog V12 bi-turbo motora izvlači svih 493kW/670KS pri 5400 o/min. (standardni SL 65 AMG ima 612KS), dok obrtni moment iznosi 1000Nm (menjač je inače petostepeni Speedshift automatik). Dovoljno da ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 3,9 sekunde, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 300 km/h (iako auto može da postigne preko 320 km/h). Drugim rečima, ovo je najsnažniji i najsportskiji SL ikada.
Sem pojačanog motora, Black Series varijanta se od standardnog SL 65 modela razlikuje i po doteranom aero body paketu (novi branici, spojleri, pragovi, prošireni blatobrani, veliko zadnje krilo), za 250 kg manjoj težini (hauba, krov, prednji blatobrani i poklopac prtljažnika su izrađeni od karbon fibera), fiksnim umesto pokretnim krovom, širim tragom točkova, podešavajućim ogibljenjem, jačim kočnicama, novim točkovima od 19 inča napred i 20 inča pozadi (gume napred 265/35 R 19 i 325/30 R 20 pozadi) i modifikovanim interijerom (trkačka sedišta od karbon fibera, novi volan sa zaravnjenim donjim delom, alkantara, dok su zadnja sedišta izbačena kako bi se smanjila težina).
Težina automobila inače iznosi 1870 kg, dužina 4589 mm, širina 1960, visina 1286 mm, međuosovinsko rastojanje je 2560 mm, dok kombinovana potrošnja (po fabričkim podacima naravno) iznosi 14,4 litra goriva na 100 km, a emisija CO2 je 345 grama po kilometru.
Prodaja počinje u novembru ove godine (u beloj, crnoj, crvenoj i
srebrnoj boji) i to po ceni koja će u Nemačkoj iznositi 309.000 evra.
VIDEO : Mercedes SL 65 AMG Black Series

Pošto su predstavili potpuno novu, petu generaciju svoje luksuzne limuzine serije 7 (o tome više OVDE), ljudi iz BMW-a se pripremaju da početkom oktobra na salonu automobila u oktobru promovišu i redizajniranu verziju svog najvažnijeg modela u ponudi – seriju 3.
Aktuelna verzija "trojke" je na tržištu od početka 2005. godine, a kako su u međuvremenu najveći konkurenti Mercedes i Audi već promovisali svoje nove adute u srednjoj klasi (nova C klasa, odnosno A4), sasvim je očekivana odluka bavarske kompanije da uskoro javnosti prikaže obnovljenu seriju 3, modelske godine 2009. Tačnije, prvo na red dolaze limuzina i Touring (karavan), a kako ti modeli izgledaju pokazuju ove prve zvanične fotografije.
Ukratko, doterana serija 3 donosi nešto svežiji i sportskiji izgled, koji se pre svega ogleda u redizajniranim branicima (napred sa drugačijim otvorima za vazduh i svetlima za maglu), novom grilu, poklopcu motora, svetlima, retrovizorima i novom dizajnu točkova. I unutrašnjost je doživela manje modifikacije (uz par estetskih doterivanja, poput revidiranog oslonca za ruku na vozačevim vratima, tu su i novi materijali za sedišta, kao i unapređeni iDrive sistem povezan sa novim 8.8 inčnim monitorom u boji).
U paleti pogonski agregata najveća novost je 3.0 litarski šestocilindrični dizelaš u modelu 330d, koji razvija 180kW/245KS pri 4000 o/min. i 520Nm obrtnog momenta u rasponu od 1750 do 3000 o/min. (ranije 170kW/231KS i 500Nm). BMW 330d od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,1 sekundu, postiže 250 km/h, troši 5,7 litara dizela na 100 km (fabrički podatak), a emituje 152 grama CO2 po kilometru. Ostatak palete je isti kao i do sada, što znači ukupno 5 benzinaca i 5 dizelaša sa rasponom snage od 105kW/143KS do 225kW/306KS u modelu 335i (ne računajući sportski M3 sedan sa 420KS, čije doterivanje tek predstoji).
Novost je i proširena paleta modela sa elektronski kontrolisanim xDrive pogonom na sva četiri točka (pored 335i xDrive, 330i xDrive, 325i xDrive i 330d xDrive, od sada je dostupan i 320d xDrive), zatim šestostepeni automatski menjač za model 318d i DCT (Dual Clutch Transmission) sedmostepeni menjač sa duplim kvačilom za modele 335i Coupe i 335i Cabriolet. Primera radi, 335i Coupe (3.0 litarski benzinac sa 306 konja) sa DCT menjačem do stotke sada ubrzava za 5,4 sekunde, što je za 0,1 sekundu brže nego isti model sa šestostepenim manuelnim menjačem ili 0,3 sekunde bolje od prethodne verzije sa 6-stepenim automatikom.

