
Britanski tjuner Project Kahn i Cosworth su još početkom ove godine najavili saradnju na zajedničkom modifikovanju čitave palete različitih vozila. Njihov prvi proizvod je pred nama – Kahn Cosworth Sport 300, a baza je Range Rover Sport sa V8 turbo dizel motorom.
Dok standardni Range Rover Sport TD V8 razvija 200kW/268KS, Kahn Cosworth Sport 300 raspolaže sa nešto većom snagom, odnosno radi se o okruglo 300 konja (224kW), što je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za oko 8 sekundi i maksimalnu brzinu od 216 km/h (fabrički primerak do stotke potroši 8,6 sekundi a može do 208 km/h).
Što se izgleda tiče, novi aero body paket sadrži novi prednji i zadnji branik, proširenja blatobrana, zadnji krovni spojler i velike, 22 inčne aluminijumske točkove.
Kako se očekuje, Kahn Cosworth Sport 300 će svoj zvaničan debi doživeti ovog vikenda na poznatom Goodwood Festival of Speed, a cena je za 17.000 funti (21.370 evra) veća u odnosu na standardni Range Rover Sport TD V8.

Izvor : Tanjug
Francuski
"Pežo-Sitroen", drugi najveći evropski proizvođač automobila,
saopštio je da je prodaja njegovih putničkih vozila i lakih kamiona u prvoj
polovini ove godine uvećana 4,6 odsto, zahvaljujući novim modelima i velikoj
potražnji u Latinskoj Americi.
Svetska prodaja vozila udruženih kompanija "Pežo-Sitroen" dostigla je
za šest meseci ove godine 1,85 miliona jedinica, u poređenju sa 1,76 miliona u
2007, prenela je agencija Blumberg.
Prodaja u zapadnoj Evropi pala je, međutim, 3,5 odsto, na 1,23 miliona vozila.
"Pežo" procenjuje da će zapadno-evropsko tržište u narednom periodu
doživeti čak i "veće usporavanje" u drugoj polovini godine i da će
potražnja biti manja za oko četiri odsto u čitavoj 2008. Kompanija računa da će
potraznja za njenim vozilima u Latinskoj Americi i Rusiji rasti po dvocifrenim
stopama.
Izvan zapadne Evrope prodaja je porasla 20 odsto, zahvaljujući sve većoj
potražnji u Brazilu i Argenitini, gde je prodato 124.000 vozila. Isporuke Rusiji,
u prvoj polovini ove godine, skočile su 62 odsto, na 25.2000 komada, a u
zemljama istočne Evrope prodaja je porasla 4,7 odsto, na oko 69.000 vozila.
Honda Open Study Model Concept

Honda je danas ovim crtežom i kratkim press saopštenjem najavila da će 22. jula na salonu automobila u Londonu izložiti novi koncept sportskog automobila, zvanično nazvanog Open Study Model (OSM). Za dizajn je odgovoran Hondin centar za istraživanje i razvoj u nemačkom Ofenbahu, a naglasak projekta je na smanjenju potrošnje goriva i maloj emisiji CO2 (nažalost, Honda u press saopštenju nije objavila nikakve tehničke detalje u vezi ovog dvoseda). Iako će možda prva pomisao mnogih zaljubljenika u Hondu S2000 biti da OSM najavljuje njegovog naslednika, u japanskoj fabrici naglašavaju da to jednostavno nije slučaj i da je Honda OSM u ovom trenutku samo dizajnerska studija i da još nema zeleno svetlo za seriJsku proizvodnju.
Alfa Romeo Mito predstavljen u Milanu

Izvor : www.politika.co.yu
Alfa Romeo modelom Mito ulazi sa najvećim ambicijama u kompakt klasu i snažnim motorima postavlja težak zadatak konkurenciji
Alfa saund, drugim rečima alfin zvuk, ponovo živi na radost mnogobrojnih fanova koji ne priznaju ni jednu drugu marku osim Alfa Romea, možda jedinog automobila na svetu sa tako romantičnim imenom, ali i nesumnjivo jedne od sportskih legendi na četiri točka. Ali, vremenom stvari su se promenile ne baš u korist ovog milanskog proizvođača, bilo je i padova, neuspeha. Nekoliko godina unazad, međutim, Alfa se vraća na velika vrata i ponovo stiče poklonike. Uglavnom u segmentu skupljih i luksuznijih automobila.
