Pre nekoliko dana Mitsubishi je pustio u javnost zvanicne fotografije nove generacije Lancera cija ce premijera biti na salonu u Detroitu. Ali Mitsubishi je nesto tj. najbolje sacuvao za kraj, novu generaciju svoje EVO serije cija ce premijera takodje biti u Detroitu, doduse u koncept verziji ali ce biti veoma, veoma slicna produkcijskoj. Ovaj put rec je vec o desetoj evoluciji sportske verzije Lancera sa logicnim imenom EVO X. Evo zvanicnih skica kako ce izgledati koncept EVO X na salonu u Detroitu, koji ce najaviti tu serijsku varijantu predvidjenu za drugu polovinu naredne godine. Ako je pre nekoliko dana bilo i razocaranih pomalo obicnim izgledom novog Lancera, jer su prototipovi u poslednjih godinu dana najavljivali zesci i agresivniji izgled, sada se ipak moze reci da sa ovom potentnom verzijom stvari dolaze na pravo mesto. Posebno se to odnosi na agresivan nos, haubu, siroke bokove, ogromne tockove, spojlere i pragove. EVO verzija jednostavno mora da izgleda opako i ne samo da izgleda vec i da ide opako. Za to ce brinuti 2.0 litarski turbo motor sa oko 300KS (zvanicnih podataka nema) sa novim AWD sistemom integralnog pogona i najverovatnije, novog menjaca sa dvostrukim kvacilom u DSG stilu VW-a. Auto ce biti izradjen na novoj GS platformi koju ce deliti sa Dodgeom Caliberom.
Ziri sastavljen od auto-novinara 13 zemalja srednje, istocne i jugoistocne Evrope, dodelio je prestiznu titulu AutoBest novoj Opelovoj Corsi ispred Fiata Grande Punta i Peugeota 207. Radi se o zemljama sa najvecim rastom prodaje u Evropi sto se vidi i po podatku da je na tom podrucju ove godine prodato oko 4,2 miliona novih automobila od cega 150000 Opela. Samim tim ova titula je jos znacajnija koja ce jos poboljsati prodaju Corse koja je i dosad prodata u 21000 primeraka u ovom delu Evrope. Pri tome treba naglasiti da ziri AutoBest predstavlja ustvari drugi najmasovniji izbor za auto godine u Evropi posle onog najpoznatijeg "European car of the year" koji je ove godine za auto godine izbrao Ford S-MAX. U ovom izboru i nasa zemlja ima svog predstavnika medju pomenutih 13 zemalja sa ukupno 250 miliona stanovnika. Sledece godine pridruzice se i 14. clan-Madjarska. A sada vazna napomena. Ovaj izbor nije klasican izbor automobila koji se bira po dizajnu ili emocijama ili patriotizmu vec je najvaznjia vrednost automobila za ulozeni novac tj. prilagodjenost vozila ukusu kupaca u ovom regionu kao i potrosnja goriva, razgranatost servisne mreze, dilera i sl. Ove godine novinari su procenili da je to zasluzila Opel Corsa. Ceremonija dodele AutoBest priznanja iz ruku ovog nezavisnog medjunarodnog zirija, kome je ovo sesti izbor, odvijace se pocetkom februara 2007. u Poljskoj.
Dok se jos vrse testiranja nove cabrio varijante Minija za 2008.godinu a da bi se odrzalo interesovanje za staru verziju, na salonu u Detroitu (7.-21.januar 2007.), BMW ce izloziti posebnu ediciju Mini Cabrio Sidewalk. Naglasak je na estetici i ekskluzivnosti sto bas nije uvek obicaj na ovako malim automobilima. Ali Mini je Mini pa se tako ovaj luksuzni model razlikuje od sabrace po posebnim dvobojnim felnama od 17 inca, retrovizorima u boji karoserije i posebnim logom koji je zastitni znak cele serije. Naravno natpis Sidewalk se nalazi i u koznoj unutrasnjosti sto je jos jedna karakteristika ovog Minija. Druga karakteristika jesu posebne boje samo za ovu verziju : Pepper White, Racing Green, Astro Black i White Silver. Nazalost sve ovo mora skupo da se plati i to od 30580 eura za najslabiji model sa 90KS pa do 39480 eura za Cooper S sa 170KS.
Salon u Essenu je doneo jos jednu zanimljivu kreaciju(?!) ili kic, prosudite sami. Ukoliko naravno spadate u one koji zele Bugatti mada nemate para ali ste ipak u mogucnosti da si priustite makar Bentley Continental GT, koji takodje nije jevtin. Nemacki LEW-Design sa modelom Big Bang nudi "doradu" pomenutog Bentleya posle koje bar prednji kraj vaseg automobila izgleda kao Bugatti Veyron sa svetlima Audija Q7 dok pozadi svetla lice na Ferrari 612 i novi 599. Sredjen je i motor pa sad umesto serijskih 560 razvija 650KS uz obrtni moment 750Nm umesto 650Nm. Maksimalna brzina je podignuta na 330km/h. Ogibljenje je sredio Eibach a zanimljivo dizajnirani tockovi su velicine 21 inca.