O modelu GT9 kompanije 9ff je već bilo dosta reči, budući da je na trkačkoj stazi Papenburg ovaj automobil u aprilu uspeo da postigne planiranih 409 km/h. To je bilo dovoljno da se pretekne Bugatti Veyron (može do 407 km/h), ali ipak manje od 411,76 km/h koliko postiže američki SSC Ultimate Aero TT.
U međuvremenu je 9ff i zvanično saopštio da će proizvesti limitiranu seriju ovog automobila; tačnije biće napravljeno samo 20 komada i to po početnoj ceni od 498.000 evra.
Iza imena 9ff GT9 se u stvari krije detaljno modifikovani Porshe 911 GT3 (produžen za 300 mm, a krov spušten za 120 mm), koji zahvaljujući konstrukciji od karbon fibera i kevlara, teži samo 1326 kg. Dužina inače iznosi 4733 mm, širina 1860 mm, visina 1180 mm, a međuosovinsko rastojanje 2650 mm.
Za pogon je zadužen centralno smešten 4.0 litarski redni 6-cilindrični motor sa dva turbo punjača (modifikovani agregat iz Porschea 996 Turbo). Pomenuti motor raspolaže sa svih 726kW/987KS pri 7850 o/min. i 964Nm obrtnog momenta pri 5970 o/min.
Što se ubrzanja tiče, brojke izgledaju ovako: od 0 do 100 km/h samo 3,4 sekunde, do 200 km/h 8,2 sekunde, a do 300 km/h mu treba neverovatnih 16,4 sekunde.
Ovakav automobil naravno zaslužuje (i treba) snažne kočnice, a to podrazumeva keramičke kočione diskove od 380 mm napred i 350 mm pozadi. Točkovi su inače od 19 inča, a gume su dimenzija 235/35 ZR 19 napred, odnosno 325/30 ZR 19 pozadi.

Nemački tjuner Hamann Motorsport je promovisao dva nova aerodinamička paketa za redizajniranu BMW-ovu seriju 6. Prvi je bazni paket (sadrži modifikovani prednji i zadnji branik, dodatna svetla napred, nove pragove, zadnji krovni spojler i spojler na poklopcu prtljažnika), a drugi Edition Race paket podrazumeva još agresivniji izgled zahvaljujući, između ostalog, širim prednjim blatobranima i još izraženijim pragovima.
Podrazumeva se da su deo oba paketa i novi točkovi (veličine do 21 inča sa Hankook S1 EVO gumama dimenzija 255/30ZR21 napred i 295/25ZR21 pozadi), pojačani kočioni sistem, spušteno ogibljenje, novi sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika, doterani interijer (između ostalog novi sportski trokraki volan i pedale, odmorište za nogu i ručica ručne kočnice od aluminijuma) i naravno pojačanje motora u modelima 630i, 635d i 650i za 15kW/21KS i 40Nm obrtnog momenta (tako sada najjači 650i postiže maksimalnu brzinu od 270 km/h).

Izvor : Tanjug
Rusko tržište automobila moglo bi postati najveće u Evropi
po ostvarenoj prodaji vozila do kraja 2008. godine, izveštava Itar-Tas,
pozivajući se na analitičara "Prajsvoterhauskupersa" Stenli Ruta.
On tvrdi da će se na ruskom tržištu ove godine prodati 3,6 do 3,8 miliona
komada automobila.
Rut je naveo da je u prvom polugodištu u Rusiji prodato oko 1,64 miliona
vozila, što je 41 odsto više nego u istom periodu 2007. Od januara do juna ove godine, prodato je 380.000 vozila ruske izrade, 290.000
automobila inostranih kompanija montiranih u Rusiji, 785.000 uvezenih i 190.000
korišćenih inostranih automobila.
Prodaja automobila na ruskom tržištu porasla je, prema vrednosti, 64 odsto za
šest meseci ove godine i dostigla 33,4 milijarde dolara. Prema Rutu, vrednost
ruskog tržišta automobila nastaviće da raste, kao i prosečna cena vozila.
U narednih osam godina proizvodnja u ruskim fabrikama mogla bi da poraste dva
puta. U ovoj godini biće proizvedeno 1,7 miliona vozila, što nagoveštava da bi
do 2015. godine ta cifra mogla da dostigne tri miliona.
Do kraja naredne decenije broj automobila u Rusiji uvećaće se na 55 miliona, od
čega će najveći deo biti inostrane robne marke. Potkraj ove godine u Rusiji će
biti skoro 30 miliona vozila, a većinu će činiti domaći tradicionalni modeli.
Proizvodnja inostranih automobil koji se montiraju u Rusiji dostići će dva
miliona komada do 2012. godine, sa prosečnom cenom od 25.000 dolara.
Ukupna prozvodnja delova za montažu inostranih automobila u Rusiji premašiće
devet milijardi dolara do 2012., što je devet puta više nego u tekućoj godini.