Ovoga puta stvar je malo drugačija. U Milanu je prošle sedmice uz veliku pompu održana promocija najnovijeg aduta Milaneza, dugo pripremanog i na velika zvona predstavljenog u prisustvu velikog broja specijalizovanih novinara sa svih strana sveta. Radi se, naime, o modelu pod imenom Alfa Romeo Mito, ili skraćeno samo Alfa Mito. To je prvi kompakt fabrike iz Milana dizajniran tako da odmah, već na prvi pogled osvoji srca ljubitelja ne samo sportskih modela. Alfa Mito, kako je u srednjevekovnom zamku Kastelo Sforcesko na promociji izjavio Luka de Meo, izvršni direktor Alfa Romea, predstavlja oživljavanje jednog mita, mita o snazi i sportskim uspesima ovog čuvenog brenda. To je ustvari prvi Alfin kompakt koji treba da napravi dar - mar u klasi.
A da bi se i specijalizovani novinari uverili u verodostojnost reči prvog čoveka Alfe, odabran je probni poligon u isto tako legendarnoj Monci gde smo i mi napravili prve krugove na čuvenom ovalu.
Alfa Mito dizajnerski je neka vrsta hibrida između reprezentativnog sportskog C8 kompeticione, jer sa prednje strane nosi njegove gene, dok s druge, karoserija sa troja vrata naznačuje čvrstinu i individualnost, tako neophodnu u borbi na sve razmaženijem i zahtevnijem tržištu. Radi se dakle, o lepo skrojenom odelu, čiji je autor Argentinac Manuel Dijaz pobrao aplauze na promociji. Automobil je dug samo 4.06 m, širok 1.72 m i visok 1.44 m, sa međuosovinskim rastojanjem od tačno 2.5 metara. Zaista kompaktan.
Ipak ono što čini alfu alfom je njeno srce. Startovaće sa tri motora u ponudi. Junior 1.4 benzinac sa 78 konja, dizel 1.6 sa oznakom JTDM sa 120 konja i još jedan benzinac, zapremine 1.4 turbo sa 155KS. Za kraj godine najavljena je prava poslastica - model GTA sa 230KS, pravi naslednik legendarne alfe GTA iz sedamdesetih godina prošlog veka.
Ali, ono što je nas najviše zanimalo ipak, bila je probna vožnja, tačnije da vidimo koliko je od onoga što se želelo i ostvareno.
Već na prvi pogled kada se sedne u udobno i polusportski profilisano sedište vidi se da je sve osmišljeno i urađeno sa mnogo pažnje. Doduše, ušli smo u model sa 155KS, sa najvišim nivoom opreme i kožnim sedištima... Instrument tabla obložena je mekim materijalom u karbon fiber nijansi, instrumenti su pregledni, a prekidači za automatsku klimu nešto niže na centralnoj konzoli, ali u visini ručice menjača, dakle lako dostupni. Ostalo je u crnoj plastici...
Mesta ima sasvim dovoljno za četiri odrasla putnika kako napred, tako i pozadi. Ulazi se lako, jer se prednja sedišta pomeraju maksimalno napred.