Konacno se i to desilo. Jos od 1989.godine najprodavaniji roadster u SAD-u bila je Mazdina Miata ali za prvih 11 meseci ove godine sa trona ju je skinuo Pontiac Solstice. U ovom periodu prodato je 18362 primeraka Solsticea a Miate 15873. Usput u broj prodatih Solsticea ne racuna se klon iz Saturna-model Sky. Sledeca godina bice takodje zanimljiva kada Mazda pocne prodaju Miate sa tvrdim sklopivim krovom a Pontiac GXP verziju Solsticea sa 260KS.
Korejci ubrzano spremaju novu verziju svog najmanjeg modela Atos i to vec za sledecu godinu. Kako ce izgledati jos je pitanje ali na osnovu ovih slika sa testiranja moze se zakljuciti da se ne radi o potpuno novom automobilu vec o detaljno redizajniranom sadasnjem modelu. Na to upucuju vrata i opsti izgled vozila sa strane bez vecih izmena a da su korenite promene doziveli prednji i zadnji kraj narocito u predelu svetlosnih grupa. Za konacan rezultat ipak treba jos sacekati a kada se to desi zajedno sa novim Atosom treba ocekivati novu Kiu Picanto koja ce, kao i dosad, biti napravljena na osnovi Atosa.
Na osnovi koncepta CorsaVan predstavljenog na salonu u Parizu, iz Opela stize i najava o serijskoj varijanti spremnoj za zvanicnu promociju na salonu u Briselu od 13.-21.januara naredne godine. Kao sto se vidi ova dostavna verzija je nastala na osnovi Corse sa 3 vrata i predstavlja vec uobicajenu kombinaciju komfora i performansi putnickog automobila i prakticnosti i nosivosti(doduse mnogo manje) nekog kombija. Sa svojih 3999mm i precnikom zaokreta od 10,1 metar, Corsa Van predstavlja idealno resenje za dostavu robe po zakrcenim ulicama velikih gradova. U tome pomaze paleta motora u rasponu od 1,0 litarskog benzinca sa 60KS do 1,3CDTi dizelasa sa 90KS. Najvaznije karakteristike ovakvih vozila su ipak nosivost i zapremina prtljaznika. U Opelu kazu da nova Corsa Van ima za 30% vecu nosivost od prethodnice pa sada ista iznosi 475kg tereta uz maksimalnu zapreminu korisnog prostora pozadi od 919 litara. Van verzija Corse moze se naruciti vec sada kod Opelovih dilera po zapadnoj Evropi ali ce isporuka poceti u aprilu naredne godine.
Nazalost, osim slike koju vidite, o ovom prototipu Jaguara spremnog za predstojeci salon u Detroitu pocetkom januara, nema ama bas nikakvih propratnih vesti. Mozemo samo da nagadjamo da li se radi o najavljenom novom XF-u, nasledniku sadasnjeg modela S-type ili o nekoj viziji buduceg XJ-a. Ali bar znamo datum prezentacije ovog koncepta. Kao sto se vidi sa ove teaser slike to je 3.januar 2007. Studija ima 4 vrata (opet neka coupe-limuzina a la Mercedes CLS?), zadnja svetla u Aston Martin stilu i obratite paznju na detalj-plavo osvetljenje instrumanata. I to je to sto se sa slike moze protumaciti. Do tog 3.januara moracemo jos da se strpimo.
Ovaj primerak na slici (model C230) u limuzinskoj varijanti je poslednji takav iz serije W203, koji je napustio proizvodnu traku fabrike u Sindelfingenu. Naime sa ovim srebrnim primerkom namenjenog americkom kupcu, u Mercedesu je prestala proizvodnja sedan verzije C klase iz ove generacije dok ce se ostale karoserijske varijante proizvoditi jos neko vreme sve dok jih ne zamene novi modeli W204, cija ce limuzinska verzija biti predstavljena kao svetska premijera vec za nekoliko nedelja na salonu u Detroitu. Od pocetka proizvodnje 2000.godine u Mercedesu je proizvedeno 630000 primeraka C klase sedan i time ova generacija predstavlja najuspesniji C model u istoriji fabrike.