Mitsubishi je za britanske kupce pripremio novu specijalnu ediciju svog najmanjeg modela u evropskoj ponudi.
To je Colt Attivo (na italijanskom energičan, živahan) koji se nudi u verzijama sa 3 i 5 vrata, a pokreće ga 1.1 litarski benzinac sa 74KS pri 6000 o/min. i 100Nm obrtnog momenta pri 4000 o/min.
Kako je to već red kod specijanih edicija, Colt Attivo karakteriše bogatija standardna oprema, koja u ovom slučaju podrazumeva aluminijumske točkove od 14 inča, Radio / CD plejer, ABS i EBD sisteme, centralno daljinsko zaključavanje i vazdušne jastuke za vozača i suvozača.
Colt Attivo je britanskim kupcima dostupan u pet boja (Lunar Silver, Illusion Blue, Atlantis Blue, Sparkling Black i Spicy Red), a cene se kreću od 7999 funti (10.040 evra) za trovratnu verziju i idu do 8499 funti (10.670 evra) za modela sa pet vrata.

Francuski Peugeot je danas objavio prve zvanične fotografije modela 308 u otvorenoj CC, odnosno Coupe-Cabrio verziji sa metalnim sklopivim krovom (podiže/spušta se automatski za 20 sekundi), koja će dopuniti paletu ovog automobila kompakt klase (već su predstavljeni hatchback sa troja i petora vrata i 308 SW karavan, a potvrđena je i serijska proizvodnja prošlogodišnje Coupe studije 308 RC Z).
Poput svog prethodnika 307 CC, i 308 CC će imati četiri sedišta (bolje reći 2+2 koncepcija), ali će za razliku od 307 CC, raspolagati sa više mesta za putnike pozadi i nešto većim prtljažnikom. U odnosu na već poznate karoserijske varijante 308-ice, CC verzija je najviše promena (pored novog krova naravno) doživela na zadnjem kraju, gde se najviše ističu masivan branik, nova LED svetla i mali spojler na poklopcu prtljažnika (čija zapremina se u zavisnosti od toga da li je krov podignut ili spušten, kreće od 226 do 405 litra).
Što se tiče palete pogonskih agreagata, 308 CC će (bar u početku) pokretati samo 1.6 litarski THP benzinac sa 150KS i 2.0HDiF dizelaš od 140 konja (kasnije se očekuju u 1.6 litarski atmosferski VTi benzinac sa 120KS, zatim jači 1.6L turbo benzinac od 175 konja, a možda i manji 1.6 HDi od 110KS).
U standardnoj opremi se nalazi šest vazdušnih jastuka i ESP sistem elektronske kontrole stabilnosti, a tu je i novi Airwave sistem grejanja ugrađen u naslone za glavu u prednjim sedištima (slično Mercedesovom Airscarf sistemu).
Zvanična svetska premijera 308–ice CC je naravno zakazana za domaći teren salona automobila u Parizu, koji se u tom gradu održava u prvoj polovini oktobra, dok prodaja startuje ili krajem ove ili početkom naredne godine.
Peugeot Partner Tepee u Srbiji od 15.490 evra

Verano Motors (www.verano.co.yu), uvoznik Peugeotovih automobila za Srbiju, u svojoj ponudi od nedavno ima i novi model Partner Tepee, koji u zavisnosti od verzije, kod nas staje od 15.490 evra (Partner Tepee 1.6 HDi sa 75KS) do 19.050 evra sa PDV-om za model Partner Tepee VTC 1.6 HDi sa 90KS. Osim ova dva HDi dizelaša, u paleti se nalazi i jedan benzinac koji takođe ima zapreminu od 1.6 litra i koji razvija 90 konja.
Kao što je poznato, novi Partner praktično predstavlja brata blizanca novog Citroena Berlingo (razlikuju se pre svega po izmenjenom prednjem delu), što znači da i Partner u ovoj putničkoj Tepee varijanti predstavlja komforan i prostran porodični automobil sa mnogobrojnim praktičnim rešenjima (tri nezavisna sedišta u drugom redu, bočna klizna vrata, tzv. Zenith panoramski krov zaslužan za svetliju unutrašnjost). Poboljšane vozne osobine, kvalitetniji materijali u interijeru, viši nivo završne obrade, bolja zvučna izolacija, unapređena ergonomija, veća bezbednost (ABS, ASR i ESP sistemi, prednji vazdušni jastuci) i moderniji i dinamičniji stajling u odnosu na stari Partner se naravno podrazumevaju.
Inače, nosivost Partnera Tepee iznosi 625 kg, dok se zapremina njegovog tovarnog prostora kreće od 678 do čak 3000 litara.