Upoznavanje je trajalo kratko, preovladalo je nestrpljenje da se ovaj mali lepotan jarko crvene metalik boje sa 155KS isproba na delu. Okret ključa (šteta što nema dugme za startovanje), i četvorocilindrični turbo oglasi se tihim zvukom ničim ne nagoveštavajući onaj prepoznatljivi alfin „saund“. Međutim, već prvi krug u Monci odagnao je svaku sumnju. Agregat do nekih 3.000 obrtaja radi tiho i ničim ne odaje koliko snage ima u mišićima. Ali, kada se pedala gasa nagazi malo jače, sve se menja. Mito se oglasi pravom Alfinom pesmom koja podiže adrenalin i prosto tera na iskušenje brze vožnje. Pri najvišim obrtajima to je prava alfa, žustra, brza, koja prosto leti ovalom na legendarnoj stazi... Drugi deo testa bio je na ruti od Mince do jezera Komo i nazad. Tu je Mito pokazao šta zna u „saobraćaju“. Iako je na italijanskim drumovima skoro uvek velika gužva, Alfa Mito se lako probijala kroz reku vozila, što zbog naše forsirane vožnje, što zbog poštovanja koje su joj ukazivali radoznali italijanski vozači. Put je bio baš po meri, sa mnogo kraćih i dužih krivina uzan, ali jednosmeran sa dve trake kao poručen za probu. Sa punim gasom, Alfa Mito je lako dostizala brzine iznad 160 km/h, a zahvaljujući potpuno novom sistemu (DNA) upravljanje je znatno direktnije i omogućuje lakše savlađivanje krivina, što Mito čini najupravljivijim u svojoj klasi. Uz to svi modeli serijski su opremljeni sa tri dinamična moda: normal, all weter (svi uslovi) i dinamik, koji se biraju polugicom pored ručice menjača. Kada je reč o menjaču, dovoljno je reći: to je alfin menjač sa šest brzina , kojim se rukuje lako i precizno. Odnosi su veoma dobro izabrani tako da auto vuče u svim opsezima obrtaja. Još nešto treba istaći: i pored toga što pri ubrzanjima Mito zvuči kao „stara dobra Alfa“ u šestoj brzini je tiha i neće zamarati bukom na dužim relacijama auto putem.
Očigledno je da se o mnogim stvarima vodilo računa, tako da je napravljen zaista dobar kompromis između sportskih ambicija koje Mito ne krije i imperativa savremenog saobraćaja, odnosno smanjenja zamora vozača. Prijatno nas je iznenadila i udobnost koju Mito pruža. I pored velikih točkova od 16 coli i guma dimenzije 225/45 R 16 ogibljenje ne prenosi udarce u unutrašnjost. Kao i potrošnja koja je i pored forsirane vožnje često na najvišim obrtajima bila u granicama pristojnosti, rečju, nije trošila više od devet, deset litara.
Priča o novoj Alfi mogla bi da traje dosta dugo, ali biće još prilike da o njoj nešto napišemo. Ostaje da kao zaključak sa prvog susreta sa Mitom kažemo: čini se da su u Milanu načinili pun pogodak. Alfa Mito ima sve uslove da opravda velika očekivanja čelnika Fijata, a verujemo i Alfinih fanova, kojih će, ubeđeni smo, posle pojavljivanja ovog automobila na tržištu početkom jeseni, biti sve više. Što se tiče cene ona će u Italiji biti za model junior od15.300 evra, za model 1.6 JTDM od 18.950, a za benzinac 1.4 turbo od 17.950 evra pa na više u zavisnosti od opreme.
Autor : Vladimir Dedić
Posle Xsare Picasso i C4 Picassa, iz Citroena će početkom 2009. godine na
tržište stići još jedan MPV model sa nazivom Picasso.
Novi C3 Picasso je odgovor francuske fabrike na konkurentske modele kao što su Opel Meriva, Renault Grand Modus i Nissan Note, a kao i kod većih MPV-ova iz Citroena, naglasak i kod ovog modela je naravno na prostranosti, udobnosti (za pet odraslih putnika) i praktičnosti putničke kabine (uz veći kvalitet upotrebljenih materijala), kao i veličini prtljažnika. U vezi s tim, zadnja klupa može da se pomera i po dužini (pa se osnovna zapremina kreće od 385 do 500 litara), čime se dobijaju fleksibilnije transportne mogućnosti, dok će se za odlaganje sitnijih predmeta brinuti brojne ostave.
C3 Picasso inače koristi platformu bratskog Peugeota 207, što znači da ima međuosovinsko rastojanje od 254 cm, dok mu dužina iznosi 408 cm, širina 173 cm, a visina 162 cm (za poređenje, standardni citroen C3 je dugačak 386 cm, širok 167 cm i visok 151 cm).
Interesantnog, pa i simpatičnog dizajna, C3 MPV privlači pažnju i velikim staklenim površinama, posebno veličinom vetrobrana, kao i velikim staklenim panoramskim krovom.