Chevrolet Camaro cabrio
Americki AutoWeek objavio je informacije i sliku/impresiju buduceg Camara cabrio odnosno njegove studije najavljene za salon u Detroitu. Kako je Camaro i u obicnoj coupe verziji posle predstavljanja koncepta u januaru ove godine, takodje u Detroitu, podigao dosta prasine, tako se i ova verzija ocekuje sa dosta nestrpljenja. Jednostavno u americkoj se javnosti podrazumevalo da ce novi Camaro dobiti i neizbeznu cabrio verziju tako da sada stvari sa ovim konceptom samo dolaze na svoje. Camaro cabrio ce medjutim, bar sada tako izgleda, zadrzati platneni pokretni krov u skladu sa tradicijom na koju u Chevroletu obilato racunaju da ce im pomoci u prodaji ne samo ovog cabrija vec i obicne coupe verzije kada konacno pocne prodaja, za mnoge daleke, 2009.godine.
Jedan od eksponata na predstojecem Tokijskom Auto Salonu (od 12. do 14. januara 2007.) bice i ova fabricki tjunirana Mazda CX-7 Bright Stylish. Vise se radi samo o promenama na eksterijeru (aero kit, hromirana maska, novi atraktivniji tockovi i sl.) a ne o doradama na motoru i mehanici. Sa slicnim doradama Mazda ce predstaviti ukupno 4 razlicito tjunirane verzije CX-7 a ovaj Bright Stylish je jedan od njih. Mazda ce inace izloziti 17 automobila na Salonu, izmedju ostalih RX8 i 6MPS sa fabrickim tjuning paketom. Tokijski Auto Salon (izlozba japanskih tjunera) ne treba mesati sa redovnim salonom automobila u Tokiju, koji se odrzava krajem 2007. godine.
Polazeci od uspeha Toyotinog Priusa i ne zeleci da zaostanu za konkurencijom i u VW-u konacno (!) planiraju serijsku varijantu jednog svog hibridnog modela za 2009.godinu. Prvi hibrid u kombinaciji benzinski motor/elektromotor bice, mozda pomalo neocekivano, Jetta. Buduci da je Jetta tek druga karoserijska varijanta Golfa realno je za ocekivati da se i nova 6.generacija Golfa pojavi i sa hibridnom verzijom.
Slicno Citroenu sa C3XTR i VW-a sa Polom Cross i Fiat nudi proterensku varijantu svog inace obicnog putnickog modela Idea sa nazivom Adventure sto budi jasnu asocijaciju sta bi ovaj auto trebao da predstavlja. Ali kao i Citroen i VW tako i Fiat nije ovom verzijom ponudio nista vise od obicne sminke tek da se razlikuje od obicne Idee. Dakle naglasak je na izgledu malog (pro)terenca. Ali teren, ovaj auto sa malo plastike po bokovima i blatobranima, nece bas cesto vidjati jer mu je prvenstveno namenjeno zujanje po gradu sa malo robusnijim izgledom i to je to. Doduse Fiat je malo povecao klirens ovoj Idei, postavio joj robusnije branike i rezervni tocak na zadnja vrata, dakle sve u maniru pravih SUV-ova ali to i dalje nije terenac. Model je za sada namenjen samo Juznoj Americi pa se i proizvodi u Brazilu u tamosnjoj Fiatovoj fabrici. Planova za prodaju po Evropi nema, a Brazilci ga mogu kupiti samo sa 1,8 litarskim benzincem sa 110KS.
Tuner MS Design, od salona u Bolonji dalje, nudi aero-body paket za najjaci serijski Focus ST sa 225KS da lakse prodje cekanje na potpuno novi Focus RS sa oko 300KS. Za 5389 eura paket Race ukljucuje novi prednji i zadnji spojler, difuzor pozadi, krovni spojler, pragove (sve u alu silver lakiranju), tockove od lake legure od 20 inca sa gumama 235/30 ZR 20, spusteno ogibljenje za dodatnih 15mm i nove zavrsetke izduvnih cevi. Naravno i hromirane aplikacije u kabini.
Opelov novi model srednje klase, naslednik aktuelne Vectre, koji ce se pojaviti tokom 2008. godine, najverovatnije, nosice novo ime-Insignia. Koncept sa tim imenom(na slici) pojavio se na Frankfurtskom salonu 2003. a novi Opel od njega sem imena nasledjuje i dobar deo dizajnerskih resenja tako da se moze ocekivati prilicno zanimljivo dizajniran automobil. Prva Vectra se inace pojavila jos 1988. nasledivsi Asconu, prvi Opel srednje klase sa prednjim pogonom. Od motora koji se najavljuju za novu Insigniu najzanimljivi su, bar zasad, novi 1,6 litarski turbo benzinac sa 180KS cija je premijera upravo odrzana u obnovljenoj Astri za 2007. godinu. Tu su i dizelas od 1,9 litara sa 168KS i V6 sa 200KS.