C3 Picasso će pokretati prilično bogata paleta benzinskih i dizel motora, koja će na početku podrazumevati 1.6 litarski HDi dizelaš u verzijama sa 90 i 109KS, kao i 1.4L i 1.6L benzince sa 95, odnosno 120 konja. U ponudi će biti klasični manuelni i SensoDrive poluatomatici, kao i stop-start sistem za manju potrošnju goriva i redukovanje emisije CO2.
Zvanična premijera novog C3 Picassa će se održati ove jeseni na salonu automobila u Parizu, a kao što je napomenuto na početku, njegova prodaja startuje početkom 2009. (po ceni koja će za bazni model iznositi oko 13.000 evra).

Posle standardnog Fiata 500 Abarth, koji je javnosti predstavljen na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi, italijanska fabrika je sada za 100 najbržih kupaca pripremila i njegovu jaču Opening Edition verziju.
Dok obični 500 Abarth iz 1.4 litarskog turbo motora izvlači 135KS, Opening Edition iz njegove modifikovane varijante dobija 160 konja pri 5750 o/min. i 240Nm obrtnog momenta pri 3000 o/min. (u paru sa manuelnim petostepenim menjačem). To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 7,4 sekunde i najveću brzinu od 211 km/h (standardni 500 Abarth inače do stotke stiže za 7,9 sekundi a može do 205 km/h).
Razlike Opening Editiona u odnosu na običan 500 Abarth se ogledaju i u pojačnim kočnicama, posebnom BMC filteru za vazduh, novim oprugama, aluminijumskim točkovima od 17 inča (sa Pirelli Pzero gumama dimenzija 205/40), zatamnjenim staklima, kožnim sedištima, pločicom sa serijskim brojem u unutrašnjosti i kožnom ručicom menjača sa crvenim koncem (onih 100 srećnika sa početka teksta biće u prilici da biraju između sive ili bele boje karoserije).
Ostalo je isto kao i na standardnom Fiatu 500 Abarth, odnosno karakterišu ga veliki otvori za vazduh u prednjem braniku i maski, novi spojleri, proširenja blatobrana, izraženi pragovi, zadnji krovni spojler, modifikovan zadnji branik sa donjim delom u obliku difuzora i sa dva velika hromirana završetka izduvnog sistema, spušteno ogibljenje, jače kočnice, crvena traka sa natpisom Abarth na bokovima, a tu su i detalji u vidu kočionih klešta i retrovizora u crvenoj boji (škorpija, zaštitni znak Abartha se nalazi napred, pozadi, na bokovima i naravno na točkovima).
VIDEO : Fiat 500 Abarth

Maleni gradski automobil Smart ForTwo je pre nekoliko dana proslavio svoj deseti rođendan. Naime, 2. jula 1998. godine prvi primerak ovog dvoseda napustio je proizvodne trake Daimlerove Hambach fabrike u Francuskoj, a do danas je ukupno prodato više od 900.000 komada u 37 zemalja (od ovog broja 150.000 otpada na drugu generaciju čija prodaja je inače startovala u martu 2007. i koja se kao i prethodnik prodaje kao Coupe i kao Cabriolet).
Smart je inače zamisao Nicolasa Hayeka, prvog čoveka kompanije Swatch, koji je zajedno sa Mercedes-Benzom 1994. godine osnovao kompaniju Micro Compact Car AG. Međutim, njihov joint venture se zbog velikh gubitaka i neslaganja raspao, što je na kraju dovelo do povlačenja Swatcha iz cele priče.
Od početka ove godine Smart se prodaje i u SAD-u (gde je do sada isporučeno 11.400 komada), a od sredine 2009. godine biće na raspolaganju i kineskim kupcima. Što se budućih planova tiče, oni obuhvataju i predstavljanje verzije sa elektro pogonom (sa litijum-jonskim baterijama), koji se na tržištu očekuje 2010. godine.

Iz nemačke tjuning kuće Abt Sportsline stigla je prva zvanična slika modifikovanog Audija A3 Cabrio, koji je u skladu sa njihovim načinom obeležavanja dobio ime Abt AS3 Cabrio.
Najveće izmene se kriju pod poklopcem motora, tačnije 1.8 TFSI i 2.0 TFSI benzinci su pojačani, što u praksi znači da ovaj prvi sada umesto standardnih 118kW/160KS, razvija 147kW/200KS (paket Abt Power) i 177kW/240KS (paket Abt Power S), dok veći 2.0 TFSI sada raspolaže sa 177kW/240KS (paket Abt Power) i 199kW/270KS (paket Abt Power S) u odnosu na fabričkih 147kW/200KS.
Treba reći da dizajneri ove nemačke kompanije rade i na novom aero body kitu za atraktivniji izgled "trojke" bez krova (za očekivati je drugačiji prednji branik sa spojlerom, novi prednji gril i pragove, modifikovani zadnji branik plus novi set točkova sa fotografije).

Nemački SKN Tuning svim zaintresovanim kupcima nudi četiri nivoa povećanja snage 4.2 litarskog V8 motora Audijevog R8, koji inače u svom fabričkom izdanju raspolaže sa 420KS. Tako Nivo 1 podrazumeva prosto reprogramiranje elektronske kontrolne jedinice motora i porast snage na 436KS, Nivo 2 znači reprogramiranu elektroniku i novi izduvni sistem (snaga raste na 472KS), sledeći Nivo 3 pored novog izduvnog sistema podrazumeva i kompresor i snagu od 560 konja, dok je najjači Nivo 4 dostupan samo na poseban zahtev kupca, pa njegove karakteristike nisu javno objavljene. Nisu objavljene ni performanse koje Audi R8 ostvaruje sa SKN Tuning paketima, zato ovde samo podsećanje da fabrički R8 od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,6 sekunde, a postiže najveću brzinu od 301 km/h.
Iako mnogi smatraju da Maseratijevom modelu Quattroporte i posle skoro pet godina provedenih na tržištu (za to vreme je prodat u više od 15.000 primeraka) teško da treba neko ozbiljnije doterivanje, Italijani su se ipak odlučili da ovoj elegantnoj i ekskluzivnoj limuzini (dugačkoj preko 5 metara) za prodajnu sezonu 2009. modifikuju izgled i prošire paletu rapoloživih pogonskih agregata.
Što se dizajna tiče, najznačajnije promene se odnose na novi prednji gril sa vertikalnim hromiranim lajsnama, doterana prednja svetla, redizajnirane branike i pragove, zadnja LED svetla, kao i nove retrovizore, dok je interijer osvežen novom centralnom konzolom, unapređenim Maserati Multimedia sistemom i Marrone Corniola (Quattroporte S) i Sabbia (Quattroporte) kožom.
Sem poznatog 4,2 litarskog V8 motora sa 298kW/400KS, u ponudu je uvršten i 4,7 litarski V8 agregat iz Maseratija GranTurismo S, koji raspolaže sa 320kW/430KS (pokretaće novi Quattroporte S). Oba modela se inače opremaju šestostepenim automatskim menjačem, razvijenim u saradnji sa kompanijom ZF.

Da je VW Tiguan izuzetno popularan model i nije neka vest. To potvrđuju i dugački rokovi isporuke, kao i najnoviji podaci o njegovoj prodaji na evropskom tržištu u prvih pet meseci ove godine. Prema saopštenju iz Volkswagena, u pomenutom periodu je na Starom kontinentu kupce našlo 34.179 Tiguana, čime je ovaj model od Toyote RAV4 preuzeo i titulu najprodavanijeg SUV vozila na evropskom tržištu (RAV4 je inače u prvih 5 meseci prodat u 32.703 primerka).

S obzirom na prilike na evropskom tržištu i sve veće cene goriva, najnovija vest da je Volkswagen odlučio da svoj novi pick-up model Robust ne prodaje na Starom kontinentu i ne predstavlja neko veliko iznenađenje. Isto će se najverovatnije desiti i sa planovima za prodaju u Severnoj Americi, dok je za sada jedino sigurno Južna Amerika, gde će se ovaj model i proizvoditi (fabrika Pacheco u Argentini).
Ranije je bilo planirano da prodaja Robusta (ime još nije zvanično potvrđeno) u Evropi startuje tokom 2010. godine dok bi proizvodnja, sem u Argentini, bila organizovana i u Volkswagenovoj fabrici u nemačkom Hanoveru a možda i u Južnoj Africi. Evropa je dakle otpala a kupcima u Južnoj Americi i još nekim tržištima Robust će najverovatnije biti na raspolaganju u Single Cab i Double Cab verzijama sa dvoja i četvora vrata, sa 4WD pogonom na sva četiri točka, kao i u jeftinijoj 2WD varijanti za manje zahtevne kupce. Što se motora tiče, za sada se pominju samo "novi common rail dizelaši" i jedan V6 benzinac, dok će izgled pratiti već poznati korporativni look nemačke kompanije.

Nakon nedavne restilizacije modela C2 i C3 Pluriel, na red za doterivanje je došao i Citroenov predstavnik u kompakt klasi C4, koji se inače na tržištu nalazi već skoro četiri godine (od tada do danas kupce je našlo preko 900.000 primeraka ovog automobila). Tačnije, C4 je doživeo prilično diskretno estetsko doterivanje kako bi se dizajnerski približio novijim automobilima u gami francuskog proizvođača, a osvežena je i njegova paleta pogonskih agregata.
Što se izgleda tiče, kao i kod obnovljenih C2 i C3 Pluriela, velikih promena i nema; tek, tu su novi prednji branik, blago modifikovani prednji gril i hauba motora, drugačija grafika zadnjih svetala kod Coupe verzije, novi dizajn aluminijumskih točkova (od 16 i 17 inča), tri nove boje za karoseriju i par manjih izmena u interijeru (doterana instrument tabla, novi i kvalitetniji materijali za prednji panel, oplate vrata i sedišta, kao i bogatiji spisak standardne i opcione opreme, gde se posebno ističe novi navigacioni sistem MyWay). Dužina je nešto veća nego ranije, odnosno standardni C4 sa četvoro vrata ima 4275 mm, a C4 Coupe 4288 mm.
Novosti ima i pod poklopcem motora. Tako je 2.0 HDiF dizelaš (sa filterom čestica čađi) pojačan sa 100kW/136 na 103kW/140KS, dok njegova prosečna potrošnja po fabričkim podacima iznosi 5,3 litra, a emisija CO2 140 grama po kilometru. Veća novost su dva benzinca od 1.6 litra zapremine, razvijena u saradnji sa BMW-om. Slabiji 1.6 VTi raspolaže sa 88kW/120KS i 160Nm obrtnog momenta (zamenjuje sadašnji 1.6i 16V agregat sa 110 konja), a snažniji 1.6 THP ima na raspolaganju 110kW/150KS i 240Nm.
Inače, pomenuti 1.6 VTi benzinac sa 120 konja je od sada dostupan i u modelu C4 Picasso, koji u toj verziji po fabričkim podacima u proseku troši 7,5 litara goriva na 100 km (7 odsto manje nego aktuelni 1.8i 16V sa 125KS).
I na kraju podatak da će zvanična svetska premiejera obnovljenog C4 biti održana 26. avgusta na predstojećem salonu automobila u Moskvi.
Ford Kuga 2.0 TDCi

Izvor : www.blic.co.yu
Aktuelna generacija „fordova“ niže srednje klase (modeli „fokus“ i „C-maks“) posebno se istakla na polju upravljivosti i stabilnosti. Zato niko nije ni sumnjao da će nova „kuga“, koja je nastala na istoj fabričkoj platformi, iskoristiti tu prednost u segmentu takozvanih krosovera (proterenski dizajniranih vozila s pogonom na dva ili sva četiri točka). „Fordovi“ inženjeri se, međutim, nisu zaustavili na tome već su uz prilagođavanja koja su bila neophodna zbog povećanog rastojanja od tla i primene (opcionog) pogona na sva četiri točka ponudili i veoma bogat paket elektronskih uređaja koji vožnju ovog automobila pretvaraja u prijatnu zarazu.
„Kuga“ magnetski privlači već samom pojavom. Takozvani kinetički dizajn našao je u ovom tržišnom segmentu veoma plodno tlo. U odnosu na dosadašnje radove novost su usisnici za vazduh postavljeni ispod prednjih svetala, a u masivnu pojavu odlično se uklopila i dvodelna maska hladnjaka s naglašeno velikim donjim trapezom. Moćnu pojavu prati i niz praktičnih rešenja, među kojima se posebno izdvajaju dvodelna peta vrata i izuzetno fleksibilan unutrašnji prostor.
Luksuzno i upotrebljivo
Dvostruki
pristup prtljažniku znatno olakšava unošenje stvari u vozilo na tesnim parking
prostorima. Za spuštanje vrećica i torbi iz supermarketa dovoljno je podići
samo gornji deo koji se u odnosu na slična rešenja razli-kuje po tome što
zahvata ne samo staklenu površinu već i deo metalne konstrukcije. Za kabasti
prtljag, pored kompletno otvorenih petih vrata dobro dođe i inteligentno
sklapanje sedišta koja spuštanjem formiraju ravnu površinu čime se znatno
olakšava pakovanje, ali i transport osetljivih predmeta. U već viđena, ali
svakako veoma praktična rešenja, spadaju i kasete u podu kao i poveći
multifunkcionalni naslon za laktove između prednjih sedišta.
Prednji panel nosi prepoznatljiv pečat Nika Vidakovića, glavnog dizajnera
enterijera u evropskoj filijali „Forda“. Stručnjak hrvatskog porekla napravio
je pravu malu revoluciju u unutrašnjosti „Fordovih“ automobila, koja sada
deluje privlačnije nego ikad. Na masivnoj centralnoj konzoli boje aluminijuma,
ugrađen je veliki TFT ekran koji u „kugi“ ne služi samo za navigaciju i
grafički prikaz kod poešavanja audio sistema ili klimatizacije već i za nadzor
situacije iza vozila. Novi „ford“ je, naime, opremljen sistemom sa
širokougaonom kamerom u zadnjem delu čime je obezbeđeno izuzetno precizno
manevrisanje i parkiranje „u milimetar“.
Traži jači motor
Sjajan
sistem oslanjanja i mnogobrojna elektronska pomagala gotovo da su napravili
problem samoj fabrici. Kontrola vozila je odlična u svim situacijama pa se za
sada jedini motor u ponudi čini nedovoljno moćan da iz ovog automobila izvuče
sav ponuđeni potencijal. Dvolitarski turbo dizel, inače, obezbeđuje sasvim
solidna ubrzanja i krajnu brzinu ali njegovih 136 konja daleko su od granice
koju ovako spakovan automobil može da podnese. Svestan je toga i „Ford“, pa se
već za kraj godine najavljuje ugradnja petocilindričnog (benzinskog) turbo
motora iz „fokusa ST“ (2,5 l, 225 KS)!
Menjač je ručni, šestostepeni a kupci mogu da biraju između varijanti s pogonom
samo na prednje ili sva četiri točka (AWD). U drugom slučaju obrtni moment se
aktivno deli s početnih 90:10 odsto u korist prednjih točkova do 50:50 odsto.
Da su sportske vozne karakteristike i ugođaj vozača bili jedna od glavnih ideja
vodilja pokazuje i sistem za podešavanje odziva upravljača. Preko ponuđenog
menija vozač može da izabere jednu od tri opcije, koje najviše odgovaraju
trenutnim uslovima u saobraćaju i(li) njegovom temperamentu.
Vrhunska bezbednost
Na osnovu brzine kretanja, broja obrtaja kolenastog vratila, položaja upravljača, nagnutosti karoserije, kontakta s podlogom i drugih informacija dobijenih iz mreže senzora računarski sistem „kuge“ deli obrtni moment i aktivira potrebne elektronske sisteme. Deluje zamršeno ali sve se odvija potpuno automatski i, što je najvažnije, pravovremeno. Jedino što s vozačeve pozicije možete da osetite je da automobil kao od šale prati zadatu putanju i da ga izuzetno lako kontrolišete. Aktivni sigurnosni paket čine ESP (nadzor stabilnosti), TCS (kontrola proklizavanja), ARM (uređaj za sprečavanje prevrtanja), CBC (inteligentno kočenje u krivinama), BLB (sistem za kočenje i blokadu diferencijala), ABS s EBD-om (elektronska distribucija kočne sile)... Kada se sve to ima u vidu ne čudi da je na Euro NCAP proveri „kuga“ lako zaradila maksimalne ocene u svim oblastima - pet zvezdica za bezbednost putnika, četiri za sigurnost dece i tri za zaštitu pešaka.
Autor : Aleksandar Andrić

Izvor : www.tuning.co.yu
Zvanično saopštenje za medije i javnost:
"Nakon četiri godine organizovanja Tuning Styling manifestacija i održavanja prvih drift trka u Srbiji, Auto tuning Club zajedno sa časopisom Tuning Styling, sa ponosom objavljuje da je sklopio ugovor o održavanju najpoznatije međunarodne drift manifestacije u Evropi – “KING OF EUROPE”. Grad Kragujevac biće domaćin ovog internacionalnog hepeninga 26. i 27. jula 2008. godine.
Na konferenciji za novinare, u zgradi Skupštine grada Kragujevca koju je održao Jovan Pavlović-Bojadžić, zamenik predsednika Skupštine grada, predstavnici organizacije “King of Europe”, zajedno sa predstavnicima “Auto Tuning Cluba” (vlasnicima licence za KOE), obišli su stazu na kojoj će trka biti održana i izrazili zadovoljstvo da će Srbija biti peta zemlja koja će naredne godine “ugostiti” više od 80 driftera iz cele Evrope."
Pod pokroviteljstvom grada Kragujevca
King of Europe biće održan na stazi ispred fabrike Zastava, koja će uskoro biti uređena, proširena i pokrivena novim slojem asfalta zahvaljujući spremnosti lokalne samouprave grada Kragujevca. Pored renoviranja staze, biće preduzete sve mere obezbeđenja kako bi publika mogla u potpunosti da uživa u ovom visoko adrenalinskom sportu.
Naglašavamo da će King of Europe biti deo Tuning Styling manifestacije koje Auto Tuning Club sa časopisom Tuning Styling već godinama održava. U okviru TS Show-a, manifestacija će obilovati zabavnim sadržajima (car-wash, DJ, dance girls) kao i takmičenjima u Styling-u, dB-u, SQ-u i Burnout-u.
Drift King of Europe
Organizacija “King of Europe”, sa sedištem u Londonu, održava već nekoliko godina međunarodne drift trke u Finskoj, Francuskoj, Belgiji, Poljskoj, Švedskoj, Češkoj i Mađarskoj. Prošle godine je za pobednike obezbedila let u Dubai koji su se sa svojim automobilima oprobali na Dubai Drift Challenge-u, a ove godine će pobednicima prirediti nova iznenađenja.
TV prenosi i uključenja
Pored direktnog prenosa manifestacije u subotu i nedelju (26. i 27. jul) u okviru BS produkcije, dečje televizije Kragujevac, TV Kopernikusa (Niš) i Super TV (Subotica), dolazak su nam potvrdile sledeće TV ekipe: TV Metropolis Beograd, City1 Beograd, TV S Beograd, TV Košava Beograd, a povremena uključenja u jutarnjim časovima su potvrđena i sa RTS-a.
Cena ulaznica i kotizacije za takmičenja
Za razliku od ulaza na drift King of Europe, ulaz na Tuning
Styling Show koji se održava paralelno sa drift manifestacijom, se neće
naplaćivati. Ulaznica za drift King of Europe iznosi 300 dinara po danu pri
čemu posetioci dobijaju jednobojne narukvice. Time se omogućuje slobodna šetnja
po celom prostoru osobi koja poseduje narukvicu. Narukvice će biti različitih
boja za oba dana.
Kotizacija za drift takmičare iznosi 50 evra dok su za Styling i DB takmičenja
1200 dinara. Svaki takmičar kotizacijom dobija jednu narukvicu. U slučaju da želite da izložite svoj auto (hobi
klasa), kotizacija iznosi 600 dinara. Pomeranje automobila, odnosno
izlazak sa manifestacije nije moguć od 10.00 - 18.00 h.
Spremite se da zajedno ugostimo Evropu u Srbiji.
Više informacija na www.drift.rs